Sari la conținut

Rulment rupt in carter


Adventix
 Share

Postări Recomandate

Am desfacut ragalia si unul din rulmentii de la ambielaj s-a rupt in sectiune daca pot spune asa si jumatate din inelul exterior a ramas in carter. Problema e ca nu stiu cum sa il scot fara sa stric la modul grav blocul motor. Am incercat sa bag un fel de surubelnita cu gat si sa bat dinspre exterior , cred ca am reusit sa il misc nici 1 mm. Are un sant in care poti baga ceva dar rulmentul incepe dincolo de sant si dincolo de peretele santului. De agatat nu am cu ce sa il agat si mai ales de unde.

 

Sunt sigur ca nu sunt primul care pateste asta. Cum se pot scoate resturile de rulmenti din carter ?

 

:angry:

post-11711-1260285046_thumb.jpg

post-11711-1260285091_thumb.jpg

post-11711-1260285176_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am desfacut ragalia si unul din rulmentii de la ambielaj s-a rupt in sectiune daca pot spune asa si jumatate din inelul exterior a ramas in carter. Problema e ca nu stiu cum sa il scot fara sa stric la modul grav blocul motor. Am incercat sa bag un fel de surubelnita cu gat si sa bat dinspre exterior , cred ca am reusit sa il misc nici 1 mm. Are un sant in care poti baga ceva dar rulmentul incepe dincolo de sant si dincolo de peretele santului. De agatat nu am cu ce sa il agat si mai ales de unde.

 

Sunt sigur ca nu sunt primul care pateste asta. Cum se pot scoate resturile de rulmenti din carter ?

 

:angry:

incalzesti carterul ca sa se dilate cu un foehn industrial 150 ron si apoi cu o presa de rulmenti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti incalzi carterul si pe o plita electrica (de bucatarie). Daca nu ai, intreaba-ti prietenii. Numai bine!

corect, de asta am uitat sa zic.

 

cand pui rulmentul nou inapoi in motor, pui carteru in cuptorul aragazului si rulmentul in congelator; o sa vezi ca intra singur la loc :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incalzit nu cred ca faci mare lucru!

Aluminium cedeaza foarte repede caldura la toate componentele si se dilata la unison

Tehnic vorbind iti trebuie presa de rulmenti la interior.

Daca nu ai incalzesti o bucata de fier beton striat de 12 sa zicem si faci prin bataie la cald o forma ca si un L la unul dintre capete.

Pe urma il inrosesti bine si-l racesti in apa fortat,dupa care spray deruginol pe rulment si bataie din doua parti!

Succes!

 

De agatat ai un spatiu acolo destinat pentru asa ceva ,dar trebuie presa de interior!

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi o solutie incearca sa bagi o surubelnita lunga si rezistenta sub camasa rulmentului si apesi cu surulbelnita pe partea superioara a camasei eventual lovit usor,sau sa bagi o surubelnita subtire dupa camasa rulmentului ,o lovesti usor el fiind densionat ar trebui sa crape fiind calita .succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mari mesteri pe aici... auzi ca inclzti nu faci mare lucru

 

da ia adu-ti aminte de experimentu din clasa a 6-a cand profa de fizica o trcut o bile printr-un inel si apoi o incalzit-o la flacara si nu o mai trecut

 

de ce? ca s-o dilatat.

 

e, asta vrem si noi aici, sa se dilate carcasa si sa iasa rulmentu frumos afara.

 

asa ca incinge carcasa, carterul sau cum ii zici tu si mare lucru daca nu iese singur rulmentu, fara nici o presa!

 

cand il pui inapoi, pui rulmentu in congelator si carcasa in aragaz, o sa intre la fel singur.

 

basics!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea cu incalzitul nu e rea, numai ca nu ai explicat-o cum trebuie. tnq zicea ca deoarece aluminiul e un bun conductor termic va ceda repede caldura rulmentului care se va dilata si el. Smecheria consta in diferenta destul de mare dintre coeficientii de dilatare ai aluminiului si ai otelului.

Aluminiul se dilata mai repede decat otelul si s-ar putea sa mearga figura.

La mine a functionat si la imbinari otel/otel in cazul unui pivot auto intepenit. Desi aveam presa dedicata nu iesea de nici un fel, dupa incalzire am reusit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... initial credeam ca merge si cu o teava dar apoi m-am prins exact ce pozitie are rulmentu ala acolo ...

Mesaj completat

pus un capac pe buza carterului si impins cu o presa cu ghiara ...

post-18053-1260299611_thumb.jpg

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru sfaturi! O sa incerc metoda cu incalzitul. Astazi m-am tot chinuit sa il scot cu un fel de tija intoarsa la un capat si sa bat in el dinspre partea de unde sta semeringul sa il scot. Are un sant si practic daca bat in santul acela nu rezolv nimic ca face parte din carter. Putin dupa buza santului la mai putin de 1mm se afla rulmentul. Nu este destul spatiu intre buza si rulment incat sa pot sa bag ceva sa trag sau vreo presa si nici rulmentul nu este destul de lat ca sa il pot agata cumva. Oricum nu prefer metoda cu batutul in el ca mai dai si pe langa el si aluminiu ala e asa de moale , imediat se indoaie se juleste si se mutileaza :( . Este facuta fix de italieni si se cunoaste :angry: :D

post-11711-1260300761_thumb.jpg

post-11711-1260300781_thumb.jpg

post-11711-1260301255_thumb.jpg

Editat de Adventix
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei_D a dat solutia cea mai uzitata - incalzire pe resou electric (merge si pe o plita de tabla pusa pe flacara).

 

binox a dat explicatia corecta - diferenta "destul de mare" intre coeficientul de dilatare al aluminiului si al otelului (mai precis dubla).

 

AlyBerceni s-a ratacit saracul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa am patit si eu...mama ce m-am chinuit...in final m-am dat batut si m-am dus cu el la un mecanic. omul avea scule, indemanare, si,mai presus de toate, scosese zeci de rulmenti la viata lui...te sfatuiesc sa faci la fel, nu se merita si risti sa-ti tragi si un ciocan peste degete...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dan Cata a dat cea mai buna solutie, sa il ascultati cu sfintennie pe viitor!!

 

Andrei_D a dat solutia cea mai uzitata - incalzire pe resou electric (merge si pe o plita de tabla pusa pe flacara).

 

binox a dat explicatia corecta - diferenta "destul de mare" intre coeficientul de dilatare al aluminiului si al otelului (mai precis dubla).

 

AlyBerceni s-a ratacit saracul.

:scratch:

 

corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incalzitul rezolva multe si e o metoda care am folosito personal sa scot un ax blocat care nu vroia sa iasa nici cum, montat /demontat elemente la pompa de apa la mult iubitele U650 .

 

Cum ce am scos tot asa camasa exterioara la un rulment unde mi-a fost frica sa folosesc caldura pt ca aveam elemente din plastic in jur am fost o freza dinaia micuta Dremel am sticat 4 capete pana l-am tait dar l-am scos, taiat cu grija si rabdare de chinez batran( e foarte dur materialul din carcasa unui rulment iti trebe rabdare ...multa si calm daca te enervezi lasa tot si calmeaza-te mai rau faci ) ...tot asa nu puteam sa bag nimic acolo sa il imping sau presa ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat astazi. L-am incalzit la aragaz destul de tare , am batut in el cu tija aia intoarsa la cap , am tras dar nimic. :-<

nu ai incalzit destul, ideea e sa il lasi mai mult timp in aragaz, sa se incalzeasca tot, nu numai la exterior

flacara mai mica pt mai mult timp!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat astazi. L-am incalzit la aragaz destul de tare , am batut in el cu tija aia intoarsa la cap , am tras dar nimic. :-<

Acu bine-inteles ca pot sa apara 1000 de complicatii, este posibil ca fragmentul de rulment sa se fi deformat, sa se fi impanat cumva in bloc, ca blocul sa fi lucrat si sa se fi deformat deasupra rupturii etc etc etc.

 

Oricum, parerea mea proprie si personala ( :scratch: :moron: :moron: ) este ca nu l-ai incalzit destul. Pune o tabla pe flacara (nu incalzi direct pe foc) si lasa zona respectiva sa se incinga puternic, sa zicem 10 minute.

 

Solutia functioneaza, din experienta proprie. Am avut de scos rulmenti pe care am strambat presa la rece, si incalziti au iesit OK.

 

Trebuie totusi sa poti aplica ceva forta pe rulment, nu te astepta sa-i dai un bobarnac si sa cada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu bine-inteles ca pot sa apara 1000 de complicatii, este posibil ca fragmentul de rulment sa se fi deformat, sa se fi impanat cumva in bloc, ca blocul sa fi lucrat si sa se fi deformat deasupra rupturii etc etc etc.

 

Oricum, parerea mea proprie si personala ( :scratch: :moron: :moron: ) este ca nu l-ai incalzit destul. Pune o tabla pe flacara (nu incalzi direct pe foc) si lasa zona respectiva sa se incinga puternic, sa zicem 10 minute.

 

Solutia functioneaza, din experienta proprie. Am avut de scos rulmenti pe care am strambat presa la rece, si incalziti au iesit OK.

 

Trebuie totusi sa poti aplica ceva forta pe rulment, nu te astepta sa-i dai un bobarnac si sa cada.

 

Uite apropo de asta, la un cbr f2 la roata de spate, tot ii spargea rulmentul de pe pinion(ceva gen luna si rulmentu), rulment care intra si iesea normal, sigura diferenta era ca o data pus in pozitie se misca mult mai greu si in trepte, de aici am tras concluzia ca, carcasa ce tinea rulmentul defapt il presa, am fost la un stringar, a luat cateva sutimi de acolo si acu mere ok. Acu ma intreb daca bucata aia de rulment iese asa greu, cand o sa il inlocuiasca nu o sa se comporte la fel ca in treaba cu pinionul, sau oare nu s-a spart tocmai din cauza asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rulment care intra si iesea normal, sigura diferenta era ca o data pus in pozitie se misca mult mai greu si in trepte, de aici am tras concluzia ca, carcasa ce tinea rulmentul defapt il presa

Exclus.

 

Ca sa deformezi otelul unui rulment de la roata spate intr-o janta de aliaj usor, trebuie sa il bati sa il gaseasca dracii, facand intre timp praf si janta.

 

Problema era mai mult ca sigur de aliniere, din motive de montaj prost, de lovituri anterioare etc. Faptul ca a luat din janta a rezolvat efectul, nu cauza, si in plus a creat alte riscuri dar asta e alta treaba - fiecare merge pe ce isi permite in functie de cat isi pretuieste viata si sanatatea.

 

 

 

P.S. Motoarele au pinion la motor si foaie la roata. Poate era bicicleta de avea pinionul in spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat astazi. L-am incalzit la aragaz destul de tare , am batut in el cu tija aia intoarsa la cap , am tras dar nimic. :-<

 

ideea e sa bati/tragi de el din 2 locuri diametral opuse (sau din 3 locuri, de aia au presele respective cate 3 falci). daca il inclini cat de putin (si asta se intampla cand bati doar dintr-o parte) poti sa muncesti mult si bine si risti sa strici si carterul. nu se poate scoate asa. toleranta este foarte mica intre carter si inelul exterior al rulmentului. de aia trebuie scos intr-o pozitie perfect concentrica cu locasul din carter. incearca sa faci 2 tije intoarse la capat, sa le cuplezi cumva, sa le asezi diametral opus pe circumferinta inelului rulmentului si sa bati in amandoua odata.

 

acelasi gen de situatie se poate intalni la etrierul de frana, dupa demontare si curatare, cand se incearca introducerea pistonasului in locul lui, dar nu este pozitionat perfect perpendicular

 

pt situatia ta, ar fi buna o scula ca mai jos (se poate improviza)

 

PS

in manualul de reparatie pt vulcan 750 se recomanda ca, pt schimbarea simeringului de la grupul conic de la roata, piesa de aluminiu in care acesta era fixat sa fie imersata intr-o baie de ulei de motor (poate fi si uzat) incins. am facut asa si am reusit sa schimb cu succes si f usor un simering care ma chinuise cateva ore sa il montez

post-3660-1260447348_thumb.jpg

Editat de draku
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...