Sari la conținut

Simson


Hadess
 Share

Postări Recomandate

Eh, am facut testul de rigoare cu simsonachele. Si normal ca au intervenit probleme. :(

Sa incep cu vestile bune: trage super. Are zvac, ce mai. Si compresie destula.(am patiti si eu ca demo, la inceput nu aveam deloc).

Vesti proaste:

1.dupa vreun km a inceput sa imi dea compresia afara pe langa garnitura de chiulasa. Mi-a mai impuscat-o odata. Am folosit si ideea moshulik cu inelele de tabla.

2. scoate fum mult si alb pe esapament

3. scoate si ulei pe esapament

4. bujia e neagra. am carb de minsk luat nou de la tunaru. acul dozajului e la jumatate.

 

Acum astept rezolvarile de la voi mesterii mai mari. Cum se regleaza consumul la carb de minsk?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu l-am reglat in felul urmator:

dat acul cat mai sus.. ca sa compenseze.. minsk-ul are 125 si simsonache 250. Surubul de aer 2 ture jumate.. Chiar daca era sus acul nu-mi lua mai mult de 3, 3 jumate la %

Incearca asa.. Vezi daca merge! La mine bujia avea o culoare de zici ca era scoasa din manual!!!!!!! If not incearca sa dai acul cu o linie mai jos..

bafta.

:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acul dozator la pozitia a doua sau a treia de jos in sus. surubul de la aer: strangi pana la capat si desfaci UN SFERT de tura. vezi ca la shoc nu are jigler. nu folosi socul daca nu pui unul. jigler soc - 0,5 mm. verifica sa nu traga aer fals pe langa carb.

verifica inca o data reglajele aprinderii! si de acolo poate sa rezulte buijie uda...

daca garnitura de chiulasa s-a dus... tre' sa faci alta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care e surubul de aer? Ala cu arc? Mai are niste suruburi pe acolo. Care stie ce fac fiecare?

Am pus prima data acus sus de tot, dar era neagra bujia. Asa ca l-am dat mai jos. Dar e la fel.

Iar garnitura e a treia pe care o fac. Si nu merge mai mult de un km cu ea. Cineva imi zicea sa folosesc clingherit armat. O sa incerc asta. Alte variante?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asadar si prin urmare.

Acul se pune la a patra crestatura de jos in sus - adica exact la cea din mijloc, daca sunt 7 crestaturi.

Surubul de aer nu este ala cu arc - ala cu arc este opritorul clapetei de acceleratzie - adica din ala se regleaza ralantiul, se regleaza pozitzia minima la care sta obturatorul (sertar se mai numeste).

Surubul de aer este ala care este orizontal si se acceseaza din dreapta - deci stai pe partea dreapta a motocicletei si bagi surubelnitza - tu ziceai ca ai pe-acolo un burete .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mah! voi despre ce carb vorbiti? :) :( la carbu' de minsk surubul de reglare a aerului este in partea stanga, ceva mai in spate decat cama pt umplerea paharelului! mai ai surubul de la care reglezi relantiul - sus, mai in spate decat locul unde intra cablul. numa' astea doua reglaje le ai pe dinafara carbului!!! inauntru mai ai acul dozator. atat! atat surubul de reglare a laerului cat si cel de reglare a relantiului au arcuri.

 

succes la reglaje! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai intai, garnitura de chiuloasa nu are nici o legatura cu culoarea bujiei. Insa daca zici ca se impusca, suprafata de contact nu este plana. Probabil vreun fraier nu a stiut ca suruburile se strang in cruce si ti-a deformat-o. Incearca sa o verifici pe un geam dar nu cred sa observi ceva decat daca e grav. Nu mai tot schimba garnituri ca le strici, rezolva planeitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fum mult si alb - consuma ulei = probleme pe la segmenti sau iti baga ulei in piston prin alta parte. Nu cunosc motorul de simson dar daca are traseu de ulei prin chiulasa e posibil ca la imbinare sa scape ulei daca chiulasa nu mai e plana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai socotit ce grosime trebuie sa aiba garnitura? daca e prea groasa sau prea subtire tot la arderea ei se ajunge... poate sa fie asta problema ta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu m-am chinuit cu garniturile de chiulasa de-am inebunit! am facut zeci si zeci! klingherit armat am folosit.. pana cand am nimerit grosimea perfecta! care era diferita de fiecare data :(

Am folosit si un inel de metal pana la urma.. si bineinteles silicon! cu grija sa nu astupe gaurile de ungere.. alea micute.

parca ultima garnitura avea 1.2 grosime dar nu mai stiu sigur.

am facut-o singur cu foarfeca, dalta, etc..etc..

Iar cercul din metal era facut dintr-o conserva de peste :) a mers la fix!!!! nu mi-a mai scapat compresie dupa aia! ca sa vezi..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cum sa calculez grosimea?

Ca din cate m-a invatat Moshu trebuie sa fac diferenta intre gatul cilindrului si santul din chiulasa. Si e artimetica simpla, ce reaq.

Ce sa fac, sa o iau pe nimerite cu grosimile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cum sa calculez grosimea?

Ca din cate m-a invatat Moshu trebuie sa fac diferenta intre gatul cilindrului si santul din chiulasa. Si e artimetica simpla, ce reaq.

Ce sa fac, sa o iau pe nimerite cu grosimile?

ma hadess haisa fimi seriosi ...nu stii sa faci o garnitura de clingherit la simson...sincer nu te cred

pai o faci din clingherit cu o idee mai mica grosimea chlingheritului decit buza cilindrului

idicat ar fii sa o faci din clingherit grafitat eu toate care leam facut la cilindru intre cilindru si chiuloasa au fost din chlingherit grafitat si nu mai faceam nici o buza de aluminiu sau...cutie de conserva ,si nu mia scapat comresie nici o data

uitate bine la chiuloasa sa nu fie denivelata

cid stringi cele patru suruburi de la chiuloasa le stringi in cruce si cu simtul raspunderii

siti zic eu ca sigur te vei descurca si totul va fii ok

.......zimi ce poze au pus astea in motolife cu motorul meu si ce scrie ...te rog

salut si bafta la modificari :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

grosimea se calculeaza asa: masori umarul (buza sau gatul - cum vrei...) cilindrului, masori umarul din chiulasa, faci diferenta. rezultatului ii mai adaugi un 0,2 - 0,3 mm (la strangerea chiulasei grosimea garniturii se reduce prin comprimare).

principiul e asta: garnitura trebuie sa fie destul de groasa incat sa nu se atinga umarul cilindrului cu cel al chiulasei si destul de subtire incat sa nu mareasca volumul camerei de ardere si sa nu lase o suprafata prea mare de garnitura expusa temperaturii ce se degaja in momentul exploziei (fiindca simsonul nu e facut de rolls-royce si umarul cilindrului nu intra cu cota de presiune in chiulasa, pe acolo mai scapa foc).

cum zice si robybiker, inelul de metal nu este obligatoriu. dar daca tot il faci, trebuie sa-l faci fara imperfectiuni (denivelarile cat de mici duc la neetanseitatea sistemului) si neaparat dintr-un material foarte moale (ca prin presiunea exercitata asupra lui in momentul strangerii chiulasei, materialul sa se muleze pe suprafata). inca o treaba legata de acest aspect: garniturile de chiulasa care au inel(e) sunt facute in asa fel incat dupa aplicarea inelului, in locul respectiv grosimea totala a garniturii (garnitura + inel) este aceeasi cu cea a restului garniturii. daca tu crezi ca poti realiza o astfel de garnitura, da-i bice, daca nu... fa-o fara inel.

utilizarea siliconului la garnitura de chiulasa nu este recomandata.

kligeritul grafitat este, intr-adevar, cel mai bun.

dupa ce faci gaurile in garnitura, ia un shmirghel si curata toate bavurile ramase in urma taierii. garnitura tre' sa intre la fix si fara greutate pe buza cilindrului. la fel si prezoanele - sa nu-si forteze intrarea prin gaurile aferente. in momentul in care tu impingi metalul prin kligerit fortandu-l, ii modifici forma. bavurile pot pot fi si ele pietricele in bocanci...

succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Octa, avand in vedere ca presiunea de la explozie este net superioara celei de ulei, nu ar merge o solutzie hibrida ?

Adica sa se foloseasca o garnitura de Aluminiu, circulara,(ca la nipru am inteles) care sa etanseze doar pe "inelul de foc" al cilindrului si restul garniturii de clingherit, eventual ceva mai gros, pentru ca sa zicem ca aluminiu se va comprima mai putzin decat clingheritul. EU nu am vazut pana acum simson care sa piarda ulei din cauza garniturii de chiulasa, in schimb compresie pierduta din cauza impuscarii garniturii in dreptul prezoanelor am vazut de nenumarate ori. Stii cumva daca se potrivesc garniturile de aluminiu de la Nipru direct la simson ? (Ideea e ca daca acea garnitura are 1mm, iar clingheritul are 1.2 sa zicem (cam asta cred ca e standardul), atunci s-ar ajunge la un compromis, ca sunt sigur ca si inelul ala de aluminiu "curge" destul de usor, e suficient de moale incat sa nu tzina chiulasa sus si sa nu mai apese asta pe garnitura de clingherit, pentru a etansa la ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

moshulik,

sunt absolut sigur ca garnitura de chiulasa a niprului nu se potriveste pe simson... n-am vazut niciodata garnitura de nepra, dar sunt convins ca e asa cum zic...

solutia ta cred ca are o gramada de lipsuri: gaurile prin care trec prezoanele sunt in vecinatatea apropiata a umarului cilindrului, deci garnitura de aluminiu potrivita ar fi prea subtire; daca s-ar face un inel care sa cuprinda si gaurile de care vorbeam, atunci de ce nu s-ar face o garnitura de aluminiu intreaga... lucru ce eu nu l-am vazut la simson... poate asa ar merge... mai important e faptul ca un hibrid aluminiu-klingerit ar duce direct la dezastru: in momentul presarii "garniturii" sunt sigur ca diferenta de duritate dintre aluminiu si klingerit ar duce la o strangere neuniforma si asta te-ar ajuta sa vezi si tu in sfarsit un simson care scapa ulei pe la garnitura de chiulasa! de ce crezi ca inelul ala, atunci cand se pune, imbraca kligeritul? tocmai ca sa fie lasat un strat de material mai moale (in cazul de fata - klingeritul) sa se comprime astfel incat presarea intregii garnituri sa se faca uniform. de obicei, inelele sunt confectionate din cupru moale, necalit. poate ar fi o solutie sa faci o garnitura de chiulasa din aluminiu sau cupru.... dar... mah moshule... ma mir ca ideea vine taman de la tine, care esti adeptul solutiilor simple, dupa cum chiar tu zici! gandeste-te la diferenta dintre a face o garnitura de cu o grosime minima de 0,5-1 mm din aluminiu sau cupru si a face o garnitura similara din klingerit, cu ce grosime vrei tu!... eh???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, exact cum ziceti voi am facut. Da' exact. Poate o sa pun una mai groasa sa vad care e treaba. S-ar putea sa fie o problema cu planeitatea, desi printre primele sfaturi pe care mi le-a dat moshulik a fost chiar asta, sa strang in cruce si cu grija. Ma duc maine sa verific.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi l-am operat din nou fara anestezie. Si cred ca am identificat care e buba. Dadea mult fum afara, printre chiulasa si cilindru si printre cilindru ai carter cand acceleram(pe bune!!! m-am uitat atent). Si am crezut ca e garnitura impuscata, dar:

post-8-1080505538_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...