betarrt50 Postat Ianuarie 17, 2010 Share Postat Ianuarie 17, 2010 Salut! In vara se implinesc 2 ani de cand ma dau pe enduro cu un beta rrt50 care a tinut extrem de bine pe oriunde l-am bagat. Bineinteles ca in unele momente s-a simtit lipsa de putere , tocmai de aceea sunt nevoit sa-l schimb. Ce imi doresc? Ar fi doua alternative: 1) Ori sa imi iau un enduro mai ieftin, sub 1000 euro, ceva mai darapanat si sa-l aranjez putin si mai iau un cross full , deci voi avea 2 motoare. 2) Ori imi iau direct un enduro ok, pana in 2000 euro? In cazul enduro vreau neaparat 4t si ma uit dupa urmatoarele aspecte: - sa nu pierd mult la revindere - sa fie fiabila si usor de intretinut - sa gasesc foarte usor piese - adica sa fie o motocicleta populara in Romania - sa nu fie extrem de violenta dar nici foarte lenesa Ce vreau sa fac cu ea? Pai in principal vreau sa ma dau pe munte, insa pana ajung la munte mai merg si pe asfalt si in padure. Deci trebuie sa le imbine pe toate. La ce modele m-am gandit? Pai mi s-au parut ok Honda Xr , Yamaha xt si mai ales suzuki dr de 350. Ce alte modele s-ar incadra aici si care din ele se potrivesc mai bine cerintelor mele? Mesaj completat Ar mai fi interesanta si Yamaha tt-r (cu diferite motorizari) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danok Postat Ianuarie 17, 2010 Share Postat Ianuarie 17, 2010 Mai e o varianta:iti iei un cross si te dai la enduro cu el.Eu cel putin asa fac de 1 an si mai gasesti si alti baieti pe forum care se inteleg foarte bine cu cross-ul la enduro. Schimbi eventual raportul pinionelor, arcurile si te dai pe coclauri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
6speed Postat Ianuarie 17, 2010 Share Postat Ianuarie 17, 2010 Salut!In vara se implinesc 2 ani de cand ma dau pe enduro cu un beta rrt50 care a tinut extrem de bine pe oriunde l-am bagat. Bineinteles ca in unele momente s-a simtit lipsa de putere , tocmai de aceea sunt nevoit sa-l schimb. Ce imi doresc? Ar fi doua alternative: 1) Ori sa imi iau un enduro mai ieftin, sub 1000 euro, ceva mai darapanat si sa-l aranjez putin si mai iau un cross full , deci voi avea 2 motoare. 2) Ori imi iau direct un enduro ok, pana in 2000 euro? In cazul enduro vreau neaparat 4t si ma uit dupa urmatoarele aspecte: - sa nu pierd mult la revindere - sa fie fiabila si usor de intretinut - sa gasesc foarte usor piese - adica sa fie o motocicleta populara in Romania - sa nu fie extrem de violenta dar nici foarte lenesa Ce vreau sa fac cu ea? Pai in principal vreau sa ma dau pe munte, insa pana ajung la munte mai merg si pe asfalt si in padure. Deci trebuie sa le imbine pe toate. La ce modele m-am gandit? Pai mi s-au parut ok Honda Xr , Yamaha xt si mai ales suzuki dr de 350. Ce alte modele s-ar incadra aici si care din ele se potrivesc mai bine cerintelor mele? Mesaj completat Ar mai fi interesanta si Yamaha tt-r (cu diferite motorizari) daca iti faceai ceva timp,sa rasfoiesti pe aici,gaseai raspunsuri si la intrebarile/nelamuririle pe care, inca nu ai descoperit ca le ai. dar ,totusi,ca sfat:cumpara o mobra la care,in primul rind sa gasesti piese in Romania ,la modul real. o mobra ,care daca o scapi "pe jos" de vreo 10 ori sa nu obosesti exagerat ridicind-o. o mobra,ce sa aiba destula putere,incit sa nu doresti sa o schimbi dupa 6 luni, din "lipsa de putere". toate din cele enumerate de tine,intrunesc criteriile tale. nu uita:traim intr-o tara,unde nu se prea pune pret pe calitate,deci o mobra de endureala soft&hard,care sa isi mentina pretul ,astfel incit "sa nu pierd prea mult la revindere",sincer nu prea vad sa existe. bafta,la alegere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danok Postat Ianuarie 17, 2010 Share Postat Ianuarie 17, 2010 Daca alegi KTM, Yamaha, Honda nu ar trebui sa ai probleme cu piesele. In RO, pe partea de enduro, KTM a castigat teren in detrimentul celorlalte asa ca poate gasesti ceva convenabil pentru buzunarul tau(nu sunt fan impatimit KTM dar asta e realitatea). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
betarrt50 Postat Ianuarie 18, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 18, 2010 daca iti faceai ceva timp,sa rasfoiesti pe aici,gaseai raspunsuri si la intrebarile/nelamuririle pe care, inca nu ai descoperit ca le ai.dar ,totusi,ca sfat:cumpara o mobra la care,in primul rind sa gasesti piese in Romania ,la modul real. o mobra ,care daca o scapi "pe jos" de vreo 10 ori sa nu obosesti exagerat ridicind-o. o mobra,ce sa aiba destula putere,incit sa nu doresti sa o schimbi dupa 6 luni, din "lipsa de putere". toate din cele enumerate de tine,intrunesc criteriile tale. nu uita:traim intr-o tara,unde nu se prea pune pret pe calitate,deci o mobra de endureala soft&hard,care sa isi mentina pretul ,astfel incit "sa nu pierd prea mult la revindere",sincer nu prea vad sa existe. bafta,la alegere. Prin "sa nu pierd prea mult la revindere" ma refeream la urmatorul aspect: Un dr de 350 iti mentine pretul destul de bine , in schimb beta rrt50 a mea pe care am dat 1300 euro acum 2 ani, abia daca mai scot 900. nici atat nu cred. La asta ma refeream. Mesaj completat Daca alegi KTM, Yamaha, Honda nu ar trebui sa ai probleme cu piesele. In RO, pe partea de enduro, KTM a castigat teren in detrimentul celorlalte asa ca poate gasesti ceva convenabil pentru buzunarul tau(nu sunt fan impatimit KTM dar asta e realitatea). Eu am o beta si as merge tot pe beta ca mi-a placut, asta numai daca as avea conditii de intretinere pentru ea in Romania, deci deocamdata va trebui sa aleg intre Ktm, Yamaha , Honda , Suzuki , cam astea sunt principalele marci la care se gasesc piese pe stoc, daca nu ma insel. Astept si din partea voastra niste modele care sa se incadreze la cerintele mele (masa proprie mica , putere suficienta sa poti face de toate cu ea , sa gasesti piese pe stoc si ieftine , intretinere ieftina) Ma bate totusi gandul , nu stiu de ce, sa strang putin cureaua si sa iau un Exc 125. Desi pana acum mi-am dorit foarte mult 4t, cand vad exc-ul in actiune ma cam razgandesc. In schimb exc-ul nu e nici pe departe asa fiabil si daca nu ma insel piesele costa destul de mult. Mesaj completat Mai e o varianta:iti iei un cross si te dai la enduro cu el.Eu cel putin asa fac de 1 an si mai gasesti si alti baieti pe forum care se inteleg foarte bine cu cross-ul la enduro. Schimbi eventual raportul pinionelor, arcurile si te dai pe coclauri. Nu voi apela la aceasta varianta pentru ca am nevoie sa ma dau si pe asfalt. Decat daca il voi putea inmatricula ar fi o alternativa de apreciat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 pentru ceea ce vrei xr400 sau dr350 iti vin manusa! sunt ieftine ca pret, foarte fiabille, intretinerea super usoara, consumabile intotdeauna pe stoc, piese oem la comanda in 15 zile. multe modele care se vand la noi sunt inmatriculate deja, deci te poti da si pe asfalt cu gume potrivite gen tkc80. un dr gasesti incepand de la 1000 euro pana la 2000 in functie de cum arata. la revanzare pierzi foarte putin sau daca ai noroc chiar deloc. pt. banii astia ofera multa satisfactie, ce-l putin eu sunt foarte incantat de achizitie. Xr-ul cred ca e mai scump si la fel de bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seseseko Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 ...beta rrt50 a mea pe care am dat 1300 euro acum 2 ani, abia daca mai scot 900. 30% devalorizare in 2 ani, timp in care te-ai dat, uzura, etc mi se pare decent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 Prin "sa nu pierd prea mult la revindere" ma refeream la urmatorul aspect:Un dr de 350 iti mentine pretul destul de bine , in schimb beta rrt50 a mea pe care am dat 1300 euro acum 2 ani, abia daca mai scot 900. nici atat nu cred. COME ON ... asta nu e devalorizare... ai probleme la gestionarea banilor... inteleg ca nu ai banii ptr the dream machine dar sa nu te atepti sa ti o motocicleta 2 ani sa o dai cu aceasi bani... doar ai folosit-o nu? ia sa intrebi pe cei care si-au luat o motocicleta noua si o vand dupa 2 ani... acolo sa vezi devalorizare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Darch Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 Kawasaki KLR650. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 ia sa intrebi pe cei care si-au luat o motocicleta noua si o vand dupa 2 ani... acolo sa vezi devalorizare corect. nu mai ganditi enduro-ul ca pe o afacere ca nu o sa mai dormiti noaptea. E un hobby = cheltuiala. Ganditi-va doar cat de mult puteti cheltui pentru o distractie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
6speed Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 (editat) pai na, omul vrea sa o si dea de "pereti" si sa si piarda la ea 100 de euro. cred ca asa am vrea toti . din pacate in sportul asta,nu poti socoti asa. un DR 350 e ok,mai ales daca prinzi unul in varianta cu buton si nu kick. ar mai fi DRZ,tot cu pornire la buton,pe mobile.de,preturile mi se par super decente,in conditiile in care in multe dintre anunturi,scria ca exista carte de service => intretinere ok. XR 250-400 ,sunt ok,in schimb daca doresti piese ,dureaza,caci singurul loc de unde poti sa gasesti piese ( la preturi decente) e pe afara. La noi ,Honda e slab reprezentata,la capitolul piese. Recomand,Dr 350,pentru fiabilitate,pentru ce poate mobra,chiar daca e putin cam grea,in comparatie cu CRF 450 de exemplu (mai mare dar mai usor),modul easy de a gasi piese,popularitatea in Romania,devalorizare relativ ok,daca nu "concurezi" cu cele din Italia,care am vazut ca sunt la "oferta" marea majoritate. CRFX-urile sunt iarasi super faine ,si fiabile (din cite am auzit). In toata ecuatia,conteaza mult si la ce vrei sa il folosesti,caci daca iti propui,sa te plimbi prin natura ai nevoie de un tip de motor,daca iti propui sa furi oule uliului ,ai nevoie de alt tip de motor,daca doresti sa mai si mergi cu ea pe sosea/inmatricula,iar,alt tip de motor. Oricum,indiferent ce vrei,sa te gindesti ca tot timpul,pe parcurs te poti razgindi ,si poate,vei vrea sa mai faci si altceva cu mobra,decit pentru ce a fost initial gindita,si atunci pot aparea probleme. Spre exemplu:degeaba vrei plimbari enduro,prin noroaie,paduri,cu putin noroi (in comparatie cu hard,unde cauti cele mai aiurea gauri),si cumperi ,o vacuta ,daca sti ca mai ai momente cind te apuca "nebunia" si vrei hard. Mesaj completat pai na, omul vrea sa o si dea de "pereti" si sa si piarda la ea 100 de euro. cred ca asa am vrea toti . din pacate in sportul asta,nu poti socoti asa. un DR 350 e ok,mai ales daca prinzi unul in varianta cu buton si nu kick. ar mai fi DRZ,tot cu pornire la buton,pe mobile.de,preturile mi se par super decente,in conditiile in care in multe dintre anunturi,scria ca exista carte de service => intretinere ok. XR 250-400 ,sunt ok,in schimb daca doresti piese ,dureaza,caci singurul loc de unde poti sa gasesti piese ( la preturi decente) e pe afara. La noi ,Honda e slab reprezentata,la capitolul piese. Recomand,Dr 350,pentru fiabilitate,pentru ce poate mobra,chiar daca e putin cam grea,in comparatie cu CRF 450 de exemplu (mai mare dar mai usor),modul easy de a gasi piese,popularitatea in Romania,devalorizare relativ ok,daca nu "concurezi" cu cele din Italia,care am vazut ca sunt la "oferta" marea majoritate. CRFX-urile sunt iarasi super faine ,si fiabile (din cite am auzit). In toata ecuatia,conteaza mult si la ce vrei sa il folosesti,caci daca iti propui,sa te plimbi prin natura ai nevoie de un tip de motor,daca iti propui sa furi oule uliului ,ai nevoie de alt tip de motor,daca doresti sa mai si mergi cu ea pe sosea/inmatricula,iar,alt tip de motor. Oricum,indiferent ce vrei,sa te gindesti ca tot timpul,pe parcurs te poti razgindi ,si poate,vei vrea sa mai faci si altceva cu mobra,decit pentru ce a fost initial gindita,si atunci pot aparea probleme. Spre exemplu:degeaba vrei plimbari enduro,prin noroaie,paduri,cu putin noroi (in comparatie cu hard,unde cauti cele mai aiurea gauri),si cumperi ,o vacuta ,daca sti ca mai ai momente cind te apuca "nebunia" si vrei hard. Un DRZ de 400,ar fi ok,ca are pornire la buton,poti cu el si plimbari prin paduri sa admiri apusul de soare,si hard,poti pune si kit de supermoto,deci plimbari light prin oras,si daca cumperi de afara unu inmatriculat,il poti inmatricula si la noi.Piese gasesti easy. Mesaj completat mama lui de sait Editat Ianuarie 18, 2010 de 6speed Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 La noi ,Honda e slab reprezentata,la capitolul piese. Aici te contrazic - pentru modelele uzuale de cross/enduro gasesti tot pe stoc la Mc Ciuc la Zoli sau la Romeo la Rasnov Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos_lz Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 Eu cred ca dr 350 ar fi cel mai bun pentru tine. Fiabile si destul de ieftine, gasesti pana in 1500 ceva super bun. Bun pentru enduro, merge si hard... Singura problema o sa fie cand ai sa evoluezi si ai face anumite chestii(urcari mai extreme) si nu prea te ajuta motocicleta. Eu am cam aceiasi greutate ca si tine si merg pe ceva asemanator dr-ului de 350(yama tt 350) si ma duce perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 1. Cea mai buna motocicleta este aia pe care iti permiti sa ti-o cumperi si ulterior sa o intretii corespunzator. 2. Cat despre recuperat bani la revanzare slabe sanse. Daca o intretii ca la carte (bani cheltuiti) ai sanse sa iti recuperezi banii dati pe motocicleta (achizitie) +/- 10 %; asta in conditii normale de piata spre care se pare ca ne indreptam si noi .... 3. Cat despre un hobby din care sa iesi cat de cat pe plus, cred ca merita pescuitul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
betarrt50 Postat Ianuarie 18, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 18, 2010 Bun. Deci motorul se doreste a fi: - destul de usor, nu gen dr 650 (~160 kg) - usor de manevrat - nu foarte puternic , ma gandeam la 250-450 cmc si vreo 30-40 cp maxim - sa gasesc piese pe stoc si usor - sa fie usor de intretinut si fiabil Ma intereseaza pentru munte, nu noroaie , santuri, etc ci in special pentru drumuri forestiere si ceva asfalt. Ma gandeam sa iau un cross 2t la 125 , insa la conditiile astea de mers nu cred ca o sa imi placa prea mult, pentru ca este dedicat crossului. M-am gandit si eu la dr350-400 , xr-uri , etc, acum sa vad si de ce bani voi dispune. Daca nu reusesc sa mai strang cateva sute euro voi fi nevoit sa ma rezum la ceva mai ieftin, eventual sa o dau pe a mea si o mica diferenta. Mesaj completat Am stat si m-am mai interesat si am ajuns la concluzia ca Dr350 ar fi cel mai ok pentru ce vreau eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 Ti-ai raspuns la intrebare singur din primul tau post. Ai primit suficente raspunsuri ca sa te decizi. Totusi, dupa ce am postat atatea persoane mi se pare lipsit de respect sa intrebi iar acelasi lucru. Bine ca ai completat mesajul cu decizia, sper finala Hai bafta si sa te vedem pe 2 roti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
6speed Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 2 roti de DR 350 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos_lz Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 2 roti de DR 350 Dr 350 in actiune. (lol la ultimele litere din link) Foarte frumos dr'ul acela. Merge foarte bine, suna bine... are si pornire la buton. Daca te intereseaza ai PM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 merita DR-350, dar casca ochii la chiuloasa inainte sa-l cumperi !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CazyRO Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 merita DR-350, dar casca ochii la chiuloasa inainte sa-l cumperi !!! care-i treaba cu chiulasa? la ce te referi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 (editat) palierele axului cu came! uzura nu duce decat ori la dezmembrare motor (pentru valorificare) ori reparatie (chiuloasa + ax cu came) foarte scumpa chiar si cu piese second (ax cu came OEM+nou - 280 euro). daca vanzatorul nu are nimic de "ascuns" (si clientul este serios) merita dat jos capacul de chiuloasa si aruncata o privire. intotdeauna se uzeaza palierul dinspre bujie... si dupa ce uzura/jocul este suficient de mare apare partea a doua: ruperea axului cu came (intre came si palierul cu pricina) eu nu am cascat ochii acum 3,5 ani cand am luat Dr-ul si dupa cca.50 ore de functionare a cedat... am avut noroc ca s-a rupt portiunea de ax pe care se afla camele si nu s-a stricat si altceva.... concluzia la desfacere: palier uzat ax cu came bucsat ... Cazul meu nu este unic.... Editat Ianuarie 19, 2010 de florinelu07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
betarrt50 Postat Ianuarie 19, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 19, 2010 palierele axului cu came!uzura nu duce decat ori la dezmembrare motor (pentru valorificare) ori reparatie (chiuloasa + ax cu came) foarte scumpa chiar si cu piese second (ax cu came OEM+nou - 280 euro). daca vanzatorul nu are nimic de "ascuns" (si clientul este serios) merita dat jos capacul de chiuloasa si aruncata o privire. intotdeauna se uzeaza palierul dinspre bujie... si dupa ce uzura/jocul este suficient de mare apare partea a doua: ruperea axului cu came (intre came si palierul cu pricina) eu nu am cascat ochii acum 3,5 ani cand am luat Dr-ul si dupa cca.50 ore de functionare a cedat... am avut noroc ca s-a rupt portiunea de ax pe care se afla camele si nu s-a stricat si altceva.... concluzia la desfacere: palier uzat ax cu came bucsat ... Cazul meu nu este unic.... Interesant ce spui tu aici. Daca ar fi si alte aspecte la care sa ma uit te rog sa le enumeri aici. Ti-as fi foarte recunoascator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 - in caz de lovit se mai intampla sa curga ulei in rezervorul de ulei din cadru (350-ul este cu carter uscat)(curge in zona prinderi motorului pe cadru si anume in zona prinderii dintre capacul de chiuloasa si cadru) - daca a fost folosit intens in offroad se poate sa fie uzati rulmetii de la prindere bascula-amortizor - se intampla in cazul in care s-au schimbat vitezele fara ambreiaj sa apara zgomote la treapta a 2-a si eventual a 3-a. - in general este o motocicleta pretentioasa la ulei (in special la calitate) dar nu mai jos de 10W40 - se va incinge mult mai tare daca se folosesc pinioane pentru raport mare de transmisie (13/50 - original 14/43)(din motive de supraturare) - merita verificat intinzatorul lantului de distributie; in multe cazuri cand se apropie vanzarea se sudeaza un adaos pe intinzator pentru a inlatura temporar eventualele zgomote. cu ocaza asta se poate verifica (precizie 90%) daca lantul de distributie nu a ajuns la limita de uzura (se introduce intizatorul deschis la maxim, iar daca acesta intra complet atunci se schimba lantul de distributie) - de preferat varianta fara electrostarter (+7kg/intretinere suplimentara) si de asemenea nu SHC (tipic pentru SUA+Canada) din motive de greutate cu cca 10 kg mai mult doar din cadru fata de cel clasic + suspensie mai putin performanta si cu mai putine ajustari. nu prea mai am alte idei momentan..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 la un motor vechi nu pierzi mult deobicei pt ca se strica cu siguranta si o sa-l repari deci, pretul de achizitie se mentine insa cu motoru nu te poti da fara sa platesti nimic. la toti ni-i greu la cati mai multi km!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 nu puteam sa o zic mai bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.