dihania Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 da, merge, nu e RAR aproved dar, de mers, merge; practic e cu o idee mai inalt decat cel de 60. Yo am la fel, dar inca nu l-am montat astept sa schimb si melcul apoi schimb si cauciucu. Din auzite e chiar mai bun pe viraje decat cel de 60, dar banuiesc ca este importanta si marca. este un METZELER - Sportec M3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 e bun daca e mai inalt, il lasi mai moale putin si nu mai simti nici denivelarile . nu cred sa ai probleme legale decat daca te duci sa faci itp-u cu el si observa aia (desi se rezolva si asta pe la noi). In rest pune-l si zgarie asfaltu cu el!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dihania Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 e bun daca e mai inalt, il lasi mai moale putin si nu mai simti nici denivelarile .nu cred sa ai probleme legale decat daca te duci sa faci itp-u cu el si observa aia (desi se rezolva si asta pe la noi). In rest pune-l si zgarie asfaltu cu el!!! ce inseamna mai moale? in loc de 2,2 atm bag 2? e ok atunci , o sa ma duc sa il si schimb. de itp nu e problema ca doar ce l-am facut si oricum nu i-a interesat prea tare ce am pe motor. multumesc mult baieti pentru ajutor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 stai mah, eu glumeam cu mai moale ala! Eu acum in astea noi am bagat 2.1 pe fata si 2.2 pe spate. sunt foarte lucioase si am zis sa nu le umflu mai tare macar cateva sute de km. sa vad si cum ma simt cu ele asa. La prima tura scurta am avut impresia ca abia asteapta sa se aplece, la cele vechi parca trebuia ceva munca de convingere. Azi urmeaza o tura mai lunga si pe urma ma gotarasc daca vreau mai tari sau mi se par ok asa. P.S. Producatorul ce zice? Stiu ca mai toate se invart pe la 33-36 PSI (2.25-2.5 bar) daca nu e corect tastati va rog! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tinlenvan Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Asa: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ridersowg Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 si eu am 120/70 pe fata si se simte o idee mai inalta,merge mai bine pe curbe si in plus protejeaza mai bine janta de denivelari... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Pentru cei interesati, poze motor sv desfacut: http://forum.motonline.pt/forum_posts.asp?TID=32527 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Anjin Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Dihania si eu stiu ca pe fata trebuie 2.25 si pe spate 2.50 Legat de asta eu chiar am o problema serioasa in a-mi gasi un manometru compact si cat mai exact... ca asa...daca imi verific cu alea de la benzinarii... nu stiu cat de incredere sunt si oricum cauciucurile trebuie verificate la rece, nu dupa ce mergi cu ele si se incalzez. In alta ordine de idei e misto Sportec-ul M3, eu unul sunt foarte multumit de ele pana acum. Insa eu nu ma dau "racing" asa ca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 eu am un manometru ca un pix, cu o tija din lemn si are o eroare cam de 0.1-0.2 bar in minus dac amai tin eu bine minte. una peste alta e mai mult decat ok. Am facut azi 300 de km cu 2.1/2.2 cu pasager cu tot si s-a comportat ok. incerc sa mai umflu spatele sa vad daca o simt mai rau sau mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4v3rick Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Yo am fost super multumit de Metzeler, am avut un sportec M1, spatele m-a tinut aproape 20mii KM, rulati in toate tipurile de conditii meteo (-3 - +30 si ceva), ploaie, uscat, ninsoare, praf, macadam, forestier, asfalt, dale de beton, etc. Bune gume, jos palaria, un singur minus as zice, se incalzesc o idee mai greu. Acum am trecut pe AngelST de la Pirelli, momentan doar spatele, fata e pe aici prin camera - inca nu am schimbat-o ptr. ca M1le inca mai tine pe fata (21-22mii KM) si mi-a fost si lene oricum recomand AngelSTul, e foartebun; sta extraordinar pe viraje - poate mi-a mai trecut mie frica si/sau am capatat mai multa experienta, dar o culc pe viraje mult mai mult decat o faceam cu M1-le. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
heero Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 bai imi spuneti si mie ..ce placute de frana sunt bune si la un pret cat de cat mai accesibil ? niste magazine din bucuresti daca stiti multumesccccccccccccc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4v3rick Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 orice placuta de frana ptr care ai bani e buna; nu ti-as recomanda, decat daca mergi cu ea pe circuit, sa iti pui placute sintetice (ptr. cursa), se incalzesc greu daca le folosesti in regim urban si risti sa ajungi pe jos sau in ala cu masina din fata ta la o frana mai brusca. Sincer sa fiu, nici nu mai stiu ce am acum pe a mea, Lucas sau TRW, nu mai stiu, ideea e ca isi fac treaba si nici nu m-au costat o mica avere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 si eu am 120/70 pe fata si se simte o idee mai inalta,merge mai bine pe curbe si in plus protejeaza mai bine janta de denivelari... Fiind mai inalt, nu afecteaza viteza reala afisata ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dihania Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 Dihania si eu stiu ca pe fata trebuie 2.25 si pe spate 2.50 Legat de asta eu chiar am o problema serioasa in a-mi gasi un manometru compact si cat mai exact... ca asa...daca imi verific cu alea de la benzinarii... nu stiu cat de incredere sunt si oricum cauciucurile trebuie verificate la rece, nu dupa ce mergi cu ele si se incalzez.In alta ordine de idei e misto Sportec-ul M3, eu unul sunt foarte multumit de ele pana acum. Insa eu nu ma dau "racing" asa ca... pai stai bre ca nici eu numa dau cu scaritele pe jos ... mi l-am luat ca sa merg cu el in oras si la drum lung , nu sa ma dau racing pe cheia. ) sambata il montez si va zic pareri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4v3rick Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 Fiind mai inalt, nu afecteaza viteza reala afisata ? Nu, senzorul de viteza este in butuc si ala nu isi schimba dimensiunea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ridersowg Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 pe svrider.com se spunea ca daca schimbi pe fata cu un 120/70 viteza indicata e mai corecta...eu nu am observat nici o diferenta la mine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 Nu, senzorul de viteza este in butuc si ala nu isi schimba dimensiunea. Nu, dar cu roata mai mare scade numarul de ture la o viteza data. Iar senzorul stie ca pt X ture/s sa zicem, viteza este de Y km/h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4v3rick Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 da e corect ce zici tu, doar ca ce-a de-a 2 pereche de cifre (120/60/17 sau 120/70/17) este de fapt un raport procentual a inaltimii cauciucului raportat la latimea lui, deci diferenta de inaltime dintre cele 2 tipuri de gume nu e asa de mare, cel de 60 nu e mai mic cu un centimetru fata de cel de 70; de aici, dupa parerea mea, diferenta in masurarea vitezei de catre senzor este neglijabila si intra lejer in marja de eroare pe care oricum o are vitezometrul, din fabrica. Disclaimer: NU-s matematician, deci nu am facut calcule elaborate in a stabili daca asa stau lucrurile; pentru cine are timp liber suficient si e si in domeniu cifrelor, are ceva de "Mithbusters" in sange si vrea sa lamureasca ecuatia vitezei de rotatie a gumei de 60 vs 70, e liber sa o faca. Numa sa ne dea si noua raspunsul, cu cat mai multe zecimale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dihania Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 da e corect ce zici tu, doar ca ce-a de-a 2 pereche de cifre (120/60/17 sau 120/70/17) este de fapt un raport procentual a inaltimii cauciucului raportat la latimea lui, deci diferenta de inaltime dintre cele 2 tipuri de gume nu e asa de mare, cel de 60 nu e mai mic cu un centimetru fata de cel de 70; de aici, dupa parerea mea, diferenta in masurarea vitezei de catre senzor este neglijabila si intra lejer in marja de eroare pe care oricum o are vitezometrul, din fabrica. Disclaimer: NU-s matematician, deci nu am facut calcule elaborate in a stabili daca asa stau lucrurile; pentru cine are timp liber suficient si e si in domeniu cifrelor, are ceva de "Mithbusters" in sange si vrea sa lamureasca ecuatia vitezei de rotatie a gumei de 60 vs 70, e liber sa o faca. Numa sa ne dea si noua raspunsul, cu cat mai multe zecimale eu zic asta sa fie tema pentru acasa pentru radu86. din cate stiu eu este bun la numere...pardon, cifre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crispus Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 (editat) Pentru o roata de 120/60/17, diametrul cauciucului D1 = 17'' * 25,4 + 2 * (120mm * 0.6 (60%)) = 575.8 mm Pentru o roata de 120/70/17, diametrul cauciucului D2 = 17'' * 25,4 + 2 * (120mm * 0.7 (70%)) = 599.8 mm ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ...................................................................................................................................................... = 24 mm Circumferinta C1 = PI * D1 ~= 1809 mm = 1.809 m Circumferinta C2 = PI * D2 ~= 1884 mm = 1.884 m Deci diferenta la o rotatie dintre cele 2 gume e de ~7.5 cm. (Am I wrong?) La 1000 km facuti, guma de 120/60/17 va avea 552,791.6 rotatii, iar cu guma de 120/70/17 vor fi 530,785.6 rotatii. Daca ceasul a fost calibrat pentru 120/60/17, cu guma de 120/70/17 va indica doar 530,785.6 * 1.809 m (constanta pentru 120/60/17) si asta inseamna doar ~960.2 km. Adica o eroare de ~4% in plus... LE: Bibliografie: http://www.denniskirk.com/jsp/tpl/tire/tiresizeexplain.jsp http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=7 Editat Mai 27, 2010 de crispus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 Da pe voi va intereseaza cat de repede mergeti sau cati km faceti? cauciuc sa fie, benzina, scanteie coinsumabile, vreme frumoasa, vointa, posibilitate... cam multe pentur o simpla plimbare, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crispus Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 Da pe voi va intereseaza cat de repede mergeti sau cati km faceti? cauciuc sa fie, benzina, scanteie coinsumabile, vreme frumoasa, vointa, posibilitate... cam multe pentur o simpla plimbare, nu? Cat de insensibil poti sa fii . Dihania avea o dilema existentiala, ti-a dat tema pentru acasa, si tu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dihania Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 Pentru o roata de 120/60/17, diametrul cauciucului D1 = 17'' * 25,4 + 2 * (120mm * 0.6 (60%)) = 575.8 mmPentru o roata de 120/70/17, diametrul cauciucului D2 = 17'' * 25,4 + 2 * (120mm * 0.7 (70%)) = 599.8 mm ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ...................................................................................................................................................... = 24 mm Circumferinta C1 = PI * D1 ~= 1809 mm = 1.809 m Circumferinta C2 = PI * D2 ~= 1884 mm = 1.884 m Deci diferenta la o rotatie dintre cele 2 gume e de ~7.5 cm. (Am I wrong?) La 1000 km facuti, guma de 120/60/17 va avea 552,791.6 rotatii, iar cu guma de 120/70/17 vor fi 530,785.6 rotatii. Daca ceasul a fost calibrat pentru 120/60/17, cu guma de 120/70/17 va indica doar 530,785.6 * 1.809 m (constanta pentru 120/60/17) si asta inseamna doar ~960.2 km. Adica o eroare de ~4% in plus... LE: Bibliografie: http://www.denniskirk.com/jsp/tpl/tire/tiresizeexplain.jsp http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=7 mamaaaaa...da te-a rupt plictiseala grav de tot. ori sunt eu antitalent ori nu stiu, dar nu am priceput o iota din ce ai facut acolo. adevarul este ca matematica nu a fost niciodata punctul meu forte . m-ai dat pe spate!! si pe limba mea cum suna ce ai facut cu acolo? sunteti geniali..eu intreb ceva la care se raspunde cu da sau nu si voi va apucati de calcule si teoreme si probleme existentiale...gizzzz!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crispus Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 si pe limba mea cum suna ce ai facut cu acolo? Sincer sa fiu nu stiu cum suna limba ta, dar o sa incerc . Cu guma de 70 o sa-ti indice mai putini km, dar e vorba de ~40km in minus la 1000km reali parcursi, si ar trebui sa tii cont ca viteza reala e putin mai mare decat cea afisata (~4%, ex. la 59 km/h pe ceas o sa ai viteza reala de ~61km/h, netinand cont de eroarea ceasului, care nu o stiu). Diferenta asta ai putea-o simti eventual la radare Asta asa din plictiseala. Poti s-o montezi linistita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Mai 27, 2010 Share Postat Mai 27, 2010 e ceva la talentu asta cu numere, pardon... cifre . Deci ce o facut omu e urmatoarea: a calculat diametrul anvelopei de 60 si cel de 70 si apoi a vazut cat de lunga e o anvelopa si cat de lunga e cealalta (daca ar fi sa o privesti desfasurata. mai departe e clar. cu alea de 70 mergi mai repede decat pare, si se inregistreaza mai putini km decat faci, tocmai pentru ca la o rotatie de fapt mergi putin mai mult Eu sunt dupa ceva beri asa ca sper sa fie cel putin coerent ceea ce scriu daca nu si corect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.