Sari la conținut

Am o problema


Postări Recomandate

salut,

in seara asta intru intr-o intersectie,dau prioritate celor ce veneau din fata,si cand sa plec se opreste motorul!dau sa pornesc,nimic,faru merge,semnalizarile la fel,il dau din mijlocul intersectiei ,si il dau pe margine,mai incerc sa-l pornesc,nimic,invarte si atat...am deschis undei CDI-ul,ce era acolo???Cdi-ul era inferbantat tare si mirosea a ars putin,mai dau la automat iar,si incepe sa iasa fum,opresc tot...Concluzia CDI-ul ars! Oare de ce??de la ce??

Acum ce ramane de facut,iau altul si merge??sau il termina si pe ala?? ce sfaturi imi dati...

Motorul e un Kymco quannon de 125cc :(

 

Multumesc!! :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Esti sigur ca e CDI-ul chestia din care iesea fum?

2. Daca intr-adevar e CDI-ul, si din ce spui pare sa fie, asta e, se-ntampla si la case mai mari... iei altul si speri ca o sa tina mai mult decat primul. Alta solutie nu cred ca e..

3. De ce a crapat? Stii vorba aia... : nebanuite sunt caile ... electronicii la scuterele chinezesti (sau ce natie o fi Kymco). Pot fi multe cauze, si cea mai probabila e calitatea indoielnica..

 

Sa continuie cei cu experienta in scutere... :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Esti sigur ca e CDI-ul chestia din care iesea fum?

2. Daca intr-adevar e CDI-ul, si din ce spui pare sa fie, asta e, se-ntampla si la case mai mari... iei altul si speri ca o sa tina mai mult decat primul. Alta solutie nu cred ca e..

3. De ce a crapat? Stii vorba aia... : nebanuite sunt caile ... electronicii la scuterele chinezesti (sau ce natie o fi Kymco). Pot fi multe cauze, si cea mai probabila e calitatea indoielnica..

 

Sa continuie cei cu experienta in scutere... :rolleyes:

 

Sunt sigur ca e cdi-ul...

oricum multumesc!

post-18295-1267517293_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primu lucru, verifica incarcarea :(

Pai cum sa verifice daca dracia nu mai porneste? Ii trebuie alt CDI si cu motorul pornit ar trebui sa verifice incarcarea, nu?

Eu tot nu sunt sigur ca ce arata el in poza e CDi-ul, poate fi foarte bine regulatorul. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cum sa verifice daca dracia nu mai porneste? Ii trebuie alt CDI si cu motorul pornit ar trebui sa verifice incarcarea, nu?

Eu tot nu sunt sigur ca ce arata el in poza e CDi-ul, poate fi foarte bine regulatorul. :(

Ai dreptate, nu m-am gandit la asta :P

 

Totusi cred ca e CDI-ul su ala din stanga sa fie regulatorul. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu ce am pus eu poza,e cdi-ul...acum,problema sta in felul urmator,cum il fac ca un cdi nou cica,la magazinu de unde l-am luat e vreo 9mil daca nu si mai bine...

am mai pus o imagine,din manualul service sa vedeti :rolleyes:

Belbody,tu nu imi poti face rost de Cdi??

2.daca baga prea mult curent,regulatoru de tensiune,ce sai fac??carei faza??

multumesc

post-18295-1267524204_thumb.jpg

Editat de zurlik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, clar, acum e clar, ala e CDI-ul, scuze pentru scepticism..

Nu, nu pot sa-ti fac rost, nu ma ocup cu asa ceva.

Link-ul din semnatura mea e doar informativ.

Trimite-le mail celor de la Ignitech in engleza cu toate detaliile: modelul motocicletei, anul, marca, tipul, etc... cat mai multe detalii.

Adresa de mail e pe site-ul lor. Poate nu-ti vor raspunde imediat dar iti vor raspunde. Sigur obtii un "scor" in jur de 130euro de la ei.

 

Dar ai dreaptate, ar trebui totusi sa afli de ce s-a ars cel vechi... inainte de a lua unul nou.

Cat de veche e motorisca? De cand o ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, clar, acum e clar, ala e CDI-ul, scuze pentru scepticism..

Nu, nu pot sa-ti fac rost, nu ma ocup cu asa ceva.

Link-ul din semnatura mea e doar informativ.

Trimite-le mail celor de la Ignitech in engleza cu toate detaliile: modelul motocicletei, anul, marca, tipul, etc... cat mai multe detalii.

Adresa de mail e pe site-ul lor. Poate nu-ti vor raspunde imediat dar iti vor raspunde. Sigur obtii un "scor" in jur de 130euro de la ei.

 

Dar ai dreaptate, ar trebui totusi sa afli de ce s-a ars cel vechi... inainte de a lua unul nou.

Cat de veche e motorisca? De cand o ai?

eu o am de noua,2008 in mai am inmatriculato...nu am avut probleme cu ea pana acum...sper ca am sa am bani,si am so fac...acum ceva vreme era unu pe ebay,din taiwan,unde e fabricata si motocicleta si avea cdi pentru ea,acum mai e omu pe ebay da nu mai are cdi pt modelul meu,si cacao nu pot nici sa il intreb daca poate face rost,mi-am facut cont pe ebay da nu ma lasa sa intru pt ca cardul meu nu cred ca accepta valuta... :rolleyes: :(

asta e..

Mersi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ZURLIK, daca tot ai manualul de service ia baga un ochi pe acolo ca trebuie sa zica cum sa masori piesele si ce valori trebuie sa indice;

 

eu as lua-o de la regulator sa vad daca e bun si daca el ti-a prajit cdi-ul

 

verifica toata instalatia sa n-ai vreun scurt pe undeva

 

si daca tot ai manual de service, cauta si un manual de Romana, gasesti lucruri meseriase si pe acolo :(

:rolleyes:

 

pai cum sa o ia de la regulator daca nu ii porneste mobra? ce masori tu la un regulator "rece" ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:rolleyes:

 

pai cum sa o ia de la regulator daca nu ii porneste mobra? ce masori tu la un regulator "rece" ?

Se masoara si ala Domnu Inginer, iti da manualul mura in gura ce sa masori si ce valori tre sa iti dea :(

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se masoara si ala Domnu Inginer, iti da manualul mura in gura ce sa masori si ce valori tre sa iti dea :rolleyes:

exista si tabele cu rezistentele standard intre terminale, dar asta nu inseamna decit o concluzie orientativa

 

masurarile la rece sint ca si laba versus un sex de calitate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista si tabele cu rezistentele standard intre terminale, dar asta nu inseamna decit o concluzie orientativa

 

masurarile la rece sint ca si laba versus un sex de calitate

 

Ok domnu stie tot, imi cer scuze ca am incercat sa va contrazic, promit ca nu o sa se mai intample .

 

Daca i-a strapuns releul, de i-a dat tensiune cat sa ii arda cdi-ul e clar ca valorile care o sa i le arate aparatul de masura nu or sa fie doar concluzii orientative. Concluzii orientative sunt cand masori releul si ti da valori cat de cat in tabel, si iti zici ... e bun dar nu mai tine mult, sau e pe duca ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok domnu stie tot, imi cer scuze ca am incercat sa va contrazic, promit ca nu o sa se mai intample .

:rolleyes:

 

suntem aici ca sa discutam probleme, nu ca sa impun dictatura :(

 

daca stii altfel, hai cu un exemplu concret si ma inclin in fata ta :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:rolleyes:

 

suntem aici ca sa discutam probleme, nu ca sa impun dictatura :(

 

daca stii altfel, hai cu un exemplu concret si ma inclin in fata ta :P

 

vrei si exemple acum ... lu fratemiu i s-a ars releul l-a masurat la"rece" si valorile date ieseau mult din grafic, apoi si-a luat un releu SH pe care de asemenea l-a masurat si valorile erau undeva pe la mijloc in tabel ... la un CBR se incalzea excesiv releul, l-am masurat si ghici ce, era pe duca ...

 

P.S. Am uitat sa specific ca toate masuratorile s-au facut la "rece".

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vrei si exemple acum ... lu fratemiu i s-a ars releul l-a masurat la"rece" si valorile date ieseau mult din grafic, apoi si-a luat un releu SH pe care de asemenea l-a masurat si valorile erau undeva pe la mijloc in tabel ... la un CBR se incalzea excesiv releul, l-am masurat si ghici ce, era pe duca ...

lu varu-mio ii mergea bine releul, da l-am masurat numa asa, ca ne plictiseam, si ghici ce: marmota invelea ciocolata :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lu varu-mio ii mergea bine releul, da l-am masurat numa asa, ca ne plictiseam, si ghici ce: marmota invelea ciocolata :(

Eu vb de chestii la care am fost de fatza si pe care le-am facut, te simti "incoltit" si o dai in mistouri sau cum. Ai vrut exemple ti-am dat, dar vad ca esti cam ...

Mesaj completat

Cum de mi-am permis eu sa ma te contrazic nu stiu :rolleyes: mai bine taceam in p l m si te lasam pe tine sa fii destept. End of story!

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vb de chestii la care am fost de fatza si pe care le-am facut, te simti "incoltit" si o dai in mistouri sau cum. Ai vrut exemple ti-am dat, dar vad ca esti cam ...

Mesaj completat

Cum de mi-am permis eu sa ma te contrazic nu stiu :rolleyes: mai bine taceam in p l m si te lasam pe tine sa fii destept

omu lu dumnezo'! arata-mi un screenshot din un manual, unde iti zice sa iei cdi-ul in mana, sa pui multimetru intre pinu x si pinu y din mufa si sa citesti si sa compari. 1 screenshot!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

omu lu dumnezo'! arata-mi un screenshot din un manual, unde iti zice sa iei cdi-ul in mana, sa pui multimetru intre pinu x si pinu y din mufa si sa citesti si sa compari. 1 screenshot!

 

Gogule, toata discutia a pornit de la asta:

:(

 

pai cum sa o ia de la regulator daca nu ii porneste mobra? ce masori tu la un regulator "rece" ?

(in caz ca ai uitat) si tu imi zici mie acu de CDI :rolleyes:

 

Uite si screenshot din manual cum sa masori releul de incarcare si intre ce valori tre sa fie, apropo de asta, nu scrie nicaieri ca tre sa fie releul rece sau cald :P post-18053-1267552282_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:rolleyes: Nu va mai luati unul de altul aiurea! problema se rezolva simplu.

1. Se ia una bucata instrument(de preferinta bun si verificat) si se masoara in ture medii tensiunea direct pe bornele bateriei. Trebuie sa fie circa 14, 3 volti (14,2-14,7) unde 15 este un maxim posibil cu motorul in ture, bateria incarcata si cu farul deonectat.

2, Masuratorile ohmetrice intre terminale se fac pe baza unor tabele greu de gasit si au un caracter pur orientativ. In plus majoritatea voltmetrelor digitale actuale nu masoara corect rezistenta semiconductoarelor, care depinde de tensiunea aplicata de circuitul de masura (nu prea sint doua la fel)

3. Este foarte util sa va montati pe motor un voltmetru termic auto (la alea nu vibreaza acul si nu se distrug pe motor) unde acul trebuie sa fie in sectorul verde si gata, ai scapat de stresul arderii CDI-ului. Se gasesc mai nou si minivoltmetre digitale cu afisaj luminos LCD (seamana cu un ceas digital) dar noah, alea sint mai scumpe si putin rezistente la intemperii.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Thunderbyte, Dan-Cata, nu va mai certati aiurea, cititi ce zice Galen si ca are dreptate si el e tatic in electronica. Din ce am citit eu din el pe forumul asta si nu numai.

Amandoi aveti pe jumatate dreptate, dar inclin spre Dan Cata.

Thunder, "la rece" insemna nealimentat nu cald sau rece, sau mai exact cu el in mana.

Cu el in mana nu prea ai ce sa masori, eventual te uiti la el, valorile din manual sunt pur orientative.

 

E ca si cum ai diagnostica daca e stricat televizorul masurand impedanta dintre bornele firului de alimentare cu tensiune de la retea..

Mesaj completat

@Galen, omul are CDI-ul prajit, deci nu are cum sa porneasca motorul ca sa poata face msuratorile de care zici tu.

In cazul lui ce poate face fara un CDI? Ce investigatii?

Asta era intrebarea de baza pe topic..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar la el algoritmul se opreste la dreptunghiul al doilea de sus in jos:

"start the bike and measure..."

Nu are cum sa ... "start the bike" fara CDi, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Thunderbyte, Dan-Cata, nu va mai certati aiurea, cititi ce zice Galen si ca are dreptate si el e tatic in electronica. Din ce am citit eu din el pe forumul asta si nu numai.

Amandoi aveti pe jumatate dreptate, dar inclin spre Dan Cata.

Thunder, "la rece" insemna nealimentat nu cald sau rece, sau mai exact cu el in mana.

Cu el in mana nu prea ai ce sa masori, eventual te uiti la el, valorile din manual sunt pur orientative.

 

E ca si cum ai diagnostica daca e stricat televizorul masurand impedanta dintre bornele firului de alimentare cu tensiune de la retea..

Mesaj completat

@Galen, omul are CDI-ul prajit, deci nu are cum sa porneasca motorul ca sa poata face msuratorile de care zici tu.

In cazul lui ce poate face fara un CDI? Ce investigatii?

Asta era intrebarea de baza pe topic..

 

Nu cred ca aia de la Onda, vorba aia "o armata de ingineri" au pus acolo valorile alea doar orientativ, mai ales ca e si scris clar la punctul 6 "If the readings do not compare closely with whose shown in the accompanying table the regulator/rectifier unit must be renewed."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca aia de la Onda, vorba aia "o armata de ingineri" au pus acolo valorile alea doar orientativ, mai ales ca e si scris clar la punctul 6 "If the readings do not compare closely with whose shown in the accompanying table the regulator/rectifier unit must be renewed."

Orientativ e si aia ceva... mai mult decit nimic. Prin masuratori se pot identifica scurturi grosiere la punte(intrarea trifazata sau la iesire (triacele pleznite) In schimb daca e bun circuitul regulator sau nu, asta nu se poate sti din simplul motiv ca ala nu are iesire in exterior (electronistii ca bebody stiu ce spun acum) Si daca ii ies bune orientativ valorile, poate linistit sa porneasca motorul cu noul CDI. Cu o singura conditie, bateria sa fie buna adica motorul sa o ia la automat. Daca da curent de automat, inseamna ca si absoarbe curent de incarcare si limiteaza tensiunea. Bateria constituie un tampon pentru releu, chiar daca acesta se defecteaza mai ales daca nu ambalezi rau motorul, tensiunea nu urca peste 16-18 volti, tensiune la care orice CDI rezista sute de km nu citeva minute pina masori tensiunea pe baterie.

 

Doar daca bateria este "fiarta" de mersul indelungat cu releul defect rezistenta ei interna creste si apare pericolul ca tensiunea sa urce frumos spre 50 volti iar cdi-ul sa zica si el ca s-a saturat :nono: . Asa ca poti porni motorul linistit cu alt CDI iar regulatorul il schimbi doar daca pica testul de masura indicat de mine mai inainte.

 

Si ma rog daca te pricepi cit de cit poti cupla intrarea trifazata a regulatorului (cele trei fire de aceeasi culoare) la alternatorul altui motor, restul firelor le lasi cuplate la motorul tau si masori tensiunea pe acumulator. Asa te lamuresti fara nici un risc, desi tot fara risc este si ce ti-am indicat anterior.

Era sa uit, legi si masele motoarelor printr-un fir impreuna daca faci testul cu doua motoare. Motorul donator de curent nu pateste sigur nimic

bafta!

Mesaj completat

:laugh: Abia acum ma uit ca e vorba de chinezarii. Prietene, ia linistit alt CDI la scuterele astea nu trebuie sa fie un motiv ca sa se duca CDI-ul, sint facute pe baza de boabe de orez . In locul tau asi mai pune unul ca loc e destul, cind se duce, sa-i schimbi doar mufele. 90% ca incarcarea e buna, pui alt CDI si masori sa te asiguri :crack:

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...