Black_wolf Postat Septembrie 21, 2009 Share Postat Septembrie 21, 2009 cum se poate "masura" o bobina de inductie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Weeman Postat Septembrie 21, 2009 Share Postat Septembrie 21, 2009 cum se poate "masura" o bobina de inductie? Cu rigla ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 21, 2009 Share Postat Septembrie 21, 2009 cum se poate "masura" o bobina de inductie? te uiti in manual la specificatii; iei un ohmetru si masori primarul bobinei si secundarul, si vezi ce rezistenta iti indica. zi-ne cum arata bobina ta(simpla, dubla, de la ce ii monocilindru, 4 in linine, etc. si ce iti indica). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Septembrie 21, 2009 Share Postat Septembrie 21, 2009 ce motor ai? am o lista lunga cu manuale de service in care sunt specificatiile pt. fiecare model Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Septembrie 21, 2009 Autor Share Postat Septembrie 21, 2009 (editat) te uiti in manual la specificatii; iei un ohmetru si masori primarul bobinei si secundarul, si vezi ce rezistenta iti indica. zi-ne cum arata bobina ta(simpla, dubla, de la ce ii monocilindru, 4 in linine, etc. si ce iti indica). 636 din 2002(carburatie) cred ca e simpla. adica este cate una pe cilindru(4 in linie) Editat Septembrie 21, 2009 de Black_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 21, 2009 Share Postat Septembrie 21, 2009 cum se poate "masura" o bobina de inductie? cu sublerul sau cu rigla... depinde ce vrei sa masori la ea... daca vrei volumul, pui apa intr-un vas gradat, o scufunzi si vezi cat lichid dizloca. Mesaj completat te uiti in manual la specificatii; iei un ohmetru si masori primarul bobinei si secundarul, si vezi ce rezistenta iti indica. zi-ne cum arata bobina ta(simpla, dubla, de la ce ii monocilindru, 4 in linine, etc. si ce iti indica). Daca are primar si secundar ===>> de fapt saraca bobina e un transformator de inalta tensiune. (dar care functioneaza in impulsuri) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Septembrie 21, 2009 Autor Share Postat Septembrie 21, 2009 cu sublerul sau cu rigla... depinde ce vrei sa masori la ea... daca vrei volumul, pui apa intr-un vas gradat, o scufunzi si vezi cat lichid dizloca.Mesaj completat Daca are primar si secundar ===>> de fapt saraca bobina e un transformator de inalta tensiune. (dar care functioneaza in impulsuri) vasul de apa tre' sa fie din metal sau plastic? rosu sau alta culoare? cum plua mea stiu daca una din cele 4 bobine e phoututa fara sa am alta cu care sa le inlocuiesc pe rand. acum am fost suficient de clar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 21, 2009 Share Postat Septembrie 21, 2009 vasul de apa tre' sa fie din metal sau plastic? rosu sau alta culoare?cum plua mea stiu daca una din cele 4 bobine e phoututa fara sa am alta cu care sa le inlocuiesc pe rand. acum am fost suficient de clar? ca sa vezi daca ti s-a stricat o bobina, trebuie prima data sa dai jos rezervorul; ai facut asta? ce ai acolo? cum is bobinele? concret, nu cu cred ca... f probabil sa ai 2 duble. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 21, 2009 Share Postat Septembrie 21, 2009 cum se poate "masura" o bobina de inductie? bobina de inductie se poate masura relevant doar cu un inductantmetru, cel mai bine prin comparatie cu uina buna, trebuie sa aiba aceeasi inductanta atit in primar cit si in secundar. masurarea rezistentei este irelevanta, deoarece metoda nu identifica spire in scurt. Ceea ce poate fi greu de gasit, asa ca cel mai bine se verifica in felul urmator: Se alimenteaza cu doua fire (e bine sa fie sirma groasa de cupru de 2,5 mm patrati sectiune, de aia de instalatii electrice interioare) direct de la baterie, avind fisa pusa si o bujie in fisa. Masa de la bujie se leaga la indiferent care borna a bateriei tot cu o sirma. Un fir de la baterie sa zicem minusul se conecteaza permanent la o borna a bobinei (are doua borne de alimentare). Firul care se ia de la plusul bateriei se atinge in impulsuri de cealalta borna a bobinei. Bujia trebuie sa functioneze, altfel bobina e defecta. Asta e o verificare doar calitativa. Pentru mai multa precizie, se leaga un condensator de aprox. 0,2-0,5 microfarazi in serie cu firul de plus baterie si borna libera a bobinei. Scinteile se provoaca acum punind cu o sirma tot de aia groasa de cupru plin condensatorul in scurt. Acestea vor fi mult mai puternice acum fiind de fapt scinteile normale de functionare a motorului, deoarece se simuleaza de fapt un circuit clasic de aprindere (cu platini) Se scoate bujia de la fisa de IT cu tot cu pipa si scinteia provocata in noile conditii prin metoda precedenta (cu condensator) trebuie sa aiba cel putin 1 cm lungime. daca bobina trece acest test este o certidudine de 75% ca e buna. Incertitudinea de 25 % inseamna doar ca nu s-a simulat functionarea in timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Septembrie 21, 2009 Share Postat Septembrie 21, 2009 (editat) Mai mult ca sigur ai 2 bobine duble, cel mai simplu ca sa afli daca e din bobina, e sa le inversezi intre ele, daca problema la se muta pe partea cu presupusa bobina proasta inseamna ca e chiar prosta desi e greu de crezut, pana acu nu am intalnit o bobina de inductie dusa, de obicei problema era din carburatoare sau bujii Editat Septembrie 21, 2009 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 22, 2009 Share Postat Septembrie 22, 2009 vasul de apa tre' sa fie din metal sau plastic? rosu sau alta culoare?cum plua mea stiu daca una din cele 4 bobine e phoututa fara sa am alta cu care sa le inlocuiesc pe rand. acum am fost suficient de clar? poti sa le inlocuiesti intre ele si afli care e fututa, sau testezi pe rand cu o a 5-a bujie pe fiecare si vezi pe care cilindru nu functioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 22, 2009 Share Postat Septembrie 22, 2009 Tocmai am inlocuit bobina de pe mobra mea. Simptome: nu dadea scanteie, rezistenta specificata in manual nu batea cu ce citeam eu pe ohmetru. Ca sa fiu sigur ca bobina era de vina, am incercat cu una de pe un alt motor asemanator si surpriza! cu aia o pornit. Daca rezistenta bobinei nu bate cu cea scrisa in manual, ii bine sa o schimbi. Daca nu ii rezistenta buna, nici calitatea scanteii nu ii buna deci benina nu arde complet, deci consuma in plus deci motorul nu trage cum trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Septembrie 22, 2009 Autor Share Postat Septembrie 22, 2009 Tocmai am inlocuit bobina de pe mobra mea. Simptome: nu dadea scanteie, rezistenta specificata in manual nu batea cu ce citeam eu pe ohmetru. Ca sa fiu sigur ca bobina era de vina, am incercat cu una de pe un alt motor asemanator si surpriza! cu aia o pornit. Daca rezistenta bobinei nu bate cu cea scrisa in manual, ii bine sa o schimbi. Daca nu ii rezistenta buna, nici calitatea scanteii nu ii buna deci benina nu arde complet, deci consuma in plus deci motorul nu trage cum trebuie. am rezolvat cu alta bobina. multumesc celor care au avut amabilitatea sa raspunda pertinent la intrebare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Septembrie 22, 2009 Share Postat Septembrie 22, 2009 bobina de inductie se poate masura relevant doar cu un inductantmetru, cel mai bine prin comparatie cu uina buna, trebuie sa aiba aceeasi inductanta atit in primar cit si in secundar. masurarea rezistentei este irelevanta, deoarece metoda nu identifica spire in scurt. Ceea ce poate fi greu de gasit, asa ca cel mai bine se verifica in felul urmator: Se alimenteaza cu doua fire (e bine sa fie sirma groasa de cupru de 2,5 mm patrati sectiune, de aia de instalatii electrice interioare) direct de la baterie, avind fisa pusa si o bujie in fisa. Masa de la bujie se leaga la indiferent care borna a bateriei tot cu o sirma. Un fir de la baterie sa zicem minusul se conecteaza permanent la o borna a bobinei (are doua borne de alimentare). Firul care se ia de la plusul bateriei se atinge in impulsuri de cealalta borna a bobinei. Bujia trebuie sa functioneze, altfel bobina e defecta. Asta e o verificare doar calitativa. Pentru mai multa precizie, se leaga un condensator de aprox. 0,2-0,5 microfarazi in serie cu firul de plus baterie si borna libera a bobinei. Scinteile se provoaca acum punind cu o sirma tot de aia groasa de cupru plin condensatorul in scurt. Acestea vor fi mult mai puternice acum fiind de fapt scinteile normale de functionare a motorului, deoarece se simuleaza de fapt un circuit clasic de aprindere (cu platini) Se scoate bujia de la fisa de IT cu tot cu pipa si scinteia provocata in noile conditii prin metoda precedenta (cu condensator) trebuie sa aiba cel putin 1 cm lungime. daca bobina trece acest test este o certidudine de 75% ca e buna. Incertitudinea de 25 % inseamna doar ca nu s-a simulat functionarea in timp. Mai e o metoda, dar trebuie un osciloscop Se face circuitul explicat mai sus cu condensatorul de 0.2uF osciloscopul se pune pe secundar. Nu o sa aiba tensiune enorma fiindca excitarea pe primar se face cu tensiune joasa - 1V, 2V Se urmaresc cu orciloscopul oscilatiile tensiunii din secundar, bobina buna are cateva oscilatii amortizate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.