Sari la conținut

Motorul enduro potrivit


Postări Recomandate

Salut!

In vara se implinesc 2 ani de cand ma dau pe enduro cu un beta rrt50 care a tinut extrem de bine pe oriunde l-am bagat. Bineinteles ca in unele momente s-a simtit lipsa de putere , tocmai de aceea sunt nevoit sa-l schimb.

 

Ce imi doresc?

Ar fi doua alternative:

1) Ori sa imi iau un enduro mai ieftin, sub 1000 euro, ceva mai darapanat si sa-l aranjez putin si mai iau un cross full , deci voi avea 2 motoare.

2) Ori imi iau direct un enduro ok, pana in 2000 euro?

 

In cazul enduro vreau neaparat 4t si ma uit dupa urmatoarele aspecte:

- sa nu pierd mult la revindere

- sa fie fiabila si usor de intretinut

- sa gasesc foarte usor piese - adica sa fie o motocicleta populara in Romania

- sa nu fie extrem de violenta dar nici foarte lenesa

 

Ce vreau sa fac cu ea?

Pai in principal vreau sa ma dau pe munte, insa pana ajung la munte mai merg si pe asfalt si in padure. Deci trebuie sa le imbine pe toate.

 

La ce modele m-am gandit?

Pai mi s-au parut ok Honda Xr , Yamaha xt si mai ales suzuki dr de 350. Ce alte modele s-ar incadra aici si care din ele se potrivesc mai bine cerintelor mele?

Mesaj completat

Ar mai fi interesanta si Yamaha tt-r (cu diferite motorizari)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 53
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mai e o varianta:iti iei un cross si te dai la enduro cu el.Eu cel putin asa fac de 1 an si mai gasesti si alti baieti pe forum care se inteleg foarte bine cu cross-ul la enduro. Schimbi eventual raportul pinionelor, arcurile si te dai pe coclauri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

In vara se implinesc 2 ani de cand ma dau pe enduro cu un beta rrt50 care a tinut extrem de bine pe oriunde l-am bagat. Bineinteles ca in unele momente s-a simtit lipsa de putere , tocmai de aceea sunt nevoit sa-l schimb.

 

Ce imi doresc?

Ar fi doua alternative:

1) Ori sa imi iau un enduro mai ieftin, sub 1000 euro, ceva mai darapanat si sa-l aranjez putin si mai iau un cross full , deci voi avea 2 motoare.

2) Ori imi iau direct un enduro ok, pana in 2000 euro?

 

In cazul enduro vreau neaparat 4t si ma uit dupa urmatoarele aspecte:

- sa nu pierd mult la revindere

- sa fie fiabila si usor de intretinut

- sa gasesc foarte usor piese - adica sa fie o motocicleta populara in Romania

- sa nu fie extrem de violenta dar nici foarte lenesa

 

Ce vreau sa fac cu ea?

Pai in principal vreau sa ma dau pe munte, insa pana ajung la munte mai merg si pe asfalt si in padure. Deci trebuie sa le imbine pe toate.

 

La ce modele m-am gandit?

Pai mi s-au parut ok Honda Xr , Yamaha xt si mai ales suzuki dr de 350. Ce alte modele s-ar incadra aici si care din ele se potrivesc mai bine cerintelor mele?

Mesaj completat

Ar mai fi interesanta si Yamaha tt-r (cu diferite motorizari)

 

 

 

daca iti faceai ceva timp,sa rasfoiesti pe aici,gaseai raspunsuri si la intrebarile/nelamuririle pe care, inca nu ai descoperit ca le ai.

dar ,totusi,ca sfat:cumpara o mobra la care,in primul rind sa gasesti piese in Romania ,la modul real.

o mobra ,care daca o scapi "pe jos" de vreo 10 ori sa nu obosesti exagerat ridicind-o.

o mobra,ce sa aiba destula putere,incit sa nu doresti sa o schimbi dupa 6 luni, din "lipsa de putere".

toate din cele enumerate de tine,intrunesc criteriile tale.

nu uita:traim intr-o tara,unde nu se prea pune pret pe calitate,deci o mobra de endureala soft&hard,care sa isi mentina pretul ,astfel incit "sa nu pierd prea mult la revindere",sincer nu prea vad sa existe.

bafta,la alegere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca alegi KTM, Yamaha, Honda nu ar trebui sa ai probleme cu piesele. In RO, pe partea de enduro, KTM a castigat teren in detrimentul celorlalte asa ca poate gasesti ceva convenabil pentru buzunarul tau(nu sunt fan impatimit KTM dar asta e realitatea).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca iti faceai ceva timp,sa rasfoiesti pe aici,gaseai raspunsuri si la intrebarile/nelamuririle pe care, inca nu ai descoperit ca le ai.

dar ,totusi,ca sfat:cumpara o mobra la care,in primul rind sa gasesti piese in Romania ,la modul real.

o mobra ,care daca o scapi "pe jos" de vreo 10 ori sa nu obosesti exagerat ridicind-o.

o mobra,ce sa aiba destula putere,incit sa nu doresti sa o schimbi dupa 6 luni, din "lipsa de putere".

toate din cele enumerate de tine,intrunesc criteriile tale.

nu uita:traim intr-o tara,unde nu se prea pune pret pe calitate,deci o mobra de endureala soft&hard,care sa isi mentina pretul ,astfel incit "sa nu pierd prea mult la revindere",sincer nu prea vad sa existe.

bafta,la alegere.

 

Prin "sa nu pierd prea mult la revindere" ma refeream la urmatorul aspect:

Un dr de 350 iti mentine pretul destul de bine , in schimb beta rrt50 a mea pe care am dat 1300 euro acum 2 ani, abia daca mai scot 900. nici atat nu cred.

La asta ma refeream.

Mesaj completat

Daca alegi KTM, Yamaha, Honda nu ar trebui sa ai probleme cu piesele. In RO, pe partea de enduro, KTM a castigat teren in detrimentul celorlalte asa ca poate gasesti ceva convenabil pentru buzunarul tau(nu sunt fan impatimit KTM dar asta e realitatea).

 

Eu am o beta si as merge tot pe beta ca mi-a placut, asta numai daca as avea conditii de intretinere pentru ea in Romania, deci deocamdata va trebui sa aleg intre Ktm, Yamaha , Honda , Suzuki , cam astea sunt principalele marci la care se gasesc piese pe stoc, daca nu ma insel.

 

Astept si din partea voastra niste modele care sa se incadreze la cerintele mele (masa proprie mica , putere suficienta sa poti face de toate cu ea , sa gasesti piese pe stoc si ieftine , intretinere ieftina)

 

Ma bate totusi gandul , nu stiu de ce, sa strang putin cureaua si sa iau un Exc 125. Desi pana acum mi-am dorit foarte mult 4t, cand vad exc-ul in actiune ma cam razgandesc. In schimb exc-ul nu e nici pe departe asa fiabil si daca nu ma insel piesele costa destul de mult.

 

 

Mesaj completat

Mai e o varianta:iti iei un cross si te dai la enduro cu el.Eu cel putin asa fac de 1 an si mai gasesti si alti baieti pe forum care se inteleg foarte bine cu cross-ul la enduro. Schimbi eventual raportul pinionelor, arcurile si te dai pe coclauri.

 

Nu voi apela la aceasta varianta pentru ca am nevoie sa ma dau si pe asfalt. Decat daca il voi putea inmatricula ar fi o alternativa de apreciat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru ceea ce vrei xr400 sau dr350 iti vin manusa! sunt ieftine ca pret, foarte fiabille, intretinerea super usoara, consumabile intotdeauna pe stoc, piese oem la comanda in 15 zile. multe modele care se vand la noi sunt inmatriculate deja, deci te poti da si pe asfalt cu gume potrivite gen tkc80.

un dr gasesti incepand de la 1000 euro pana la 2000 in functie de cum arata. la revanzare pierzi foarte putin sau daca ai noroc chiar deloc. :cheers: pt. banii astia ofera multa satisfactie, ce-l putin eu sunt foarte incantat de achizitie. Xr-ul cred ca e mai scump si la fel de bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin "sa nu pierd prea mult la revindere" ma refeream la urmatorul aspect:

Un dr de 350 iti mentine pretul destul de bine , in schimb beta rrt50 a mea pe care am dat 1300 euro acum 2 ani, abia daca mai scot 900. nici atat nu cred.

COME ON ... asta nu e devalorizare...

ai probleme la gestionarea banilor...

inteleg ca nu ai banii ptr the dream machine dar sa nu te atepti sa ti o motocicleta 2 ani sa o dai cu aceasi bani... doar ai folosit-o nu?

ia sa intrebi pe cei care si-au luat o motocicleta noua si o vand dupa 2 ani... acolo sa vezi devalorizare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia sa intrebi pe cei care si-au luat o motocicleta noua si o vand dupa 2 ani... acolo sa vezi devalorizare

 

corect. nu mai ganditi enduro-ul ca pe o afacere ca nu o sa mai dormiti noaptea. E un hobby = cheltuiala. Ganditi-va doar cat de mult puteti cheltui pentru o distractie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai na, omul vrea sa o si dea de "pereti" si sa si piarda la ea 100 de euro.

cred ca asa am vrea toti .

din pacate in sportul asta,nu poti socoti asa.

un DR 350 e ok,mai ales daca prinzi unul in varianta cu buton si nu kick.

ar mai fi DRZ,tot cu pornire la buton,pe mobile.de,preturile mi se par super decente,in conditiile in care in multe dintre anunturi,scria ca exista carte de service => intretinere ok.

XR 250-400 ,sunt ok,in schimb daca doresti piese ,dureaza,caci singurul loc de unde poti sa gasesti piese ( la preturi decente) e pe afara.

La noi ,Honda e slab reprezentata,la capitolul piese.

Recomand,Dr 350,pentru fiabilitate,pentru ce poate mobra,chiar daca e putin cam grea,in comparatie cu CRF 450 de exemplu (mai mare dar mai usor),modul easy de a gasi piese,popularitatea in Romania,devalorizare relativ ok,daca nu "concurezi" cu cele din Italia,care am vazut ca sunt la "oferta" marea majoritate.

CRFX-urile sunt iarasi super faine ,si fiabile (din cite am auzit).

In toata ecuatia,conteaza mult si la ce vrei sa il folosesti,caci daca iti propui,sa te plimbi prin natura ai nevoie de un tip de motor,daca iti propui sa furi oule uliului ,ai nevoie de alt tip de motor,daca doresti sa mai si mergi cu ea pe sosea/inmatricula,iar,alt tip de motor.

Oricum,indiferent ce vrei,sa te gindesti ca tot timpul,pe parcurs te poti razgindi ,si poate,vei vrea sa mai faci si altceva cu mobra,decit pentru ce a fost initial gindita,si atunci pot aparea probleme.

Spre exemplu:degeaba vrei plimbari enduro,prin noroaie,paduri,cu putin noroi (in comparatie cu hard,unde cauti cele mai aiurea gauri),si cumperi ,o vacuta ,daca sti ca mai ai momente cind te apuca "nebunia" si vrei hard.

Mesaj completat

pai na, omul vrea sa o si dea de "pereti" si sa si piarda la ea 100 de euro.

cred ca asa am vrea toti .

din pacate in sportul asta,nu poti socoti asa.

un DR 350 e ok,mai ales daca prinzi unul in varianta cu buton si nu kick.

ar mai fi DRZ,tot cu pornire la buton,pe mobile.de,preturile mi se par super decente,in conditiile in care in multe dintre anunturi,scria ca exista carte de service => intretinere ok.

XR 250-400 ,sunt ok,in schimb daca doresti piese ,dureaza,caci singurul loc de unde poti sa gasesti piese ( la preturi decente) e pe afara.

La noi ,Honda e slab reprezentata,la capitolul piese.

Recomand,Dr 350,pentru fiabilitate,pentru ce poate mobra,chiar daca e putin cam grea,in comparatie cu CRF 450 de exemplu (mai mare dar mai usor),modul easy de a gasi piese,popularitatea in Romania,devalorizare relativ ok,daca nu "concurezi" cu cele din Italia,care am vazut ca sunt la "oferta" marea majoritate.

CRFX-urile sunt iarasi super faine ,si fiabile (din cite am auzit).

In toata ecuatia,conteaza mult si la ce vrei sa il folosesti,caci daca iti propui,sa te plimbi prin natura ai nevoie de un tip de motor,daca iti propui sa furi oule uliului ,ai nevoie de alt tip de motor,daca doresti sa mai si mergi cu ea pe sosea/inmatricula,iar,alt tip de motor.

Oricum,indiferent ce vrei,sa te gindesti ca tot timpul,pe parcurs te poti razgindi ,si poate,vei vrea sa mai faci si altceva cu mobra,decit pentru ce a fost initial gindita,si atunci pot aparea probleme.

Spre exemplu:degeaba vrei plimbari enduro,prin noroaie,paduri,cu putin noroi (in comparatie cu hard,unde cauti cele mai aiurea gauri),si cumperi ,o vacuta ,daca sti ca mai ai momente cind te apuca "nebunia" si vrei hard.

Un DRZ de 400,ar fi ok,ca are pornire la buton,poti cu el si plimbari prin paduri sa admiri apusul de soare,si hard,poti pune si kit de supermoto,deci plimbari light prin oras,si daca cumperi de afara unu inmatriculat,il poti inmatricula si la noi.Piese gasesti easy.

Mesaj completat

mama lui de sait

Editat de 6speed
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca dr 350 ar fi cel mai bun pentru tine.

 

Fiabile si destul de ieftine, gasesti pana in 1500 ceva super bun. Bun pentru enduro, merge si hard... Singura problema o sa fie cand ai sa evoluezi si ai face anumite chestii(urcari mai extreme) si nu prea te ajuta motocicleta.

 

Eu am cam aceiasi greutate ca si tine si merg pe ceva asemanator dr-ului de 350(yama tt 350) si ma duce perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Cea mai buna motocicleta este aia pe care iti permiti sa ti-o cumperi si ulterior sa o intretii corespunzator.

2. Cat despre recuperat bani la revanzare slabe sanse. Daca o intretii ca la carte (bani cheltuiti) ai sanse sa iti recuperezi banii dati pe motocicleta (achizitie) +/- 10 %; asta in conditii normale de piata spre care se pare ca ne indreptam si noi ....

3. Cat despre un hobby din care sa iesi cat de cat pe plus, cred ca merita pescuitul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun. Deci motorul se doreste a fi:

- destul de usor, nu gen dr 650 (~160 kg)

- usor de manevrat

- nu foarte puternic , ma gandeam la 250-450 cmc si vreo 30-40 cp maxim

- sa gasesc piese pe stoc si usor

- sa fie usor de intretinut si fiabil

 

 

Ma intereseaza pentru munte, nu noroaie , santuri, etc ci in special pentru drumuri forestiere si ceva asfalt.

Ma gandeam sa iau un cross 2t la 125 , insa la conditiile astea de mers nu cred ca o sa imi placa prea mult, pentru ca este dedicat crossului.

 

M-am gandit si eu la dr350-400 , xr-uri , etc, acum sa vad si de ce bani voi dispune.

Daca nu reusesc sa mai strang cateva sute euro voi fi nevoit sa ma rezum la ceva mai ieftin, eventual sa o dau pe a mea si o mica diferenta.

Mesaj completat

Am stat si m-am mai interesat si am ajuns la concluzia ca Dr350 ar fi cel mai ok pentru ce vreau eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-ai raspuns la intrebare singur din primul tau post. Ai primit suficente raspunsuri ca sa te decizi. Totusi, dupa ce am postat atatea persoane mi se pare lipsit de respect sa intrebi iar acelasi lucru. Bine ca ai completat mesajul cu decizia, sper finala :cheers:

Hai bafta si sa te vedem pe 2 roti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

palierele axului cu came!

uzura nu duce decat ori la dezmembrare motor (pentru valorificare) ori reparatie (chiuloasa + ax cu came) foarte scumpa chiar si cu piese second (ax cu came OEM+nou - 280 euro).

 

daca vanzatorul nu are nimic de "ascuns" (si clientul este serios) merita dat jos capacul de chiuloasa si aruncata o privire.

 

intotdeauna se uzeaza palierul dinspre bujie... si dupa ce uzura/jocul este suficient de mare apare partea a doua: ruperea axului cu came (intre came si palierul cu pricina)

 

eu nu am cascat ochii acum 3,5 ani cand am luat Dr-ul si dupa cca.50 ore de functionare a cedat...

am avut noroc ca s-a rupt portiunea de ax pe care se afla camele si nu s-a stricat si altceva....

 

concluzia la desfacere:

 

palier uzat

ax cu came bucsat

...

 

Cazul meu nu este unic....

Editat de florinelu07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

palierele axului cu came!

uzura nu duce decat ori la dezmembrare motor (pentru valorificare) ori reparatie (chiuloasa + ax cu came) foarte scumpa chiar si cu piese second (ax cu came OEM+nou - 280 euro).

 

daca vanzatorul nu are nimic de "ascuns" (si clientul este serios) merita dat jos capacul de chiuloasa si aruncata o privire.

 

intotdeauna se uzeaza palierul dinspre bujie... si dupa ce uzura/jocul este suficient de mare apare partea a doua: ruperea axului cu came (intre came si palierul cu pricina)

 

eu nu am cascat ochii acum 3,5 ani cand am luat Dr-ul si dupa cca.50 ore de functionare a cedat...

am avut noroc ca s-a rupt portiunea de ax pe care se afla camele si nu s-a stricat si altceva....

 

concluzia la desfacere:

 

palier uzat

ax cu came bucsat

...

 

Cazul meu nu este unic....

 

Interesant ce spui tu aici. Daca ar fi si alte aspecte la care sa ma uit te rog sa le enumeri aici. Ti-as fi foarte recunoascator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- in caz de lovit se mai intampla sa curga ulei in rezervorul de ulei din cadru (350-ul este cu carter uscat)(curge in zona prinderi motorului pe cadru si anume in zona prinderii dintre capacul de chiuloasa si cadru)

- daca a fost folosit intens in offroad se poate sa fie uzati rulmetii de la prindere bascula-amortizor

- se intampla in cazul in care s-au schimbat vitezele fara ambreiaj sa apara zgomote la treapta a 2-a si eventual a 3-a.

- in general este o motocicleta pretentioasa la ulei (in special la calitate) dar nu mai jos de 10W40

- se va incinge mult mai tare daca se folosesc pinioane pentru raport mare de transmisie (13/50 - original 14/43)(din motive de supraturare)

- merita verificat intinzatorul lantului de distributie; in multe cazuri cand se apropie vanzarea se sudeaza un adaos pe intinzator pentru a inlatura temporar eventualele zgomote. cu ocaza asta se poate verifica (precizie 90%) daca lantul de distributie nu a ajuns la limita de uzura (se introduce intizatorul deschis la maxim, iar daca acesta intra complet atunci se schimba lantul de distributie)

- de preferat varianta fara electrostarter (+7kg/intretinere suplimentara) si de asemenea nu SHC (tipic pentru SUA+Canada) din motive de greutate cu cca 10 kg mai mult doar din cadru fata de cel clasic + suspensie mai putin performanta si cu mai putine ajustari.

 

 

nu prea mai am alte idei momentan.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la un motor vechi nu pierzi mult deobicei pt ca se strica cu siguranta si o sa-l repari deci, pretul de achizitie se mentine insa cu motoru nu te poti da fara sa platesti nimic.

:cheers: la toti ni-i greu

la cati mai multi km!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...