ticolino Postat Mai 30, 2006 Share Postat Mai 30, 2006 Pentru ca nu vreau sa stau sa-mi fac cabluri la fiecare mie de km, am prospectat ideea adaptarii unui cablu de Dacie. Dar m-am izbit de o mare problema: e mult prea scurt. La tija s-ar potrivi la fix partea cu surub, dar capatul celalalt ar ajunge abia pana la rezervor. Prin urmare, se poate adapta un cablu de dacie? si daca da, cum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Mai 30, 2006 Share Postat Mai 30, 2006 bah da' ce rapid esti.... poate gasesti mai lungi de la alte marci de masina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Mai 30, 2006 Share Postat Mai 30, 2006 Decat sa incerci adaptari de la diverse marci, te duci frumusel in targ, cumperi 10 m de cablu otelit si gata. Eu la Nipra mea nu mai aveam capete de spite, ambele capete ale cablului le prindeam cu pastile d-alea cu surub, asa ca in cateva minute schimbam cablul de ambreiaj. Si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TZepeSH Postat Mai 30, 2006 Share Postat Mai 30, 2006 pai si pastile din alea unde se gasesc? ca eu am doar una, si nu ar strica sa mai iau cateva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guzz Postat Mai 30, 2006 Share Postat Mai 30, 2006 Pentru ca nu vreau sa stau sa-mi fac cabluri la fiecare mie de km, am prospectat ideea adaptarii unui cablu de Dacie. Dar m-am izbit de o mare problema: e mult prea scurt. La tija s-ar potrivi la fix partea cu surub, dar capatul celalalt ar ajunge abia pana la rezervor. Prin urmare, se poate adapta un cablu de dacie? si daca da, cum? .salut! vezi ca ala de frana de mana de ''dacia ''dintre saboti e foarte bun : il tai la un capat desfaci infasurarea exterioara si folosesti doar'' miezul'', eu asa faceam cand aveam simsonul si nu-am mai avut probleme plus ca e foarte solid.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 30, 2006 Share Postat Mai 30, 2006 pai si pastile din alea unde se gasesc? ca eu am doar una, si nu ar strica sa mai iau cateva... faci! din bucati de fier, o bormasina de coloana (sau daca ai mana sigura una de mana), un tarod si un surub! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 31, 2006 Autor Share Postat Mai 31, 2006 La capatul dinspre tija, cred ca merg puse niste chestii din alea cu surub de la contacte electrice. Dar, ma intereseaza in continuare (doar teoeretic, pentru ca practic mi-am pus cablu nou de nipru) problema cablului de dacie, pentru ca am auzit de oameni care au asa ceva si nu-mi dau seama cum au reusit. sau aveau de fapt cablu de frana de mana? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megrez magic Postat Mai 31, 2006 Share Postat Mai 31, 2006 pastilele se fac din teava de cupru....vezi ce marime iti trebuie....bagi cablul in pastila si o sertizezi cu un cleste, daca nu ai cleste, o bati putin cu un cui pana devine putin plata si cu un sant pe mijloc apoi o bati invers (la 90 de grade) si se face rotunda, in sectiune aproximativ ca litera C Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TZepeSH Postat Mai 31, 2006 Share Postat Mai 31, 2006 @ticolino: asa am eu la ambreiaj, cu surubele din alea de la cablul electric. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 31, 2006 Autor Share Postat Mai 31, 2006 si la maneta tot cu surubel din ala? ca mi se pare ca nu prea se potriveste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Pentru ca nu vreau sa stau sa-mi fac cabluri la fiecare mie de km, am prospectat ideea adaptarii unui cablu de Dacie. Dar m-am izbit de o mare problema: e mult prea scurt. La tija s-ar potrivi la fix partea cu surub, dar capatul celalalt ar ajunge abia pana la rezervor. Prin urmare, se poate adapta un cablu de dacie? si daca da, cum? iei flex-ul si tai jumatate de metru din motocicleta.....e simplu si da rezultate extraordinare.....cablurile se rup din diverse motive: 1. habar nu ai sa le faci 2. habar nu ai sa le intretii 3. nu stii sa alegi grosimea pentru sufa=> 1. 4. nu stii sa le cositoresti la capete => 1. 5. nu stii sa le asiguri ungere =>2. 6. nu stii sa intretii si sa ungi celelalte subansamble ( levier comanda, parghie ambreiaj etc.) =>2. sper sa-ti fie de ajutor pe viitor! Decat sa incerci adaptari de la diverse marci, te duci frumusel in targ, cumperi 10 m de cablu otelit si gata. Eu la Nipra mea nu mai aveam capete de spite, ambele capete ale cablului le prindeam cu pastile d-alea cu surub, asa ca in cateva minute schimbam cablul de ambreiaj. Si gata. se pare ca romanii habar nu au sa faca niste lipituri cu fludor, sacaz, apa tare si pistol de lipit sau ciocan.....Rusine!.....cu R MARE! pastilele se fac din teava de cupru....vezi ce marime iti trebuie....bagi cablul in pastila si o sertizezi cu un cleste, daca nu ai cleste, o bati putin cu un cui pana devine putin plata si cu un sant pe mijloc apoi o bati invers (la 90 de grade) si se face rotunda, in sectiune aproximativ ca litera C decat sa ai toate unghiile negre de cate ori ti-ai dat cu ciocanul peste degete si sa mai ai si gauri ca si cristos , nu mia bine inveti sa faci lipituri cu pistolul si cu fludor?.....e mult mai elegant, mult mai simplu si categoric mult mai trainic........iti garantez.....in original sunt fie cositorite, fie alamite, fie stantate......lamurit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guzz Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 ...bogdan nu fi rau .. nu toata lumea care are moto se si pricepe la ele ps. las-o mai usor cred ca te-au afectat femeile prea mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 se pare ca romanii habar nu au sa faca niste lipituri cu fludor, sacaz, apa tare si pistol de lipit sau ciocan. Fa tu chestia asta in mijlocul drumului cand ti se rupe cablul de ambreiaj si apoi mai discutam. Pana atunci lasa meseria de dragul meseriei si mai pune in fatza si spiritul practic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megrez magic Postat Iunie 6, 2006 Share Postat Iunie 6, 2006 domnu' bogdanawo am matisit destule parame metalice sa stiu despre ce e vorba, eu am prezentat doar o solutie la problema omului, nu am pretentia sa fie cea mai buna...probabil si cositoritul e bun, dar cred ca la parame pana in 1-2 mm, altfel cat de calda crezi ca ai facut lipitura s-ar putea sa cedeze... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iunie 6, 2006 Share Postat Iunie 6, 2006 Eu la simson foloseam cablu de bicicleta pentru partea dinspre maneta, iar la partea de jos, dinspre tija, bagam piulitze, apoi faceam noduri peste noduri, din cablul de otzel. E totusi o mare arta sa faci nodurile si sa le deplasezi exact unde trebuie, luand in calcul ca se mai si strange un pic nodul in timp. Daca ramane prea lung, poti sa mai adaugi noduri dincolo de cel facut si in felul asta se scurteaza lungimea efectiva a miezului. Deci nu strica sa ai dupa tine un cablu (miez) de bicicleta si cu ceva piulitze bagate pe el si "uitat" prin vreo cutie laterala a motocicletei. Teoretic te descurci sa faci nodul chiar si fara alta scula ajutatoare (patent). Eu mi-am comandat la louis kit de reparatie pentru cablu de ambreiaj (cu surubele, manson exterior si miez), ca sa il am dupa mine, ca actualul cablu cam scartaie si mi-e sa nu se rupa vreodata pe drum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Iunie 6, 2006 Share Postat Iunie 6, 2006 Fa tu chestia asta in mijlocul drumului cand ti se rupe cablul de ambreiaj si apoi mai discutam. Pana atunci lasa meseria de dragul meseriei si mai pune in fatza si spiritul practic. Spirit practic adica sa punem maneta de ambreiaj in dreapta si frana in stanga (vezi Statia Grozavesti), daca mai tii minte. Nu mai spun ce plecari de pe loc si frane am pus pana in Berceni. Cablu de frana recomand cu foarte mare caldura din cablu de ambreiaj de SuperNova. E suficient de lung si rezistent, basca nu trebuie cositorit, trebuie doar sa cumperi un cap de spita de bicicleta si sa-l presezi pe cablu unde trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 7, 2006 Share Postat Iunie 7, 2006 Spirit practic adica sa punem maneta de ambreiaj in dreapta si frana in stanga (vezi Statia Grozavesti), daca mai tii minte. Nu mai spun ce plecari de pe loc si frane am pus pana in Berceni. Cablu de frana recomand cu foarte mare caldura din cablu de ambreiaj de SuperNova. E suficient de lung si rezistent, basca nu trebuie cositorit, trebuie doar sa cumperi un cap de spita de bicicleta si sa-l presezi pe cablu unde trebuie. The Doors, Universal Mind?.......esti tare....bravo!........cine a inversat ambreiajul cu frana? domnu' bogdanawo am matisit destule parame metalice sa stiu despre ce e vorba, eu am prezentat doar o solutie la problema omului, nu am pretentia sa fie cea mai buna...probabil si cositoritul e bun, dar cred ca la parame pana in 1-2 mm, altfel cat de calda crezi ca ai facut lipitura s-ar putea sa cedeze... adaosul acela ed cositor din care e facuta, practic, lipitura, nu joaca decat rolul de element de rigidizare, adica, in prealabil, trebuie sa introduci capatul sufei in acea capsa care trebuie sa suporte practic toata forta......iar, cablul trebuie sa fie pe masura, adica jocul dintre cablu si capsa aceea (scuzati-ma, dar nu-mi vine alta denumire decat aceasta de "capsa") trebuie sa fie destul de mic, cablul sa stea cat mai fest in diametrul respectiv, iar, dupa ce se introduce sufa, fire din capatul acesteia se indoaie in exterior in asa fel incat sa nu dea voie iesirea cablului din capsa......si, in final, dupa ce cositoresti acest ansamblu capat sufa+capsa, iti garantez eu ca tine cam la orice diametru......bine, acum, mai mult de 3-4 mm grosime nu am cositorit sufe, ca nu am avut la ce le folosi.......dar nu vad de ce nu ar merge......intelegi mecanismul??......cositorul nu face altceva decat sa tina "moatzele" acelea din capatul sufei desfacute, astfel incat sa formeze un diametru mai mare decat cel interior al capsei......e chiar atat de simplu.......sincer.....sa nu-ti inchipui ca daca innadesti doua sufe una de cealalta, asa cum innadesti doua fire de tensiune electrica prin cositorire iti va rezista.....in nici un caz..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Iunie 8, 2006 Autor Share Postat Iunie 8, 2006 Din pacate, vad ca nimeni nu a raspuns totusi la subiect: cablul de ambreiaj de dacie la nipru, legenda sau realitate? din ce vad pana acum, cred ca e legenda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Iunie 8, 2006 Share Postat Iunie 8, 2006 Myth Busted!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Iunie 8, 2006 Share Postat Iunie 8, 2006 The Doors, Universal Mind?.......esti tare....bravo!........cine a inversat ambreiajul cu frana? 1. mesajul nu-ti era adresat tie, ci lui Escu, care m-a ajutat sa pun cablu de frana de mana de Dacie pentru ca altceva nu gaseam in asa scurt timp si la ora aia. 2. cablul de frana de mana de Dacie s-a dovedit a fi prea scurt si debreiam cand viram in orice directie, asa ca au trebuit inversate comenzile pentru a putea ajunge acasa 3. daca tot te bagi ca musca in lapte, explica-mi te rog ce legatura este intre semnatura mea si calitatile pe care presupui ca le am de ma feliciti asa adaosul acela ed cositor din care e facuta, practic, lipitura, nu joaca decat rolul de element de rigidizare, adica, in prealabil, trebuie sa introduci capatul sufei in acea capsa care trebuie sa suporte practic toata forta......iar, cablul trebuie sa fie pe masura, adica jocul dintre cablu si capsa aceea (scuzati-ma, dar nu-mi vine alta denumire decat aceasta de "capsa") trebuie sa fie destul de mic, cablul sa stea cat mai fest in diametrul respectiv, iar, dupa ce se introduce sufa, fire din capatul acesteia se indoaie in exterior in asa fel incat sa nu dea voie iesirea cablului din capsa......si, in final, dupa ce cositoresti acest ansamblu capat sufa+capsa, iti garantez eu ca tine cam la orice diametru......bine, acum, mai mult de 3-4 mm grosime nu am cositorit sufe, ca nu am avut la ce le folosi.......dar nu vad de ce nu ar merge......intelegi mecanismul??......cositorul nu face altceva decat sa tina "moatzele" acelea din capatul sufei desfacute, astfel incat sa formeze un diametru mai mare decat cel interior al capsei......e chiar atat de simplu.......sincer.....sa nu-ti inchipui ca daca innadesti doua sufe una de cealalta, asa cum innadesti doua fire de tensiune electrica prin cositorire iti va rezista.....in nici un caz..... Esti foarte coerent, n-am ce zice. Myth Busted!!! Myth not busted, e adevarat: trebuie luata una bucata cablu de ambreiaj de SuperNova, una bucata spita de bicicleta, de la care se ia capul filetat pe interior. Se taie cablul la dimensiune (pastrand capatul plumbuit cel mai potrivit pentru bucsa din maneta de ambreiaj) si se baga pana la parghia de pe cutie (cablul de ambreiaj nevand surubul ala gaurit de reglaj de la cutia de viteze trebuie pastrat de la cablul vechi, la fel si bucsa de pe maneta de pe ghidon). Dupa ce se pune in pozitie cablul, se baga capatul taiat al cablului in capul de spita si se potriveste asta din urma la pozitia in care cablul poate fi intins (pozitia in care era plumbul de pe cablul vechi) si se strange bine de tot cu patentul, astfel incat sa nu mai alunece de pe cablu. Pentru siguranta, se dubleaza sau tripleaza in acelasi mod. Eu am cablul asta de un an (adica ceva mai mult de 10.000 km) si pana acum nu am avut nici o problema cu el. Nici nu s-a intins, nici nu s-a rupt, asta in primul rand pentru ca a fost fixat cum trebuie si in plus, camasa este muuuult mai buna decat cele rusesti (una ruseasca m-a tinut doar 20 km). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Iunie 8, 2006 Share Postat Iunie 8, 2006 Bah Alveolule, cablul de ambreiaj este FOARTE scurt, indiferent de ce masina (cu motor pe fatza) ar fi. Gandeste-te ce distanta e intre pedalier si ambreiaj. Sigur nu era cablu de frana de mana? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TZepeSH Postat Iunie 8, 2006 Share Postat Iunie 8, 2006 da ce atata chin cand exista cablu de kilometraj, care chiar si la dacee e lung. eu la frana fata am o combinatie de cablu facut si acum am primit o camasa de cablu de kilometraj de fiat 500. tot lungi sunt si cele de skoda, si cablurile de frana de mana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 8, 2006 Share Postat Iunie 8, 2006 2. cablul de frana de mana de Dacie s-a dovedit a fi prea scurt si debreiam cand viram in orice directie, asa ca au trebuit inversate comenzile pentru a putea ajunge acasa nipra n-are sincron? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iunie 9, 2006 Share Postat Iunie 9, 2006 Cablu de frana recomand cu foarte mare caldura din cablu de ambreiaj de SuperNova. E suficient de lung si rezistent, basca nu trebuie cositorit, trebuie doar sa cumperi un cap de spita de bicicleta si sa-l presezi pe cablu unde trebuie. Cu tot respectul, eu am supernova, dar pana acum nu i-am gasit cablul de ambreiaj, deci cum sa-i tai capul ? . (ps: supernova are ambreiaj cu actionare hidraulica). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Iunie 9, 2006 Share Postat Iunie 9, 2006 Cu tot respectul, eu am supernova, dar pana acum nu i-am gasit cablul de ambreiaj, deci cum sa-i tai capul ? . (ps: supernova are ambreiaj cu actionare hidraulica). Mai, eu am fost intr-un magazin de piese auto si am gasit un cablu care corespundea ca grosime si lungime cu cel pe care il aveam la Nipru (original). Pe el scria "Cablu ambreiaj SuperNova" si avea o eticheta RAR cu inscriptia: "piese de origine". Acuma ce sa zic... nu am cautat la nici o Super Nova sa vad daca are cablu sau nu. L-am luat asa cum era, l-am adaptat si ma tine si acum. P.S.: caposu de Escu nu mai tine minte ce a cumparat cand il asteptam la Grozavesti cu cablul rupt. Si nici ce cablu am cumparat eu pentru Natasha lui cand i s-a rupt. La masinile frantuzesti solutiile adoptate sunt in general idioate: vezi la mai multe modele de Renault (mai vechi) cutia de viteze e situata in fata motorului, adica daca te uiti din fata masinii, prima data vezi cutia de viteze si apoi motorul si habitaclul. In plus, cablul de frana de mana de Dacie, cel care se leaga la maneta de frana de mana, e mult prea scurt. gandeste-te la distanta dintre maneta si cablul care face legatura intre roti (are cam 1 metru) nipra n-are sincron? ba are, dar e cutia de la motocicleta mea si chiar nu aveam chef sa umblu fara ambreiaj prin aglomeratia din Bucuresti din Regie pana langa Selgross Berceni prin centru (ca alt drum nu stiam), mai ales dupa o zi mortala la munca. Una peste alta, experienta a fost distractiva: Escu disperat incerca sa desfaca unul din suruburile cu care prinsesem numarul de inmatriculare ca sa faca un opritor pentru capatul taiat al cablului cu unul din clestisorii pt mufe UTP de la serviciu ca sa constatam pana la urma ca nu ajunge la lungime si apoi am inversat frana cu ambreiajul. A durat trei sferturi de ora drumul pana acasa si nu mai spun ce greu era sa plec de pe loc accelerand cu doua degete (police + index) si sa debreiez cu celelalte 3 degete de la mana dreapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.