b374 Postat Iunie 4, 2012 Share Postat Iunie 4, 2012 fa-ma sa inteleg, concret, la ce scenariu de folosire te referi ca n am inteles. nefiind fan de o anume firma nu imi dau seama in ce mod se poate alege o naviagatie daca nu definim un context. dupa ultimii 3000 km in UA , cred ca garminul e ultima optiune . ce-i UA? din ce spui tu cu heading, waypoint, nu mi dau seama care mai este navigatia. Pot sa-ti dau ca exemplu, sa zicem o zona din .ro de 5km x 5km care are 40 - 50 de forestiere pe ea... si care nu-s pe nici o harta toate, le vezi in satelite view unele, unele nu le vezi ca-i padurea deasa si apar marcate pe OSM, altele le dibuiesti intr-o harta printata locala... deci daca vrei sa strabati zona aia iti faci ruta pe satelite view si din puncte... 15-20-30 cate ai nevoie, in intersectii, dupa ele etc... cum apreciezi... in lipsa de drum intre bucati pe harta din gps unde te duce cu routing pe sosea??? routing offroad, route facut din puncte si stii ca tre sa treci prin urmatorul... road-ul este in Ro. Marocul e in alta treaba. Vorbeam de device... device e acelasi oriunde.... doar ca in unele locuri conditiile sunt mai neprielnice decat la un drum pe cheia sau pana la veliko. Ca sa zic asa... in semnatura la mine scrie Pamir... ma duc cu device iGo acolo sau iPhone si harta online? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Iunie 4, 2012 Share Postat Iunie 4, 2012 UA - Ukraina.m -am intors dintr o excursie acolo . unde au fost mai multe gps-uri . ok, deci tu vorbesti de un off road adevarat, nu de navigatie. atunci etrex-urile ( parca asa se cheama, seriile alea 400, 450 , sunt baza ). nu are nici o treaba igo sau alte softuri de navigatie " normale" cea mai buna varianta este cea pe care ai ales o , cu documentat, google, eventual din gama ozi explorer. si atutnci aparatul folosit trebuie sa intruneasca calitati multiple, nu doar sa ruleze acele aplicatii. parerea mea este ca nu exita solutie perfecta universala asa cum nu exista nici motociclitea universala ( ori SS ori..cross ). un aspect important este si existenta POI -urilor la zi, pe "off" n ai nevoie sa stii unde e o statie de benzina dar pe on, e important. uite, eu m am lovit de ex de infernala lipsa de sensibilitate la ecranele garmin ( da, stiu, sunt rezistive ). mi a luat minute intregi sa tastez si sa "trag" de el. ma rog, poate erau defecte cele 2 660 uri pe care le am butonat :-) sa ti spun cat de fain a fost sa folosesc ecracnul de la iphone ? ( si ciudat, mergea prin manusa si prin placticul de protectie ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 4, 2012 Share Postat Iunie 4, 2012 @foxbat - hai serios... am ip, e scula dar nu pt asta... am incercat sa merg cu telefoane si mi s-a luat... daca am ip e bine, ajuta... dar greul il duce planificarea anterioara si garminu'. nu vb prostii... uite, eu m am lovit de ex de infernala lipsa de sensibilitate la ecranele garmin ( da, stiu, sunt rezistive ). mi a luat minute intregi sa tastez si sa "trag" de el. ma rog, poate erau defecte cele 2 660 uri pe care le am butonat :-) sa ti spun cat de fain a fost sa folosesc ecracnul de la iphone ? ( si ciudat, mergea prin manusa si prin placticul de protectie ). Incearca data viitoare sa butonezi garminu' cu dosul mainii / unghia sau cu cusatura manusii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iunie 4, 2012 Share Postat Iunie 4, 2012 ca idee, daca deviceuruile garmin ar rula si altceva , ar fi super. insa in afara de panarama aia de soft ..nu stiu de altceva. ( nu ma refer la bt si alte extensii ci daor la partea de navigatie ). Poti sa ne spui de ce softul ala e "panarama"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Iunie 4, 2012 Share Postat Iunie 4, 2012 @foxbat - hai serios... am ip, e scula dar nu pt asta... am incercat sa merg cu telefoane si mi s-a luat... daca am ip e bine, ajuta... dar greul il duce planificarea anterioara si garminu'. nu vb prostii... Incearca data viitoare sa butonezi garminu' cu dosul mainii / unghia sau cu cusatura manusii... asa e, nu e deloc pt ce faci tu, acolo e nevoie de ceva "dur". multumesc pt lamuriri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iunie 4, 2012 Share Postat Iunie 4, 2012 (editat) asa e, nu e deloc pt ce faci tu, acolo e nevoie de ceva "dur". corect era "acolo e nvoie de ceva de CALITATE". Editat Iunie 4, 2012 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Iunie 6, 2012 Share Postat Iunie 6, 2012 just for fun - http://www.mophie.com/juice-pack-PRO-Rugged-case-for-iPhone-4-4S-p/2120_jppr-ip4-blk.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 6, 2012 Share Postat Iunie 6, 2012 just for fun - http://www.mophie.com/juice-pack-PRO-Rugged-case-for-iPhone-4-4S-p/2120_jppr-ip4-blk.htm Probabil - just for that... adica eu nu as incerca sa supun ip in husa aia la ce nici nu-mi pun problema sa supun un gps moto dedicat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_radu Postat Iunie 10, 2012 Share Postat Iunie 10, 2012 revin cu o intrebare : vreau sa imi iau Garmin Oregon 550t acum stau sa aleg intre versiunea Oregon® 550t si Oregon® 550 diferenta fiind :Preloaded maps . 550T are si celalalt nu are . Acum va rog sa ma lamuriti voi cat imi este de vitala aceasta functie . Gps il voi folosi pe munte , atv , moto si masina .. multumesc si astept o lamurire sa stiu ce sa imi aleg . (diferenta de pret e cam cat ar fi harta sa o cumpar ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 10, 2012 Share Postat Iunie 10, 2012 revin cu o intrebare : vreau sa imi iau Garmin Oregon 550t acum stau sa aleg intre versiunea OregonŸ 550t si OregonŸ 550 diferenta fiind :Preloaded maps . 550T are si celalalt nu are . Acum va rog sa ma lamuriti voi cat imi este de vitala aceasta functie . Gps il voi folosi pe munte , atv , moto si masina .. multumesc si astept o lamurire sa stiu ce sa imi aleg . (diferenta de pret e cam cat ar fi harta sa o cumpar ) N-am verificat, dar din ce stiu *t la Garmin inseamna ca vine si cu US [T]opo map installed si de aici T-ul... daca nu te dai prin US te doare fix in basca... si daca te dai prin US poti sa cumperi ulterior harta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_radu Postat Iunie 11, 2012 Share Postat Iunie 11, 2012 deci pana la urma diferenta e doar o harta instalata ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 11, 2012 Share Postat Iunie 11, 2012 deci pana la urma diferenta e doar o harta instalata ??? Da, se parea ca aveam dreptate - daca nu ai treaba cu mers prin US e si inutila harta aia preinstalata ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_radu Postat Iunie 11, 2012 Share Postat Iunie 11, 2012 poate spuneti ca sunt dus dar m-am razgandit .. am vazut mai multe filmulete si pana acum cel mai ok a fost Montana 650 . Vreau un model fara antena ( imi e frica ca poate o agat si o rup ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 14, 2012 Share Postat Iunie 14, 2012 http://g-p-s.ro/index.php?page=shop.product_details&flypage=yagendoo_VaMazing_2.tpl&product_id=78&category_id=16&option=com_virtuemart&Itemid=79 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iunie 26, 2012 Share Postat Iunie 26, 2012 Am bricolat pana acum 2 suporturi de gps. Primul a fost pentru un F de 650 clasic si a constat intr-o adaptare a suportului de parbriz de la masina. Era un post de-al meu mai vechi pe aici pe undeva cu poze, dar din pacate nu am reusit sa il gasesc. Oricum treaba a fost simpla. Am taiat ventuza de la suportul de parbriz si am fixat restul la unul din capetele unei pipe de ghidon de la o bicicleta. Celalalt capat l-am fixat pe ghidonul mobrei si voila suportul. A rezistat c-am 2000 de km, in final a cedat partea din plastic a suportului de parbriz propriu-zis (clama care tinea dispozitivul fixat). Nu prea recomand adaptarea asta, dar daca vrei poze le pot cauta pe acasa. Al doilea este o adaptare la bordul de V-Strom a sistemului de prindere pentru o gentuta pentru GPS de la louis. Detalii gasesti in postul meu de aici. Momentam am montat pe mobra un suport un pic diferit fata de cel din fotografii, in sensul ca are atasat si priza de 12v, in rest e identic cu ce e acolo. Al doilea e mult mai bun decat primul, nu vibreaza de loc si in principiu e rezistent la apa (testat deocamdata doar la ploi usoare). Poti pune orice gps in gentuta, dar vor fi probleme mari pe soare puternic cu vizualizarea ecranului. Eu mi-am luat un sistem GPS de masina Garmin, care are ecranul mai luminos si cumva problema este atenuata. Mai exista si chinezismul asta, dar nu l-am incercat. Bafta, Marius Aici am eu o vasta experienta. Exista de cumparat suporturi de gps adaptabile la ghidon. Au o bila de plastic blocabila cu un manson filetat pentru directionare la unghiul vizual optim si un suport universal care poate fi modificat satisfacator (cu niste bucati de platbanda aluminiu) ca sa prinda ca lumea scula sa nu sara USOR pe off. Dar au fost in mod sigur concepute pentru biciclete si asfalt, deoarece folosite pe motor se dezintegreaza asa cum ai spus in 2-5 mii km facuti pe macadam. Avantajul enorm este vizibilitatea optima si usurinta de tastare pe touch screen daca le montezi pe ghidon.Am demolat pana acum 3 suporturi. In plus gps-urile normale (auto) se distrug la intemperii GARANTAT. Ori cit esti de atent tot prinzi la un momet-dat o rapaiala "din senin" si se bulesc aproape instant. Eu am avut noroc, am uscat cele doua gps-uri din dotare(ca ma duc cu doua sa am rezerva) de cateva ori si au scapat.Se bulesc provizoriu sau definitiv si daca mergi mult in ceata deasa. Dar dupa trei ani de experimente timp in care gps-urile au fost ejectate de cateva ori de pe suport(in mod miraculos au ramas suspendate in alimentare si nu le-am facut praf sau au cazut la viteza mica)mi-am cumparat o husa etansa de pe louis. Problema cu husa e ca ecranul devine mult mai putin vizibil pe lumina puternica datorita reflexiilor si mai greu de manipulat touch screenul cu manusa. M-am uitat la GPS Navo Moto 01 si nu m-a impresionat in mod deosebit comparativ cu vaytec-ul meu cauciucat de 300 lei.Si asta are bluetoots si card, muzica si filme. La navo 01 ecranul e minuscul dupa ce te-ai obisnuit cu unul de 4,3 inci. Macar de-ar merita sistemul de prindere (sa fie adevarat) ca sa te poti folosi pe macadam de faptul ca e waterproof (sa scapi de opacitatea husei). Si nu m-am lamurit daca are ceva in plus fata de o navigatie auto. A pus cineva asa ceva pe motor? Pana la urma un upgrade semnificativ sa fie tot garminul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Mihasan Postat Iunie 27, 2012 Share Postat Iunie 27, 2012 Si nu m-am lamurit daca are ceva in plus fata de o navigatie auto. A pus cineva asa ceva pe motor? Pana la urma un upgrade semnificativ sa fie tot garminul? Singurul lucru suplimentar pe care il poate avea este la partea de bluetooth. Waytech-ul (sau orice alta chinezarie) din cate stiu eu suporta conexiunea cu dispozitive bluetooth de genul telefonului, functionand ca un hands-free, dar nu permite conectarea cu o casca pe bluetooth in asa fel incat sa auzi indicatiile GPS prin casca. Cel putin asta a fost raspunsul producatorului la mail-ul pe care l-am trimis eu. Singurul mod de a auzi indicatiile in casca la Waytech este sa te conectezi pe mufa jack cu fir. Daca a probat cineva GPS Navo Moto 01 si imi poate spune daca poate trimite indicatiile prin casca blueetooth sa imi spuna si mie. Garmin-ul, chiar si modelele doar de masina au un avantaj mare: ecranul e sensibil mai luminos decat la chinezarii. Probat si verificat, nu din auzite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iunie 27, 2012 Share Postat Iunie 27, 2012 Singurul lucru suplimentar pe care il poate avea este la partea de bluetooth. Waytech-ul (sau orice alta chinezarie) din cate stiu eu suporta conexiunea cu dispozitive bluetooth de genul telefonului, functionand ca un hands-free, dar nu permite conectarea cu o casca pe bluetooth in asa fel incat sa auzi indicatiile GPS prin casca. Cel putin asta a fost raspunsul producatorului la mail-ul pe care l-am trimis eu. Singurul mod de a auzi indicatiile in casca la Waytech este sa te conectezi pe mufa jack cu fir. Daca a probat cineva GPS Navo Moto 01 si imi poate spune daca poate trimite indicatiile prin casca blueetooth sa imi spuna si mie. Garmin-ul, chiar si modelele doar de masina au un avantaj mare: ecranul e sensibil mai luminos decat la chinezarii. Probat si verificat, nu din auzite. Eu intrebam daca a pus cineva pe motor GPS Navo Moto 01. Din cate am inteles in afara de faptul ca are comenzile adaptate motociclistului (butoane mari pe ecran)este in esenta tot un navigator IGO. Pretul dublu cerut merita daca pe langa calitatile antiacvatice (ceea ce permite montarea fara cutia etansa louis ) are si un suport de ghidon FIABIL adica solid sa tina la tavaleala pe macadam. Locul cel mai bun pentru GPS este pe ghidon stanga, pentru ca este in campul vizual, aproape de ochi si nu te distrage de la drum si poti sa-l butonezi din mers fara sa lasi mana de pe gaz. Dar atunci suportul de prindere trebuie sa fie ori metalic, ori din ceva plastic special greu distructibil. Spuneam ca am distrus bucata cu bucata 3 suporturi universale de plastic facute pentru ghidon. S-au rupt peste tot (colierul de ghidon, bila de pozitionare, suportul de strangere gps)si nici unul n-a tinut mai mult de 2-3 mii km. Din acest motiv, combinat cu nevoia de protectie la umezeala am adoptat suportul etans de pe louis care insa ingreuneaza foarte mult vizibilitatea pe lumina puternica. Am discutat cu un specialist in navigatie despre Garmin si zicea ca te costa mult si scula si ulterior hartile. Facilitatea de a incarca trackurile altora sau de le salva pe ale tale e interesanta, dar la nivel de amator ...stiu si eu? Poate ca ne prea tehnologizam si apoi nu mai putem fara. Sa fiu cinstit eu ma descurc foarte bine si cu navigatia IGO cu harti tot mai detaliate in ultimul timp. Am si harti amanuntite pe hartie. Daca totusi ma duc cu adevarat off, imi printez de pe google maps "pozele" cu regiunea si click drepta, imi notez pe harta coordonatele punctelor de interes. Apoi le introduc in gps si folosesc busola de la gps si kilometrajul ca sa ajung unde vreau pe portiunile intre drumuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Iunie 27, 2012 Share Postat Iunie 27, 2012 motor? Pana la urma un upgrade semnificativ sa fie tot garminul? daor singura optiune in acest moment pentru un " build" de calitate. la ce ai povestit pe aici, clar la tine e cazult de ceva "solid" si "bulett proof" . asa ca ..nu prea ai de ales ai de platit un pret insa pentru asta iar tu fiind un utilizator mult peste media " calaretilor" vei gasi repede limitarile "soft" ale aparatului. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 27, 2012 Share Postat Iunie 27, 2012 Am discutat cu un specialist in navigatie despre Garmin si zicea ca te costa mult si scula si ulterior hartile. Harti ok rutabile pt Garmin world wide se pot moca, free in toate sensurile cuvantului... OpenStreetMap. Relief, se poate dar o tzar mai complicat din SRTM data si cu completari din alte surse... daca te satisface ce vezi pe openstreetmap.com / wikimapia cu layer de OSM la nivel de retea rutiera si curbe de nivel la ce rezolutie vrei se poate moca si in unele zone mai bine decat harti de la provideri majori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Copfucker Postat Iunie 27, 2012 Share Postat Iunie 27, 2012 Oare astea se mai gasesc pe undeva? http://www.northcross.ch/ES303GP Eu intrebam daca a pus cineva pe motor GPS Navo Moto 01. Vezi ca aparatul ala e o chinezarie de serie, nu ca restul ar fi facute pe Marte, doar ca astea care umplu eBayul de obicei sufera serios la fiabilitate. Si nu prea poti pune baza pe garantie nici daca-l iei din Romania, in general garantie inseamna schimbarea aparatului, asta daca nu s-a bagat firma in faliment dupa ce a scapat de stoc. Asta daca e firma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iunie 27, 2012 Share Postat Iunie 27, 2012 (editat) N-am verificat, dar din ce stiu *t la Garmin inseamna ca vine si cu US [T]opo map installed si de aici T-ul... daca nu te dai prin US te doare fix in basca... si daca te dai prin US poti sa cumperi ulterior harta. Gresit, t la Garmin inseamna topo iar in cazul Oregon 550T vine incarcat cu harta topografica a Europei (inclusiv Romania), codul de produs pentru Oregon 550T Europe este 010-00697-18. Exista si varianta Oregon 550T United States, probabil de aici confuzia. deci pana la urma diferenta e doar o harta instalata ??? Da. vei gasi repede limitarile "soft" ale aparatului. bafta Iar bati campii si dezinformezi. @ceilalti Nu luati in seama sfaturile lui foxbat in privinta aparatelor Garmin. Omul are probleme la mansarda si este anti Garmin, orice sfat de-al lui in privinta Garmin este egal cu 0. Editat Iunie 27, 2012 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 27, 2012 Share Postat Iunie 27, 2012 Gresit, t la Garmin inseamna topo iar in cazul Oregon 550T vine incarcat cu harta topografica a Europei (inclusiv Romania), codul de produs pentru Oregon 550T Europe este 010-00697-18. Exista si varianta Oregon 550T United States, probabil de aici confuzia. Sincer, la ce preturi au hartile topo de prin europa la ei pe site, ma indoiesc ca ti-ar da preloaded cu full Europe... adica aici https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=255&fKeys=FILTER_REGION_EUROPE vad UK la $299 etc etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Iunie 27, 2012 Share Postat Iunie 27, 2012 Sincer, la ce preturi au hartile topo de prin europa la ei pe site, ma indoiesc ca ti-ar da preloaded cu full Europe... adica aici https://buy.garmin.c...R_REGION_EUROPE vad UK la $299 etc etc... ca sa fac o gluma - ipad 3( sau new ipad ) vs Google nexus 7 ( lansat astazi ) Ideea in rezumat - nu ai limita de buget si iti plage bmw-ul gs 1200 a , garminul este zeul in rest Galen a facut un "review" super pentru " adventure, pe Africana lui cred ca si suportul de la turatech ar fi greu incercat Topicul fiind pentru "adventure" cred ca ne-am abatut mult de la topic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 27, 2012 Share Postat Iunie 27, 2012 ca sa fac o gluma - ipad 3( sau new ipad ) vs Google nexus 7 ( lansat astazi ) nu o inteleg. Ideea in rezumat - nu ai limita de buget si iti plage bmw-ul gs 1200 a , garminul este zeul e si asta o parere, repet, parere... n-am bemve, am doua Yamaha si tot mi se pare ca 550 e za shit... in rest Galen a facut un "review" super pentru " adventure, pe Africana lui cred ca si suportul de la turatech ar fi greu incercat Despre prinderi - eu *stiu* ca suportul ma tine de vreo 25-30.000 de km... si mi-e ca moare motoreta pana sa moara suportul... Topicul fiind pentru "adventure" cred ca ne-am abatut mult de la topic nici asta nu inteleg... adica, daca te refereai la aventura de a ramane fara gps - se poate rezolva usor, nu-l mai iei, nu trebuie sa-ti cedeze pe parcurs ca sa ai parte de ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Iunie 27, 2012 Share Postat Iunie 27, 2012 nu o inteleg. E vorba de 'fitze'vs pragmatism:) e si asta o parere, repet, parere... n-am bemve, am doua Yamaha si tot mi se pare ca 550 e za shit... Era o bijectie bmw garmin. Despre prinderi - eu *stiu* ca suportul ma tine de vreo 25-30.000 de km... si mi-e ca moare motoreta pana sa moara suportul... Galen cred ca a mers pe offroad deci adventure pur.nu pe asfalt nici asta nu inteleg... adica, daca te refereai la aventura de a ramane fara gps - se poate rezolva usor, nu-l mai iei, nu trebuie sa-ti cedeze pe parcurs ca sa ai parte de ea Hai ca e offtopic tare si ne injura lume Sa ne traiasca navigatoareleeee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.