Adventix Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 Am desfacut ragalia si unul din rulmentii de la ambielaj s-a rupt in sectiune daca pot spune asa si jumatate din inelul exterior a ramas in carter. Problema e ca nu stiu cum sa il scot fara sa stric la modul grav blocul motor. Am incercat sa bag un fel de surubelnita cu gat si sa bat dinspre exterior , cred ca am reusit sa il misc nici 1 mm. Are un sant in care poti baga ceva dar rulmentul incepe dincolo de sant si dincolo de peretele santului. De agatat nu am cu ce sa il agat si mai ales de unde. Sunt sigur ca nu sunt primul care pateste asta. Cum se pot scoate resturile de rulmenti din carter ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 Am desfacut ragalia si unul din rulmentii de la ambielaj s-a rupt in sectiune daca pot spune asa si jumatate din inelul exterior a ramas in carter. Problema e ca nu stiu cum sa il scot fara sa stric la modul grav blocul motor. Am incercat sa bag un fel de surubelnita cu gat si sa bat dinspre exterior , cred ca am reusit sa il misc nici 1 mm. Are un sant in care poti baga ceva dar rulmentul incepe dincolo de sant si dincolo de peretele santului. De agatat nu am cu ce sa il agat si mai ales de unde. Sunt sigur ca nu sunt primul care pateste asta. Cum se pot scoate resturile de rulmenti din carter ? incalzesti carterul ca sa se dilate cu un foehn industrial 150 ron si apoi cu o presa de rulmenti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 Poti incalzi carterul si pe o plita electrica (de bucatarie). Daca nu ai, intreaba-ti prietenii. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 Poti incalzi carterul si pe o plita electrica (de bucatarie). Daca nu ai, intreaba-ti prietenii. Numai bine! corect, de asta am uitat sa zic. cand pui rulmentul nou inapoi in motor, pui carteru in cuptorul aragazului si rulmentul in congelator; o sa vezi ca intra singur la loc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 (editat) Incalzit nu cred ca faci mare lucru! Aluminium cedeaza foarte repede caldura la toate componentele si se dilata la unison Tehnic vorbind iti trebuie presa de rulmenti la interior. Daca nu ai incalzesti o bucata de fier beton striat de 12 sa zicem si faci prin bataie la cald o forma ca si un L la unul dintre capete. Pe urma il inrosesti bine si-l racesti in apa fortat,dupa care spray deruginol pe rulment si bataie din doua parti! Succes! De agatat ai un spatiu acolo destinat pentru asa ceva ,dar trebuie presa de interior! Editat Decembrie 8, 2009 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniyamaha Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 Ar mai fi o solutie incearca sa bagi o surubelnita lunga si rezistenta sub camasa rulmentului si apesi cu surulbelnita pe partea superioara a camasei eventual lovit usor,sau sa bagi o surubelnita subtire dupa camasa rulmentului ,o lovesti usor el fiind densionat ar trebui sa crape fiind calita .succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 mari mesteri pe aici... auzi ca inclzti nu faci mare lucru da ia adu-ti aminte de experimentu din clasa a 6-a cand profa de fizica o trcut o bile printr-un inel si apoi o incalzit-o la flacara si nu o mai trecut de ce? ca s-o dilatat. e, asta vrem si noi aici, sa se dilate carcasa si sa iasa rulmentu frumos afara. asa ca incinge carcasa, carterul sau cum ii zici tu si mare lucru daca nu iese singur rulmentu, fara nici o presa! cand il pui inapoi, pui rulmentu in congelator si carcasa in aragaz, o sa intre la fel singur. basics! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 Ideea cu incalzitul nu e rea, numai ca nu ai explicat-o cum trebuie. tnq zicea ca deoarece aluminiul e un bun conductor termic va ceda repede caldura rulmentului care se va dilata si el. Smecheria consta in diferenta destul de mare dintre coeficientii de dilatare ai aluminiului si ai otelului. Aluminiul se dilata mai repede decat otelul si s-ar putea sa mearga figura. La mine a functionat si la imbinari otel/otel in cazul unui pivot auto intepenit. Desi aveam presa dedicata nu iesea de nici un fel, dupa incalzire am reusit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlyBerceni Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 sal....aveti idee daca se pot monta becuri h4 pe 600rr(are h7 standard)din dorinta de a avea lumina pe ambele lampi simultan?! daca da,ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi?...multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 (editat) ... initial credeam ca merge si cu o teava dar apoi m-am prins exact ce pozitie are rulmentu ala acolo ... Mesaj completat pus un capac pe buza carterului si impins cu o presa cu ghiara ... Editat Decembrie 8, 2009 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Decembrie 8, 2009 Autor Share Postat Decembrie 8, 2009 (editat) Multumesc tuturor pentru sfaturi! O sa incerc metoda cu incalzitul. Astazi m-am tot chinuit sa il scot cu un fel de tija intoarsa la un capat si sa bat in el dinspre partea de unde sta semeringul sa il scot. Are un sant si practic daca bat in santul acela nu rezolv nimic ca face parte din carter. Putin dupa buza santului la mai putin de 1mm se afla rulmentul. Nu este destul spatiu intre buza si rulment incat sa pot sa bag ceva sa trag sau vreo presa si nici rulmentul nu este destul de lat ca sa il pot agata cumva. Oricum nu prefer metoda cu batutul in el ca mai dai si pe langa el si aluminiu ala e asa de moale , imediat se indoaie se juleste si se mutileaza . Este facuta fix de italieni si se cunoaste Editat Decembrie 8, 2009 de Adventix Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 Andrei_D a dat solutia cea mai uzitata - incalzire pe resou electric (merge si pe o plita de tabla pusa pe flacara). binox a dat explicatia corecta - diferenta "destul de mare" intre coeficientul de dilatare al aluminiului si al otelului (mai precis dubla). AlyBerceni s-a ratacit saracul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 sudeaza ceva pe bucata de camasa ramasa si dupa incearca cu o presa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 Am fost intr-o situatie similara cu roata spate de la un CBR. Am sudat un capac (ca o moneda) pe rulmentul spart. Si din spate i-am dat la cap si a iesit singur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 (editat) moshule, eu nu vad rulemntul rupt/blocat in carter.... LE..am vazut acum desenul tau... LLE nu incerca sa sudezi nimic acolo!!! Editat Decembrie 9, 2009 de GSK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 asa am patit si eu...mama ce m-am chinuit...in final m-am dat batut si m-am dus cu el la un mecanic. omul avea scule, indemanare, si,mai presus de toate, scosese zeci de rulmenti la viata lui...te sfatuiesc sa faci la fel, nu se merita si risti sa-ti tragi si un ciocan peste degete... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 Dan Cata a dat cea mai buna solutie, sa il ascultati cu sfintennie pe viitor!! Andrei_D a dat solutia cea mai uzitata - incalzire pe resou electric (merge si pe o plita de tabla pusa pe flacara). binox a dat explicatia corecta - diferenta "destul de mare" intre coeficientul de dilatare al aluminiului si al otelului (mai precis dubla). AlyBerceni s-a ratacit saracul. corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 Incalzitul rezolva multe si e o metoda care am folosito personal sa scot un ax blocat care nu vroia sa iasa nici cum, montat /demontat elemente la pompa de apa la mult iubitele U650 . Cum ce am scos tot asa camasa exterioara la un rulment unde mi-a fost frica sa folosesc caldura pt ca aveam elemente din plastic in jur am fost o freza dinaia micuta Dremel am sticat 4 capete pana l-am tait dar l-am scos, taiat cu grija si rabdare de chinez batran( e foarte dur materialul din carcasa unui rulment iti trebe rabdare ...multa si calm daca te enervezi lasa tot si calmeaza-te mai rau faci ) ...tot asa nu puteam sa bag nimic acolo sa il imping sau presa ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Decembrie 9, 2009 Autor Share Postat Decembrie 9, 2009 Am incercat astazi. L-am incalzit la aragaz destul de tare , am batut in el cu tija aia intoarsa la cap , am tras dar nimic. :-< Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 Am incercat astazi. L-am incalzit la aragaz destul de tare , am batut in el cu tija aia intoarsa la cap , am tras dar nimic. :-< nu ai incalzit destul, ideea e sa il lasi mai mult timp in aragaz, sa se incalzeasca tot, nu numai la exterior flacara mai mica pt mai mult timp! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 Am incercat astazi. L-am incalzit la aragaz destul de tare , am batut in el cu tija aia intoarsa la cap , am tras dar nimic. :-< Acu bine-inteles ca pot sa apara 1000 de complicatii, este posibil ca fragmentul de rulment sa se fi deformat, sa se fi impanat cumva in bloc, ca blocul sa fi lucrat si sa se fi deformat deasupra rupturii etc etc etc. Oricum, parerea mea proprie si personala ( :moron: ) este ca nu l-ai incalzit destul. Pune o tabla pe flacara (nu incalzi direct pe foc) si lasa zona respectiva sa se incinga puternic, sa zicem 10 minute. Solutia functioneaza, din experienta proprie. Am avut de scos rulmenti pe care am strambat presa la rece, si incalziti au iesit OK. Trebuie totusi sa poti aplica ceva forta pe rulment, nu te astepta sa-i dai un bobarnac si sa cada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Decembrie 10, 2009 Share Postat Decembrie 10, 2009 Acu bine-inteles ca pot sa apara 1000 de complicatii, este posibil ca fragmentul de rulment sa se fi deformat, sa se fi impanat cumva in bloc, ca blocul sa fi lucrat si sa se fi deformat deasupra rupturii etc etc etc. Oricum, parerea mea proprie si personala ( :moron: ) este ca nu l-ai incalzit destul. Pune o tabla pe flacara (nu incalzi direct pe foc) si lasa zona respectiva sa se incinga puternic, sa zicem 10 minute. Solutia functioneaza, din experienta proprie. Am avut de scos rulmenti pe care am strambat presa la rece, si incalziti au iesit OK. Trebuie totusi sa poti aplica ceva forta pe rulment, nu te astepta sa-i dai un bobarnac si sa cada. Uite apropo de asta, la un cbr f2 la roata de spate, tot ii spargea rulmentul de pe pinion(ceva gen luna si rulmentu), rulment care intra si iesea normal, sigura diferenta era ca o data pus in pozitie se misca mult mai greu si in trepte, de aici am tras concluzia ca, carcasa ce tinea rulmentul defapt il presa, am fost la un stringar, a luat cateva sutimi de acolo si acu mere ok. Acu ma intreb daca bucata aia de rulment iese asa greu, cand o sa il inlocuiasca nu o sa se comporte la fel ca in treaba cu pinionul, sau oare nu s-a spart tocmai din cauza asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Decembrie 10, 2009 Share Postat Decembrie 10, 2009 rulment care intra si iesea normal, sigura diferenta era ca o data pus in pozitie se misca mult mai greu si in trepte, de aici am tras concluzia ca, carcasa ce tinea rulmentul defapt il presa Exclus. Ca sa deformezi otelul unui rulment de la roata spate intr-o janta de aliaj usor, trebuie sa il bati sa il gaseasca dracii, facand intre timp praf si janta. Problema era mai mult ca sigur de aliniere, din motive de montaj prost, de lovituri anterioare etc. Faptul ca a luat din janta a rezolvat efectul, nu cauza, si in plus a creat alte riscuri dar asta e alta treaba - fiecare merge pe ce isi permite in functie de cat isi pretuieste viata si sanatatea. P.S. Motoarele au pinion la motor si foaie la roata. Poate era bicicleta de avea pinionul in spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Decembrie 10, 2009 Share Postat Decembrie 10, 2009 tehnic vorbind, termenul de foaie este inexistent, dar tu poti sa-i spui pinionului spate cum vrei.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Decembrie 10, 2009 Share Postat Decembrie 10, 2009 (editat) Am incercat astazi. L-am incalzit la aragaz destul de tare , am batut in el cu tija aia intoarsa la cap , am tras dar nimic. :-< ideea e sa bati/tragi de el din 2 locuri diametral opuse (sau din 3 locuri, de aia au presele respective cate 3 falci). daca il inclini cat de putin (si asta se intampla cand bati doar dintr-o parte) poti sa muncesti mult si bine si risti sa strici si carterul. nu se poate scoate asa. toleranta este foarte mica intre carter si inelul exterior al rulmentului. de aia trebuie scos intr-o pozitie perfect concentrica cu locasul din carter. incearca sa faci 2 tije intoarse la capat, sa le cuplezi cumva, sa le asezi diametral opus pe circumferinta inelului rulmentului si sa bati in amandoua odata. acelasi gen de situatie se poate intalni la etrierul de frana, dupa demontare si curatare, cand se incearca introducerea pistonasului in locul lui, dar nu este pozitionat perfect perpendicular pt situatia ta, ar fi buna o scula ca mai jos (se poate improviza) PS in manualul de reparatie pt vulcan 750 se recomanda ca, pt schimbarea simeringului de la grupul conic de la roata, piesa de aluminiu in care acesta era fixat sa fie imersata intr-o baie de ulei de motor (poate fi si uzat) incins. am facut asa si am reusit sa schimb cu succes si f usor un simering care ma chinuise cateva ore sa il montez Editat Decembrie 10, 2009 de draku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.