Sari la conținut

Rulmentii de jug si ulei


Postări Recomandate

Salut. Am si eu o inntrebare. Cand se schimba rulmentii de jug se dau cu vaselina grafitata? Sau e buna si vaselina normala?

Si se schimba si garniturile sau doar rulemntul si camasa? Stul vine fara garnitura si pe unde am intrebat cica nu e nevoie sa schimbi garnitura ca merge cea veche.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as pune vaselina grafitata. Am cu bisulfura de molibden, rezistenta la apa, la solicitari mari si viteze de rotatie mici. LGEM 2 de la SKF.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ieri am intrebat la reprezentanta SKF din Brasov, pentru ca si eu imi schimb rulmentii de la jug. Nenii aia mi-o spus asa: „in 70 de ani de când face SKF rulmenti, n o folosit vaselina grafitata. Ei folosesc vaselina cu molibden chiar si la rulmentii supusi la forte mare. Vaselina grafitata se foloseste la rulmenti care suporta presiuni foarte mari, ori in furca nu e cazul. Poti sa pui si vaselina de Lubrifin cu 10 lei kilu ca tot aia e”

 

Parerea mea: daca ai grafitata(aia de Loctite costa 80 de lei /cc 500 gr), pune. Daca nu, pune oirce vaselina decenta gasesti.

 

Eu unu nu schimb si camasile, in primul rand pentru ca nu ies. Apoi, nici nu s uzate... Sa le fie de bine

 

la schimbatul rulmentilor/camasilor cred ca ai nevoie de o presa... Eu m am chinuit o grama si n au iesit decat cu flexu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai asa, vaselinele is de mai multe neamuri... Pentru fiecare aplicatie ti se potriveste un tip de vaselina.

 

http://www.badi.ro/Romana/produse/vaseline...eline_table.htm

 

Eu am asta:

 

LGEM 2 Vascozitate mare cu aditivi de lubrefiere solizi -20 / +120 litiu / ulei mineral

 

Turatii mici si incarcari foare mari

 

Concasoare cu falci

 

Masini de pozat sine de cale ferata

 

Masini pentru constructii (macarale, berbeci mecanici)

 

De asta dau la fiecare set de bucsi pe care le vand, pt ca asta se potriveste cel mai bine la treaba aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prefect adevarat Dane, da le ce-ti trebe tie vaselina pentru concasoare cu falci?

 

Cel mai indicat - mai ales in cazul transmisiei prin cardan - ar fi LGMT 3, dupa cum indica chiar producatorul. Insa daca tu vrei sa fii mai sfant decat Papa, nu e nimic rau in asta... Dar nu e un musai

 

 

Si, revenind la furca, hai sa fim seriosi: ai doi rulmenti in jugurile de la furca care -lejer - suporta - sa fim indulgenti - 150-200 de kg greutate la o rotatie incompleta de sa zicem - 30-60 de grade - de cateva ori pe minut. No, unde i asa mare solicitare? La comuniste se folosea vaselina de tractor si tot n am auzit pe nimeni sa se planga ca i s a blocat ghidonu, ca i-a sarit vre -o rola de pe rulment, etc..

 

 

La roti, la cardan, la ambreiaj, e altceva... Da chiar si acolo, chiar se prapadeste bucsa aia daca nu pui vaselina de macara?

Editat de livius_ereticus007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ideea e sa folosesti vaselina cu MoS2 la canelurile de la cardan si la rulmentii care nu se misca foarte mult dar au solicitari mari.

 

Iara ii important sa o folosesti pt ca e rezistenta la apa; daca ajunge apa pe acolo nu e prea bine :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...da le ce-ti trebe tie vaselina pentru concasoare cu falci?...

...sa fim indulgenti - 150-200 de kg greutate la o rotatie incompleta de sa zicem - 30-60 de grade - de cateva ori pe minut....

in prima parte ai dreptate, tind sa spun totusi, ca atunci cand grasimea nu mai este grafitul inca-si face treaba. Insa la furca bilele coroanelor suporta forte fantastice (e drept pt fractiuni de secunde) si depasesc de zeci de ori cifrele scrise de tine!

 

rulmentii din furca suporta si socurile si vibratiile date de suprafata de rulare, nu doar greutatea mobrei

Corect, pe un drum cu piatra cubica (de exemplu), solicitarea este distructiva pt orice tip de coroana folosesti...

 

...motiv pentru care se si folosesc rulmenti cu role, conici :cheers:

Asa-i, punctul se transforma in linie, rezistenta creste de sute de ori. Se pare ca multa lume ignora acest adevar! Totusi din pacate, nu mereu se pot adapta rulmenti cu role.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unu nu schimb si camasile, in primul rand pentru ca nu ies. Apoi, nici nu s uzate... Sa le fie de bine

 

la schimbatul rulmentilor/camasilor cred ca ai nevoie de o presa... Eu m am chinuit o grama si n au iesit decat cu flexu.

 

O greseala majora, pentru ca la un rulment prima data cedeaza camasa sau ghiuveta cum vrei sa-i spui asta. Partea aia cimentata se toceste( vorbim de microni aici) duapa care in timp se deterioreaza si coroana. Poti da jos camasa si fara flex sau presa, doar sa sti unde si cu ce sa bati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in prima parte ai dreptate, tind sa spun totusi, ca atunci cand grasimea nu mai este grafitul inca-si face treaba. Insa la furca bilele coroanelor suporta forte fantastice (e drept pt fractiuni de secunde) si depasesc de zeci de ori cifrele scrise de tine!

 

Bine, bine. N am zis ca nu trebuie sa reziste la presiuni.. da totusi.... fantastice? Cam cat de fantastice? Cam cat dezvolta un concasor? Sau asemanatoare cu cele dezvoltate o macara?

 

 

E de admirat sa cumperi cei mai bun( si scump) pt mobra, da pana unde trebuie sa mergem? Sa si faca probleme cei care trag cu ochiul pe aici ca nu si au bagat vaselina de 1-2 milioane de lei/tub în jug?

Editat de livius_ereticus007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa si faca probleme cei care trag cu ochiul pe aici ca nu si au bagat vaselina de 1-2 milioane de lei/tub în jug?

 

Eu deja sunt extrem de ingrijorat. :cheers: N-am desfacut jugul de cand am motocicleta si nici nu am de gand pentru nu e cazul. Si daca o sa desfac vreodata o sa pun vaselina. Din cutie. :(

 

Totusi, cred ca de apa cel mai bine protejeaza garniturile si semeringurile nu vaselina in sine. Poate sa fie ea si mama grafitatei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...da totusi.... fantastice? Cam cat de fantastice? ...

==========

...ca nu si au bagat vaselina de 1-2 milioane de lei/tub în jug?

Sefu', acolo apar forte mult mai mari decat greutatea motocicletei, forte ce sunt generate de parghia furcii(fizica de clasa a VII-a cred). Am sa rog un profesor de fizica sa-mi faca un calcul aproximativ, apoi am sa-ti comunic. (voi revenii)

=============

..nu conteaza calitatea vasilinei atata timp cat ea exista! Poate fii cea mai ieftina, dar sa fie! Acolo nu se pune problema de turatie, calitati deosebite, este o zona deschisa si protejata la umiditate, praf, etc doar de acea vasilina. Bisulfura de molibden sau grafitul coloidal din vasilina lungeste perioada de protectie(ma refer la timp). Absolut toate chiuvetele uzate pe care le-am demontat de-a lungul timpului au fost uscate, bile cu urme de rugina...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...