Sari la conținut

Cum Ajuta FRM Pe Unii Sa Castige


Postări Recomandate

:moto: stiti ca simbata sa desfasurat prima etapa de endurocros la buzau UNDE AM FOST SI EU PREZENT mai bine stateam acasa si chefuiam.dureros ce am vazut acolo se fura frate ca la romani care mai de care vrea sa cistige ba aia de la buzau bagind copii campioni la motocros sa se bata cu baieti de la clasa C ba cei din SATU-MARE cu nr.8 la primul tur nu fac proba de enduro de la clasa A si bininteles ca cistiga un avantaj de vreo10 min. dupa care face turele pe unde trebuia pacat ca este un sportiv foarte bun dar ce folos ca nu are curaj sa si piarda sau poate le este frica de JOLT ca le taie din buget dar mai bine cu obrazul curat in fata celor care iti recunosc valoare dacit cu un loc 1 CISTIGAT CU AJUTORUL F.R.M. care vin cu niste explicati de iti patineaza mintea ca ori ce tu le-ai spune sau argument le-ai aduce inclusiv o caseta video sau 6 martori ca nr.8 nu a fost pe clasa A in primul tur ei au gasit o chichita a regulamentului

prin care cei care au taiat traseul primesc doar 5 min. de penalizare . daca li sa spus ca nr 6 tot de la satu-mare nu a primit nici o penalizare si a facut tot 8 ture de ce este pe locul 3 .RASPUNS deoarece nr.8 a mers cu viteza mai mare si la batut pe urmatorul cu 17 min. OFICIALI F.R.M. NU AU AVUT LA ACEST CONCURS CRONOMETRE .dar si aici sa gasit explicatie iau cronometrat cu un program din LEPTOP marei stinta la romani cind ei inca nu au pus pe saitul F.R.M. regulamentul enduro cros ca fiecare sa stie dupa care lege alearga se dau locurile cum vrea LEPTOPU F.R.M. nu al vostru de acasa .DECI SE FURA URIT SI AS DORI CU AJUTORUL TUTUROR MOTOCICLISTILOR DE PE ACEST SITE SA GASIM O SOLUTIE DE A NU MAI FI FURATI . CELOR DE LA FEDERATI CE SA LE MAI ZIC POT DOAR SA LE ARAT :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nelule, sincer, nu stiu de ce te agiti atat.e ceva nou sub soare?nu-i mai bine la auto la raid?orgolii mai putine, concurenti mai putini....

 

Soso, nici n-ai idee ce orgolii sunt la auto

Treaba e simpla - ne trebuie un regulament de enduro cross de afara. Cine poate sa ne ajute? trebuie vazut acolo ce penalizari se dau pentru nerespectarea traseului.

Hntr-adevar, penalizare de 5 minute pentru ocolirea celei mai dificile zone din traseu nu e ok. Si se creeaza un precedent periculos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru contestatii va pun imaginile la dispozitie am fost pe traseul de la clasa A.Am imagini cu primii veniti (Zona "viroaga"). ordinea este urmatoarea: NR 4 -cred ca era Ciprian, NR 9Laurentiu,apoi nr 3 Cred ca este Romeo Duicu,inca una care nu se vede nr cred ca 10(motociclist imbracat in rosu,negru,alb), nr6 si 12.Tura a 2-a Nr 8,nr 7..............Cum ajung acasa va pun si pozele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:moto: stiti ca simbata sa desfasurat prima etapa de endurocros la buzau UNDE AM FOST SI EU PREZENT mai bine stateam acasa si chefuiam.dureros ce am vazut acolo se fura frate ca la romani care mai de care vrea sa cistige ba aia de la buzau bagind copii campioni la motocros sa se bata cu baieti de la clasa C ba cei din SATU-MARE cu nr.8 la primul tur nu fac proba de enduro de la clasa A si bininteles ca cistiga un avantaj de vreo10 min. dupa care face turele pe unde trebuia pacat ca este un sportiv foarte bun dar ce folos ca nu are curaj sa si piarda sau poate le este frica de JOLT ca le taie din buget dar mai bine cu obrazul curat in fata celor care iti recunosc valoare dacit cu un loc 1 CISTIGAT CU AJUTORUL F.R.M. care vin cu niste explicati de iti patineaza mintea ca ori ce tu le-ai spune sau argument le-ai aduce inclusiv o caseta video sau 6 martori ca nr.8 nu a fost pe clasa A in primul tur ei au gasit o chichita a regulamentului

prin care cei care au taiat traseul primesc doar 5 min. de penalizare . daca li sa spus ca nr 6 tot de la satu-mare nu a primit nici o penalizare si a facut tot 8 ture de ce este pe locul 3 .RASPUNS deoarece nr.8 a mers cu viteza mai mare si la batut pe urmatorul cu 17 min. OFICIALI F.R.M. NU AU AVUT LA ACEST CONCURS CRONOMETRE .dar si aici sa gasit explicatie iau cronometrat cu un program din LEPTOP marei stinta la romani cind ei inca nu au pus pe saitul F.R.M. regulamentul enduro cros ca fiecare sa stie dupa care lege alearga se dau locurile cum vrea LEPTOPU F.R.M. nu al vostru de acasa .DECI SE FURA URIT SI AS DORI CU AJUTORUL TUTUROR MOTOCICLISTILOR DE PE ACEST SITE SA GASIM O SOLUTIE DE A NU MAI FI FURATI . CELOR DE LA FEDERATI CE SA LE MAI ZIC POT DOAR SA LE ARAT :moto:

mare pacat sa citesti asa ceva ,si eu unu care am crezut k toate sunt bune si frumoase,eu sunt inca incepator si tare mi-as dorii k pe vii tor sa pot concura dar cand vezi cate se intampla te cam lasa rece dar nu avem ce face numai sa speram in bine....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:moto: stiti ca simbata sa desfasurat prima etapa de endurocros la buzau UNDE AM FOST SI EU PREZENT mai bine stateam acasa .......................... :moto:

 

Eu m-am uitat pe rezultate si nu am vazut nicaieri numele tau. Pina la urama ai fost acolo sau nu?

 

 

 

Pina la urma este si vreo parere obiectiva (inteligenta) despre ce s-a intimplat acolo?

Dealtfel in cazul in care faci in concurs "ieftin" (fara arbitri de traseu, fara marcaje, fara nici o regula ........) sa nu va asteptati la ceva mai bun.

 

Eu, pe baietii mei ii invat sa mearga cinstit! E oricum e trist sa faci peste 1300 de km si sa ai un concurs de doi lei. Eu il inteleg si pe Somo, fiecare porneste din el insusi, dar asta nu inseamna ca, sunt toti trisori daca la un concurs "este PREZENT" unul.

 

Din cite am vazut 50% din concurenti au avut penalizari, ... deci au "trisat". Din experienta va spun ca nu e posibil, poate reuseste unul sau doi dar nu jumatate!

 

Eu inca nu am reusit sa vorbesc cu "baietii mei", dar va promit ca va scriu si "varianta" lor

 

Salut Zsolt

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...dureros ce am vazut acolo se fura frate ca la romani care mai de care vrea sa cistige ba aia de la buzau bagind copii campioni la motocros sa se bata cu baieti de la clasa C...

N-are nici o importantza daca se da vreun campion la categoria C..de-aia i sa mai spune si categoria Hobby. Oricum nu se puncteaza in clasamentul national, asa ca nu castiga nimeni mai nimic la cat. C, doar distractie :moto:. Am inteles ca cei de la C au facut ceva contestatii ca s-a furat din traseu, dar pana la urma conteaza ca te dai intr-un cadru (cat-de-cat) organizat si te duci de placere. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura solutie 100% sigura (dar f costisitoare) care sa dea rezultate in timp real este cu transpondere si cu relee intermediare in punctele de control. Asa se poate sti sigur ce si cum in cel mult 30 min de la sfirsitul cursei (timp necesar arbitrilor de traseu sa ajunga cu datele la sosire).

Avantajul cu transpondere este ca nu se fragmenteaza cursa prin opriri in pct-ele de control.

In loc de transpondere se pot folosi scanere (asa cum am folosit eu la Cluj) insa nu poti sa faci decit 2-3 puncte de control cu oprire pt scanare. Altfel se sparge ritmul. Avantajul e ca e mult mai ieftin decit cu transpondere.

Prin aceste metode cu ajutorul unui soft se poate vedea cine a furat.

O masura preventiva f eficienta este sa faci traseul astfel incit cea mai rapida varianta sa fie prin punctele de control si sa dotezi punctele de control si cu camere video care sa inregistreze numerele care trec prin limitarea de viteza din dreptul punctului de control. Dezavantajul e ca cere f mult timp analiza, insa se poate folosi cu succes in caz de contestatie. Un alt dezavantaj e ca limiteaza optiunile in a alege traseul.

 

Regulament? e foarte simplu, se da copy-paste la cel facut de mine si finisat de Marcel Petrisor pt cursa de la Cluj, care e o compilatie de regulamente americane (ei au variante de la stat la stat) cu cel folosit in campionatul European. Nu e 100% complet, sint prevederi care inca nu se aplica "realitatilor" romane, insa e perfect functional si defineste f precis ce si cum, astfel incit o cursa sa poata avea loc fara "zone gri".

 

Din cite stiu Petrisor a vrut la un moment dat sa se ocupe el de organizarea campionatului roman de cross-country (asa e corect daca tot ne raportam la "afara"). E pacat ca nu a reusit, cu experienta cistigata, talentul organizatoric si informatiile pe care i le-am pus la dispozitie (sap la aceasta treba de mai bine de 2 ani) ar fi iesit un campionat de nivel ridicat.

 

Nu fiti prea asprii in a judeca organizatorii, o cursa nu e ceva simplu de pus la punct. Sa ne bucuram ca se gasesc oameni ENTUZIASTI gata sa se angreneze la o asemenea lucrare si ca "samintza" de la noi a prins, astfel aveam un campionat de cross-country in acest an.

 

Am scris cele de mai sus in speranta ca aceste rinduri vor fi citite si de cei care vor organiza urmatoarele curse, mi-ar place sa iasa un campionat fain. Daca aveti nevoie de un sfat.... :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu cum a fost la cursa asta dar la noi la RED BULL ROMANIACS pot sa va spun ca baietii de la stau mare au facut o cursa pe cinste si au castigat la grupa amatori.

Deci s-au luptat cu "amatori- profesionisti " din toata lumea si s-au dovedit mai buni ......

Traseul a fost unul fffff greu fiind o cursa care intra in circuitul de mondiale !!!!

 

pentru detalii www.redbullromaniacs.com

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Din cite am vazut 50% din concurenti au avut penalizari, ... deci au "trisat". Din experienta va spun ca nu e posibil, poate reuseste unul sau doi dar nu jumatate!

 

Eu inca nu am reusit sa vorbesc cu "baietii mei", dar va promit ca va scriu si "varianta" lor

 

 

Zsolt,

 

Iata o parerea obiectiva (nu stiu daca si inteligenta) ...

Eu am fost cu Nitescu si Bobocea in "groapa" - cea mai dificila parte a traseului. Asa cum zicea si Nitescu, Many si Lotzi nu au trecut pe acolo la prima tura - au venit tare, au ratat intrarea pe A si s-au dus pe B. Rudi a venit corect. Dupa tura asta, Lotzi a renuntat (din cauza piciorului) si Many a venit corect la urmatoarele.

Si au mai fost cativa care au primit penalizari pentru ocolirea (chiar si pentru cativa metri sau zeci de metri) a traseului.

 

Problema cea mare este, cum zicea si Nelu, judecarea acestor abateri. Federatia trebuia sa decida repede si clar in 2 probleme:

1. Daca ocolirea cu cativa metri a traseului marcat e abatere de la traseu si trebuie penalizata...

2. Cuantumul penalizarilor pentru:

- cazul de mai sus

- cazul celor doi sportivi de la Egly care au taiat (din greaseala, sunt sigur) o bucata intreaga

 

Nu e normal sa dai doar 5 minute penalizare pentru ocolirea unei sectiuni care iti ia mai mult si, in plus, te oboseste f tare (sa nu uitam ca si asta conteaza f mult in economia unei curse). Si nu e normal sa penalizezi tot cu 5 minute ocolirea cu cativa metri a unei bucati din traseu

 

Asta e parerea mea si a multora care au fost acolo. Si am vorbit cu multi care cred ca federatia nu a judecat corect.

 

 

Legat de C, intr-adevar e de hobby. E dreptul oricarui campion de motocross sa invete enduro. Oricum l-au batut baietii de la Odorhei :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu stiu ordine in care trebuia sa treaca prin dreptul nostru pentru ca nu stiu ordinea in care au plecat (cine a intrat primul pe traseu).Am asteptat o oara sa vina cineva si primii au fost cei mentionati.Ca unii au ratat intrarea sau ca au ocolot nu ma priveste.Problema este ca arbitrajul de face "dupa ureche".Personal am fost intrebat de cateva ori ce numar a trecut.Prea mult noroi.Trebuie gasita o metoda mai eficienta.Factorul uman poate gresi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inca o nelamurire.

Nu s-a facut tura de recunoastere?

In cazul in care s-a facut, eu as fi exclus din concurs pe toti aceia care au taiat.

In cazul in care nu s-a facut si traseul este prost marcat, este intr-adevar, foarte dificil sa dai penalizari "reale"

 

Cat priveste organizarea unui asemenea concurs, incepem sa facem fantezii foarte multe; transpondere, scanere, sateliti si cine stie cate altele...?

Eu de peste 10 ani particip la acest gen de concursuri si pe marginea traseului vad numai arbitri si o singura fotocelula!

E adevarat ca arbitrii se pricep sa-si faca treaba si e si mai adevarat ca lumea nu are nici un interes sa triseze.

 

Cat despre taierea unei portiuni scurte a unui traseu -eu acum 6 ani am fost exclus dintr-un concurs de Enduro pt. ca am taiat din greseala 300 de metri si asta a fost in afara etapei speciale, intr-un parcurs de regularitate.

 

Eu stiu ca sunt foarte detestat de oameni ca Somodean si motivul este tocmai acesta: ai trisat, sa fii pedepsit cat mai aspru. Negocierile ar trebui lasate in alte business-uri

. Eu incerc sa evit concursurile de acum incolo tocmai din acest motiv. Multa lume crede ca si in sport trisatul este ceva "normal" ca in viata de zi cu zi.

 

Eu insa as avea o alta intrebare. De unde facem rost de sponzori pentru o asemenea categorie (calitativa) de competitii. Eu de exemplu despre acest concurs mi-e rusine sa scriu orice, in orice forum desi nu se poate spune ca nu am cheltuit ceva bani pentru a aparea acolo!!!

 

Ne mai vorbind despre noul "STIL" de a da rezultate dupa 2 zile de la concurs cind toata lumea a plecat acasa, se gindeste deja la urmatorul concurs, nu mai poate reactiona la nici o acuza, ............

 

Salut, Zsolt

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nelule, sincer, nu stiu de ce te agiti atat.e ceva nou sub soare?nu-i mai bine la auto la raid?orgolii mai putine, concurenti mai putini....

De parca acolo n-ar merge unii pe scurtatura asfaltata (nu sunt coprofag si stiu despre ce vorbesc) !...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zsolt, de ce iti este rusine sa scrii despre concurs, mai ales ca te ai implicat si financiar.cred ca este si locul potrivit, si suficient de multe pareri avizate pentru a putea expune si analiza problemele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zsold are dreptate sa evite concursurile, sunt printre enduristi si care merg foarte bine dar din gura, care nu stiu sa piarda si sunt obisnuiti numai cu smecherii si contestatii.

As spune ca este foarte simplu de rezolvat problema contestatilor:

1.antrenament liber sa cunoasca fiecare concurent traseul

2.sa fie traseu unic pentru toti sau sa fie manse separate pentru fiecare clasa

3.concurentul care deviaza de la traseu sa fie scos din cursa indiferent de cati metri fenteaza

Cateva reguli simple ar evita multe discutii inutile si in mod sigur va creste valoarea concurentilor si a competitilor,pentru ca vor fi foarte putini care sa-si permita deplasari de sute de km,bani,timp.....si sa fie descalificati.

 

 

sun

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jolt, stiu ca orice idee care nu-ti apartine e din start proasta. Insa daca te vei documenta in legatura cu metodele de arbitraj care se folosesc in occident vei vedea ca sint folosite cele enumerate de mine. Chiar bulgarii au un sistem de cronometraj cu transpondere de distanta cu care vin la noi la motocross cind e etapa de balcaniada. Ca tu n-ai vazut la vecini asa ceva, ci doar arbitrii, asta nu inseamna automat ca nu exista, au si ei scapari.

Transponderele de distanta sau proximitate (stiu ca e incredibil da' nu e vorba de sateliti) si scanarea cu cod de bare combinat cu centralizarea datelor cu ajutorul unui soft specializat e singura metoda pina la ora actuala care elimina factorul uman. Americanii, italienii, austriecii, nemtii au constata asta. Poate vecinii au reusit sa faca indentificarea individuala cu fotocelula si sa elimine factorul uman din arbitrii. :moto:

 

Cit despre sponzori, ei se numesc defapt sponsori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca discutia a degenerat .....

La noi la concurs fiecare avea un GPS care inregistra fiecare miscare a concurentului. Seara se bagau pe computer si se vedea CLAR cine a taiat si cine nu....

1 GPS din asta costa cam 150-200 euro nu cred ca e un capat de tara pt nimeni....

Asa nu se mai poate TRISA ce e scris RAMANE......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu contest valoarea sportivilor de la satu mare .dar aici eu nu am cu iei nimica doar vreau sa arat ca F.R.M inchide ochii la orce neregula numai sa aiba zeci de concursuri pe an pentruca primesc bani de la stat cu cit mai multe cu atit mai multi bani nu mai conteaza regulamentul si atunci noi sportivi care platim taxe ar trebui sai fortam sa respecte regulamentul pe care tot ei lau facut dupa ureche PENTRU JOLT --AM FOST ACOLO NU CA SPORTIV ,SI FATA DE ALTI EU SI DACA NU AM CONCURAT AM FOST PREZENT LA MULTE ETAPE DOAR CA IMI PLACE ACEST SPORT................................................................................................ANTRENAMENT NU SA FACUT DECIT PE TRASEU DE MOTOCROS .....LA INTRARE PE CLASA A AVEAI O SAGEATA SI NU ERAU BENZI CARE SA TE OBLIGE SA MERGI PRIN MIJLOCUL VAGAUNI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

1.antrenament liber sa cunoasca fiecare concurent traseul

2.sa fie traseu unic pentru toti sau sa fie manse separate pentru fiecare clasa

3.concurentul care deviaza de la traseu sa fie scos din cursa indiferent de cati metri fenteaza

 

 

Regula 1 si regula 3 mi se par de maxim bun simt

Regula 2 nu e OK - nu poti fce traseu comun pentru A si C

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul in care marcajul era doar o sageata sau o banda legata, conform regulamentelor celor care au experienta sutelor de concursuri, se poate merge in stinga sau dreapta marcajului intre 5 si 10 metrii, functie de cum stabileste organizatorul la inceputul cursei. Daca se doreste trecerea exacta printr-un loc atunci se marcheaza cu 2 sageti sau cu banda stinga-dreapta, iar concurentul trebuie sa treaca printre cele 2 marcaje. Chiar si in acest caz, daca datorita conditiilor se formeaza dop de concurenti, este admisa devierea de la curs in limita la 3-5 metrii pentru a evita blocajul.

 

Recunoasterea traseului se poate face daca asa stabileste organizatorul. Insa avind in vedere ca un tur poate dura 30-40 min iar ca toti concurentii sa iasa de pe traseu si sa se alinieze pe grila de start poate dura peste 1h30, fapt care duce la un consum de timp prea mare, in general se renunta la recunoastere. In plus "dincolo" am observat ca renunta la aceasta posibilitate chiar concurentii pentru a ramine cit mai odihniti pt cursa.

 

La altii sint curse unde merg toate clasele impreuna cu sau fara bucle de dificultate in functie de categorie. Insa din motive de siguranta e mai indicat sa se mearga separat. La Cluj daca ar fi fost suficient de multi la clasa A, s-ar fi mers in 3 curse separate.

 

Gps ar putea fi o solutie insa in afara pretului ( la 100-200 euro se poate cumpara un transponder care e mult mai exact si eficient pt acest tip de curse), are neajunsul ca are o toleranta a masurarii care nu permite sa stii cu exactitate daca devierea e de citiva metrii, iar in padure semnalul se pierde de multe ori chiar si cu antena suplimentara.

 

Noi nu trebuie sa inventam un regulament, l-au facut altii cu mult mai multa experienta si care s-au lovit deja de aceste probleme. Trebuie doar citit si aplicat :moto:

Editat de floo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu doresc sa supar pe nimeni dar mie mi se pare ca discutia asta "in plin campionat" are un iz folcloric.

Pt. mine Ro e o tara "folclorica" pt. ca dupa o experienta mai substantiala in D am constientizat ca in orice intreprindere pe care o ai de facut la noi pt. a ajunge de la A la B trebuie sa patrunzi in "folclorul" faptului respectiv: pornind de ex. de la inmatriculari auto unde comunicai pana mai ieri cu fostul politist(militian) printr-o gaura de soarece numita ghiseu iar informatia despre ce aveai de facut o culegeai de pe pereti de pe o gramada de hartii disparate, actuale sau nu-numai cei "initiati" puteau sa-ti spuna-deci din gura in gura, deci folcloric ,intr-o comuniune sezatoreasca de inghesuiala, sudoare si nervi cu tovarasii de coada. Bine ca internetul ne-a salvat de asudat, dar folclorismul ne-a ramas: avem, campionate? off-road, motocross, SM ,despre al caror program am aflat dintr-un post al lui Ciprian Popescu si care aproape intamplator a ajuns si pe pro-bike. comunicare folclorica "din gura in gura" in fata "ghiseului" FRM, site-ul pe care la calendar competitional 2006 ieri nu puteai afla nimic, desi nu-i asa, ne-am abonat la news-mail-uri, conform ofertei site-ului. mai vreti si instructiuni si reguli clare ca pe site-ul OEM sau FIM? Sa stiu si eu copilul de 8 ani la ce forma competitionala l-as putea inscrie, daca chiar sunt dispus sa investesc in asta?

Ramane un adevar mare si lat: din toata agitatia asta despre competitii moto singurii care au efectiv ceva de castigat sunt salariatii FRM, nu stiu daca sunt putini sau multi, si care n-am reusit sa aflu inca daca au ceva comun cu moto in afara de un loc de munca. Din pacate restul nu este decat loisir (pt. ca doar se cheltuie bani de catre participanti) cu dorinta de imagine profesionista.Sau totul este facut cu intentie smechereasca pt a se defula mai usor orgoliile.

Gresesc?

Dragos Voda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum se vede noi cam vorbim mult si facem putin,numarul cel mai mare de concurenti si la cross si la enduro sint la clasa amatori.

Amatorii merg la cate curse au posibilitatea, pentru ca merg de placere si pe banii lor si nu cred ca au nevoae de cheltuieli suplimentare.

Organizatorii pot sa marcheze traseul cu banda in locurile "fiebinti" si concurentul care nu respecta descalificat fara penalizari,discutii, explicatii...

Daca este un singur traseu pentru toti dispar confuzile, iar daca sunt concurenti suficienti se pot face manse cu trasee diferite.

Ar mai fi o problema,toti care au experienta ar putea discuta la modul constructiv,sa faca o echipa care sa organizeze astfel de competitii,acuzele si injuraturile nu rezolva nimic.

 

 

 

'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...