superbec Postat Decembrie 4, 2020 Share Postat Decembrie 4, 2020 are brake regen, si un fel de smart regen , care iti pune frana singur daca te apropii de intersectii sau de masina din fata , dar nu e invaziv, daca accelerezi faci buba e chiar gandit sistemul, nu m-a deranjat absolut deloc Acum 4 minute, DARK-RIDER-82. a spus: Pai cum 50km ? Deci cst "autonomie" in km mai zice de fapt acum? Cati km poti sa faci cu masina mers normal/frumos nu 0-100 km/h la fiecare plecare de pe loc,daca pleci cu bacteria incarcata 100%? Acum m-ai facut curios. am scris mai sus ~300km iarna si ~400 vara , cifrele variaza in functie de foarte multi factori dar sunt cifre realistice trebuie doar sa te gandesti la elevatie , daca faci un pass in Alpi o sa consume mai mult, dar se regenereaza pe partea ailalta oricum per total la elevatii mari vei avea range mai mic .. cum ai si la un motor pe carburant maine fac un drum de 250 km si o sa vad mai exact consumul nu voi merge economic pana acum parte mare din placerea cu ev-u e ca nu merg economic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DARK-RIDER-82. Postat Decembrie 4, 2020 Share Postat Decembrie 4, 2020 Acum 3 minute, superbec a spus: are brake regen, si un fel de smart regen , care iti pune frana singur daca te apropii de intersectii sau de masina din fata , dar nu e invaziv, daca accelerezi faci buba e chiar gandit sistemul, nu m-a deranjat absolut deloc am scris mai sus ~300km iarna si ~400 vara , cifrele variaza in functie de foarte multi factori dar sunt cifre realistice trebuie doar sa te gandesti la elevatie , daca faci un pass in Alpi o sa consume mai mult, dar se regenereaza pe partea ailalta oricum per total la elevatii mari vei avea range mai mic .. cum ai si la un motor pe carburant maine fac un drum de 250 km si o sa vad mai exact consumul nu voi merge economic pana acum parte mare din placerea cu ev-u e ca nu merg economic Mercy de raspuns. Nu prea cunosc multi cu masini electrice. Doar un Touareg hybrid de vreo 400 cai,dar e model vechi. Sa o conduci multi km cu placere si fara incidente sau probleme! Vw au pierdut multa credibilitate de cand au fost prinsi cu minciuni referitor la softul pt.motoarele diesel. Poate au invatat ceva din greseala aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Decembrie 4, 2020 Share Postat Decembrie 4, 2020 10 hours ago, einstein1984 said: Reiterez, ai condus o masina electrica? ca drive test cu troliebuzul nu cred ca ai facut si scuterul nu se pune. Nu am condus, pentru ca nu ma intereseaza. In oras merg putin spre deloc cu masina. Prefer scuter sau trotineta, unde car dupa mine doar 10-20kg de baterii. Iar pe autostrada, pe serpentine si pe offroad, o masina electrica, de aproape 2 tone, si cu o singura pedala, nu e ce trebuie. 10 hours ago, cuki said: Daca nu s-ar imbulzi lumea sa le cumpere, cum o masina cu 5-6 vechime si km multi se vinde la 50% din pretul initial??? Tu sti cum functioneaza economia? Sau doar iti dai cu parerea? Fa-ti putin temele inainte sa ii acuzi pe altii ca nu stiu cum functioneaza economia. Tesla Model S in Europa incepea de la 80k euro in 2012-2013. Si ajungea la 100, chiar 120k, in functie de model si optiuni. 90k euro in 2012 inseamna 97k in 2020, ca tot stii cum functioneaza economia. Deci 1/3 din pretul initial, nu 1/2. 10 hours ago, Silver Arrow said: Asta o stii de la un prieten care are o matusa a carei colega de camera de la camin din facultate are un var ..... Aoleu bre, mea culpa. Acum vad ca am scris "e mai scump sa cumperi si sa detii o masina electrica decat o masina similara pe benzina". Nu asta am vrut sa zic, in mod evident, ci invers, dupa cum reiese din al doilea paragraf. Dar da, am vorbit cu cativa norvegieni, fata in fata si pe persoana fizica, si toti mi-au confirmat ca si-au luat electrice fiindca e mai ieftin si la achizitie, si la exploatare. 9 hours ago, Silver Arrow said: Daca ai trai si ai lucra in Norvegia nu ai avea ce regreta. Bag de seama ca nu ai stat prea mult prin Norvegia. Iti fac eu o lista scurta cu regrete, daca imi permiti putin offtopic. - faptul ca se intuneca la ora 3 toamna si primavara - faptul ca au limite de viteza de 50 si 80 peste tot, si incep sa te arda de la +5kmh peste limita - faptul ca e frig si nasol 9 luni pe an Plin de turisti de luna august care au impresia ca in Norvegia e misto tare. Si inca ceva, daca ai impresia ca bogatia norvegienilor nu are treaba cu petrolul ala. Afla ca in 1970, GDP per capita era pe la 3000$. Apoi au descoperit petrol in Marea Nordului, si pana in 1980, deci in 10 ani, GDP per capita ajunsese 15000$, deci 500% crestere in 10 ani. Si nu pentru ca si-au dat singuri salarii mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 4, 2020 Share Postat Decembrie 4, 2020 @superbec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 4, 2020 Share Postat Decembrie 4, 2020 Acum 19 minute, mihaio07 a spus: Bag de seama ca nu ai stat prea mult prin Norvegia. Iti fac eu o lista scurta cu regrete, daca imi permiti putin offtopic. - faptul ca se intuneca la ora 3 toamna si primavara - faptul ca au limite de viteza de 50 si 80 peste tot, si incep sa te arda de la +5kmh peste limita - faptul ca e frig si nasol 9 luni pe an Plin de turisti de luna august care au impresia ca in Norvegia e misto tare. Si inca ceva, daca ai impresia ca bogatia norvegienilor nu are treaba cu petrolul ala. Afla ca in 1970, GDP per capita era pe la 3000$. Apoi au descoperit petrol in Marea Nordului, si pana in 1980, deci in 10 ani, GDP per capita ajunsese 15000$, deci 500% crestere in 10 ani. Si nu pentru ca si-au dat singuri salarii mari. Cunosc aspectele si nu ma deranjeaza. S-au inventat jaluzele, oricum nu alerg cu moto/masina si frigul nu ma deranjeaza. Si imi place aurora boreala Stiu ca bogatia lor vine din petrol. Si mai stiu ca daca te apuci sa scoti banii de pe petrol ca sa te distrezi platesti niste taxe de iti sar mucii. Gata despre norvegieni, sa ne vedem de viitorul electric. @john17 interseanta treaba cu ambreiajul la hibride. La cele cu cutii automate mai apare vreo problema ciudata pe la transmisie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 4, 2020 Share Postat Decembrie 4, 2020 Nu știu, dacă e c.v. mecanică robotizată 100% e la fel, cu convertizor de cuplu + motor electric habar n-am. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Decembrie 4, 2020 Share Postat Decembrie 4, 2020 1 minute ago, john17 said: Nu știu, dacă e c.v. mecanică robotizată 100% e la fel, cu convertizor de cuplu + motor electric habar n-am. Ar fi fost bun Belbodul OG, ca mai stia chestii si ne mai lamurea una alta. Eu unul sunt curios cum e afectata eficienta masinii electrice care nu are cutie de viteze. Am gasit prea putine informatii pana acum. Doar ca motorul electric ar avea randamentul maxim in sarcina de 60-80%. Ori cand ai o singura treapta, asta se suprapune peste o plaja destul de ingusta de viteza. Si in sarcina de peste 80%, nu am gasit pe nicaieri cu cat scade eficienta. Graficul asta e de la biciclete electrice, dar ar explica multe: 8 hours ago, ilarionciobanu said: Pe de o parte avem multe masini cu 5-7 ani vechime si cu 2-3-4 sute mii km care sunt listate la jumatate din valoarea de nou. Pe de alta parte, avem un exemplu de masina pentru care reparatia a costat jumatate din valoare. Care e norma si care e exceptia? Cat despre imbulzit la cumparare ... daca un nene pune la vanzare o masina cu 450 mii km la 30 mii eur si pe langa ea exista mai multe masini similare la preturi similare, ma gandesc ca valoarea de piata este mai degraba apropiata de nivelul de 30 mii decat de 5 mii sau de zero (aruncat la gunoi) Am scris mai sus ca la Model S e vorba de 1/3 din valoarea de nou, nu 1/2. Model S are doar 7-8 ani vechime, deci inca nu sunt destule date despre ce inseamna inlocuitul bateriei, iar de Model 3 nu mai zic. Nissan Leaf in schimb, e printre noi de vreo 10 ani. Si sunt destule exemple de schimbat bateria pe bani multi. Canada, 15k CAD https://www.cbc.ca/news/business/nissan-leaf-electric-vehicle-new-battery-1.5769998 Portugalia, 17k EUR https://insideevs.com/news/453505/high-prices-leaf-battery-packs-off-gridders/ Australia, 33k AUD (22k USD) https://www.teslarati.com/tesla-model-3-nissan-leaf-owner-faulty-battery-nightmare/ Problema e ca bateriile astea au fost subventionate de producator, cel putin la Leaf. In teorie costau 5k, in practica fie nu se gaseau, fie costau triplu. La Tesla, deja a inceput lumea sa maraie ca nu poti schimba nimic la service-uri terte si esti legat de ei, ca de Apple. E o metafora aia cu aruncatul la gunoi in 5 ani. Dar daca Tesla se hotaraste ca nu mai vrea sa subventioneze baterii, sau ca vrea sa "incurajeze" cumparatul de masini noi, se mai schimba datele problemei. Iar daca UE descopera ca prin Congo (DRC) copii de 7-8 ani sapa cu mainile goale dupa Litiu si Cobalt, poate ne trezim cu "BatteryGate" si embargou pe baterii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 4, 2020 Share Postat Decembrie 4, 2020 Acum 41 minute, mihaio07 a spus: sarcina de 60-80%. Ori cand ai o singura treapta, asta se suprapune peste o plaja destul de ingusta de viteza Vezi că sarcina nu depinde doar de viteză! Sau altfel spus poți avea de exemplu 65% sarcină pe o plajă largă de viteze cu variații ale altor parametri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 4, 2020 Share Postat Decembrie 4, 2020 Acum 49 minute, john17 a spus: Nu știu, dacă e c.v. mecanică robotizată 100% e la fel, cu convertizor de cuplu + motor electric habar n-am. Ar trebui ca cea cu convertizor de cuplu sa nu fie deranjata de motorul electric. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Decembrie 4, 2020 Share Postat Decembrie 4, 2020 Ce parere aveti de video de mai jos? Pe scurt, un tip merge cu leaf-ul la service si filmeaza toata procedura de inlocuire a velulei defecte refacand range-ul initial al masinii la um cost modic. Din video se pare ca leaf-ul a fost proiectat sa fie usor servisabil. De curiozitate m-am bagat si eu pe net sa vad niste preruri la celulele de leaf si la softurile de diagnoza. Pare realizabil ce fac aia acolo in service, inclusiv la noi. Cam lung video dar arata tot procedeul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Decembrie 5, 2020 Share Postat Decembrie 5, 2020 (editat) Acum 4 ore, mihaio07 a spus: Eu unul sunt curios cum e afectata eficienta masinii electrice care nu are cutie de viteze. Am gasit prea putine informatii pana acum. Doar ca motorul electric ar avea randamentul maxim in sarcina de 60-80%. Dar daca Tesla se hotaraste ca nu mai vrea sa subventioneze baterii, sau ca vrea sa "incurajeze" cumparatul de masini noi, se mai schimba datele problemei. Eficienta pe electric e mai buna decat la ICE + cutie de viteza pentru ca pierderile in cutie sunt mai mari decat diferenta de eficienta a motorului electric cuplat direct la diferite turatii care sta in zona 80-90% in cele mai rele cazuri. Graficul pentru biciclete electrice nu e despre eficienta motorului electric, ci de eficienta totala a vehiculului, incluzand transmisia pe lant, rolling resistance si rezistenta la inaintare aerodinamica (care e semnificativa ca procent). Din cauza asta la masinile electrice pun din start roti cu rolling resistance mic, pe jante de 19" sau chiar mai mari si cauciucuri speciale, ca sa iasa autonomia mai mare pentru ca la electrice sensibilitatea cumparatorilor la autonomie e mult mai mare (ia 3 minute sa faci un plin de benzina si ore si sir sa incarci complet bateria). Tot din cauza asta se incearca inclusiv versiuni cu motor per roata (elimina transmisia). Eficienta motoarelor electrice e atat de buna si cunoscuta de atat de mult timp ca inca prin '43-'44 nemtii incercau sa puna motoare electrice pe tancuri (Elefant - Wikipedia). Tesla nu subventioneaza baterii pentru ca nu isi permite. Acum vreo 2 ani erau in pragul falimentului (datorii uriase, productie insuficienta) si nu isi permiteau sa subventioneze nimic, acum stau mult mai bine financiar dar au si costurile de productie a bateriilor cele mai mici din industrie si atunci nu au de ce sa subventioneze. Acum 1 oră, Pop Mihai Lucian a spus: Ce parere aveti de video de mai jos? [...]. Din video se pare ca leaf-ul a fost proiectat sa fie usor servisabil. [...]Pare realizabil ce fac aia acolo in service, inclusiv la noi. Am vazut un fil de vreo 45 de minute cu un tip care a facut aceeasi operatie acasa in fata garajului (lumina mai buna pentru filmare). Leaf a fost proiectat sa fie usor de fabricat, a avut ceva de munca cu demontatul si montatul, in special bancul de baterii cu zeci de suruburi, dar se poate face, probabil 2 oameni pot face operatia in 2-3 ore daca stiu ce au de facut si nu e prima data cand o fac. Tipul ala a facut-o singur, fara elevator, fara scule speciale si a schimbat toate celulele cu unele noi gasite destul de ieftin. Vad ca in film e un model un pic diferit fata de cel vazut de mine, el a scos bateriile prin portbagaj, unde a avut de demontat o gramada de chestii care au luat foarte mult timp. Pe elevator si scoase pe dedesubt pare mult mai rapid. Editat Decembrie 5, 2020 de AdrianB1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 5, 2020 Share Postat Decembrie 5, 2020 Acum 12 ore, john17 a spus: @superbec ai vazut filmu? tot ce zice yanni ca nu-i place pentru mine sunt plusuri ... probabil ca are si un cd cu gutza .. s-a enervat ca nu are cd changer sa-l infiga ... fu , acu vreau si mai mult un taycan :)) buuun Ieri am facut 190~ km , de la 95% a scazut la 30% , mers pe autostrada in belgia legal+ si 2 teste scurte de vmax 165km/h se pare ca range-ul este cum am spus ~300km iarna (pe autostrada) in oras ne-aglomerat sunt unii care raporteaza range mai mare decat pe autostrada dif de 10 chiar 20% Pe la 12 ma duc pana in Luxembourg ~250km total dar cu ceva elevatie . Cateva chestii despre chargere pe care nu ti le explica nimeni ... 1. si cel mai important , chargerele AC incarca maxim 11kw , cat duce invertorul masinii (unele masini au 7,6kw ,a mea 11, altele 22kw) asta nu e fast charging ... dar sunt cele mai multe chargere pe care le gasesti practic peste tot in w-eu ... 2. fastchargerele adevarate DC , incarca in functie de masina si puterea chargerului dar costa ~60c /kwh 3. nu recomand masina electrica daca nu ai posibilitatea de a monta un punct de incarcare de 11kw in curte si e singura masina , chargerul de-l bagi in priza de 230v e pentru cand te duci la rudele de la tara si dureaza cam 24h o incarcare , nu va bazati pe asa ceva . L.E. m-am intors din LX fara probleme, 250 km facuti de la 90% la 15% (70km range pe bord) mers incetisor dar cand ma apropiam de casa si am vazut 120km range m-am luat cu o tesla cativa km de B roads, per total super multumit de range la 2-4 grade C adaptative cruise control ma cam seaca la ficati Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DARK-RIDER-82. Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 La 05.12.2020 la 11:07, superbec a spus: ai vazut filmu? tot ce zice yanni ca nu-i place pentru mine sunt plusuri ... probabil ca are si un cd cu gutza .. s-a enervat ca nu are cd changer sa-l infiga ... fu , acu vreau si mai mult un taycan :)) buuun Ieri am facut 190~ km , de la 95% a scazut la 30% , mers pe autostrada in belgia legal+ si 2 teste scurte de vmax 165km/h se pare ca range-ul este cum am spus ~300km iarna (pe autostrada) in oras ne-aglomerat sunt unii care raporteaza range mai mare decat pe autostrada dif de 10 chiar 20% Pe la 12 ma duc pana in Luxembourg ~250km total dar cu ceva elevatie . Cateva chestii despre chargere pe care nu ti le explica nimeni ... 1. si cel mai important , chargerele AC incarca maxim 11kw , cat duce invertorul masinii (unele masini au 7,6kw ,a mea 11, altele 22kw) asta nu e fast charging ... dar sunt cele mai multe chargere pe care le gasesti practic peste tot in w-eu ... 2. fastchargerele adevarate DC , incarca in functie de masina si puterea chargerului dar costa ~60c /kwh 3. nu recomand masina electrica daca nu ai posibilitatea de a monta un punct de incarcare de 11kw in curte si e singura masina , chargerul de-l bagi in priza de 230v e pentru cand te duci la rudele de la tara si dureaza cam 24h o incarcare , nu va bazati pe asa ceva . L.E. m-am intors din LX fara probleme, 250 km facuti de la 90% la 15% (70km range pe bord) mers incetisor dar cand ma apropiam de casa si am vazut 120km range m-am luat cu o tesla cativa km de B roads, per total super multumit de range la 2-4 grade C adaptative cruise control ma cam seaca la ficati Nu inteleg o treaba : 11kwh din retea/ bransament "simplu"230vAC nu 380 vAC trifazic?! Sau cum mai exact? Pt.ca un bransament de la Electrica de "om normal" inseamna 230vAC si vreo 16 amperi.adica vreo 4kwh putere. Treci de asta si sar sigurante. Orice alta putere monofazat sau trifazat deja vb de alti bani si sa-ti traga bransamentul si sa platesti kwh(alte tarife). Apoi apare problema retelei,tine cate un bransament de 11kwh trifazic pe toata strada mea,lunga de vreo 1,2 km si peste 100 case?! Cam 130 daca le iau la numarat... Si vb realistic pt.ca este o "duduie" cu Tesla Model S cam la 100 metri de mine.si mi se pare ca e singura masina ,ca a renuntat la un Mercedes Gls pt. dracia electrica neagra cu folie neagra pe geamuri... Nu vad reteaua electrica DOAR pe strada mea sa duca 100 bransamente trifazice de 11kwh...doar sa traga fire ca la stalpii de 800kv... Iar la 230vAC normal nu vad multi sa cumpere si sa TINA masina electrica.pt.ca ar fi incomod si aberant ,stiu oameni ce chiar au nevoie de masina, fie ca o conduce EL 5-600km in ziua aia sau are si EA,nevasta nevoie de masina imediat dupa ce o parcheaza... Greu tare cu electricele,nu ca nu m-as fi asteptat dar cu cat te uiti mai mult la situatie/problema cu atat devine mai aberanta si nefezabila. Cei ce isi cumpara masina electrica intr-o zona cu blocuri de 10 etaje ce si cum fac? Ca fuge "instant" si ajunge la 100km/h in 3 secunde nu o vad neaparat un "plus" . Ca multi nu se grabesc asa nicaieri,doar au nevoie sa ajunga intr-un loc sau mai multe locuri in timp util nu in 3 zile,in comfort relativ si sa nu consume 2 galeti benzina sau diesel la suta de km... ca 2 galeti de gpl n-ar fi asa mare "paguba" Iar ce ziceati unii ca la parcarile interioare nu sunt permise gpl-urile,atunci va urez succes cu acumulatorii litiu ion ,instalatii electrice si posibilitatea unor multe incendii de baterii litiu ion in parcari subterane,spatii inchise,care n-au nevoie de oxigen sa arda si nu le stingi cu apa... Problematic viitorul transportului daca la multi le pute gpl-ul... Cu toate ca exista parcari supraterane ,aerisite natural ,si se termina cu idiotenia asta ca masinile gpl sunt "periculoase"... Si nu trebuie refacuta TOATA reteaua electrica doar sa-si incarce nea caisa conserva electrica... 60centi x 50kwh =30 euro sa incarc bacteria? Si duce 250km "mers frumos"?! No thank you la cat e un euro ACUM (vreo 5 lei) si cat poate sa "reziste in km" o masina electrica si incarcare ,prefer sa-i dau 6500 rpm la un motor 6 in linie de 30 ani care se aude BINE(mi-a zis si un politai la tara ca se aude bine,dar sa fiu atent la viteza) iar "un plin" sa ma coste 210 lei ,cu "enorma suma" de 12 euro (4 euro e o facatura de sandwich in benzinarii in germania...) Sau 60 lei la noi... Iarasi, nu mi se pare mult daca numar minutele cat dureaza sa bag 82 litri gpl. Asta de e cu adevarat goala de am ajuns pe benzina in statia gpl... Pe ceas cred ca 5-7 minute e maximul de timp pt un plin... Si sunt "liber" sa-i dau mucii pentru urmatorii 750 km... In limitele legale (si stai asa ca mai am si rezervor benzina de 80-84 litri facut plinul pana-n buza) nici sa-mi dai degeaba masina electrica nu m-as incurca cu asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Clientela țintă a producătorilor de mașini electrice 100% nu sunt cei care utilizează tichete rabla pe roți gazate, asta am înțeles. Altfel mie unul mi se par mișto ca mașini de oraș, atât că eu unul folosesc extrem de puțin mașina în astfel de deplasări. Dar branșamentul meu măcar e de 32A. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Mie îmi spui?!? Doar că era >100 milioane acum 10 ani în cazul meu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DARK-RIDER-82. Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Acum 3 ore, einstein1984 a spus: NIusflash, spre deosebire de biciletele electrice, MAsinile electrice au capacitatea bateriei anuntata la EOL. Daca reclama zice ca are 52kWh, ea in realitate are vreo 62. are o rezerva acre e eliberata doar cand e nevoie, vezi teslele care au primit range mai mare prin FOTA cand era uraganul ca sa poata scapa. Deci bullshitul cu bateria terminata repede e fix bullshit, masinile sunt in stare sa aiba rangeul ala anuntata cale de 150-200 000 km. . Oamenii civilizati u merg peste 300-400 km cu masina ca nu sunt tioristi, au la dispozitie trenuri rapide sau avioane daca e peste 1000km de facut, doar romaniis e lauda cu Munchen Bucuresti dintr-o bucata.... Nu stiu ce-i EOL-ul. Prefer sa stii sigur ce cumpar/am in curte... Nu abureli "ieftine" pe cheltuiala mea. Care in cativa ani devine scumpa rau ,posibil pierdere totala. Asa vad eu lucrurile. "Oameni civilizati"?! Deci cine face vreo 400km pe zi e "salbatic"... Stii,unii chiar au magazine,firme,treburi de rezolvat incepand de dimineata de la 7:00 pana spre seara la 21:00. Ca nu le face altul munca. Iar pe jos nu se duc unde au nevoie ,ca nu-s atleti olimpici... Sau Supermeni... TIR-istii conduc teoretic 4ore jumate pauza 45minute minim,alte 4 ore jumate si cam ala a fost condusul pe ziua aia. De 2 ori pe saptamana mai poti prelungi programul de condus cu 1 ora dar mai faci o pauza de 45 minute dupa cele 9 ore de condus normale. Ce e in plus sau minus la pauze sau ore de condus se recupereaza PANA la sfarsitul celei de-a 3 saptamana. Treci peste si se inregistreaza in tahograf si pe cardul soferului te asteapta amenzi mari de mii euro,eventual inchisoare de te opreste BAG-ul. Iti zic eu sigur,ca mai conduc si "de-alea" mari de 40tone sau chiar 52 tone(nu mai zii la nimeni ca nu m-a pus pe cantar in ziua aia...).Du-te tu cu trenul zi-mi cand pleci si cand ajungi,iar avion... Plateste tu bilet de avion "luat din scurt" daca ai prea multi bani. Mai fac si eu Buzau-Stuttgart sau Buzau-Lyon dintr-o bucata ,doar cu pauza de pipi ca la sticla am facut destul din mers,cand ma grabeam... Si aruncam "fanta" la gunoi unde ma opream DACA ma opream... Tu chiar nu stii ce vb.,postezi sa te afli in treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DARK-RIDER-82. Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 1 oră în urmă, einstein1984 a spus: exista chargere AC si de 7,2 kwH rezidential. Nu stiu ce te mira asa mult bransamentul trifazat la case, stiu mai multi oameni care au asa, unul are chiar centrala electrica pentru incalzire. E bun si pentru ca daca pica o faza nu ramai in bezna. Ma mira ,ca de incarca toti conerve electrice la 7,2kwh sau 11kwh plus il apuca pe unu sudatul cu TIG la tabla groasa de 20mm ,sa vezi atunci "ce rezista" reteaua... E bine sa ai si un generator honda de 3kwh PE BENZINA sa nu faci frigul in propria casa pana vin aia de la electrica sa rezolve problema... Ultima iarna cand am ramas pe bezna le-a luat cam 16 ore sa ma rezolve ... Si de atunci se cam "intampla" des sa ma uit la pereti pe intuneric... Si nu e niciunul pe strada cu supercharger INCA... In afara de gagica cu Model S negru. Sa fie ea de vina?! Acum 37 minute, cuki a spus: Clientela tinta este momentan formata din entuziastii tech si "vizionari" sau "early adopters" daca ar fi sa ne orientam dupa teoria lui Rogers. Aia care inca ridicau in slavi nokia 1110 si se jurau ca nu trec veci la smartphone pe motiv ca nu tine bateria 1 saptamana si nu are semnal in beci, odata ce au aparut androide la 500-1000 lei s-au napustit asupra lor. Acuma toata lumea are smartphone. Eu din cauza asta nu incerc sa conving un conservativ sau un sceptic. Momentan suntem situati prea devreme pe curba adoptarii acestei tehnologii. Se vor convinge singuri, peste 5-10 ani, cand performantele unei Tesla de 100k Euro vor fi disponibile pe o masina de 20k Euro...cand vor exista limitari ale utilizarii unei masini diesel/benzina fata de cele electrice si probabil niste "descurajari" financiare...atunci treaba se rezolva de la sine. Cum zicea si orbul intrebat "cum crezi ca va evolua razboiul"? Raspuns elegant: "vom vedea"! Acum 5 minute, einstein1984 a spus: Iote cum iese belbodu la iveala Ce este un belbod? Ca vorbiti toti codat, nu gasesc "cuvantul" asta nicaieri explicat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Acum 4 minute, DARK-RIDER-82. a spus: Ma mira ,ca de incarca toti conerve electrice la 7,2kwh sau 11kwh plus il apuca pe unu sudatul cu TIG la tabla groasa de 20mm ,sa vezi atunci "ce rezista" reteaua... E bine sa ai si un generator honda de 3kwh PE BENZINA sa nu faci frigul in propria casa pana vin aia de la electrica sa rezolve problema... Ultima iarna cand am ramas pe bezna le-a luat cam 16 ore sa ma rezolve ... Si de atunci se cam "intampla" des sa ma uit la pereti pe intuneric... Si nu e niciunul pe strada cu supercharger INCA... In afara de gagica cu Model S negru. Sa fie ea de vina?! Dragute povestile tale. Cam ca a ale Sherherzadei Ma intreb si eu cine ti-a facut protectile la instalatiile eletrice? Si ma mir cum nu ai dat inca foc la casa? Sau stai ca acuma stam de povesti .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DARK-RIDER-82. Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Acum 14 minute, Silver Arrow a spus: Dragute povestile tale. Cam ca a ale Sherherzadei Ma intreb si eu cine ti-a facut protectile la instalatiile eletrice? Si ma mir cum nu ai dat inca foc la casa? Sau stai ca acuma stam de povesti .... "Povesti"?! Astea-s treburi reale. Cine e sherzxxade asta? Instalatia electrica e facuta de electrician autorizat cu acte si cu semnatura lui ca sa am pe cine sa iau de gat de chiar ia foc ceva. Cu nea caisa meseriasu' p... care "cica" stie meserie nu mai vreau sa am de-a face .am platit mult dupa un dobitoc de-asta, a doua oara sigur nu se mai intampla. Protectii electrice nu stiu la ce te referi. Contorul este electronic montat cu acte si semnatura lor de cei de la Electrica,iar sigurantele sunt tip automat,nu le schimbi,tot tabloul fiind montat tot de aia de la Electrica odata cu contoarul. N-am timp de povesti. Dar e amuzant topicul asta. Cum compara unii tel.mobile nokia 1100 cu smartphoane... Dar ignora puterea in watti/Kwh necesara functionarii lor! Si cum exista deja mijloc de transport avantajos,relativ ieftin ,dar unii tot vor vehicul electric... Cum era vb aia: daca ceva functioneaza de ce sa-l schimbi? Singura varianta posibila de raspuns este "sa strici si ce exista si functioneaza,doar ca sa castige altul/altii!". Ca alta explicatie nu exista! Acum 3 minute, Christian 1 a spus: Unde e ecologistu' din tine daca-ti incarci vibratoru' cu 4 roti electric, la generator,Honda sau de care o fi? "Vibratoru' cu 4 roti?" ?! Ce zic eu si ce intelege altul... Clar exista multi oameni cu probleme de logica ,rationament. Nici nu ma mir ca suntem in halul care suntem ca popor. Si sa-ti explic mai detaliat ca pt.aia cu probleme: iarna e frig, eu ,ca multi altii ,am centrala pe gaz, unii chiar pe lemne. Centrale ce au din proiectare pompe,ventilatoare,electronica,etc... Astea nu functioneaza cu UPS+invertor cu unda sinusoidala modificata(patratoasa)sau pura, pt. mult timp,chiar de si acumulatori de 24vDC si multi amperi. Cand "dragii"de la Electrica intarzie cate 16 ore sa remedieze defectiunea de pe retea ,a doua oara faci un pipi pe ups,invertor si ce mai e pe langa centrala si te duci dreaqului dezgustat de serviciile oferite de incompetentii de la Electrica si iti cumperi generator pe benzina Honda ,sa fii sigur ca nu faci iar frigul in propria casa de sarbatori dupa ce acumulatorii s-au descarcat de tot ,invertorul si-a dat demisia si tu esti pe intuneric DIN NOU... Ma sperie romanii cu "inteligenta" lor... Iti doresc sa te muti ca omul undeva la munte si sa ramai fara energie electrica pt.vreo 24 ore. Ce o sa intelegi tu atunci care-i treaba cu hidrocarburile si gpl-ul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DARK-RIDER-82. Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 (editat) P.s. : masina electrica nu imi voi cumpara vreodata. In primul rand nu-mi permit ,al doilea nu ma intereseaza nici asa "superficial", si daca vreau sa ma deplasez ieftin undeva ,fara pretentii de AWD si suspensii S-Class prefer sa dau banii pe logan euro 6 cu 3-4 cilindri si GPL secvential din fabrica. Daca este legala masina pe drum cu toate taxele la zi, Euro6, etc ,eu am permis pt ea, nu-s baut,fac plinul in 5 minute cu gpl sau benzina, ma duce unde vreau in timp util,etc... Nici ca ma intereseaza o masina electrica. Care e o aberatie sustinuta/platita de cei de la putere/stat SI banci. Ca ce dreaquu,bancherii iti dau banii/aproba orice credit sau ce ca$h iese din banca si pt.ce iese! De nu era statul+bancile sa sustina imbecilitatea asta "electrica" nu va cumparati unul masina electrica. Iarasi, statul/bancile vor ca cineva sa castige mult din kacaturile astea electrice! Acum 7 minute, Christian 1 a spus: Io cred ca m-ai inteles gresit. Probabil. Nu detin masina electrica ,n-am ce sa incarc! Da' vreau sa am energie electrica cand ma lasa cei de la Electrica in bezna SI frig... Singura solutie ce mi-o asigur si platesc singur e un generator Honda de calitate. Ca de-l iau si pe ala de kacat made in china "in graba" si facut cu piese cat mai ieftine iar imi dau singur cu tesla-n oua... De incarcat masina electrica in caz de pana de energie electrica, chiar e amuzant doar sa ma gandesc la eventualitatea unei asemenea situatii... Raman "mobili" doar "fraierii" cu loganuri euro6 benzina+gpl... Sau orice alta masina benzina+gpl... Cu ambele plinuri facute ,cu toate ca si jumate sa fie rezervoarele tot MISTI MASINA cativa km unde ai nevoie sa ajungi. Nu acelasi lucru il face proprietarul de masina electrica cu 2% baterie pe o iarna "misto" cu temperaturi minus 10 celsius si "ceva zapada" pe drum... Editat Decembrie 7, 2020 de DARK-RIDER-82. . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 E sustinuta de cei de la putere dar e platita de contribuabili. Poate daca nu existau subventiile astea cretine ce sponsorizeaza o patura sociala mai bogata si miliardarii producatori, pornea tranzitia asta cu masini low cost. Low cost vreau si eu, ca doar 1 data pe saptamana merg cu masina Acum 27 minute, DARK-RIDER-82. a spus: Care e o aberatie sustinuta/platita de cei de la putere/stat SI banci. la cumparaturi, in rest pe jos, moto, bicicleta. Bancile nu au treaba, ele sustin orice daca au garantia ca isi pot recupera banii de la tine si fac profit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Goe tot d'alea mari conduce, dar behemeul lui măcar e cu > dooj' de de ani mai tânăr! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Acum 6 ore, DARK-RIDER-82. a spus: Nu inteleg o treaba : 11kwh din retea/ bransament "simplu"230vAC nu 380 vAC trifazic?! ce nu intelegi? ca ti-ai raspuns singur... binenteles ca 11kw sunt pe 3 faze pe monofazic merge maxim ~7,2 kw adica un circuit dedicat pe 32A , daca nu ai puterea instalata mai mare de 32A monofazic nu poti incarca masina si sa-ti mearga chestiile prin casa . repet, nu ai 3 faze x 25A bransament mai bine mergi pe carburanti conventionali , stai la bloc ... n-ai ce face cu EV stai in bezna 150 zile pe an ... n-ai ce face cu ev in momentul asta si pe termen scurt-mediu ev-urile nu sunt o solutie decat pt un procent mic de populatie nici macar in Europa W. iar asta cu mersul 400km pe zi ... pai nu sunt curier si nici n-am 10 butice pentru mers la munca 50 chiar 100km pe zi este ideal cu conditia sa il incarci acasa ..nu ai cum s-o faci ramai la benzina/diesel/gpl eventual hybrid daca vrei sa salvezi un urs polar. Acum 2 ore, einstein1984 a spus: exista chargere AC si de 7,2 kwH rezidential. nu sunt chargere , sunt doar niste cutii cu sigurante, conexiunea la cablu si un modul care comunica cu masina, masinile au un invertor in ele care transforma 230vAC sau 380VAC in DC capacitatea invertorului e in functie de masina , unele sunt doar monofazice gen jaguar i-pace ... deci max 32A , altele 3 fazice de 11 sau 22kw chargerele "adevarate" sunt DC (tesla superchargers , Ionity etc) astea incarca masina direct DC si dau putere mult mai mare decat invertorul masinii dar costa mai mult kilotwatu un charger DC costa cateva zeci de mii de euroi si binenteles are nevoie si de bransament pe masura , nu e o solutie pt acasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DARK-RIDER-82. Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Acum 7 minute, einstein1984 a spus: denumirea comerciala e wall box la alea de 7,2 kW, dar ma gandeam sa nu bag belbodul si mai rau in ceata. uite, daca te educai si tu putin, aflai ca masina poate fi facuta sa dea energiei casei cand e nevoie, gen cand ai pana de la eleftrica.... Abureli. Prefer generator benzina honda racit cu aer si daca ma gandesc bine pus si ala pe gpl,ca benzina/motorina isi schimba proprietatile se cam "impute/strica" de sta mult in rezervor nefolosita. Nu acelasi lucru e cu gpl-ul. N-ar strica si un schimbator caldura plus webasto si circuit separat de incalzire pt gpl,ca motoarele honda din generatoarele mici sunt racite cu aer. Dar e vb de inca 1500 euro minim pt.ambele sa iasa instalatia de alimentare profesional montata. Depinde de incompetentii de la Electrica... Sunt informat de ce se poate face cu bancul de acumulatori dintr-o masina electrica. Da' asa,informat la saturatie,de mie scarba de minciunile lor.in special courva aia de elon musk ce vroia sa faca bancuri de acumulatori in australia mai demult sa stocheze energia electrica... A uitat sa zica cine le plateste acumulatorii LA CHINEZI ca de acolo-i aducea,cu vaporul DIESEL... Ca nuclear electric n-am vazut inca... Daca nu ai bunul simt sa te explici ce inseamna belbod te bag si pe tine la ignorati ca oricum nu zici nimic interesant/demn de citit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.