Sari la conținut

Intrebare


John Paul
 Share

Postări Recomandate

:banana: scuze daca raspunsul s-a mai dat pe forum dar eu nu am gasit!!pot pune la un motor 2timpi benzina fara plumb?si la amestec pastrez acelasi raport(benzina- ulei)???multumesc anticipat!!! :smoke:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:banana: scuze daca raspunsul s-a mai dat pe forum dar eu nu am gasit!!pot pune la un motor 2timpi benzina fara plumb?si la amestec pastrez acelasi raport(benzina- ulei)???multumesc anticipat!!! :smoke:

Poti sa bagi ce benzina vrei,ulei pui tot la fel.Astea merg si cu motorina :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

oricum numai benzina fara plumb ii pui! benzina cu plumb nu se mai gasester de ani buni nici macar la noi, poate pe la moldoveni dar nu prea cred! :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu toate ca risc sa-mi sara jumatate din populatia de pe forum in cap........am sa declar urmatoarele: In comunista, in special in cele rusesti...........e recomandat sa pui benzina cat mai proasta!!! Eu la IJ 56 cand ii puneam Fara Pb de 95 se accelera singur, pornea greu, dadea rateuri chiar si din mers.....de aia ori puneam mai mult ulei ori o mai botezam cu motorina si mergea bine. Cu Eco Premium, de aia cu bulina rosie in Petrom mergea bine nu facea probleme. Batranul de la care am luat-o si care era primul ei proprietar zicea ca de cand a avut el motocicleta aia, cel mai bine a mers cu benzina cu cifra octanica 80!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu toate ca risc sa-mi sara jumatate din populatia de pe forum in cap........am sa declar urmatoarele: In comunista, in special in cele rusesti...........e recomandat sa pui benzina cat mai proasta!!! Eu la IJ 56 cand ii puneam Fara Pb de 95 se accelera singur, pornea greu, dadea rateuri chiar si din mers.....de aia ori puneam mai mult ulei ori o mai botezam cu motorina si mergea bine. Cu Eco Premium, de aia cu bulina rosie in Petrom mergea bine nu facea probleme. Batranul de la care am luat-o si care era primul ei proprietar zicea ca de cand a avut el motocicleta aia, cel mai bine a mers cu benzina cu cifra octanica 80!!!!

 

corect.fiecare motor este calculat sa func la o anumita cifra oct.si cum standardele

pe vremuri erau mai mici...

sugerez tuturor cu motoare comuniste,sau vechi,indif ca este in 4t sau 2t,sa puna

NUMAI PREMIUM.este mult mai grasa,deci o ungere mai buna si uzura mai mica.eu la

nipru pun numai premium.puteti sa bagati un deget in premium si unul in f pb.o sa vedeti

ca premium este mult mai grasa.premium nu mai are tetraetil,dar are niste aditivi,care sa ii

mentina aceleasi proprietati.intai a fost premium,si dupa aceea f.pb,deci motoarele noastre au fost

gandite ptr premium.aceste motoare au materialele mai slabe,deoarece nu aveau atata tehnologie ca in

zilele de azi.(mai ales rusii)dovada ca f.pb afecteaza motoarele vechi,este ca exista tocmai premium ca

alternativa ptr acestea.in afara,unde nivelul de trai este mai ridicat,si unde nu se mai circula cu tehnologie

invechita,nu prea gasesti premium,sau chiar deloc.

 

faceti cum va zic,si nu aveti nimic de pierdut.pretul e acelasi,dar rezultatele se vad in scurt timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum numai benzina fara plumb ii pui! benzina cu plumb nu se mai gasester de ani buni nici macar la noi, poate pe la moldoveni dar nu prea cred! :smoke:

eu i-am pus pana acuma benzina cu plumb, luata de la statie :banana: deci se mai gaseste (oricum am luat de fiecare data de la aceeasi statie.. cat despre celelalte chiar nu m-am uitat)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

NU este cu plumb! benzina cu tetraetil de plumb care este adevarata benzina cu plumb nu se mai gaseste de ani buni la pompa! in schimb se gaseste premium-ul (acelasi numa pe care-l avea si cea cu tep) cu aditivi care teoretic ar trebui sa inlocuiasca tep-ul... dar nu face treaba as de buna! :banana:

 

in plus cifra octanica cu cat e mai mare cu atat este mai bine! co arata cat de mult poti sa comprimi o benzina pana sa detoneze singura! ce au in ele benzinele cu co mare in plus e alta chestie dar cifra octanica in sine cu cat e mai mare cu ata e mai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca motoarele rusesti merg bine cu benzina proasta inseamna ca au compresia nesimtit de mica. de fapt prin anii cand au fost proiectate nici nu visau aia sa existe benzinele de acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tetraetilul de plumb(sau ce alti substituenti se gasesc in benzina) are rol antidetonant. Daca ati observat pistoanele unu motor conceput pt benzina fara pb au niste scobituri pe ele. In motoarele concepute pt benzine mai slabe, benzina fara plumb nu arde normal, se detoneaza, sau de multe ori de autoaprinde!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si nu cumva scobiturile alea sunt facute tocmai pt a mari camera de ardere si a micsora compresia? eu stiam ca cu cat un motor e mai comprimat tb folosite benzine superioare, benzinele inferioare producand detonatii.

Editat de kama3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stressule............lasa darq bautura aia ca iti cresc mainile! :laugh: :banana: :smoke:

 

Am zis ca motoarele concepute pt benzina fara pb au scobituri pe capul pistoanelor. Jawa si pIJ-ul nu au fost concepute pt benzine superioare.

 

In poza 1 este un piston pt benzine cu CO mare si evident fara pb (fusta si biela scurte => turatie mare) scobiturile nu au rolul de a mari camera de ardere, ci de adsorbi altfel explozia si a mari suprafata pe care actioneaza forta generata de suflul exploziei.

 

In poza 2 e un piston al unui motor conceput pt benzina mai slaba.......

post-4384-1153680030_thumb.jpg

post-4384-1153680053_thumb.jpg

Editat de Auxois350
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e o regula ca motoarele care sunt proiectate sa functioneze cu benzina superioara, sa aiba pistoanele cu 'scobituri'. Din cite stiu MZ-urile au asa pistoane, iar benzina folosita e tot din cea cu Pb. E mai degraba o chestiune de proiectare => randament mai mare.

 

Acum nu se mai gaseste clasica benzina cu Pb, este cea numita Eco Premium, cel putin asta e numele sub care se gaseste la benzinariile Petrom/OMV.

 

E bine de respectat indicatiile constructorului motorului, ref. la tipul de benzina. Eu folosesc numai Eco Premium (ca gaz lampant nu se mai gaseste :banana: ) si motorul merge bine. Din cite ziceau unii pe aici pe forum, benzina fara plumb, printre altele, 'maninca' garnitura de la cuiul pontou al carburatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai ce reguli se scot: pistoanele alea cu scobituri sunt asa pentru motoarele super comprimate 20:1, scobituri vezi la Diesel. La comuniste nici nu poate fi vorba.

La inceput a fost benzina fara plumb, apoi au pus tetraetil de plumb pentru a putea mari raportul de compresie acum nu mai e nevoie deoarece benzina se obtine destul de buna si ecologica prin cracare. Asta nu inseamna ca o benzina fara Pb e mai buna decat cea veche, cred ca cea cu Pb la aceeasi cifra octanica are o putere calorifica mai mare.

 

La Nipru, Ij va merge mai bine Premium, se simte usor in putere. Daca vreti mergeti o luna cu fara plumb si dupa-aia bagati una de-asta cu inlocuitor. La Nipru nu e recomandat sa mergi cu FPb pentru ca benzina asta nu mai are proprietatile de ungere pe care le dadea tetraetilul, poti distruge supapele, faci gaura-n piston...depinde cum o ai reglata.

 

ba vad ca nu mi s-a tocat garnitura de la cui de la Fpb, deci mith busted.

 

Faza cu motorina in benzina nu merge deloc la Nipru. Ala e pretentios rau la benzina, motorina nu se amensteca, se lasa pe fund si te anunta din vreme cand s-a terminat benzina, si nu e deloc placut. mith busted

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba vad ca nu mi s-a tocat garnitura de la cui de la Fpb, deci mith busted.

 

Faza cu motorina in benzina nu merge deloc la Nipru. Ala e pretentios rau la benzina, motorina nu se amensteca, se lasa pe fund si te anunta din vreme cand s-a terminat benzina, si nu e deloc placut. mith busted

 

:banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorina in benzina am pus la IJ, pt ca mergea rau tare cu benzina fara pb. Dnepra mere destul de bine cu fara pb. Insa totul e sa nu o forjezi mai mult decat poate e sa duca, ca atunci apar gauri in pistoane si alte neajunsuri. Eu cu Dnepr-a am mers numai cu benzina fara pb si nu mi-a atacat nici o garnitura la nici un cuipont-ou. Tetraetilul de pb are si el un dezavantaj. Se depune prin carburatoare. Daca ai obs cand ai desfacut un carb, un camera de nivel, locul in care a fost permanent benzina parca are niste sedimente pe el. Chestiilea alea se formeaza din tetraetilul de pb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pastreaza pe dreq...

mai stresule,de ce nu esti de acord?oricum nu poti sa spui ca f pb e la fel ca

premium.este clar ca premium este mai unsuroasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...