Sari la conținut

Cum sa?


Black_wolf
 Share

Postări Recomandate

pb. se pune in felul urmator:

1 moto 636 din 2002

2 circa 70-80% din drumuri se fac in oras(Bucuresti)

= supraincalzire

deci montez un intrerupator care pune "in scurt" termocupla si pornesc electroventilatorul cand vreau eu dar rezulta un consum marit de curent in instalatie care duce la incalzirea excesiva a releului de incarcare .

credeti ca daca montez pe el un ventilator de la o sursa de calc. o sa l raceasca suficient incat sa nu se arda?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al meu rezista binisor si e imediat dupa roata fata. Are insa un scut de aluminiu in fata sa nu-si ia apa de la roata (cit se poate). A, eu un ventilatoras de sursa de PC.

Editat de ser79ban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pb. se pune in felul urmator:

1 moto 636 din 2002

2 circa 70-80% din drumuri se fac in oras(Bucuresti)

= supraincalzire

deci montez un intrerupator care pune "in scurt" termocupla si pornesc electroventilatorul cand vreau eu dar rezulta un consum marit de curent in instalatie care duce la incalzirea excesiva a releului de incarcare .

credeti ca daca montez pe el un ventilator de la o sursa de calc. o sa l raceasca suficient incat sa nu se arda?

de ce sa iti faci griji daca nu trebuie? modelul tau ii unu cunoscut dupa cat de des se arde releul de incarcare? daca din cauza ventilatorului faci ceva scurt pe acolo si poate iei si foc?

 

aia ce or proiectat mobra or stiut unde sa il puna ca sa se raceasca destul. doar nu ii virago sa se arda releul la fiecare 5 km :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci montez un intrerupator care pune "in scurt" termocupla si pornesc electroventilatorul cand vreau eu dar rezulta un consum marit de curent in instalatie care duce la incalzirea excesiva a releului de incarcare .

 

Inteleg sa faci asta atunci cand ai termocupla stricata si nu ai bani, nu gasesti sau nu vrei sa cumperi una noua. Dar daca termocupla ta functioneaza corect de ce ai vrea tu sa pornesti ventilatorul mai repede? In caz ca motorul e pe cale sa se incalzeasca mai mult decat trebuie termocupla va porni ventilatorul. Daca e foarte cald si foarte aglomerat atunci ventilatorul va merge non stop si singurul lucru care te-ar mai ajuta ar fi un ventilator in plus, dar asta deja e alta discutie.

 

Daca vei pune ventilator pe releu e foarte posibil sa-i prelungesti viata, indiferent daca pui consumatori suplimentari sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.

pentru ca circul destul de mult in oras si viteza mica +caldura de afara supraincinge motorul.termocupla la modelul asta da drumu la electroventilator dupa 102grade celsius (pe ceasu din bord) cu intrerupatorul ala care cupleaza pe direct incerc in oras sa tin temp motorului in jurul valorii de 85- 95 grade

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau ai putea sa ii schimbi locul pe motor sa fie cat mai bine racit de aerul ce trece pe langa el,am si eu in plan o astfel de relocare.

oricum ai schimb locul se muta in fata linga clancson dar tot mai trebui ventilat .in cazul in care il montez in fata ventilatorul de computer va fi in spatele lui pt a fi protejat de lovituri directe.la motocicleta mea este montat cu 2 suruburi de cadru care e duraluminiu deci exista un schimb termic bun(ma gandesc eu)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul motocicletei mele sunt sfatuit sa opresc motorul la semafor, ceea ce si fac.

Din ce stiu asta contravine legislatiei rutiere, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pb. se pune in felul urmator:

1 moto 636 din 2002

2 circa 70-80% din drumuri se fac in oras(Bucuresti)

= supraincalzire

deci montez un intrerupator care pune "in scurt" termocupla si pornesc electroventilatorul cand vreau eu dar rezulta un consum marit de curent in instalatie care duce la incalzirea excesiva a releului de incarcare .

credeti ca daca montez pe el un ventilator de la o sursa de calc. o sa l raceasca suficient incat sa nu se arda?

1. de ars tot o sa se arda candva ( cu cat mai indepartat timpul cu atat mai bine)

2. un ventilator de sursa ( chiar si unul de procesor) nu are de ce sa dauneze . din contra ajuta. iar in loc sa il alimentezi direct de la 12 v, inseriaza o rezistenta sau ceva asemanator , astfel incat sa fie alimentat undeva la 9 volti. si ai scapat de multe minuni. ( ca masura de siguranta inainte sa il montezi dezlipesti eticheta de pe stator, gasesti "cepul" care acopera axul, strecori acolo ceva picaturele de vaselina siliconica, pui cepul la loc ,apoi eticheta , dai cu banda izolatoare peste eticheta( dar nu mai mult de dimensiunea statorului) si ..... asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre, in ce cartier stai de ti se incinge motorul ca vin si eu sa ma dau. Nu de alta dar la mine ninge de rupe de azi dimineatza. :cheers:)

Acum lasand gluma la o parte, am impresia ca te4 legi la cap fara sa te doara. Lasa matale totul asa cum a fost proiecta si executat de constructor si nu`ti mai face probleme. Daca termocupla deschide la temp corecta si daca ventilatorul merge faqra probleme de ce iti faci griji? Ai impresia ca motorul tau a fost proiectat sa circule numai la polul nord?

 

Cu stima,

whiteman

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru ca circul destul de mult in oras si viteza mica +caldura de afara supraincinge motorul.termocupla la modelul asta da drumu la electroventilator dupa 102grade celsius (pe ceasu din bord) cu intrerupatorul ala care cupleaza pe direct incerc in oras sa tin temp motorului in jurul valorii de 85- 95 grade

de ce nu verifici mai bine daca intr-adevar termocontactul lucreaza in parametri.

 

 

 

nu bag mana in foc , dar daca deschide la 102 grade...mie mi se pare cam mult ....

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa-i pui un ventilator de calculator fara probleme, chiar unul foarte mic. La BMW F650 din 99 al fratelui merge asa de 2 ani si releul de incarcare ramane mereu aproape rece. Inainte nu puteai sa pui mana pe el, si pe cel vechi care s-a ars in final, dar si pe cel nou, original luat de la Bavaria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc tuturor pt sfaturi & sugestii .

promit poze si rezultate (positive sau negative )dupa mutarea releului ,montajul coolerului si cel mai important mersul in oras la viteza mica in coloana cu o motocicleta facuta sa ruleze in alte conditii!

HAI PRIMAVARA! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...