Sari la conținut

Despre farurile moto


remu1
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 94
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

1$ inseamna ca e din sua, plus transport + taxe iesi mai scump :o

 

Dimpotriva, tot iesi mai ieftin. Asta presupunand ca se aplica si taxe (care nu se aplica decat la valori de peste 150$, in cuantum de 8-9% din valoare pt electronice). Iar transportul, la greutatea unui kit xenon nu cred ca depaseste 30$.

 

Am aruncat si eu un ochi acum pe e-bay si vad ca ce zici tu ca e 1$ este de fapt becul, nu kit-ul complet. (poate ca sunt si oferte pt 'kit' , nu sunt gica contra)

Editat de Alexxus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea-s smecherii ieftine gen e-bay. Pun un pret foarte mic ca sa reduca taxele catre e-bay si recupereaza la transport care e supra evaluat. Am gasit si eu un set xenon cu 2 dolari iar transportul pana in Germania era 90.

Eu am gasit chestiile astea:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...e=STRK:MEWAX:IT

Stie cineva daca sunt mai bune decat alea originale?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e mare afacere cu eBay-ul, cel putin in ceea ce priveste kiturile de xenon. La americani il iei cu cativa dolari si platesti peste 40 transport, la nemți dai peste 20 de euro Âşi platesti transport tot pe atât... Ajungi la prețul cu care se vând pe la noi. adică 150-200 ron

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva imbunatatiri la lumina unui far de enduro se pot face / merita facute?

depinde cati bani esti dispus sa investesti in proiectoare aditionale, si de cat te tine alternatorul :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A incercat cineva proiectoarele sau farurile cu led-uri? Or fi eficiente?

(Ar fi o solutie practica pentru motoarele cu generatoare slabute, pt ca nu consuma mult...)

http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/KLR65...d%20review.html

 

http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/KLR65...y%20Lights.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat se poate gasi un kit xenon prin Romanica ? se poate pune si pe un GPZ? am inteles ca geamul farului trebuie sa NU aiba multe striatii(sa fie geam cu sticla clara)!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi poate explica cineva pe aici cum sa fac sa mi se aprinda ambele faruri?

Am un derbi gpr , faza scurta(farul dreapta) faza lunga(farul stanga)...as vrea ca ambele faruri sa se aprinda pe faza scurta la o intensitate mai mica iar pe faza lunga mai puternic(tot ambele) ... Se poate ? Este complicat ? Unu mia zis sa cumpar becuri cu 2 faze sa le pun si atat(nu cred ca e asa simplu)

Ma puteti ajuta???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi poate explica cineva pe aici cum sa fac sa mi se aprinda ambele faruri?

Am un derbi gpr , faza scurta(farul dreapta) faza lunga(farul stanga)...as vrea ca ambele faruri sa se aprinda pe faza scurta la o intensitate mai mica iar pe faza lunga mai puternic(tot ambele) ... Se poate ? Este complicat ? Unu mia zis sa cumpar becuri cu 2 faze sa le pun si atat(nu cred ca e asa simplu)

Ma puteti ajuta???

nu poti face nimic in sensul asta. tu ai becuri separate pt fiecare faza; singurul bec/soclu cu 2 faze este H4; deci te gandesti ca sa pui H4 pe ambele faruri, dar nu tine figura, pt ca farul tau a fost proiectat pt H1 sau H3 sau ce ai tu acuma acolo. deci nu se vede bine daca pui alt bec decat ala ce se potrive in soclul mobrei din fabrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Multam Dane! Din pacate eu nu am garajul si nici sculele meseriase ale tipului cu KLR-ul, asa ca voi incerca sa mi fac doua proiectoare pe LED-uri in... sufragerie, in varianta tipic romaneasca, taind cu flexul, dand gauri cu masina de gaurit "mobila", lipind cu "Picatura". Cand termin o sa pun poze aici. Cine stie, poate va deveni un topic "lipit" si va aduna la fel de multe comentarii ca cel despre lubrifierea lantului.

 

 

 

Imi poate explica cineva pe aici cum sa fac sa mi se aprinda ambele faruri?

Am un derbi gpr , faza scurta(farul dreapta) faza lunga(farul stanga)...as vrea ca ambele faruri sa se aprinda pe faza scurta la o intensitate mai mica iar pe faza lunga mai puternic(tot ambele) ... Se poate ? Este complicat ? Unu mia zis sa cumpar becuri cu 2 faze sa le pun si atat(nu cred ca e asa simplu)

Ma puteti ajuta???

 

Nu cunosc detalii despre modelul mobrei tale, insa IN PRINCIPIU se poate face urmand pasii de mai jos. Inainte de toate trebuie sa verifici daca generatorul tau duce inca un halogen in plus. 2 x H4(55/60W) pe faza lunga consuma maxim 120w pe faza lunga. Aduni consumul de la lampile de stop si pozitie, cu semnalizarile(valorile lor se gasesc in manualul de reparatii), cu alti consumatori(manere incalzite, etc), plus cei 120W de la viitoarele faruri. Daca suma lor depaseste puterea nominala a generatorului(alternator) nu e recomandat sa faci treaba asta. Daca alternatorul duce chiar si mai mult, atunci faci asa>

 

 

1. Desfaci masca de la faruri si scoti becurile. Te uiti la papuc si vezi care e masa(nulul) de la ambele faze. Cel mai ok ar fi sa folosesti un multimetru si sa masori polaritatea atunci cand aprinzi farurile. Daca nu ai multimetru, atunci orienteaza te> acest fir e legat la carcasa. Cel mai probabil tu ai H1 sau H3, asa ca nu e greu sa ti dai seama. Celelalt fire plusul(faza scurta la sfarul stang, lunga la cel drept)

 

 

2. Adaptezi soclul de H4 in locul celui vechi, le fiecare far

 

3. Legi fazele si nulul cu papuci la fiecare H4

 

 

Ar mai fi o varianta muuult mai scumpa>

 

iti pui doua xenoane H4 si in felul asta nu-ti mai faci probleme cu suprasolicitarea instalatiei electrice

 

 

 

 

 

 

 

 

Mesaj completat

 

Am gasit si un exemplu concret pentru ceea ce vrei sa faci tu>

 

http://www.xrv.org.uk/articles/headlight_conversion.php

post-15936-1262953201_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca proiectoarele alea cu LED-uri is ca sa fii vazut, nu ca sa vezi tu mai bine :rock:

Mesaj completat

Ready for the test drive!

 

oare de ce nu a pus poze si dupa conversie la AT? :crack:

 

probabil pt ca nu vedea nimic :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tipu asta cu KLR-ul zicea ca lumina lor e destul de difuza, deci clar nu-ti bate ca un halogen. Eu ma gandesc ca si le -a montat pe furca pt ca farul e montat pe suportul de la carena, si nu-i bate in directia in care vireaza. Oricum, chiar dacă bate 5-10 metri tot e bine, ca vezi pietonii, gropile.

 

 

SI oricum, e foarte bine sa fii mai vizibil... Eu o patisem de mai multe ori sa intre n depasire conservele de pe sens opus, chiar in fata mea. Ma gandesc ca poate nu ma vedeau din timp.

Editat de livius_ereticus007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am pe first bike 125 farul cu tot cu lampa proiectoare de la fiat ritmo 1986 (una din fostele masini a lui tata,modeulul nr2 cu 4 faruri ) cu H3 65w...becul original era de 35w...se simte la consum nu prea se incarca bateria cand merg cu bec mai ales in oras.......lampa originala era din plastic si se veda ca draq,avea ditamai punctu negru exact pe mijlocu drumului...

 

la suzu gsx400 am o lumina extraordinara din toate pdv ...numa s-o fac sa fie si rulabila dar cred ca se potriveste farul si lampa de la fiat ritmo CL 65 1980 ursuletz (modelu cu 2 faruri )

 

liviu, pe leduri niciodata n-o sa se vada bine fiindca nu va avea suficienta intensitate kit ca scade consumul ,deocamdata sunt bune doar pt pozitii (vorbind de leduri obisnuite standard albe sau transparente ,exista si leduri f scumpe si puternice ) ...sper sa nu muncesti degeaba daca te apuci sa le faci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

led-urile is de 2 neamuri... unghi mare de vizibilitate la raza luminoasa, aia insemna ca o sa te vada bine conservarii de pe contrasens si cu unghi mic la raza luminoasa, aia inseamna ca fascicolul de lumina este mai restrans si mai concentrat, adica le-ai putea folosi ca si proiectoare pe mobra, teoretic.

 

daca vrei din cele din urma, o sa te cam coste, pt ca un astfel de led poate costa si 100 ron :crack:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aprofundat chestiunea mintenas si am ajuns la concluzia ca ledurile sunt de (cel putin) 4 categorii.

 

1. cele clasice, de care stie toata lumea

2. super-luminoase (superflux, superbright) - deforma patrata, ceva mai scumpe, insa mult mai luminoase

3. de putere mare - cele mai puternice bat la c0r becurile normale cu filament

4. SMD - mai slabe decat cele superflux ca luminozitate, dar mai mici ca dimensiuni (asa am inteles eu, s ar putea sa ma insel)

 

Pt niste proiectoare moto se preteaza categoriile 2 si 3.

 

Ledurile superflux costa intre 1,5 si 7 lei. Cele mai puternice dintre ele emit 25 de lumeni. 10 astfel de leduri produc un flux luminos mai mare putin decat cu cel al unui bec de 24w( un bec de semnalizare). Eu unul cred ca stralucesc mult mai tare. Marele lor avantaj e ca papa doar cativa watti, plus ca se monteaza destul de usor, cu cunostinte minime de electronica: se pun in serie cate 3, plus o rezistenta.

 

Ledurile de putere sunt mai pretentioase - trebuiesc racite cu radiator, au nevoie de sursa de stabilizare a curentului, suporta lentile de focalizare. cele mai puternice leduri de putere au peste 1000 de lumeni, luminozitate comparabila cu cea a unui bec de 100w. ca pret, cu tot cu sursa de stabilizare, e la fel de scump ca un kit xenon h4 pt moto. va mai dura pana cand ledurile vor lua locul halogenelor.

 

pana ma apuc de proiectoare o sa mi schimb semnalizarile si stopul cu leduri superflux.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://buy.mikado.ro/product_info.php?cPat...roducts_id=3974

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aprofundat chestiunea mintenas si am ajuns la concluzia ca ledurile sunt de (cel putin) 4 categorii.

 

1. cele clasice, de care stie toata lumea

2. super-luminoase (superflux, superbright) - deforma patrata, ceva mai scumpe, insa mult mai luminoase

3. de putere mare - cele mai puternice bat la c0r becurile normale cu filament

4. SMD - mai slabe decat cele superflux ca luminozitate, dar mai mici ca dimensiuni (asa am inteles eu, s ar putea sa ma insel)

 

Pt niste proiectoare moto se preteaza categoriile 2 si 3.

 

Ledurile superflux costa intre 1,5 si 7 lei. Cele mai puternice dintre ele emit 25 de lumeni. 10 astfel de leduri produc un flux luminos mai mare putin decat cu cel al unui bec de 24w( un bec de semnalizare). Eu unul cred ca stralucesc mult mai tare. Marele lor avantaj e ca papa doar cativa watti, plus ca se monteaza destul de usor, cu cunostinte minime de electronica: se pun in serie cate 3, plus o rezistenta.

 

Ledurile de putere sunt mai pretentioase - trebuiesc racite cu radiator, au nevoie de sursa de stabilizare a curentului, suporta lentile de focalizare. cele mai puternice leduri de putere au peste 1000 de lumeni, luminozitate comparabila cu cea a unui bec de 100w. ca pret, cu tot cu sursa de stabilizare, e la fel de scump ca un kit xenon h4 pt moto. va mai dura pana cand ledurile vor lua locul halogenelor.

 

pana ma apuc de proiectoare o sa mi schimb semnalizarile si stopul cu leduri superflux.

 

eu zic ca sa nu te apuci ca lucrezi degeaba; serios acuma, la semnale daca pui led-uri, trebuie sa pui si rezistenta aia de putere mare, altfel o sa iti clipeasca prea des, deci nu castigi consum redus de putere; si pentru cat se vede mai bine, chiar nu merita. merita daca ai de unde sa montezi sticle clare la semnalizatoare si led-uri galbene, ca sa arate mobra fain, dar nu cred ca e cazul.

 

cat despre stop cu le-uri... ala am facut si eu. poti sa vezi aici cum o iesit :crack:

 

 

Ma gandesc sa imi iau 2 proiectoare delea ieftine cu 50 ron din piata de la rusi si sa pun led-uri in ele; nu ca sa vad eu, ca vad destul de bine cu xenonul, dar ca sa fiu vazut mai bine. io zic ca asta e cel mai important aspect :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N are de ce sa fie pe degeaba, pt ca nu urmaresc neaparat aspectul estetic(nu ma gandesc la un "tuning", nu am vitezana, nu-s cocalar). Spre deosebire de BMW-ul tau care are alternator cu excitatie si care duce sute de watti in plus, batranica mea are un generator care nu sta bine deloc la capitolul asta. Asa ca fie ii montez in plus un altenator, fie maresc puterea magnetilor la cel existent, fie scad consumul. Farul cu xenon + semnalizarile si stopul pe leduri imi aduc un castig de circa 80 watti. Ideea e ca mobra sa fie mai vizibila, sa am o vizibilitate mai buna pe timp de noapte, sa nu fortez instalatia electrica, sa nu risc sa-mi descarc bateria, ba mai mult - sa am o rezerva pt manere incalzite sau alti consumatori. De fapt, cred ca toti isi doresc asta de la motorul lor. Oricum, pana in martie tre sa-mi ocup timpul cu ceva.

 

Cat ti a luat sa faci stopul? Ai folosit vre-un kit sau l-ai confectionat de la 0?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N are de ce sa fie pe degeaba, pt ca nu urmaresc neaparat aspectul estetic(nu ma gandesc la un "tuning", nu am vitezana, nu-s cocalar). Spre deosebire de BMW-ul tau care are alternator cu excitatie si care duce sute de watti in plus, batranica mea are un generator care nu sta bine deloc la capitolul asta. Asa ca fie ii montez in plus un altenator, fie maresc puterea magnetilor la cel existent, fie scad consumul. Farul cu xenon + semnalizarile si stopul pe leduri imi aduc un castig de circa 80 watti. Ideea e ca mobra sa fie mai vizibila, sa am o vizibilitate mai buna pe timp de noapte, sa nu fortez instalatia electrica, sa nu risc sa-mi descarc bateria, ba mai mult - sa am o rezerva pt manere incalzite sau alti consumatori. De fapt, cred ca toti isi doresc asta de la motorul lor. Oricum, pana in martie tre sa-mi ocup timpul cu ceva.

 

Cat ti a luat sa faci stopul? Ai folosit vre-un kit sau l-ai confectionat de la 0?

vezi ca pentru semnale, poti sa folosesti becuri gata facute pt soclu, cu LED-uri :crack:

 

2270-automotive-led-light-bulb-1.jpg

 

is 18 ron setul :rock: dar... daca pui led-uri si te astepti sa scada consumul, trebuie sa iti schimbi si releul de semnalizare! daca vrei sa il pastrezi pe ala vechi, o sa clipeasca prea repede.

 

stopul are vreo 40 si ceva de led-uri, 12 pe pozitie cas a lumineze numarul si restul 8 coloane parca de cate 4 led-uri. 4 coloane se aprind pe pozitie, impreuna cu alea 12 ce bat pe numar si inca 4 cand apas frana - efectul l-ai vazut in film.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
N are de ce sa fie pe degeaba, pt ca nu urmaresc neaparat aspectul estetic(nu ma gandesc la un "tuning", nu am vitezana, nu-s cocalar). Spre deosebire de BMW-ul tau care are alternator cu excitatie si care duce sute de watti in plus, batranica mea are un generator care nu sta bine deloc la capitolul asta. Asa ca fie ii montez in plus un altenator, fie maresc puterea magnetilor la cel existent, fie scad consumul. Farul cu xenon + semnalizarile si stopul pe leduri imi aduc un castig de circa 80 watti. Ideea e ca mobra sa fie mai vizibila, sa am o vizibilitate mai buna pe timp de noapte, sa nu fortez instalatia electrica, sa nu risc sa-mi descarc bateria, ba mai mult - sa am o rezerva pt manere incalzite sau alti consumatori. De fapt, cred ca toti isi doresc asta de la motorul lor. Oricum, pana in martie tre sa-mi ocup timpul cu ceva.

 

Cat ti a luat sa faci stopul? Ai folosit vre-un kit sau l-ai confectionat de la 0?

 

 

da' ce ma, daca ai vitezana si bmw esti cocalar? plm, inseamna ca eu care am inceput de la mobra si am trecut prin aproape toate motoarele comuniste sunt cel mai mare cocalar, avand un sport-touring (care de fapt este un fel de super-sport touring) si un super-sport pur-sange si, culmea un m5 2009 si un seria 1 2008 sunt cel mai mare cocalar, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ca fie ii montez in plus un altenator, fie maresc puterea magnetilor la cel existent, fie scad consumul. Farul cu xenon + semnalizarile si stopul pe leduri imi aduc un castig de circa 80 watti.

Ti s-a mai spus dar vad ca tot nu intelegi, semnalizarile pe leduri nu-ti vor scadea consumul decat daca folosesti si un releu de semnalizare special conceput pentru leduri. Daca vei inlocui becurile de semnalizare cu leduri va semnaliza foarte repede, probabil insesizabil sau deloc iar daca pui rezistenta aia de putere in paralel cu ledurile va functiona ok dar consumul va fi ca si cand ai folosi becuri.

 

Daca nu-ti incarca suficient degeaba te chinui sa reduci consumul problema e in alta parte: ori ai consumatori in plus gen manere incalzite (chiar si asa nu ar trebui sa ai probleme decat poate prin oras) ori ai o problema la circuitul de incarcare ( punte-regulator sau alternator) care in timp se va agrava chiar daca reduci tu consumul.

 

Eu nu am intalnit pana acum vreo japoneza care sa aiba alternatorul subdimensionat si nici magnetii aia nu-si pierd proprietatile prea repede, am avut japoneza din 78 care si acum incarca bine iar far mai bun ca pe motorul ala inca n-am avut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

semnalizarile pe leduri nu-ti vor scadea consumul decat daca folosesti si un releu de semnalizare special conceput pentru leduri. Daca vei inlocui becurile de semnalizare cu leduri va semnaliza foarte repede, probabil insesizabil sau deloc iar daca pui rezistenta aia de putere in paralel cu ledurile va functiona ok dar consumul va fi ca si cand ai folosi becuri.

 

Explica-te, ca poate inteleg si eu ce vrei sa zici.

 

Releul de semnalizare e un simplu comutator (temporizator de putere), el nu consuma curent. Daca pui leduri, ai dreptate, va semnaliza foarte repede sau deloc, dar chiar si cu ele aprinse consumul va fi sensibil mai mic decat cu bec. Si ce rost are sa pui o rezistenta de putere in paralel cu ledurile? Interesul tau e sa scazi puterea, nu sa pastrezi viteza de comutatie a releului. Mai bine scoti din circuit releul ca doar ai pus led-uri ca sa scazi puterea consumata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...