Sari la conținut

Honda Hornet


metaxa

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 15k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum cativa ani am patit sa mi se intrerupa alimentarea ventilatorului intr-un moment foarte aiurea. Eram la Azuga, intr-o coloana kilometrica de masini pt ca se lucra la un pod in zona.

 

Indicatorul de temperatura a sarit la limita superioara instant si noroc ca am observat la timp ca imi scuipa tot antigelul afara, am tras pe dreapta si apoi am completat cu apa distilata (Lukoil cam la 2km de unde oprisem).

Distractie mare pt ca trebuia sa ajung in Bucuresti. In afara localitatii boierie insa prin oras am fost nevoit sa fac multe pauze sa las motorul sa se raceasca.

 

Mare mi-a fost supriza cand mecanicul mi-a zis ca a fost de la un fir intrerupt! Mnezo..

In conditiile astea nu m-ar fi ajutat nici cel mai smecher intrerupator pt ventilator sau termometru digital de pe pocnitori-chinezesti.ch

 

Noroc ca nu a fost afectata garnitura de chiuloasa, altfel aveam probleme serioase.

 

Intre timp, acum 2 ani am dus Horneta la o revizie completa si am inlocuit termocupla deoarece au verificat-o in service si declansa ventilatorul la o temperatura mai mare decat cea normala.

 

Concluzie, nu inteleg de ce atata filozofie pe tema asta, nu porneste ventilatorul la timp?

Service -> verificare senzor -> inlocuire termocupla (daca e cazul) cu un model potrivit pt CB600f (nu de Trabant, Tico sau Logan)

 

400px-37760-MT2-003.jpg

 

PS: am ramas cu sechele de atunci, cand sunt prins in trafic si se incinge motorul,

arunc un ochi sa vad daca se invarte ventilarorul cat astept la semafor :)

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzie, nu inteleg de ce atata filozofie pe tema asta, nu porneste ventilatorul la timp?

Service -> verificare senzor -> inlocuire termocupla (daca e cazul) cu un model potrivit pt CB600f (nu de Trabant, Tico sau Logan)

stii prea bine cum e acest topic.aceleasi "probleme" si teorie cu sughituri si panica pt toate aberatiile:ce ulei sa pun,ce anvelope sa folosesc,ce placute de frana,probleme de racire,"releul de incarcare" bulit,and so on.am impresia uneori ca unii sunt loviti cu pluta-n cap si nu pricep de ce au motoare.pana mea,doar eu sunt atat de dobitoc dintotdeauna sa-mi mega-servisez motorul la mecanic si sa fiu atent la tot ce misca in el?! am impresia ca pt unii motorul(as inclina sa cred ca si masina personala la fel) nu e altceva decat un moft aberant.dar sunt ferm convins ca vor cointinua aberatiile gen:mi-am mutat releul de incarcare sub codita si i-am pus ventilator de PC pe el sa-l raceasca pt ca inginerii au fost niste idioti cand l-au pozitionat sub rezervor.bleah!

 

toate aceste "probleme" sunt create de faptul ca cei mai multi vor sa-si repare pe genunchi motoarele(ca doar e ieftinache),desi habar nu au sa citeasca manualul de servise si nici nu au minimul de cunostinte necesare intertinerii unui agregat.

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mă scuzaţ ! M-au enervat sfaturile alea : să caute o termocuplă de auto care deschide mai devreme, apoi s-o ducă la un strungar "să îi rezolve filetul".

Dacă era hornetist pur sânge ca noi sau de suflet ca George, îl mângâiam pe creştet ! Bănuiesc însă că e un agent infiltrat să ne strice nouă mobrele cu piese de Dacie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , am o problema cu termocupla -pornire ventilator hornet 2006 in vremurile bune pornea ventilatorul la 106 grade, acum porneste la peste 112 grade. ce imi recomandati?

Problema rezolvata. Furtun de cauciuc fisurat in dreptul unui colier si radiator jumate gol.

(inlocuit furtun si totul e normal).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, proaspat proprietar de Hornet 2003.

Am vrut modelul 2007 dar asa s-a nimerit.

Foarte multumit de ea dar are cateva hibe pe care vreau sa le rezolv urgent:

- cauciuc spate 190, nu imi place

- nu se aprinde stopul de frana la franarea fata

- nu se aprinde(palpaie) martorul pentru neutru

- are un zgomot ambreiajul la relanti, asta nu ma deranjeaza daca ar fi o normalitate.

In rest pare ok, nu prea pot sa-mi dau seama ca nu am cu ce compara.

Are 38.000 km( cel putin atat arata)

O sa o duc la mecanic sa rezolv toate acestea.

Si semnalizarea pe partea dreapta nu functioneaza, oricum vreau sa le schimb. Sper sa fie doar de la semnalizari.

Stie cineva un electrician in Timisoara care poare sa rezolve aceste mici nereguli :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă era hornetist pur sânge ca noi sau de suflet ca George,

AHAHAHHAHA! CE MA? "hornetist pur sânge" :crack: Ba, degeaba ai 48 de ani. La ce temperatura iti deschide ma bezmeticule termostatul? Baga-l intr-o cana cu apa care o fierbi, cu un termometru si urmareste-l. Ca el incepe de la o temperatura sa se deschida usor si pe 95 de grade sau chiar mai mult iti e deschis total. Tu nu crezi ca faci un bine daca mergi cu 100gr. fata de 106gr. in trafic aglomerat, temperatura coborata tocmai de mizeria aia de ventilator? Ca la drum intins, nu ajunge la temperatura aia si iti raceste aerul indeajuns de bine. Iar daca tu esti un incult si nu stii sa cauti solutii la orice ca daca ramai in pana pe dreapta drumului si astepti la altii sa te salveze, s-ar putea sa ai surprize. Inca o chestie, da, sa stii ca sunt piese compatibile intre auto si moto, unele chiar la fel. Pompe de benzina, termostate (DA, DA) si altele. Ba, daca nu te pricepi, cum iti permiti ma pleznache sa mi te adresezi ca mai sus?

 

 

Problema rezolvata. Furtun de cauciuc fisurat in dreptul unui colier si radiator jumate gol.

(inlocuit furtun si totul e normal).

Am zis ca ai facut si tu ceva, nu ca ne dai teme noua si dupa ne verifici :D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E prea mult de explicat pt un habarnist de ce nu poţi pune termostat de dacie low temp pe motoarele noi.

Most engine wear occurs when the engine is cold, once it's warmed up there is very little wear in a healthy engine

http://www.tuneruniversity.com/blog/2012/04/low-temp-thermostats-whats-the-advantage/

Să ne întrebi dacă nu te descurci cu traducerea. După care, marş în ( vezi invitaţia mea din postul anterior )


» Post actualizat in 30 Aug 2016 23:23

Problema rezolvata. Furtun de cauciuc fisurat in dreptul unui colier si radiator jumate gol.

(inlocuit furtun si totul e normal).

Foarte tare ! Bine că n-a fost mai rău (bloc,chiulasă) sau să fi pus vreo termocuplă de dacia cu filet "rezolvat".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt. ca i-am dat un mesaj sa il intreb de ce e supi si fetita cu barbita mi-a dat nu unul, ci doua (ca asa e la teleshoping oferta) mesaje unde ma injura de zor ca nu sunt pasionat de hornet si dupa mi-a dat ignore :( Pacat, ca doar ce voiam si eu sa imi iau un hornet :D Va dau print pe PM conversatia daca sunteti curiosi :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are dreptate omu', nu prea ai ce cauta aici daca nu esti "hornetist pur sânge ca noi sau de suflet ca George" :))

Dar...dar... dar... Orice as vrea sa raspund, nu am cum. E argumentul suprem asta :D Sau poate ma duc sa imi schimb numele in George :crack: Acum, trecand peste glume, stiu ce pot mobrele astea, macar variantele mai vechi pana in 2005, am avut prieteni cu ele, am surubarit, am schimbat faimoasele garnituri de la termoflot, etc.

 

Hai sa incercam sa nu ne mai injuram...cred ca se poate argumenta si fara.

Eu sunt pasnic, am inceput linistit, la un momentdat mi-am facut ambitie ca l-am vazut ca se agita inutil. Din experienta si din invatat (da, unii chiar au invatat si teoria cand e vorba de mecanica, predata de profesori universitari din aia comunisti, de pe net, din cursuri separate, din contactul cu diversi sefi mecanici, am avut parte de testari cu note) am zis de chestiile de mai sus, care in opinia mea raman valabile universal. Sunt si piese auto compatibile, ca deh, e mai ieftin sa externalizezi un serviciu decat sa cumperi aparatura necesara producerii de ... pompe de benzil, termostate, senzori de tot felul, injectoare, CDI-uri, ECU-uri si altele. Aceeasi pompa de injectie de pe logan (ca tot s-au aprins colegii cu dacia) e similara ca si specificatii si forma cu unele de pe moto cu injectie si fata de una 'moto' e la 1/5 din pret. Si altele. Asta nu inseamna ca te apuci sa tai in nestire si sa carpesti cu sarma. Nu ma apuc sa dezbat acum (iarasi) si celelalte subiecte, insa sunt facute modificari (la un momentdat dat si Jagi recomanda asa ceva si nu il poti acuza pe unul dintre cei mai capabili mecanici in domeniu ca nu stie treaba) pentru a corespunde stilului propriu. Iar chestia cu adaptatul unui asemenea switch la strung, e chiar o chestie profi, din aceleasi considerente mentionate mai sus. Da, poti merge in 99% din cazuri si cu motorul exact cum e el, insa daca ai anumite cerinte, anumite fix-uri, si stii ca treci prin situatii unde setarile originale nu se potrivesc, ajungi in coltul pasionatilor si incepi sa adaptezi mobra pentru uzul tau. Mai finut argumentat de atat, chiar ca nu pot.

 

 

Ceea ce descrie initiatorul topicului e perfect normal sa se intimple. Temperatura indicata in localitati, Tm, e corecta, asa merg mai toate motoretele. E doar o lipsa de experientza si deaici panica. Daca ai rad fisurat, la 10 000ture face tzisnitoare, pisatoare, ramii rapid fara lichid. E vara si sint 30grd afara, se incalzeste motoreta PINA la coltul strazii. PUNE-I UN BUTON ADITIONAL SA POTI DA DRUMUL SI MANUAL LA VENTILATOR. E cea mai simpla rezolvare in sezonul calduros.

LE: inca un citat unde e explicat f clar 'de ce'

Motoarele au eficientza in jur de 70grd. La 100grade deja ai pierdut si 5 cai. Nu e o gluma. Bagati mii de euro in tuningeala sa cresteti 5-10 cai si nu constientizati ca aruncati cu banii in caldura. Motovul pt care termostatele se deschid atit de tirziu e ca daca s-ar deschide mai devreme nu se mai indeplinesc normele de depoluare. Motoarele nu polueaza cind merg fierbintzi. La 60-70 grd polueaza.

Punerea unui radiator aditional(200-300euro) e o solutie destul de scumpa aparent. Ginditi-va ca mai bine dati banii pe un radiator decit pe toba filtru powercommander. Repet, pt cei ce merg vara in orash si se ard la pantaloni da-ti drumul la ventilator, curentul de aer cald la 85grd e suportabil, toti stiti cum e cind are 105grd, e shoc psihic.

 

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@iaco:aia de suflet ca mine suna bine,aia pur sange e trasa rau de par. :D dar las' ca daca-mi ies apele cum trebuie rascumpar Carbon Viespea la anul si voi fi si eu "pur sange" din nou. :D

» Post actualizat in 31 Aug 2016 14:03

@banzay:nu-ti poti schimba numele in George,a adjudecat si e doar unul. :D hahahaaaaa!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara colegi "hornetisti" :))! Din primavara mi-am achizitionat si eu un HORNET S, varianta semicarenata. Sunt foarte multumit de ea avand in vedere ca inainte am "calarit" un BMW F650 Funduro din 96, dar si pentru ca a fost foarte ingrijita de fostul proprietar, si de cand o am (aprx 3000 km) nu am bagat decat benzina in ea :) .

De curand un coleg motociclist mi-a atras atentia ca semnalizarile mele sunt prea putin vizibile, fiind pe led si frecventa de aprindere este prea rapida. Un alt coleg mi-a sugerat sa caut pe "un anume site de vanzare-cumparare" un releu de semnalizare, care ar fi in jur de 20 lei, si foarte usor de schimbat. Eu l-am gasit pe cel original, dar nu stiu ce releu mi-ar trebui sa pun in loc. Sunt sigur ca cineva a mai avut aceasta dilema, de aceea va cer ajutorul si va multumesc pentru timpul acordat! Precizez ca hornetul este din 2002, si are releu cu 3 fire (3 pini). RE ALL!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis sa pun si poze cu noua achizitie

 

Azi l-am dus in service pentru:

 

  • sa-i fac revizia la furca
  • i-am cumparat semnalizatoare noi fata/spate
  • am cumparat senzorul pentru martorul neutru
  • un intrerupator (sper ca nu spun prostii) la frana fata deoarece nu se aprinde stopul de frana si era defect
  • Am mai constatat ca temperatura apei nu se ridica decat foarte putin. O sa-i verifice maine termostatul daca functioneaza si in caz contrar o sa-l inlocuiesc. Vreau sa-i schimb si antigelul si lichidele de frana.

Sunt foarte multumit de starea motocicletei si cum merge.

Am reusit sa raman si fara benzina in drum spre servivce. Se auzea benzina in rezervor si nu m-am gandit ca vechiul prorietar mi-o da pe rosu. Noroc cu rezerva

Am vrut sa-i comand crash pad-uri dar cand mi-a zis 450 ron LSL-urile am renuntat deocamdata

Altceva care sa-mi placa nu am gasit, daca aveti voi ceva sugestii mai accesbile ca pret le astept. Sa fie cat mai discrete. LSL-urile parca se potriveau cel mai bine cu Hornetul.

 

La o verificare amanuntita se prezinta foarte bine. Zgomotul de la ambreiaj se incadreaza in normal, nu este deranjant.

Ma mai dispera cauciucurile, ele par ok dar spatele pe 190 nu-mi place si am vrut sa le inlocuiesc dar am amanat pana in primavara. Nu cred ca merita sa le schimb pentru cat a mai ramas din sezonul asta, ele sunt ok dar na, piticii :). Daca m-am uitat eu bine cel de spate are dot-ul 2009 iar cel de fata 2014.

Un lucru ce am observat, la roata spate din cauza cauciucului mai mare a decupat putin din aparatoarea lantului.

In rest nu prea mai am ce sa-i fac.

Vreau sa-mi iau ceva genti laterale pe care sa le pot folosi si cu pasagera. As vrea sa plec cateva zile in Octombrie la drum mai lung.

Poate sa-mi zica cineva cum rezista pasagera la drum de aproximativ 300 km? Ma asteptam sa fie mai confortabila pentru pasager.

 

 

Alex

 

Salut, proaspat proprietar de Hornet 2003.
Am vrut modelul 2007 dar asa s-a nimerit.
Foarte multumit de ea dar are cateva hibe pe care vreau sa le rezolv urgent:
- cauciuc spate 190, nu imi place
- nu se aprinde stopul de frana la franarea fata
- nu se aprinde(palpaie) martorul pentru neutru
- are un zgomot ambreiajul la relanti, asta nu ma deranjeaza daca ar fi o normalitate.
In rest pare ok, nu prea pot sa-mi dau seama ca nu am cu ce compara.
Are 38.000 km( cel putin atat arata)
O sa o duc la mecanic sa rezolv toate acestea.
Si semnalizarea pe partea dreapta nu functioneaza, oricum vreau sa le schimb. Sper sa fie doar de la semnalizari.
Stie cineva un electrician in Timisoara care poare sa rezolve aceste mici nereguli :)

post-18212-0-32591900-1472668550_thumb.jpg

post-18212-0-63932900-1472668592_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt ca pe PM nu ii vede nimeni...not interesting!

Nu-i aşa George ! Mă interesează părerea unui habarnist spre zero dar sunt mulţi care ar putea lua de bune elucubraţiile unui asemenea individ pe motiv că aşa a zis nu-ştiu-ce mecanic.

Chiar şi priceput, părerea unui mecanic racer wannabe dăunează grav sănătăţii Hornetei pt că nu are nicio legătură racingul cu "navetiştii" de pe hornete. Chiar dacă fac naveta la 150kmh

Apropo de mecanici: hai să punem un pariu că peste 75% dintre mecanici consideră benefică înlăturarea sau blocarea EGR pt că atât au înţeles ei că face EGR : recirculă gazele arse !

 

Don’t Block or Remove the EGR Valve, It’s Saving You Money

 

http://www.tuneruniversity.com/blog/2012/05/dont-block-or-remove-the-egr-valve-its-saving-you-money/

 

The EGR valve is not simply about re-burning exhaust gasses to try to clean up the emissions. In fact, it's more about saving fuel and as a side effect, reducing emissions. In essence it "shrinks" your combustion chamber when the need for power is low. It has absolutely 0 effect on WOT performance and I'll explain why in this article as well as tell you how clever this little valve really is.

 

Privind temperatura motorului prefer să iau de bune următoarele articole :

 

1. Do Cooler Engines Make More Power? - Fact Or Fiction

 

http://www.superstreetonline.com/how-to/engine/impp-1107-cooler-engines-make-more-power/

 

The Verdict: Fiction

 

Our test car’s e ngine churned out the most power right where Bubba said it would: with its engine at its normal operating temperature—not too hot or too cold—and its intake components as cool as can be

 

2. Low Temp Thermostats: What’s the Advantage?

 

http://www.tuneruniversity.com/blog/2012/04/low-temp-thermostats-whats-the-advantage/

 

If the engine is below operating temperature, the bearings, rings, and other components are not yet expanded in size and therefore they "bang" against the other metals in the engine more than they would at operating temperature. No good.

 

The problem with a low temp thermostat then for regular driving is that there are times when the car will be running at a temperature lower than it's design intended. The result is increased wear on the engine's internals.

 

3. Keep Your Engine Alive: The Importance of Oil Temperature

 

http://www.tuneruniversity.com/blog/2011/05/keep-your-engine-alive-the-importance-of-oil-temperature/

 

In all engines, the engine's clearances are significantly tighter, creating extreme amounts of stress on the engine's internals and the piston rings will not have properly sealed with oil temps too low.

 

In short - it's really bad for your engine to run it hard until it's OIL is completely warmed up. Coolant temperature is a false indicator.

 

Disclaimăr : articolele de mai sus aparţin respectivilor autori, cine nu e de acord cu ele să îi contrazică pe ei (nu să mă reguleze pe mine la cap) sau să meargă-n puii mei să recreeze experimentele, chiar şi pe un logan obosit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@goodkat:esti sigur de ce spui in legatura cu temperatura optima la aprox 90 de grade?as aprecia un raspuns concret si argumentat cu date tehnice.@adrian:evident ca eram ironi in legatura cu PM-ul.eu unul sunt satul de cate rahaturi si chestii de coltul blocului se discuta pe acest topic al unui motor,care cu o buna cunoastere a minimelor norme de intretinere,tine o viata de om.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis sa pun si poze cu noua achizitie

 

Azi l-am dus in service pentru:

 

  • sa-i fac revizia la furca
  • i-am cumparat semnalizatoare noi fata/spate
  • am cumparat senzorul pentru martorul neutru
  • un intrerupator (sper ca nu spun prostii) la frana fata deoarece nu se aprinde stopul de frana si era defect
  • Am mai constatat ca temperatura apei nu se ridica decat foarte putin. O sa-i verifice maine termostatul daca functioneaza si in caz contrar o sa-l inlocuiesc. Vreau sa-i schimb si antigelul si lichidele de frana.

Sunt foarte multumit de starea motocicletei si cum merge.

Am reusit sa raman si fara benzina in drum spre servivce. Se auzea benzina in rezervor si nu m-am gandit ca vechiul prorietar mi-o da pe rosu. Noroc cu rezerva

Am vrut sa-i comand crash pad-uri dar cand mi-a zis 450 ron LSL-urile am renuntat deocamdata

Altceva care sa-mi placa nu am gasit, daca aveti voi ceva sugestii mai accesbile ca pret le astept. Sa fie cat mai discrete. LSL-urile parca se potriveau cel mai bine cu Hornetul.

 

La o verificare amanuntita se prezinta foarte bine. Zgomotul de la ambreiaj se incadreaza in normal, nu este deranjant.

Ma mai dispera cauciucurile, ele par ok dar spatele pe 190 nu-mi place si am vrut sa le inlocuiesc dar am amanat pana in primavara. Nu cred ca merita sa le schimb pentru cat a mai ramas din sezonul asta, ele sunt ok dar na, piticii :). Daca m-am uitat eu bine cel de spate are dot-ul 2009 iar cel de fata 2014.

Un lucru ce am observat, la roata spate din cauza cauciucului mai mare a decupat putin din aparatoarea lantului.

In rest nu prea mai am ce sa-i fac.

Vreau sa-mi iau ceva genti laterale pe care sa le pot folosi si cu pasagera. As vrea sa plec cateva zile in Octombrie la drum mai lung.

Poate sa-mi zica cineva cum rezista pasagera la drum de aproximativ 300 km? Ma asteptam sa fie mai confortabila pentru pasager.

 

 

Alex

Legat de crashpad-uri, gasisem la un pret decent aici: http://motodiscount.ro/Crash-pad-HONDA-CBR600-F-98-06-HORNET-98-06-TPC011. Dot 2009 e cam vechi, eu zic sa te mai uiti o data :)

La un drum de 300 km iti recomand sa faci pauze la 60-70 km, mai ales pt pasagera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate sa-mi zica cineva cum rezista pasagera la drum de aproximativ 300 km? Ma asteptam sa fie mai confortabila pentru pasager.

 

 

Alex

Din ce am observat eu pana acum, pozitia pasagerei pe Hornet (cel putin pe asta din 2005) este suprinzator de incomoda. Sunt cateva pozitii in care sta cat de cat mai bine:

- dreapta cu mainile pe manerul de pe codita -> bine la franari bruste, periculos la accelerari bruste

- tinandu-se de mine -> suport redus ca nici eu nu-s prins in suruburi

- cu o mana pe rezervor si una pe manerul de pe codita -> cea mai ok de pana acum, buna si la franari si la accelerari, doar ca pasagera are tendinta sa stea dreapta in curbe din cauza ca simte ca se "rasuceste" pe sa, ambele ei maini fiind pe aceeasi parte.

 

Pozitia clasica cu ambele maini pe rezervor eu, personal, am gasit-o foarte aiurea si tind sa dau vina pe faptul ca rezervorul este mult mai inclinat in partea dinspre pilot decat la moto sport, unde e mai "abrupt". Pasagera, daca n-are niste maini de 2m, o sa dea cu casca in casca ta si o sa vrea pauze la fiecare 20 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...