Sari la conținut

Cat Spatiu Sa Lasi Nene Intre Masini?


Baiazid
 Share

Postări Recomandate

1. Daca lasi spatiul regulamentar .. e periculos ca te depaseste un bou si intra fix acolo (te forteaza) sau la o intersectie cu cedeaza, tasneste vreun prost care crede ca are timp (mi s-a intamplat azi).

 

2. Daca nu lasi spatiul regulamentar si circuli in _fundul masinii din fata .. iar e periculos ca nu poti frana la timp in caz de urgenta.

 

Cum o dai tot e prost

 

Poate nu e bun postul la accidente, dar ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca treaba asta cu distantele in trafic face parte din categoria regulilor de circulatie....de bun simt......Din cate vad eu zilnic de ani de zile nimeni nu respecta nici un fel de distanta la nici un fel de pozitie in trafic, semnalizare la schimbare de directie, incadrare pe banda......etc, asa ca se presupune ca ar trebui aplicata o "chestie" la bun simt.Dar cum bunul simt este o pasare pe cale de disparitie......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu las mult spatiu. Cam cat pentru 2-3 masini. Asta la drum lung. Prin oras, nu conteaza ca oricum nu stau in spatele masinilor ci intotdeauna in lateralul lor sa am spatiu de evitare.

 

 

-la drum lung...spatiu cat mai mult ...dar in spate

-in oras mers in lateralul lor si atentie mare in oglinda din stanga lui sa ii vezi fata ( in felul asta vezi mimica celui de la volan si poti sa ii anticipezi urmatoarea miscare).

- depasirea colonei de masini...okii geana pe oglinda de mai sus si la rotile lor..daca sunt putin virate sa fii sigur ca gagica sau smekerul de la volan iti va taia calea

- la semafor , oprire in asa fel incat sa nu lasi loc de o masina intre tine si masinile alaturate

 

oare daca am fi la astia cum ar trebui sa circulam ? :) :

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

2. Daca nu lasi spatiul regulamentar si circuli in _fundul masinii din fata .. iar e periculos ca nu poti frana la timp in caz de urgenta.

 

In plus mai iei si gropanele sau alte tipuri de capcane pe care le ia conservarul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu las mult spatiu. Cam cat pentru 2-3 masini. Asta la drum lung. Prin oras, nu conteaza ca oricum nu stau in spatele masinilor ci intotdeauna in lateralul lor sa am spatiu de evitare.

 

 

 

Idem. Daca lasi distanta fata de ala din fata, se intampla foarte repede una dintre posibilitatile enumerate de Baiazid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io nu am timp sa ma uit in oglinzile nimanui. Ma uit in ale mele de 17 ori pe minut si la masina de dupa cea din fata mea. Si evident atentia aia distributiva isi face treaba din plin. Pana acum cel putin....

 

Man asa fac si eu, dar a tasnit unul azi din laterala sa traverseze calea mosilor de am ramas tampit.

 

Oricum aveam sub 60-70kmph. Am redus instant, dat :) si plecat mai departe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aproape intotdeauna stau in afara sirului de masini. Niciodata la jumatate.

 

Nu las distanta prea mare intre mine si masina din fata, pentru ca risc sa se baga altii peste mine. Oricum se gaseste un idiot care se baga din spate in locul in care ar fi trebuit sa fiu eu, dar majoritatea sunt constienti ca "ti-au luat locul", si nu te preseaza/claxoneaza etc...

 

Cand s-a latit culoarul, pa... :)

 

In rest, de obicei circul mai repede decat coloanele... dar anul asta am vazut ca incep idiotii sa faca depasiri doar ca sa iti arate ca masina lor e mai tare ca motorul tau... si dupa 30 m franeaza ca dementii, sa nu se infiga in coloana stationara.

 

Am inceput sa le dau cu flit, nu are rost sa ma pun cu ei, nu castig nimic si oricum dupa aia ii depasesc il ritm lejer, uneori razant pe langa oglinda, sa ii fac sa tresara un pic :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Excelenta idee care ar trebui sa se extinda la toate aspectele conducerii motocicletei. Cred ca asta va ajuta enorm reducerea posturilor cu accidente care s-au intamplat. Cum eu circul in conditii diferite va voi spune cum o fac si poate cateva lucruri se vor putea aplica si in Romania.

 

In Canada se recomanda spatiul de doua secunde pana la masina din fata. Cum distanta e prea mare chiar si in caz de viteza moderata (circa 25 m la 50 km/h) si ca si in Romania sunt destepti (in general conducatori auto de SUV-uri) am decis sa reduc distanta la jumatate. In plus, ca si Stege circul la limita catre banda adiacenta, in asa fel incat daca treaba devine nasoala sa ma pot strecura pe langa masina. In felul asta las un spatiu nu foarte mare in fata si imi dau un timp de circa 1 secunda sa reactionez. Considerentele sunt ca am inca reflexe decente si motocicleta mea franeaza cam la fel ca masinile. Pentru scaderea stresului privesc in fata cat mai departe ca sa stiu cum evolueaza traficul si sa-mi adaptez viteza in functie de ce va veni.

Asta inseamna un baleiaj constant al drumului in fata (banda mea si banda adiacenta - nu merg pe banda de mijloc) si o verificare scurta a oglinzilor la fiecare cateva secunde.

Daca cineva e prea aproape in spatele meu atunci reduc viteza si maresc spatiul in fata in asa fel incat sa nu trebuiasca sa franez brusc si sa ma loveasca idiotul din spate.

La stopuri am doua strategii.

Daca sunt primul opresc in asa fel incat sa ocup cat mai mult din banda. Pe dreapta cu motocicleta oblic spre dreapta si asezata pe treimea din stanga a benzii (te face mai vizibil si te pregateste pentru eventuala repliere pe trotuar daca din spate te ataca cineva. Pe stanga motocicleta este oblic spre stanga si in treimea din dreapta a benzii din motive evidente. Ochii urmaresc oglinzile si nu ma relaxez pana n-am o masina in spate, care sa-mi asigure o protectie. Pana atunci stau tot timpul sunt in viteza cu ambreiajul strans si piciorul pe frana.

Daca sunt prins in coloana las distanta in fata in asa fel incat sa pot ocoli masina din fata usor (3 - 4m) si stau chiar in mijlocul benzii, gata s-o tund pe stanga sau pe dreapta ca sa evit ce vine din spate. Privitul in oglinzi este a doua natura de cand am fost lovit din spate, la stop, de doua ori, dar spre norocul meu, daca pot spune asa, cand eram in masina si nu pe moto.

pana acum in cei cativa ani de trafic in Toronto am scapat, dar imi aduc aminte ca in afara de doua cazaturi in Romania am lovit si eu un tip in bara cand gagiul a franat brusc si eu eram prea aproape.

Datorita legii de aici si a costurilor foarte mari pentru reparatii si asigurare (cum lovesti pe cineva cum iti creste asigurarea chiar daca nu ceri bani de la ei ci platesti din buzunar) am ajuns sa conduc asa si sa incerc sa fac tot posibilul sa nu fiu implicat intr-un accident, chiar daca nu e vina mea.

Toate astea, in general, se spun in cele doua zile de scoala pentru permis si ramane sa le aplici sau nu. Ulterior, in trafic, mi-am dat seama ca fac sens si acum sunt lege pentru mine.

Editat de Ion54
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca sunt prins in coloana las distanta in fata in asa fel incat sa pot ocoli masina din fata usor (3 - 4m) si stau chiar in mijlocul benzii, gata s-o tund pe stanga sau pe dreapta ca sa evit ce vine din spate.

 

Eu m'am invatzat minte sa mai merg pe mijlocul benzii, apar canalele de sub conserva din fatza de te lecuieshti pe viatza sa nu mai zic de ce se strange pe mijloc intre trasele rotzilor, pete de ulei nisip jeg chestii socoteli acum merg pe urma din stanga a carutzei din fatza mea si pot sa evit prin stanga ei in caz de frana inumana....si oricum stand oarecum in stanga vezi bine in fatza pe langa el si'i batzi cu faru'n oglinda.

Distantza...aici e de bulan se pare...nici mica nici mare nu te exclude din accidente, depinde de ce'tzi zboara prin fatza tzie sau aluia din fatza ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m'am invatzat minte sa mai merg pe mijlocul benzii, apar canalele de sub conserva din fatza de te lecuieshti pe viatza sa nu mai zic de ce se strange pe mijloc intre trasele rotzilor, pete de ulei nisip jeg chestii socoteli acum merg pe urma din stanga a carutzei din fatza mea si pot sa evit prin stanga ei in caz de frana inumana....si oricum stand oarecum in stanga vezi bine in fatza pe langa el si'i batzi cu faru'n oglinda.

Distantza...aici e de bulan se pare...nici mica nici mare nu te exclude din accidente, depinde de ce'tzi zboara prin fatza tzie sau aluia din fatza ta.

 

Alex,

 

Eu vorbeam de stationare la stop nu de circulatie. Cand merg, merg in treimea de banda recomandata (stanga daca sunt pe banda dreapta si dreapta daca sunt pe banda stanga pe urma rotiilor) si nu merg pe banda din mijloc pentru ca nu pot bloca doua masini sa-mi intre in fata in acelasi timp. Deci, numai cand stau la stop, imi permit sa-mi asigur cat mai multe portite de scapare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-mi vine sa cred . cred ca e totusi trucaj ala. parca ar fi faze din filmele proaste unde trece unul si in urma lui la milimetru cade ceva.....aia nu au prioritate ...nimic...

 

 

cred ca nu e trucaj....interesant este ca nu se loveste nici macar unul in alea 10 min filmate:)...oare cate accidente or fi la astia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am calculat in subconshtient (suna aiurea) shi de obicei las loc in functzie de viteza mea:

<30 km/h - distantza sub o mashina (cu 2 degete pe frana fatza).

30-60 km/h 1,5-2 mashini distantza

60 - 110 km/h - shi asta doar in afara Bucureshtiului >3 mashini distantza.

 

Nu potzi sa te fereshti de idiotzii care se baga in fatza shi te fortzeaza sa franezi sau sa te dai la o parte.

Oricum super topicu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am calculat in subconshtient (suna aiurea) shi de obicei las loc in functzie de viteza mea:

<30 km/h - distantza sub o mashina (cu 2 degete pe frana fatza).

30-60 km/h 1,5-2 mashini distantza

60 - 110 km/h - shi asta doar in afara Bucureshtiului >3 mashini distantza.

 

Nu potzi sa te fereshti de idiotzii care se baga in fatza shi te fortzeaza sa franezi sau sa te dai la o parte.

Oricum super topicu'.

 

Man sa te faci bine repede (si fierul la fel).

 

Si eu las tot in functie de viteza. Dar daca lasi prea mult, devine tentant pentru alti 'bagaciosi'

 

Topicul mai are si o alta tenta: lasi spatiu, se baga un 'smecher' si tu pici de fraier daca se intampla ceva imediat dupa ce s-a bagat: nu ai lasat spatiu intre noua masina si tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man sa te faci bine repede (si fierul la fel).

 

Si eu las tot in functie de viteza. Dar daca lasi prea mult, devine tentant pentru alti 'bagaciosi'

 

Topicul mai are si o alta tenta: lasi spatiu, se baga un 'smecher' si tu pici de fraier daca se intampla ceva imediat dupa ce s-a bagat: nu ai lasat spatiu intre noua masina si tine.

 

Partea proasta este ca chiar daca la o viteza de 70 la ora ai o distantza de o mashina sunt idiotzi care tot vor incerca sa se bage, caz in care franarea va fi mai periculoasa. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e bine nici sa stai prea aproape, intr-o curba pe care nu am vazut-o ca incercam sa ma uit peste masina m-am trezit cu un TIR in fata. Noroc ca are Kawa de unde sa accelereze.

Nu e bine nici prea departe, ca mi-au luat foarte multi fata si am ramas in urma.

Asa ca nu stiu ce sa zic. E la aprecierea celui care conduce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am aceeasi problema cu ashtia care se baga in fatza ta, daca lasi loc de "sigurantza".

 

Avetzi grija ca trebuie sa lasati OBLIGATORIU loc mai ales atunci cand sta vreunul cu masina chiar in kkkuru tau!! trebuie sa te gandesti ca daca tu reusesti sa franezi de urgenta , poate nu reuseste cel din spate si iar e nasol.

 

In legatura cu spatiu lasat cand iesti la stop: am patzit odata (la inceput) cand eram cu jawa , sa dea un papucar in spate (la semafor) si mi-a strambat aripa fatza !!

 

offtopic: este incredibil ce se intampla in filmul acela!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand e coloana - stat in stanga benzii, in oglinda lui, distanta de ~ 1 masina

Cand se circula in coloana, dar fluent (tare), dau un gaz si ma duc in fata, nu imi place sa fiu la mila lampilor lui de frana (am observat ca multi, chiar si cu masini noi, au probleme cu lampile de frana pe spate si-i doare-n pilula. Deh, regula vinei celui ce loveste din spate, nu ?:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...