Sari la conținut

Honda Hornet


metaxa

Postări Recomandate

Asta cu conservarea pe termen lung e fenomenala :) Citeam zilele astea si pe un alt forum despre frecventa reviziilor si intretinerea motorului si se ajunsese deja cu schimbarea uleiului la maxim 5000 km, maxim jumate de an, he he he :). Numai sa nu ii intrebi cat de des isi schimba anvelopele, ca te injura. Mai ales ca intentioneaza sa tin motoarele foarte mult, 2-3 ani. Cert este un lucru, foarte putina lume ia in considerare ce spune manualul de intretinere, motivele fiind nenumarate. POate si din cauza ca nu avem cine stie ce service-uri specializate moto. Rar am gasit vreun mecanic care sa stie (sau sa consider eu ca stie) ce face. Asfalt uscat!

Editat de RazvanLNI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 15k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@banzay:ia-te de mana cu colegul @goodkat si faceti o trupa de mari mecanici wanna-be atotcunoscatori.mai departe nu merg,e pacat de acest topic de cand ati intervenit voi doi.

» Post actualizat in 03 Sep 2016 13:11

@razvan:alea sunt aberatiile supreme cu schimburile de ulei.mai ziceai acolo ceva,"sa tina motoarele foarte mult,2-3 ani".WTF?!pai eu care le tin minim 4 ani sunt prost? :)))) facusem cu Viespea 50+k km,acum ajung in zona de 40k cu R1-le si a dracu' pielea pe mine cum n-am avut nici cea mai mica problema tinandu-ma dupa manual.singurele setari extra sunt cele de ciclistica(setari furca,amortizor spate) si modificat putin raportul de transmisie.

» Post actualizat in 03 Sep 2016 13:13

Si amandoua mobrele utilizate cam la fel,touring la greu,forja pe strada,circuit din cand in cand.si iar a dracu' pielea pe mine cum am o mana de oameni care s-au apucat de butoane extra,resoftari,bla bla bla si aia tot dintr-o problema in alta.give it a brake!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o trupa de mari mecanici wanna-be atotcunoscatori

Eu am hartii care imi demonstreaza capacitatile in domeniul ingineriei mecanice si am si ceva experienta. Tu ce ai, daca o luam asa? :) Eu am incercat sa iti raspund decent si sa discutam punct cu punct chestiile pe care le sustii, insa vad esti tot o personalitate cu viziune ingusta si atacuri de speta joasa. Ca tot zici ca ai manual de service. Respecti in totalitate tabelele alea de verificari? Ma indoiesc.

 

 

Asta cu conservarea pe termen lung e fenomenala :)

Pai cand ai o mobra care nu zice nimic (fara vreo potentiala valoare - macar sentimentala - peste ani) sau nu te intereseaza de ea dupa 2-3 ani, da, nici nu merita sa ii schimbi uleiul daca e sa o luam asa :) In rest, orice material poate dezvolta probleme din cauza unui cumul de factori nefavorabili, astfel incat un mic defect de material care in caz de exploatare ingrijita poate duce mult si bine, in caz de neingrijire sau forja cat cuprinde poate ceda. De axe cu came pana la arbori, am tot auzit/vazut rupti. Si alte cazuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe bune?o dai cu hartiile adunate de la scoala si experienta teoretica pe "navale,tractoare,auto"?cine a inceput oare pe aici sa sustina "butoane,ventilatoare" si alte teorii care noi restu',care nu avem hartii trebuie sa le luam ca adevar absolut.o-i fi eu cu viziune ingusta(pt ca ma iau dupa inginerii asiatici si nu dupa doi neicanimeni) dar nici cu "romanul cu hartie care e cel mai mare cunoscator" nu mi-e rusine.si doi la mana,da,respect TOT.uneori,cel mai des,poate si prea mult si inutil in multe cazuri.eu nu stiu nici sa strang un surub daca vrei sa stii.si nu glumesc.dar cand voi sustineti ca va pricepeti mai bine decat cei ce au proiectat un anume motor,ai curaj sa recunosti ca doar va place sa va dati rotunzi si sa sustineti ca ati inventat mersul pe jos?asta e diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar cand voi sustineti ca va pricepeti mai bine decat cei ce au proiectat un anume motor,

Mai omule, citeste ultimele 2-3 mesaje cu atentie si vei intelege. De la a 'va pricepe mai bine' la 'e loc de imbunatatire in anumite cazuri' e distanta mare. Tu nu citesti sau nu vrei sa intelegi si imi rastalmacesti cuvintele si cu asta am terminat discutia :) Pa-pa!

 

ai curaj sa recunosti

Cum ziceam si mai sus si nu ai citit, unde nu ma pricep nu ma bag. Vad ca nu e cazul tau :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O dai in barci degeaba.pai tu cine esti sa sustii ca este loc de imbunatatire?inginer la ei?asta spune tot de dorinta ta de a te crede mai bun decat esti.si spre deosebire de tine,eu am recunoscut ca nu stiu nici sa strang un surub(si nu era gluma).eu doar stau langa mecanic cand fac ceva la el.got it?eu vb ca un ocare se ia dupa manual,cu mecanicul langa el,si cu feedback de pe motor.so,cine e gaina dintre noi doi? ;)

» Post actualizat in 03 Sep 2016 15:03

PS:tu doar ai impresia ca te pricepi pt ca "detii niste hartii care-ti atesta priceperea".ca si mai tot mecanicii(si nu numai) din tara asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact @goodkat,si inginerii aia dau chix.cum ati putea voi sa sustineti ca aveti idei de imbunatatire?!pai in cazul asta v-ati ratat locul de munca,dati cate un CV si ideile de imbunatatire a muncii lor.com'on!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)d.p.d.v mecanic motorul meu e stoc.finala schimbata pt placerea mea personala(nu contrazic pe nimeni d.p.d.v mecanic,doar estetic-gusturile nu se discuta).

2)sa revenim on-topic putin.daca retii(esti vechi pe forum) aici pe topic au fost nenumarate discutii despre relocarea releului la Viespe.concluzia generala la care s-a ajuns ti-o spun eu:releele pica dintr-un cumul de factori,printre ei nu se numara pozitia lui initiala.cauta daca ai chef prin topic si ai sa-ti confirmi singur ca relocarea e doar o cofetareala romaneasca de cartier.

 

PS:sunt cativa useri aici printre care si @danny_nt,@stephon(daca mai are cont),Hornetisti vechi,care-ti pot impartasi experientele lor cu relocarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma acum daca stau si ma gandesc ideea cu coolerul de comp n-a fost rea, doar implementarea defectuoasa.

Oricum mai practic e sa-ti pui un voltmetru care masoara incarcarea bateriei, cand se arde releul il schimbi si gata, ca se arde odata la 40-50k nu la 5000 de km.

Eu am aproape 40k de cand l-am schimbat si inca nu s-a ars, daca se arde 50Lire il schimb in juma de ora si gata. E mai simplu :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@George, sunt unii care se duc la "curse" cu motoare de strada, fac un trackday iar apoi hop pe mobra acasa. Aia de isi maresc radiatoarele si scot ventilatoarele o fac la modul mai profesionist fata de primii. Elimina greutate inutila pentru exploatare respectiva. Eu am experimentat pe fosta mobra tot felul de solutii pentru a ajunge la o temperatura optima in oras si am reusit asta cu un combo de radiator marit, alt ventilator si o alta evacuare completa fata de cea stoc. Si ca sa nu o mai aud pe asta cu "enjinerii de la firmele moto: au dat o groaza de rateuri de la cadre care se rup, la cutii de viteze, la distributii etc. Aia nu sunt zei ai tehnicii, de multe ori apar improvementuri de la utilizatorii obisnuiti. Ma retrag, discutia a luat-o pe aratura mult.

În primul rând să rămânem la condiţiile on topic "Hornet şi stradă". Îmbunătăţiri de genul releu cu mosfet, cositorire etc sunt bune, verificabile sau în cel mai rău caz nu produc pagube. Dar ce înseamnă "temperatură optimă în oraş" în nişte valori măsurabile, nu "aşa a zis mecanicul Hagi iar el ştie ce vorbeşte"

Ce nu făcea mobra standard de a trebuit s-o modifici ?

 

Părerea mea este că un radiator mai mare poate fi benefic [ dacă ai unde să-l pui, dacă stai mult pe loc ( de ce să stai pe loc dacă ai mobră ? ), dacă n-ai ce face şi te plicti :) ], în ce mă priveşte mi se pare deja mare şi cam urâţel.

 

Ieri la o traversare Lyon de 45 km (15 km oraş, 30km periferic la 29 grade Celsius) am măsurat următoarele:

- la semafor: temperatură bord 104 grd, temperatură radiator sus 102 grd, temp radiator jos 64 grade Celsius.

- periferic (60 - 120kmh) 84 grade bord, 82 grade radiator sus, 52 grade radiator jos ( asta înseamnă termostat închis sau aproape închis deci apa circulă doar în circuitul "mic" - prin pompa de ulei !!! + răcire prin convecţie )

Nu am apucat să măsor când porneşte ventilatorul ( 106 grade ), cât de repede răceşte în partea de jos. Mi se pare destul de rece tot timpul partea de jos, nu văd rostul de a ventila mai devreme.

În plus, senzorul la PC41 este deja lângă termostat, adică porneşte de timpuriu (nu e ca la Dacie undeva la jumătatea radiatorului să pornească ventilatorul abia când apa fierbinte a ajuns deja la jumătatea radiatorului )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot ne-am apucat sa inventam termeni care trebuie explicati eu propun inca unul, si mai greu de explicat: "temperatură optimă în oraş cu trafic aglomerat, pasagera nervoasa si anvelopa cu latime 190"

Cam care credeti ca ar fi valoarea?

Editat de RazvanLNI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Tocmai mi-am luat si eu un Hornet din 2007 si nu prea mi-e clar cum functioneaza indicatorul de nivel de benzina. Din ce-am observat, cand ultima liniuta "licareste", eu pot sa bag undeva pe la 12-13 litri. Ma asteptam ca fiecare liniuta sa reprezinte aproximativ 3.1 litri. Unde sunt restul de 6-7 litri? Ma lamureste si pe mine cineva? :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Tocmai mi-am luat si eu un Hornet din 2007 si nu prea mi-e clar cum functioneaza indicatorul de nivel de benzina. Din ce-am observat, cand ultima liniuta "licareste", eu pot sa bag undeva pe la 12-13 litri. Ma asteptam ca fiecare liniuta sa reprezinte aproximativ 3.1 litri. Unde sunt restul de 6-7 litri? Ma lamureste si pe mine cineva? :moron:

e rezerva diferența.ar trebui sa ai sub rezervor un robinet on - off - res.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e rezerva diferența.ar trebui sa ai sub rezervor un robinet on - off - res.

 

Imi explici te rog ce inseamna respectivele stari? Care trebuie sa fie default-ul? Cand comut dintr-o stare in alta? Obisnuit fiind cu masina nu inteleg logica asta cu rezerva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi explici te rog ce inseamna respectivele stari? Care trebuie sa fie default-ul? Cand comut dintr-o stare in alta? Obisnuit fiind cu masina nu inteleg logica asta cu rezerva...

 

ON - mers in regim normal (consuma bezina pana ajunge la nivelul rezervei) -> ideal e sa lasi comutatorul pe ON

RES - consuma toata benzina ramasa, deci daca lasi mereu pe RES si nu alimentezi la timp, motocicleta va consuma tot carburantul (daca lasi pe ON si nu alimentezi, se va opri cand ajunge la nivelul rezervei, apoi comuti pe RES si cauti o benzinarie, e un fel de backup)

OFF - pentru perioada cand motocicleta este oprita mai mult timp (de exemplu iarna). Eu comut pe OFF insa de fiecare data cand las motorul la garaj

 

Atentie sa nu uiti pe OFF si sa pleci.. o sa consume benzina din carburatoare (pentru cine are) si apoi surpriza!

 

Informatiile de mai sus sunt generale, valabile la orice motocicleta cu acest sistem, nu sunt sigur insa ca PC41 are acelasi sistem de rezerva ca si PC34.

 

La mine e simplu, nu am indicator, nu am LED, nu am nimic, doar comutatorul de ON - OFF - RES,

dar m-am obisnuit, se poate schimba si din mers ;)

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stati putin, omu' a zis ca are modelul 2007, deci n-ar trebui sa aiba ON/OFF/RES.

Cand incepe sa licareasca inseamna ca a intrat pe rezerva, deci ar trebui sa mai aiba (parca) 5 litri in rezervor :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stati putin, omu' a zis ca are modelul 2007, deci n-ar trebui sa aiba ON/OFF/RES.

Cand incepe sa licareasca inseamna ca a intrat pe rezerva, deci ar trebui sa mai aiba (parca) 5 litri in rezervor :)

 

Parca asa stiam si eu, ca PC41 nu are comutator de benzina.

Ai grija la indicatorul pentru nivelul de combustibil si la atentionarea de rezerva, atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca asa stiam si eu, ca PC41 nu are comutator de benzina.

Ai grija la indicatorul pentru nivelul de combustibil si la atentionarea de rezerva, atat.

Nici PC36 cu bord electronic nu are comutator, iti arata nivelul tot timpul (fata de F4i spre ex - care are acelasi bord dar iti indica doar cand ai intrat pe rezerva).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de explicatii. Concluziile trase de mine pana acum ar fi ca pe modelul meu nu am switch-ul pentru rezerva (nu am cum sa verific acum) iar in momentul in care ultima liniuta licareste, trec automat pe rezerva si mai am cam 5 litri. O sa caut si un manual pe net sa vad daca scrie ceva legat de asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Tocmai mi-am luat si eu un Hornet din 2007 si nu prea mi-e clar cum functioneaza indicatorul de nivel de benzina. Din ce-am observat, cand ultima liniuta "licareste", eu pot sa bag undeva pe la 12-13 litri. Ma asteptam ca fiecare liniuta sa reprezinte aproximativ 3.1 litri. Unde sunt restul de 6-7 litri? Ma lamureste si pe mine cineva? :moron:

Mobra ta PC41 nu are comutator On Off Res, ultima liniuţă începe să clipească mai repede (nu la 5l cum ar fi normal ), atunci când mai ai vreo 6-7 litri. Rezervorul are 19l

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...