LOTRU Postat Septembrie 21, 2009 Share Postat Septembrie 21, 2009 ideea este ca am cumparat o mobra de curand si , dorind sa schimb uleiul am dat de un lichid albicios de culoarea si consistenta ... cremei de uiski , inauntru . contactand proprietarul ,acesta mi-a spus ca a scapat mobra in balta si posibil ca de acolo sa-i fi intrat ceva apa in ulei . am incercat sa "clatesc " motorul cu ceva ulei ieftin , ptr aceasta am facut schimb de ulei (fara filtru) , incalzind 5 - 10 minute motorul apoi varsandu-l si punand altul . am repetat operatiunea asta de 2 ori iar ceea ce am observat este ca deja se amelioreaza culoarea uleiului pe care il dau afara din motor ,in sensul ca devine din nou translucid si galbui . ce vreau sa spun este ca , nestiind ca am ulei alterat in motor , am mers cu el aprox 15- 20 de km pe camp si mai tare dar si mai incet si motocicleta nu s-a comportat cu nimic ciudat . am apucat sa stric ceva ? ce se face in momentul in care ai scapat mobra cu totul in balta? cineva mi-a spus ca s-ar putea sa imi intre apa in ulei si pe la simeringul de la axul pompei de apa insa eu am verificat nivelul lichidului de racire din radiator si pare ca nu se misca deloc. poate intra atata apa in motor incat sa nu iasa cu 2 schimburi de ulei , sa mai bag cateva maini pana se limpezeste uleiul ? sau sa caut alte cauze? multumesc ptr raspunsurile voastre ! Bob Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Septembrie 21, 2009 Share Postat Septembrie 21, 2009 ideea este ca am cumparat o mobra de curand si , dorind sa schimb uleiul am dat de un lichid albicios de culoarea si consistenta ... cremei de uiski , inauntru . contactand proprietarul ,acesta mi-a spus ca a scapat mobra in balta si posibil ca de acolo sa-i fi intrat ceva apa in ulei . am incercat sa "clatesc " motorul cu ceva ulei ieftin , ptr aceasta am facut schimb de ulei (fara filtru) , incalzind 5 - 10 minute motorul apoi varsandu-l si punand altul . am repetat operatiunea asta de 2 ori iar ceea ce am observat este ca deja se amelioreaza culoarea uleiului pe care il dau afara din motor ,in sensul ca devine din nou translucid si galbui . ce vreau sa spun este ca , nestiind ca am ulei alterat in motor , am mers cu el aprox 15- 20 de km pe camp si mai tare dar si mai incet si motocicleta nu s-a comportat cu nimic ciudat . am apucat sa stric ceva ? ce se face in momentul in care ai scapat mobra cu totul in balta? cineva mi-a spus ca s-ar putea sa imi intre apa in ulei si pe la simeringul de la axul pompei de apa insa eu am verificat nivelul lichidului de racire din radiator si pare ca nu se misca deloc. poate intra atata apa in motor incat sa nu iasa cu 2 schimburi de ulei , sa mai bag cateva maini pana se limpezeste uleiul ? sau sa caut alte cauze? multumesc ptr raspunsurile voastre ! Bob Un scenariu posibil: motoreta cade in apa si sta mai mult timp acolo. apa intra prin esapament pana in galeria de evacuare. supapele de evacuare sunt deschise si apa ajunge pana in camera de ardere. motoreta e tinuta timp indelungat cu apa in camera de ardere. apa se scurge incetisor pe langa cilindru si prin deschizatura segmentilor pana sub piston si, deci, in baia de ulei. Cealalta varianta e sa fie o garnitura proasta pe undeva. Dar ar trebui sa si iasa ulei pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosKTM Postat Septembrie 21, 2009 Share Postat Septembrie 21, 2009 Ai schimbat si filtrul de ulei ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alesckool Postat Septembrie 21, 2009 Share Postat Septembrie 21, 2009 Eu am scapat motorul meu in apa, intr-un rau, apa trecand complet peste el pentru aprox 15 sec. L-am scos, l-am ridicat sus de fata sa iasa apa din toba, am golit carburatorul, am scos apa de la filtru de aer si am dat la kick, a pornit la a 10-a pedala si a mers fara probleme. Bineinteles ca am verificat si uleiul care nu a avut nici o picatura de apa in el. Preventiv insa am facut un schimb de ulei cu tot cu filtre. Asa ca apa in motor nu are pe unde sa intre daca "scapi" mobra in apa. Poate daca o lasi foarte mult timp si iti raman supapele de evacuare deschise sa se intample scenariul descris mai sus (putin probabil). Eu sunt tind sa cred ca e de la semeringul de la pompa de apa, si daca a intrat apa pe acolo, va trebui sa "speli" cu ulei (a se intelege schimburi de ulei) de cate ori e nevoie pana cand acesta nu isi mai schimba culoarea. Am patit noi de curand la un 2 timpi si nici dupa 3 schimburi nu am scapat complet de apa din cutie. Foloseste un ulei mai ieftin, daca tot faci asta, ca si asa il arunci si nu pune filtre. La sfarsit pune si filtre noi. Apropo ce motor e? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LOTRU Postat Septembrie 21, 2009 Autor Share Postat Septembrie 21, 2009 mobra este un WR 426 F. am folosit acelasi filtru de ulei ptr spalare , cel pe care l-am gasit montat cand am desfacut-o . l-am lasat sa se scurga inainte insa nu f mult timp ptr ca arata ok. motorul este permanent uscat si curat , nu susura nici o garnitura . ma gandesc sa-i fac maine un nou schimb de ulei (din cel ieftin ,fara schimb filtru) si sa-l plimb ceva mai mult timp , 30 min. - o ora , ptr a vedea daca scade cumva nivelul lichidului de racire . imi este greu sa cred ca miniatura aceea de filtru poate retine atata apa sau spuma (de apa cu ulei) incat sa imi altereze schimburile de ulei (1,6 litri)! in weekend si astazi nu am putut face nimic la el dar maine cred ca voi avea timp . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Septembrie 22, 2009 Share Postat Septembrie 22, 2009 Antigelul poate sa ajunga in ulei fie pe la simeringul de la pompa de apa fie pe la garnitura de chiulasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Septembrie 22, 2009 Share Postat Septembrie 22, 2009 mobra este un WR 426 F.am folosit acelasi filtru de ulei ptr spalare , cel pe care l-am gasit montat cand am desfacut-o . l-am lasat sa se scurga inainte insa nu f mult timp ptr ca arata ok. motorul este permanent uscat si curat , nu susura nici o garnitura . ma gandesc sa-i fac maine un nou schimb de ulei (din cel ieftin ,fara schimb filtru) si sa-l plimb ceva mai mult timp , 30 min. - o ora , ptr a vedea daca scade cumva nivelul lichidului de racire . imi este greu sa cred ca miniatura aceea de filtru poate retine atata apa sau spuma (de apa cu ulei) incat sa imi altereze schimburile de ulei (1,6 litri)! in weekend si astazi nu am putut face nimic la el dar maine cred ca voi avea timp . Mai poti incerca cu o solutie de curatat motorul. Ceva de genul asta, gasesti la orice magazin auto. Este mult mai lichida si are putere mai mare de curatare decat uleiul. mai pui un rand de ulei ieftin si urmaresti nivelul lichidului de racire sa nu scada. Daca totul e ok, mergi cu uleiul ieftin ceva mai mult timp si-l schimbi ulterior cu unul bun impreuna cu filtrul de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LOTRU Postat Septembrie 22, 2009 Autor Share Postat Septembrie 22, 2009 (editat) motor flush asta se pune in combinatie cu ulei (la mine intra 1,6 l ulei) ,trebuie sa pun 5 doze (nu as crede!) sau pun doar 300 g astea , incalzesc putin motorul si il dau afara ( cred ca e totusi prea putin 300 g sa fac asta)? ma gandesc nu cumva sa fie spray ptr curatat motorul ce este desfacut bucati . Editat Septembrie 22, 2009 de LOTRU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 22, 2009 Share Postat Septembrie 22, 2009 Vezi sa nu fi fost scapata in apa sarata. Totusi e mult mai probabil sa fie o garnitura proasta pe undeva si sa intre lichid de racire in ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Septembrie 22, 2009 Share Postat Septembrie 22, 2009 motor flush asta se pune in combinatie cu ulei (la mine intra 1,6 l ulei) ,trebuie sa pun 5 doze (nu as crede!) sau pun doar 300 g astea , incalzesc putin motorul si il dau afara ( cred ca e totusi prea putin 300 g sa fac asta)? ma gandesc nu cumva sa fie spray ptr curatat motorul ce este desfacut bucati . sunt X tipuri de solutii motor flush. eu am gasit la intamplare una. exemplul ti l-am dat ca idee. cred ca exista si la Metro. citesti instructiunile de pe cutie si procedezi ca atare Vezi sa nu fi fost scapata in apa sarata. Totusi e mult mai probabil sa fie o garnitura proasta pe undeva si sa intre lichid de racire in ulei. asta numai daca ii scade nivelul lichidului de racire in timp, dar mai intai tre sa curete motorul de spuma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LOTRU Postat Septembrie 22, 2009 Autor Share Postat Septembrie 22, 2009 ai dreptate ,prima urgenta este sa il spal de spuma . daca imi iese uleiul curat , mai pun o mana de ulei ieftin , il forjez cateva ore , desfac si cred ca ar trebui sa fie din nou alterat in caz ca imi baga antigel pe la simeringul pompei de apa . daca ramane curat pun uleiul cel bun si filtrul . Mesaj completat uleiul a ramas curat dupa 3 schimburi de ulei , drept ptr care l-am pus pe cel bun si filtrul nou . uleiul este curat pe joja ,lichidul nu scade in radiator , se poate ca problema sa fie rezolvata . am sa le tot verific insa ptr a nu aparea schimbari . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosKTM Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 Era de la filtrul imbibat cu apa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alesckool Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 Bine ca s-a rezolvat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Septembrie 26, 2009 Share Postat Septembrie 26, 2009 maestri, am citit cu interes ce ati scris dar dat fiind faptul ca am fost si eu protagonistul unor asemenea scaldari va pot spune cu certitudine ca apa poat intra mult mai repede pe la epuratorul de gaze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alesckool Postat Septembrie 26, 2009 Share Postat Septembrie 26, 2009 la ala nici nu mi-a stat capul, dar acum imi dau seama ca asa este. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Narko Postat Septembrie 26, 2009 Share Postat Septembrie 26, 2009 Chestia care se poate intampla cel mai des (cred eu) e sa fie garnitura de chiulasa impuscata pe undeva, sa scape apa prin motor...in rest, nu stiu care ar mai putea fi cauzele la un motor racit pe apa. Daca tot am postat, am si eu o curiozitate. Am avut un DR 350, racit pe aer si am gasit odata uleiul in el tot cum s-a scris mai sus, gen crema de whiskey...nu stiu care au putut fi cauzele.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LOTRU Postat Septembrie 27, 2009 Autor Share Postat Septembrie 27, 2009 probabil aceleasi , scapata in apa . repet , lichidul de racire nu imi scade deloc . tind sa cred ca am avut filtrul imbibat cu apa si de aceea s-a spalat greu spuma aceea . banuiesc ca mai multa lume a scapat mobrele in apa la endureala dupa care a fost nevoie sa le "usuce" , sa le curete iar apoi sa mearga mai departe cu ele . eu as vrea sa stiu si altceva . daca a luat apa si s-a alterat uleiul asa cum am scris mai sus ,apoi s-a mers cu ea asa mai mult sau mai putin , s-a mai facut ungere cum trebuie sau exista posibilitatea sa strici ceva uleiul ne mai avand calitatile care i se cer ? eu am mers cu a mea cca 30 min. si , sa zicem vreo 20 km ,insa nu stiu cat a mai mers vechiul proprietar asa pana am luat-o de la el . banuiesc ca nu a stiut nimic de ulei , altfel l-ar fi schimbat el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Narko Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 Daca o scapi prin apa, ideea e sa te urci repede pe "cal" si sa-i dai bice. Asa scapi de probleme, cel putin eu asa am facut de fiecare data cand am patit chestia asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Octombrie 3, 2009 Share Postat Octombrie 3, 2009 Chestia care se poate intampla cel mai des (cred eu) e sa fie garnitura de chiulasa impuscata pe undeva, sa scape apa prin motor...in rest, nu stiu care ar mai putea fi cauzele la un motor racit pe apa. Daca tot am postat, am si eu o curiozitate. Am avut un DR 350, racit pe aer si am gasit odata uleiul in el tot cum s-a scris mai sus, gen crema de whiskey...nu stiu care au putut fi cauzele.... ti-a intrat aer in motor ) ...glumeam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.