mig Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 (editat) As dori si eu o parere de la cunoscatori despre METZELLER SPORTEC M3.As vrea sa le pun pe un CBR 600RR . Uite o parere, fara pretentii de cunoscator sau adevaruri absolute, ci ceea ce am constatat eu cu ele. In principiu in ultima perioada, mai mult pe cald si uscat dar m-am dat si la 0 grade si ma rog si pe ploaie. Au carne multa, arata sexoase dar la mine mai mult de 3000km n-a tinut setul. Le schimb cam in acelasi timp (fata/spate) fara diferente majore de uzura. Am mina usoara la gaz, nu le abuzez, nu wheele-uri si alte, ci mers mai dinamic. Am consumat anul trecut vreo 4-5 si anul asta unu si am trecut pe bt 016 cu care am vreo 700 km cred (si care la cum le vad n-o sa tina mai mult). Pe ploaie, mie m3 mi se par f stabile, mai ales pe frina (fata). Daca bagi unghia in el si bagi intr-un bt016, bt016 se simte ca o guma de mestecat iar m3 se simte ca o guma de mestecat pe care ai scapat-o in praf (are siliciu in el),. Nu stiu cum e bt016 pe ploaie, dar m3 mie mi-a facut o impresie buna. Ca si timp de incalzire, depinde si de presiunea in roti, dar din nou, m3-ul sta bine. La 0 grade, mers rapid, nici o ezitare.Si bt016 la fel, in schimb bt015 se incalzea greu al naibii. Ca si tractiune: M3-ul, cel putin spatele, mai vrea sa te scoale in picioare din cind in cind. Se mai invirte in gol, mai derapeaza. Totusi: de cite ori o face, o face progresiv. Fata la fel. De cite ori mi-a fugit fata, era mai mult cit sa versi cafeaua pe tine sau poate nici atit. Totusi: Si la bt016 a facut cam la fel in aceleasi conditii (fata), dar spatele zic eu ca e mai aderent la bt016, cel putin pe uscat (pe ud nu stiu eu). Ca si profil, sint 2 variante: fie eu fara sa-mi dau seama am mai multa incredere in bt-uri, totusi m3-ul zic eu ca avea mai multa guma pe viraj (nu-l foloseam complet complet ) pe cind la bt016 se termina mai repede. Cel putin asta-i impresia mea. Pe fata, si bt-ul si m3-ul, canalele de apa se termina mai sus si ai vreo 2 degete mai groase de slick, ceea ce-i perfect pe uscat/inclinat dar s-ar putea sa nu fie asa bine pe ploaie. Cam asta e. Nu vind, n-am pr cu ele, e ceea ce am vazut eu. Dar ma rog. Eu cred ca nu conteaza. Daca te dai 15000km cu ele, nu conteaza. Si daca te dai 1000km, la fel. In primul caz nu simti nimic si in al 2-lea se termina repede asa ca-i alegerea ta, nu vreau sa te influentez PS: Nu am pus michelin niciodata. Cred ca o sa-l incerc peste vreo 3 we, sa vad cum tin bt-urile. Editat Iulie 17, 2009 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 PPS: Erau mai demult niste zvonuri despre pilot ca te credeau superman pe ele pina plecau de sub tine, dar am inteles ca 2ct sint ok, poate mai zice cineva de ele mai in detaliu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bang-bang Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 here we go again, discutii despre gume in general. ps: un alt challenge va fi sa definim ce inseamna aia cunoscator. Nu te obliga nimeni sa intrii pe acest topic..care este despre "gume" Si cand am zis cunoscatori m-am referit mai putin la cei care au auzit prin carti ,reviste ,la o barfa....si mai mult la cei care au mers cu ele , scuze ca nu am precizat. PS:Mersi miq..ai o bere de la mine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 17, 2009 Share Postat Iulie 17, 2009 Un tutorial foarte interesant despre cauciucurile moto la modul general ... http://www.canyonchasers.net/shop/generic/tires.php Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 22, 2009 Share Postat Iulie 22, 2009 Exact radio guy, dupa ce citesti linkul ala realizezi ca, de fapt, nu e bine sa te iei dupa X sau Y ci ca trebuie sa ai o viziune mai larga asupra fenomenului. Fiindca X si Y difera poate foarte mult ca stil de mers, ca motor, cu pasager sau fara, drumuri lungi sau daily commuting.. Exact strumfule, pe forum vei gasi pareri extrem de diferite despre un anume tip de guma (si nu numai)... asa ca cel mai bine e sa le ignori si sa testezi personal. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 22, 2009 Autor Share Postat Iulie 22, 2009 Am citit si eu articolul si m-am apropiat de convingere in decizia c-ar trebui sa trec pe niste cauciucuri sport-touring. Si mai mult de-atit, am ajuns la concluzia c-ar trebui sa pun pe spate 150 cum e standard pt. Bandit, nu 160 cum am acum (nu eu le-am pus, asa am cumparat motorul, nu sariti pe mine). Daca o sa fie Michelin Pilot Road sau altceva, ramine de vazut. Intre timp mai ramine sa iau o hotarire: daca sa risc punind un alt tip de cauciuc pe fata, urmind sa-l inlocuiesc si pe cel de pe spate cu acelasi tip cind i-o veni vremea, sau sa incerc sa-l vind pe cel de pe spate si sa le inlocuiesc pe amindoua in acelasi timp. Indiferent de decizie, probabil voi face asta la inceputul sezonului urmator. Inca un lucru: am citit pe un alt forum recent ca slalomurile care cica chipurile ar fi menite sa incalzeasca cauciucurile ar realiza de fapt efectul invers, pare-mi-se pe pista s-ar face asta pentru a curata pneurile pe margini, nu a le incalzi. Ce parere aveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_biker Postat Iulie 22, 2009 Share Postat Iulie 22, 2009 Calin, la cat mergi tu pe an ia gume sportive strada (P.Power, Conti Sportcontact, etc.). Iti vor oferi aderenta foarte buna si te vor tine minim 2 sezoane.Mai mult de 2 sezoane oricum nu se recomanda sa mergi cu niste gume, ca se evapora din ele componentele volatile si se fac ca ebonita => aderenta nexam. Cand am luat 954'le avea pe el niste Diablo Corsa cu uzura profilului in jur de 40%, insa din...2004. Nu vrei sa stii ce aderenta aveau pe asfalt, parca mergeam pe apa. Ce vreau sa zic e ca degeaba iei gume de strada care sa tina mult daca tu nu faci multi km/an cu ele. Din al treilea sezon oricum nu mai e recomandabil sa mergi cu ele. Perfect de acord, exact ce vroiam sa zic si eu Calin. Gumele mai sport inseamna aderenta buna, la cat mergi tu, is perfecte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 23, 2009 Share Postat Iulie 23, 2009 ...Gumele mai sport inseamna aderenta buna... In principiu asa este insa trebuie tinut cont de faptul ca, pentru a beneficia de aceasta "extra"-aderenta a gumelor "mai sport", trebuie ca acestea sa lucreze in conditiile pentru care au fost concepute. Spre exemplu, contrar opiniei generale, gumele ultra-sport (racing) se incalzesc mai greu decat cele sport-strada sau sport-turing, temperaturile optime putand fi atinse numai pe pista. In plus, ele vor avea o aderenta inferioara fata de cele de strada (la temperaturi mici) iar numarul de cicluri de incalzire-racire maxim admis este extrem de redus fata de variantele sport-strada sau sport-turing. Rata uzurii este prea evidenta pentru a mai trebui amintita. Ride Safe! P.S. Am inceput deja sa cer oferte de preturi pentru BT-016 si cat de curand voi putea sa'mi fac o impresie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 23, 2009 Autor Share Postat Iulie 23, 2009 Paul, "Radio man" o fi traducind articole de prin reviste sau de pe net, dar din postarile lui am aflat mult mai multe lucruri interesante si/sau utile decit din "legendele Fundatiei". Daca-ti aduci aminte, Taz a zis odata despre Pilot Sport ca "nu-s chiar asa de moi". Ceva imi zice sa iau si parerea lui in calcul. O sa pun pe spate guma touring (ramine de vazut ce marca si tip) de 150, PUNCT. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdfghjk Postat Iulie 25, 2009 Share Postat Iulie 25, 2009 pilot road 2 e solutia, sunt dual compound. am avut fel de fel de cauciuciucuri/modele, astea sunt deosebit de bune. http://www.tireexpress.com/prod.cfm/cid/9000/pid/19298 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 Eu am 22.000 KM rulati cu un set de Pilot Road si sunt super incantat de ele. Acum plec la o plimbare de vreo 4-5.000 de km si planuiesc sa le schimb in iarna, dar sigur voi alege Pilot Road sau Pilot Road 2. Durabilitate ( la mers normal, fara burnout & stuff ) nota 10 plus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 Am primit setul de BT-016, probabil saptamana viitoare o sa le pun pe motor. Dupa cca 1000km o sa revin cu pareri (personale) despre BT-016 in comparatie cu Pilot ROAD si POWER. Ride Safe! Mesaj completat Am facut prima tura (500km) cu noul set de BT-016. Nu am reusit sa'mi dau seama cum se comporta cand sunt reci si in cat timp se incalzesc insa, dupa un "rodaj" de cca. 100km m'am "dat" la ele si prima impresie e ca sunt cu mult peste nevoile "normale", de strada... cel putin pt motorul meu. Voi reveni cu mai multe comentarii dupa primul drum mai lung, prin munti. Se pare ca, pentru noile gume trebuie sa schimb toba cu una mai ingusta!!! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 17, 2009 Autor Share Postat August 17, 2009 Se pare ca, pentru noile gume trebuie sa schimb toba cu una mai ingusta!!! Vezi, si ne ziceai ca nu e bine sa schimbi toba cu una aftermarket Ca tot ai reinviat topicul, am si eu o nelamurire: latimea si profilul cauciucurilor limiteaza unghiul de aplecare in curbe? Teoretic, ar trebui sa fie asa. Si practic, am observat urmatoarele: fost la Radauti, si dupa mers 180 km prin ploaie + noroi, "chicken strips"-urile (marginile neroase de la cauciucuri) s-au sters. A fost si un coleg forumist, tot cu Bandit 600 din '96, ca al meu, si am mers la parada unul linga altul, acelasi drum, aceeasi viteza, aplecat in curbe la fel de mult (mers pe ceva serpentine la viteza mica). Doar ca el are pe spate Pirelli Multistrada de 150, pe cind eu am Michelin Pilot Sport de 160. Dupa ce ne-am intors, m-am uitat de curiozitate la aspectul cauciucurilor spate: el avea margine neroasa de maxim 5 mm, pe cind eu cam 12 mm. Incerc sa gasesc o explicatie logica si singura pare sa fie profil diferit si/sau latimea mai mare a pneului. Cum comentati? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Claw Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Astazi am observat o crapatura in cauciuc ... e vorba despre un Pilot Road 2 (2CT). Ce ma ingrijoreaza este ca pare ca se duce in profunzime si tinde sa se extinda. Ati mai patit asa ceva ? Remedii? Ma gandeam la un petec pe interior desi nu ar trebui sa se extinda dincolo de ate / sarme ca sa fac pana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Se pare ca, pentru noile gume trebuie sa schimb toba cu una mai ingusta!!! Deci eu credeam ca sunt tare cand ma dadeam cu crash-urile (oricum foarte aproape de cilindri) in asfalt pe circuit cu gume de touring. I bow to you Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Astazi am observat o crapatura in cauciuc ... e vorba despre un Pilot Road 2 (2CT). Ce ma ingrijoreaza este ca pare ca se duce in profunzime si tinde sa se extinda. Ati mai patit asa ceva ? Remedii? Ma gandeam la un petec pe interior desi nu ar trebui sa se extinda dincolo de ate / sarme ca sa fac pana. nu au garantie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Claw Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 In principiu ar trebui sa aiba... da inca mai sper sa nu fie foarte grava treaba.... problema e ca weekendul asta am prins o ploaie venind de pe siriu spre Buzau si am pierdut spatele urat de tot, mai mai ca ma depasea am mers de-a curmezisul vreo 10 m daca nu mai bine ca deja ma gandeam ca sant la dirt track si ma uitam sa imi aleg locul de aterizare, dar am avut noroc si am redresat. Chestia asta nu pot sa o leg de nimic eram pe drum drept, nu accelerat, nu frana nimic.... doar ceva pe asfalt ulei pe langa apa de ploaie.. altfel nu imi explic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 un prieten a patit acelasi lucru. doar ca el a ajuns in sant si mobra cu roatele in sus in sant. el a scapat intreg, fieru nu. are parca niste michelin-uri dar nu stiu care Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 In principiu ar trebui sa aiba... da inca mai sper sa nu fie foarte grava treaba.... problema e ca weekendul asta am prins o ploaie venind de pe siriu spre Buzau si am pierdut spatele urat de tot, mai mai ca ma depasea am mers de-a curmezisul vreo 10 m daca nu mai bine ca deja ma gandeam ca sant la dirt track si ma uitam sa imi aleg locul de aterizare, dar am avut noroc si am redresat. Chestia asta nu pot sa o leg de nimic eram pe drum drept, nu accelerat, nu frana nimic.... doar ceva pe asfalt ulei pe langa apa de ploaie.. altfel nu imi explic Asta... sau acvaplanare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Claw Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 M-am gandit si la asta ... sper sa fi fost ceva de genu asta... oricum asta e primul cauciuc la care am vazut pe timp de ploaie ca lasa dara uscata cam ca la masini Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 (editat) Voi reveni cu mai multe comentarii dupa primul drum mai lung, prin munti. Am depasit 2000km cu noul set de BT-016, rastimp in care am reusit sa dau o tura si la munte si pot re-confirma prima impresie: sunt cu mult peste nevoile strazii, cel putin in cazul motorului meu. Profilul in unghi destul de ascutit confera o senzatie de agilitate ce imbie la abordarea sportiva a virajelor stranse iar compozitia, in special a extremitatilor, este suficient de aderenta pentru atingerea limitei constructive a unghiului de inclinare si chiar actionarea destul de puternica a franelor pe aceasta perioada, cat si deschiderea agresiva a gazului destul de devreme la iesirea din viraj. Ramane de vazut insa cum va influenta longevitatea compromisul pretz/calitate/longevitate . Am avut si cateva situatii de franare de "urgenta" prin oras cu gumele reci insa, desi guma de fatza a prostestat destul de zgomotos, distanta de franare nu mi s'a parut considerabil diferita fata de situatia gumelor calde. Aici insa se poate nuanta, depinde mult de calitatea si starea asfaltului... in oras, mai ales in zona intersectiilor, acesta este destul de "tocit" sau valurit. Pe ploaie nu pot impartasi impresii deoarece nu merg pe asfalt ud. Daca totusi sunt nevoit, o fac intr'o maniera exagerat de prudenta. Una peste alta, nu'mi pare rau deloc de alegerea facuta... Ride Safe! Mesaj completat Vezi, si ne ziceai ca nu e bine sa schimbi toba cu una aftermarket Nu, eu ziceam ca nu e bine (pentru motor) si nici civilizat sa schimbi toba cu una aftermarket MANELISTA (race) sau, mai rau, sa o gauresti pe cea stock. Ca tot ai reinviat topicul, am si eu o nelamurire: latimea si profilul cauciucurilor limiteaza unghiul de aplecare in curbe? Teoretic, ar trebui sa fie asa. Si practic, am observat urmatoarele: fost la Radauti, si dupa mers 180 km prin ploaie + noroi, "chicken strips"-urile (marginile neroase de la cauciucuri) s-au sters. A fost si un coleg forumist, tot cu Bandit 600 din '96, ca al meu, si am mers la parada unul linga altul, acelasi drum, aceeasi viteza, aplecat in curbe la fel de mult (mers pe ceva serpentine la viteza mica). Doar ca el are pe spate Pirelli Multistrada de 150, pe cind eu am Michelin Pilot Sport de 160. Dupa ce ne-am intors, m-am uitat de curiozitate la aspectul cauciucurilor spate: el avea margine neroasa de maxim 5 mm, pe cind eu cam 12 mm. Incerc sa gasesc o explicatie logica si singura pare sa fie profil diferit si/sau latimea mai mare a pneului. Cum comentati? Da, latimea si profilul cauciucului influenteaza unghiul de aplecare in curbe insa, chiar si in cazul motoarelor identice, discutia implica si multe alte variabile cum ar fi setarea suspensiilor, stilul de pilotaj si alegerea traselor, regimul de turatii (cuplu vs. putere)... etc. Desi pare paradoxal, viteza cea mai mare pe un viraj nu inseamna intotdeauna si unghiul cel mai mare de aplecare pe acel viraj. Mesaj completat Astazi am observat o crapatura in cauciuc ... e vorba despre un Pilot Road 2 (2CT). Ce ma ingrijoreaza este ca pare ca se duce in profunzime si tinde sa se extinda. Ati mai patit asa ceva ? Un amic de'al meu cu CBR1100XX a patit exact la fel cu 2CT, o crapatura de cativa cm care a strapuns brusc carcasa cauciucului. Bine, este posibil sa fi calcat pe vreo lama ceva... insa coincidenta este parca prea dubioasa. Oricum, eu am mers ani buni pe MICHELIN si nu cred ca este vreo problema generala, mai degraba ma gandesc la vre'un lot care cine stie pe unde si in ce conditii a fost depozitat... Sper ca ai inlocuit guma cu pricina? (nu exista "remedii" sigure pentru astfel de situatii) Mesaj completat Deci eu credeam ca sunt tare cand ma dadeam cu crash-urile (oricum foarte aproape de cilindri) in asfalt pe circuit cu gume de touring. I bow to you Eh!... nu e chiar asa. Motorul meu a fost catalogat "super-sport" in anii '90... acum abia daca se mai "califica" la categoria "sport-touring". Totusi eu unul nu am nici un complex, cuplul de FZR1000EXUP si mai ales curba sa il fac inca o arma redutabila... In plus, in dorinta de a reduce cat mai mult zgomotul si greutatea (fara restrictionarea evacuarii), am inlocuit toba finala cu una standard de R1'03 (un pic mai voluminoasa decat cea standard FZR). Oricum, am rezolvat "problema" tobei printr'o gaura in colierul de sustinere, 2cm mai jos decat cea originala. Sper sa mai prind un week-end la munte sa pot testa noul "clereance". Editat Septembrie 25, 2009 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 Am depasit 2000km cu noul set de BT-016, rastimp in care am reusit sa dau o tura si la munte si pot re-confirma prima impresie: sunt cu mult peste nevoile strazii, cel putin in cazul motorului meu. Cum ti se pare cauciucul pe fata? Cit mai ai din el? S-au uzat egal? Eu am constatat ca se uzeaza 2 fete la un spate, ceea ce-i un pic cam ciudat, de obicei e invers (la mine era 1-1 cu m3 si bt015). Oricum, se uzeaza destul de repede, mai repede ca sportec m3. De cit e ala pe spate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 Eu am constatat ca se uzeaza 2 fete la un spate, ceea ce-i un pic cam ciudat, de obicei e invers (la mine era 1-1 cu m3 si bt015). Oricum, se uzeaza destul de repede, mai repede ca sportec m3. De cit e ala pe spate? Te referi la BT-016? Oricum, si eu sunt de acord ca in general asta e raportul, la o guma de fatza, doua pe spate... tocmai de aceea pana sa apara tipul asta de gume "compozite" alegeam o combinatie soft-medium fatza cu medium-hard spate (gen PILOT ROAD spate cu PILOT POWER fatza). Dupa 2000km nu pot inca vorbi de uzura, e aproape invizibila cu ochiul liber... (ceea ce e nu este deloc rau, mai ales ca sunt cotate ca gume "hyper-sport", de strada, bineinteles). Si ca veni vorba de uzura, pentru un ochi neavizat ele par gata uzate de noi, avand foarte putine canale impotriva acvaplanarii. Tocmai de aceea cred ca nu sunt apreciate de multi "raceri" autohtoni... la capitolul estetic fiind intrecute de multe alte modele mult mai ... "sexy". Proportionalitatea uzurii (fata/spate) probabil e influentata foarte mult si de relieful zonei in care se ruleaza cat si regimul si agresivitatea pilotarii. In ceea ce ma priveste, eu sunt adeptul excursiilor mai lungi, de week-end, in regim de pasager/bagaje, exploatand mai mult cuplul motor decat puterea... cu siguranta ca pentru a atinge limitele acestor gume ar fi nevoie de un cu totul alt tip de motor/pilotaj, lucru dealtfel valabil si pentru mai toate gumele sport de ultima generatie. Masurile sunt: 120/70/17 si 180/55/17 Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 Te referi la BT-016? Ride Safe! Da Masurile sunt: 120/70/17 si 180/55/17 Au un profil interesant 180/55 si 190/55, eu am incercat 180/55, 190/50 si 190/55 si astea pe 55 sint cumva..Vireaza singure, mai ales ala de 180. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 26, 2009 Share Postat Septembrie 26, 2009 ...Vireaza singure, mai ales ala de 180. Da, da... in doua cuvinte asta e senzatia: vireaza "singure"! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.