Sari la conținut

lant cross


Postări Recomandate

salutare

 

am un cross mai exact o honda cr 125 din 95, de care sant multumit si mai trebui sa-i cumpar cate ceva...

 

deci pt ca vine toamna si motorul inca e divizat in mai multe bucati (trebuie sa-mi vina kitul de biela si piston cam in 2 saptamani)

vreau sa-i schimb si lantul deoarece este cam dus, sau cel putin asa mi se pare mie pt ca ramane blocat si zornaie...

stiu ca normal se schimba la un sezon, eu fiind in posesia ei doar de 2 luni.

 

acum va intreb pe voi ce lant m-ati sfatui sa cumpar si de unde:D ,

 

mentionez ca nu fac decat plimbari cu el prin padure de genul hobby ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimbul se face in functie de uzura, mai putin de perioada de la ultima inlocuire. as recomanda pentur cross Rentha, DID sau Regina , variantele de top. Grija mare insa ca lantul de cross trebuie curatat si uns mai des.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimbul se face in functie de uzura, mai putin de perioada de la ultima inlocuire. as recomanda pentur cross Rentha, DID sau Regina , variantele de top. Grija mare insa ca lantul de cross trebuie curatat si uns mai des.

Nea Soso, lant de MX (cross) am io pe a mea si estimez ca va tine in total fo 6-7 iesiri. Pe Maclaud l-a tinut numa 4 iesiri. Mentionez ca lantu de mx NU are O, Z, XW-ring-uri de nici un fel. Tragand linie la sfarsit e mai "scump" un lant mx, chiar daca la prima strigare este exagerat de ieftin. Ca si concluzie finala, lantu fara ring-uri nu are ce cauta la enduro, cel putin eu n-o sa mai repet experienta asta.

Editat de Cata M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lant bun ce poti pune pe motor :

-D.I.D OX-Ring

-Regina O-Ring

-Renthal O-Ring

-THC O-Ring

toate se invart in jur la 80 euro

Lanturi ieftine :

-THC fara o`ring

-D.I.D fara o`ring

In jur la 39-50 euro.

 

Cu primele lanturi (daca schimbi cu tot cu pinioane) mergi un sezon

Cu ultimele maxim 10-11 iesiri (se lungesc foarte repede)

Mai bine dai 110-115 euro pe un kit complet de lant si pinioane pe an decat sa dai 70 de euro de 3-4 ori pe an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate cineva sa-mi dea niste lamuriri...care e diferenta intre O, Z, XW sau mai stiu eu ce alte combinatii de ring-uri exista?...ca si eu tre sa-mi schimb kit-ul de lant cat de curand...

 

Multam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O-Ring chain: garniturile de cauciuc de la zalele lantului au sectiunea in forma literei O. X-ring, Z-ring, W-ring - la fel: se refera la ce forma are sectiunea garniturii respective. In principiu, O-ringurile sunt standardul dupa cum am mai zis, iar X,Z,W-ringuri ar fi versiuni imbunatatite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot vorbim de lanturi...am observat ca lantul meu (DR 650) desi nu este vechi, are unele zale mai strinse decit altele, adica gripate...eu l-am uns chiar mai des de 1000 km, dar am mers si pe ploaie si pe linga asfalt...

 

Deci ce sa fac?

 

Va multumesc anticipat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O-Ring chain: garniturile de cauciuc de la zalele lantului au sectiunea in forma literei O. X-ring, Z-ring, W-ring - la fel: se refera la ce forma are sectiunea garniturii respective. In principiu, O-ringurile sunt standardul dupa cum am mai zis, iar X,Z,W-ringuri ar fi versiuni imbunatatite.

 

deci...sa inteleg ca "al mai tare si mai tare" e W-ring?...sau altfel spus, pt un beginner, ar fi suficient O-ring, sau sa ma bag la cele imbunatatite?

 

imi poti sugera si o combinatie de pinioane?...tot asa, de "inceput"? (Yamaha WR400, '98)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un lant cu O-ring de orice tip se curata mai greu decat un lant fara O-ring (nu poti sa-l cureti in interior) + ca in caz de spalare sub presiune retine apa dupa garnituri.....si se poate deteriora mult mai repede... daca este "nepotrivit" intretinut.....

 

si...care e sistemul de curatare? tre ceva scula speciala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Daaaan:

 

- WR400: raportul de pinione e 14/50, lantul e de 520, 120 zale cred. O-ring, X-ring, ce vrei tu. O ring e standard, restul X,Z,W sunt variante imbunatatite; nu poti spune ca vreunul din ele e clar mai bun

- recomand musai lanti cu o/x/z/w-ring-uri; te tine un sezon. Un lant fara ring-uri, desi e mai ieftin, te tine cateva iesiri doar

- pentru curatare, iei o pensula si vreo juma de litru de motorina intr-un castron sau borcan mai mare - dai cu pensula pe lant pana se curata bine bine apoi il stergi cu ceva. Dupa asta ungi. Vezi pe forumu de SERVICE ca e acolo multe poveste pe tema asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Daaaan:

 

- WR400: raportul de pinione e 14/50, lantul e de 520, 120 zale cred. O-ring, X-ring, ce vrei tu. O ring e standard, restul X,Z,W sunt variante imbunatatite; nu poti spune ca vreunul din ele e clar mai bun

- recomand musai lanti cu o/x/z/w-ring-uri; te tine un sezon. Un lant fara ring-uri, desi e mai ieftin, te tine cateva iesiri doar

- pentru curatare, iei o pensula si vreo juma de litru de motorina intr-un castron sau borcan mai mare - dai cu pensula pe lant pana se curata bine bine apoi il stergi cu ceva. Dupa asta ungi. Vezi pe forumu de SERVICE ca e acolo multe poveste pe tema asta.

 

Amin.

 

Mersi frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curatat - necuratat, am aproape 2 sezoane in care nu am schimbat lantul si nu are o uzura exagerata. Mentionez ca este cu z-ring si pinioanele le-am schimbat acum 2 week-end-uri (am trecut de la 14:50-uzate- la 13:50). De obicei o spal dupa fiecare iesire, cand am timp, si dau cu furtunul cu apa pe lant sa se duca noroiul, apoi dau cu spay de curatat de la motorex (cand se termina nu mai iau altul ca e cam degeaba), apoi cu spay de uns tot de la motorex. E important sa dati cu spay cu cel putin o zi inainte, ca sa aibe timp uleiul sa se usuce putin, devenind astel ca o unsoare (eu nu am stiu asta si pana acum 2 luni il dadeam cu spray inainte de iesire).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curatat - necuratat, am aproape 2 sezoane in care nu am schimbat lantul si nu are o uzura exagerata. Mentionez ca este cu z-ring si pinioanele le-am schimbat acum 2 week-end-uri (am trecut de la 14:50-uzate- la 13:50). De obicei o spal dupa fiecare iesire, cand am timp, si dau cu furtunul cu apa pe lant sa se duca noroiul, apoi dau cu spay de curatat de la motorex (cand se termina nu mai iau altul ca e cam degeaba), apoi cu spay de uns tot de la motorex. E important sa dati cu spay cu cel putin o zi inainte, ca sa aibe timp uleiul sa se usuce putin, devenind astel ca o unsoare (eu nu am stiu asta si pana acum 2 luni il dadeam cu spray inainte de iesire).

 

Z-ring am inteles...dar ce marca e lantul? Si pinioanele ce marca erau / sunt?

 

Si daca nu o sa mai dai cu spray de curatat...ce faci? Recurgi la metoda cu motorina?

 

Mersi de pont cu treaba cu unsul cu o zi inainte... :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru CR125 este obligatoriu lant de motocross FARA Oring sau Zring.

Daca patina de plastic din ghidajul de lant de la pinionul spate este noua, lantul Oring nici nu va intra in ea fiind imposibil de montat. Motorul de 125 2t este un motor mic care merge in turatii mari si care are nevoie de o "distributie" cat mai usoara.

Pentru detinatorul motoretei: cumpara manualul de service unde vei primi toate detaliile si explicatiile, forumul nu este o solutie fiindca mai mult de 75% dintre cei care posteaza se dau doar cu presupusul.

Succes!

Editat de gecko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Pentru CR125 este obligatoriu lant de motocross FARA Oring sau Zring.

Daca patina de plastic din ghidajul de lant de la pinionul spate este noua, lantul Oring nici nu va intra in ea fiind imposibil de montat. Motorul de 125 2t este un motor mic care merge in turatii mari si care are nevoie de o "distributie" cat mai usoara.

Pentru detinatorul motoretei: cumpara manualul de service unde vei primi toate detaliile si explicatiile, forumul nu este o solutie fiindca mai mult de 75% dintre cei care posteaza se dau doar cu presupusul.

Succes!

 

Mersi mult gecko pentru sfat .. Am achizitionat si eu acum putin timp un CR din 96 in stare excelenta de functionare as putea spune . Inca odata mersi mult pentru sfaturi :rolleyes:

 

RESPECT <3 MX

 

 

aNdu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Daca tot vorbim de lanturi...am observat ca lantul meu (DR 650) desi nu este vechi, are unele zale mai strinse decit altele, adica gripate...eu l-am uns chiar mai des de 1000 km, dar am mers si pe ploaie si pe linga asfalt...

 

Deci ce sa fac?

 

Va multumesc anticipat...

 

 

sa il schimbi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...