lgxmedia Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 (editat) Salut , Ce tip de antigel se pune la hornet rosu sau verde ? sincer nu cred ca este importanta culoarea, ci tipul, G12 din cate stiu, vezi in cartea tehnica cel mai bine. Recomandat a fi schimbat la 2 ani (eu in masina nu l-am schimbat de 5 ani ) P.S. ce draci s-a intamplat cu forumul, il vad altfel super naspa... am descoperit, s-a schimbat de nebun pe outline mode, l-am repus pe standard Editat Ianuarie 18, 2010 de lgxmedia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 sincer nu cred ca este importanta culoarea, ci tipul, G12 din cate stiu, vezi in cartea tehnica cel mai bine.Recomandat a fi schimbat la 2 ani (eu in masina nu l-am schimbat de 5 ani ) P.S. ce draci s-a intamplat cu forumul, il vad altfel super naspa... am descoperit, s-a schimbat de nebun pe outline mode, l-am repus pe standard Pai...si eu as vrea sa schimb lichidul in primavara, G12 zici ca trebuie? De unde iau si cam cat costa? (mentionez ca am avut moto cu racire pe aer, n-am schimbat niciodata antigelul so nu ma pricep deloc.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos11 Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 sincer nu cred ca este importanta culoarea, ci tipul, G12 din cate stiu, vezi in cartea tehnica cel mai bine.Recomandat a fi schimbat la 2 ani (eu in masina nu l-am schimbat de 5 ani ) P.S. ce draci s-a intamplat cu forumul, il vad altfel super naspa... am descoperit, s-a schimbat de nebun pe outline mode, l-am repus pe standard Culoarea e asociata cu un anumit tip de antigel de exemplu G12 este rosu . In manualul pt modelul din 98 scrie sa se foloseasca antigel pe baza de ethylene glycol si apa distilata 50 - 50 ( si mai scrie sa nu se foloseasca antigel pe baza de alcool ) . Ma gandeam ca a mai schimbat cineva si stie ce culoare are ca sa nu mai stau sa caut sa vad de care este . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stephon Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 schimbati cu incredere cu antigel de la motul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 Culoarea e asociata cu un anumit tip de antigel de exemplu G12 este rosu . In manualul pt modelul din 98 scrie sa se foloseasca antigel pe baza de ethylene glycol si apa distilata 50 - 50 ( si mai scrie sa nu se foloseasca antigel pe baza de alcool ) . Ma gandeam ca a mai schimbat cineva si stie ce culoare are ca sa nu mai stau sa caut sa vad de care este . Verde sau albastru este etilen glicol. Rosu, mov,galben(G12,G12+) sunt fara silicati si nu se completeaza peste primele. La mine, din fabrica (hornet 2004) era verde, deci etilen glicol. In 36000 km nu am completat nici o picatura. Poate ma mir ca de lant ca in 22000 nu a trebuit sa-l intind niciodata; pana s-a gandit un mecanic ca e cam slab si dupa 500 km il intindeam la fiecare iesire pana l-am schimbat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NVS Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 Salut , Ce tip de antigel se pune la hornet rosu sau verde ? Rosu, sa fie pentru radiator de aluminiu. Si la cat de "scump" este, eu zic ca merita schimbat in fiecare an. Mesaj completat Pai...si eu as vrea sa schimb lichidul in primavara, G12 zici ca trebuie? De unde iau si cam cat costa? (mentionez ca am avut moto cu racire pe aer, n-am schimbat niciodata antigelul so nu ma pricep deloc.) Te ajut eu daca vrei. Anul trecut mi l-am schimbat singur si nici o problema legata de supraincalzire sau ramas fara apa in rezerva, sau nepornire a ventilatorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lgxmedia Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 (editat) verde, roz, rosu, albastru... cand mergi sa cumperi in magazin nu te uiti la culoare ci la specificatii, tip, bla bla... asta era ideea, vreau 2l antigel mov cu picatele galbene de asta si vedeti pe unele bidoane de antigel scris mare: regardless of color G12 e un antigel fara silicati, eu unul din asta folosesc de obicei (e rosu/roz pt cine totusi vrea culoare in viata) sau G12 plus - diversi fabricanti, se combina juma/juma cu apa distilata Motul are de toate pentru moto, bune si recomandate, mergi la sigur, din cate stiu e gata facuta concentratia pentru -25 edited: link pt motul vazusem parca in cartea tehnica de la hornetul meu ca tipul de antigel recomandat e G12... (verificati eventual) p.s. uneori preturile cresc la un produs doar pt ca se picteaza o motocicleta pe ambalaj... think twice Editat Ianuarie 18, 2010 de lgxmedia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 Salut,ma scuzati ca sunt offtopic,caut si eu o toba stock pt un Hornet din 1998.Cine are asa ceva de vanzare il rog sa-mi dea un msg aici sau pe buse_adrian81@yahoo.com.Mersi sal....am eu o toba stock de vanzare,dar am vandut de 2 zile protectia de la ea.daca o vrei asha fac un pret aproape moca.da un PM ceva daca esti interesat.sanatate Mesaj completat multam de apreciere nea georgica ! si abia astept sa bem ceva la BM , ca de cand tot ne amenintam unu pe altu ... Mesaj completat later edit : cu dedicatie dis iz four you ... domnu george ! si nu numai ... am aflat si eu dupa aproape un an care e treaba cu : FB !si am gasit aceasta 'parodie' bem bem bem ..tu numa hai aici,restul le descalcim cumva .....FB,the full story,o stiu doar cativa...partile picante raman indoors Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GEORGIAN Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 Daca tot se discuta de antigel am si eu o intrebare: exzista antigel si incolor k eu cand am luat moto mam uitat la semn sa vad daca e la min sau max si nu se vedea nimik, apoi am completat k 100 gr de masina G12 si era la min dar incolor. posibil sa sa aiba apa in instalatie inloc de antigel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lgxmedia Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 (editat) incolor? nu am mai vazut, vezi daca gasesti pe undeva un tester din ala plutitor sa verifici pana la cate grade rezista... se prea poate sa nu mai fie decat apa distilata in ea La baza este incolor, inodor si cu un gust dulce (nu gustati!!!) glicol (incolor) cu apa... colorantii dau culoarea, cu silicati, fara, bla bla... acum nu mai stie nimeni ce e de fapt in acel antigel Editat Ianuarie 19, 2010 de lgxmedia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladdygo Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 si la mine e incolor si neschimbat de 2 ani. nu vad sensul schimbarii atat timp cat bicla a pornit instant chiar la -10 grade... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lgxmedia Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 si la mine e incolor si neschimbat de 2 ani. nu vad sensul schimbarii atat timp cat bicla a pornit instant chiar la -10 grade... Aici ai dreptate, fiecare face cum crede de cuvinta. Eu unul nu o sa astept 5-10 ani ca sa vad cand nu mai porneste ca sa-l schimb... cel putin dupa cativa ani testat si vazut pana la cate grade mai rezista. Unele pierd culoarea in timp, poate asta e si cazul vostru, altfel nu imi explic (cele ieftine). Pune limba pe el vezi daca mai e dulce, daca da... e ok, dar sa nu inghiti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GEORGIAN Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 incolor? nu am mai vazut, vezi daca gasesti pe undeva un tester din ala plutitor sa verifici pana la cate grade rezista... se prea poate sa nu mai fie decat apa distilata in ea La baza este incolor, inodor si cu un gust dulce (nu gustati!!!) glicol (incolor) cu apa... colorantii dau culoarea, cu silicati, fara, bla bla... acum nu mai stie nimeni ce e de fapt in acel antigel la asta ma gandeam si eu sa ma duc sa verific la cate grade rezista si de acolo imi dau seama cei cu el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 Aici ai dreptate, fiecare face cum crede de cuvinta. Eu unul nu o sa astept 5-10 ani ca sa vad cand nu mai porneste ca sa-l schimb... cel putin dupa cativa ani testat si vazut pana la cate grade mai rezista. Unele pierd culoarea in timp, poate asta e si cazul vostru, altfel nu imi explic (cele ieftine). Pune limba pe el vezi daca mai e dulce, daca da... e ok, dar sa nu inghiti subscriu!...nu e indicat(sanatos) sa lasi antigelul in motoreta mai mult de 2 ani,se spune.....si daca asta zic altii mai priceputi,probabil stiu ei de ce.iar la cat costa si la cat e de simplu de schimbat,chiar merta sa superi viespea cu acelasi antigel mai mult de 1-2 ani? ..eu il schimb la 2 ani.inca o treaba,initial m avut ceva lichid verde apoi unu roz.....culoare nu prea conteaza,ci pecificatiile.din cate stiu eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladdygo Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 ... e ok, dar sa nu inghiti daca are gust de bere il beau p tot si-i fac racire pe aer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arlequin Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 deci.... a gasit cineva pana acum manual de hornet 2007... in engleza(il am in italiana) daca aveti nevoie de manual 2004-2006 va pot ajuta idmess: buleteion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladdygo Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 --- acum lasand mijtocareala... Antigelul e un lichid pe baza de monoetilenglicol si alte componente, printre care si coloranti insa uneori. Totodata lichidul are si agenti anti-coroziune. Mai nou se coloreaza functie de concentratie, iar la autovehicule se diferentiaza functie de tipul blocului motor, dar mai ales al radiatorului. Lichidul are temperatura: - fierbere la ~ 145 grade - inghet la ~ -12grade ... -25grade la unele mai concentrate (Pt cazul particular al nostru, horneturile au radiator de aluminiu) in manualul Hornet scrie CLAR cum se verifica antigelul. Se verifica in vasul de expansiune daca lichidul se incadreaza intre marcile "Upper" si "Lower". Daca e necesar se ADD RECOMMENDED COOLANT. Cantitatea indicata de Honda este 1:1, adica 50% apa distilata + 50% antigel. Datorita faptului ca circuitul de racire este inchis, antigelul nu are cum sa dispara din instalatie, decat in caz de accidentare a radiatorului, sau alta mai grava (Doamne feri!). Proprietatile lichidului nu se pierd in timp. El are scopurile: - de a nu ingheta iarna - de a nu fierbe cu usurinta (vara tuturor [modele pana la ultimul] ar trebui sa va stea acul la cca 2mm de capatul zonei negre de pe ceas, mai ales la mersul in oras) - de a nu coroda zonele din blocul motor - de a nu distruge radiatorul de aluminiu pe interior De ce nu se pune doar apa distilata: - pt ca inghiata/fierbe intr-un interval mai mic, iar daca fierbe vaporii vor gasi un loc pe unde sa iasa (vas expansiune din plastic de sub sa) si va veti trezi fara lichid suficient, ataca aluminiul radiatorului (prin eliberare de hidrogen daca nu ma insel [nu-s chimist]) si corodeaza blocul motor => rugina. Ca atare nu prea are sens schimbul, ci verificarea periodica a nivelului. Din experienta proprie, atentie la busonul radiatorului - pe acolo pot scapa vapori. Totusi daca cineva vrea sa-l schimbe complet (@ravenitza ca mentiona de treaba asta), trebuie schimbat ca la dacia berlina, adica dat jos cel vechi, umplut instalatia, pornit motorul pana ce termostatul intra in functiune, adaugat lichid pana la limitele de pe vasul de plstic. P.S. Honda a avut marea inspiratie de a ne dota cu "evaporative emission control system" - care-i o treaba geniala si ne scapa de belele (cine a avut dacia berlina stie)... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
divizia Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 (editat) Asta cam asa e....eu am masina din 2002 si in toamna m-am dus la mecanic sa masoare cu densimetrul (parca) pana la ce temperatura de inghet rezista....-22 grade. La fel, nici lichidul de frana n-a fost schimbat vreodata, desi tot in toamna am schimbat cam tot la sistemul de franare....discuri noi, placute, etc. Asa ca la mobra de ce ar fi altfel? Pur si simplu ca trebuie sa cheltuim bani....asta e politica......de consum. Si eu eram disperat in toamna de ce nu-mi schimba mecanicul lichidul de frana....constructorul zice sa-l schimbi la fiecare 2 ani.....rahat.....e din 2002 si n-are nici pe dracu' frana. in schimb zice ca trebuie sa schimb uleiul la 15000km....iar rahat, la 7-8000 maxim 10000 km il schimb. Asa ca..... Editat Ianuarie 19, 2010 de divizia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Ianuarie 19, 2010 Share Postat Ianuarie 19, 2010 Asta cam asa e....eu am masina din 2002 si in toamna m-am dus la mecanic sa masoare cu densimetrul (parca) pana la ce temperatura de inghet rezista....-22 grade. La fel, nici lichidul de frana n-a fost schimbat vreodata, desi tot in toamna am schimbat cam tot la sistemul de franare....discuri noi, placute, etc. Asa ca la mobra de ce ar fi altfel? Pur si simplu ca trebuie sa cheltuim bani....asta e politica......de consum. Si eu eram disperat in toamna de ce nu-mi schimba mecanicul lichidul de frana....constructorul zice sa-l schimbi la fiecare 2 ani.....rahat.....e din 2002 si n-are nici pe dracu' frana. in schimb zice ca trebuie sa schimb uleiul la 15000km....iar rahat, la 7-8000 maxim 10000 km il schimb. Asa ca..... desi eu sunt genul care schimba destul de des tot ce inseamna consumabile,vorbele astea sunt cu totul adevarate.politica de marketing e facuta sa ne scoata noua banii din buzunare.citeam anul trecut intr-un link primit de nu mai stiu cine,de pe un forum din italia de hornetari.erau 2 moshuci cu hornete `98......unul avea spre 300.000km si celalalt pe la 250.000.si ziceau ca mergeau cu uleiul si cate 20.000......deci,se poate ....eu ma intreb:ati auzit vreunul motor care sa crape din cauza uleiului ca nu a fost schimbat?eu am auzit doar sa crape IN LIPSA LUI plus ca viespea e indestructibila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Judas Iscariot Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 Revin cu inttrebarea mea referitoare la un ghidon cafe racer pentru hornetul din 2005. Sugestii, solutii, marci si modele v-as ruga. Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladdygo Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 [...].citeam anul trecut intr-un link primit de nu mai stiu cine,de pe un forum din italia de hornetari.erau 2 moshuci cu hornete `98......unul avea spre 300.000km si celalalt pe la 250.000.si ziceau ca mergeau cu uleiul si cate 20.000......[...] pe forumurile din italia ai sa vezi ca ei schimba uleiul la 10000km. Mesaj completat Revin cu inttrebarea mea referitoare la un ghidon cafe racer pentru hornetul din 2005. Sugestii, solutii, marci si modele v-as ruga. Mersi Din pacate multe din magazinele (cel putin din bucuresti) au cam disparut. Iti recomand sa cauti pe net. In benzinariile Agip gasesti revista franceza MotoTuning (http://www.zepresse.fr/revue.php?id=91254) care din pacate nu are site web (sau n-am gasit eu - nu prea am habar de franceza). Aproape pe fiacre pagina is reclame de la diversi furnizori din Europa. Cu siguranta gasesti acolo, am cateva numere acasa si o sa-ti dau cateva link-uri. Va trebui sa poti plati online. Alta varianta: ebay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 pe forumurile din italia ai sa vezi ca ei schimba uleiul la 10000km. nu nu.....iti zic sigur ca cei doi batranei ziceau ca se intampla sa schimbe si la 20.000.ca restu schimba la 10.000 sau la 5.000 asta nu stiu si sincer nu prea ma intereseaza.ideea era ca se poate merge relax cu un ulei cel putin dublu de cat zice o carte tehnica a unui motor sau vreun producator de ulei....fara sa se intample nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 Dacă tot veni vorba de kilometri. Până la câți kilometri ați dus cel mai mult horneturile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 Dacă tot veni vorba de kilometri. Până la câți kilometri ați dus cel mai mult horneturile? kmh sau kilometrii de drum?cam aiurea intrebarea ta.....si oricum daca te referi la viteza maxima atinsa,eu zic ca mai bine te abtineai..no offence Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninja_skija Postat Ianuarie 20, 2010 Share Postat Ianuarie 20, 2010 Dacă tot veni vorba de kilometri. Până la câți kilometri ați dus cel mai mult horneturile? Te referi la cat am mers pana sa schimbam uleiul, la cat am mers cu ele pana acum, sau intr-o plimbare ca distanta sau ca si km la ora? In ceea ce priveste intrebarea Iscariotului, nu stiu cum e ghidonul de cafe racer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.