atillas Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 De ceva vreme incerc sa gasesc solutii ca cel putin in perioada de vara motorul sa nu mai fie asa de incins in sarcina,de unde rezulta termocupla functionand non stop,golit bateria,dilatat supape si restul,situatie ce are ca efect nepornirea motorului nici dupa 50 de pedale..asa ca am inceput sa studiez ce pot sa fac sa scad temperatura acestuia..stiu ca s-a mai discutat pe forum ca exista anumite solutii care fac si dreg dar nimeni nu a venit cu date concrete(sau cel putin nu le-am citit SI eu)..asa ca dupa ceva cercetari pe net si discutii cu amici din anglia care se dau pe motoare de viteza am auzit ca folosesc o solutie WATER WETTER care introdusa in sitemul de racire scade temperatura motorului cu 20,30 de grade,fata de situatia in care se foloseste lichid normal(antigel diluat)..pun un link cu reclama la acest produs si acum sunt curios daca aduce cineva asa ceva in romania?.. produse similare cu acesta ar mai fi ENGINE ICE,LIQUID PERFORMANCE,DEXCOOL..ETC..ati folosit pana acum asa ceva?cum se comporta in realitate?care produs este mai bun?cat costa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 Incearca sa mergi cu amestec cat se poate de bogat. Amestecul sarac (ala de consum scazut) duce la supraincalziri premature. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Martie 10, 2010 Autor Share Postat Martie 10, 2010 Incearca sa mergi cu amestec cat se poate de bogat. Amestecul sarac (ala de consum scazut) duce la supraincalziri premature. ok sunt de acord cu tine..pe moment ma intereseaza foarte mult lichidul asta miraculos.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sasa25 Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 (editat) Incearca Motul MotoCool Factory Line, eu dinasta folosesc. Detalii aici Editat Martie 10, 2010 de Sasa25 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sher Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 Din ce vad acolo, antigelul combinat cu apa da cea mai mare temperatura? Probabil apa raceste mai bine, dar nu cumva si fierbe mai repede? Oricum, masinile de curse merg doar cu apa pentru ca asa sunt regulamentele interioare ale circitelor. Antigelul care se varsa pe suprafata asfaltica in urma unui accident este foarte periculos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sasa25 Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 Din ce vad acolo, antigelul combinat cu apa da cea mai mare temperatura?Probabil apa raceste mai bine, dar nu cumva si fierbe mai repede? Oricum, masinile de curse merg doar cu apa pentru ca asa sunt regulamentele interioare ale circitelor. Antigelul care se varsa pe suprafata asfaltica in urma unui accident este foarte periculos Fierbe la 136 grade, asa zice producatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 -Daca exista substanta asta miraculoasa in Romania, precis e mult mai scumpa decat antigelul normal. -S-a mai discutat mai de mult si despre o elice de pompa de apa aftermarket care ar mari debitul pompei. -Eu am mai venit cu o gaselnita: termocupla sa nu comande direct ventilatorul, ci un releu de protectie faza lunga (d-ala de Dacie de 100 mii lei bucata). Releul va face legatura dintre ventilator si baterie(firul rosu/galben). Releul suporta curentul: are 30A si siguranta ventilatorului are 5A. La randul sau, termocupla este alimentata de cei 12V care exista doar cand motorul functioneaza (firul galben). Toate astea au ca scop ca, atunci cand opresti motorul, sa se opreasca si ventilatorul. Pornesti motorul, porneste si ventilatorul (daca termocupla este inca deschisa, bineinteles). In felul asta se scuteste bateria sa mai invarta ventilatorul atunci cand motorul e oprit si ea, bateria, nu mai primeste curent de la magnetou. Iar, cand motorul este oprit, chiar nu are rost sa functioneze ventilatorul, avand in vedere ca pompa de apa oricum nu functioneaza. -Si ar mai fi un "truc": motorul sa fie pornit cat se poate de des la pedala. Butonul de pornire sa fie folosit doar in situatii intradevar extreme cand pozitia soferului sau epuizarea lui chiar nu permit folosirea pedalei de pornire. Daca se foloseste des butonul de pornire, soferul se va dezobisnui de senzatia pornirii la pedala si nu va putea executa operatia nici in conditii ideale (odihnit si cu motoreta pe stand). Cred ca daca se combina toate cele patru metode de mai sus, nici un EXC nu mai are voie sa fiarba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sher Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 Cred ca daca se combina toate cele patru metode de mai sus, nici un EXC nu mai are voie sa fiarba. Decat daca sunt modelele noi 4T? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Martie 10, 2010 Autor Share Postat Martie 10, 2010 -Daca exista substanta asta miraculoasa in Romania, precis e mult mai scumpa decat antigelul normal. -S-a mai discutat mai de mult si despre o elice de pompa de apa aftermarket care ar mari debitul pompei. -Eu am mai venit cu o gaselnita: termocupla sa nu comande direct ventilatorul, ci un releu de protectie faza lunga (d-ala de Dacie de 100 mii lei bucata). Releul va face legatura dintre ventilator si baterie(firul rosu/galben). Releul suporta curentul: are 30A si siguranta ventilatorului are 5A. La randul sau, termocupla este alimentata de cei 12V care exista doar cand motorul functioneaza (firul galben). Toate astea au ca scop ca, atunci cand opresti motorul, sa se opreasca si ventilatorul. Pornesti motorul, porneste si ventilatorul (daca termocupla este inca deschisa, bineinteles). In felul asta se scuteste bateria sa mai invarta ventilatorul atunci cand motorul e oprit si ea, bateria, nu mai primeste curent de la magnetou. Iar, cand motorul este oprit, chiar nu are rost sa functioneze ventilatorul, avand in vedere ca pompa de apa oricum nu functioneaza. treaba asta e mult mai simpla..eu folosesc butonul de semnalizare pe post de intrerupator al ventilatorului(mi-e frica sa fac alta interventie fiindca stand asa de mult in umezeala si releul respectiv nefiind dedicat,sa nu se intample alt necaz)..oricum nu vreau sa divagam de la subiect si chiar sunt curios cine ma poate ajuta cu un bidon de water wetter) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 -radiatoare supradimensionate -umblat putin si la termostat daca este cazul Mesaj completat restul este frectie ca sa reduci temperatura se presupune logic ca o cedezi.... cu cat cedezi mai repede spre exterior cu atat este mai bine.... si nu prea imi imaginez cum poti face asta avand aceiasi suprafata de contact..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 Stef Dan Costescu foloseste si are si o sursa de unde ia. Vorbeste cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Dexter Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 (editat) cum se comporta in realitate?care produs este mai bun?cat costa? tare imi e frica sa nu fie ceva similar metabondului - substanta minune. fizic nu prea se poate ce zic ei. si la cata chimie stiu, nici asa nu e valabil. adica poate sa fiarba la 200 de grade dar nu poate sa si raceasca motorul... Editat Martie 10, 2010 de _Dexter Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOD Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 Lichidul de racire poate sa fiarba la temperatura de 90 grade(apa) sau la mai mult. Acel lichid de care vorbeste Stef are avantajul ca nu fierbe asa repede si nu il pierzi din radiatoare. Temperatura la care functioneaza motorul de fapt nu scade cu nimic. Eu am folosit cu succes un antigel special de la valvoline. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 Ca sa se cedeze caldura mai repede este nevoie si de suprafata mai mare (cum zicea florinelu - radiatoare mai mari), si de curent mai mare de aer (viteza de deplasare mare - N/A in hard enduro - , ventilator/ventilatoare mai puternic), si de materiale cu conductivitate termica mai mare (radiatoare de aluminiu in loc de fier si un lichid de racire cu conductivitate termica mare). Prin urmare, e posibil sa existe pe piata un lichid de racire care nu neaparat sa aiba punct de fierbere mai ridicat dar sa transfere caldura mai repede. Sunt si eu curios si chiar interesat de unde si la ce ce pret se poate procura un astfel de lichid. Desi nu am mai avut probleme cu racirea de cand am aplicat metodele descrise mai sus de mine. Am mers si eu un an cu metoda opritului ventilatorului de la buton. Dar, inevitabil, uitam sa-i dau drumul inapoi cand reporneam motoreta. Si iar ajungeam la o baie de aburi. Releul suplimentar se poate izola fata de apa cu silicon sanitar, gasket sealant, etc. Eu l-am lasat asa cum era si n-a avut greturi. L-am montat sub rezervor, pe surubul care fixeaza si releul de incarcare. Locul este destul de ferit. Inainte sa cumpar ventilator KTM am avut montat un ventilator de calculator. Ma gandeam ca va ceda in primul kilometru din prima iesire cu el. N-a avut nici pe dracu desi puteam sa-i vad infasurarea motorasului. Atat de expus era. Saracul, nu avea debit de aer suficient si, in cele din urma, mi-am cumparat ventilator KTM. Inca o data, sunt curios sa aflu pretul si randamentul noului lichid de racire minune. Dar, daca e ceva special pentru competitii gen rally raid prin desert, parca vad ca e 100 euro / litru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 si acum sunt curios daca aduce cineva asa ceva in romania?.. produse similare cu acesta ar mai fi ENGINE ICE,LIQUID PERFORMANCE,DEXCOOL..ETC..ati folosit pana acum asa ceva?cum se comporta in realitate?care produs este mai bun?cat costa? este plin e-bay-ul de water wetter: Red Line Water Wetter-Super Coolant*** NEW Please wait Image not available * Enlarge Item condition: New Time left: 4h 28m 48s (Mar 10, 201018:37:35 PST) Quantity: 6 available Please enter a quantity of $quantity$ or less Please enter a quantity of 1 Price: US $8.25 Buy It NowBuy It NowBuy It Now Watch this item Now watching in My eBay Now watching in My eBay Returns: 7 day money back | Read details Shipping: $17.64USPS First Class Mail deci cam 25$ o sticluta de 12 oZ. eu folosesc cu succes antigel NE-diluat ca sa am punctul de fierbere mai ridicat. noroc ca n-am supape la drujba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 Puteti sa bagati si esenta de gheata in motor, pana nu puneti un radiator mai mare si un termostat care sa deschida mai devreme nu se rezolva nimic. Principiul de functionare al sistemului de racire nu are nici o legatura cu proprietatile miraculoase ale unor substante minune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Puteti sa bagati si esenta de gheata in motor, pana nu puneti un radiator mai mare si un termostat care sa deschida mai devreme nu se rezolva nimic. Principiul de functionare al sistemului de racire nu are nici o legatura cu proprietatile miraculoase ale unor substante minune. BINGO 1. Faptul ca motorul nu fierbe nu inseamna ca nu poate arunca apa afara. Sunt cativa parametrii (se invata la fizica) care ridica sau coboara punctul de fierbere. Spre ex. apa in reipient inchis sub presiune (peste 10 bar) fierbe binisor la peste 130 grade C. Mai conteaza destul de mult si nivelul de impuritati din lichidul de racire (tot la scoala ne invata ca punctul de fierbere al apei (100 grade C) se intampla la presiune de 1 bar si lichidul este dpdv teoretic lichid "ideal"(fara impuritati). .... deci nu este prea prudent sa completezi cu apa "din balti" decat in situatii extreme..... 2. Marind punctul de fierbere (Fierbere-temperatura la care o substanta incepe sa se transforme in gaz) poti sa dai in alte probele mecanice pentru ca realitatea este ca degeaba nu iti sare lichidul de racire la 150 grade C atata timp cat efectiv motorul nu se mai raceste. 3. Rolul aditivilor din "antigel": - scaderea temperaturii de inghet - inlaturarea depunerilor din sistemul de racire - previne imbatranirea garniturilor (simering) din circuitul de racire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Deci, e vreo 2 200 000 lei litrul... Pa si pu la revedere.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktk79 Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Exista de la MOTUL Mo COOL. Reduce temperatura motorului cu 15 C. Se gaseste in ungaria 0.5 lit e 4800 ft =74 ron. Se foloseste 20:1 cu apa distilata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 De ceva vreme incerc sa gasesc solutii ca cel putin in perioada de vara motorul sa nu mai fie asa de incins in sarcina,de unde rezulta termocupla functionand non stop,golit bateria,dilatat supape si restul,situatie ce are ca efect nepornirea motorului nici dupa 50 de pedale..asa ca am inceput sa studiez ce pot sa fac sa scad temperatura acestuia..stiu ca s-a mai discutat pe forum ca exista anumite solutii care fac si dreg dar nimeni nu a venit cu date concrete(sau cel putin nu le-am citit SI eu)..asa ca dupa ceva cercetari pe net si discutii cu amici din anglia care se dau pe motoare de viteza am auzit ca folosesc o solutie WATER WETTER care introdusa in sitemul de racire scade temperatura motorului cu 20,30 de grade,fata de situatia in care se foloseste lichid normal(antigel diluat)..pun un link cu reclama la acest produs si acum sunt curios daca aduce cineva asa ceva in romania?.. produse similare cu acesta ar mai fi ENGINE ICE,LIQUID PERFORMANCE,DEXCOOL..ETC..ati folosit pana acum asa ceva?cum se comporta in realitate?care produs este mai bun?cat costa? Am patit si eu asa si o sa mai patesc. Motorul fierbe cand ai viteze mici de deplasare si opriri dese. Din experienta mea cand traseul este de enduro-trial nu fierbe mototul ca mergi atat de putin incat nu are timp sa fiarba. Mai repede obosesti tu. Ce-i drept daca stai si polizezi atunci fierbe, dar astra depinde si de abilitatile fiecarui mobrist. In schimb cand ai in grup incepatori atunci fierbe, ca mergi incet si faci opriri scurte si dese. Atunci consum si eu bateria indiferent ca se opreste electroventilatorul in timpul opririi ( am dioda). Merg cu incredere in solutia recomandata de producatorul mobrei: amestec 1:1 apa-antigel si incerc sa merg cat mai cursiv. Cred ca rezolvarea ar fi sa ai bateria tot timpul incarcata full. Asa poti porni de la buton oricand fara sa iti mai pese ca se dilata supapele, etc, etc care oricum sunt calculate sa lucreze in conditii extreme fara sa iti faci probleme de uzura lor din cauza ridicarii temperaturii motorului. Bateria incarcata tot timpul full se face prin modificarea puterii asa zisului alternator al mobrei. Husaberg a rezolvat problema asta in 2009. Mobra asta incarca bateria in 20min de functionare. Astfel ventilatorul poate sa mearga cat vrea el, pentru ca "alternatorul" are putere sa incarce bateria chiar daca ventilatorul suge foarte mult curent. Din cauza asta apar problemele la mobrele noastre care nu mai au baterie dupa 10 porniri. Deci, nu trebuie sa te preocupe prea mult dilatarea supapelor sau mai stiu eu ce piese. Incearca sa modifici cu un baiat destept statorul. Fa-l sa scoata mai multi Watti. Un baiat destept electronist poate face asta. Asa mobra va pornii de dimineata pana seara intr-o zi de enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Martie 11, 2010 Autor Share Postat Martie 11, 2010 @ionut 73 multam de informatie sa traiesti 1000 de ani fara RK-uri Domnilor,cand imi pun in cap ceva se rezolva,asa ca cine e interesat pot sa va ajut cu WATER WETTER incepand cu saptamana viitoara..cum ziceam urmariti filmul si explicatiile din primul post al topicului,solutia asta raceste efectiv motorul cu 30 de grade,nu are punct de fierbere mai ridicat asa cum ziceau multi despre diverse lichide de racire.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 @ionut 73 multam de informatie sa traiesti 1000 de ani fara RK-uri Domnilor,cand imi pun in cap ceva se rezolva,asa ca cine e interesat pot sa va ajut cu WATER WETTER incepand cu saptamana viitoara..cum ziceam urmariti filmul si explicatiile din primul post al topicului,solutia asta raceste efectiv motorul cu 30 de grade,nu are punct de fierbere mai ridicat asa cum ziceau multi despre diverse lichide de racire.. Chiar sunt curios sa vedem cum este cu lichidul asta minune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktk79 Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 @ionut 73 multam de informatie sa traiesti 1000 de ani fara RK-uri Domnilor,cand imi pun in cap ceva se rezolva,asa ca cine e interesat pot sa va ajut cu WATER WETTER incepand cu saptamana viitoara..cum ziceam urmariti filmul si explicatiile din primul post al topicului,solutia asta raceste efectiv motorul cu 30 de grade,nu are punct de fierbere mai ridicat asa cum ziceau multi despre diverse lichide de racire.. Pot sa intreb la ce pret ai gasit ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Martie 11, 2010 Autor Share Postat Martie 11, 2010 cred ca va fi recipientul pe la vreo 50 de ron cu tva cu tot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktk79 Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 cred ca va fi recipientul pe la vreo 50 de ron cu tva cu tot Bun pretul ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.