razvan_gavan Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 De ceva timp, am impresia ca ambreajul sau cutia mea de viteze has a mind of its own. Dimineata, motor rece, ulei rece plec si indiferent cum as merge schibarea vitezelor se intampla in conditii normale. In momentul in care se incalzeste, am impresia ca la schimbarea vitezelor totul este destul de mecanic si nu mai are nici un pic de finete. Am impresia ca totul este fier pe fier si schimbarea vitezelor trebuie facuta cu grija si fara sa fortez ceva. Sentimentul cel mai intalnit este intre vit 1 si 2, in sensul ca daca incerc sa schimb din 1 in 2 la 3000-4000 de ture, totul e ok, daca depasesc 4000 de ture cateodata trebuie sa fortez un pic ca sa schimbe in 2. In mers, in orice viteza, peste 7000 de ture incepe sa se tureze insa practic nu simt ca trage, e un fel de patinare. E posibil ca toate aceste problema sa provina din ambreaj? Unde ar trebui sa ma uit si la cine mi-ati recomanda sa merg in conditiile in care in Bucuresti sunt putini cunoscatori in domeniu... Motorul este un Yamaha R1 an 2000, varianta de 150cp. Multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 (editat) Din ce spui tu, problema pare a fi din cablul de ambreiaj. Cablul este mult prea întins - eu asa am patit - Âşi nu mai închide complet, astfel ca la viteze mari/sarcini mari îti patineaza. Tot din cauza asta nu-ti schimba lin nici treptele de viteza. In mod normal, cablul ala trage un mecanism care împinge/trage o tija. Tija aia trebuie sa fie intr-o anumita pozitie ca sa schimbe corect. 1. Daca nu-i cablul dus/intins/ foarte uzat, atunci problema se rezolva din maneta de ambreiaj. Ea are o piulita care intinde sau destinde cablul. In principiu, ar trebui stransa pana cand vitezele se schimba usor. Trebuie doar sa te joci si sa testezi ca sa gasesti punctul ala. 2. Daca acel cablu e uzat, intins, camasa prezinta urme de uzura, e bine sa l schimbi ca sa nu te trezesti ca te lasa n drum. De obicei se intampla noaptea... In camp.. Cand ai telefoanele moarte... 3. Ambreiaj uzat? Pentru ca mobra ta i destul de noua, tind sa cred ca nu-i bine ajustat cablul. Consulta manualul si vezi ce spune si acolo, ca e posibil sa fie tehnologie mai noua si diferita de ce ti spuneam mai sus. In plus, verifica si prinderea cablului in partea de jos, de la motor. Iarasi, pentru o functionare mai lina e recomandat sa ungi cablul cu ulei, dupa metoda recomandata in manual, la perioada recomandata in manual Editat Iunie 30, 2010 de livius_ereticus007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 E posibil ca toate aceste problema sa provina din ambreaj? Unde ar trebui sa ma uit si la cine mi-ati recomanda sa merg in conditiile in care in Bucuresti sunt putini cunoscatori in domeniu... Chiar asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Poate ai un ulei necorespunzator in motor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 ulei uzat sau de proasta calitate sau cu viscozitate care nu e aleasa corect. posibil si ceva reglaje la ambreiaj, dar nu stiu daca ai cablu sau hidraulic. cauta in cartea de exploatare sau service si regleaza jocul manetei la rece, si vezi pe urma daca tot asa face. de curiozitate, ce ulei ai in motor si cind l-ai schimbat ultima oara? cit despre faptul ca nu gasesti in buc pe cineva care sa se uite la un r1 din 2000.. cred ca e o gluma.. sunt cel putin doua reprezentante yamaha numai in zona de nord, una pe sos pipera si una spre otopeni... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu_copilu Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 ulei uzat sau de proasta calitate sau cu viscozitate care nu e aleasa corect.posibil si ceva reglaje la ambreiaj, dar nu stiu daca ai cablu sau hidraulic. cauta in cartea de exploatare sau service si regleaza jocul manetei la rece, si vezi pe urma daca tot asa face. de curiozitate, ce ulei ai in motor si cind l-ai schimbat ultima oara? cit despre faptul ca nu gasesti in buc pe cineva care sa se uite la un r1 din 2000.. cred ca e o gluma.. sunt cel putin doua reprezentante yamaha numai in zona de nord, una pe sos pipera si una spre otopeni... tu nu intelegi ca sunt facute de extraterestri<cine vrei s-o repare in bucuresti? poate in aria 52 sa gaseasca pe cineva calificat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 daca te uiti la sectiunea service si la ce sfaturi dau chiar unii mecanici din bucuresti o sa vezi ca sunt destui care sa se priceapa la o.z.n.-ul tau. unul din ei e chiar tng dar mai sunt si altii, alege unul si rezolva-ti problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan_gavan Postat Iulie 1, 2010 Autor Share Postat Iulie 1, 2010 (editat) 1. M-ati inteles gresit, cand ma refeream ca sunt putini care cunosc, am spus-o din proprie experienta. Am fost la 3-4 mecanici in bucuresti cu o problema la un Kawasaki si fiecare mi-a spus altceva, fiecare mi-a luat alti bani, alt timp pierdut si nici unu nu a rezolvat problema. De aceea am ramas cu un gust amar in gura. Nu sustin ca R1 ar fi vreun ozn, doamne fereste....dar avand in vedere ca nu e o problema tocmai simplu de rezolvat am preferat sa intreb. 2. Cablul este intins destul, in sensul ca si cand motorul este cald sau rece, el sta la fel de intins insa simtomele sunt diferite. O sa il dau jos in weekend si o sa-l ung cu ulei si o sa vad daca se schimba situatia. Referitor la ambreaj, nu stiu, chiar trebuie sa ma duc sa cer o parere, sa rog pe cineva sa faca un testdrive sa-mi spuna daca sunt eu dus cu capul. 3. Uleiul din motor este schimbat acum 1 luna, si a fost pus Mobil1, 15w50. Filtrul de ulei este schimbat si el, dar nu mai stiu ce marca e. Ce ulei ar fi recomandat pentru motor? Marca si vascozitate? Aici am primit pareri diferite si pana la urma am schimbat uleiul luandu-ma dupa una din recomandari. Cautand pe net, m-am lovit de aceasta explicatie: "If you read the manual you will notice it says to use Non-EC (energy conserving) oils only. This is what you should look for on the back of the oil bottle, it will not say Energy Conserving on the bottom. Because your motorcycle has a wet clutch, and is actually partially submerged in the oil, some say your clutch will slip. Debates rage on as to whether this is a needed concern, or just a marketing ploy playing on your fears, to get you to spend extra money for motorcycle specific oils." Mesaj completat Ieri am facut curatenie si mi-am uns lantul http://www.youtube.com/watch?v=gzQTlwgwaWc Editat Iulie 1, 2010 de razvan_gavan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLD_moto Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 daca ai pus ulei de masina sunt mari sanse sa ai probleme cu ambreiajul (la masina ambreiajul este uscat de obicei).baga un ulei moto si ar trebui sa scapi de probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 (editat) Cat de lunga ai cursa de la maneta de ambreiaj? Ca sa facem si caterinca si mecanica si tiganie si gospodarie Sa-ti traduc putin - fata de maneta stransa la maximum si pana la maneta libera, unde cupleaza ambreiajul. Daca ai maneta de fabrica regleaz-o sa cupleze la trei sferturi de cursa. Daca ai maneta reglabila lasa-i cursa mai lunga. De proba schimba si fara ambreiaj de cateva ori sa vezi daca merge greu sau nu - doar superioare Editat Iulie 1, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 prietene, nu sunt expert in modelul tau de mobra dar, iata ceva ce poti face si nu strici nimic in plus cu acuratete de cel putin 90% se potriveste la orice mobra 1. cu motorul rece, regleaza maneta de ambreiaj asa incit sa ai un joc de aprox 3-4 mm masurat la virful manetei. jocul asigura faptul ca ambreiajul nu ramine patinat. jocul trebuie sa fie o miscare libera a manetei, pina la momentul in care incepe sa intimpine rezistenta de la arcul pirghiei de ambreiaj ce iese din cutie 2. daca ai pus ulei de masina in ea, de urgenta schimba-l cu unul de moto. la motorul tau, 15w50 mi se pare un pic cam prea gros, mai ales ca este si destul de nou. recomand sa bagi ceva minim semisintetic, special pentru moto, de viscozitate 10w40 sau cu al doilea indicativ mai mare. oricum, daca ai bagat ulei de masina, acum o luna, si in timp au aparut problemele sunt sanse foarte mari sa trebuiasca sa te organizezi de un ambreiaj 3. unsul cablului este fix-pix, doar asa.. ca sa-ti faci de lucru ca idee, din ce povestesti aici cred ca ar fi bine sa te duci totusi la cinea care are macar un pic habar de mecanica pt. ca e clar ca tu nu te pricepi. nu lua asta ca un misto sau afront, nici eu nu ma pricep la multe si atunci apelez la cei care cunosc lucrul ala. vezi ce faci cu punctul 2 ca ala e cel mai naspa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 Pare ca discurile de ambreaj sunt la limita uzurii si/sau arcurile s'au deformat mecanic. Cel mai bine ar fi sa verifici cu sublerul, grosimea discurilor si lungimea arcurilor decomprimate si sa le compari cu valorile minime din manual. Pentru un test, poti pune 2-3 saibe intre arcuri si placa de presiune, daca situatia se imbunatateste... stii ce ai de facut. Uleiul poate fi si el o problema, insa chiar daca nu e special moto, daca nu e etichetat drept "conservant de energie" sau "economie de combustibil", nu ar trebui sa creeze problemele descrise. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 stay away from Mobil1 oil!!!!!!!cu alte cuvinte:e tzapa uleiul asta.mai bine pui M30 decat Mobil1. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan_gavan Postat Iulie 8, 2010 Autor Share Postat Iulie 8, 2010 Multumesc pentru sfaturi. In primul rand, nu am pus ulei auto! Este ulei special pt moto. Nu stiu cat de bun este Mobil1 si probabil aici parerile sunt impartite cum sunt si la masini si la camioane. Motocicleta la un moment dat am lasat-o pe trotuar (erau 40 grade afara) si cand am coborat am realizat ca cricul intrase in asfalt si motocicleta s-a culcat pe partea stanga. La prima vedere scarita de pe stanga era un pic indoita. Zilele trecute am observat ca tija de la shimbator atingea de cadru in momentul in care se schimbam vitezele si avea tentinda sa nu schimbe ok. Dupa un pic de tweaking am reusit sa intrept scarita la pozitia initiala iar tija de la schimbator acum lucreaza perfect. La prima vedere se pare ca ar fi rezolvat problema, in sensul ca acum pot schimba vitezele super ok. Ca si un safety am sa verific si ambreajul si eventual sa schimb discurile si placa de presiune in cazul in care sunt uzate. Dpdv mecanic, am o experienta destul de sanatoasa si pot spune ca am diagnosticat corect in general probleme care le-am avut insa aici erau prea multi factori si prea multe variabile. Maneta de la abreaj mi-am reglat-o corect si cred ca debraierea se face ok. Dupa cum mi-ati spus si voi o sa fac o verificare tehnica la cineva care se loveste zi de zi de probleme de genul. Daca tot suntem la subiectul ulei, va rog sa-mi recomandati o marca si un indicativ recomandat pentru R1. Daca tot voi da ambreajul jos, va trebui sa schimb si uleiul. Ca tot vorbeam de expertii din Romania, ultimul la care am fost mi-a recomandat sa folosesc Dura Lube sau Metabond pe langa uleiul care il pun pentru ca este un motor de turatie si in cazul subtierii uleiului la cald, Dura Lube sau Metabond ar putea suplini si evita o frecare mecanica si uzura intre piesele motorului. Teoretic omul are dreptate, practic nu am auzit pe cineva sa foloseasca asa ceva la moto.... Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 aditivii sunt frectie la picior de lemn si pe langa faptul ca nu au vreun efect vizibil uneori pot crea si probleme.cat despre ulei:la mobrele cu ambreiaj in ulei[cum este si a ta]se recomanda evitarea uleiurilor sintetice pe motiv de patinare ambreiaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan_gavan Postat Iulie 25, 2010 Autor Share Postat Iulie 25, 2010 Filmulete: O plimbarica prin Bucuresti: O mica filmare in parcare: Sunetul tobei si niste flacari: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KATHALIN Postat August 15, 2010 Share Postat August 15, 2010 (editat) Domnu Razvan nu o mai vinzi?Oricum te stiu de pe bmwclub si e ingrijita moto ca si toate masinile tale...Felicitari!!Eu i-am pus 300v Factory Line Motul 10w40/ Editat August 15, 2010 de KATHALIN Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat August 21, 2010 Share Postat August 21, 2010 Exact aceeasi problema am avut si eu ... Este uleiul din cutia de viteze. Se incalzeste si se subtiaza ... Schimba-l ... cu ceva mai vascos.. un Motul 75 w. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 21, 2010 Share Postat August 21, 2010 (editat) Exact aceeasi problema am avut si eu ... Este uleiul din cutia de viteze. Se incalzeste si se subtiaza ... Schimba-l ... cu ceva mai vascos.. un Motul 75 w. LOL! tu de unde ai aparut? Editat August 21, 2010 de stress_L&P Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat August 22, 2010 Share Postat August 22, 2010 (editat) Exact aceeasi problema am avut si eu ... Este uleiul din cutia de viteze. Se incalzeste si se subtiaza ... Schimba-l ... cu ceva mai vascos.. un Motul 75 w. Prietene si cam unde ar baga uleiul ala 75w?? Si de ce ar face asa daca s-ar subtia, cu cat e mai vascos cu atat merge mai greu nu e logic?? Lasa mecanica si sfaturile in seama altora mai bine. Mare ti-e gradina Doamne.... Editat August 22, 2010 de Bogdis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fizzer Postat August 22, 2010 Share Postat August 22, 2010 (editat) Eu am un R1 din 2005. L-am cumparat nou, si acum am aproximativ 50.000 km. Pana la 11.000 km, am folosit MOTUL 300V 10W40, iar de atunci numai MOTUL 300V 15W50. Mentionez ca schimb uleiul la fiecare 5.000 km. Motoreta merge ceas, nu am nici un fel de probleme cu ea asa ca recomand fara cea mai mica ezitare acest tip de ulei. Enjoy the riding..... Editat August 22, 2010 de fizzer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 22, 2010 Share Postat August 22, 2010 Prietene si cam unde ar baga uleiul ala 75w?? Si de ce ar face asa daca s-ar subtia, cu cat e mai vascos cu atat merge mai greu nu e logic?? Lasa mecanica si sfaturile in seama altora mai bine. Mare ti-e gradina Doamne.... cum unde? in cutia de viteze... ca asa are rs-ul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat August 22, 2010 Share Postat August 22, 2010 (editat) cum unde? in cutia de viteze... ca asa are rs-ul ) ii pune cutia de la rs pe r1 numai ca sa ii toarne uleiul in ea Editat August 22, 2010 de Bogdis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 22, 2010 Share Postat August 22, 2010 ) ii pune cutia de la rs pe r1 numai ca sa ii toarne uleiul in ea nu, omul este mai simplist in gandire, schimba motorul cu totul ca sa nu faca adaptari! Mesaj completat Multumesc pentru sfaturi. In primul rand, nu am pus ulei auto! Este ulei special pt moto. Nu stiu cat de bun este Mobil1 si probabil aici parerile sunt impartite cum sunt si la masini si la camioane. Motocicleta la un moment dat am lasat-o pe trotuar (erau 40 grade afara) si cand am coborat am realizat ca cricul intrase in asfalt si motocicleta s-a culcat pe partea stanga. La prima vedere scarita de pe stanga era un pic indoita. Zilele trecute am observat ca tija de la shimbator atingea de cadru in momentul in care se schimbam vitezele si avea tentinda sa nu schimbe ok. Dupa un pic de tweaking am reusit sa intrept scarita la pozitia initiala iar tija de la schimbator acum lucreaza perfect. La prima vedere se pare ca ar fi rezolvat problema, in sensul ca acum pot schimba vitezele super ok. Ca si un safety am sa verific si ambreajul si eventual sa schimb discurile si placa de presiune in cazul in care sunt uzate. Dpdv mecanic, am o experienta destul de sanatoasa si pot spune ca am diagnosticat corect in general probleme care le-am avut insa aici erau prea multi factori si prea multe variabile. Maneta de la abreaj mi-am reglat-o corect si cred ca debraierea se face ok. Dupa cum mi-ati spus si voi o sa fac o verificare tehnica la cineva care se loveste zi de zi de probleme de genul. Daca tot suntem la subiectul ulei, va rog sa-mi recomandati o marca si un indicativ recomandat pentru R1. Daca tot voi da ambreajul jos, va trebui sa schimb si uleiul. Ca tot vorbeam de expertii din Romania, ultimul la care am fost mi-a recomandat sa folosesc Dura Lube sau Metabond pe langa uleiul care il pun pentru ca este un motor de turatie si in cazul subtierii uleiului la cald, Dura Lube sau Metabond ar putea suplini si evita o frecare mecanica si uzura intre piesele motorului. Teoretic omul are dreptate, practic nu am auzit pe cineva sa foloseasca asa ceva la moto.... Merci se evita uzura pwulii in caz de subtiere. nu, sunt niste tristeti si duralube si cacabond. am folosit de curiozitate (si intr-un moment de... blonzime teomporara sa spunem metabond. n-a facut nimic, cum nici uleiurile sintetice n-au cauzat nici un fel de patinare a ambreiajului la vreunul din motoarele mele. recunosc, am pus numai ulei moto in shimb. teoretic are aditivi e.p. pentru protejarea cutiei de viteze. nu sunt 100% convins de asta dar ca sa fiu eu mai linistit am pus ulei moto tot timpul, nici experimente n-am facut. singurul aditiv care merita bagat este mos2. bisulfura (sau disulfura? nu mai tin minte...) de molibden. liqui-moly este, daca nu ma insel singura firma care este disponibila in romania. de ce zic ca e singurul care merita bagat in seama? pentru ca apare in toate cartile de tribologie... pentru cei care nu stiu ce e tribologia, este stiinta care se ocupa cu reducerea frecarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat August 23, 2010 Share Postat August 23, 2010 acum m-am prins si eu de unde vine denumirea de pistoane tribocotate:care va sa zica pistoane acoperite cu un strat de material antifrictiune.totusi puteau si ei sa foloseasca un termen cu mai putina trimitere la filozofia noastra de natie adica tribul.TRIBOLOGIE-merita tinut minte! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.