cezarzanf Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Salut. Am si eu o inntrebare. Cand se schimba rulmentii de jug se dau cu vaselina grafitata? Sau e buna si vaselina normala? Si se schimba si garniturile sau doar rulemntul si camasa? Stul vine fara garnitura si pe unde am intrebat cica nu e nevoie sa schimbi garnitura ca merge cea veche. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Eu as pune vaselina grafitata. Am cu bisulfura de molibden, rezistenta la apa, la solicitari mari si viteze de rotatie mici. LGEM 2 de la SKF. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Chiar ieri am intrebat la reprezentanta SKF din Brasov, pentru ca si eu imi schimb rulmentii de la jug. Nenii aia mi-o spus asa: „in 70 de ani de când face SKF rulmenti, n o folosit vaselina grafitata. Ei folosesc vaselina cu molibden chiar si la rulmentii supusi la forte mare. Vaselina grafitata se foloseste la rulmenti care suporta presiuni foarte mari, ori in furca nu e cazul. Poti sa pui si vaselina de Lubrifin cu 10 lei kilu ca tot aia e” Parerea mea: daca ai grafitata(aia de Loctite costa 80 de lei /cc 500 gr), pune. Daca nu, pune oirce vaselina decenta gasesti. Eu unu nu schimb si camasile, in primul rand pentru ca nu ies. Apoi, nici nu s uzate... Sa le fie de bine la schimbatul rulmentilor/camasilor cred ca ai nevoie de o presa... Eu m am chinuit o grama si n au iesit decat cu flexu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Stai asa, vaselinele is de mai multe neamuri... Pentru fiecare aplicatie ti se potriveste un tip de vaselina. http://www.badi.ro/Romana/produse/vaseline...eline_table.htm Eu am asta: LGEM 2 Vascozitate mare cu aditivi de lubrefiere solizi -20 / +120 litiu / ulei mineral Turatii mici si incarcari foare mari Concasoare cu falci Masini de pozat sine de cale ferata Masini pentru constructii (macarale, berbeci mecanici) De asta dau la fiecare set de bucsi pe care le vand, pt ca asta se potriveste cel mai bine la treaba aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 (editat) Prefect adevarat Dane, da le ce-ti trebe tie vaselina pentru concasoare cu falci? Cel mai indicat - mai ales in cazul transmisiei prin cardan - ar fi LGMT 3, dupa cum indica chiar producatorul. Insa daca tu vrei sa fii mai sfant decat Papa, nu e nimic rau in asta... Dar nu e un musai Si, revenind la furca, hai sa fim seriosi: ai doi rulmenti in jugurile de la furca care -lejer - suporta - sa fim indulgenti - 150-200 de kg greutate la o rotatie incompleta de sa zicem - 30-60 de grade - de cateva ori pe minut. No, unde i asa mare solicitare? La comuniste se folosea vaselina de tractor si tot n am auzit pe nimeni sa se planga ca i s a blocat ghidonu, ca i-a sarit vre -o rola de pe rulment, etc.. La roti, la cardan, la ambreiaj, e altceva... Da chiar si acolo, chiar se prapadeste bucsa aia daca nu pui vaselina de macara? Editat Iunie 2, 2010 de livius_ereticus007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Pai ideea e sa folosesti vaselina cu MoS2 la canelurile de la cardan si la rulmentii care nu se misca foarte mult dar au solicitari mari. Iara ii important sa o folosesti pt ca e rezistenta la apa; daca ajunge apa pe acolo nu e prea bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Iunie 2, 2010 Autor Share Postat Iunie 2, 2010 Of...pana la urma e ok sa folosesc orice vaselina, e mai bine sa folosesc grafitata sau trebuie sa folosesc ceva anume? Ca am ametit. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 eu folosesc vaselina pt. marina yacoo de 3ani! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 rulmentii din furca suporta si socurile si vibratiile date de suprafata de rulare, nu doar greutatea mobrei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 ...motiv pentru care se si folosesc rulmenti cu role, conici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 ...da le ce-ti trebe tie vaselina pentru concasoare cu falci?... ...sa fim indulgenti - 150-200 de kg greutate la o rotatie incompleta de sa zicem - 30-60 de grade - de cateva ori pe minut.... in prima parte ai dreptate, tind sa spun totusi, ca atunci cand grasimea nu mai este grafitul inca-si face treaba. Insa la furca bilele coroanelor suporta forte fantastice (e drept pt fractiuni de secunde) si depasesc de zeci de ori cifrele scrise de tine! rulmentii din furca suporta si socurile si vibratiile date de suprafata de rulare, nu doar greutatea mobrei Corect, pe un drum cu piatra cubica (de exemplu), solicitarea este distructiva pt orice tip de coroana folosesti... ...motiv pentru care se si folosesc rulmenti cu role, conici Asa-i, punctul se transforma in linie, rezistenta creste de sute de ori. Se pare ca multa lume ignora acest adevar! Totusi din pacate, nu mereu se pot adapta rulmenti cu role. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 Eu unu nu schimb si camasile, in primul rand pentru ca nu ies. Apoi, nici nu s uzate... Sa le fie de bine la schimbatul rulmentilor/camasilor cred ca ai nevoie de o presa... Eu m am chinuit o grama si n au iesit decat cu flexu. O greseala majora, pentru ca la un rulment prima data cedeaza camasa sau ghiuveta cum vrei sa-i spui asta. Partea aia cimentata se toceste( vorbim de microni aici) duapa care in timp se deterioreaza si coroana. Poti da jos camasa si fara flex sau presa, doar sa sti unde si cu ce sa bati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Iunie 3, 2010 Autor Share Postat Iunie 3, 2010 Pai eu am rulmentii si camasile. Nu am garniturile insa. Am sa pun deci vaselina grafitata ca sa fie totul ok. Sper sa fie treaba buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 Pai eu am rulmentii si camasile. Nu am garniturile insa. Am sa pun deci vaselina grafitata ca sa fie totul ok. Sper sa fie treaba buna. Daca sunt intregi sunt bune si cele vechi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 Imo, cel mai important este sa reziste la apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 +1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 (editat) in prima parte ai dreptate, tind sa spun totusi, ca atunci cand grasimea nu mai este grafitul inca-si face treaba. Insa la furca bilele coroanelor suporta forte fantastice (e drept pt fractiuni de secunde) si depasesc de zeci de ori cifrele scrise de tine! Bine, bine. N am zis ca nu trebuie sa reziste la presiuni.. da totusi.... fantastice? Cam cat de fantastice? Cam cat dezvolta un concasor? Sau asemanatoare cu cele dezvoltate o macara? E de admirat sa cumperi cei mai bun( si scump) pt mobra, da pana unde trebuie sa mergem? Sa si faca probleme cei care trag cu ochiul pe aici ca nu si au bagat vaselina de 1-2 milioane de lei/tub în jug? Editat Iunie 3, 2010 de livius_ereticus007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Iunie 3, 2010 Autor Share Postat Iunie 3, 2010 Ok. Maine ma duc sa o fac. Tipul are si grafitata si pe baza de molibden. Vedem la fata locului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 Sa si faca probleme cei care trag cu ochiul pe aici ca nu si au bagat vaselina de 1-2 milioane de lei/tub în jug? Eu deja sunt extrem de ingrijorat. N-am desfacut jugul de cand am motocicleta si nici nu am de gand pentru nu e cazul. Si daca o sa desfac vreodata o sa pun vaselina. Din cutie. Totusi, cred ca de apa cel mai bine protejeaza garniturile si semeringurile nu vaselina in sine. Poate sa fie ea si mama grafitatei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 ...da totusi.... fantastice? Cam cat de fantastice? ...========== ...ca nu si au bagat vaselina de 1-2 milioane de lei/tub în jug? Sefu', acolo apar forte mult mai mari decat greutatea motocicletei, forte ce sunt generate de parghia furcii(fizica de clasa a VII-a cred). Am sa rog un profesor de fizica sa-mi faca un calcul aproximativ, apoi am sa-ti comunic. (voi revenii) ============= ..nu conteaza calitatea vasilinei atata timp cat ea exista! Poate fii cea mai ieftina, dar sa fie! Acolo nu se pune problema de turatie, calitati deosebite, este o zona deschisa si protejata la umiditate, praf, etc doar de acea vasilina. Bisulfura de molibden sau grafitul coloidal din vasilina lungeste perioada de protectie(ma refer la timp). Absolut toate chiuvetele uzate pe care le-am demontat de-a lungul timpului au fost uscate, bile cu urme de rugina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.