Sari la conținut

Care E Treaba Cu Benzina, Cu Pb Sau Fara Pb?


Postări Recomandate

Salut,

 

ma numesc Bogdan si am o problema.

 

Am o kawasaki gpx 750 r din '89 si nu stiu ce benzina sa-i dau.

In certificat de inmatriculare scrie -benzina (si atata), dar avand in vedere ca-i emis de romani....

; daca in certificatul de inmatric. scrie benzina -bagam premium?

 

La masina in certificat scrie- benzina fara pb (deci e clar)!

 

 

Cu ce benzina e facut sa mearga motoru meu? Daca-i bag benzina mai buna de la omv de '98 sau 100,

e bine? Sau tb. sa-i bag numai benzina premium?

 

 

 

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 50
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

din cate am citi benzina cu plumb s-a conceput pt a scadea puterea exploziei din camera de ardere, ca motorul sa tina mai mult, cauza din care nu prea se foloseste in cazul masinilor moderne e ca polueaza mai tare ca cel fara plumb :laugh:

 

decizia ce sa bagi e a ta :cheers:

 

daca bagi benzina cu cif. oct. mai mare o sa ai explozie mai puternica ==> more power :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pepsi, te rog stai jos, gresit. S-a mai discutat pe forum problema benzinei de la CO pana la formula chimica. Exista un buton "search" .

 

Bogdan, poti sa-i bagi cu incredere premium normal cu plumb. Totusi nu tuseste nici cu "fara" . Poti sa-i bagi si 98 sau 100, no problem, numai ca e mai scumpa .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pepsi, te rog stai jos, gresit. S-a mai discutat pe forum problema benzinei de la CO pana la formula chimica. Exista un buton "search" .

 

Bogdan, poti sa-i bagi cu incredere premium normal cu plumb. Totusi nu tuseste nici cu "fara" . Poti sa-i bagi si 98 sau 100, no problem, numai ca e mai scumpa .

 

 

Pana la urma....fabricantu' motorului ce benzina recomanda?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tetraetilul de Pb era folosit ca antidetonant (detonatia=fenomenul de descompunere a benzinei in peroxizi la temperaturi si presiuni ridicate o propagare a flamei cu viteza mult prea mare rezultand batai metalice in grup piston biela si avarierea motorului) Pt GPX-ul tau e ok benzina fara Pb

Cifra octanica se refera la limita la care detoneaza (octanul=100%antidetonant ) Deci la un motor Otto pe benzina cu raport de compresie mare e necesar un carburant cu cifra octanica mare

Actuala benzina 'premium" nu mai e aditivata cu Pb

Editat de AlexM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

ma numesc Bogdan si am o problema.

 

Am o kawasaki gpx 750 r din '89 si nu stiu ce benzina sa-i dau.

In certificat de inmatriculare scrie -benzina (si atata), dar avand in vedere ca-i emis de romani....

; daca in certificatul de inmatric. scrie benzina -bagam premium?

 

La masina in certificat scrie- benzina fara pb (deci e clar)!

Cu ce benzina e facut sa mearga motoru meu? Daca-i bag benzina mai buna de la omv de '98 sau 100,

e bine? Sau tb. sa-i bag numai benzina premium?

 

 

:cheers:

 

 

nu stiu daca a incercat cineva..sa renunte la benzina asta de 2 lei plina de TEP...si sa incerce o aditivare sanatoasa cu metanol sau etanol...astea din urma avind o cifra octanica serioasa ...etanol 119...si metanolul 121....de aceea fiind si folosite in modelism pentru a obtine puteri serioase din niste motoare minuscule...1 cp/ cm3...si niste turatii terifiante...peste 25000 rpm.......

 

cresterea de performanta e uluitoare...cu doar 1,5% etanol in benzina de 90 co...se ajunge la 99-100co....nici benzinele cele mai cu pretentii nu au atit!!!!!! doar pe hartie.....iar asta e testata..

 

 

..daca are cineva intrebari sau sugestii.....sa le puna..ca doar nu degeaba am terminat petrochimia...

 

:laugh:

si daca nu stiti sa umblati cu metanolul mai bine nu o face-ti....e mortal...

 

Salut,

 

ma numesc Bogdan si am o problema.

 

Am o kawasaki gpx 750 r din '89 si nu stiu ce benzina sa-i dau.

In certificat de inmatriculare scrie -benzina (si atata), dar avand in vedere ca-i emis de romani....

; daca in certificatul de inmatric. scrie benzina -bagam premium?

 

La masina in certificat scrie- benzina fara pb (deci e clar)!

Cu ce benzina e facut sa mearga motoru meu? Daca-i bag benzina mai buna de la omv de '98 sau 100,

e bine? Sau tb. sa-i bag numai benzina premium?

 

 

:laugh:

 

si inca ceva...pentru cine vrea sa incerce... http://sierra.ro/import/motoare/motoare_cu_metanol/accesorii/lista.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

din cate am citi benzina cu plumb s-a conceput pt a scadea puterea exploziei din camera de ardere, ca motorul sa tina mai mult, cauza din care nu prea se foloseste in cazul masinilor moderne e ca polueaza mai tare ca cel fara plumb :laugh:

 

decizia ce sa bagi e a ta :cheers:

 

daca bagi benzina cu cif. oct. mai mare o sa ai explozie mai puternica ==> more power :laugh:

 

nope, tetraetilul de plumb e antidetonant, atat! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@stress si io ce am zis, sa introdus ca sa fie explozia mai slaba :D

@axa cu scame: ce am zis gresit? :laugh: am zis io ca nu poate sa bage una sau alta? :cheers:

...

:laugh:

sa fie clar pt toata lumea...exista doua tipuri de motoare...cu apridere prin scinteie (otto)...si motoare cu aprindere prin compresie (diesel)..difernta intre ele este majora primul functioneaza corect daca combustibilul ni iti face explozie in cilindru inainte ca sistemul electric de aprindere sa faca acest lucru...iar cel pe motorina funcioneaza tocmai datorita exploziei datorata comprimarii motorinei...

dpdv al CO n-heptanul component majoritar al motorinei este cotat ca CO=0...iar octanul este cotat cu CO=100...

peste octan exista alte substante care au o comportare antidetonanta mai buna decit octanul...etbe mtbe metanolul etanolul....si altele de care nu se prea aude...mai de highend..

 

ca s revenim la subiect tep-ul era introdus in benzinele proaste ...cu CO mic <90...ca sa impiedice explozia inainte de aprindere....fara nici o legatura cu lubrifierea supapelor...daca cineva a fost curios sa se spele pe maini cu tep...o sa vada cit de aspre pot fi dupa....nici o urma de lubrifiere..

 

daca vrei sa ai parte de un motor care sa-ti mearga ca uns...folosesti benzina de calitate cu CO cit mai mare ...si folosirea aditivilor este recomadata ...cu o singura moderatie...nu xagerati cu rularea in paliere de turatii inalte ...la un motor de 15000..poti merge cu 13500 fara a strica ceva...dar daca exagerezi si il duci de multe ori in 15000....o sa schimbi mai des garniturile de chiulasa...

 

 

 

motoarele astea oricum sunt testate la mai mult ...cu pina la 20% dar nu e bine sa exagerexi....scurteaza viata motorului... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

@stress si io ce am zis, sa introdus ca sa fie explozia mai slaba :lol:

@axa cu scame: ce am zis gresit? :laugh: am zis io ca nu poate sa bage una sau alta? :cheers:

 

nu confunda detonatia cu arderea benzinei! benzina in camera de ardere chiar arde, nu explodeaza, asta daca motorul merge bine! :D :laugh:

 

 

ca un mic guideline... daca (,) compresia motorului este de, sa zicem 9:1 in cazul unui motor bine reglat si in stare buna de functionare benzina cu un co90 este de ajuns, totusi cea de 95 este recomandata! acum nu stiu cat de pe bune e faza asta dar mai toti mecanicii specializati pe motoare termice si tunerii recomanda asa ceva! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu multi ani in urma ,13 15 , faceam experimente de crestere a cifrei

octanice cu naftalina si alcooale rafinate amestecate cu ulei de ricin de la

farmacie ,si credeti-ma reuseam sa inrosesc cotul de evacuare la

Hoinarul aproape nou , dealtfel am si topit vreo doua pistoane,pana m-am

lecuit cu coctail-urile!

sper sa nu deranjez cu amintirile mele , dar totodata vreau sa -mi spun

si eu parerea despre combustibilii ce exista pe piata , anume ca ii de tot

c----tu , eu nu mai am incredere in nici unul. de multe ori cand scot supapele

dintr-un motor am ce freca pe calamina, nu neaparat ulei ars ci si rezidurile

nearse din combustibil. oricum sper ca se vor mai calma sa le mai tot amestece

,cine mai stie?!

eu iti recomand inainte de toate sa ai minim doua filtre de benzina(din pacate

in Bihor este nevoie) si macar mai filtrezi impuritatile micronice de fier care

se acumuleaza din rafinarii pana la pompa.

eu mai folosesc Octane Booster in cantitati mici (2-5 /) si rezultatul este ok

motorul ajunge la temperatura de autocuratire mai usor si nu am dureri de cap

cu uzurile premature.

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu multi ani in urma ,13 15 , faceam experimente de crestere a cifrei

octanice cu naftalina si alcooale rafinate amestecate cu ulei de ricin de la

farmacie ,si credeti-ma reuseam sa inrosesc cotul de evacuare la

Hoinarul aproape nou , dealtfel am si topit vreo doua pistoane,pana m-am

lecuit cu coctail-urile!

sper sa nu deranjez cu amintirile mele , dar totodata vreau sa -mi spun

si eu parerea despre combustibilii ce exista pe piata , anume ca ii de tot

c----tu , eu nu mai am incredere in nici unul. de multe ori cand scot supapele

dintr-un motor am ce freca pe calamina, nu neaparat ulei ars ci si rezidurile

nearse din combustibil. oricum sper ca se vor mai calma sa le mai tot amestece

,cine mai stie?!

eu iti recomand inainte de toate sa ai minim doua filtre de benzina(din pacate

in Bihor este nevoie) si macar mai filtrezi impuritatile micronice de fier care

se acumuleaza din rafinarii pana la pompa.

eu mai folosesc Octane Booster in cantitati mici (2-5 /) si rezultatul este ok

motorul ajunge la temperatura de autocuratire mai usor si nu am dureri de cap

cu uzurile premature.

bafta!

 

.aici ai dreptate.....benzina de la noi e de kko rau de tot..cea mai buna pe care o recomand oricui e super 100 de la omv...astia inca mai aduc de afara..si acolo regulile sunt mai stricte....iar coctailurile de tip octane booster nu fac decit bine motorului...da parca tot mai ieftin iesi cu un litru de triplurafinat de 96,,sau 98 daca stii de unde sa il iei...doar vreo 6 euro/litru...si iti ajunge pt 100 litri de zeama....iar senzatia pe care o sa o ai cind ii dai gaz o sa fie cu totul alta... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si e unde iei triplurafinat de asta? :cheers:

 

 

...etanol triplurafinat de 96 gasesti si la un supermarket sau hipermarket gen billa carrefour sau metro...d'ala de 98 doar daca ai pile pe la vreo rafinarie...

..metanol e mai greu de gasit .e si mai periculos de manevrat cu el...

...marele avantaj pe linga puterea oferita motorului este ca arderea amestecului de benzina se face mult mai bine..de aici ...mai putine noxe ...mai putine filtre infundate...si fara depuneri de calamina in motor...la temperatura la care arde nu se mai depune nik..

 

 

poate ca unii cred ca spun prostii dar cu un motor perfuzat cu etanol...ai un cuplu care iti garanteaza ca o sa pleci primul de la semafor...baietii de la liniutze stiu la ce ma refer... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

bun.. metanol si etanol se mai gasesc pe la cei care folosesc aeromodele & shit da' la billa sau carrefour sa mor daca am vazut ceva de genu' triplurafinat de 96... sau is io prost si se numeste si altfel si de fapt se gaseste usor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun.. metanol si etanol se mai gasesc pe la cei care folosesc aeromodele & shit da' la bill sau carrefour sa mor daca am vazut ceva de ganu' triplurafinat de 96... sau is io prost si se numeste si altfel si de fapt se gaseste usor?

..alcoolul etilic triplurafinat...de 98 de grade il gasesti asa cum am spus in supermarketuri..daca ai noroc...e varianta sa zicem asa mai comerciala a etanolului pur (99,9 %)...e foarte bun...si coasta doar vreo 25 -30 ron litrul...

...daca cumva gasesti...recomandarea mea e sa il folosesti doar 1 maxim 1,5% in amestec cu benzina de 99 sau 100...nerge si la 95 da de ce sa dai banii aiurea punindu-l intr-o benzina la fel de proasta..

 

eu am testat pina la concentratii de 10% dar pt asta iti trebuiesc citeva modificari la pistoane , volant..si neaparat la supape si galeria de evacuare...neaparat o protectie de fibra pe evacuare ... it's HOT...si n'ai vrea sa te frigi...

 

 

daca vrei mai multe detalii...emanueln79@yahoo.com

... 0720027785 :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa nu te superi , dar din ce deceniu face parte paragraful prezentat anterior?

ca eu cred ca face parte din old scool-ul romanesc anii 70,80 in care la noi

etilul se procura doar de la cocsarie, si teoria aditivarii de benzina romaneasca

era departe de hi tech-ul actual.

poate ma insel,sau nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa nu te superi , dar din ce deceniu face parte paragraful prezentat anterior?

ca eu cred ca face parte din old scool-ul romanesc anii 70,80 in care la noi

etilul se procura doar de la cocsarie, si teoria aditivarii de benzina romaneasca

era departe de hi tech-ul actual.

poate ma insel,sau nu?

 

 

..asa e ....frate, acum la noi daca ai ceva banutzi poti face rost de orice...mai s-a discutat de asta si cineva zicea sa bagi nitrometan in benzina....hellllllllloooo...doar daca vrei sa-ti zboare un piston prin casca......pentru asa ceva ai nevoie de un tunning serios al motorului...sa revenim in zilele noastre chiar si NOS-ul e recomandat sa fie folosit maxim 15 sec...ca altfel iti distrugi motorul...

 

daca vrea cineva date tehnice...am un intreg proiect de diploma cu asa ceva.. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

..alcoolul etilic triplurafinat...de 98 de grade il gasesti asa cum am spus in supermarketuri..daca ai noroc...e varianta sa zicem asa mai comerciala a etanolului pur (99,9 %)...e foarte bun...si coasta doar vreo 25 -30 ron litrul...

...daca cumva gasesti...recomandarea mea e sa il folosesti doar 1 maxim 1,5% in amestec cu benzina de 99 sau 100...nerge si la 95 da de ce sa dai banii aiurea punindu-l intr-o benzina la fel de proasta..

 

eu am testat pina la concentratii de 10% dar pt asta iti trebuiesc citeva modificari la pistoane , volant..si neaparat la supape si galeria de evacuare...neaparat o protectie de fibra pe evacuare ... it's HOT...si n'ai vrea sa te frigi...

daca vrei mai multe detalii...emanueln79@yahoo.com

... 0720027785 :cheers:

 

 

aaahhhaaaa! deci is io prost si se gaseste usor de fapt! :laugh:

 

pe mine ma intrereseaza daca merge la 2t ca 4t n-am... strica uleiul din benzina sau n-am treaba? de asemenea nu cred ca gasesti benzina de 99 sau 100 "adevarata" la noi la benzinarie, ma intereseaza cat se simte la benzina noastra de... mai putin de 99 sau 100 care de fapt se vinde la pompele de 100! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaahhhaaaa! deci is io prost si se gaseste usor de fapt! :laugh:

 

pe mine ma intrereseaza daca merge la 2t ca 4t n-am... strica uleiul din benzina sau n-am treaba? de asemenea nu cred ca gasesti benzina de 99 sau 100 "adevarata" la noi la benzinarie, ma intereseaza cat se simte la benzina noastra de... mai putin de 99 sau 100 care de fapt se vinde la pompele de 100! :lol:

 

 

...merge la orice motor...iar cu benzina asa e...cea de 100..are de fapt doar vreo 98...(omv)....iar petrom99 are doar 96 cu indulgenta....era buna shellv power...dar au sticat-o astia urit de tot...

 

...in concluzie daca bagi 200 ml de triplu in 20 l de zeama...o sa simti sigur diferenta oricit de proasta ar fi...da sa nu exageram..fara regular din ala care deabia avea 85...si garantat merge mai bine...numai sa ai grija la acceleratiile in turatii peste 5500....cine are... :laugh: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

pai eu vreau sa vad cum face exact peste 5500, am modificat cate ceva la troaca mea si urca in 7000 in sarcina, vreau sa vad cum urca cu o benzina mai buna! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai eu vreau sa vad cum face exact peste 5500, am modificat cate ceva la troaca mea si urca in 7000 in sarcina, vreau sa vad cum urca cu o benzina mai buna! :laugh:

 

 

atunci o sa fii sigur satisfacut de rezultat...incearca cu 1% vezi cum merge...apoi da-i 2%...nu mai mult..si sper ca ai marit putin gaurile din evacuare...altfel o sa ai probleme cu presiunea crescuta ...e valabil atit la 4T cit si la 2T...dar mai ales la 2T....neaparat...o evacuare fluenta aduce un plus de putere motorului...pina la 5%..

 

Bafta...maine poate e mai soare ... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci raportul de compresie e cel care-ti indica ce benzina sa bagi?!

Cu cat raportul de compresie e mai mare cu atat tb. benzina cu co mai mare?!

 

Deci:- benzina "premium" este pt. hoinar si dacia lu' bunicu, adica pt. motoarele otto cu compresie mica.

 

:cheers: io' am sa bag de la '98 in sus ...dar fara ...etanol, metanol s.a.m.d.

 

 

:laugh:

Editat de bogdan kawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa nu te superi , dar din ce deceniu face parte paragraful prezentat anterior?

ca eu cred ca face parte din old scool-ul romanesc anii 70,80 in care la noi

etilul se procura doar de la cocsarie, si teoria aditivarii de benzina romaneasca

era departe de hi tech-ul actual.

poate ma insel,sau nu?

:cheers: :laugh: :laugh: :lol: :D ;)

Ce sa-i faci unii au ramas in urma tare! Chestia e ca se dau destepti si cand colo ciunga rau!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

paragraful ala l-am bagat sa vada omu' cam ce efect are benzina cu sau fara pb.asupra motorului

 

Material tradus de Uncle Fester

MAO Toata stima cel putin nu ti-ai asumat drepturile de autor! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...