Motanyc Postat Iulie 31, 2009 Share Postat Iulie 31, 2009 Salutare, Am cateva intrebari tehnice legate de sistemul de franare hidraulic. 1. Care ar putea fi motivul pentru care una din placutele pe spate s-a ros in stilul de mai jos, in aprox. 3.000 km? Placutele au fost schimbate cam acum aproximativ 3.000 km, erau noi, Ferodo. E posibil sa fie discul stramb? Ori au fost instalate prost? Idee e ca am rupt 2 cheii in incercarea de a desface suruburile de pe etrier. Acum, din cauza placutii dispre roata, a ros putin discul, ma rog, nimic de speriat, mai mult l-a lustruit. 2. Am verificat si placutele pe fata, 2 discuri, etriere cu 2 pistoane/etrier. Totul era in buna stare si placutele nu sunt mancate mai deloc. Au fost schimbate inaintea celor de pe spate. Problema cu fata, e ca merge cam in valuri cand franez, adica nu franeaza smooth, ci in 'valuri', ceea ce duce la o oarecare smucire a motocicletei. Cu pasager e foarte neplacut. Singur, franez mai brusc, ca sa scap de sentimentul de voblaj pe frana. Discurile nu par a fi strambe, ochiometric, nu am masurat cu ceva exact, si nici nu sunt consumate. 3. A treia si sper, ultima intrebare, cum se poate regla frana spate de la pedala? Cumva trebuie sa calc mai puternic ca sa franeze, la fel si cu stopul pe frana, se aprinde la o apasare puternica a pedalei. E ca si cum, pedala are un interval mort, in care nu actioneaza frana. Motocicleta e o Honda CB 600 S Hornet 2000. Sistemul de frana e Nissin. Va multumesc anticipat pentru toate detaliile si sfaturile care le puteti oferi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NVS Postat Iulie 31, 2009 Share Postat Iulie 31, 2009 Salut, daca esti prin Bucuresti, ne putem intalnii sa vedem care ar putea fi problema cu franarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motanyc Postat Iulie 31, 2009 Autor Share Postat Iulie 31, 2009 Salut,daca esti prin Bucuresti, ne putem intalnii sa vedem care ar putea fi problema cu franarea. Salut, Sunt din Bucuresti, dar sunt cu 'scarbiciul', si doar dupa 6-7 seara termin. Tocmai de asta m-am apucat s-o bijuteresc singur. Daca esti atat de bun, sa-mi dai un numar de telefon, te sun sa stabilim o intalnire. Chiar si pentru sfaturi, dau o bere . Sunt avid sa invatz cat se poate de mult. Acum am alta problema, cand am strans suruburile la etrier pe spate, unul s-a rupt. Am gasit ceva asemanator, si incerc sa-l schimb in seara asta, sper sa se potriveasca . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motanyc Postat Iulie 31, 2009 Autor Share Postat Iulie 31, 2009 (editat) LE: acuma m'am uitat mai bine, placuta din stanga primei poze banuiesc ca a fost inspre centrul rotii, nu? S'ar putea ca etrierul sa aibe joc in suruburile de ghidaj si sa basculeze ca urmare a aplicarii franei, (in loc sa gliseze in plan orizontal) Asa e, placuta dinspre roata e mancata. Tot din cauza etrierului m-am gandit si eu, dar nu ma gandeam ca ar bascula, pt ca suruburile erau atat de stranse, de am rupt chei incercand sa-l desfac. Eu zic ca era blocat complet, si nu culisa deloc. Bineinteles ca o sa caut in cele din urma sa pun un surub original, dar la urma urmei, e doar un surub. Eu am gasit unul identic cu cel rupt, singura diferenta e la cap. originalul era de 12, asta de 13. Filetul si lungimea sunt identice, asa ca nu cred sa fie probleme. LE: Legat de disc ovalizat: se pot indrepta/alinia discurile? Stiu ca ideal ar fi sa le schimbi. Daca as putea sa arunc cu bani in stanga si-n dreapta, nu mai eram curios de ideea de indreptat. In plus, sunt convins ca o sa-mi schimb in timp motocicleta, acum daca tot o am pe asta, vreau sa invat cat mai multe pe ea, si aici ma refer la mecanica. Mi s-a cam dus gustul doar de 'pilotaj' . Editat Iulie 31, 2009 de Motanyc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motanyc Postat Iulie 31, 2009 Autor Share Postat Iulie 31, 2009 Pai Hornetul oricum nu prea e pentru pilotaj, e pentru condus, asa.. Stiu ca se pot indrepta discurile la o presa dar am auzit ca nu ar tine prea mult jmecheria.. Pilotaj m-am referit in ideea de 'calarit motorul', adica opa sus si mana-n gaz . Pana la 'a pilota' in adevaratul sens, mai e multa pita de mancat. Inteleg ca un disc indreptat, nu o sa tina ever cat unul nou, dar macar sa tina pana aduni banutii pentru alea noi... 150 EUR/disc nu-i iei din pamant . Totusi, discurile se indreapta la presa separat? am mai tot citit si m-am interesat, si cica ar trebuie indreptate/sincronizate pe butuc, pt ca altfel nu s-ar putea sa fie ele drepte, dar pe roata tot sa aiba joc. Intrebare: discurile sunt din fonta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NVS Postat Iulie 31, 2009 Share Postat Iulie 31, 2009 Ai nr. meu de tel. pe PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motanyc Postat Iulie 31, 2009 Autor Share Postat Iulie 31, 2009 Ai nr. meu de tel. pe PM Am notat, multumesc frumos. Iata si surubul de care am nevoie: Daca ai asa ceva... mai adaugam o pe langa pretul piesei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Iulie 31, 2009 Share Postat Iulie 31, 2009 Am notat, multumesc frumos. Iata si surubul de care am nevoie: Daca ai asa ceva... mai adaugam o pe langa pretul piesei suruburi dinalea gasesti sigur la reprezentanta 'onda dar se pot lua si de la alte motociclete, si eu am rupt unul de la etrierul fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motanyc Postat Iulie 31, 2009 Autor Share Postat Iulie 31, 2009 Le'ati rupt fiindca ciobanii care le'au strans au ignorat cuplul acela de strangere specificat si le'au invartit pana n'au mai putut.. Cand le strangeti, faceti'o cu o cheie dinamometrica. Well, asta e clar. La mine nici macar nu s-a rupt la presiune, nu ajunsesem inca sa strang in fortza... dar a cedat. E drept ca la desfacut am rupt cheia incercand sa desfac surubul ala. Acu mi-e frica sa le mai desfac . Eu de obicei la fiecare surub desfacut, inainte sa-l pun la loc, il ung fooarte fin cu vasilina. Asta ajuta mult, nu prinde rugina, il poti desface mai usor, oricat de tare l-ai strange. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 31, 2009 Share Postat Iulie 31, 2009 (editat) Well, asta e clar. La mine nici macar nu s-a rupt la presiune, nu ajunsesem inca sa strang in fortza... dar a cedat. E drept ca la desfacut am rupt cheia incercand sa desfac surubul ala. Acu mi-e frica sa le mai desfac . Eu de obicei la fiecare surub desfacut, inainte sa-l pun la loc, il ung fooarte fin cu vasilina. Asta ajuta mult, nu prinde rugina, il poti desface mai usor, oricat de tare l-ai strange. mai bine uita-te si in manualul de reparatii, si unde scrie ca trebuie sa pui loctite, pune loctite, nu vaselina! ca sa il desfaci, incalzesti ansamblul la temperatura specificata tot in manual, ca sa inmoi loctite-ul. cele bune. Editat Iulie 31, 2009 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 1, 2009 Share Postat August 1, 2009 (editat) Le'ati rupt fiindca ciobanii care le'au strans au ignorat cuplul acela de strangere specificat si le'au invartit pana n'au mai putut.. Cand le strangeti, faceti'o cu o cheie dinamometrica. La un surub de dimensiunea aluia (M8, banuiesc), daca-l stringi prea tare deobicei ii strici filetul, mai ales ca se infileteaza in aluminiu. Unii recomanda sa pui vaselina pe baza de cupru (rezistenta la temperaturi foarte mari) pe fileturile care sint predispuse la intepenire. La tine probabil s-a intepenit de la caldura, in timp. Totusi eu n-as face asta la suruburile de la etrieri, mai curind pasta de blocaj. Well, asta e clar. La mine nici macar nu s-a rupt la presiune, nu ajunsesem inca sa strang in fortza... Cum sa rupi cheia? Inseamna c-ai folosit o porcarie de cheie care ti-a mai si rotunjit capul. Foloseste numai tubulare crom-vanadiu, nu te juca cu jeguri, c-o sa-ti para rau. Vezi si cu strinsul ce faci, mai bine nu stringi foarte tare dar folosesti niste pasta de blocaj. Din experienta pot sa-ti zic ca nu-i nevoie sa stringi chiar foarte tare acolo (23 Nm e cuplu mic), cu toate ca e vorba de forte mari pe la etrieri. Rar o sa vezi un mecanic care stringe cu cheia dinamometrica. Iar daca filetul nu e perfect curat (are de exemplu urme vechi de Loctite) oricum n-o sa stringi la cuplul corect chiar si cu dinamometrica, o mina experimentata ajunge (numai ca experienta se face doar dind suruburi peste cap ) Editat August 1, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 Salutare, Am cateva intrebari tehnice legate de sistemul de franare hidraulic. 1. Care ar putea fi motivul pentru care una din placutele pe spate s-a ros in stilul de mai jos, in aprox. 3.000 km? Placutele au fost schimbate cam acum aproximativ 3.000 km, erau noi, Ferodo. E posibil sa fie discul stramb? Ori au fost instalate prost? Idee e ca am rupt 2 cheii in incercarea de a desface suruburile de pe etrier. Acum, din cauza placutii dispre roata, a ros putin discul, ma rog, nimic de speriat, mai mult l-a lustruit. 2. Am verificat si placutele pe fata, 2 discuri, etriere cu 2 pistoane/etrier. Totul era in buna stare si placutele nu sunt mancate mai deloc. Au fost schimbate inaintea celor de pe spate. Problema cu fata, e ca merge cam in valuri cand franez, adica nu franeaza smooth, ci in 'valuri', ceea ce duce la o oarecare smucire a motocicletei. Cu pasager e foarte neplacut. Singur, franez mai brusc, ca sa scap de sentimentul de voblaj pe frana. Discurile nu par a fi strambe, ochiometric, nu am masurat cu ceva exact, si nici nu sunt consumate. 3. A treia si sper, ultima intrebare, cum se poate regla frana spate de la pedala? Cumva trebuie sa calc mai puternic ca sa franeze, la fel si cu stopul pe frana, se aprinde la o apasare puternica a pedalei. E ca si cum, pedala are un interval mort, in care nu actioneaza frana. Motocicleta e o Honda CB 600 S Hornet 2000. Sistemul de frana e Nissin. Va multumesc anticipat pentru toate detaliile si sfaturile care le puteti oferi. 1. Stai prost cu pistonasele - probabil sunt gripate, ca sa fi sigur ca nu vei mai pati cumpara setul de garnituri de pistonase. Desfa-le si curata pistonasele apoi pune garniturile noi la loc si asta e. 2. Ceea ce ti-am zis acum da efectul de valuri, am patit si eu la fel si pana nu am desfacut sa degripez pistonasele nimic nu a mers. 3. Depinde de la motor la motor, se poate regla pedala, dar ca sa nu te dai pe jos, vezi ca ai un senzor la pedala care e conectat la un arc si asta de pedala. Mi insurubeaza si tu putin ca sa iti traga mai bine de senzor si sa se aprinda stopul cum trebuie. E foarte simplu. P.S. Cat despre ruperea suruburilor de la etrieri, eu i-am rupt pe amandoi de pe partea dreapta, si stransi cu cheia dinamometrica, erau duse suruburile, deh in timp isi pierd din propietati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 1. Stai prost cu pistonasele - probabil sunt gripate, ca sa fi sigur ca nu vei mai pati cumpara setul de garnituri de pistonase. Desfa-le si curata pistonasele apoi pune garniturile noi la loc si asta e. 2. Ceea ce ti-am zis acum da efectul de valuri, am patit si eu la fel si pana nu am desfacut sa degripez pistonasele nimic nu a mers. 3. Depinde de la motor la motor, se poate regla pedala, dar ca sa nu te dai pe jos, vezi ca ai un senzor la pedala care e conectat la un arc si asta de pedala. Mi insurubeaza si tu putin ca sa iti traga mai bine de senzor si sa se aprinda stopul cum trebuie. E foarte simplu. P.S. Cat despre ruperea suruburilor de la etrieri, eu i-am rupt pe amandoi de pe partea dreapta, si stransi cu cheia dinamometrica, erau duse suruburile, deh in timp isi pierd din propietati. ÎÂşi pierd o pulă din proprietăți în timp. Vorbim de oțel tratat, nu de aspirină. Mai documentează-te, băiete, că prea ai impresia că le Âştii pe toate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 ahahahah esti intaratat omule Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 ÎÂşi pierd o pulă din proprietăți în timp. Vorbim de oțel tratat, nu de aspirină. Mai documentează-te, băiete, că prea ai impresia că le Âştii pe toate! Atunci de ce erau subtiate la mijloc? - Exact unde s-au rupt? Da-mi si mie o explicatie - si da le-am strans cu cheie dinamometrica la forta corespunzatoare si nu nu le-am bagat stramb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motanyc Postat August 3, 2009 Autor Share Postat August 3, 2009 1. Stai prost cu pistonasele - probabil sunt gripate, ca sa fi sigur ca nu vei mai pati cumpara setul de garnituri de pistonase. Desfa-le si curata pistonasele apoi pune garniturile noi la loc si asta e. 2. Ceea ce ti-am zis acum da efectul de valuri, am patit si eu la fel si pana nu am desfacut sa degripez pistonasele nimic nu a mers. 3. Depinde de la motor la motor, se poate regla pedala, dar ca sa nu te dai pe jos, vezi ca ai un senzor la pedala care e conectat la un arc si asta de pedala. Mi insurubeaza si tu putin ca sa iti traga mai bine de senzor si sa se aprinda stopul cum trebuie. E foarte simplu. P.S. Cat despre ruperea suruburilor de la etrieri, eu i-am rupt pe amandoi de pe partea dreapta, si stransi cu cheia dinamometrica, erau duse suruburile, deh in timp isi pierd din propietati. @Survolaj, multumesc de informatii. O sa caut setul de garnituri. Poti sa arunci cu un link exemplificator pt acest set de garnituri? O intrebare: cu ce ar fi indicat de curatat etrierii? Un mecanic, bun zic eu, mi-a zis ca-i pot curata, dupa ce dau jos tot de pe ei, in baie de benzina, cu o pensula moale. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Calin26 Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 Salut! Toate componentele sistemului de franare (mai exact cele care intra in contact cu lichidul de frana) se curata cu lichid de frana. Operatia nu e una foarte delicata...si daca nu esti atehnic ai putea sa o faci chiar tu. Mai greu este la montaj dar cu atentie iese treaba buna. Bafta si multa grija! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 (editat) @Survolaj, multumesc de informatii. O sa caut setul de garnituri.Poti sa arunci cu un link exemplificator pt acest set de garnituri? O intrebare: cu ce ar fi indicat de curatat etrierii? Un mecanic, bun zic eu, mi-a zis ca-i pot curata, dupa ce dau jos tot de pe ei, in baie de benzina, cu o pensula moale. Multumesc. Poti sa dai etrierii jos sa dai tot de pe ei jos si sa-i bagi intr-un decapant ceva...atentie sa nu fie garniturile in etrieri. Lasi si tu o noapte in lichidu ala si apoi ii pui la uscat...ii faci ca noi. Garniturile tine-le in lichid de frana sa nu se coaca sau sa se crape. Pui totu la loc, vezi sa dai cu lichid de frana in interior pe garnituri si pe pistonas inainte sa ii asamblezi...reconectezi tot - pui placutele si bagi lichid la o aerisire. Pe cat e janta fata la tine? 17 sau 16? Ca sunt mai multe din 2000 - unele cu roti de 16 - altele cu 17. Editat August 3, 2009 de Survolaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motanyc Postat August 5, 2009 Autor Share Postat August 5, 2009 Pe cat e janta fata la tine? 17 sau 16? Ca sunt mai multe din 2000 - unele cu roti de 16 - altele cu 17. Daca nu ma insel, e de 17. Are vre-o importanta dimensiunea rotii? Banui ca discurile sunt aceleasi si pe 16 si pe 17. Oricum o sa fac o revizie serioasa la sistemul de franare. Intrebare: Intre Honda si UMI, care service e mai recomandat? Cei de la Honda, sunt cam scumpi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaA Postat August 5, 2009 Share Postat August 5, 2009 (editat) Putin off-topic: Atentie pe viitor la strangerea suruburilor pe motociclete, e o chestie extrem de importanta. E posibil, chiar daca nu-l rupeti sa slabiti materialul si apoi sa cedeze in timpul functionarii... lucru extrem de grav mai ales cand e vorba de sistemul de franare. La mine la motor spre exemplu, exista 2 posibilitati: unele suruburi au un cap special mai moale, care daca il strangi prea tare se deformeaza si nu te lasa sa il fortezi, sau la alte suruburi (cum ar fi cele de la roata spate) am chei speciale din trusa motocicletei, care la fel sunt facute dintr-un material mai moale sau au maner mai mic pentru a nu avea parghie mare la strangere si a forta surubul. E foarte important daca nu mai aveti suruburile sau cheile originale sa folositi o cheie dinamometrica. In lipsa ei, daca strangeti surubul pana nu mai merge, fara a aplica forta, continuati strangerea cu forta dar in general incercati sa nu depasiti o jumatate de cursa. Editat August 5, 2009 de MirceaA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motanyc Postat August 6, 2009 Autor Share Postat August 6, 2009 @MirceA, ai dreptate. Acum am comis-o, am repart-o . Oricum, din greseli invatam. Stiu ca e mai bine sa invatam din greselile altora. Oricum mi-am comandat niste chei dinamometrice. O sa dureze ceva pana intru in posesia lor, dar macar o sa am scula. Totusi, cum se spune, tot raul spre bine, cel putin acum mi-am adunat cateva scule bune, sa nu mai distrug suruburi si alte cele. Incet incet, mi-am cam luat orice scula de care aveam nevoie. In curand o sa ajunga sculele sa coste mai mult ca mobra ). Chestia e, ca mi-e putin frica de service-uri, ca la noi se lucreaza tot dupa ureche. Si cred ca mai grijului cu mobra decat proprietarul insusi nu poate fi nimeni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 (editat) sa nu mai deschid alt topic. frana spate la mine e cam moale,nu impresioneaza ...placutele de frana nu ating tot discul,se vede si in poze. din cauza faptului ca: -placutele sunt aproape noi?cateva sute de km.... -mizeriei de pe drum? am curatat cat de cat pistonasul,e etrier flotant... -conducta de pe spate e metalica,ar trebui sa inghete frana... Editat Martie 4, 2010 de motoreta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Si intrebarea care era? Mesaj completat -placutele sunt aproape noi?cateva sute de km....-mizeriei de pe drum? am curatat cat de cat pistonasul,e etrier flotant... -conducta de pe spate e metalica,ar trebui sa inghete frana... - da, placutele de frana trebuie "sa se aseze" - mizeria chiar nu conteaza in cazul de fata - toate etrierele din lumea asta sunt flotante. - frana spate nu trebuie niciodata sa inghete, frana spate de obicei e mai "moale" decat fata, nu trebuie sa te plangi despre ea, asa e proiectata frana spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 ferodo platinium......sucks mi-au terminat un disc spate(din fericire numai spate am pus), nu ai frana eficienta, franeaza ciudat si intradevar se uzeaza f rapid, ceva pe la maxim 6000 de km, daca nu te dai la ele mult, daca insisti cred ca se duc in 3000 de km. referitor la franare ciudata, pui frana spate si nu tine, daca insisti pe frana dupa cateva secunde cand se incalzesc placutele si discul iti blocheaza brusc spatele. cu nissinurile care au fost pe spate, nu exista asa ceva, aveai dozaj optim in permanenta. din ce stiu eficienta la franare pe fata la mobre e undeva la 75%, restul pe spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 (editat) pai intrebarea era subinteleasa si vad ca ai prins-o din zbor: discul de frana nu trebuia sa fie "colorat" pe toata suprafata lui datorita placutelor care il freaca la franare? nu am chef sa merg asa,fara frane pe drum..cea fata este cam brutala si ma ajuta si spatele... sunt Carbone Lorraine Brakepads,iar etrierul are un singur pistonas,in cealalta parte are o siguranta-arc...alte etriere au 2 pistonase,stanga-dreapta,nu stiu cum se numeste tipul asta de etrieri.. Editat Martie 4, 2010 de motoreta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.