Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

lantul este prea larg ;) cand franezi lantul are inertia de a se roti in continuare si roata spate incearca sa-l franeze astfel creeaza miscari de oscilatie/bataie ale lantului... loveste direct in bascula. Mai intinde putin lantul, jocul acestuia la mijloc pe partea de jos trebuie sa fie 2.5cm sus jos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am o chestie ciudata la motor. Mai demult am schimbat lantul si a trebuit sa dau bascula jos pentru ca acesta era intreg. Insa dupa o perioada a inceput sa-mi pocneasca ceva in zona basculei, pe la ciolane cred, doar la viteza mica, mai pronuntat in inclinare dreapta si foarte des cand franez cu spatele. Cand am pasager iarasi de aude mai des si parca se si simte in scarite putin. Eu am boltul ala de sustinere a evacuarii rupt, cel de langa telescopul spate si am crezut ca in el loveste pentru ca era lucios in zona aia, l-am invartit putin si s-a mutat zona in care face luciu, l-am mutat si mai tare, dar tot pocneste si nu cred ca mai atinge acum.

 

Deci cand franez cu spatele parca-i mitrariera.

Cam pe unde sa ma uit?

 

Uita-te in primul rand la starea amortizorului (cel mai probabil trebuie servisat) si apoi la setarile suspensiei, sag-ul static si dinamic dar mai ales setarea de "rebound". Nu in ultimul rand, "uita-te" la stilul de condus, probabil ti-e un pic frica de frana fata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rulmentii uzati sau chiar cu bile sparte de obicei huruie... dar nu poti sti niciodata. Cel mai bine desfaci si verifici.

 

Daca nu sunt probleme tehnice, pocniturile in zona basculei/rotii spate sunt cauzate de franarea excesiva numai cu spatele, de obicei in combinatie cu un amortizor defect si/sau setare necorespunzatoare si eventual pistonasele etrierului spate semi-blocate. Fenomenul este urmatorul: la actionarea franei spate, in prima faza amortizorul se comprima preluand o parte din soc, dupa care, cand cauciucul atinge zona de rupere a aderentei patineaza un pic, doar atat cat sa permita amortizorului sa se destinda si cauciucului sa recapete aderenta... un ciclu cu o frecventa de cca 2-3 batai pe secunda. Bascula zvacneste relativ violent iar zgomotul este produs de lant, care loveste in patina de ghidaj de pe bascula.

 

Repet, verifica daca nu sunt probleme tehnice, rulmentii de la roata, bucsele sau rulmentii (daca ai) basculei, starea amortizorului (in special pe rebound) si daca totul e in regula, incearca sa mai maresti tensiunea arcului amortizorului spate si rata de decomprimare (rebound). Cu pasager face la fel?

 

Ca fapt divers, ce "sag" static/dinamic ai la suspensii, in special pe spate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Face asa doar timpul, pe franare face mitrariera.. Cu pasager iarasi face mai des...nu.s reglabile telescoapele la mine, iar pe spate doar pot intari arcul. Eu totusi pun toti banii pe zona de prinderi intre telescop-ciolane-bascula-cadru ... Undeva acolo face poc. Mi.e sa nu fie pus invers bucsele de la bascula. Axul basculei l.am scos..l.am uns cu vaselina grafitata...degeaba. Nu.mi pot da seama de ce se accentueaza cand franez cu spatele...si nu e vb de fenomenul ala cand se blocheaza si rupe aderenta....nu.s afon in domeniu.. Pur si simplu daca apas frana cat sa simt ca franeaza incepe sa pocneasca undeva intre scarite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat azi mai atent si cred ca vine din zona pinionului de atac ... chiar daca imping motocicleta, deci fara greutate pe ea, tot de acolo se aude.

 

 

Am intins lantul si tot asa face.

Pai daca de acolo se aude,demonteaza capacul de la pinion si vezi ce este acolo.S-a rupt un dinte,s-a desfiletat piulita,ai joc in rulment,ai un corp strain acolo..etc

Sau ai joc la etrier in bolturi,disc stramb..

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu, in nici un caz nu e lantul, e bine intins. nici vorba sa.mi fie frica de frana fata....sa fim

seriosi... pur si simplu pocneste ... am sa fac un video.

 

Lantul e bun, nu are zone blocate, nu e larg ... Am avut lant uzat si stiu cum se comporta. Si nu suna a lant care bate in ceva. Clar nu suna a lant. Un rulment de roata spart cum suna?

 

M-am uitat azi mai atent si cred ca vine din zona pinionului de atac ... chiar daca imping motocicleta, deci fara greutate pe ea, tot de acolo se aude.

 

Am intins lantul si tot asa face.

 

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie dupa un sezon mi-au picat 2 bujii si nu stiam de ce la inceput de sezon nu porneste motoru ... si cand a pornit nu stiam de ce merge in 2 :| am suspectat absolut orice, ma bateam cu pumnul in piept ca nu-s bujiile si cand am zis sa le verific ... nu dadeau scanteie absolut deloc ... si le-am facut distanta tot fain frumos, curatate .. plm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...