ser79ban Postat Noiembrie 26, 2009 Share Postat Noiembrie 26, 2009 De curind am folosit mai intens cablurile de transfer curent intre autovehicule ('booster cables' pentru cine e obijnuit sa le zica cum scrie pe eticheta). Folosindu-le intens am reusit sa le rup respectiv smulg. Toata lumea zice ca astea din comert sunt proaste asa ca ma gindeam sa incropesc eu unul din doua cabluri de curent electric 'casnic'. Intrebarea mea este care trebuie sa fie caracteristicile; cum imi dau seama daca pot sa inlocuiesc un cablu cu camasa de vro 3mm grosime si lita maxim cit o mina pe pix clasica cu un cablu cu putina camasa insa cu de doua ori mai multa lita. Ma gindesc aici ca primu nu transporta suficient curent dar nu se incinge pe cind al doilea....nustiu ce face si cum se comporta. Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maicarossia Postat Noiembrie 26, 2009 Share Postat Noiembrie 26, 2009 De problema asta m-am lovit si eu la auto, cumparam si dadeam banii pe toate c.acaturile din benzinarii si cand le foloseam se incingeau ca dracii.. Ce am facut..mi-am luat din targ de la obor 5 m cablu de sudura gros ca degetul, clesti zdraveni si l-am facut eu.M-a costat intr-adevar cam 120 lei, dar cu asta pot misca un acumulator de tanc T72. N-am cautat raspunsuri la ce te framanta pe tine, eu sunt foarte multumit de ce am, ma tin o viata.. Bafta multa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 26, 2009 Share Postat Noiembrie 26, 2009 Cablul litzat este mai bun decat cel dintr-un singur fir. Nu am patit niciodata sa mi se incinga cablul; o singura data am dat curent la dr-ul unui prieten de la mufa de la bricheta, si el o incercat sa porneasca mobra lui - rezultat, mi s-a ars siguranta. Asa ca, ia de la Dedeman sau Practiker de la sectiunea electrice un cablu sanatos, litat, cositoreste-i clesti la capete si ai pace Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Noiembrie 26, 2009 Autor Share Postat Noiembrie 26, 2009 Unu din cabluri e din trusa aia triunghiulara rosie de la Dedeman (ce ma bucur ca nu am dat 600mii cum e la Lukoil) Alalalt e de la un "robot de pornire" (deci iarasi scula serioasa si proiectata sa duca, CICA, 400A da nush daca toti odata sau in timp de o ora ) Asta cu cositoritu am auzit-o si aseara si cred ca in we o si aplic daca mai gasesc la tara cositorul si 'ciocanul tiganesc'. Multumesc de raspunsuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat Noiembrie 26, 2009 Share Postat Noiembrie 26, 2009 cablu de minim 5mm si clesti de sudura ar fi cea mai buna solutie. Si clestii pot sa iti faca probleme daca sunt cei subtiri din tabla de cupru. La praktiker am vazut si niste cabluri sanatoase de 600amperi (scria pe ele) care cred ca ar face fata lejer. Cu cablu de '100ah' din bazar nu am reusit sa pornesc nici motocicleta pe direct. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 (editat) De curind am folosit mai intens cablurile de transfer curent intre autovehicule ('booster cables' pentru cine e obijnuit sa le zica cum scrie pe eticheta). Folosindu-le intens am reusit sa le rup respectiv smulg. Toata lumea zice ca astea din comert sunt proaste asa ca ma gindeam sa incropesc eu unul din doua cabluri de curent electric 'casnic'. Intrebarea mea este care trebuie sa fie caracteristicile; cum imi dau seama daca pot sa inlocuiesc un cablu cu camasa de vro 3mm grosime si lita maxim cit o mina pe pix clasica cu un cablu cu putina camasa insa cu de doua ori mai multa lita. Ma gindesc aici ca primu nu transporta suficient curent dar nu se incinge pe cind al doilea....nustiu ce face si cum se comporta. Merci Recuperează cleÂştii de la cablurile pe care le-ai smuls folosindu-le intens Âşi apoi du-te Âşi cumpără-ți 10 metri de cablu STP cat 6. Apoi, desfaci cablul STP la fiecare capăt, pe câte o porțiune de vreo 10-15 cm Âşi uneÂşti firele astfel: -Alb-portoaliu, portocaliu, alb-albastru, albastru, toate 4 împreună Âşi le legi la cleÂştele de plus; -Alb-verde, verde, alb-maro, maro, toate 4 împreună Âşi le legi la cleÂştele de minus. AÂşa vei avea un cablu practic, solid, elegant, suficient de lung Âşi lesne de transportat, cu care vei putea porni orice vrei tu. Din cauza modului de torsadare internă a celor 8 fire, vei putea obține o densitate de curent extrem de mare, demnă de invidiat de orice baterie sau electromotor mai leneÂşe, aÂşa. Succes! P.S. Pentru simplitate Âşi comoditate în transport, poți sertiza la cele 2 capete ale cablului câte o mufă RJ45, dar, exact după cum ți-am spus mai sus, respectând culorile, iar la cei doi cleÂşti, ataÂşezi câte o priză mamă RJ45 de perete. AÂşa, vei obține Âşi un aspect modular Âşi practic. P.S. 2 Cablul trebuie să fie musai AWG24, altfel nu este bun pentru această aplicație! Editat Ianuarie 23, 2010 de mariion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 Cablul litzat este mai bun decat cel dintr-un singur fir. confuzie comuna. in cazul nostru, singurul avantaj al cablului "litza" (ghilimelele le explic acusi) e flexibilitatea. un cablu monofilar se va rupe rapid si nu va fi folosit decit acunci cind ramine nemiscat pe toata durata lui de viata (de exemplu cablurile de 220V din pereti). cit despre cablul "litzat". cablul litztat (sau cablu Litz) este cablul multifilar la care fiecare conductor individual e izolat, emailat sau cum o fi el. se foloseste la curent alternativ pentru a contracara efectul "skin", adica cresterea densitatii de curent spre suprafata conductorului. cablul monofilar obisnuit nu e litza, e o confuzie lansata de electricienii cu 4 clase. cablu gros = cablu bun, punct. si cu aceasta ocazie o felicit si pe Marioara lui Ion ca a reusit sa gaseaca un topic de citeva luni ca sa faca un misto. macar putea sa se lege de ce am comentat eu mai sus, daca tot ne explica densitatile de curent... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 (editat) Sunteti praf si jalnici ,gasiti documentatie in cartile din generala,plus ca topicul e vechi.Cuprul suporta 10A/1mm de sectiune,restul calculati voi,era sa uit cablul multifilar este flexibil si nu se foloseste paralelismul deoarece apare magnetismul=pierdere de energie si degajare de caldura deci topirea izolatiei deci scurtcircuit.Cablul multifilar nu este izolat fiecare separat sau(emailat)din acelasi motiv. Editat Ianuarie 23, 2010 de Indian73 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 confuzie comuna. in cazul nostru, singurul avantaj al cablului "litza" (ghilimelele le explic acusi) e flexibilitatea. un cablu monofilar se va rupe rapid si nu va fi folosit decit acunci cind ramine nemiscat pe toata durata lui de viata (de exemplu cablurile de 220V din pereti).cit despre cablul "litzat". cablul litztat (sau cablu Litz) este cablul multifilar la care fiecare conductor individual e izolat, emailat sau cum o fi el. se foloseste la curent alternativ pentru a contracara efectul "skin", adica cresterea densitatii de curent spre suprafata conductorului. cablul monofilar obisnuit nu e litza, e o confuzie lansata de electricienii cu 4 clase. cablu gros = cablu bun, punct. si cu aceasta ocazie o felicit si pe Marioara lui Ion ca a reusit sa gaseaca un topic de citeva luni ca sa faca un misto. macar putea sa se lege de ce am comentat eu mai sus, daca tot ne explica densitatile de curent... Ai dreptate, nu am scris tot ce trebuia. Cablul litat e mai bun ca si cablul monofilar, in CA In CC, conteaza doar sectiunea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 recomand super treaba comoda si eficienta http://www.wunderlich.de/frame.php?MakeLan...;prodid=2024568 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 recomandsuper treaba comoda si eficienta http://www.wunderlich.de/frame.php?MakeLan...;prodid=2024568 iti dai seama ce curent tre sa vie pe cablu ala daca coasta 30 de eur, nu? io zic ca, cablu ala ii pentru snobii motociclistii care il cumpara si apoi merg cu el la "reprezentanta" sa li-l monteze. romanu de rand ia un triplu stecher si ii taie cablul si asa porneste mobra. sau cum fac io, cu incarcatoru de la laptop Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 (editat) Eu mi-am facut din niste cabluri de sudura de 10mm, pornesc si masina cu el daca e nevoie. Ce se vinde la noi in comert sunt niste gunoaie. Editat Ianuarie 23, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 iti dai seama ce curent tre sa vie pe cablu ala daca coasta 30 de eur, nu? io zic ca, cablu ala ii pentru snobii motociclistii care il cumpara si apoi merg cu el la "reprezentanta" sa li-l monteze. romanu de rand ia un triplu stecher si ii taie cablul si asa porneste mobra. sau cum fac io, cu incarcatoru de la laptop eu unul "snob" l.am luat si acum pe iarna nu mai stau sa bag mana dupa baterie sa o pun la incarcat mufez jucaria pun papucii pe redresor si gata priza am montat.o pe o laterala sub sa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Dar cei care NU au garaj si iarna tin mobra afara si bateria in casa, cum folosesc chestia aia.. ? Ca vara ma gandesc ca nu se pune problema de incarcat bateria (in mod uzual). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 eu unul "snob" l.am luatsi acum pe iarna nu mai stau sa bag mana dupa baterie sa o pun la incarcat mufez jucaria pun papucii pe redresor si gata priza am montat.o pe o laterala sub sa este foarte util cablul tau si pretul extrem de bun. bun pentru cei care-l vind. nici vorba sa poti sa-ti faci singur asa ceva la un spert de pret. dar, pe de alta parte, si mai util este sa nu lasi bateria sa stea in frig timp de citeva luni, peste iarna. in felul asta s-ar putea sa fii surprins la venirea primaverii ca nici macar nu e nevoie sa o-ncarci. caracteristicile cablului asta pot fi aflate foarte simplu uitindu-te la grosimea celor care pleaca de la baterie, pe motocicleta. la mine au cam 5 mm diametru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Dar cei care NU au garaj si iarna tin mobra afara si bateria in casa, cum folosesc chestia aia.. ? Ca vara ma gandesc ca nu se pune problema de incarcat bateria (in mod uzual). Pai nu o folosesc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Pai nu o folosesc... Deci e ... nefolositoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 este foarte util cablul tau si pretul extrem de bun. bun pentru cei care-l vind. nici vorba sa poti sa-ti faci singur asa ceva la un spert de pret.dar, pe de alta parte, si mai util este sa nu lasi bateria sa stea in frig timp de citeva luni, peste iarna. in felul asta s-ar putea sa fii surprins la venirea primaverii ca nici macar nu e nevoie sa o-ncarci. caracteristicile cablului asta pot fi aflate foarte simplu uitindu-te la grosimea celor care pleaca de la baterie, pe motocicleta. la mine au cam 5 mm diametru. cateva luni...................... acum o sapt alergam pe dn cu 190 la brasov care LUNI>>>>> dar in general gs de 1200 cam papa bateria so mai tin incarcatorul pe ea in vara cand am plecat cu gasca pe la tm am dat la o fata curent ca ramasese in pana sistemul este f bun si usor de manevrat ai vazut unde are ktm950 bateria? sa te tii sa ai nevoie sa ajungi la borne Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 recunosc, daca bateria e greu accesibila (imi imaginam ca nu e cazul la majoritatea motoarelor) are sens sa montezi asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Atentie PCR-ul inca exista ,nu cred ca am jignit pe cineva. Cand am luat DR-ul din germania avea montat pe el ceva asemanator dar cu priza de bricheta foarte ok construita iar cablurile sunt de sectiune 5mm, am mutat tot pe kawa,si folosesc priza si pentru GPS. Cabluri de pornire mi-am construit :clesti din tabla de cupru de 2 si cabluri de 10 cu izolatie cauciucata la 4metri.fara moarte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 24, 2010 Share Postat Ianuarie 24, 2010 Atentie PCR-ul inca exista , nu exista PCR, exista moderatori. nu cred ca am jignit pe cineva. ... Sunteti praf si jalnici avind in vedere pluralul folosit de tine, chiar as putea sa spun ca cel putin ai incercat sa-i jignesti pe unii. daca vrei sa intepi pe cineva macar incearca sa fii ceva mai subtil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Mai 21, 2014 Share Postat Mai 21, 2014 De problema asta m-am lovit si eu la auto, cumparam si dadeam banii pe toate c.acaturile din benzinarii si cand le foloseam se incingeau ca dracii.. ..... au pus ditamai izolatia ca sa para groase dar de fapt sint cabluri de 1 si problema e ca in punctul de contact sint presati de suprafata clestilor de o portiune din izolatie iar la prima incalzire intra inapoi in izolatie si nu mai fac contact numai citeva lite plus ca scade forta de apasare (iese plasticul prin parti) le-am schimbat cu cabluri de 6 (2 lei metrul), urmeaza sa le fac proba, sper ca nu prea curind ...... Asa ca, ia de la Dedeman sau Practiker de la sectiunea electrice un cablu sanatos, litat, cositoreste-i clesti la capete si ai pace la curenti mari se recomanda prinderile mecanice (surub-piulita) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V a L y O Postat Mai 21, 2014 Share Postat Mai 21, 2014 (editat) 4 ani...si ceva. Editat Mai 21, 2014 de V a L y O Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Mai 21, 2014 Share Postat Mai 21, 2014 (editat) 4 ani...si ceva. si ce? daca acuma m-a interesat subiectul sint topicuri din 2003 puse pe prima pagina la Service sa deschid un topic nou aiurea? Editat Mai 21, 2014 de crazvy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.