Sari la conținut

Detinatori de Suzuki GSX-R


crazy_frog
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 13k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator little wayne

Intrucat sunt o gramada care isi fac intretinerea de sezon, incepand cu schimbatul uleiului, m-am gandit sa scriu ceva despre asta, poate va ajuta:

In functie de buget si stilul de tras de gaz aveti de ales din mai multe uleiuri. In manual, aveti un tabel, ar fi bine sa il consultati sa vedeti temperaturiel si tipurile de ulei recomandate pentru mobra voastra (firma, tip, an de fabricatie).

Pentru clima de la noi cele mai des intalnite si cu cele mai ok vascozitati sunt 5W40, 10W40 si 15W40.

ATENTIE!!!! NU MAI BAGATI 15W VARA!!!

 

Pentru un stil de mers normal, un 5W40 este ok, se gasesc la preturi rezonabile, pentru iernile din Romania au o vascozitate la rece rezonabila. Ma indoiesc ca mergi iarna cu mobra totusi.

 

Asa...acum, ce inseamna codurile alea... Prima parte (5W de exemplu) se refera la vascozitatea la rece (W = winter), cu cat mai mic indicele cu atat vascozitatea la rece este mai mica = ulei mai fluid in timp ce a doua (40 de exemplu) se refera la vascozitatea la cald (indice mai mare = ulei mai vascos).

D'aia nu e bine sa ne aruncam sa ii luam motorului vascozitate marita de iarna vara :unsure:

Uleiul trebuie ales dupa recomandarile producatorului. Ce zice manualul?? Pai daca zice 10W-40.. inseamna ca va recomanda o vascozitate maxima la rece de 10, implicit daca bagati 15 se va uza motorul mai repede si mai tare. Trebuie bagata o vascozitate mai mica, care sa asigure o ungere mai buna. Daca bagati minima mai mare decat cea recomandata, nu veti avea ungerea necesara si ... motorul NU VA MERGE MAI BINE! Am avut deja fo 20 de discutii pe tema asta, d'asta fac postul! Daca aveti impresia ca trage mai tare sau se aude mai frumos, este PLACEBO!

Este bine ca vascozitatea la rece sa fie cat mai mica (uleiul sa fie fluid) deoarece mare parte din uzura motorului se face in primele secunde/minute de la pornire deci un ulei fluid la rece asigura o pornire usoara si cat mai putina uzura. A doua vascozitate trebuie sa se incadreze in limitele maxime date de producator si corelata cu clima si stilul de condus. Aici este importanta temperatura din tabelul din manual. Si aici, daca bagati 50, desi in care va scrie sa bagati 40 maxima superioara, motorul nu va merge mai repede, bine, etc!

 

Cele mai bune uleiuri sunt cele sintetice, adica cele pe baza de esteri. Sunt enervant de scumpe si aproape inexistente pe piata noastra.

Producatorii declara "sintetice" si uleiuri care in realitate sunt intre sintetic si semi-sintetic. Adica pe bidon scrie "fully synthetic" si dupa "obtinut prin tehno sinteza" :bounce::crack:.

Acum.. sunt bune.. ca nu ne dam la curse, si au un pret rezonabil si performante decente.Bel Ray, Motul, Repsol, Motorex-urile gasite pe la noi fac parte din categoria asta.

 

:laugh: :blink:

REV

Asta face parte din invataturile lu guru cerasel? Cea ce ai spus tu acolo e pe dos.Vara trebuie un ulei mai gros si nu in anotimpul rece

Eu bag doar 15w 50.Merg din mai pana in octombrie cu mobra si nu are rost sa bag alt ulei

PLM m-am intors de 15min acasa si urasc sa merg in oras cu mobra.Fie tin motorul supraturat fie subturat...prefer mai turat sa ma auda conservarii.Temperatura motorului sta la 90-100 grade,si peste 105 in lunile de vara caniculare

 

Din aist motiv bag doar ulei mai gros(300v) sa protejez motorul.Nu iti face griji,nu fwut motorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Din aist motiv bag doar ulei mai gros(300v) sa protejez motorul.Nu iti face griji,nu fwut motorul

 

300v e un ulei full-sintetic, si din cate stiu eu, e cel mai subtire dintre toate uleiurile Motul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

300v e un ulei full-sintetic, si din cate stiu eu, e cel mai subtire dintre toate uleiurile Motul.

Am specificat....15w 50

 

Nu ai citit ca 300v nu e 100% sintetic,obtinut prin tehno .....

 

Urmeaza sa pregatesc si maxiul pentru sezon...ghiciti ce ulei o sa bag in motor?

 

15w 50

:bounce:

 

P.S urasc sa merg cu mobra in oras.pentru mine e tortura psihica si la buzunar(10% consum)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti.de ieri mi-a aparut in bord FI care alterneaza cu temperatura.si totodata becul rosu aprins permanent..motorul merge perfect..am facut punte la mufa de service si indica C00. Deci nici o eroare...de la ce poate fi ? Cum il sting ? Are cva daca merg asa?multumesc..HelpHelp.

Gsxr1000 k6

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tester poti vedea ce cod de eroare a fost ,ramane in calc la "istorie".

Acel cod nu iti apare decat cand este FI aprins ,dar daca iei contactul si dezchizi shaua se reseteaza contactul si nu mai ai cod...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tester poti vedea ce cod de eroare a fost ,ramane in calc la "istorie".

Acel cod nu iti apare decat cand este FI aprins ,dar daca iei contactul si dezchizi shaua se reseteaza contactul si nu mai ai cod...

asa.si cum fac sa il sting?unde ma duc are cinva tester..ma enerveaza becu rosu aprins si FI...vin cu ea la buc maine.dar cine ma ajuta.

Editat de kawasakimann
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa.si cum fac sa il sting?unde ma duc are cinva tester..ma enerveaza becu rosu aprins si FI...vin cu ea la buc maine.dar cine ma ajuta.

Te pot ajuta eu cu testerul, numai sa ma suni cand ajungi in bucuresti.

Respect!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva un soclu,mufa aceea in care intra becul de faza scurta (H7)pt un k7?

Platesc,fac cinste! :friends:

 

 

salut. am eu. duminica vine un prieten in targ titan si o poate aduce (daca nu e prea tarziu)

 

a ramas dupa ce am pus xenon

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e tarziu! Nu stiu ce s-a intamplat dar la mine s-a incins rau si s-a topit la un pin! Am schimbat becul,am curatat atat cat am putut dar tot face figuri. 0765898758 e nr meu,sa-mi dea un bip sau mesaj la orice ora,in 10-15 min ajung la targ,nu-i problema! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e tarziu! Nu stiu ce s-a intamplat dar la mine s-a incins rau si s-a topit la un pin! Am schimbat becul,am curatat atat cat am putut dar tot face figuri. 0765898758 e nr meu,sa-mi dea un bip sau mesaj la orice ora,in 10-15 min ajung la targ,nu-i problema! :cheers:

 

 

ok :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a venit si momentul mult asteptat dupa 1 luna si ceva de asteptare ,primul drum cu k5`ul la munte pe curbe "pl,dn1-sinaia-cota 1400,timis,bv,sacele,cheia,valeni via PL"...pot sa va spun doar atat: am ramas masca de ciclistica motocicletei ,ma simteam pe curbe ca si cand vedeam/salivam o filmare cu "gyro" din motogp,motocicleta se inclina imediat,foarte usoara in mers(nici nu o simt),stabila pe curbe ,usor de manevrat,nu depui nici cel mai mic efort sa o inclini,ne-am inteles extraordinar zici ca ne cunosteam de ani buni,trage de rupe,sunet bestial,frane belea,setarile suspensiilor sunt acelea cu care vine din fabrica.

daca o sa aveti ocazia de a merge cu un k5`k6-1000(cum a iesit din fabrica) FACETI-O!!!!!!! nu o sa regretati sentimentul trait alaturi de placerea pe care ti-o ofera aceasta motocicleta pe curbe!

Doamne ajuta!

numai bine

tnx tng pentru sfaturile acordate cat si pt lucrurile de finete facute motocicletei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a venit si momentul mult asteptat dupa 1 luna si ceva de asteptare ,primul drum cu k5`ul la munte pe curbe "pl,dn1-sinaia-cota 1400,timis,bv,sacele,cheia,valeni via PL"...pot sa va spun doar atat: am ramas masca de ciclistica motocicletei ,ma simteam pe curbe ca si cand vedeam/salivam o filmare cu "gyro" din motogp,motocicleta se inclina imediat,foarte usoara in mers(nici nu o simt),stabila pe curbe ,usor de manevrat,nu depui nici cel mai mic efort sa o inclini,ne-am inteles extraordinar zici ca ne cunosteam de ani buni,trage de rupe,sunet bestial,frane belea,setarile suspensiilor sunt acelea cu care vine din fabrica.

daca o sa aveti ocazia de a merge cu un k5`k6-1000(cum a iesit din fabrica) FACETI-O!!!!!!! nu o sa regretati sentimentul trait alaturi de placerea pe care ti-o ofera aceasta motocicleta pe curbe!

Doamne ajuta!

numai bine

tnx tng pentru sfaturile acordate cat si pt lucrurile de finete facute motocicletei

 

Salutam prima iesire si felicitari pentru descriere... clar daca prind asa ceva, o sa o bag o tura

 

Nu am chef sa ma contrazic dar...vascozitatea uleiului nu este dat de indicii aia 10W40 / 15w50 etc? 300v stiu ca e doar tipul uleiului, full sintetic, nu si vascozitatea lui.

 

Salve, nu te contrazici, aici facem schimb de info, experiente, etc si in cel mai rau caz invatam ceva nou ..

alea sunt codurile de vascozitate :wink: mai precis in cazul asta discutam de uleiuri cu dubla cifra de gradatie, adica sunt masurate ca performante si la rece si la cald.

Uite mai jos poti sa citesti cam tot ce te intereseaza despre asta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil

Zice ceva acolo si de sintetic si de cum trebuie interpretati indicii aia .. ... :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare:

De la ce temperatura e pericol sa ard garnitura de chiulasa?

Am fost ieri la un mars al motociclistilor si mergand incet, in coloana mi-a stat apa tot timpul pe la 105 - 108 grade.

Dupa ce am oprit, s-a ridicat pana la 112 (cu motorul oprit) Ventilatorul nu a mai pornit nici el, desi am lasat contactul pus.

Am mai facut apoi vreo 150 km in afara orasului si temperatura a fost la normal tot timpul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:laugh: :blink:

REV

Asta face parte din invataturile lu guru cerasel? Cea ce ai spus tu acolo e pe dos.Vara trebuie un ulei mai gros si nu in anotimpul rece

Eu bag doar 15w 50.Merg din mai pana in octombrie cu mobra si nu are rost sa bag alt ulei

PLM m-am intors de 15min acasa si urasc sa merg in oras cu mobra.Fie tin motorul supraturat fie subturat...prefer mai turat sa ma auda conservarii.Temperatura motorului sta la 90-100 grade,si peste 105 in lunile de vara caniculare

 

Din aist motiv bag doar ulei mai gros(300v) sa protejez motorul.Nu iti face griji,nu fwut motorul

 

Mare e gradina ....

Si anume ce e invers din ce am zis eu aiiii? Faptul ca cifra dinaintea W-ului este vascozitatea la rece? Aia e gresit?

Faptul ca cifra dupa liniuta (ma exprim asa k sa ma intelegi) este maxima admisa? Aia e gresit ??? Citeste in cartea mobrei...

Faptul ca tu bagi 15W vara .. este absolut si total irelevant.. atata timp cat aia este vascozitate de iarna :baldy: Cand spui ca bagi 50 .. Ok baga frate.. sunt super linistit ca nu iti f&**ti motorul, dar .... citeste si in carte, daca iti zic aia ca maxima admisa este de 40 si tu pui 50..asta o sa fiu eu :moto: si o sa-ti fac asa :haha: .. .. sper ca iti dai seama ca nu esti mai destept ca inginerii de la Suzuki, da? ...,

Acum daca in carte te lasa cu 50 ... multa bafta si drumuri fara evenimente....

 

Aaaa hai sa te bag in ceata.. pe ce standard ai tu indicii aia? Cumva SF/SG sau SH/SJ??? Sti ca acum cam tot ce apare este pe SM??? Aii??? Sti ca a mai aparut un standard in 2011, dar inca nu se produce nimic conform lui ... se numeste SN.. nu sti, nu sti.. dar tu contrazici asa, fara nicio baza.. .. fara nicio argumentare.. .. parerea ta de expert.

Uite, eu mi-am pus 5W-40 pe standard SM. Zi-mi tu ca mare expert daca am facut rau sau bine si de ce .. partea cu de ce-ul ma intereseaza in mod special .. "parerea mea" :nono:nu se accepta.. baga argumente!

 

Hai, facem asa.. incheiem subiectul aici ca mai mult confuzam.

Exista forumuri dedicate.. ar fi bine ca fiecare posesor de mobra sa petreaca cateva ore sa se edifice ce si cum e cu consumabilele, pentru ca nu dureaza mult...

Editat de The Rev
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve,

 

Ma intereseaza pe mine aripa spate pe carbon. Cred ca asta e codul.

990D0-02H80-YKY

Scuze pentru raspunsul intarziat, abia acum l-am primit si eu.

Asadar:

 

990D0-02H80-YKY = 94 euro + tva ( ABS)

990D0-02H80-CRB = 106 euro + tva (Carbon).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

 

Mestere,asa cum si tu recunosti,sunt cateva topicuri in care s-a analizat si disecat acest subiect.

Nu inteleg de ce mai ai bagat postul acesta de umplutura sa ne arati ca ai citit pe wikipedia un articol interesant.Stiind ca se ajunge la divergente si balacareala

 

Chiar nu isi are rostul un astfel de post

Caterinca,ironii,aberatii,informatii.Asta vreu sa citesc aici

Nu un subiect a carui analiza a creat cateva topicuri pe forumul asta.Te rog sa nu ma plictisesti

 

Cerasel ce face?

Editat de little wayne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta cu uleiul este exact ca cea cu sportive vs. restu'. fiecare ce vrea :)

ps: toate uleiurile sunt bune atata timp cat sunt schimbate la timp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...