Cap0ne Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 Nu, senzorul de viteza este in butuc si ala nu isi schimba dimensiunea. Nu, dar cu roata mai mare scade numarul de ture la o viteza data. Iar senzorul stie ca pt X ture/s sa zicem, viteza este de Y km/h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4v3rick Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 da e corect ce zici tu, doar ca ce-a de-a 2 pereche de cifre (120/60/17 sau 120/70/17) este de fapt un raport procentual a inaltimii cauciucului raportat la latimea lui, deci diferenta de inaltime dintre cele 2 tipuri de gume nu e asa de mare, cel de 60 nu e mai mic cu un centimetru fata de cel de 70; de aici, dupa parerea mea, diferenta in masurarea vitezei de catre senzor este neglijabila si intra lejer in marja de eroare pe care oricum o are vitezometrul, din fabrica. Disclaimer: NU-s matematician, deci nu am facut calcule elaborate in a stabili daca asa stau lucrurile; pentru cine are timp liber suficient si e si in domeniu cifrelor, are ceva de "Mithbusters" in sange si vrea sa lamureasca ecuatia vitezei de rotatie a gumei de 60 vs 70, e liber sa o faca. Numa sa ne dea si noua raspunsul, cu cat mai multe zecimale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dihania Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 da e corect ce zici tu, doar ca ce-a de-a 2 pereche de cifre (120/60/17 sau 120/70/17) este de fapt un raport procentual a inaltimii cauciucului raportat la latimea lui, deci diferenta de inaltime dintre cele 2 tipuri de gume nu e asa de mare, cel de 60 nu e mai mic cu un centimetru fata de cel de 70; de aici, dupa parerea mea, diferenta in masurarea vitezei de catre senzor este neglijabila si intra lejer in marja de eroare pe care oricum o are vitezometrul, din fabrica. Disclaimer: NU-s matematician, deci nu am facut calcule elaborate in a stabili daca asa stau lucrurile; pentru cine are timp liber suficient si e si in domeniu cifrelor, are ceva de "Mithbusters" in sange si vrea sa lamureasca ecuatia vitezei de rotatie a gumei de 60 vs 70, e liber sa o faca. Numa sa ne dea si noua raspunsul, cu cat mai multe zecimale eu zic asta sa fie tema pentru acasa pentru radu86. din cate stiu eu este bun la numere...pardon, cifre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crispus Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 (editat) Pentru o roata de 120/60/17, diametrul cauciucului D1 = 17'' * 25,4 + 2 * (120mm * 0.6 (60%)) = 575.8 mm Pentru o roata de 120/70/17, diametrul cauciucului D2 = 17'' * 25,4 + 2 * (120mm * 0.7 (70%)) = 599.8 mm ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ...................................................................................................................................................... = 24 mm Circumferinta C1 = PI * D1 ~= 1809 mm = 1.809 m Circumferinta C2 = PI * D2 ~= 1884 mm = 1.884 m Deci diferenta la o rotatie dintre cele 2 gume e de ~7.5 cm. (Am I wrong?) La 1000 km facuti, guma de 120/60/17 va avea 552,791.6 rotatii, iar cu guma de 120/70/17 vor fi 530,785.6 rotatii. Daca ceasul a fost calibrat pentru 120/60/17, cu guma de 120/70/17 va indica doar 530,785.6 * 1.809 m (constanta pentru 120/60/17) si asta inseamna doar ~960.2 km. Adica o eroare de ~4% in plus... LE: Bibliografie: http://www.denniskirk.com/jsp/tpl/tire/tiresizeexplain.jsp http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=7 Editat Mai 27, 2010 de crispus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 Da pe voi va intereseaza cat de repede mergeti sau cati km faceti? cauciuc sa fie, benzina, scanteie coinsumabile, vreme frumoasa, vointa, posibilitate... cam multe pentur o simpla plimbare, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crispus Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 Da pe voi va intereseaza cat de repede mergeti sau cati km faceti? cauciuc sa fie, benzina, scanteie coinsumabile, vreme frumoasa, vointa, posibilitate... cam multe pentur o simpla plimbare, nu? Cat de insensibil poti sa fii . Dihania avea o dilema existentiala, ti-a dat tema pentru acasa, si tu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dihania Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 Pentru o roata de 120/60/17, diametrul cauciucului D1 = 17'' * 25,4 + 2 * (120mm * 0.6 (60%)) = 575.8 mmPentru o roata de 120/70/17, diametrul cauciucului D2 = 17'' * 25,4 + 2 * (120mm * 0.7 (70%)) = 599.8 mm ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ...................................................................................................................................................... = 24 mm Circumferinta C1 = PI * D1 ~= 1809 mm = 1.809 m Circumferinta C2 = PI * D2 ~= 1884 mm = 1.884 m Deci diferenta la o rotatie dintre cele 2 gume e de ~7.5 cm. (Am I wrong?) La 1000 km facuti, guma de 120/60/17 va avea 552,791.6 rotatii, iar cu guma de 120/70/17 vor fi 530,785.6 rotatii. Daca ceasul a fost calibrat pentru 120/60/17, cu guma de 120/70/17 va indica doar 530,785.6 * 1.809 m (constanta pentru 120/60/17) si asta inseamna doar ~960.2 km. Adica o eroare de ~4% in plus... LE: Bibliografie: http://www.denniskirk.com/jsp/tpl/tire/tiresizeexplain.jsp http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=7 mamaaaaa...da te-a rupt plictiseala grav de tot. ori sunt eu antitalent ori nu stiu, dar nu am priceput o iota din ce ai facut acolo. adevarul este ca matematica nu a fost niciodata punctul meu forte . m-ai dat pe spate!! si pe limba mea cum suna ce ai facut cu acolo? sunteti geniali..eu intreb ceva la care se raspunde cu da sau nu si voi va apucati de calcule si teoreme si probleme existentiale...gizzzz!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crispus Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 si pe limba mea cum suna ce ai facut cu acolo? Sincer sa fiu nu stiu cum suna limba ta, dar o sa incerc . Cu guma de 70 o sa-ti indice mai putini km, dar e vorba de ~40km in minus la 1000km reali parcursi, si ar trebui sa tii cont ca viteza reala e putin mai mare decat cea afisata (~4%, ex. la 59 km/h pe ceas o sa ai viteza reala de ~61km/h, netinand cont de eroarea ceasului, care nu o stiu). Diferenta asta ai putea-o simti eventual la radare Asta asa din plictiseala. Poti s-o montezi linistita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 e ceva la talentu asta cu numere, pardon... cifre . Deci ce o facut omu e urmatoarea: a calculat diametrul anvelopei de 60 si cel de 70 si apoi a vazut cat de lunga e o anvelopa si cat de lunga e cealalta (daca ar fi sa o privesti desfasurata. mai departe e clar. cu alea de 70 mergi mai repede decat pare, si se inregistreaza mai putini km decat faci, tocmai pentru ca la o rotatie de fapt mergi putin mai mult Eu sunt dupa ceva beri asa ca sper sa fie cel putin coerent ceea ce scriu daca nu si corect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dihania Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 Sincer sa fiu nu stiu cum suna limba ta, dar o sa incerc . Cu guma de 70 o sa-ti indice mai putini km, dar e vorba de ~40km in minus la 1000km reali parcursi, si ar trebui sa tii cont ca viteza reala e putin mai mare decat cea afisata (~4%, ex. la 59 km/h pe ceas o sa ai viteza reala de ~61km/h, netinand cont de eroarea ceasului, care nu o stiu). Diferenta asta ai putea-o simti eventual la radare Asta asa din plictiseala. Poti s-o montezi linistita. ai vazut ca acum ne intelegem...acum ai vorbit pe limba mea, simplu si la obiect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
subzero Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 Am luat Examenu'!!!!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dihania Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 Am luat Examenu'!!!!!!!!!! felicitari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
subzero Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 felicitari! Multumesc! Ar mai fi de rezolvat : baterie moarta in cotet; ITP expirat; bujii inecate (sper sa fie doar asta) si test drive! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 O bagi in priza, o duci la service autorizat itp, le scoti cu multa rabdare si le stergi, eventual verifici distanta aia, pui la loc, dai cheie si cum ai zis si tu: test drive. Bafta! Oameni buni, numai la mine ploua in fiecare zi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DaCiaN0 Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 va salut. vreau sa imi cobor putin motorul, am sv650s model 2000 ; aveti vreo sugestie? Un coleg de aici mi-a spus ca daca umblu la amortizorul de pe spate prea multe nu rezolv. Voi ce spuneti? S-a confruntat vreunu cu aceasta problema? Cred ca 2-3cm daca l-as cobori mi-ar fi de ajuns. Deasemenea vreau sa inalt putin si manerele, pozitia mi-e cam incomoda pentru 95% mers prin oras. Ceva idei? Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hawk Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 Salut, am o mica problema electrica la nou cumparatul meu sv. Am facut vreo 10-15 km cu el dupa care a inceput sa smuceasca si m-a lasat in mijlocu drumului fara sa am curent deloc pe instalatie. M-am uitat la siguranta principala si acolo se pare ca aveam o improvizatie de multa litza infasurata in jurul unei sigurante arse. Ok, schimb siguranta, am curent, plec si ajung acasa. Toate bune si frumoase. Zic sa duc motocicleta in Constanta, locu' meu de bastina ca s-o inmatriculez. Plec eu, fac vreo 5-6 km, ajung pe la Dristor si acolo fara sa smuceasca vad ca incepe nu mai stea bine la ralanti asa ca trag ambreiaju sa vad daca se opreste. Bineinteles, mi s-a oprit, bateria parea moarta (se mai aprindeau becurile in bord, incerca sa invarta putin, daca semnalizam se stingea kilometraju electronic). Am reusit pana la urma s-o duc acasa impingand-o ca s-o pornesc si fara sa am nici un bec aprins. Fostul proprietar spune ca a mai avut si el probleme electrice datorita carora a schimbat alternatorul. Din ce mi-a zis fostul proprietar lui i s-a recomandat sa schimbe alternatoru. As putea face rost de un alt alternator de la el, dar mai intai vreau sa verific tensiunea la borne sa vad daca-mi incarca releu' sau nu. Alte recomandari imi puteti da, a mai avut probleme electrice si altcineva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 (editat) @daciano: ca sa iti inalti ghidonul trebuie date gauri si pus un inaltator, plus un ghidon. Mi se pare, dar nu sunt sigur 100% ca ai putea sa o cobori de spate umbland la cele doua tije intre care intra amortizorul. daca schimbi lungimea lor, s-ar putea sa se schimbe si pozitia basculei. Nu bag mana in foc, nu m-am uitat pe acolo cu atentie. Am vazut pe net unu care si-a facut ceva asemanator la un motor, nu era sv, si ma gandesc ca ar putea merge si aici. @animal: poi daca nu incarca sunt 2 posibilitati: releu problema sau alternator. daca cel de la care ai luat-o a zis ca a mai umblat la astea si tot s-au defectat e posibil sa mai fie si alta problema. masoara si unu si altu si vezi ce iti da. Cand masori statorul vei masura tensiunea de linie asa ca sa nu te sperii daca e mare (gen 160 VAC) cum a patit un sv-ist si l-a pus mecanicu sa cumpere stator, cu toate ca saracul stator nu avea nimic. dar mecanicu era mecanic, nu electrician Editat Mai 28, 2010 de radu86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DaCiaN0 Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 mersi Radu. Am sa incerc mai intai din reglajele amortizorului. Si cand imi trece mana, am sa probez si dau detalii. Cat despre ridicarea manerelor , din ce mi-ai scris tu mai sus, inteleg ca ma sfatuiesti sa modific si sa pun ghidon de naked? Ma gandeam ca poate exista ceva gen clipon risers si pentru modelul meu, testate de vreunu din noi. Mai studiez problema. Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 Eu alta varianta nu stiu de ridicare. dar nu inseamna ca nu sunt La amortizor parca setarile erau diferite la S si la N. La S cred ca era mai rigid. La mine e pe a doua pozitie ca rigiditate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DaCiaN0 Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 m-am uitat acum pe cartea tehnica si scrie ca la modelul S e setat la pozitia 4 (din 7 pozitii totale); iar la modelul naked ca al tau e pe 2. Pozitia 7 fiind cea mai dura (stiffest). Am sa pun si eu pe 2, sa vad cum se comporta. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hawk Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 @animal: poi daca nu incarca sunt 2 posibilitati: releu problema sau alternator. daca cel de la care ai luat-o a zis ca a mai umblat la astea si tot s-au defectat e posibil sa mai fie si alta problema. masoara si unu si altu si vezi ce iti da. Cand masori statorul vei masura tensiunea de linie asa ca sa nu te sperii daca e mare (gen 160 VAC) cum a patit un sv-ist si l-a pus mecanicu sa cumpere stator, cu toate ca saracul stator nu avea nimic. dar mecanicu era mecanic, nu electrician Cred ca este vorba despre acelasi motor. Mi-a zis ca a schimbat si alternatorul si releu de incarcare...mi-a dat alternatorul sa-l pot schimba maine in caz ca ar fi de la asta. S-a oferit un nene sa m-ajute, el era cu scuterul si avea cabluri de curent, omu spunea ca a lucrat la service suzuki si il cheama gabi, pe la vreo 50 de ani sa zic. Culmea e ca n-a invartit suficient ca sa porneasca nici cu cablurile la bateria scuterului si nici la bateria unei masini. Am reusit s-o pornesc impinsa doar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 ce ai facut cu cablurile? le-ai pus in paralel cu bateria sau ai incercat direct pe electromotor? asta cu nu invarte suficient... nus tiu ce sa zic. poate sunt cam pe duca periile de la electromotor. daca incerci direct sa il alimentezi si merge, atunci nu e problema cu el. Nu stiu, nu prea am idei asa ce ar putea fi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
subzero Postat Mai 29, 2010 Share Postat Mai 29, 2010 Hello! Am tinut bateria pe redresor aproape 20 ore si nu vrea sa treaca de nici o culoare peste 75%. Decuplata arata 12,6 V. scade in 5 minute la 12,3V si daca o pun inapoi pe redresor reincepe incarcarea de la nivel 50%, in 1 minut este din nou la 75% si tot asa. Any suggestions? O sa incerc si daca porneste motorul asa, dar am o problema cu nivelul de 75%. Si in caz de extrema urgenta, ce baterie ar fi Ok? Cred ca am vazut baterii moto Bosch, Varta etc prin magazinele Praktiker etc. stiti cumva daca sunt in regula? Mersi de orice sugestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Anjin Postat Mai 29, 2010 Share Postat Mai 29, 2010 Salutare, Raportez ca e gata si SV-ul meu de orice intalnire. I-am facut revizia. Ieri. Pana la urma am ales sa merg la prezentanta (pentru ultima data cred...) caci am decis sa nu pierd garantia pe care o mai am pana in decembrie. Oricum n-a fost fooarte scump, vreo 340 lei. Nedumerirea mea e alta. I-am zis mecanicului sa se uite si la cabluri, lant, lichid de racire, placute de frana. Si sa le schimbe pe toate daca sunt macar aproape de uzura maxima pentru ca in concediu intentionez sa plec departe si... sa fie gata. Spre surprinderea mea mi-a zis ca lantul e ok si ca mai are mult de trait, ca placutele de frana sunt la jumate doar, si ca nu trebuie schimbate nici cablurile ( pe care doar le-a uns ). Acuma eu nu ma plang ca n-am avut cheltuieli in plus da' ma gandesc eu, dupa 17k km sa fie situatia chiar asa de "roz". Ma gandesc eu ca el n-avea nici un interes sa spuna ca sunt ok cand de fapt nu sunt ok ( mai ales la placutele de frana ma gandes - dupa 17 k doar la jumate??? ) Din contra ar fi avut interesul sa-mi zica sa schimb cat mai multe ca sa le vand. In fine, vad cum mai evolueaza lucrurile pana la sfarsitul lui iunie cand sper sa plec. Pana atunci... ne vedem la intalnire in weekendul cu 13-14 iunie, corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Mai 29, 2010 Share Postat Mai 29, 2010 Salutare, Raportez ca e gata si SV-ul meu de orice intalnire. I-am facut revizia. Ieri. Pana la urma am ales sa merg la prezentanta (pentru ultima data cred...) caci am decis sa nu pierd garantia pe care o mai am pana in decembrie. Oricum n-a fost fooarte scump, vreo 340 lei. Nedumerirea mea e alta. I-am zis mecanicului sa se uite si la cabluri, lant, lichid de racire, placute de frana. Si sa le schimbe pe toate daca sunt macar aproape de uzura maxima pentru ca in concediu intentionez sa plec departe si... sa fie gata. Spre surprinderea mea mi-a zis ca lantul e ok si ca mai are mult de trait, ca placutele de frana sunt la jumate doar, si ca nu trebuie schimbate nici cablurile ( pe care doar le-a uns ). Acuma eu nu ma plang ca n-am avut cheltuieli in plus da' ma gandesc eu, dupa 17k km sa fie situatia chiar asa de "roz". Ma gandesc eu ca el n-avea nici un interes sa spuna ca sunt ok cand de fapt nu sunt ok ( mai ales la placutele de frana ma gandes - dupa 17 k doar la jumate??? ) Din contra ar fi avut interesul sa-mi zica sa schimb cat mai multe ca sa le vand. In fine, vad cum mai evolueaza lucrurile pana la sfarsitul lui iunie cand sper sa plec. Pana atunci... ne vedem la intalnire in weekendul cu 13-14 iunie, corect? Salut, Nici eu nu cred sa fi vorbit omu' prostii, neavand nici un interes. Dar chestiile astea poti sa le verifici si tu: la placute te poti uita cu ochiul liber. Vezi cata "carne" mai ai pe ele. Lantul la fel se poate verifica, la ochi. Daca nu mai ai sticker pe bascula care sa iti spuna cat trebuie sa aiba "joc" lantul, cauta pe net un manual si uita-te (contrar ccredintelor din popor, si cum am aflat si eu recent, asta se verifica cu motoreta pe cric, nu cu cineva pe ea). Daca e in limite normale, e totul ok. Daca nu, mai intanzi lantul pana il aduci in limita normalului. Si, bineinteles, tine-l curat si uns. Pe scurt, daca nu ai mers ca un descreierat cu mobra si ai avut grija de ea, si consumabilele te tin mai mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.