Sari la conținut

Campanie anti-zgomot diseara la Arc


Purghy
 Share

Postări Recomandate

Astazi incepe campania derulata de Primaria Capitalei impreuna cu AMR intitulata „Un oras curat, nu fonic poluat”.

 

Stim cu totii ca nu numai motocicletele polueaza fonic Bucurestiul si ca interzicerea acestor mijloace de locomotie (asa cum s-a vrut initial, in urma a sute de apeluri ale cetatinor deranjazi) nu ar rezolva problema. De aceea, AMR a propus Primariei Generale amanarea masurilor radicale si inceperea unei campanii e educare, atat a motociclistilor, cat si a celorlalti participanti la trafic, pentru scaderea nivelului de zgomot din oras. Precizam ca motociclistii sunt singurii care au stat la masa, la negocieri cu autoritatile, in timp ce celelalte categorii de autovehicule, care polueaza fonic mai mult (masini de mare tonaj, masini tunate etc.) nu au fost reprezentate la sedinte. Astfel, s-a demonstrat, din nou, clar, faptul ca motociclistii sunt intotdeauna deschisi la comunicare si la gasirea unor solutii multumitoare pentru ambele parti.

 

Aceasta este o campanie strict educativa, prin care se doreste scaderea nivelului de zgomot din Bucuresti. La locul de intalnire saptamanal al motociclistilor (intrarea in Herastrau de vizavi de Arc) va fi amplasat un banner si se vor imparti fluturasi. De asemenea, se va masura zgomotul produs de tobe (fara a se aplica amenzi), iar concluziile vor fi incluse intr-un raport care va ajuta la crearea unor norme si a unor limite de decibeli, corecte, ce vor putea fi aplicate mai tarziu. Asadar, astazi aveti ocazia sa stati de vorba cu cei din primarie, care se ocupa de mediu, sa ii faceti sa realizeze, inca o data, ca interzicerea motocicletelor nu este o solutie si, de asemenea, va veti putea masura decibelii produsi de tobe. Repet, nu se va aplica nici o amenda pentru zgomot, ne intalnim tocmai pentru a discuta despre ce putem face pentru a avea un oras mai linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe unul di topicele cu zgomotul zicea cineva ca vrea sa fie anuntat si sa nu mai rateze ocazia sa-si masoare dB. Stie cineva, repede care din topicuri ca sa anuntam omul? :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si care e scopul dincolo de fluturashi si floricele?

Se va lua o medie a zgomotului tobelor celor prezenti la arc si aia va fi declarata media acceptabil a orasului? :blink:)))

Ce inseamna "crearea unei limite corecte de DB"? Exista deja o limita corecta anume cea mentionata de producator pentru modelul respectiv. Corectitudinea e data de faptul ca acel model din moment ce e in listele RAR-ului are dreptul sa circule (in limita de DB data de producator).

Mereu reinventam roata a la Roumanie...

 

 

 

Aceasta este o campanie strict educativa, prin care se doreste scaderea nivelului de zgomot din Bucuresti. La locul de intalnire saptamanal al motociclistilor (intrarea in Herastrau de vizavi de Arc) va fi amplasat un banner si se vor imparti fluturasi. De asemenea, se va masura zgomotul produs de tobe (fara a se aplica amenzi), iar concluziile vor fi incluse intr-un raport care va ajuta la crearea unor norme si a unor limite de decibeli, corecte, ce vor putea fi aplicate mai tarziu. Asadar, astazi aveti ocazia sa stati de vorba cu cei din primarie, care se ocupa de mediu, sa ii faceti sa realizeze, inca o data, ca interzicerea motocicletelor nu este o solutie si, de asemenea, va veti putea masura decibelii produsi de tobe. Repet, nu se va aplica nici o amenda pentru zgomot, ne intalnim tocmai pentru a discuta despre ce putem face pentru a avea un oras mai linistit.

Editat de rechinulalb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahhh si deci nu pot sa vin la Arc cu DeReU ca am o "ghioarla" de toba si fac comunitatea de kuku-muku. :( Dar las' ca vin cu DeReU lu Aleku ca ala are toba stock (imi inchipui ca merg cu tramvaiul si trec si peste asta). :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si care e scopul dincolo de fluturashi si floricele?

Se va lua o medie a zgomotului tobelor celor prezenti la arc si aia va fi declarata media acceptabil a orasului? :blink:)))

Ce inseamna "crearea unei limite corecte de DB"? Exista deja o limita corecta anume cea mentionata de producator pentru modelul respectiv. Corectitudinea e data de faptul ca acel model din moment ce e in listele RAR-ului are dreptul sa circule (in limita de DB data de producator).

Mereu reinventam roata a la Roumanie...

Eu sunt de acord cu tine, dar explica-le si tu la capcaunii astia... Noi le aratam inca o data ca vrem sa colaboram, ca trebuie gasite solutii convenabile, nu impartit amenzi in stanga si-n dreapta si amenintat cu interzisul... Sa stii ca si ei sunt in dilema legat de nivelul de decibeli admis si de ce scrie pe placute si nu prea stiu ce sa faca (mai ales cu cei care nu mai au placute). E complicat si noi ii vom insoti pas cu pas in demersul asta ca sa fim siguri ca nu fac vreo duma. Veniti acolo, discutati cu ei si faceti-le propuneri live.

Editat de Purghy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu, decibelii se masoara in incinte special amenajate pentru asta, implicit turatul mobrei in capul parcului va avea un rezultat doar "fonic" si doar "publicistic", nicidecum unul realist. Monik_30 stiu ca e la RAR si poate da mai multe detalii despre normele RAR privind aceste masurari (daca vrea si daca poate).

 

Cat despre decibeli, atata timp cat sunt niste norme ale UE legate de decibeli si RAR-ul certifica acele mobre, Primaria vrea sa "treaca peste rand" si sa impuna alte norme ? Tare :blink:

 

P.S. La iesirea din parc va fi un echipaj RAR+Politie cu un alt stand de decibeli pt "premiere" ? :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nici RAR-ul nu poate suplini lipsa unei placute prinsa cu superglue sau 2 nituri, prin niste tabele obtinute de la toti producatorii pentru care omologheaza vehicule... atunci e lipsa de profesionalism. Cineva de la RAR spune ca nu poate obtine de la Hona/Kawa/etc lista cu DB maxim admisi?????

 

Cat despre capcaunii aia de la primarie... ei vad marea masa a electoratului (dezmosteniti ai inteligentei) care urla ca motosticlistii sunt asa si pe dincolo. Numai ca stattistic vorbind aia merg la vot iar media motociclistilor nu. Asa ca pe cine va prefera oare orice primar/politician din tara asta sa satisfaca (scriptic, nu oral)?

 

Sa stii ca si ei sunt in dilema legat de nivelul de decibeli admis si de ce scrie pe placute si nu prea stiu ce sa faca (mai ales cu cei care nu mai au placute).
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nici RAR-ul nu poate suplini lipsa unei placute prinsa cu superglue sau 2 nituri, prin niste tabele obtinute de la toti producatorii pentru care omologheaza vehicule... atunci e lipsa de profesionalism. Cineva de la RAR spune ca nu poate obtine de la Hona/Kawa/etc lista cu DB maxim admisi?????

 

Cat despre capcaunii aia de la primarie... ei vad marea masa a electoratului (dezmosteniti ai inteligentei) care urla ca motosticlistii sunt asa si pe dincolo. Numai ca stattistic vorbind aia merg la vot iar media motociclistilor nu. Asa ca pe cine va prefera oare orice primar/politician din tara asta sa satisfaca (scriptic, nu oral)?

Curata lipsa de profesionalism, coane Fanica... Asa este. Isi dau cu stangu-n dreptul pentru ca nu stiu ce sa faca si asta ar fi fost in detrimentul nostru. Sariti cu gura pe ei si explicati-le acolo toate astea. Noi am facut-o la sedinte si se uitau unul la altul ca „nu ne-am gandit la asta”.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pffff.. o sa fie foarte multe multe motociclete pe acolo.. oare au timp sa masoare DB? sunt tare curios cati DB-ul are al meu.... (nu e trecut cati are BD-ul meu pe placuta)... s-ar putea sa vin....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu, decibelii se masoara in incinte special amenajate pentru asta, implicit turatul mobrei in capul parcului va avea un rezultat doar "fonic" si doar "publicistic", nicidecum unul realist.

Asta le-am zis si noi. Din discutiile purtate pana acum ni s-a spus ca nu exista mijloace necesare pentru masurare, pentru ca cica trebuie facuta in mers, in nu stiu ce conditii, nu pe loc...

P.S. La iesirea din parc va fi un echipaj RAR+Politie cu un alt stand de decibeli pt "premiere" ? :blink:

Va fi politie, dar stati linistiti ca nu se vor da amenzi pentru zgomot. Si eu una nu am inteles un lucru: din moment ce toti ne-au spus pana acum ca nu se pot masura decibelii asa cum trebuie, cum naiba s-au dat amenzi pana acum altfel decat dupa ureche? Culmea e ca politia a lipsit la toate sedintele purtate la primarie pe tema zgomotului...

Editat de Purghy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine a dat asigurari ca nu se vor face "premieri"? Un om care nu si-a asumat vreo raspundere pe treaba asta, banuiesc... gen hartie scrisa.

Pulitia a lipsit de la partea plicticoasa, vine acum cand se incinge hora.

 

Oricum daca cer talonul unuia singur... iti dai seama ce imbulzeala o sa fie sa plece lumea de acolo????? :blink: asta tre sa o vad.

 

Va fi politie, dar stati linistiti ca nu se vor da amenzi pentru zgomot. ... Culmea e ca politia a lipsit la toate sedintele purtate la primarie pe tema zgomotului...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:blink:

 

Precizam ca motociclistii sunt singurii care au stat la masa, la negocieri cu autoritatile, in timp ce celelalte categorii de autovehicule, care polueaza fonic mai mult (masini de mare tonaj, masini tunate etc.) nu au fost reprezentate la sedinte. Astfel, s-a demonstrat, din nou, clar, faptul ca motociclistii sunt intotdeauna deschisi la comunicare si la gasirea unor solutii multumitoare pentru ambele parti.

:( Cât bullshit...

 

 

Din cate stiu, decibelii se masoara in incinte special amenajate pentru asta, implicit turatul mobrei in capul parcului va avea un rezultat doar "fonic" si doar "publicistic"

Incorect, decibelii se pot masura si in strada, s-a mai discutat. Ca doar nu au pus placutele alea pe cadru ca sa straluce frumos in luminile teraselor.

Editat de Adam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incorect, decibelii se pot masura si in strada, s-a mai discutat. Ca doar nu au pus placutele alea pe cadru ca sa straluce frumos in luminile teraselor.

 

La RAR daca te duci cu mobra dupa ce ti-a fost ridicat talonul pe motiv de zgomot, te va programa (contra-cost) la BOTENI pentru testarea decibelilor, etc. . Nu vorbesc din auzite, un coleg asta a patit anul trecut dupa "razia" din toamna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incorect, decibelii se pot masura si in strada, s-a mai discutat. Ca doar nu au pus placutele alea pe cadru ca sa straluce frumos in luminile teraselor.

Eu vorbesc din ce am auzit la sedinte, unde au participat oameni de la RAR, de la primarie si de la metrologie. Retine te rog faptul ca nu toate motocicletele au placutele alea si in cazul lor astia nu stiu ce sa faca pentru ca nu exista norme clare, care prevad un maximum de decibeli. Si chiar daca ar exista, nu sunt prevederi clare legate de modul de masurare; unii spun ca pe strada, altii ca in zone inchise, altii ca in mers... E o varza, asta-i clar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La RAR daca te duci cu mobra dupa ce ti-a fost ridicat talonul pe motiv de zgomot, te va programa (contra-cost) la BOTENI pentru testarea decibelilor, etc. . Nu vorbesc din auzite, un coleg asta a patit anul trecut dupa "razia" din toamna.

Nu stiu unde-i trimit, dar daca fac asta atunci sunt niste imbecili lacomi. Desi iau peste 2 milioane de lei la fiecare motocicleta vanduta (autentificare, ITP & shit) totusi nu-s in stare sa-si cumpere un rahat de decibelmetru.

 

Cretini sunt aia care isi forjeaza tobele galagioase in loc sa apese butonul de claxon, la fel de cretini sunt si aia care-i lasa liberi pe strazi sau le iau taloanele fara nici o masuratoare.... Romania, si tragi apa...

 

Nu stiu de unde a pornit obsesia asta cu "masuratul in laborator ca daca nu da cu 9 zecimale, nu e buna masuratoarea". Bine ca nu s-au gasit cretini sa creada ca si viteza se maoara in laboratoare si ca radarele sunt inexacte pentru ca nu dau viteza cu virgula asa cum vor ei. :blink:

 

Singura solutie e aplicarea normelor europene de zgomot. Ca de gargara ieftina tip "noi comunicam, dar tobele gaurite nu le schimbam", s-a saturat majoritatea populatiei urbane.

 

Eu vorbesc din ce am auzit la sedinte, unde au participat oameni de la RAR, de la primarie si de la metrologie. Retine te rog faptul ca nu toate motocicletele au placutele alea si in cazul lor astia nu stiu ce sa faca pentru ca nu exista norme clare, care prevad un maximum de decibeli. Si chiar daca ar exista, nu sunt prevederi clare legate de modul de masurare; unii spun ca pe strada, altii ca in zone inchise, altii ca in mers... E o varza, asta-i clar.

Exista norme, alea europene, s-a mai discutat si asta. Doar ca labagii din Guvern nu isi misca fundurile sa reglementeze situatia pentru a da mana libera Politiei si RAR-ului sa salte taloane. Asa ca Primaria va face doar ce-i este permis sa faca, sa-si reglementeze cum vrea circulatia pe strazile proprii. Adica interziceri si restrictii pentru toti, fara diferenta intre un motociclist si un cocalar cu slapi si toba fara site.

Editat de Adam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...