Vizitator stress_L&P Postat Martie 19, 2006 Share Postat Martie 19, 2006 atunci o sa fii sigur satisfacut de rezultat...incearca cu 1% vezi cum merge...apoi da-i 2%...nu mai mult..si sper ca ai marit putin gaurile din evacuare...altfel o sa ai probleme cu presiunea crescuta ...e valabil atit la 4T cit si la 2T...dar mai ales la 2T....neaparat...o evacuare fluenta aduce un plus de putere motorului...pina la 5%.. Bafta...maine poate e mai soare ... am marit admisia si evacuarea in latime cu 15% precum si baleiajele cu 5%, in plus am tobe facute si calculate de mine special pt. motorul meu paragraful ala l-am bagat sa vada omu' cam ce efect are benzina cu sau fara pb.asupra motorului nu este complicat deloc Cifra octanica Cifra octanica a benzinei va arata cât de mult poate fi comprimat combustibilul înainte de a se aprinde spontan. Când amestecul se aprinde din cauza compresiei, si nu din cauza scânteii de la bujie, se produce fenomenul numit detonare, care poate defecta motorul. io stiam ca detonatia se produce ca urmare a aparitiei punctelor fierbinti in camera de ardere si ca ce scrie mai sus se numeste autoaprindere... ma insel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 19, 2006 Share Postat Martie 19, 2006 da... azi pe la 4 ma duc eu frumos la billa! si acolo gasesc alcool etilic triplurafinat de 96... 315.000 litrul! am luat 3 l de gaz de la mol (n-avem omv in galati) de 98... fac 3 amestecuri diferite ca-s io dement! unul cu 1.5%, unul cu 2% si unul cu 5%! boon! pornesc motoru', dau o tura cu asta de 1.5... se simte! chiar destule de bine se simte! forja.. incepe sa imi placa! se termina litrul asta in 18.3 km (asta in cazul in care mie in forja in oras imi lua 10%), scot litrul cu 2% din rucsac, iar ii dau! cu asta nu era prea mare diferenta, n-am prea sesizat-o (totusi e o diferenta de 0.5%) dar am facut 18.9 km in oras... tot forja! acum... amestecul-minune! 5%!!! pun io si plec! ei.. senzatie era cu totul si cu totul alta! motorul nu mai era acelasi! PUR SI SIMPLU RUPEA! cu ocazia asta am spart oala de ambreiaj care si asa era sparta de cand am luat jawa si o sudasem io! nu-i problema, oricum trebuia s-o schimb! motorul era fierbinte intr-adevar dar nu exagerat si acasa i-am dat jos chiulasele de curiozitate! era super-curat motorul inauntru! si cea mai faina faza pe langa performante : 21 km in oras cu motorul! deci sub 5 litri la suta in regim de forja! nu extrema, recunosc dar... suuuuper bine fata de cum imi manca inainte! si am 2 kilometraje care merg bine, ala original de jawa si unul sigma sport electronic! deci consumul a fost pe bune! maine dupa ce ii schimb oala de ambreiaj ma duc sa calculez timpii de 0-100 kmh ca azi nu am facut-o! oricum pleaca mult mai repede decat in mod normal! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Martie 19, 2006 Share Postat Martie 19, 2006 stress, daca vrei metanol te rezolv eu cand vii aici. Am de la aeromodelele mele, cum bine spuneai. Totusi nu te-as sfatui sa bagi asa ceva in benzina. Daca te ajuta , sa stii ca motoarele pt aeromodele care folosesc metanol sunt 2T.Amestecul este 80% metanol si 20% ulei de ricin. Se mai poate pune Nitrometan pt performante, dar nu asta vorbim acum. In mod pur teoretic, cred ca jawa ar trebui sa functioneze OK si cu metanol cu ulei amestecat ( evident, nu ai rentabilitate deloc, ca e scump si greu de procurat). Cum iti spuneam, nu te sfatuiam sa bagi in benzina nu pt ca nu ar merge cu el, ci pt ca e nerentabil.Cu alcoolul etilic e alta treaba, ala gasesti peste tot. Vezi ca mai e si alcoolul tehnic, poate faci un test si cu el ( parca e mai ieftin). Daca vrei performante deosebite, nitrometan.maxim 5%. Scade durata de viata a motorului si creste temperatura.Detalii...la cerere . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 19, 2006 Share Postat Martie 19, 2006 baga tot ce stii! si cat costa un litru de metanol, etc. etc! si unul de nitrometan! nitrometanul ar fi pt. altceva! tot pt. jawa dar nu pt. mers in mod normal! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadowrider Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Si l-ati lamurit pe om ce fel de benzina sa foloseasca! Omul v-a intrebat ceva foarte simplu iar voi ati luat-o prin balarii. Dati un raspuns concret si la obiect nu mai deraiati de la subiect. Daca vreti discutii contradictorii de specialitate faceti un topic nou si discutati acolo. pe rider nu cred ca il intereseaza formula chimica a benzinelor si experimentele chimice. Deci daca stiti ce fel de benzina trebuie sa foloseasca pt motorul lui? raspundeti doar la intrebarea asta si atat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 cred ca denaturezi. Nu uita ca nu esti la Jeopardy cu intrebari si raspunsuri simple. E un FORUM DE DISCUTII, ca atare se discuta pe tema propusa de initiator. Poate si el sau atatia altii sunt interesati dar nu au intrebat sau pur si simplu nu au stiut de posibilitatile oferite de .....mediu ambiant. Raspunsul simplu si la obiect la intrebarea lui e inutil.In primul rand pentru cu nu se mai gaseste benzina cu plumb si in al doilea rand pt ca acest raspuns il gaseste in orice manual de japoneza din acea perioada, presupunand ca nu il gaseste pe cel al motorului sau, lucru greu de crezut totusi. Asadar hai sa lasam impresiile de "om destept care s-a prins ca restul vorbeau prostii" si sa revenim la discutiile pe tema propusa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Niste link-uri utile: http://motorcycleinfo.calsci.com/Gasoline.html http://www.pureenergysystems.com/news/2005...900069_Acetone/ Toate moto japoneze folosesc benzina fara plumb inca din anii '70. Eu bag acetona in benzina in proportiile recomandate mai sus. Nu vreau performante mai mari, vreau doar un motor mai curat care sa tina mai mult. Etanolul si metanolul sint combustibili uzuali (ex. America de Sud), si la noi s-a mers pe metanol (alcool metilic) pe vremea lu' Ceasca. Etanolul e o tzuica mai tare... Cu alcool se reduc emisiile, in rest nu se produce mai multa putere (e mai slab ca benzina). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Niste link-uri utile: http://motorcycleinfo.calsci.com/Gasoline.html http://www.pureenergysystems.com/news/2005...900069_Acetone/ Toate moto japoneze folosesc benzina fara plumb inca din anii '70. Eu bag acetona in benzina in proportiile recomandate mai sus. Nu vreau performante mai mari, vreau doar un motor mai curat care sa tina mai mult. Etanolul si metanolul sint combustibili uzuali (ex. America de Sud), si la noi s-a mers pe metanol (alcool metilic) pe vremea lu' Ceasca. Etanolul e o tzuica mai tare... Cu alcool se reduc emisiile, in rest nu se produce mai multa putere (e mai slab ca benzina). Da, suna interesant treaba cu acetona, o sa o incerc si eu cat de curand. Apropos, ce acetona folosesti? De-aia pentru cosmetica (care nu cred ca e prea pura) sau altceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morpheus Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 (editat) Prin urmare daca folosim alcool etilic 99.99% se reduc emisiile si obtinem un motor mai curat. Altceva nimica... ... ... Corect? Nu mi-e clar. Am citit ce zice in linkurile respective si concluzia ar fi ca Nu e corect sa folosim alcool etilic 99.99% ci acetona. Editat Martie 20, 2006 de morpheus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 (editat) Acetona (puritate 99,6%) o iau de la o firma acreditata care vinde diverse chestii tehnice de laborator. Pentru ca e considerat precursor, nu poti sa cumperi decit pe baza de declaratie, si maxim vreo 2 litri pe an (suficient). Costa cam 120.000 litrul. Eu am o sticluta de 100 ml, gradata, si cu ea dozez amestecul. Pentru detalii legate de dozaj, exista un grafic misto pe link-urile alea. PS Din ce am mai gasit pe net, se pare ca alcoolul e curat, dar cam ataca motorul....plus ca are efect de crestere a tensiunii superficiale, deci contrar acetonei. Eu nu as baga asa ceva... Pentru ca "Contrast with Alcohol In contrast, alcohol has been shown to be corrosive in an engine, yet they put THAT into gasoline. Alcohol in general is anti-mileage. Alcohol is no good in fuels. In Brazil, millions of engines and fuel systems were ruined by alcohol. Yet they are talking of doubling the amount of alcohol in gasoline. Furthermore, alcohol increases surface tension, producing the opposite effect from acetone. Alcohol in fuel attracts water. This hurts mileage because water acts like a fire extinguisher. Some cars may run badly and even quit due to the incombustible nature of the water-laden fuel. We know of a dozen cars that recently stopped running due to water in the alcohol and gas mixture. In my Neon, it frequently has cut the MPG in half on trips when I take pot luck at the pump. In below-zero weather, the water and alcohol can form abrasive, icy particles that may damage fuel pumps and clog injectors." Editat Martie 20, 2006 de cristi-mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadowrider Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 cred ca denaturezi. Nu uita ca nu esti la Jeopardy cu intrebari si raspunsuri simple. E un FORUM DE DISCUTII, ca atare se discuta pe tema propusa de initiator. Poate si el sau atatia altii sunt interesati dar nu au intrebat sau pur si simplu nu au stiut de posibilitatile oferite de .....mediu ambiant. Raspunsul simplu si la obiect la intrebarea lui e inutil.In primul rand pentru cu nu se mai gaseste benzina cu plumb si in al doilea rand pt ca acest raspuns il gaseste in orice manual de japoneza din acea perioada, presupunand ca nu il gaseste pe cel al motorului sau, lucru greu de crezut totusi. Asadar hai sa lasam impresiile de "om destept care s-a prins ca restul vorbeau prostii" si sa revenim la discutiile pe tema propusa. Am pus problema asa tocmai pentru ca nu sunt cunoscator, si nici "om destept" nu am vrut sa ma dau. Poate ca si eu sunt curios sa aflu un raspuns simplu, nu sa citesc kilometrii de explicatii si experimente. Nu trebuie neaparat un raspuns detaliat stiintific. Am avzut ca au inceput iar contraziceri pe tema cifrei octanice. banuiesc ca mai simplu ar fi sa se raspunda la problema unui om decat sa ne contrazicem la nesfarsit. Vin acum si eu cu o intrebare: Pt YZF 750 R Yamaha din '96 ce fel de benzina imi recomanzi? Nu am manualul ei ca sa stiu. Fara suparare caci nu am vrut sa judec pe nimeni ci doar sa atrag atentia ca discutia incepea sa piarda din vedere subiectul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 98 fara plumb! p.s. destul de simplu raspunsul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Vin acum si eu cu o intrebare: Pt YZF 750 R Yamaha din '96 ce fel de benzina imi recomanzi? Nu am manualul ei ca sa stiu. Fara suparare caci nu am vrut sa judec pe nimeni ci doar sa atrag atentia ca discutia incepea sa piarda din vedere subiectul. Subiectul,cum iti spuneam , a fost lamurit de la bun inceput. In mod clar benzina fara plumb. De cealalta nici nu mai gasesti. Daca vrei, se poate porni si de aici o discutie kilometrica despre faptul ca motocicletele astea nu au catalizator si de-aia nea Capsuna( care a condus deja pe langa Dacia din 70 si un amarat de Golf din 92 ) o sa zica- normal ca trebe cu plumb, ca nu are catalizator.Total fals, dar nu are sens sa detaliem. Raspunsul pt intrebarea ta este similar, avand in vedere cele de mai sus: Benzina fara plumb. Potipune 95 dar e recomandat mai buna. Toate cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Dupa o mica cautare, am gasit o firma care vinde acetona de puritate minim 99%, Tunic Prod (www.tunic.ro. Calea Calarasilor nr.139, langa Posta de la Hala Traian). Se vinde la bidoane de 1 litru, dar nu poti cumpara mai mult de 2 litri (e incadrata in clasa III de precursori la fabricarea de droguri). Costa 20 RON / litru. Sper sa am timp maine sa trec pe acolo, si dup-aia sa va spun si rezultatele testului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 @shadowrider - Fuel Type: Regular unleaded gasoline Fuel tank capacity 18 L Fuel reserve amount 3.5 L cam asta e ce-am gasit eu...nu sunt convins asupra valorilor date, dar le afisez cum le-am gasit. Problema e ca in acelasi manual am gasit si 18 L si 20L la fuel tank capacity.Sper sa te ajute ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Ma bucur ca ati gasit deja acetona de laborator. Aici e un test cu acetona pe motocicleta.... http://peswiki.com/index.php/Directory:Acetone:Draken. Cred ca trebuie mers putin, inainte sa dam verdicte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shadowrider Postat Martie 21, 2006 Share Postat Martie 21, 2006 Multumesc rideri! Mi-ati fost de ajutor. Asfalt uscat si fara evenimente! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Martie 21, 2006 Share Postat Martie 21, 2006 Asa!Acestea fiind spuse vine si idiotul de mine care a bagat pe principiul mentionat de Skywalker@ benzina cu plumb si intreaba: am distrus-o sau mai are de trait? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Martie 21, 2006 Share Postat Martie 21, 2006 N-ai distrus nimic. Situatia e urmatoarea: benzina cu plumb "ca pe vremuri" nu se mai gaseste de cativa ani buni pe nicaieri (din considerente de poluare), iar majoritatea benzinariilor nici nu mai ofera asa ceva la pompa. Benzinele "premium" (sau cu alte denumiri comerciale) care nu sunt etichetate "fara plumb" sunt de fapt tot benzine fara plumb, dar aditivate "ca pentru noi". Pe la benzinariile din afara tarii am vazut doar "fara plumb", dar existau la vanzare niste sticlute pentru aditivare; practic, cine vroia putea sa-si compuna amestecul care la noi se vinde gata preparat sub denumirea "premium". In concluzie, puneti benzina cu care merge motorul cel mai bine (tema de cercetare) si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Martie 21, 2006 Share Postat Martie 21, 2006 (editat) Acetona se intoarce Ma duc azi la Tunic Prod, le zic ca am venit dupa acetona (aseara vorbisem cu ei la telefon si nu era nici o problema). - Aaa, pai nu putem sa va dam ca persoana fizica, ca e substanta restrictionata, bla, bla. - Ok, dar legea imi da voie pana in 2 litri. - Da, dar noi nu va dam ca cine stie ce faceti cu ea. Ma apuc de scandal, si apare directorul de vanzari, directorul economic si intr-un final si directorul general (proasta care aparuse prima data dispare). Le explic care e problema, sunt de acord cu mine ca legal am dreptul sa cumpar, dar imi explica ca au mai facut asa si au avut probleme cu politia, care nu stie legea foarte bine. Foarte amabili, trebuie sa recunosc, nu stiau cum sa-si ceara scuze, pana la urma ii inteleg ca pentru 20 RON nu aveau chef sa-si puna iar politia in cap, imi dau adresa producatorului. Asa ca am ajuns in comuna Pantelimon, la Remed, de unde am luat 1 litru cu 15 RON. Stay tuned for the test results Editat Martie 21, 2006 de bcristian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gangster Postat Martie 21, 2006 Share Postat Martie 21, 2006 da... azi pe la 4 ma duc eu frumos la billa! si acolo gasesc alcool etilic triplurafinat de 96... 315.000 litrul! am luat 3 l de gaz de la mol (n-avem omv in galati) de 98... fac 3 amestecuri diferite ca-s io dement! unul cu 1.5%, unul cu 2% si unul cu 5%! boon! pornesc motoru', dau o tura cu asta de 1.5... se simte! chiar destule de bine se simte! forja.. incepe sa imi placa! se termina litrul asta in 18.3 km (asta in cazul in care mie in forja in oras imi lua 10%), scot litrul cu 2% din rucsac, iar ii dau! cu asta nu era prea mare diferenta, n-am prea sesizat-o (totusi e o diferenta de 0.5%) dar am facut 18.9 km in oras... tot forja! acum... amestecul-minune! 5%!!! pun io si plec! ei.. senzatie era cu totul si cu totul alta! motorul nu mai era acelasi! PUR SI SIMPLU RUPEA! cu ocazia asta am spart oala de ambreiaj care si asa era sparta de cand am luat jawa si o sudasem io! nu-i problema, oricum trebuia s-o schimb! motorul era fierbinte intr-adevar dar nu exagerat si acasa i-am dat jos chiulasele de curiozitate! era super-curat motorul inauntru! si cea mai faina faza pe langa performante : 21 km in oras cu motorul! deci sub 5 litri la suta in regim de forja! nu extrema, recunosc dar... suuuuper bine fata de cum imi manca inainte! si am 2 kilometraje care merg bine, ala original de jawa si unul sigma sport electronic! deci consumul a fost pe bune! maine dupa ce ii schimb oala de ambreiaj ma duc sa calculez timpii de 0-100 kmh ca azi nu am facut-o! oricum pleaca mult mai repede decat in mod normal! imi place de tine ca esti chiar dement!! I love crazy people!! me too crazy!! very crazy!! Si l-ati lamurit pe om ce fel de benzina sa foloseasca! Omul v-a intrebat ceva foarte simplu iar voi ati luat-o prin balarii. Dati un raspuns concret si la obiect nu mai deraiati de la subiect. Daca vreti discutii contradictorii de specialitate faceti un topic nou si discutati acolo. pe rider nu cred ca il intereseaza formula chimica a benzinelor si experimentele chimice. Deci daca stiti ce fel de benzina trebuie sa foloseasca pt motorul lui? raspundeti doar la intrebarea asta si atat! ba da esti batut rau in cap(tat inainte ca calu) !!! ce puii mei tot indrugi acolo?? nu vorbim de combustibili cumva?? aiurea..... Acetona (puritate 99,6%) o iau de la o firma acreditata care vinde diverse chestii tehnice de laborator. Pentru ca e considerat precursor, nu poti sa cumperi decit pe baza de declaratie, si maxim vreo 2 litri pe an (suficient). Costa cam 120.000 litrul. Eu am o sticluta de 100 ml, gradata, si cu ea dozez amestecul. Pentru detalii legate de dozaj, exista un grafic misto pe link-urile alea. PS Din ce am mai gasit pe net, se pare ca alcoolul e curat, dar cam ataca motorul....plus ca are efect de crestere a tensiunii superficiale, deci contrar acetonei. Eu nu as baga asa ceva... Pentru ca "Contrast with Alcohol In contrast, alcohol has been shown to be corrosive in an engine, yet they put THAT into gasoline. Alcohol in general is anti-mileage. Alcohol is no good in fuels. In Brazil, millions of engines and fuel systems were ruined by alcohol. Yet they are talking of doubling the amount of alcohol in gasoline. Furthermore, alcohol increases surface tension, producing the opposite effect from acetone. Alcohol in fuel attracts water. This hurts mileage because water acts like a fire extinguisher. Some cars may run badly and even quit due to the incombustible nature of the water-laden fuel. We know of a dozen cars that recently stopped running due to water in the alcohol and gas mixture. In my Neon, it frequently has cut the MPG in half on trips when I take pot luck at the pump. In below-zero weather, the water and alcohol can form abrasive, icy particles that may damage fuel pumps and clog injectors." mai simplu si la subiect ; alcoolul contine apa ,apa produce oxidare directa in ardere , rezultat ,un fel de secare a interiorului termic sau rugina termica urmata de cresterea temperaturii in ardere, uzura accentuata a metalelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
solo Postat Aprilie 1, 2006 Share Postat Aprilie 1, 2006 (editat) eu spun sa incerci cu alcool metilic(metanol) ch3-oh ardere mai puternica dar ai grija sa nu faci praf jawa...cat despre puterea in + pe care ai simtit ) cred ca a fost doar in mintea ta si gangster....din cate stiu eu exista apa si in benzina Editat Aprilie 1, 2006 de solo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Aprilie 2, 2006 Share Postat Aprilie 2, 2006 Poate in vodca este apa, in benzina si in alcool 99,xx % nu cred.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ftraian Postat Iulie 7, 2006 Share Postat Iulie 7, 2006 Honda CB 400 din 83. Sa pun fara PB? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CrisLuca Postat Iulie 7, 2006 Share Postat Iulie 7, 2006 Bah voi aveti prea mult timp liber . . . Pune tata benzina din mai multe locuri si de mai multe tipuri si vezi cum merge trotineta, daca iti place cum merge mai alimentezi de acolo daca nu, NU. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.