ticolino Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 Am gasit oarecum cu surprindere pe ebay un CDI pt ural si nipru de vanzare. Se pare ca sunt facute pentru uralul nou, si se pun in locul centrifugalului. 1. are cineva idee cat costa asa ceva adus de la "rusi" sau de la reprezentanta ural? 2. poate gasi cineva schema propriu-zisa? Originalul: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Contactless...7QQcmdZViewItem Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 este 170 de euro fara TVA la reprezentanta Ural Romania am intrebat eu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 170 euro este oarecum rezonabil. Pt Jawa astia cer CDI original 300 euro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Aprilie 13, 2006 Autor Share Postat Aprilie 13, 2006 Am vazut in anunt ca aia cereau 110$+20$ transport. Ar veni 130$, adica ceva mai putin de 4mil. hm..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
13 Todesengel Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 (editat) este exagerat de mult mai bine cumparati din tirg aprinderi electronice de VW si delcou cu cititor(aproximativ 1.000.000,si astea sint Bosch Made in Germany nu Sdelaio v Rusia) si il contacta-ti pe Manuel din Mangalia(un tip super priceput),sa faca montajul pt.Nipru.Eu asa as vrea sa fac,cine se mai asociaza cu mine? Manuel,tu ce parere ai? Editat Aprilie 13, 2006 de 13 Todesengel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Aprilie 13, 2006 Autor Share Postat Aprilie 13, 2006 am 3 intrebari: 1. aprinderile electronice de vw, trebuie cate 1 pentru fiecare cilindru? 2. delcoul cu "cititor" (presupun ca e cu senzor hall"), este pentru 2 cilindri? 3. cum ramane cu centrifugalul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
13 Todesengel Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 (editat) pai Manuel poate ne raspunde,ca el se pricepe si a pus din astea pe Nipru,cica merg perfect! Manueeeeeeel!!!!!..te rugam....lumineaza-ne! Editat Aprilie 13, 2006 de 13 Todesengel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 Da-mi mie 2 milioane, ticolino, si-ti fac eu aprindere dijitala, cu senzori hall si microcontroler . Aprinderi electronice (de-alea cu led) deja ai, deci investitia e minima. Te costa un magnet, doi senzori hall (tle4905), un microcontroler si etajele de separare a microcontrolerului (optocuplori pe intrare si iesire si traf 1:1 pentru anularea parazitilor pe alimentare). Oricum, castigul cu avans variabil digital nu mi se pare prea mare la nipru, gama de turatii este totusi mica. Senzori hall sunt intr-adevar necesari, se zice ca platina la 3000 de ture rateaza 10% din scantei. Eu la simson am preferat avansul centrifugal original reconditionat ca la carte decat povestea cu microcontrolerul, prea sensibil la mediul de lucru de pe motocicleta. Din ce vad in poza aia, modulul ala nu face avans variabil electronic, ci se bazeaza tot pe centrifugal. Deci dai 4 milioane pe un magnet si o bobina (ca aia nu e nici macar senzor hall, e bobina). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Aprilie 13, 2006 Autor Share Postat Aprilie 13, 2006 q: unde vezi tu centrifugal??? ansamblul magnet + bobina e la fel de bun ca sensorul hall. ideea e sa scapi de contactul fizic. nici mie nu mie se pare ca merita banii, dar pun pariu ca artizanal e foarte greu sa-l faci sa mearga practic si nu doar pe masa din bucatarie. daca uralul nou vine cu asa ceva inseamna ca nu e prea sensibi, zic eu. avansul digital se merita pentru ca arcurile alea de la centrifugal functioneaza cum vor ele, nu cum vrei tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kombat Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 BAIETI LASATI AVANSURILE CENTRIFUGALE CA NU MERG CUM VOR ELE CI CUM SINT CONSTRUITE ,AVANSUL CENTRIFUGAL ESTE VALABIL PINA IN 4000 DE TURE DUPA NU MAI CONTEAZA SI SA MONTAT PT PROTEJAREA PICIORULUI,AMBIELAJULUI SI CA TU SA NU UMBLI SA REGLEZI PLATINA IN MERS CIND AI NEVOIE DE UN PIC DE VITEZA SI PUTERE M72 ARE AVANS MANUAL, ASTA PT PORNIRE LA RECE SAU PT AJUSTARE PUTERI MOTORULUI CIND AI NEVOIE,SUNT MOTOCICLETE CARE NU AU SIBAR IN CARBURATOR CI PUR SI SIMPLU TRAGI DE MANETA CI CRESTI AVANSUL. SENZORUL ESTE MAI BUN CA PLATINA PT CA IN TURATI MARI NU 'RATEAZA' SCINTEIA .CEI CARE AU SAU AU AVUT JUPI SAU JAWE IN 2 CILINDRI STIU DESPRE CE VORBESC,DECI ESTE MAI PRECIS SI NU FURA CURENT PLUS CURENTUL DE LUCRU MAI MIC. NU STIU CA FIABILITATE CE E DE CAPUL LOR DAR DC LAU PUS RUSI ACOLO NU LAU PUS DE FRAIERI IN SIBERIA SAU KAZAKHSTAN NU AU MAGAZINE SI NICI VREME TEMPERAT MEDITERANEEANA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 eu am vazut de curand la un mos cu nipru , ca a montat axa cu came de la un M72 , si cu tot cu sistemul de aprindere , si mi s-a parut cam interesant:) mai ales in combinatia cu o aprindere electronica de dacie... si tot nu cred ca merita sa te complici... iar manuel , a zis el multe , DAR , NU A ZIS DE FAPTUL CA LA FAZA CU POMPA DUBLA ATINGE BOLTUL DE LA O BIELA , EXACT IN CORPUL POMPEI(E DREPT ...PUTIN ) DAR TOT A TREBUIT SA MONTEZ MOTORUL SI SA MA FRIG SINGUR... IAR DACA VB DE APRINDERI ELECTROBNICE GEN C.D.I. , .....E CAM GRAVA TREABA DACA IARASI "UITA"SA ZICA UN MIC AMANUNT...... TOT RESPECTU' MANUELE , DA' M-AM OFTICAT LA FAZA AIA..... BAFTA LA "MODIFICAT/STRICAT/PLATIT DE-A-N-POULEA" ............................................ CORECTURA: NU "BOLT" CI PREZON.... DEH AM MAI MULTE IN CAP... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 Asta e type 3 ignition si e in doatarea standard a Niprului facut inca in Ucraina si a primelor modele de Ural 750. Vrei? Simplu, comanzi de la fabrica KMZ...Insa nu cred ca e cine stie ce, fiindca la Uralul meu 750 s-a ars unu de-asta si unul mai modern de pe Wolf. Dark Rider sa stii ca ai dreptate cand zici : modificat de-a-n pulea. Dealtfel am mai pus poze pe motociclism cu aprinderi de-astea de Nipru: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
13 Todesengel Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 (editat) deci hai sa ne gindim la cele Bosch...sint garantate pe viata....si nu sint greu de gasit...am inteles ca la Mangalia,Constanta sint multe Nipru care merg cu asa aprindere facuta-montata de Manuel....eu spre asta inclin,scuze daca nu o sa faca placerea vreunora dintre voi,dar piesele rusesti sint de rahat....numai cint le vezi cum arata si'ti dai seama... Editat Aprilie 13, 2006 de 13 Todesengel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 SUNT MOTOCICLETE CARE NU AU SIBAR IN CARBURATOR CI PUR SI SIMPLU TRAGI DE MANETA CI CRESTI AVANSUL. Poti sa dai un exemplu de astfel de motocicleta ?( eun n-am auzit de asa ceva pana acum si sincer nu prea vad cum ar functiona, dar mai stii....) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 13, 2006 Share Postat Aprilie 13, 2006 iti dau eu: m72 original! dar au subar in carb (cel putin cel pe care l-am vazut eu avea), maneta de pe ghidon misca platina prin intermediu unei sufe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 Ticolino ai limbrici?Sau nu ai ce face cu banii?Cand ai verificat ultima data platina? 13Todesengel@: despre modificarile facute de Manuel au mai fost nenumarate discutii....eu unu' m-am saturat.Cauta-le,citeste-le si ai sa-ntelegi ce vreau sa spun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 (editat) astea au avut cdi din momentul in care au ajuns in mangalia si inca mai au si inca mai merg... Poti sa dai un exemplu de astfel de motocicleta ?( eun n-am auzit de asa ceva pana acum si sincer nu prea vad cum ar functiona, dar mai stii....) astea au avut cdi , carburi japoneze,frine pe disc din momentul in care au ajuns in mangalia si inca mai au si inca mai merg... toate motocicletele din poze!!!!! si ma sunt si ijuri daca va intereseaza... va rog frumos :DACA VOI NU VA PRICEPETI asta nu iseamna ca toti suntem la fel!! Mi-am permis sa fac tot de felul de imbunatatiri,am investit cu toate erau toate sansele sa mearga sau sa nu mearga...dar am bagat banu,am sperat,am gindit ,am imbunatatit cu trecerea timpului... va rog frumos nu mai fiti asa de sceptici...inclin sa cred k parintii vostri v-au transmis prin singe o doza buna de comunism...nu sunteti satui? evoluati,baieti, nu ramineti inapoi.... 13Todesengel@:nu it bate capu k nu ai cu cine.... Poti sa dai un exemplu de astfel de motocicleta ?( eun n-am auzit de asa ceva pana acum si sincer nu prea vad cum ar functiona, dar mai stii....) pai mai frate te dai amre mester in aprinderi da tu nu stii sa legi o SIMPLA EXCITATIE LA UN AMARIT DE IJ????? ASTA DA MULTE DE GINDIT!!! legat la oki si iti fac,povestesc instalatia de ij ,nipru pe dinafara... ce poate sa fie mai simplu....vaiiiii...uf...guri mari aveti! /Dinam-Ij-t386.html Editat Aprilie 14, 2006 de Manuel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Estremadura Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 Asta e type 3 ignition si e in doatarea standard a Niprului facut inca in Ucraina si a primelor modele de Ural 750. Vrei? Simplu, comanzi de la fabrica KMZ...Insa nu cred ca e cine stie ce, fiindca la Uralul meu 750 s-a ars unu de-asta si unul mai modern de pe Wolf. Dark Rider sa stii ca ai dreptate cand zici : modificat de-a-n pulea. Dealtfel am mai pus poze pe motociclism cu aprinderi de-astea de Nipru: De-aia Ural le-a schimbat pe modelele si mai noi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 Ma bag si eu in seama ca un nemester: pt. cei din bucale sau chiar si din provincie daca au drum prin capitala ii invit sa vada cum functioneaza un nipru cu aprindere si carbelitoare originale.Puteti veni si iarna!Si bateria nu o iau in casa si e d'aia cu 50 de lei de la tunaru.Daca al meu o fi sfintit sau ziceti ca i-am facut farmece mai am ceva material didactic,inca unul si mai original(eu am pus k68 recunosc!) cu carbulitoarele lui de la mami a lui din ukraina.Sfat de la un fraier: cu banii de cdi bagati benzina si dati-va cu ele...ma rog,daca va face placere sa va plimbati,daca sunteti pasionati de modificari si experimente atunci e altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Aprilie 14, 2006 Autor Share Postat Aprilie 14, 2006 Mai catallin, nu e bine sa te dai cu niprul ca se strica, nu stii? Niprul se tine in garaj, il stergi cu carpa din cand in cand si ii faci modificari: frane, roti, ghidon, rezervor, baie de ulei, sei etc. Orice numai sa nu mergi cu el ca e posibil sa nu mai ai ce vinde. Dar mie imi place riscul si daca o tin tot asa o sa fac mult peste 5000km sezonul asta Daca tineam la bani nu mergeam atata cu el. Nu cred ca e in stare cineva sa dea 20-25% din valoarea unui nipru pe cdi, nu despre asta e vorba. Ideea este daca merita sa pui cdi si cum poti face unul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 nipra mere f bine si originala..si necesita multa atentie. da' mie-mi place sa inventez unde este loc de mai bine si nipra e un pacient ideal...si cu putin ajutor la motoras este si el mai vioi si nu mai tre sa o "atingi" kiar asa de des... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 Eu pe simson am pus senzor hall si magnet in loc de cama. Cred ca este strict minimul necesar de imbunatatire la orice motor cu platina. La simson ce-i drept, un singur cilindru, nu am avut de sincronizat nimic la aprindere. La nipru insa ar merge cel mai bine o solutie pe care am citit-o pe daciaclub. Solutia e in felul urmator : se prepara o platina mobila in felul urmator - in locul piciorului de textolit care "citea" cama se pune un magnet (neodymium, ceva puternic). Putin mai spre varful platinei mobile se pune un senzor hall. Ulterior se poate regla distanta intre aceasta platina mobila si rotorul cu came desigu, din platina fixa. Cum functioneaza - cama metalica vine si inchide traseul campului magnetic de la magnet la senzorul hall. Deci cand cama nu e in dreptul celor doua, senzorul e "inchis". Cand cama ajunge intre "emitator" si "receptor" de camp magnetic, senzorul comuta starea logica. Senzorul va lucra cu un singur modul cu led si ideal cu bobina originala a niprului, cu ambele terminatii de inalta tensiune libere, nelegate la masa. Asta-i tot. Ramane avantajul trecerii usoare pe clasic "la o adica", precum si asigurarea simetriei fronturilor de declansare a scanteilor (cata vreme cama este simetrica). Pentru pretentiosi : comutarea senzorului hall se face prin variatia permeabilitatii magnetice a intrefierului mixt aer/metal dintre sursa de camp electromagnetic si receptor, iar prin reglajul pozitiilor relative a celor doua ansambluri se ajusteaza totodata si unghiul dwell, care trebuie sa asigure acumularea inductiva a energiei necesare scanteii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 nipra mere f bine si originala..si necesita multa atentie. da' mie-mi place sa inventez unde este loc de mai bine si nipra e un pacient ideal...si cu putin ajutor la motoras este si el mai vioi si nu mai tre sa o "atingi" kiar asa de des... Hai s-o luam pe rand: - la treaba cu "motorasul mai vioi" nu spun ca nu o exista dar personal nu am vazut.Eu toate adaptaciunile care le-am vazut abia se tarau.Astept sa ma convinga cineva!Chiar vreau sa vad un astfel de agregat care e mai vioi ca unul original. - la chestia cu "atinsul" sti si tu foarte bine ca e cu dus si intors!E necesar sa detaliez comportamentul carburatoarelor vacumatice japoneze puse pe pe nipru?Sa compar vacumul unei jape cu cel al niprului?Iarna cand membranele se "intaresc",compresia e cum e,motorul are nevoie de gaz s-o ia nici nu cred ca-ti mai pui problema s-o pornesti.Iarna sau ma rog,la temperaturi scazute(mai nou in romania si primavara si toamna intalnesti astfel de cazuri nu numai iarna) nici japele nu prea servesc patria... Are rost sa-mi imaginez cat de fiabila este o aprindere cu senzor hall care e obligata sa lucreze in conditii de temperatura ridicata,eventual naclaita in uleiul ce de cele mai multe ori il arunca nipru in capacul de la aprindere din cauza semeringului acela meserias si cu jocul axei?Cum se comporta oare montajul electronic al aprinderii cand o incepe nipra sa bage de la 16 volti in sus,cum am patit eu de mi-a ars toate becurile,inclusiv releul de semnalizare?Daca toate astea ti se-ntampla in fata barului din colt no problem dar daca esti la cateva sute de km distanta de casa cred ca folosesti benzina din rezervor in alt scop decat cel prevazut in cert. de inmatriculare. PS.Nu incercati sa-mi spuneti "dar uralul nou cum de are cdi si carburi japoneze" ca nu tine!Ala are si alternatorul denso,are alti cilindrii....are alt pret,echivalent cu o japa si,acum stiu c-o sa ma-njure unii! tot nu-i japa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 pai mai frate te dai amre mester in aprinderi da tu nu stii sa legi o SIMPLA EXCITATIE LA UN AMARIT DE IJ????? ASTA DA MULTE DE GINDIT!!! legat la oki si iti fac,povestesc instalatia de ij ,nipru pe dinafara... ce poate sa fie mai simplu....vaiiiii...uf...guri mari aveti! Nu m-ai inteles . Kombat zicea ca exista motociclete care nu au sertar in carburator iar cand se trage de acceleratie s-ar modifica defapt avansul. Eu un exemplu de astfel de motocicleta as vrea. Unde am zis ca nu stiu sa leg o excitatie la un IJ? Te referi la topicul ala din 2003 care a fost reactualizat de curand ? Atunci doar ce luasem ij-ul, nu aveam carte si avea instalatia legata aiurea de un mos deaia am intrebat; intre timp Ij-ul l-am upgradat pe 12 V cu releu facut de mine si aprindere cu senzor optic. iti dau eu: m72 original! smile.gif dar au subar in carb (cel putin cel pe care l-am vazut eu avea), maneta de pe ghidon misca platina prin intermediu unei sufe! Pai din astea cu avans reglabil manual din maneta am auzit, problema este daca exista motoare fara subar si cu acceleratia din avans ( eu nu cred ca exista ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 Avansul manual exista la modelele vechi de 'rusoaice'. Si cu levierul ala de pe ghidon se modifica pozitia platoului, nicidecum n-avea legatura cu carburatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.