Sari la conținut

Schimb de ulei dubios


Postări Recomandate

Salutare!

 

Am efectuat azi schimbul de ulei la motoreta unui prieten (VFR800 '98). Dupa ce am facut schimbul, am pornit 3 secunde motorul cat sa-si traga ulei si apoi m-am uitat sa verific nivelul acestuia si am observat o chestie dubioasa: pe geamul de la bia de ulei se formase o spuma galben-maronie.

 

N-am mai intalnit asa ceva, dar e drept ca nici nu prea ma pricep la chestii tehnice asa ca va intreb pe voi: e normal? De la ce ar putea sa fie saracia asta de spuma? Uleiul folosit a fost Motul 300 V si filtrul K&N.

 

Dan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In locul tau nu m-as agita prea tare. Am vazut treaba asta la motoare din USA< unu descria aceeasi problema si apoi mai marele intre mesteri io zis ca se se dea cu ea linistit. Si era mester, nu gluma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Salutare!

 

Am efectuat azi schimbul de ulei la motoreta unui prieten (VFR800 '98). Dupa ce am facut schimbul, am pornit 3 secunde motorul cat sa-si traga ulei si apoi m-am uitat sa verific nivelul acestuia si am observat o chestie dubioasa: pe geamul de la bia de ulei se formase o spuma galben-maronie.

 

N-am mai intalnit asa ceva, dar e drept ca nici nu prea ma pricep la chestii tehnice asa ca va intreb pe voi: e normal? De la ce ar putea sa fie saracia asta de spuma? Uleiul folosit a fost Motul 300 V si filtrul K&N.

 

Dan

 

 

depinde ce e. apa e sigur. acum vine intrebarea daca e condens sau lichid de racire? spune-i sa verifice nivelul de lichid de racire, daca e ok, sa o incalzeasca pe loc pana pornesc ventilatoarele si sa dea o tura de vreo 20 de km. nu de alta dar temperatura de afara nu te lasa sa scapi de condens doar cu o forja mica. daca totusi nivelul de lichid nu e ok sa-l duca mai bine la service dar nu pe rotile lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are nici pe dracu. Stai relaxat ca nu s-a spart nimic in motor, daca se spargea ceva aveai ditai nivelul de ulei in motor si spume la greu prin cutia de viteze. De multe ori dupa ce mi-am schimbat uleiul a aparut acea spuma, care se formeaza datorita interactiunii chimice dintre vechiul ulei si noul ulei. Ala vechi este mai acid si plin de nebunii in el (reziduuri din urma arderii) pe cand cel nou este mai bazic si prin urmare apare o reactie chimica (clasa a 7-a, chimie :cheers:) si degajare de spuma. Nu-ti face griji, nu are nimic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am patit la auto...din cauza uleiului vechi ramas a facut spuma cu cel nou..dupa vreo 20 de km sa dus totul!Apoi era curat!Daca nivelul lichidului de racire e ok atunci mergi cu ea si ar trebui sa dispara!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru raspunsuri. M-am linistit. Maine trec pe la garaj si o sa verific si nivelul lichidului de racire apoi dau cheie si la drum :cheers: Ca prea lunga a fost iarna asta. Daca mai apar chestii in plus postez aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat uleiul la Intruder,cel vechi avea vreo 2000 km dar era statut peste iarna,am optat pt.Procycle din Louis,cel vechi era Motul 5100 si pt a nu avea surprize am facut o "spalare"cu 800 ml de Procycle inainte de a pune cei 3,6 L ai schimbului+filtru nou.

Paguba=32 ron ;)

Castig=motor curat bec inauntru fara spume. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat uleiul la Intruder,cel vechi avea vreo 2000 km dar era statut peste iarna,am optat pt.Procycle din Louis,cel vechi era Motul 5100 si pt a nu avea surprize am facut o "spalare"cu 800 ml de Procycle inainte de a pune cei 3,6 L ai schimbului+filtru nou.

Paguba=32 ron ;)

Castig=motor curat bec inauntru fara spume. :cheers:

Pana la urma de ce se schimba uleiul daca a stat peste iarna?Si eu am in jur de 2000 km cu el si nu ma indur sa-l schimb.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma de ce se schimba uleiul daca a stat peste iarna?Si eu am in jur de 2000 km cu el si nu ma indur sa-l schimb.....

Daca nu te induri nu-l schimba. Daca nu e un efort financiar prea mare schimba-l.

Ideea este ca uleiul pe timpul stationarii motocicletei se scurge in baie si aduna depunerile pe fundul baii de ulei. Daca il schimbi,insemna ca depounerile alea o sa le scoti (o buna parte) si nu o sa fie trimise din nou prin motor ca sa infunde mai stiu eu ce canalizatii. Chestia este ca acum avem si o gramada de solutii care curata motorul (spala) si sunt destul de eficiente asa ca ai mai multe optiuni de curatare a motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu te induri nu-l schimba. Daca nu e un efort financiar prea mare schimba-l.

Ideea este ca uleiul pe timpul stationarii motocicletei se scurge in baie si aduna depunerile pe fundul baii de ulei. Daca il schimbi,insemna ca depounerile alea o sa le scoti (o buna parte) si nu o sa fie trimise din nou prin motor ca sa infunde mai stiu eu ce canalizatii. Chestia este ca acum avem si o gramada de solutii care curata motorul (spala) si sunt destul de eficiente asa ca ai mai multe optiuni de curatare a motorului.

 

de asta ai filtru de ulei, ca sa nu-ti infunde nici o "canalizatie", uleiul e recomadat sa-l schimbi la 1(un) an daca nu faci nr. de km la care trebuie inlocuit, sau cand ai atins km respectivi, depinde si cat de "normal" mergi cu motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma de ce se schimba uleiul daca a stat peste iarna?Si eu am in jur de 2000 km cu el si nu ma indur sa-l schimb.....

Cica isi pierde din proprietatile de ungere,asa zice vocea poporului.

De aceea am si bagat un ulei mai ieftin(Procycle din Louis) si prefer sa-l schimb mai des.

Ma risc sa dau niste bani pe ulei dat fiind ca am de gand sa o vand impecabila la 80-100.000 km !! :cheers:

 

PS:In ambalaj nedesfacut are 5 ani garantie !!

Editat de ALEX-CRUISER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt. raspunsuri!Am bagat motul 300v si nu ma indur sa-l schimb la 2000 km.Mai merg cu el chiar daca a stat peste iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de asta ai filtru de ulei, ca sa nu-ti infunde nici o "canalizatie", uleiul e recomadat sa-l schimbi la 1(un) an daca nu faci nr. de km la care trebuie inlocuit, sau cand ai atins km respectivi, depinde si cat de "normal" mergi cu motorul.

 

Taking the bike out of storage

ESTIMATED TIME: 1 afternoon

Remove the cover.

Remove any large locks you might have used to secure the bike.

Make sure the tire pressures are set properly for normal use.

If the bike is up on stands, carefully lower the bike off the stands.

Wash the bike to remove any metal-protecting cosmoline/WD40/Chain Wax.

Install the clean, well-charged battery.

If your bike has a fuel petcock, turn the fuel system on. If your fuel petcock has settings like ON/RES/PRI, set it to "PRI" for about 20 seconds, then switch it to "ON." If your petcock has settings like ON/RES/OFF, set it to "ON." If your bike has a fuel pump, make sure the kill switch is set to "RUN."

Remove any plastic/rubber covers that you put on the air box intakes, exhaust pipes, and air box drain.

Move the bike to a well-ventilated area and start it... let it run it for 20 minutes, or long enough for the fan to come on twice. (Be careful about the build-up of poisonous carbon monoxide fumes in enclosed spaces.)

If applicable, turn the fuel system off.

Have factory trained mechanic perform a full tune-up.

Before burning that full tank that you stored your bike with...

If you stored the bike for more than two months, do an oil change. "What, again?!" you say? Yeah, it's probably a good idea. The cheap oil you stored the bike with probably absorbed a bunch of icky combustion byproducts that the pre-storage oil change didn't remove. Hey, that's why you used cheap stuff -- you're getting rid of it. Feel free to use $9/qt synthetic ambrosia this time, or whatever motor oil makes you feel best. You do not need to change the filter this time, but do make sure you recycle the old oil properly. After burning that full tank that you stored your bike with...

use fuel system cleaner additive (e.g., Techron) for a couple of tanks

change spark plugs

Take the Motorcycle Safety Foundation course that you signed up for.

Enjoy the start of another season of riding!

 

Nu am zis-o eu, a zis-o un specialist asa ca mucles. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cica isi pierde din proprietatile de ungere,asa zice vocea poporului.

De aceea am si bagat un ulei mai ieftin(Procycle din Louis) si prefer sa-l schimb mai des.

Ma risc sa dau niste bani pe ulei dat fiind ca am de gand sa o vand impecabila la 80-100.000 km !! :cheers:

 

PS:In ambalaj nedesfacut are 5 ani garantie !!

 

am auzit ca la schimbul de ulei ar fi bine sa pui in uleiul vechi inainte sa il scoti o solutie ``motor-flush``cu care sa ruleze in motor si sa se amestece cu uleiul ,si o sa curete in motor de impuritati + ca subtiaza uleiul vechi si se scurge mai bine(si totodata scoate si impuritatile) .... asa e ?

 

tipul uleiului afecteaza/ajuta la puterea motorului ? ( vreau sa pun 15w50 la un zzr 600 din `91

 

http://www.oilmag.ro/uleimotor/solutie-mot...h-p-433750.html

Editat de maryan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se considera "spalare" de motor cu ulei atita timp cind pentru doua schimburi ai folosit acelasi ulei.

Nu ai cum sa speli uleiul cu alt ulei deoarece in schimbarea uleiului ai o cantitate care ramine in motor (vezi cantitatea de ulei in manual pentru schimb cu filtru,fara si reconstruit) aceea cantitate ramine in motor si se amesteca cu cel nou.Ea difera de la model la model uneori este si de 300/400ml.

Asa ca, vrei nu vrei uleiul se va amesteca, cel vechi cu cel nou,cel de alta marca cu cel existent!

Nu se face spuma sau alte prostii doar daca nu folosesti Bunica ,, laugh.gif

Mai rau este cind folosesti asa zisele produse pentru spalarea uleiului care dupa spalare o sa ramina in motor si o sa se combine cu uleiul nou alterandu-l.

Cit despre alegerea uleiului si viscozitatea lui ai citeva crietrii de urmarit si anume:

1.mediul ambiant in care se foloseste uleiul si uzura interna, aici dicteaza viscozitatea

2.gradul de performanta a uleiului data de specificatia API

3.regimul de utilizare a motorului

4.preferinte,marca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Taking the bike out of storage

ESTIMATED TIME: 1 afternoon

Remove the cover.

Remove any large locks you might have used to secure the bike.

Make sure the tire pressures are set properly for normal use.

If the bike is up on stands, carefully lower the bike off the stands.

Wash the bike to remove any metal-protecting cosmoline/WD40/Chain Wax.

Install the clean, well-charged battery.

If your bike has a fuel petcock, turn the fuel system on. If your fuel petcock has settings like ON/RES/PRI, set it to "PRI" for about 20 seconds, then switch it to "ON." If your petcock has settings like ON/RES/OFF, set it to "ON." If your bike has a fuel pump, make sure the kill switch is set to "RUN."

Remove any plastic/rubber covers that you put on the air box intakes, exhaust pipes, and air box drain.

Move the bike to a well-ventilated area and start it... let it run it for 20 minutes, or long enough for the fan to come on twice. (Be careful about the build-up of poisonous carbon monoxide fumes in enclosed spaces.)

If applicable, turn the fuel system off.

Have factory trained mechanic perform a full tune-up.

Before burning that full tank that you stored your bike with...

If you stored the bike for more than two months, do an oil change. "What, again?!" you say? Yeah, it's probably a good idea. The cheap oil you stored the bike with probably absorbed a bunch of icky combustion byproducts that the pre-storage oil change didn't remove. Hey, that's why you used cheap stuff -- you're getting rid of it. Feel free to use $9/qt synthetic ambrosia this time, or whatever motor oil makes you feel best. You do not need to change the filter this time, but do make sure you recycle the old oil properly. After burning that full tank that you stored your bike with...

use fuel system cleaner additive (e.g., Techron) for a couple of tanks

change spark plugs

Take the Motorcycle Safety Foundation course that you signed up for.

Enjoy the start of another season of riding!

 

Nu am zis-o eu, a zis-o un specialist asa ca mucles. :cheers:

 

In primul rand m-am referit ca nu are cum sa-ti infunde "canalizatiile", ca uleiul trece prin filtru....in al doilea rand, sa zicem ca, eu daca imi scot mobra odata pe luna, la doua luni, trebuie sa sch uleiul in permanenta?!...specialisti pe net mai rar gasesti, pot sa fac si eu un site gen Safety.....si dau balarii acolo, ca pe toba scoate numai apa plata cu lamaie....care e specialistul(persoana, ma refer).....daca arati ceva teste concrete, nu povesti.....ideea e ca nu se face "apa" asa peste noapte, fiind o chestiune extrem de urgenta, oricum fata de carte care zice la mine ca la 12 000km se schimba, la maxim 6000 km vede altul nou, inclusiv filtrul de ulei si la 47 000 de km care-i are mobra, nu se aude nici un fel de bataie, tacheti, etc. Totusi sa mai tinem cont si ce scriu aia pe bidonul de ulei....ca daca te uiti atent, toti dau aceleasi indicatii. Bnuiesc ca le-ar conveni de minune sa spuna ca dupa 2-ua luni arunci uleiul...sa aiba vanzari.

Bafta

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are nici pe dracu. Stai relaxat ca nu s-a spart nimic in motor, daca se spargea ceva aveai ditai nivelul de ulei in motor si spume la greu prin cutia de viteze. De multe ori dupa ce mi-am schimbat uleiul a aparut acea spuma, care se formeaza datorita interactiunii chimice dintre vechiul ulei si noul ulei. Ala vechi este mai acid si plin de nebunii in el (reziduuri din urma arderii) pe cand cel nou este mai bazic si prin urmare apare o reactie chimica (clasa a 7-a, chimie :)) si degajare de spuma. Nu-ti face griji, nu are nimic!

 

Acesta cred ca este raspunsul castigator. Dupa vreo 20-30 km cand am verificat nici urma de spuma. Am mai bagat ieri ~300km si motorul a mers brici.

Mesaj completat

Nu se face spuma sau alte prostii doar daca nu folosesti Bunica

 

Tot Motul 300 V am bagat si anul trecut si n-as zice ca e un ulei prost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acesta cred ca este raspunsul castigator. Dupa vreo 20-30 km cand am verificat nici urma de spuma. Am mai bagat ieri ~300km si motorul a mers brici.

Mesaj completat

 

 

Tot Motul 300 V am bagat si anul trecut si n-as zice ca e un ulei prost.

 

:)

Mesaj completat

In primul rand m-am referit ca nu are cum sa-ti infunde "canalizatiile", ca uleiul trece prin filtru....in al doilea rand, sa zicem ca, eu daca imi scot mobra odata pe luna, la doua luni, trebuie sa sch uleiul in permanenta?!...specialisti pe net mai rar gasesti, pot sa fac si eu un site gen Safety.....si dau balarii acolo, ca pe toba scoate numai apa plata cu lamaie....care e specialistul(persoana, ma refer).....daca arati ceva teste concrete, nu povesti.....ideea e ca nu se face "apa" asa peste noapte, fiind o chestiune extrem de urgenta, oricum fata de carte care zice la mine ca la 12 000km se schimba, la maxim 6000 km vede altul nou, inclusiv filtrul de ulei si la 47 000 de km care-i are mobra, nu se aude nici un fel de bataie, tacheti, etc. Totusi sa mai tinem cont si ce scriu aia pe bidonul de ulei....ca daca te uiti atent, toti dau aceleasi indicatii. Bnuiesc ca le-ar conveni de minune sa spuna ca dupa 2-ua luni arunci uleiul...sa aiba vanzari.

Bafta

 

Te referi degeaba ca nu are cum sa infunde canalizatiile. BA ARE!

Daca tu ai impresia ca filtrul de ulei reuseste sa retina TOATE impuritatile te inseli amarnic. In felul asta nu ai mai avea depuneri prin motor, ar fi totul stralucitor si uns, DAR nu e asa. Compusii care rezulta in urma arderii nu sunt retinuti de filtrul de ulei in proportie prea mare si circula in voie prin motor, se leaga de altii si uite asa te trezesti cu calamina, funingine si alte minunatii prin rampele de ulei. Sau care ar fi motoivul pentru care apar toate fericirile astea, ia sa auzim...?

Cat despre producatori, ei respecta STANDARDE care au fost stabilite INTERNATIONAL de catre ingineri chimisti si nu numai, nu scriu acolo tot ce le trece prin cap, numai un om care habar n-are poate sa spuna una ca asta. Plus ca un producator are si el inginerii lui care creaza retetele si care stiu ce spun cand scriu te miri ce pe cutiile de ulei. Asa ca relax, mergi pe mana lor ca stiu ei ce zic!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calamina,funingine in rampele de ulei?

De ceva timp in uleiurile de generatie noua se introduc printre aditivi si detergenti de ulei!

Dar daca schimbi un ulei la 200.000 km atunci o sa ai si maimute in baie!

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am auzit ca la schimbul de ulei ar fi bine sa pui in uleiul vechi inainte sa il scoti o solutie ``motor-flush``cu care sa ruleze in motor si sa se amestece cu uleiul ,si o sa curete in motor de impuritati + ca subtiaza uleiul vechi si se scurge mai bine(si totodata scoate si impuritatile) .... asa e ?

 

tipul uleiului afecteaza/ajuta la puterea motorului ? ( vreau sa pun 15w50 la un zzr 600 din `91

 

http://www.oilmag.ro/uleimotor/solutie-mot...h-p-433750.html

Nu am bagat niciodata aditivi sau alte solutii,deoarece uleiurile au aditivi de spalare+un motor cu uleiul schimbat la timp ramane curat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io nu zic ca nu introduc aia si balsam de maimute, zic doar ca filtrul de ulei nu e suficient sa curete uleiul care este imbacsit cu impuritati si depuneri (calamina si mai ce o fi pe acolo). De-aia e bine sa-l arunci dupa stationare (peste 2 luni) ca sa mai ajuti motorul sa nu se murdareasca iar. Gresesc cu ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
un motor cu uleiul schimbat la timp ramane curat !

 

Asta am vrut sa aud. Motoarele nu se spala, se schimba uleiul si filtrul la timp si asta e tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E impropriu spus "spalare"mai exact ar suna:eliminarea aproape totala a vechiului ulei "

PS:recomandabil sa fie schimbat si filtrul la fiecare schimb chiar daca sunt cazuri in care fabricantul recomanda la doua schimburi!!

Editat de ALEX-CRUISER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E impropriu spus "spalare"mai exact ar suna:eliminarea aproape totala a vechiului ulei "

PS:recomandabil sa fie schimbat si filtrul la fiecare schimb chiar daca sunt cazuri in care fabricantul recomanda la doua schimburi!!

 

Uleiul se schimba la nr de km sau ani si atat. Nu conteaza ca a stat 2 luni sau 6. Oricum uleiul culege toata funinginea si alte asemenea si chiar mai mult in mers. Daca nu pui iarna ulei ieftin, nu are rost sa il schimbi vara daca nu are nr. de km sau nr. de ani. De altfel asa il si am trecut in cartea de service 5000Km sau 2 ani. Acum, fiecare trebuie sa se uite in manualul de la utilajul lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...