Sari la conținut

Honda Hornet


metaxa

Postări Recomandate

Umbla careva dintre voi cu cauciucuri neechilibrate?

Nu am echilibrat niciodată nici o roată.

 

Salutare!

TOATE lichidele motocicletei se schimba odata la 2 ani...antigelul comparativ cu apa are punctul de fierbere mult mai inalt,are rolul de a lubrifia orice garnitura cu care intra in contact,gen simeringuri....altfel,durata de viata a acestora scade fara indoiala.

Cat despre cauciucurile de moto,azi am aflat o chestie ff interesanta....pe o latura au un fel de cerculet,bulina sau cum vreti voi sa ii ziceti...ei bine,acea bulina ,in momentul in care cauciucul se monteaza pe janta,trebuie aliniata cu valva...momenta nu stiu explicati alogica,dar am sa ma mai interesez.

Roata neechilibrata este mult mai costisitoare decat pare la prima vedere...toate vibratiile pe care le precede si pe care le simtim sau nu,rulmentii motocicletei sa fiti siguri ca le iau din plin,asa ca,incercati pe cat posibil sa le echilibrati,nu de alta dar 240 ron pe un rulment de cupla nu e asa ieftin :unsure:

Cu siguranță vibrațiile or să fu.tă toată motocicleta. Au fost cazuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 15k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare!

TOATE lichidele motocicletei se schimba odata la 2 ani...antigelul comparativ cu apa are punctul de fierbere mult mai inalt,are rolul de a lubrifia orice garnitura cu care intra in contact,gen simeringuri....altfel,durata de viata a acestora scade fara indoiala.

Cat despre cauciucurile de moto,azi am aflat o chestie ff interesanta....pe o latura au un fel de cerculet,bulina sau cum vreti voi sa ii ziceti...ei bine,acea bulina ,in momentul in care cauciucul se monteaza pe janta,trebuie aliniata cu valva...momenta nu stiu explicati alogica,dar am sa ma mai interesez.

Roata neechilibrata este mult mai costisitoare decat pare la prima vedere...toate vibratiile pe care le precede si pe care le simtim sau nu,rulmentii motocicletei sa fiti siguri ca le iau din plin,asa ca,incercati pe cat posibil sa le echilibrati,nu de alta dar 240 ron pe un rulment de cupla nu e asa ieftin :unsure:

"bulina" marcheaza zona unde cauciucul e mai usor cu 5gr.prezenta valvei echilibreaza balanta...bulina poate fi "doua buline" sau patrat.in functie de anumiti producatori :rolleyes:

 

cat despre echilibrat...cel putin la mine in oras nu costa mai nimic,deci eu le echilibrez si nu doar cand le montez.dupa cate un drum mai lung,sau dupa cate un crater in care ma mai infig,ori pur si simplu dupa o perioada in care nu am schimbat gumele(schimb cel putin un set pe an deci nu e prea lunga perioada).rulmentii din juguri,simeringurile din furca,electricele de pe moto,etc....niciuneia din aceste piese nu ii fac bine vibratiile(care oricum sunt extrem de multe si puternice)...iar pe termen lung vor aparea daunele.toate astea evident sunt pe planul doi,dupa faptul ca o guma neechilibrata mai mult ca sigur ca nu "merge drept",manevrabilitatea va scadea,poate devenind chiar periculoasa(voblaje si trepidatii nedorite-poate impreuna si cu o presiune nu tocmai potrivita).oricum nu degeaba se echilibreaza la orice vulcanizare la un pret relativ derizoriu fata de pretul unui cauciuc.parerea mea :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"bulina" marcheaza zona unde cauciucul e mai usor cu 5gr.prezenta valvei echilibreaza balanta...bulina poate fi "doua buline" sau patrat.in functie de anumiti producatori :rolleyes:

 

cat despre echilibrat...cel putin la mine in oras nu costa mai nimic,deci eu le echilibrez si nu doar cand le montez.dupa cate un drum mai lung,sau dupa cate un crater in care ma mai infig,ori pur si simplu dupa o perioada in care nu am schimbat gumele(schimb cel putin un set pe an deci nu e prea lunga perioada).rulmentii din juguri,simeringurile din furca,electricele de pe moto,etc....niciuneia din aceste piese nu ii fac bine vibratiile(care oricum sunt extrem de multe si puternice)...iar pe termen lung vor aparea daunele.toate astea evident sunt pe planul doi,dupa faptul ca o guma neechilibrata mai mult ca sigur ca nu "merge drept",manevrabilitatea va scadea,poate devenind chiar periculoasa(voblaje si trepidatii nedorite-poate impreuna si cu o presiune nu tocmai potrivita).oricum nu degeaba se echilibreaza la orice vulcanizare la un pret relativ derizoriu fata de pretul unui cauciuc.parerea mea :rolleyes:

 

 

Si eu vreu sa le echilibrez dar la noi in oras nu e posibil... nu e nicaieri axul acela de care se prinde roata... Si ma intrebam daca merita sa fac vreo 200 km pentru echilibrat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu vreu sa le echilibrez dar la noi in oras nu e posibil... nu e nicaieri axul acela de care se prinde roata... Si ma intrebam daca merita sa fac vreo 200 km pentru echilibrat?

Bineinteles ca merita... doar de drum si tot merita...

It's about the road, not about the destination.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

auzi .. TM96UFO .. am si eu o intrebare legata de paravantul tau care il vad pe viespe, e de viespe ? sau e adaptat si mi se pare mie ca nu mai ai ceasurile ca sa il poti pune atat de culcat pe motor ? daca nu e de viespe paravantul ala imi poti spune de ce anume motor e si de unde l-ai luat ? ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

auzi .. TM96UFO .. am si eu o intrebare legata de paravantul tau care il vad pe viespe, e de viespe ? sau e adaptat si mi se pare mie ca nu mai ai ceasurile ca sa il poti pune atat de culcat pe motor ? daca nu e de viespe paravantul ala imi poti spune de ce anume motor e si de unde l-ai luat ? ms

Ceasurile au fost furate.. :angryfire: de aia am putut pune paravantul culcat.

Asa am cumparat motocicleta cu paravant dar sigur e model universal.

 

Cred ca seamana cu asta daca nu e chiar asta:

http://www.louis.de/_209be20e3b66cd3c8d5ec32bd00cad2b31/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=450&wgr=260&list_total=46&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10006503

 

Mda.. doar seamana...

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Miss Viespea 2012

:s4284:

 

Inscrisi/inscrise:

 

1. George05 - Carbon Beauty

2. Straic - Orange Dream

3. Jelzah - White Wonder

4. Zyonbv - Black and Proud

5. Kristy - Classic White

6. Tm06ufo - Yellow Bad

 

 

Asteptam si alte frumuseti pe lista....inca ma mai gandesc la premiu :smoke:

Editat de sorin128
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@zyon : Thumbs UP ! ;)

 

 

 

Daca am inteles bine din postul de mai devreme avem inca o vispe inscrisa in concurs. Asadar :

 

Miss Viespea 2012

 

:s4284:

 

Inscrisi/inscrise:

 

1. George05 - Carbon Beauty

2. Straic - Orange Dream

3. Jelzah - White Wonder

4. Zyonbv - Black and Proud

5. Kristy - Classic White

6. Tm06ufo - Yellow Bad

7. Chivu - Blue Magic

 

 

Asteptam si alte frumuseti pe lista....idei de premiu? :)

 

@Chivu : Mobra verde din pozele tale ar putea fi o aparitie cel putin interesanta daca prietenul tau ar inscrie-o in concurs :P .

Editat de sorin128
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare baieti. Am si eu o intrebare pentru cei care locuiesc in orase aglomerate, in special Bucuresti. Cat va papa viespile?

Eu ma iau cu mana de cap sincer. Am ajuns la 10% mers cam 30 km in oras. De cele mai multe ori nu schimb mai sus de a doua din cauza aglomeratiei iar cand gasesc o parte libera, recunosc faptul ca-i dau in gura si schimb undeva pe la 7000-8000 de ture. La drum intins in afara mi-a luat 7% cu pasager si bagaj(140-160). Sincer mi se pare enorm in comparatie cu ce vad pe net. 5-6%. Sa nu mai zic de zeii laudarosi care scot 4%(cum mama naibii , doar ei stiu). Invatati-ma si pe mine ca sunt bolovan. Care sunt turatiile optime pentru un consum redus si care sunt turatiile pentru schimbat? I-am schimbat filtrul recent si sunt curios ce o sa iasa. O sa reglez si carburatia si daca tot face nazuri ii tai ghimpele :crack: Multumesc! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare baieti. Am si eu o intrebare pentru cei care locuiesc in orase aglomerate, in special Bucuresti. Cat va papa viespile?

Eu ma iau cu mana de cap sincer. Am ajuns la 10% mers cam 30 km in oras. De cele mai multe ori nu schimb mai sus de a doua din cauza aglomeratiei iar cand gasesc o parte libera, recunosc faptul ca-i dau in gura si schimb undeva pe la 7000-8000 de ture. La drum intins in afara mi-a luat 7% cu pasager si bagaj(140-160). Sincer mi se pare enorm in comparatie cu ce vad pe net. 5-6%. Sa nu mai zic de zeii laudarosi care scot 4%(cum mama naibii , doar ei stiu). Invatati-ma si pe mine ca sunt bolovan. Care sunt turatiile optime pentru un consum redus si care sunt turatiile pentru schimbat? I-am schimbat filtrul recent si sunt curios ce o sa iasa. O sa reglez si carburatia si daca tot face nazuri ii tai ghimpele :crack: Multumesc! :friends:

30 km ca sa iti faci o idee de consum nu e suficient . Hinturi pentru consum mic:

1. Accelerari lente

2. Mers cat mai constant

3. Curatare/sincronizare carburi

4. Mers cu motorul doar intemperaturi optime

5. Filtru de aer mentinut curat

6. .............

7. .............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 km ca sa iti faci o idee de consum nu e suficient . Hinturi pentru consum mic:

1. Accelerari lente

2. Mers cat mai constant

3. Curatare/sincronizare carburi

4. Mers cu motorul doar intemperaturi optime

5. Filtru de aer mentinut curat

6. .............

7. .............

Salutare, vroiam sa zic 30 km zilnic :) scuze! 10 % mers zilnic cate 30 km in oras

Legat de temperatura motorului, mereu acul este aproape de rosu si ventilatorul mereu pornit. Se incinge...

De curiozitate totusi, cat iti ia tie doar la mers in aglomeratie? Nu de alta dar deja devide o chestie care ma seaca...

Multumesc de raspuns!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, vroiam sa zic 30 km zilnic :) scuze! 10 % mers zilnic cate 30 km in oras

Legat de temperatura motorului, mereu acul este aproape de rosu si ventilatorul mereu pornit. Se incinge...

De curiozitate totusi, cat iti ia tie doar la mers in aglomeratie? Nu de alta dar deja devide o chestie care ma seaca...

Multumesc de raspuns!

La mers mai "sportiv" 10 l/100km nu e iesit din comun. Normal ar trebui sa fii undeva la 7,5 - 8,5 l/100km in oras (mie cam asa imi ia), in conditii mecanice OK ale mobrei si regim de eploatare linistit.

Sa iti stea acul de temperatura aproape de rosu si ventilatorul mereu pornit la cate grade sunt afara zilele astea nu e bine deloc (mie imi sta fix in mijloc). Mergi rapid la un mecanic (daca ai nevoie iti recomand cativa) sa iti verifice tot sistemul de racire : lichide,senzori,termostate,etc. Nu mai merge mult asa fiindca in caz de buba risti sa arzi garnitura de chiulasa (am aflat si eu de curand facand aproape aceeasi greseala ca tine) si asta inseamna costuri si o zi doua de stat pe bara cu motocicleta.

 

Spor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare baieti. Am si eu o intrebare pentru cei care locuiesc in orase aglomerate, in special Bucuresti. Cat va papa viespile?

Eu ma iau cu mana de cap sincer. Am ajuns la 10% mers cam 30 km in oras. De cele mai multe ori nu schimb mai sus de a doua din cauza aglomeratiei iar cand gasesc o parte libera, recunosc faptul ca-i dau in gura si schimb undeva pe la 7000-8000 de ture. La drum intins in afara mi-a luat 7% cu pasager si bagaj(140-160). Sincer mi se pare enorm in comparatie cu ce vad pe net. 5-6%. Sa nu mai zic de zeii laudarosi care scot 4%(cum mama naibii , doar ei stiu). Invatati-ma si pe mine ca sunt bolovan. Care sunt turatiile optime pentru un consum redus si care sunt turatiile pentru schimbat? I-am schimbat filtrul recent si sunt curios ce o sa iasa. O sa reglez si carburatia si daca tot face nazuri ii tai ghimpele :crack: Multumesc! :friends:

eu sunt unul din zeii laudarosi care au scos consum de 4l/100km.dar n-are importanta...Viespea mea e supraallimentata si cand stateam in bucuresti nu consuma 10l/100km,ci 7,5l/100km.si nu am mana usoara.decat sa te plangi ca-ti consuma mult,mai bine ai da fuga la un mecanic,daca tu inca nu ai gasit o modalitate sa ii reduci consumul(asta in cazul in care se poate).ca ajungi la 7-8k aia nu inseamna sa ii dai in gura,e turatie normala.din cate stiu eu din discutiile(o mie la numar si le poti gasi la tot pasul) despre consumuri ziceau baietii din bucuresti ca se invarte undeva in zona 7-8l/100km in oras.ca sa iti consume 10l ai de muncit ceva...parerea mea,bag-o la mecanic

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu una am reusit fara sa ma chinui prea mult sa scot 15% dar am scos si 4,3% ce-i drept inafara nu in oras

cat despre miss viespea nu reusesc sa ma hotarasc ce poze sa pun ca pitica mea are multe .. asa ca momentan o sa pun o poza cu cateva sa vdm care se simte :P

post-46867-0-97033100-1332944918_thumb.jpg

Editat de Roxynel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-a luat si mie acu 6 fara si 10-11 in oras mers in harjoneala ca abea am luat-o si ma mananca.. :D .. si inca nu am schimbat ulei, filtre, si revizia la sistemul de racire, urmeaza in week-end. dar pana la urma e motor, si nu e ca sa mergi mai ieftin, motorul e un hobby, nu motiv sa lasi masina acasa din cauza costurilor. oricum, precum a zis si sorin .. bag-o la mecanic la verificari pt ca daca nu se aprinde bec rosu din cauza ca nu are, ca nu e mercedes, nu inseamna si ca merge in parametrii normali dupa ani si ani de folosinta chiar si in mod normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu sunt unul din zeii laudarosi care au scos consum de 4l/100km.dar n-are importanta...Viespea mea e supraallimentata si cand stateam in bucuresti nu consuma 10l/100km,ci 7,5l/100km.si nu am mana usoara.decat sa te plangi ca-ti consuma mult,mai bine ai da fuga la un mecanic,daca tu inca nu ai gasit o modalitate sa ii reduci consumul(asta in cazul in care se poate).ca ajungi la 7-8k aia nu inseamna sa ii dai in gura,e turatie normala.din cate stiu eu din discutiile(o mie la numar si le poti gasi la tot pasul) despre consumuri ziceau baietii din bucuresti ca se invarte undeva in zona 7-8l/100km in oras.ca sa iti consume 10l ai de muncit ceva...parerea mea,bag-o la mecanic

Evident ca o sa o duc eventual la mecanic dar vroiam si aflu consumul de la cei ce se dau zilnic in aglomeratie si vroiam sa aflu stilul de mers dupa cum am zis(turatii, etc). Mersi de reply!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...