mas oyama Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 formulez intrebare: cutia de viteza a carui model de motocicleta ar potrivii pe un Nipru-Ural? o cutie cu alte rapoarte mai bune si nu ma refer doar la fuga? cutie de viteze care sa se poata adaptata cu eventuale mici modificari, chiar majore(demonstratia ar fi bine venita in cazul asta)? poate e cineva care a modificat cutia originala,alte modificari facute in afara de rapoartele la a 4-a, date concrete daca se poate,imagini ,explicatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 formulez intrebare: cutia de viteza a carui model de motocicleta ar potrivii pe un Nipru-Ural? o cutie cu alte rapoarte mai bune si nu ma refer doar la fuga? cutie de viteze care sa se poata adaptata cu eventuale mici modificari, chiar majore(demonstratia ar fi bine venita in cazul asta)? poate e cineva care a modificat cutia originala,alte modificari facute in afara de rapoartele la a 4-a, date concrete daca se poate,imagini ,explicatii. de ce nu esti multumit de cea de nipru???......pe mine ma nemultumeste doar ca nu e din materiale foarte bune, si deja intr-un an sau mancat anumite pinione si a 2-a troncane si smuceste cu succes, in rest e ok ...bine ca i-ar prinde bine vreo 6 viteze in loc de 4 da aia e alta chestie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 cam o cutie de bmw k/r ar merge... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 incearca DNEPR :-) chair nu se gasesc la cate defecte sunt de vanzare...in ideea de dezmembrare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Decembrie 9, 2009 Autor Share Postat Decembrie 9, 2009 cam o cutie de bmw k/r ar merge... mai exemplificat te rog!daca se poate! Mesaj completat incearca DNEPR :-) chair nu se gasesc la cate defecte sunt de vanzare...in ideea de dezmembrare fi te rog mai explicit, nu am inteles ideea din discutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 ...Ural , M, Chang...Uralul nou cu alte rapoarte in a 3-a si a 4-a... Nu aveti ce face cu a-5...nu are ciclistica ca sa te poti duce cu 110 cu el... "...obiectele sovietice erau asemenea cainilor maidanezi, cu care te imprietenesti si-i iubesti nu pentru calitatile lor exceptionale, ci pentru simplitatea si modestia lor, pentru faptul ca imparti aceleasi locuri, pentru ca ai o multime de lucruri comune." (Vasile Ernu "Nascut in URSS") Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 ...Ural , M, Chang...Uralul nou cu alte rapoarte in a 3-a si a 4-a...Nu aveti ce face cu a-5...nu are ciclistica ca sa te poti duce cu 110 cu el... "...obiectele sovietice erau asemenea cainilor maidanezi, cu care te imprietenesti si-i iubesti nu pentru calitatile lor exceptionale, ci pentru simplitatea si modestia lor, pentru faptul ca imparti aceleasi locuri, pentru ca ai o multime de lucruri comune." (Vasile Ernu "Nascut in URSS") Eu cred ca te-a inmuiat canicula de afara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 mai exemplificat te rog!daca se poate! ideea era de a gasi o cutie de viteze separata de motor cea mai apropiata (asemanatoare) de nipru/ural e cea de bmw (mai putin F-urile si modelele foarte noi, probabil), si cele asemanatoare/derivate din el cutie separata de motor mai au clasicele V-uri americane cu transmisia primara prin curea, dar nu cred ca se poate face ceva cu ele in cazul asta eu altele nu mai stiu restul mobrelor au cv integrata in carterul motorului si nu prea se poate folosi cu boxerul de nipru/ural parerea mea... Ps mai poti incerca o cv de auto mic (tico, matiz, trabant, etc) daca te bate gandul sa faci un altfel de utilaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 (editat) Cutia de BMW R80 RT. Power Transmission Clutch Dry single plate, with lever action diaphragm spring Number of Gears 5 Gear Selection Dog type gearbox (ratchet foot lever) Gearbox Ratios 4.4 / 2.86 / 2.07 / 1.67 / 1.50 Rear Wheel Ratio 1 : 3.36 Bevel/Crownwheel 11 / 37 teeth Editat Decembrie 9, 2009 de mihai_prd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 cam scumpa din pacate varianta asta, daca ai noroc poate te scoti la pret bun, dar pe ebay o cutie de r80rt e pe la 450euro si daca mai trebuie si grup ala e iar in jur de 200 si ajungi sa dai mai mult decat ar valora tot motorul.....dar e si asta o varianta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Decembrie 9, 2009 Autor Share Postat Decembrie 9, 2009 Cutia de BMW R80 RT.Power Transmission Clutch Dry single plate, with lever action diaphragm spring Number of Gears 5 Gear Selection Dog type gearbox (ratchet foot lever) Gearbox Ratios 4.4 / 2.86 / 2.07 / 1.67 / 1.50 Rear Wheel Ratio 1 : 3.36 Bevel/Crownwheel 11 / 37 teeth dap diferente mari... rapoartele la nipru pentru treapta a 3-a e de 1.67 la bmw 2.07 a 4-a e de 1.5 la bmw de 1.67 + a 5 -a treApta plus coroana-pinion atac la grup 10-35 la nipru fata de 11-37 BMW ca atare diferenta o face si coroana-pinion de atac din grup multam Mihai apreciez efortul tau! Mesaj completat ...Ural , M, Chang...Uralul nou cu alte rapoarte in a 3-a si a 4-a...Nu aveti ce face cu a-5...nu are ciclistica ca sa te poti duce cu 110 cu el... "...obiectele sovietice erau asemenea cainilor maidanezi, cu care te imprietenesti si-i iubesti nu pentru calitatile lor exceptionale, ci pentru simplitatea si modestia lor, pentru faptul ca imparti aceleasi locuri, pentru ca ai o multime de lucruri comune." (Vasile Ernu "Nascut in URSS") mania!!!! eu vreu un caine maidanez care sa alerge in spatele ogarului..... Mesaj completat Eu cred ca te-a inmuiat canicula de afara. eu am crezut ca a pierit! ca nu l-am mai citit de mult Mesaj completat dap diferente mari... rapoartele la nipru pentru treapta a 3-a e de 1.67 la bmw 2.07 a 4-a e de 1.5 la bmw de 1.67 + a 5 -a treApta plus coroana-pinion atac la grup 10-35 la nipru fata de 11-37 BMW ca atare diferenta o face si coroana-pinion de atac din grup multam Mihai apreciez efortul tau! Mesaj completat mania!!!! eu vreu un caine maidanez care sa alerge in spatele ogarului..... Mesaj completat eu am crezut ca a pierit! ca nu l-am mai citit de mult mai poti incerca o cv de auto mic (tico, matiz, trabant, etc) daca te bate gandul sa faci un altfel de utilaj de ce nu! de bmw r80 rt ar potrivi insa trebuie tot ansamblul cutie-grup-roata, la tipu asta de mobra rotatia e inversa fata de ceea a niprului si nu merge doar cutia(m-am informat) si cred ca trebuie modificat si bratul ascilant, lucru care nu imi suride. iar sugestia cu cutie de auto suna interesant, voi cerceta!. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Decembrie 11, 2009 Share Postat Decembrie 11, 2009 dap diferente mari... rapoartele la nipru pentru treapta a 3-a e de 1.67 la bmw 2.07 a 4-a e de 1.5 la bmw de 1.67 + a 5 -a treApta plus coroana-pinion atac la grup 10-35 la nipru fata de 11-37 BMW ca atare diferenta o face si coroana-pinion de atac din grup multam Mihai apreciez efortul tau! Mesaj completat mania!!!! eu vreu un caine maidanez care sa alerge in spatele ogarului..... Mesaj completat eu am crezut ca a pierit! ca nu l-am mai citit de mult Mesaj completat mai poti incerca o cv de auto mic (tico, matiz, trabant, etc) daca te bate gandul sa faci un altfel de utilaj de ce nu! de bmw r80 rt ar potrivi insa trebuie tot ansamblul cutie-grup-roata, la tipu asta de mobra rotatia e inversa fata de ceea a niprului si nu merge doar cutia(m-am informat) si cred ca trebuie modificat si bratul ascilant, lucru care nu imi suride. iar sugestia cu cutie de auto suna interesant, voi cerceta!. pentru cutie de auto gen tico, matiz, trabant trebuie sa tii cont si de pozitia motorului, la auto este transversal. prinderea o sa trebuiasca sa o faci la fel. cel mai simplu iei un motor+cutie+grup de bmw si gata ai scapat de toate problemele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 12, 2009 Share Postat Decembrie 12, 2009 Sa te chinui sa pui pe nipru o cutie auto mi se pare o mare timpenie. Costa mult, nu e deloc simplu, trebuie timp scule etc. Motorul de nipru nu e chiar un exemplu de motor fiabil ca sa merite asa o transformare. De banii aia cred ca gasesti un bmw mai vechi care e mult mai ok decat niprul. In loc sa te chinui sa-i adaptezi alta cutie poate o idee ar fi sa-i adaptezi un motor auto, sau varianta motor+cutie+grup de bmw, dar depinde mult de pretul la care gasesti piesele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Decembrie 12, 2009 Share Postat Decembrie 12, 2009 Salut. Mai Oyama, de ce nu cauti/faci o cutie de viteze de Nipru buna, care sa lucreze bine si ai rezolvat problema . Cutie de viteza auto,ce dracu' sa faci cu ea, trebuie sa fie de pe o masina motor fata-tractiune spate. Adica, arborele primar sa fie paralel cu arborele secundar si conditia ca arborele secundar sa fie cu o singura priza de iesire exterioara spre diferential. Mai gasesti la unele masini cu motor fata-tractiune spate, surpriza, cutia de viteze in diferential. La o mare majoritate a masinilor actuale cutiile de viteza au iesiri ptr. planetare, stinga-dreapta, ce faci cu ele? Admit ca gasesti o solutie miraculoasa de a monta o asfel de cutie pe motorul de Nipru, o planetara va merge la diferentialul spate al motocicletei, a doua ? Demontezi cutia, blochezi diferentialul (daca-ti permite) si obturezi gaura la a 2 a planetara. Nu stiu daca merita atita munca. Personal, mai bine adun 10 cutii de viteza de Nipru si din ele fac una brici si muncesc mai putin. Daca ai de gind sa faci din Nipru un TRIKE atunci se schimba datele problemei. ( Poate dau de lucru cuiva din cei ce citesc, sa vezi boscorodeli, injuraturi, blesteme pe capul meu). Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dnepr&Sidecar Postat Decembrie 12, 2009 Share Postat Decembrie 12, 2009 Mie mi-a trecut prin cap varianta montari unui motor de Tico + cutie, si blocarea diferentialului,+ o instalatie GPL (care o am deja). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Decembrie 13, 2009 Autor Share Postat Decembrie 13, 2009 Salut. Mai Oyama, de ce nu cauti/faci o cutie de viteze de Nipru buna, care sa lucreze bine si ai rezolvat problema . Cutie de viteza auto,ce dracu' sa faci cu ea, trebuie sa fie de pe o masina motor fata-tractiune spate. Adica, arborele primar sa fie paralel cu arborele secundar si conditia ca arborele secundar sa fie cu o singura priza de iesire exterioara spre diferential. Mai gasesti la unele masini cu motor fata-tractiune spate, surpriza, cutia de viteze in diferential. La o mare majoritate a masinilor actuale cutiile de viteza au iesiri ptr. planetare, stinga-dreapta, ce faci cu ele? Admit ca gasesti o solutie miraculoasa de a monta o asfel de cutie pe motorul de Nipru, o planetara va merge la diferentialul spate al motocicletei, a doua ? Demontezi cutia, blochezi diferentialul (daca-ti permite) si obturezi gaura la a 2 a planetara. Nu stiu daca merita atita munca. Personal, mai bine adun 10 cutii de viteza de Nipru si din ele fac una brici si muncesc mai putin. Daca ai de gind sa faci din Nipru un TRIKE atunci se schimba datele problemei. ( Poate dau de lucru cuiva din cei ce citesc, sa vezi boscorodeli, injuraturi, blesteme pe capul meu). Numai bine. nop! evident ca nu merge de auto! cutia nare nimic nu bate nu troncane nu agata rapoartele is baiul, conceptia lor mi-am calculat rapoartele pentru a 3-a si a 4-a in prima faza, ma duc la un atelier local care face toata treaba, intru in amanunt, mi se confirma ca se pot face,dar! mi s-a cerut intre 100-150 lei pe unul din pinioanele treptei de viteza, evident ca mi-am virit coada intre picioare m-am intors 180 grade si am iesit pe usa atelierului. de pus ansamblu motor+ cutie pe cadru de nepra se poate! da nu pot eu, un link cu cine a putut.. cutia insa tot de moto este! Mesaj completat un fel de motto guzi da cu patru cilindri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Decembrie 13, 2009 Share Postat Decembrie 13, 2009 ce frumos danseaza motorul in ultimul filmulet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Decembrie 13, 2009 Autor Share Postat Decembrie 13, 2009 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Decembrie 15, 2009 Share Postat Decembrie 15, 2009 Pai, noh!asta se intampla cu cutiile avionizate, cu cinci viteze cand trebuie sa retrogradezi din a 4-a in zero la 90 la ora si sa-i infigi a cincea cu calcaiul... Imi place cum arata 'sangele' varsat peste tot! ...problema e alta!Daca cutia ar avea 5 , la majoritatea le-ar trebui 6 ...si tot asa ...coloana infinitului... Bine , nu e cazul cu noi , cei de fatza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Decembrie 15, 2009 Autor Share Postat Decembrie 15, 2009 Pai, noh!asta se intampla cu cutiile avionizate, cu cinci viteze cand trebuie sa retrogradezi din a 4-a in zero la 90 la ora si sa-i infigi a cincea cu calcaiul...Imi place cum arata 'sangele' varsat peste tot! ...problema e alta!Daca cutia ar avea 5 , la majoritatea le-ar trebui 6 ...si tot asa ...coloana infinitului... Bine , nu e cazul cu noi , cei de fatza... da da da! am inteles mesajul ! suiside shifter = cutia de viteza cu 5 trepte pentru nipru- in nici un caz nu mi-am pierdut mintile ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Decembrie 16, 2009 Share Postat Decembrie 16, 2009 (editat) ...problema e alta!Daca cutia ar avea 5 , la majoritatea le-ar trebui 6 ...si tot asa ...coloana infinitului...Bine , nu e cazul cu noi , cei de fatza... Asta-i omul, indiferent ce are nu e multumit si daca s-ar putea ar mai adauga el ceva. asa au aparut kiturile alea de trike care se monteaza pe moto stoc si ai 4 roti, doua "ajutatoare" care-ti dau impresia de trike si inca doua ale motocicletei de la mama ei (a se citi din fabrica ) bine-nteles ca aici nu e vorba de @mas care stiu eu ce vrea: aceeasi viteza dar sa se nu mai tureze atat motorul. maestre @mas ceea ce incerci tu aici ma doare si pe mine de ceva vreme. nipra sta pe drum bine la 100 km/h dar motorul e supraturat. roata mai mare sau rapoartele modificate in grup nu dau randamentul scontat. rapoartele schimbate din cutie lafel nu sunt satisfacatoare. de asemenea materialele sunt f proaste(chiar daca la nipru sunt piesele din cutie mai bine uzinate decat la ural). ideea ta cu alta cutie poate ca rezolva problema. ceva de la bmv poate s-o potrivi. mult succes si sa ne tii si pe noi la curent cu evolutia proiectului subiectat. numai bine Editat Decembrie 16, 2009 de magic4ce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 19, 2009 Share Postat Decembrie 19, 2009 (editat) rapoatele din cutia de Nipru sunt bune, cutia de Nipru este in genere foarte buna avand in vedere ca iese ulei din ea prin 3 locuri de obicei, uleiul e celebrul si grosul T90. Cutia de BMW pana la generatia cu racire de ulei este "clunky" si mai ales la ultimele serii 6/7 cam "de ciocolata". Frecvente au fost reparatiile la cutie la 40 000 km cu motorul de nou servisat ca la carte (nu dupa ureche la mila ca la Nipru). CUtia de BMW nu se pupa direct la Nipru/Ural arborele final se roteste invers, asa ca trebuie cardan de BMW, care cardan nu se poate monta pe bascula de Nipru fara cine stie ce proiectare. Problema pana la urma este ca Niprul nu a fost gandit pentru viteze mari, nici BMW-urile R75 si R80 nu prea se lauda cu asa ceva ci doar cu robustete. In ziua de azi degeaba poti sa o tii la 120, ca te plictisesti. Hai mai bine le tinem asa cum sunt si daca vrem sa ne dam tare ne luam un spid ca-s la 800 Euro deja. Editat Decembrie 19, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Decembrie 19, 2009 Share Postat Decembrie 19, 2009 Si daca pun cutie+bascula+grup+cardan de BMW nu merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Decembrie 19, 2009 Autor Share Postat Decembrie 19, 2009 rapoatele din cutia de Nipru sunt bune, cutia de Nipru este in genere foarte buna avand in vedere ca iese ulei din ea prin 3 locuri de obicei, uleiul e celebrul si grosul T90. Cutia de BMW pana la generatia cu racire de ulei este "clunky" si mai ales la ultimele serii 6/7 cam "de ciocolata". Frecvente au fost reparatiile la cutie la 40 000 km cu motorul de nou servisat ca la carte (nu dupa ureche la mila ca la Nipru). CUtia de BMW nu se pupa direct la Nipru/Ural arborele final se roteste invers, asa ca trebuie cardan de BMW, care cardan nu se poate monta pe bascula de Nipru fara cine stie ce proiectare.Problema pana la urma este ca Niprul nu a fost gandit pentru viteze mari, nici BMW-urile R75 si R80 nu prea se lauda cu asa ceva ci doar cu robustete. In ziua de azi degeaba poti sa o tii la 120, ca te plictisesti. Hai mai bine le tinem asa cum sunt si daca vrem sa ne dam tare ne luam un spid ca-s la 800 Euro deja. speed-ul se ia si se "croieste"in el!nare farmec..... deci nu potriveste nimic sa inteleg?,fara modificari medii spre majore? cutie si grup de BMW ar potrivii oarecum, din cele analizate , cu mici interventi de "costumizare" dar asa cum susti tu, cardanul la nipru se fixeaza in bascula si telescopul tot pe bascula, pe cand la BMW telescopul se fixeaza in grup si nu pe bascula,............probabil trebuie modificat si ax cardan (lungimea lui) ,potriveste nu potriveste bascula pe cadru niprului?alte intrebari,in mare s-ar putea face! dar dicteaza prea mult "cashul".. fukui! Mesaj completat http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-FINAL-D...sQ5fAccessories degeaba! Mesaj completat sau trecerea pe lant! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Decembrie 25, 2009 Share Postat Decembrie 25, 2009 Si daca pun cutie+bascula+grup+cardan de BMW nu merge? daca mergea multa lumea facea asta pana acum, iar nemtii aia care monteaza contra cost motoare noi de rural pe nipre nu mai faceau asta, puneau motoare de bemve... hai ca lumea are bemveuri aici, facem o comparatie si iti cam trece. din pacate... stiu ca VREI motor de bemveu la ruseasca! modificarile sunt prea multe, efectiv nu se justifica efortul, mai bine o lasi asa si inveti sa-i ceri atat cat a fost ea gandita sa dea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.