Sari la conținut

invitatie la negocieri


atillas
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 184
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

1. Nu cred ca vreunii dintre cei care au organizat concursuri s-au gindit in primul rind la cistig. Chiar si asa, nu cred ca vreunul dintre voi ar lucra ceva gratis...

2. Din cite imi dau eu seama, "prietenestile" astea, sau concursurile la care FRM nu-i bagat in seama, sint facute pentru tot poporul. Adica au ca tinta activitatea de masa, popularizarea sportului pentru toti, indiferent ca sint membri vreunui club, iar clubul este sau nu afiliat la vreo federatie.

In acest conditii, pentru ce se atita feremeu' atit si trage sfori, mai ales ca nu recunoaste drept sportivi decit pe aceia cu taxe si licente la zi (probabil restul sint considerati plevusca...)?????????? Parca hirtoaga face valoarea omului...

De un' sa se hotarasca un om daca vrea sa faca performanta, daca nu incepe incetisor de undeva... Lasa-l sa se dumireasca mai bine ce-i cu chestia asta si, pe urma, daca are chef sa continuie, o sa vina sa dea si taxe si alte alea. Altfel pen' ce? Sau exista impresia ca toti posesorii de mobre enduro sint piloti unul si unul si, musai, trebuie taxati si pus sa se dea in campionat?

3. Ce se ofera unui organizator, in schimbul banilor catre FRM? Deocamdata nimic, din cite stiu.

4. Vis-à vis de protectia oferita de FRM, amintiti-va de accidentele de la Trans... Ditai Trans, organizat sub abtibildul FRM si... cine a fost penalizat pentru concurentii care s-au infipt in camioane, pentru ca n-au fost anuntate autoritatile? ...... Alt accident s-a intimplat de 1 mai la mare, la enduro-cross... Si or mai fi cazuri.

 

Daca oficiosii se ghideaza dupa principiul: "Cine nu-i cu noi, este impotriva noastra!", nu-i in regula. Asta au folosit-o nazistii, legionarii si alti temeinici din astia... Iar eu, inca, as vrea sa cred ca in fereme nu-s oameni de teapa asta... Mai intii ar trebui sa arate ca se si ofera ceva, iar apoi se mai poate discuta. Cred ca in afara FRM sint mai multe cluburi si motociclisti care se dau bine de tot, decit cei din FRM. Si atunci... ce facem, cei putini continua sa dea cu pumnul in masa si sa impuna ce vor celor multi?

Deocamdata vad ca s-a cam reusit dezbinarea si invrajbirea oamenilor, ceea ce inseamna cistig FRM... Unii au inceput sa fie tematori, altii vad doar praful aruncat in ochi si-l iau drept bun....

Mai era o vorba veche: "Daca iti zice unul ca esti beat, il injuri. Daca iti spun 6-7 ca esti beat, ar fi bine sa pleci acasa..."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare k acest topic a inceput sa devieze de la subiect si mai mult decat atat toata lumea isi da cu parerea in cea mai mare necunostinza de cauza...

 

eu va sugerez sa avetzi rabdare sa publice federatzia oficial ce pretntzii o sa aiba de la pilotzi si de la cluburi si ce o sa ofere in schimb

 

eu am fost demult anti fedratzie dar acum dupa ce am incheiat un sezon in care am facut act de prezentza la toate cursele ba mai mult am reusit sa si fiu implicat intr-o organizare de cursa ( XCOUNTRY) si abia dupa mult timp am reusit sa intzeleg de ce este necesara prezentza frm printre noi.

vorbeatzi de ambulantze de inchisul drumului de multe si nefericite accidente astea nu sunt vina federatziei sunt vina clubului......

si sitzi de ce pt k este o competitzie intre cluburi care sa il faca mai marafa si mai eftin concursul si sa ne atraga pe noi pilotzii cu taxe de participare cat mai mici....

 

la cate curse atzi avut ambulanta , macr una, stitzi cat costa o ambulantza pe zi?

apox 1000 roni imaprtziti la o medie de 50 de pilotzi si vedetzi catzi bani din taxa de participare va merge care un lucru absolut necesar dar la care speram cu totzii sa nu apelam.

 

treaba cu federatzia nu vrea sa fie decat intrarea intr-un cadru legal si dpdv organizator sa fie obligat sa respecte niste norme de siguarnza si comfort ale pilotului

sa gasesti la oricare dintre prietenstile la care mergi ambulanze sa ai in parc fereme ca la carte sa nu se mai suteasaca mobre sa facem cheta pt ele sa fii sustzinut tu pilot in eventualitate unei contestatzii

plus k dpdv club organizator care completaza stitzi voi alea cu pe "proprie raspundere ma dau la cursa" nu o sa mai existe pt k noi nu primim decat licentziatzi la concurs 30 euro pe an valabil l a toate cursele prietenesti

 

 

 

 

 

tovarasi... basescu a invins sistemul suntem la un pas spre democratzie jos socilaismul jos coruptzia jos hotzia

glumeam

 

al vostru slujitor , simpatziant make racing, fan no1 blakwoo, memblu de onoare A.A........s a. atotprezentul macacu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. hai sa va spun parerea mea, a unuia care este sportiv, organizator si a fost vicepresedinte FRM si presedinte comisie motocros(mi-am dat demisia acum cativa ani din toate functiile cand am vazut ca ma lupt cu morile de vant). sunt "niste oameni" pe acolo care sunt foarte interesati in primul rand de buzunarul lor personal si mai putin de sport si sportivi. mergand pe principiul " cine nu este cu noi este impotriva noastra". deasemenea sunt si oameni foarte bine intentionati dar care, din pacate, nu pot schimba mai nimic deoarece sunt minoritari. din acest motiv in ultimii ani foarte multi dintre organizatori si sportivi, si in special cei de la viteza(Campionat SBK), enduro(prietenesti) si motocross(prietenesti) au incercat sa-fi faca cursele lor sa scape de "figurile" FRM si in special ale lui Gabriel Olariu si nu numai. Evident ca amenintarile FRM nu au lipsit.

Au fost presiuni, si mai sunt, sa se faca alta Federatie, ca si la Auto. Eu personal nu am fost de acord, nu-si are rostul, doar trebuie sa vrem sa alegem alti oameni competenti care vor sa faca ceva si pt sport si sa-i adune pe TOTI sub aceiasi umbrela. Ca Federatia suntem noi, si cu totii trebuie sa fim in aceiasi barca.

asa ca poate toate cluburile afiliate la FRM vor avea o sansa sa o faca in 2010 in Ianuarie sau Februarie la Adunarea Generala cand se vor organiza alegeri.

in rest dai doamne vreme buna sa ne mai dam cu motorul :scratch:

bafta,

cip

Mesaj completat

Dar pe langa toate astea la unele genuri de concurs iti cere FRM`ul sa ai motor inmatriculat cu asigurare si verificare la zi si carnet de sofer cat. A.

aici esti neinformat. am lasat posibilitatea sa se mearga cu orice motocicleta, si fara imatriculare pentru a aduce cati mai multi sportivi la start. numai la cursele internationale este obligatoriu.

cip

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai fratilor... trebe' sa tragem niste concluzii...

 

Este clar ca FRM va ramane si va trebui sa afiliem "prietenestile" la FRM...dar cum spune CIP...asta nu este o problema...

 

daca federatia este condusa de oameni competenti...atunci tot enduristu' va plati mica (in caz ca se va micsora) taxa de licenta si GATA.... am incheiat discutia...

problema vine de la ceea ce aduce STULEWA in discutie... si anume indiferenta FRM la ceea ce ea insasi gestioneaza....

dar aici iarasi ajungem la aceeasi concluzie.... trebuie ca la carma FRM sa nu mai existe dinozaurii actuali deci trebuie votati lideri de nadejde, in care toti avem incredere ca ne vor reprezenta si sustine ...

deja PATRICK s-a implicat si spus punctul de vedere...asteptam si alti jucatori sa faca acelasi lucru...

 

Deja Andrei Gemes (organizatorul ENDURO CROSS-PERIS) pt cine nu il cunoaste, a avut discutii cu federatia si speram ca taxa de licenta pe o cursa va fi una foarte acceptabila oricarui concurent, asigurarea medicala sper ca nu mai trebuie sa o comentam... este absolut necesara...iar apoi vine taxa de participare , care depinde de organizatorul evenimentului si de ceea ce ofera el...

 

pana la urma lumea a inceput sa se agite si vom vedea la anul lucruri bune...asta e sigur...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu credeti ca probleme exista doar aici, uitati-va si pe linkurile urmatoare. Nu stiu daca ati intrat vreodata pe rallyraid.ro, ca sa vedeti si parerile altor pasionati (organizatori, concurenti) de concursuri off-road. Fiti rabdatori si cititi pina la sfirsit. Veti intelege mai bine, poate, de ce aceasta federatie este atit de hulita, de ce oamenii nu vor sa aiba de a face cu ea.

Sint sigur ca veti fi sceptici referitor la anumite comentarii de acolo, dar sa nu uitati ca oamenii care le exprima vor binele acestui sport, ca si voi. Ar trebui ca sforile despre care se vorbeste acolo sa va dea un pic mai mult de gindit... Banuiesc ca personajele nu va vor fi total necunoscute.

 

1. http://www.rallyraid.ro/forum/viewtopic.php?t=483

2. (daca mai trebuie) http://www.rallyraid.ro/forum/viewtopic.php?t=481

 

Ar mai trebui, cred, sa ne amintim si ce a scris Mihai Leonte aici: prima grija a reprezentantilor FRM, la Dracula Raid, a fost sa afle citi concurenti s-au inscris, ca sa-si ia procentul din taxe. Nimic altceva. Federatia este buna, dar nu cu purtarea care se vede acum... Mai multe federatii, probabil si mai bune, daca fac sa evolueze sportul respectiv.

Ramin la parerea ca sportul acesta (ca si oricare altul) n-ar trebui sa fie accesibil doar celor care au bani pentru a plati oricite taxe, oricit de mari.

S-ar mai putea ca, doar raminind fara campionat intern, oficial, sa se schimbe ceea ce trebuie in aceste structuri.

Ginditi in linste si ramineti uniti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"...cred ca a venit timpul sa isi revizuiasca comportamentul sau sa lase pe altii sa faca treaba!" unii m-au inteles gresit...

temandu-ma de lupta inutila si fara sorti de izbanda despre care povestea Cip infintarea unei noi federatii mi s-a parut o idee mai usor de infaptuit.RO-SBK-ul are o finalizare minunata ajungand unul din cele mai tari campionate est europene, eu unul as fi mai mult decat multumit daca am atinge aceleasi performante si pe celelalte ramuri moto, mai ales ca lotul romanesc de enduro a avut rezultate exceptionale anul acesta.

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fiindca eu am fost cel care a dat tonul la cantec imi permit sa trag o singura concluzie vis-a-vis de discutiile astea:domnilor,treaba este mult mai simpla decat pare,in februarie cred ca vor fi alegeri la FRM,toata lumea,dar absolut toata lumea este nemultumita de ce se intampla acolo..cred ca este necesar un singur om sa se ridice la sedinta cu cea mai mica problema descrisa de voi aici pe forum si treaba va merge de la sine,toti vor incepe cu discutii..hai sa ne gandim serios aici pe cine am vrea presedinte la FRM si cine ar fi bun in comitetul de tot-teren..la sedinta doar il propuneti si il alegeti..indiferent de ce spuneti sau credeti mi se pare inacceptabil sa fie presedinte la MOTOCICLISM un om care nu stie sa mearga pe motor(va rog nu incepeti cu texte de genul ca trebuie sa fie manager bun si nu pilot bun,fiindca stiti toti despre ce vorbesc).folositi forumul si topicul asta toti cei afiliati la federatie si ganditi-va pe cine puneti sa ne conduca..

 

PS:sa alegeti bine :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare k acest topic a inceput sa devieze de la subiect si mai mult decat atat toata lumea isi da cu parerea in cea mai mare necunostinza de cauza...

 

eu va sugerez sa avetzi rabdare sa publice federatzia oficial ce pretntzii o sa aiba de la pilotzi si de la cluburi si ce o sa ofere in schimb

 

eu am fost demult anti fedratzie dar acum dupa ce am incheiat un sezon in care am facut act de prezentza la toate cursele ba mai mult am reusit sa si fiu implicat intr-o organizare de cursa ( XCOUNTRY) si abia dupa mult timp am reusit sa intzeleg de ce este necesara prezentza frm printre noi.

vorbeatzi de ambulantze de inchisul drumului de multe si nefericite accidente astea nu sunt vina federatziei sunt vina clubului......

si sitzi de ce pt k este o competitzie intre cluburi care sa il faca mai marafa si mai eftin concursul si sa ne atraga pe noi pilotzii cu taxe de participare cat mai mici....

 

la cate curse atzi avut ambulanta , macr una, stitzi cat costa o ambulantza pe zi?

apox 1000 roni imaprtziti la o medie de 50 de pilotzi si vedetzi catzi bani din taxa de participare va merge care un lucru absolut necesar dar la care speram cu totzii sa nu apelam.

 

treaba cu federatzia nu vrea sa fie decat intrarea intr-un cadru legal si dpdv organizator sa fie obligat sa respecte niste norme de siguarnza si comfort ale pilotului

sa gasesti la oricare dintre prietenstile la care mergi ambulanze sa ai in parc fereme ca la carte sa nu se mai suteasaca mobre sa facem cheta pt ele sa fii sustzinut tu pilot in eventualitate unei contestatzii

plus k dpdv club organizator care completaza stitzi voi alea cu pe "proprie raspundere ma dau la cursa" nu o sa mai existe pt k noi nu primim decat licentziatzi la concurs 30 euro pe an valabil l a toate cursele prietenesti

 

 

 

 

 

tovarasi... basescu a invins sistemul suntem la un pas spre democratzie jos socilaismul jos coruptzia jos hotzia

glumeam

 

al vostru slujitor , simpatziant make racing, fan no1 blakwoo, memblu de onoare A.A........s a. atotprezentul macacu

bravo :laugh:

Mesaj completat

Ca sa nu credeti ca probleme exista doar aici, uitati-va si pe linkurile urmatoare. Nu stiu daca ati intrat vreodata pe rallyraid.ro, ca sa vedeti si parerile altor pasionati (organizatori, concurenti) de concursuri off-road. Fiti rabdatori si cititi pina la sfirsit. Veti intelege mai bine, poate, de ce aceasta federatie este atit de hulita, de ce oamenii nu vor sa aiba de a face cu ea.

Sint sigur ca veti fi sceptici referitor la anumite comentarii de acolo, dar sa nu uitati ca oamenii care le exprima vor binele acestui sport, ca si voi. Ar trebui ca sforile despre care se vorbeste acolo sa va dea un pic mai mult de gindit... Banuiesc ca personajele nu va vor fi total necunoscute.

 

1. http://www.rallyraid.ro/forum/viewtopic.php?t=483

2. (daca mai trebuie) http://www.rallyraid.ro/forum/viewtopic.php?t=481

 

Ar mai trebui, cred, sa ne amintim si ce a scris Mihai Leonte aici: prima grija a reprezentantilor FRM, la Dracula Raid, a fost sa afle citi concurenti s-au inscris, ca sa-si ia procentul din taxe. Nimic altceva. Federatia este buna, dar nu cu purtarea care se vede acum... Mai multe federatii, probabil si mai bune, daca fac sa evolueze sportul respectiv.

Ramin la parerea ca sportul acesta (ca si oricare altul) n-ar trebui sa fie accesibil doar celor care au bani pentru a plati oricite taxe, oricit de mari.

S-ar mai putea ca, doar raminind fara campionat intern, oficial, sa se schimbe ceea ce trebuie in aceste structuri.

Ginditi in linste si ramineti uniti!

Mi se pare ca organizatorul de raliu ( Dracula raid ) a platit taxa de 10% din inscriere suma fabuloasa de 20 de lei care s-a atribuit la lotul national de Enduro

Le multumesc organizatorilor, toata echipa nationala pentru ajutor.

 

Am glumit!

Orice ajutor e binevenit.

 

Taxa da 10% din inscriere incasata de federatie se duce in integralitate la lotul national.

A fost o initiativa foarte buna din partea federatiei care a permis rezultatele de anul acesta

O taxa nu e niciodata populara dar aceasta a fost foarte bine folosita.

 

In ce privesta taxa de inscriere in calendar pentru concurs e de 50 de euro.

daca e nevoie de oficiali profesionisti ( Aceste persoane trebuie platite 150 de euro pe zi ) dar nu sunt oblihgatoriu.

Daca clubul are oficiali cu licenta se poate descurca singuri.

 

personal 50 de euro nu mi se pare o suma exagerata, si in ce priveste oficialii eu ii cunosc foarte bine eu stiu capacitatea lor de munca si merita toti banii ( pentru ce am sa organizez am sa apelez la ei ca sunt persoane foarte serioase si prezenta la locul unde ai nevoie 20 de ore pe zi.)

 

Sarbatori fericite!

 

Patrick.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravo :laugh:

Mesaj completat

 

Mi se pare ca organizatorul de raliu ( Dracula raid ) a platit taxa de 10% din inscriere suma fabuloasa de 20 de lei care s-a atribuit la lotul national de Enduro

Le multumesc organizatorilor, toata echipa nationala pentru ajutor.

 

Am glumit!

Orice ajutor e binevenit.

 

Taxa da 10% din inscriere incasata de federatie se duce in integralitate la lotul national.

A fost o initiativa foarte buna din partea federatiei care a permis rezultatele de anul acesta

O taxa nu e niciodata populara dar aceasta a fost foarte bine folosita.

 

In ce privesta taxa de inscriere in calendar pentru concurs e de 50 de euro.

daca e nevoie de oficiali profesionisti ( Aceste persoane trebuie platite 150 de euro pe zi ) dar nu sunt oblihgatoriu.

Daca clubul are oficiali cu licenta se poate descurca singuri.

 

personal 50 de euro nu mi se pare o suma exagerata, si in ce priveste oficialii eu ii cunosc foarte bine eu stiu capacitatea lor de munca si merita toti banii ( pentru ce am sa organizez am sa apelez la ei ca sunt persoane foarte serioase si prezenta la locul unde ai nevoie 20 de ore pe zi.)

 

Sarbatori fericite!

 

Patrick.

deci de vineri pana duminica daca aduci 2 oficiali de la federatie trebuie sa le platesti 600 de euro+50 euro inscriere+aproximativ 3,5 euro din taxa de participare a fiecarui pilot(la un nr modic de 100 de piloti)=1000 euro

ce fac oficialii asta de 600 de ron si ceva pe zi?presupun ca trebuie sa le platesti si cazare+masa deci ridici cheltuielile cu inca vreo 160,180 euro..deci un total de 1180 euro bani care pleaca la federatie..buna treaba :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci de vineri pana duminica daca aduci 2 oficiali de la federatie trebuie sa le platesti 600 de euro+50 euro inscriere+aproximativ 3,5 euro din taxa de participare a fiecarui pilot(la un nr modic de 100 de piloti)=1000 euro

ce fac oficialii asta de 600 de ron si ceva pe zi?presupun ca trebuie sa le platesti si cazare+masa deci ridici cheltuielile cu inca vreo 160,180 euro..deci un total de 1180 euro bani care pleaca la federatie..buna treaba :laugh:

 

 

mea culpa e vorba de o suta de ron /zi pentru etapa de CN ENDURO

si pentru "prieteneasca"vin doi observatori gratis din partea federatiei

scuza-ma ca m-am exprimat gresit!

 

patrick

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

+Patrick

 

Chiar si asa, se string cam 500 euro, pe care ii poti folosi sa-ti aranjezi traseul la un concurs de enduro-cross, sau sa oferi niste premii frumusele, in loc sa-i dai unora degeaba (pe privit)...

 

Cind am amintit de Dracula Raid, era pentru a semnala purtarea oficiosilor, nu faptul ca si-au luat tain... In timp ce aia de auto se ajuta intre ei, astia de la moto se pare ca vin ca regii la slugi.

 

Conducerea unei federatii este bine sa fie formata din oameni deschisi la minte, cu experienta in sportul respectiv, dar, in acelasi timp, buni manageri si buni diplomati (sau cu multe relatii solide), pentru a putea atrage fonduri si a le gestiona cum trebuie, pentru sportul pe care il reprezinta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt marc sandu, ex-redactor motociclismo si as dori sa va spun parerea mea despre frm. mai intai, hai sa vedem, ce am facut in ultimii- nu cinci ani - ci doi ani si jumatate cat a durat frumosul meu job. am participat la multe evenimente, motocros (campionatul 2008 integral), enduro, un rally raid (chiar daca acolo a fost un... singur concurent, desi se anuntase marea cu sarea, federatia e de vina mi-am soptit in barba!), am testat o serie de motociclete dintre care multe offroad, am discutat cu o serie de personaje din lumea off-road si pana la urma mi-am indeplinit un mare vis, cel de a sta la niste linii de start, tardiv, totusi, sa recunoastem. am trecut si liniile de finis, insa doar la motocros, la enduro pana acum nu am reusit niciodata aceasta performanta.

 

datorita faptului ca mi-au placut motocicletele, am ales sa intru in presa moto si cu mari eforturi, la un moment dat aveam si o motocicleta de curse, pentru care trebuie sa multumesc colaborarii intre motociclismo si dual tours. probabil eram mai castigat daca ma apucam de afaceri pentru a mi permite sa merg la curse, dar imi place sa cred ca ma pricep mai bine la scris decat la facut afaceri.

 

nu spun toate astea pentru a ma da mare ci mai degraba pentru a demonstra ca macar partial vorbesc in cunostinta de cauza, asa cat de cat.

 

la inceput, ca om mai alternativ, cu motociclete si snowboarduri in cap, deci oarecum rebel, am preluat si eu discursul anti-frm, l-am auzit in paddockuri, pe scurt, frm era de vina pentru tot. tot asa, in 2005, la vechiul circuit de cros din reghin, am vazut un tip care dadea in gura unui motor neincalzit, dupa ce urlase putin ca iliescu e de vina ca el nu putea face performanta in romania.

 

in urma... sa il numim incident - ma refer la pascota vs. frm am decis impreuna cu colegul meu marius ca este etic sa prezentam si pozitia frm, ceea ce s-a concretizat intr-un interviu realizat de marius, eu eram cu piciorul in ghips.

 

se pot citi o gramada de lucruri interesante acolo dintre care retine atentia ca federatia este o interfata intre sportivi si stat (daca vreti sa stiti convingerile mele politice eu ma declar anarhist, si nu la modul heavy metal ci pentru ca in liceu chiar i-am citit pe rusii aia,gen bakunin si kroptokin). ca frm a avut un buget de nu stiu cate zeci de mii de dolari, care se impart la vreo 60 de competitii, si ca iese vreo 40 de milioane de competitie, ceea ce explica de ce suntem asa saraci.

 

am inteles ca frm nu mai e de vina pentru orice. cred ca asta e marea problema a acestor entitati, ca lumea le blameaza pentru orice. deci, am inteles ca frm nu e de vina ca nu se lipesc afise cu concursuri, ca nu vedem moto la televizor, ca stoichescu nu are motor - desi aici probabil liviu jigmond mi-ar trage o palma peste ceafa, ca nu avem bani sa trimitem pilotii la antrenamente afara, etc. etc.

 

atunci ma intreb si eu - ce face frm? birocratie si nu o spun nici urat, nici ironic, nici nu stiu cum. romanii care au participat la dakar cred ca o stiu prea bine, cum au obtinut licentele. prim frm. de fapt frm e o entitate virtuala, inseamna toate cluburile, care au o adunare generala, comisiile etc. frm nu inseamna nici muresan, nici olariu. frm face un calendar sportiv, se ocupa de regulamente si din pacate nu vine sa ii dea o motocicleta sportivului x, asta in orice tara normala este treaba sponsorilor. nu lipeste afise pe garduri cu concursuri, asta e treaba organizatorilor. si cand organizatorii aia se aduna si discuta ce facem la anu, cate etape, cand, cum facem sa nu suprapuna cu cele externe la care participam, cu ce lot mergem afara, la ce concursuri mergem afara, aia e frm.

 

nu vad de ce organizatorii de prietenesti nu se pot afilia la frm ca si cluburi, banuiesc ca acest lucru se intampla deja si sa isi reprezinte interesele, sa poata vota, sa modeleze organizational enduro si apoi frm dupa cum doresc ei.

 

de ce scriu toate astea? pentru ca am fost invitat de frm, ca jurnalist la gala de premiere a campionatului est european de la sofia, ei nu stiau ca eram atunci pe preaviz la motociclismo. asa mi-a venit ideea sa incerc sa imi folosesc mostenirea jurnalistica pentru a promova motociclismul romanesc prin frm. eu ma gandeam mai ales la niste comunicate de presa pe site si niste imagini de la competitii. nu aveam in plan astfel de "conflicte", dar ma consider suficient de obiectiv pentru a incerca sa promovez sportul si a lua o pozitie sincera aici, cred ca vai, prea sincera (nu mai agreez forumul de la o vreme, de exemplu am facut cateva mii de km prin alpi vara asta cu motorul, dar nu am simtit nevoia de a "teoretiza" online pe marginea calatoriei si ma felicit aici, cred ca m-am mai maturizat daca de atatea luni ma autocenzurez sa nu scriu un post despre revistele moto romanesti).

 

Revenind.

 

hai sa spun ce am vazut la sofia. pai, olariu a aparut cu un s klasse, ne-am cazat la ritz si seara am ars-o cu bulgaroaice prin cluburi de noapte razand de naivii bikeri romani. cam asa s-ar vedea activitatea frm in folclorul popular la care si eu aderam. nimic mai fals. ne-am deplasat cu masina frm, am ajuns vineri la sofia si ne-am cazat la un hotel mega comunist. nu fac nazuri, as fi dormit linistit la hotelul ala dar mi se parea penibil sa ceri 60 de euro pentru ceva gen camere de camin cu 2 paturi barca. la 15-20 de euro nu as fi zis nici mac!

 

apoi am intrat intr-o sedinta a balcan motorcycle union. s-a facut rezumatul Campionatului Est European 2009, s-au facut propuneri pentru cel viitor, s-au stabilit calendarele, s-au votat comisii, si atentie s-a stabilit ca media sa primeasca la concursuri cazare si mancare! pentru cei dornici, cred ca mai am ordinea de zi. asta a durat toata dupa amiaza de vineri si dimineata zilei de sambata. micul dejun era inclus in pret si bulgarii au dat 2 cine. sambata, pana a inceput festivitatea de premiere si au venit baietii nostri, am dat spargere la un mac donalds de asta data si cam atat. duminica ne-am intors in romania. bulgarii au platit totul. banuiesc ca olariu a pus motorina din banii frm si a avut si diurna. si nu ar fi ABSURD sa fie altfel? legenda asta cu calatoriile in strainatate si distractia pe banii frm nu se sustine, ar fi mai indicat ca romania sa lipseasca din Balkan Motorcycle Union sau ca stafful frm sa calatoreasca pe banii lor? cred ca trebuie sa ai o fixatie foarte ciudata sa iti placa sa calatoresti nu stiu cate weekenduri pe an, chiar si daca ai fi foarte bine platit pentru asta.

 

stiu bine din activitatea mea jurnalistica cat de dificil e acest lucru, sa pui bani de la tine, si cat de injurati eram si noi, jurnalistii moto ca nu scriem de competitii! m-am dus si pe banii mei la competitii, daca vreti, o spun si pe asta! in Macedonia am facut un pic de sport extrem, am plecat cu 20 de euro! M-a inivitat Patrick, a zis ca e si cazare si mi s-a parut penibil sa intreb ceva gen "Patrick, dar dau macedoneeni de mancare? Au dat o laie. VEstea buna e ca la anu vor da. :laugh: Si credeti-ma catigam binisor la motociclismo, cam ca niste baieti care au functii de conducere pe la stat si pe care tot m-i da maica mea exemplu, dar culmea nu stiu cum dracu s-au descurcat aia ca circula doar cu seria 5, la un salariu ca al meu.

 

chiar povesteam prin redactie, ca stafful frm ar trebui sa fie al dracului de pervers sa ascunda banii care i trage din smecherii. cred ca ar trebui sa angajam o firma de detectivi privati sa le gaseasca insula si yachtul, ca in timpul saptamanii sunt in cele doua birouri din patinoarul flamolopol si in weekenduri pe la concursuri si sedinta. nu-i laud domnilor, asta am vazut cu ochii mei si nici nu neg insa ca adevarul o fi dincolo de noi!

 

din ce am discutat cu olariu, anul acesta bugetul frm e cel mai mare ever, 112.000 euro, pe care mi-a justificat in totalitate. muresan mi s-a parut un tip competent si nu zic mai mult, ca dupa aia se va spune ca m-a platit sa il laud.

 

si acum sa trec la critici:

i-am intrebat pe cei de la frm, de ce a mers atat de prost ultima etapa de enduro din 2008, la care mi-am facut praf femurul stang si nu am venit sa lacrimez pe forum. "pentru ca nu am fost acolo" mi s/a spus si mi s/a argumentat de ce nu a putut nimeni sa ajunga acolo. dati un telefon la frm si va vor spune si voua, nu mai tin minte exact stiu ca m-a multumit raspunsul.

 

l-am intrebat pe olariu de ce nu primesc sportivii motociclete de la frm. mi-a demonstrat ca asa ceva s-a intamplat in anii 90 si bietele motociclete au devenit marul discordiei ca sa ma exprim cat de cat frumos.

 

eu nu spun ca sunt perfecti, poate ca le iau apararea, eu spun ce am vazut si auzit. si pe mine m-a deranjat cand la motocros tot timpul incepea concursul cu o ora mai tarziu cel putin, cand ni s/a spus joi ca duminica e cursa la valea lui mihai. aici am inteles ca organizatorul a facut ce facut si nu era pregatita pista din prima locatie, asa ca s-a ales valea lui mihai. poate ca nu o fi bine ca fost mustrat si s-a trecut peste asta, dar oameni suntem - si poate ca asta e marea problema! si cu mustrarea a ramas. asta tine si de spiritul romanesc, caragiale etc. bine a spus mircea eremia ca in ultima etapa a cn de enduro, tot la capitolul "spirit romanesc" trebuia cautat raspunsul la intrebara de ce cand unii luau premiile, altii scriau contestatiile?

 

acum, un comentariu tehnic.

 

la banii pentru oficialii frm, e vorba de 125 euro, fata de care nu mai trebuie platit in plus nimic. acesta reprezinta cuantumul maxim calculat pentru cazare si deplasare, luand indepartatul de bucuresti, arad, ca exemplu. nimic nu impiedica clubul sa aduca oficialii proprii daca poseda asa ceva. cat despre observatorii frm, dupa cum a spus patrick, pe acestia ii plateste federatia.

 

referitor la ce a spus lupu shui am urmatoarea intrebare: este oare rallyraid.ro sursa adevarului suprem? Am asistat la urmatoarea discutie, greu de urmarit, intre frm si domnii de la rally raid, care doreau infiintarea unei comisii auto moto (nu am avut puterea de procesare sa citesc tot de pe rally raid, dar chiar nu inteleg care e problema cu componenta comisiei tot teren, sunt cat se poate de competenti), asta ar da probabil apa la moara iubitorilor de "conservari", discutie la finalul careia, dansii au confirmat ca a existat un campionat de rally raid, care a produs si un campion....

 

inchei acum cel mai lung post al meu ever sper ca a fost cat de cat productiv.

Editat de marque
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Bineinteles ca rallyraid.ro nu-i sursa "adevarului suprem", dupa cum nici asta nu trebuie considerat. Am facut referire la siteul acela, pentru a se vedea si alte informatii utile, poate, despre subiectul discutat aici. Iar siteul ala este, din ce stiu, singurul dedicat raidului, sportivii si cluburile implicate in raid fiind tot sub obladuirea FRM.

Cred ca orice decizie, in orice domeniu, trebuie sa fie precedata de o documentare cit mai amanuntita. Voi nu? Daca as fi stiut vreun link cu discutii pe tema asta, al altor ramuri ale federatiei (viteza, dirtbike etc.), l-as fi postat si pe acela.

Hai sa nu rastalmacim ce se spune pe topic.

Editat de lupu' shui
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt marc sandu, ex-redactor motociclismo si as dori sa va spun parerea mea despre frm. mai intai, hai sa vedem, ce am facut in ultimii- nu cinci ani - ci doi ani si jumatate cat a durat frumosul meu job. am participat la multe evenimente, motocros (campionatul 2008 integral), enduro, un rally raid (chiar daca acolo a fost un... singur concurent, desi se anuntase marea cu sarea, federatia e de vina mi-am soptit in barba!), am testat o serie de motociclete dintre care multe offroad, am discutat cu o serie de personaje din lumea off-road si pana la urma mi-am indeplinit un mare vis, cel de a sta la niste linii de start, tardiv, totusi, sa recunoastem. am trecut si liniile de finis, insa doar la motocros, la enduro pana acum nu am reusit niciodata aceasta performanta.

 

datorita faptului ca mi-au placut motocicletele, am ales sa intru in presa moto si cu mari eforturi, la un moment dat aveam si o motocicleta de curse, pentru care trebuie sa multumesc colaborarii intre motociclismo si dual tours. probabil eram mai castigat daca ma apucam de afaceri pentru a mi permite sa merg la curse, dar imi place sa cred ca ma pricep mai bine la scris decat la facut afaceri.

 

nu spun toate astea pentru a ma da mare ci mai degraba pentru a demonstra ca macar partial vorbesc in cunostinta de cauza, asa cat de cat.

 

la inceput, ca om mai alternativ, cu motociclete si snowboarduri in cap, deci oarecum rebel, am preluat si eu discursul anti-frm, l-am auzit in paddockuri, pe scurt, frm era de vina pentru tot. tot asa, in 2005, la vechiul circuit de cros din reghin, am vazut un tip care dadea in gura unui motor neincalzit, dupa ce urlase putin ca iliescu e de vina ca el nu putea face performanta in romania.

 

in urma... sa il numim incident - ma refer la pascota vs. frm am decis impreuna cu colegul meu marius ca este etic sa prezentam si pozitia frm, ceea ce s-a concretizat intr-un interviu realizat de marius, eu eram cu piciorul in ghips.

 

se pot citi o gramada de lucruri interesante acolo dintre care retine atentia ca federatia este o interfata intre sportivi si stat (daca vreti sa stiti convingerile mele politice eu ma declar anarhist, si nu la modul heavy metal ci pentru ca in liceu chiar i-am citit pe rusii aia,gen bakunin si kroptokin). ca frm a avut un buget de nu stiu cate zeci de mii de dolari, care se impart la vreo 60 de competitii, si ca iese vreo 40 de milioane de competitie, ceea ce explica de ce suntem asa saraci.

 

am inteles ca frm nu mai e de vina pentru orice. cred ca asta e marea problema a acestor entitati, ca lumea le blameaza pentru orice. deci, am inteles ca frm nu e de vina ca nu se lipesc afise cu concursuri, ca nu vedem moto la televizor, ca stoichescu nu are motor - desi aici probabil liviu jigmond mi-ar trage o palma peste ceafa, ca nu avem bani sa trimitem pilotii la antrenamente afara, etc. etc.

 

atunci ma intreb si eu - ce face frm? birocratie si nu o spun nici urat, nici ironic, nici nu stiu cum. romanii care au participat la dakar cred ca o stiu prea bine, cum au obtinut licentele. prim frm. de fapt frm e o entitate virtuala, inseamna toate cluburile, care au o adunare generala, comisiile etc. frm nu inseamna nici muresan, nici olariu. frm face un calendar sportiv, se ocupa de regulamente si din pacate nu vine sa ii dea o motocicleta sportivului x, asta in orice tara normala este treaba sponsorilor. nu lipeste afise pe garduri cu concursuri, asta e treaba organizatorilor. si cand organizatorii aia se aduna si discuta ce facem la anu, cate etape, cand, cum facem sa nu suprapuna cu cele externe la care participam, cu ce lot mergem afara, la ce concursuri mergem afara, aia e frm.

 

nu vad de ce organizatorii de prietenesti nu se pot afilia la frm ca si cluburi, banuiesc ca acest lucru se intampla deja si sa isi reprezinte interesele, sa poata vota, sa modeleze organizational enduro si apoi frm dupa cum doresc ei.

 

de ce scriu toate astea? pentru ca am fost invitat de frm, ca jurnalist la gala de premiere a campionatului est european de la sofia, ei nu stiau ca eram atunci pe preaviz la motociclismo. asa mi-a venit ideea sa incerc sa imi folosesc mostenirea jurnalistica pentru a promova motociclismul romanesc prin frm. eu ma gandeam mai ales la niste comunicate de presa pe site si niste imagini de la competitii. nu aveam in plan astfel de "conflicte", dar ma consider suficient de obiectiv pentru a incerca sa promovez sportul si a lua o pozitie sincera aici, cred ca vai, prea sincera (nu mai agreez forumul de la o vreme, de exemplu am facut cateva mii de km prin alpi vara asta cu motorul, dar nu am simtit nevoia de a "teoretiza" online pe marginea calatoriei si ma felicit aici, cred ca m-am mai maturizat daca de atatea luni ma autocenzurez sa nu scriu un post despre revistele moto romanesti).

 

Revenind.

 

hai sa spun ce am vazut la sofia. pai, olariu a aparut cu un s klasse, ne-am cazat la ritz si seara am ars-o cu bulgaroaice prin cluburi de noapte razand de naivii bikeri romani. cam asa s-ar vedea activitatea frm in folclorul popular la care si eu aderam. nimic mai fals. ne-am deplasat cu masina frm, am ajuns vineri la sofia si ne-am cazat la un hotel mega comunist. nu fac nazuri, as fi dormit linistit la hotelul ala dar mi se parea penibil sa ceri 60 de euro pentru ceva gen camere de camin cu 2 paturi barca. la 15-20 de euro nu as fi zis nici mac!

 

apoi am intrat intr-o sedinta a balcan motorcycle union. s-a facut rezumatul Campionatului Est European 2009, s-au facut propuneri pentru cel viitor, s-au stabilit calendarele, s-au votat comisii, si atentie s-a stabilit ca media sa primeasca la concursuri cazare si mancare! pentru cei dornici, cred ca mai am ordinea de zi. asta a durat toata dupa amiaza de vineri si dimineata zilei de sambata. micul dejun era inclus in pret si bulgarii au dat 2 cine. sambata, pana a inceput festivitatea de premiere si au venit baietii nostri, am dat spargere la un mac donalds de asta data si cam atat. duminica ne-am intors in romania. bulgarii au platit totul. banuiesc ca olariu a pus motorina din banii frm si a avut si diurna. si nu ar fi ABSURD sa fie altfel? legenda asta cu calatoriile in strainatate si distractia pe banii frm nu se sustine, ar fi mai indicat ca romania sa lipseasca din Balkan Motorcycle Union sau ca stafful frm sa calatoreasca pe banii lor? cred ca trebuie sa ai o fixatie foarte ciudata sa iti placa sa calatoresti nu stiu cate weekenduri pe an, chiar si daca ai fi foarte bine platit pentru asta.

 

stiu bine din activitatea mea jurnalistica cat de dificil e acest lucru, sa pui bani de la tine, si cat de injurati eram si noi, jurnalistii moto ca nu scriem de competitii! m-am dus si pe banii mei la competitii, daca vreti, o spun si pe asta! in Macedonia am facut un pic de sport extrem, am plecat cu 20 de euro! M-a inivitat Patrick, a zis ca e si cazare si mi s-a parut penibil sa intreb ceva gen "Patrick, dar dau macedoneeni de mancare? Au dat o laie. VEstea buna e ca la anu vor da. :laugh: Si credeti-ma catigam binisor la motociclismo, cam ca niste baieti care au functii de conducere pe la stat si pe care tot m-i da maica mea exemplu, dar culmea nu stiu cum dracu s-au descurcat aia ca circula doar cu seria 5, la un salariu ca al meu.

 

chiar povesteam prin redactie, ca stafful frm ar trebui sa fie al dracului de pervers sa ascunda banii care i trage din smecherii. cred ca ar trebui sa angajam o firma de detectivi privati sa le gaseasca insula si yachtul, ca in timpul saptamanii sunt in cele doua birouri din patinoarul flamolopol si in weekenduri pe la concursuri si sedinta. nu-i laud domnilor, asta am vazut cu ochii mei si nici nu neg insa ca adevarul o fi dincolo de noi!

 

din ce am discutat cu olariu, anul acesta bugetul frm e cel mai mare ever, 112.000 euro, pe care mi-a justificat in totalitate. muresan mi s-a parut un tip competent si nu zic mai mult, ca dupa aia se va spune ca m-a platit sa il laud.

 

si acum sa trec la critici:

i-am intrebat pe cei de la frm, de ce a mers atat de prost ultima etapa de enduro din 2008, la care mi-am facut praf femurul stang si nu am venit sa lacrimez pe forum. "pentru ca nu am fost acolo" mi s/a spus si mi s/a argumentat de ce nu a putut nimeni sa ajunga acolo. dati un telefon la frm si va vor spune si voua, nu mai tin minte exact stiu ca m-a multumit raspunsul.

 

l-am intrebat pe olariu de ce nu primesc sportivii motociclete de la frm. mi-a demonstrat ca asa ceva s-a intamplat in anii 90 si bietele motociclete au devenit marul discordiei ca sa ma exprim cat de cat frumos.

 

eu nu spun ca sunt perfecti, poate ca le iau apararea, eu spun ce am vazut si auzit. si pe mine m-a deranjat cand la motocros tot timpul incepea concursul cu o ora mai tarziu cel putin, cand ni s/a spus joi ca duminica e cursa la valea lui mihai. aici am inteles ca organizatorul a facut ce facut si nu era pregatita pista din prima locatie, asa ca s-a ales valea lui mihai. poate ca nu o fi bine ca fost mustrat si s-a trecut peste asta, dar oameni suntem - si poate ca asta e marea problema! si cu mustrarea a ramas. asta tine si de spiritul romanesc, caragiale etc. bine a spus mircea eremia ca in ultima etapa a cn de enduro, tot la capitolul "spirit romanesc" trebuia cautat raspunsul la intrebara de ce cand unii luau premiile, altii scriau contestatiile?

 

acum, un comentariu tehnic.

 

la banii pentru oficialii frm, e vorba de 125 euro, fata de care nu mai trebuie platit in plus nimic. acesta reprezinta cuantumul maxim calculat pentru cazare si deplasare, luand indepartatul de bucuresti, arad, ca exemplu. nimic nu impiedica clubul sa aduca oficialii proprii daca poseda asa ceva. cat despre observatorii frm, dupa cum a spus patrick, pe acestia ii plateste federatia.

 

referitor la ce a spus lupu shui am urmatoarea intrebare: este oare rallyraid.ro sursa adevarului suprem? Am asistat la urmatoarea discutie, greu de urmarit, intre frm si domnii de la rally raid, care doreau infiintarea unei comisii auto moto (nu am avut puterea de procesare sa citesc tot de pe rally raid, dar chiar nu inteleg care e problema cu componenta comisiei tot teren, sunt cat se poate de competenti), asta ar da probabil apa la moara iubitorilor de "conservari", discutie la finalul careia, dansii au confirmat ca a existat un campionat de rally raid, care a produs si un campion....

 

inchei acum cel mai lung post al meu ever sper ca a fost cat de cat productiv.

 

Bravo, se vede ca esti jurnalist (nu spun cu ironie) :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mea culpa e vorba de o suta de ron /zi pentru etapa de CN ENDURO

si pentru "prieteneasca"vin doi observatori gratis din partea federatiei

scuza-ma ca m-am exprimat gresit!

 

patrick

deci 50 euro inscriere cursa si 10% din taxa de participare,astea ar fi toate darile catre federatie?(ma refer strict la o prieteneasca)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci 50 euro inscriere cursa si 10% din taxa de participare,astea ar fi toate darile catre federatie?(ma refer strict la o prieteneasca)

Adica pentru toate prietenistile, cea de la Deva de exemplu, o sa fie o taxa de 50 de euro? Sau la toate prietenestile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dap, interesante preturi, deci eu ca si organizator platesc 50 euro pt desfasurarea cursei sub egida FRM si 10%din taxa de inscriere se duce catre frm in ideea sprijinirii lotului national.

mi se pare mai mult decat ok, dar oare e adevarat?

@marque:

o mare problema a FRM e ca nu au un PR care sa ii reprezinte pe acest forum destul de vizitat, cred ca multe probleme s-ar putea rezolva aici. in alta ordine de idei s-ar putea sa intelegi de ce suntem asa porniti inpotriva FRM cand ai sa treci de partea cealalta a liniei de start-sosire si devenind organizator o sa vezi cum zgarie matza blanda de la frm.

daca mi-a soptit mie bine o pasarica unul dintre organizatorii unui raly a cerut ceva ajutor in bani pt organizarea unei etape la anu' FRM-ul i-a dat cu spitzul, gen hep-ul din reclama cu Dorel si a primit sprijin de la FRAS(fed. rom. de automobilism sportiv)In aceste conditii CN rally-rayd se desfinta din lipsa de curse si dintr-o data tov Ola a simtit brusc ca i se "fura ramura"

deci tot o manevra nu???

 

HAI SA TRAITI BINE INCA UN MANDAT!

 

PS: marque daca tot te intelegi bine cu cei de la FRM nu vrei sa fi purtatorul lor de cuvant in aceasta discutie? crd ca ar fi tare bine sa auzim si parerea lor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Da, se pare ca ti-a soptit bine, pentru ca am auzit si eu soapta asta... Si ca sa nu ramina fara campionat, deci sa nu aiba o existenta si mai putin justificata, se agita sa repare campionatul respectiv cu o alta cursa ....

Eu chiar sint curios ce s-ar intimpla daca nu s-ar mai face numarul de curse pentru nici un campionat. Sa zica toti: "Nu mai participam, dom'le, la concursuri in conditiile astea! Ne ducem la alea numite de voi ilegale!" Ete na, sa vedem atunci. Sau daca n-ar mai organiza nimeni competitii cu fereme...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci 50 euro inscriere cursa si 10% din taxa de participare,astea ar fi toate darile catre federatie?(ma refer strict la o prieteneasca)

 

Stef, ramasese vorba ca mergeti pe la ei sa discutati concret acest aspect :laugh:

Nu vezi ca aici pe forum se aud doar soapte, pasarele, etc!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea este ca eu incerc sa ma inteleg bine cu toata lumea (sper ca nu e problema sa te intelegi bine cu cineva) desi exista o teorie care spune ca ar fi nesanatos acest lucru. iar daca ne uitam putin in urma in motociclismo se poate vedea ca am scris despre faimoasele competitii "ilegale" si chiar daca nu am putut sa merg la unele cum a fost e.m.d care s-a suprapus cu erzberg, tot am scris despre ele si chiar am primit critici la acel moment de la frm ca "promovam competitiile ilegale".

 

cred ca pe acest forum se poate discuta la nesfarsit, si cel mai bine, ar fi dupa cum spunea si ionut sa mergeti sa discutati face to face cu frm, asta pentru a nu face telefonul fara fir, gen "pe forum scrie asa, ce aveti de spus, pai aia, aia si aia". foarte util ar fi fost sa fiti prezenti la sedinta comisiei de tot teren, unde nici eu nu am fost, mea culpa, si am primit critici pentru asta, dar am avut un eveniment foarte nasol in familie. am fost in schimb la intalnirea cu domnii de rally-raid, unde mi-a fost extrem de greu sa urmaresc discutia si chiar prost nu sunt, stiu ca se tot propunea infiintarea unei comisii auto (!) moto in frm si stiu cum s-a terminat, cu ce a spus dl. trica. (se poate citi mai jos).

 

tare mi-e teama ca exista un arsenal de povesti care implica frm-ul, ceva gen scrisorile alea care le primesti in posta care iti spun ca "o femeie ar fi patit nu stiu ce", "un barbat din... a patit...", care au un impact emotional mare, dar nu pot intotdeauna sa fie verificate. de exemplu, frm care cere chestii exagerate la verificarea tehnica, bulonul de la mansoane, pai ala e acolo ca sa nu iti intre in burta maneta, (si apropos de oficiali, stiu ca schultz vorbeste dur si pe mine m-a luat tare) asa cred ca este peste tot in lume, max, cel care a cazut si a fost nebagat in seama dupa ce si a rupt ambele maini, aici frm a negat vehement ca s-a intamplat asa ceva, baiatu care s-a dus in ghips la frm... aici frm spune ca s-a rezolvat problema si ca s-a ar fi putut rezolva fara ca el sa fie nevoit sa vina acolo. sau daca nu este asa, sa spuna cel care a patit asta.

 

cat despre rally raid, nu vreau sa imi aprind paie in cap, pentru ca stiu ca chiar am cu cine, dar daca l-am auzit pe dl-trica spunand "a fost un campionat, am avut un campion", ma intreb daca nu se dramatizeaza foarte mult tot ce tine de aceasta ramura.

 

un alt fir de discutie: sportivul x, care a a participat la est european si nu si-a primit decontul. cand am fost in bulgaria, asta am auzit de la frm, ca omul tot intarzia sa trimita formularele alea - despre care stiu ca sunt stupide, si exact aceeasi problema o aveam si eu la redactie, sa scriem numar de kilometri si consum in oras si consum in afara, beark, exact aceleasi meciuri cu tipa de la contabilitate.

 

discursul frm spune mai degraba ca ei se tem de o interzicere totala a competitiilor offroad, din cauza "ilegalelor" si atunci, ce sa zic adio arme, o sa ajungem ca in ungaria, unde se tine baja intr-o mare unitate militara. cat despre mie ca posibil organizator, in nici un caz nu m-as baga la "hai sa facem un raliu de la locatia x la locatia y, peste muntii z", scriu pe forum, vin niste baieti, hai sa gasim niste premii, am niste prieteni la smurd, poate incercam sa facem rost si de o salvare, hai ca iasa ceva. nu m-as baga la asa ceva, repet.

 

am avut in plan la motociclismo sa organizam in 2010 un soi de competitie de touring cu probe speciale, ceva gen cum are moto journal in franta, care desemneaza cel mai "tare" biker, recunosc, infama publicitate pentru revista a cantarit greu in aceasta decizie, dar primul nostru gand, a fost hai sa vorbim cu frm sa vedem ce au de zis, poate ne pot ajuta, sa fie legal acoperiti.

 

offroad arena, asta a fost o competitie sub egida frm. @ stulewa, ai participat, te-ai calificat, foarte tare. te-ai simtit mai nu stiu cum, ca era totul ok dpdv legal? e extrem de usor sa critici, uite un exemplu aici. ciprian a spus ca da placute la toate lumea imediat dupa concurs, la nici 12 ore cineva intra destul de dur pe forum si il ataca pe ciprian ca unii nu au primit etc, daca nu l-as fi stiu pe ciprian si nu as fi stiut ca e de serios, as fi spus imediat huo, uite comunistii, raii, etc. ciprian a intrat dupa aceea pe forum si a explicat situatia, ca parca nu avea placute pt toate modelel de motor pe stoc si a oferit altceva in valoarea aia.

 

tot despre offroad arena, puteam intra si eu intr-o pasa din asta ca mamaaa, ce aiurea a fost, din cauza bodyguarzilor care m-au tinut mult la intrare, pana nu am avut bratara portocalie si pass la gat, desi am vorbit cu unul cu altul peste gard, desi le-am aratat legitimatia de presa, pana nu a venit renata sa imi dea cele "trebuincioase" nici vorba sa intru. foarte bine, oamenii erau profi, nu ar fi fost deplasat sa ma apuc sa comentez ca eu sunt jurnalistu x, de la revista y? si chiar am vazut pe un nene care facea scena asta - nu mai avea bratara din ziua precedenta - probabil omu a ramas cu concluzia ca a fost "naspa".

 

vedeti, nici eu nu mai stiu exact si vedeti cat e de usor sa o dai in povesti si legende pe forum? si uita asa, se formeaza atitudini, care se tranforma in curente de opinie.

 

hai sa vedem cum putem creste sportul asta. la anu, sorina va merge in campionatul european. despre mani, stim ce performante a avut raliul marocului. est europeanul a fost castigat fest de romani, chiar daca se poate spune ca nu a avut cine stie ce nivel, baietii s-au dat, s-au antrenat sunt gata pentru nivelul urmator. marton szilvester si dominic szereday sunt lupii tineri si cati nu or mai fi asemenea lor, care poate inca nu se dau pe la competitii. daca am avea un campionat puternic, vom avea si rideri pe masura si etape de europene sau mondiale in romania, ceea ce se poate intampla daca discutam straight si exista intelegere. grecii au trei federatii, care la sedinta bmu nu vorbeau una cu cealalta, parca erau copii ofticati, dar asta se vede si in clasamente, nu au cum sa stranga puncte pentru a face rezultate la echipe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marc,

 

ce povestesti tu aici e ok. Foarte multe au o logica si sunt adevarate, gen ca FRM nu lipeste afise, nu da motociclete sportivilor....etc. dar tu nu ai vazut cealalta parte a paharului, aia care nu se vede si este neagra. Si vorbesc in cunostinta de cauza. Trust me.

Apropo,pt ca esti jurnalist, te-ai documentat si ce spun sportivii, antrenorii, organizatorii de competitii?

 

E bine ca ai scris, ca foarte multi nu stiu ce drepturi si obligatii au in fata FRM, nu cunosc statutul FRM, organizarea....etc. Altii sunt dezinformati si speriati de bau bau.

 

Am sa-ti povestesc candva, ca acum nu pot vorbi in public.

Bafta,

ciprian

 

 

sunt marc sandu, ex-redactor motociclismo si as dori sa va spun parerea mea despre frm. mai intai, hai sa vedem, ce am facut in ultimii- nu cinci ani - ci doi ani si jumatate cat a durat frumosul meu job. am participat la multe evenimente, motocros (campionatul 2008 integral), enduro, un rally raid (chiar daca acolo a fost un... singur concurent, desi se anuntase marea cu sarea, federatia e de vina mi-am soptit in barba!), am testat o serie de motociclete dintre care multe offroad, am discutat cu o serie de personaje din lumea off-road si pana la urma mi-am indeplinit un mare vis, cel de a sta la niste linii de start, tardiv, totusi, sa recunoastem. am trecut si liniile de finis, insa doar la motocros, la enduro pana acum nu am reusit niciodata aceasta performanta.

 

datorita faptului ca mi-au placut motocicletele, am ales sa intru in presa moto si cu mari eforturi, la un moment dat aveam si o motocicleta de curse, pentru care trebuie sa multumesc colaborarii intre motociclismo si dual tours. probabil eram mai castigat daca ma apucam de afaceri pentru a mi permite sa merg la curse, dar imi place sa cred ca ma pricep mai bine la scris decat la facut afaceri.

 

nu spun toate astea pentru a ma da mare ci mai degraba pentru a demonstra ca macar partial vorbesc in cunostinta de cauza, asa cat de cat.

 

la inceput, ca om mai alternativ, cu motociclete si snowboarduri in cap, deci oarecum rebel, am preluat si eu discursul anti-frm, l-am auzit in paddockuri, pe scurt, frm era de vina pentru tot. tot asa, in 2005, la vechiul circuit de cros din reghin, am vazut un tip care dadea in gura unui motor neincalzit, dupa ce urlase putin ca iliescu e de vina ca el nu putea face performanta in romania.

 

in urma... sa il numim incident - ma refer la pascota vs. frm am decis impreuna cu colegul meu marius ca este etic sa prezentam si pozitia frm, ceea ce s-a concretizat intr-un interviu realizat de marius, eu eram cu piciorul in ghips.

 

se pot citi o gramada de lucruri interesante acolo dintre care retine atentia ca federatia este o interfata intre sportivi si stat (daca vreti sa stiti convingerile mele politice eu ma declar anarhist, si nu la modul heavy metal ci pentru ca in liceu chiar i-am citit pe rusii aia,gen bakunin si kroptokin). ca frm a avut un buget de nu stiu cate zeci de mii de dolari, care se impart la vreo 60 de competitii, si ca iese vreo 40 de milioane de competitie, ceea ce explica de ce suntem asa saraci.

 

am inteles ca frm nu mai e de vina pentru orice. cred ca asta e marea problema a acestor entitati, ca lumea le blameaza pentru orice. deci, am inteles ca frm nu e de vina ca nu se lipesc afise cu concursuri, ca nu vedem moto la televizor, ca stoichescu nu are motor - desi aici probabil liviu jigmond mi-ar trage o palma peste ceafa, ca nu avem bani sa trimitem pilotii la antrenamente afara, etc. etc.

 

atunci ma intreb si eu - ce face frm? birocratie si nu o spun nici urat, nici ironic, nici nu stiu cum. romanii care au participat la dakar cred ca o stiu prea bine, cum au obtinut licentele. prim frm. de fapt frm e o entitate virtuala, inseamna toate cluburile, care au o adunare generala, comisiile etc. frm nu inseamna nici muresan, nici olariu. frm face un calendar sportiv, se ocupa de regulamente si din pacate nu vine sa ii dea o motocicleta sportivului x, asta in orice tara normala este treaba sponsorilor. nu lipeste afise pe garduri cu concursuri, asta e treaba organizatorilor. si cand organizatorii aia se aduna si discuta ce facem la anu, cate etape, cand, cum facem sa nu suprapuna cu cele externe la care participam, cu ce lot mergem afara, la ce concursuri mergem afara, aia e frm.

 

nu vad de ce organizatorii de prietenesti nu se pot afilia la frm ca si cluburi, banuiesc ca acest lucru se intampla deja si sa isi reprezinte interesele, sa poata vota, sa modeleze organizational enduro si apoi frm dupa cum doresc ei.

 

de ce scriu toate astea? pentru ca am fost invitat de frm, ca jurnalist la gala de premiere a campionatului est european de la sofia, ei nu stiau ca eram atunci pe preaviz la motociclismo. asa mi-a venit ideea sa incerc sa imi folosesc mostenirea jurnalistica pentru a promova motociclismul romanesc prin frm. eu ma gandeam mai ales la niste comunicate de presa pe site si niste imagini de la competitii. nu aveam in plan astfel de "conflicte", dar ma consider suficient de obiectiv pentru a incerca sa promovez sportul si a lua o pozitie sincera aici, cred ca vai, prea sincera (nu mai agreez forumul de la o vreme, de exemplu am facut cateva mii de km prin alpi vara asta cu motorul, dar nu am simtit nevoia de a "teoretiza" online pe marginea calatoriei si ma felicit aici, cred ca m-am mai maturizat daca de atatea luni ma autocenzurez sa nu scriu un post despre revistele moto romanesti).

 

Revenind.

 

hai sa spun ce am vazut la sofia. pai, olariu a aparut cu un s klasse, ne-am cazat la ritz si seara am ars-o cu bulgaroaice prin cluburi de noapte razand de naivii bikeri romani. cam asa s-ar vedea activitatea frm in folclorul popular la care si eu aderam. nimic mai fals. ne-am deplasat cu masina frm, am ajuns vineri la sofia si ne-am cazat la un hotel mega comunist. nu fac nazuri, as fi dormit linistit la hotelul ala dar mi se parea penibil sa ceri 60 de euro pentru ceva gen camere de camin cu 2 paturi barca. la 15-20 de euro nu as fi zis nici mac!

 

apoi am intrat intr-o sedinta a balcan motorcycle union. s-a facut rezumatul Campionatului Est European 2009, s-au facut propuneri pentru cel viitor, s-au stabilit calendarele, s-au votat comisii, si atentie s-a stabilit ca media sa primeasca la concursuri cazare si mancare! pentru cei dornici, cred ca mai am ordinea de zi. asta a durat toata dupa amiaza de vineri si dimineata zilei de sambata. micul dejun era inclus in pret si bulgarii au dat 2 cine. sambata, pana a inceput festivitatea de premiere si au venit baietii nostri, am dat spargere la un mac donalds de asta data si cam atat. duminica ne-am intors in romania. bulgarii au platit totul. banuiesc ca olariu a pus motorina din banii frm si a avut si diurna. si nu ar fi ABSURD sa fie altfel? legenda asta cu calatoriile in strainatate si distractia pe banii frm nu se sustine, ar fi mai indicat ca romania sa lipseasca din Balkan Motorcycle Union sau ca stafful frm sa calatoreasca pe banii lor? cred ca trebuie sa ai o fixatie foarte ciudata sa iti placa sa calatoresti nu stiu cate weekenduri pe an, chiar si daca ai fi foarte bine platit pentru asta.

 

stiu bine din activitatea mea jurnalistica cat de dificil e acest lucru, sa pui bani de la tine, si cat de injurati eram si noi, jurnalistii moto ca nu scriem de competitii! m-am dus si pe banii mei la competitii, daca vreti, o spun si pe asta! in Macedonia am facut un pic de sport extrem, am plecat cu 20 de euro! M-a inivitat Patrick, a zis ca e si cazare si mi s-a parut penibil sa intreb ceva gen "Patrick, dar dau macedoneeni de mancare? Au dat o laie. VEstea buna e ca la anu vor da. :laugh: Si credeti-ma catigam binisor la motociclismo, cam ca niste baieti care au functii de conducere pe la stat si pe care tot m-i da maica mea exemplu, dar culmea nu stiu cum dracu s-au descurcat aia ca circula doar cu seria 5, la un salariu ca al meu.

 

chiar povesteam prin redactie, ca stafful frm ar trebui sa fie al dracului de pervers sa ascunda banii care i trage din smecherii. cred ca ar trebui sa angajam o firma de detectivi privati sa le gaseasca insula si yachtul, ca in timpul saptamanii sunt in cele doua birouri din patinoarul flamolopol si in weekenduri pe la concursuri si sedinta. nu-i laud domnilor, asta am vazut cu ochii mei si nici nu neg insa ca adevarul o fi dincolo de noi!

 

din ce am discutat cu olariu, anul acesta bugetul frm e cel mai mare ever, 112.000 euro, pe care mi-a justificat in totalitate. muresan mi s-a parut un tip competent si nu zic mai mult, ca dupa aia se va spune ca m-a platit sa il laud.

 

si acum sa trec la critici:

i-am intrebat pe cei de la frm, de ce a mers atat de prost ultima etapa de enduro din 2008, la care mi-am facut praf femurul stang si nu am venit sa lacrimez pe forum. "pentru ca nu am fost acolo" mi s/a spus si mi s/a argumentat de ce nu a putut nimeni sa ajunga acolo. dati un telefon la frm si va vor spune si voua, nu mai tin minte exact stiu ca m-a multumit raspunsul.

 

l-am intrebat pe olariu de ce nu primesc sportivii motociclete de la frm. mi-a demonstrat ca asa ceva s-a intamplat in anii 90 si bietele motociclete au devenit marul discordiei ca sa ma exprim cat de cat frumos.

 

eu nu spun ca sunt perfecti, poate ca le iau apararea, eu spun ce am vazut si auzit. si pe mine m-a deranjat cand la motocros tot timpul incepea concursul cu o ora mai tarziu cel putin, cand ni s/a spus joi ca duminica e cursa la valea lui mihai. aici am inteles ca organizatorul a facut ce facut si nu era pregatita pista din prima locatie, asa ca s-a ales valea lui mihai. poate ca nu o fi bine ca fost mustrat si s-a trecut peste asta, dar oameni suntem - si poate ca asta e marea problema! si cu mustrarea a ramas. asta tine si de spiritul romanesc, caragiale etc. bine a spus mircea eremia ca in ultima etapa a cn de enduro, tot la capitolul "spirit romanesc" trebuia cautat raspunsul la intrebara de ce cand unii luau premiile, altii scriau contestatiile?

 

acum, un comentariu tehnic.

 

la banii pentru oficialii frm, e vorba de 125 euro, fata de care nu mai trebuie platit in plus nimic. acesta reprezinta cuantumul maxim calculat pentru cazare si deplasare, luand indepartatul de bucuresti, arad, ca exemplu. nimic nu impiedica clubul sa aduca oficialii proprii daca poseda asa ceva. cat despre observatorii frm, dupa cum a spus patrick, pe acestia ii plateste federatia.

 

referitor la ce a spus lupu shui am urmatoarea intrebare: este oare rallyraid.ro sursa adevarului suprem? Am asistat la urmatoarea discutie, greu de urmarit, intre frm si domnii de la rally raid, care doreau infiintarea unei comisii auto moto (nu am avut puterea de procesare sa citesc tot de pe rally raid, dar chiar nu inteleg care e problema cu componenta comisiei tot teren, sunt cat se poate de competenti), asta ar da probabil apa la moara iubitorilor de "conservari", discutie la finalul careia, dansii au confirmat ca a existat un campionat de rally raid, care a produs si un campion....

 

inchei acum cel mai lung post al meu ever sper ca a fost cat de cat productiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marque,

 

Din felul in care expui punctul tau de vedere s-ar parea ca esti foarte bine informat. S-ar parea. Cred ca doar atat.

De federatie avem cu totii nevoie si nu cred ca cineva dintre noi vrea ca aceasta sa nu mai existe.

Eu am o opinie care cred ca nu este deloc deplasata. Si daca gresesc va rog sa ma corectati.

-Federatia este creata sa serveasca sportului si sportivilor care fac sa existe miscarea si totodata si aceasta. De acord?

Caci daca nu ar exista miscarea, fenomenul sau cum vrea fiecare sa-l numeasca, nu ar fi nevoie de o federatie.

Dece sa hulim si sa amenintam pe cei ce fac festivaluri sau ma rog, "ilegale" si sa nu inceracm sa ii apropiem, sprijinim? Prin ei se promoveaza la modul cel mai activ acest sport si de aici pleaca si pofta de a te da in campionatul national, care este cred eu destinatia finala a celor care-si cumpara o motocicleta de competitie.

Nu vedem decat pierderea imediata, pricinuita de neplata licentei pe care oricum nu o va platati pentru ca nu va veni sa se dea in c.n un novice care se apropie de acest sport tocmai prin participarea la aceste ilegale. Oameni care nu merita nici macar sa ii numim sportivi pentru ca nu au o licenta. E corect?

Spuneti parerea voastra dar daca stiti despre ce vorbiti. Bla-bla-bla stim cu toti sa facem pe margine dar cand sunt sedintele cu FRM-ul nu vorbim sau ii lasam sa vorbeasca pe cei care pe la curse nu-i vede nimeni. Fara sa mai spunem ca de organizat ceva....

Parerea mea si nu doar a mea este ca ar trebui sa ne spunem ofurile in modul cel mai oficial posibil, in sedintele FRM la care nu prea mergem. Asa se intampla daca nu suntem prezenti. Copilul care nu plange... stiti voi. Scriem aici romane intregi care se duc pe apa sambetei si lucrurile vor merge la fel ca si pana acum. Pentru maruntele interese ale unuia care nu vrea sa se certe cu nu stiu cine, pentru ca unuia ii este rusine, unu este suparat cu un altu si uite asa nu vrea el sa-i faca pe plac, ne comportam ca niste tate la marginea santului. Bulgarii credeti ca au mai multi bani ca noi? bulgarii credeti ca au mai multe o..oo ca noi. Mai multe nu dar le au zdravene, fiti siguri de asta.

Haideti sa terminam odata cu mascarada si sa facem ceea ce e normal sa facem. Sa ne comportam ca niste oameni mari si sa ne spunem in fata ceea ce gandim.

Stiu ca se anunta totul din scurt cand e vorba de reuniunile federatiei, dar hai sa fim atenti sa vorbim intre noi, sa ne informam reciproc despre obligatiile si drepturile pe care le avem. Daca nu stim intrebam pe cine stie si uite asa sa intram in normalitate incet incet. Alegem oameni care sunt printre noi si in care ne putem increde sau ramanem aici.

 

Bafta

 

 

Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...