Sari la conținut

Yamaha MT-03


Mario MT 03
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor.

 

De aproximativ 1 an si 4 luni sunt fericitul posesor al unei motociclete Yamaha MT-03. Scoala de soferi cat. A am facut-o in anul 2000 pe un vechi Minsk 125, si de atunci nu am mai condus o alta motocicleta. Anul trecut in primavara am trecut pe langa un mecanic de motociclete si m-am urcat in seaua unei MT-03 din 2008, si vechea pasiune s-a aprins din nou. In decurs de o saptamana eram calare pe o MT-03 noua nouta.

O chestie hazlie, cel putin pentru mine : cand am fost sa iau motocicleta de la 'concesionarie (dealer) l-am rugat pe seful meu sa o conduca el pana acasa la mine, unde urma sa imi aduc aminte cum se schimba viteza, cum se franeaza, etc. In momentul in care a vazut motocicleta, mi-a zis ca el pe asa ceva nu se urca ! Si iata-ma calare pe 45 de cp, aproape 'analfabet' si cu un morcov in ... posterior de dimensiuni considerabile :D . Dar pana la urma am ajuns acasa cu bine, si in zilele urmatoare am inceput incet incet sa conduc.

Si asa am inceput (invatat) sa conduc motocicleta la 32 de ani impliniti, am deja la activ 2 accidente usoare (neacordare de prioritate, nevinovat) si un curs de 'guida sicura' in pista. Am facut deja 11.000 de km si suntem in plin sezon :( .

Cateva cuvinte despre motocicleta : monocilindru 660 cc, 5 viteze, viteza maxima 170 km/h (am mers cu 165 km/h in autostrada), frane Brembo foarte bune (deja m-au salvat din cateva situatii periculoase) 2D/D , usor de manevrat si recomandata incepatorilor (eu <--- incepator). Vibreaza un pic (deh, monocilindru ...), nu e foarte rapida, dar pentru mine e perfecta, cel putin acum, pe viitor imi doresc o Yamaha Fazer 8 (dar sa mai acumulam experienta si kilometrii ...).

Incepand cu anul asta, am inceput sa fac ture mai lungi, de 300-400-500 de km/zi (link Stelvio si Vivione), si daca totul e ok in august un mini tur al Italiei.

Cateva poze, ca v-am plictisit destul :

post-57306-1279558905_thumb.jpg post-57306-1279559043_thumb.jpg post-57306-1279559093_thumb.jpg post-57306-1279559269_thumb.jpg post-57306-1279559485_thumb.jpg

 

Va doresc tuturor asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-a "chinuit" vreodata motocicleta? In sensul ca ai fost nevoit sa repari ceva la ea in toti acesti km? Am vazut ca in manual reviziile sunt din 10 in 10.000 de km..

Avand o oarecare "experienta" acum imi poti spune ce-ti place cel mai mult la ea si ce nu? Nu e prea mica pentru 2 persoane. Nu ma intelege gresit. Cred ca imi voi lua si eu una ca a ta. Vreau sa stiu mai multe, atat!

 

Multumesc!

Editat de adrian.tanasa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte jucausa motocicleta asta. Eu m-am dat cu fratele endurizat -- XT660z. MT-03 o consider o alegere excelenta pentru un incepator -- e o jucarie cu care poti face din toate cate putin, de la touring la strecurat, de la commuting la stunt si de la circuit la macadam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Commuter-ul perfect.

Daca motocicleta asta ar fi fost undeva intre 800 si 1000 cmc, 2 sau 4 in V nu am nici un dubiu pentu ce muream de foame fara nici cel mai mic regret.

Un design super fain...

sa o stapanesti cu placere si sa ai parte numai de experiente superbe :( !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gasesti la bmw un F800R pentru care poti sa mori relaxat de foame. De fapt cred ca o sa mor si eu la cum arata. Nu e de incepatori..desii, dar e mult prea faina.. cu tot cu detaliile tehnice.

 

Multi km si asfalt uscat pe mt-03, iti urez un mt-01 relaxat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E f misto jucaria dar cam underpowered pentru destinatia ei de allrounder / commuter.

 

Dar pentru incepatori e foarte foarte buna. Are cuplu, e elastica si unde mai pui ca ridica si nasul daca vrei (sau nu :( ).

 

S-o stapanesti cu placere si cu sanatate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@adrian.tanasa

M-a chinuit in sensul ca vibreaza si fac pauze cam la 1,5 ore sa-mi odihnesc ... posteriorul. Am facut revizia la 1.000 km (rodajul) si la 10.500 (prima revizie adevarata), cost total 250 E. In rest am inca gumele originale, o sa le schimb spre iarna probabil, placutele de frana originale, practic ... am bagat benzina si gata, costuri pana acum ... aproape 0. Urmatoarea revizie la 20, 30 de mii etc.

Ce-mi place la ea : usurinta cu care o conduc, iarta greselile de incepator, perfecta pentru oras si drumuri cu multe curbe. Am dus-o si in pista si vreau sa zic ca le-am dat fum celor din grupa mea in timpul cursului. Ce nu-mi place : putini cai putere (se gata cam repede) si vibratiile, de altfel consumul e ok, cam 5%.

Nu e mica pentru 2 persoane, merg des cu sotia la plimbare si nu se plange de confort, in afara de vibratii ca si mine. In 2 se merge mai la 'relax', dar totusi motorul trage bine.

Daca e prima ta motocicleta, ti-o recomand 100%. Daca nu, o sa fii putin dezamagit ...(vad ca ai deja un hornet, daca e al tau)

 

@ktm690

MT 01, sora mai mare, are 'numai' 130 cp, costa 15.000 E si are 1.670 cc. Cu aia ma omoram in 10 minute :D, sa nu mai vorbesc de pret/rata, ca ma omora mai intai sotia.

 

@switch

Ai dreptate, este exact acelasi motor, dar cu alt cadru si alta destinatie. Daca nu ma insel, MT 03 a si castigat cateva premii de estetica in anul lansarii, 2006. Si ai dreptate, se poate face cate putin din fiecare, fara sa exagerezi :( .

Versys e cam naspa ... motor slabut, estetica aiurea, baricentrul inalt ...M-am uitat un pic dupa ea, apoi am eliminat-o.

 

@Popescu_Mihail

Multumesc pentru urari. La 800-1000 cc se gaseste tot de la Yamaha FZ8 sau FZ1, impreuna cu versiunea semicarenata de la amandoua. Mie imi face cu ochiul FAZER 8-ul ... Am facut un drive test de 10 minute cu FZ8-ul, ce motor ...

 

@arw357

Am vazut-o des pe strada, motocicleta foarte valabila, din pacate eu si BMW - niciodata, am eu o problema cu BMW-ul ... De admirat si de respectat modelele pe care le produc si fiabilitatea lor, dar nu este printre optiunile mele.

 

@Lupu

Multumesc de urari, intr-adevar este foarte recomandata ca prima motocicleta. Underpowered ... da, in rectiliniu, pe drumuri cu multe curbe e o gazela. Ridica si nasul sus, am ridicat-o odata apoi mi-a fost frica sa mai incerc :P.

 

Va multumesc pentru aprecieri si daca mai aveti si alte intrebari va raspund cu cea mai mare placere !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Sa o stapanesti sanatos in continuare si sper sa iti indeplinesti visul din semnatura as acum imi doresc mie sa am o astfel de motocicleta :)

 

Ma atrage foarte mult motocicleta asta si mi-o doresc foarte mult ca prima si de ce nu poate unica motocicleta (sunt o fire deslul de statornica :D.

Ma bucur sa aud ca multi dintre voi o recomanda ca prima motocicleta pentru ca altii incearca s ma sperie cu cuplul mare disponibil inca din ture mici ceea ce in opinia lor (unii dintre ei tot incepatori) o face mai greu de controlat deact una care trage liniar si atinge valoare asta de cuplu la turatii foarte mari. Ma rog ... poate spun asta si pentru ca incearca sa-mi induca gusturile lor inclinate mai mult spre sport/super sport, dar nu si-au gasit omul pentru ca sunt berbec incapatanat :)

Nu ca o motocicleta sport nu mi-ar placea, dar nu o consider utila pentru mine in primul rand ca incepator si in al doilea rand pentru necesitatile mele zilnice. Eu vreau motocicleta asta ca sa merg zilnic sau aproape zilnic (cat permite sezonul) cu ea din Ciolpani in Bucuresti si prin Bucuresti daca e cazul sau imprejurimile Ciolpaniului si eventual drumuri scurte gen Valea Prahovei. Cred ca MT-03 se incadreaza aproape perfect in cerintele astea nu?! Cu tremuratul cred ca m-as obisnui usor si chiar ar fi necesar, dupa o zi de stat la birou, atunci cand plec spre casa .

Ti s-a parut greu de strunit sau ca are un comportament violent datorita cuplului peste o anumita turatie?! in sensul ca trage lin la inceput dupa care are un moment in care urcand mai mult in ture "explodeaza" si te surprinde poate neplacut incepator fiind?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti s-a parut greu de strunit sau ca are un comportament violent datorita cuplului peste o anumita turatie?! in sensul ca trage lin la inceput dupa care are un moment in care urcand mai mult in ture "explodeaza" si te surprinde poate neplacut incepator fiind?

 

Merci de urari in primul rand, pentru moto din semnatura mai trebuie sa macin niste km inainte sa ma urc pe ea, si sa intreb in banca daca mai imi dau niste bani :) .

In ceea ce priveste MT 03-ul, nu e greu de strunit la o turatie mai mare nu smuceste brusc, numai ca mai are probleme la acceleratie cu 'on-off'-ul, dar cu timpul te obisnuiesti. Trage lin pe la 2.500-3.000 de turatii, daca mai urci nu are comportament bestial, adica nu o sa te arunce de pe motocicleta, de altfel e destul de greu sa o ridici pe o roata, desi are cuplu mare (cel putin eu nu prea am reusit). Din potriva, dupa o vreme o sa iti para cam 'lenesa' in comparatie cu alte motociclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din potriva, dupa o vreme o sa iti para cam 'lenesa' in comparatie cu alte motociclete.

Multumesc mult pentru lamuriri. Cat priveste partea cu "lenevie" ce sa-ti zic ... si cei care acum se dau de ceva vreme cu R1 sau mai stiu eu ce alta "racheta" ar vrea sa fie in saua unei motociclete si mai si :) . Asta e o lege a naturii, sa vrei mereu mai mult decat ai, daca n-ar fi cred ca societatea n-ar progresa. Eu imi stiu nevoile, dar si limitele asa ca daca pana la urma se va intampla ceea ce-mi doresc, cred ca va fi o legatura de durata.

Multi km fericiti si poate intr-o zi ne vom saluta in trafic, fiecare in comapania visului lui :) .

Mesaj completat

PS

si sa intreb in banca daca mai imi dau niste bani.

De-ar fi fost si a mine doar problema banilor sau a experientei ... dar, ti-am mai povestit eu ca la mine e o problema a naibii de incurcata :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Incerc si aici poate am noroc. Vreau sa imi iau un MT03, ca prima mobra insa nu am gasiti niciuna pe la showroom-urile din bucuresti iar cel care are una de vanzare nu este din capitala. Ca sa nu fac drumul degeaba si sa imi dau seama ca nu mi se potriveste (inaltime, etc) intreb daca are cineva un MT03 prin bucuresti si ma lasa macar sa ma uit la ea ori sa o incalec fara s-o pornesc! ca din poze e frumusica MiTitica :lol:

 

Ma ajuta cineva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incerc si aici poate am noroc. Vreau sa imi iau un MT03, ca prima mobra insa nu am gasiti niciuna pe la showroom-urile din bucuresti iar cel care are una de vanzare nu este din capitala. Ca sa nu fac drumul degeaba si sa imi dau seama ca nu mi se potriveste (inaltime, etc) intreb daca are cineva un MT03 prin bucuresti si ma lasa macar sa ma uit la ea ori sa o incalec fara s-o pornesc! ca din poze e frumusica MiTitica :lol:

 

Ma ajuta cineva?

 

La K&Log e una. Pret redus din cate stiu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa o stapanesti sanatos si sa aveti grija unul de celalalt! Foarte frumoasa MT 03, imi place linia curata, ingrijita, ferita de brizbriz-uri si excese stilistice. Iar cand vei face the big leap, saltul la FZ8 - iti tin pumnii! - sa-mi dai de veste cum este, cum te simti, cum te 'coafeaza' :hurt:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Serge : daca vii in Italia poti sa o incerci pe a mea ... :hurt: . Citeste scheda tehnica, o sa afli mai multe. Daca esti sub 1,75 m inaltime o sa iti fie mai greu, pentru ca seaua este inalta (805 mm) si ghidonul este larg. Pozitia este comoda si la drum mai lung, dar repet ... ce mai mare problema de disconfort reprezinta vibratiile, mono e ... mono. Cauta pe youtube filmulete cu MT 03, sunt o gramada.

 

@kvs : merci la fel !

 

@b374 : si aici era (sunt inca) la pret redus, in Italia vad zilnic 2 3 cand ma plimb dar nu e chiar asa de populara ... Pretul baza este in jur de 6.500 E, cum am zis si mai sus, am dat pe ea 5.780 E (casca inclusa, cupolino-parbrizul ala mic- inclus si asigurare 'Europe Assistance' gratis pe 3 ani in toata Europa - folosita odata, cost 0 E ^^ ).

 

@Elikratos : cred ca ne-am mai conversat si pe 'celalat forum'. Multumesc din nou de urari, cat despre FZ8 ... la anul, daca totul e OK :lol: . O sa o prezint cum se cuvine, cand va veni vremea.

 

Intre timp am mai facut cativa kilometrii cu MT-ul, dar nu iesiri lungi (deh, am lucrat si duminica ...) dar o folosesc des casa-servici deci nu rugineste in garaj. Are 13.500 km si inca nu i-am schimbat nimic, gume, pastile frana ... nimic. La anul in primavara, cand incepe noul seson, o sa ii fac un full check-up, gume, frane, etc.

Daca are cineva idee ce tip de gume s-ar potrivi, sa imi trimita un PM sau sa posteze aici. Caut un tip de gume sport-touring durabile, pana acum cea mai buna optiune mi se pare Continental Road Attack 2. Nu ma aplec foarte mult pe motocicleta si imi plac drumurile lungi, deci ... gume durabile dar cu un pic de andrenalina pe ele ^^ .

Editat de Mario MT 03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca are cineva idee ce tip de gume s-ar potrivi, sa imi trimita un PM sau sa posteze aici. Caut un tip de gume sport-touring durabile, pana acum cea mai buna optiune mi se pare Continental Road Attack 2. Nu ma aplec foarte mult pe motocicleta si imi plac drumurile lungi, deci ... gume durabile dar cu un pic de andrenalina pe ele ^^ .

 

Michelin Pilot Road

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare baieti !

Cine imi spune si mie daca MT-03 nu e cam mica pentru un tip care are inaltimea 1.91 metri.

Momentan detin un TDM, si as vrea sa trec la o cilindree mai mica, neaparat pe injectie, si nu speeder sau sport-touring.

Ar fi MT-03 sau pegaso 660 strada, acelasi motor cu MT-03.

 

Ce recomandati ?

Mersi, si sa auzim de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare baieti !

Cine imi spune si mie daca MT-03 nu e cam mica pentru un tip care are inaltimea 1.91 metri.

Momentan detin un TDM, si as vrea sa trec la o cilindree mai mica, neaparat pe injectie, si nu speeder sau sport-touring.

Ar fi MT-03 sau pegaso 660 strada, acelasi motor cu MT-03.

 

Ce recomandati ?

Mersi, si sa auzim de bine.

 

Eu am 1,90 deci ... suntem pe acolo amandoi. Nu pare prea mica pentru ca e larg ghidonul si seaua este destul de inalta de la pamant, repet, pozitia este foarte comoda. Daca te uiti la pozele postate mai sus, o sa vezi si pozitia de condus. Nu uita, TDM-ul nu e MT-03, imi place TDM-ul si mie dar MT-03 ul are cam alta raza de actiune si uz. Eu nu as schimba TMD -ul, dar depinde la ce iti trebuie.

In afara de vibratii care devin obositoare dupa o vreme, nu prea are protectie aer, peste 120 de km/h te cam agati de ghidon ... se poate pune un windshield mai inalt dar ii strica estetica si nu are rost daca o folosesti la drumuri scurte si oras.

Salutare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de raspuns.

Chestia e ca MT-03 nu cred ca se incadreaza in vreo categorie exacta...

Voi folosi motocicleta la mersul servici-oras (50% oras aprox 5km, 50% afara din oras inca 5 km). Nu depasesc de obicei 100 km/h, am eu un fix. Sigur, exista exceptii, dar de obicei max. 100-120 in cazuri exceptionale.

Dintotdeauna am fost pasionat de monocilindru si sunetul pe care il scoate, sa spunem ca nu ma deranjeaza prea tare vibratiile.

Important e consumul si sa nu arat ridicol pe moto. La design MT-03 trece cu brio, mecanica si fiabilitatea presupun ca nu ridica probleme.

As mai putea alege aprilia pegaso strada model 2006, ce parere aveti ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de raspuns.

Chestia e ca MT-03 nu cred ca se incadreaza in vreo categorie exacta...

Voi folosi motocicleta la mersul servici-oras (50% oras aprox 5km, 50% afara din oras inca 5 km). Nu depasesc de obicei 100 km/h, am eu un fix. Sigur, exista exceptii, dar de obicei max. 100-120 in cazuri exceptionale.

Dintotdeauna am fost pasionat de monocilindru si sunetul pe care il scoate, sa spunem ca nu ma deranjeaza prea tare vibratiile.

Important e consumul si sa nu arat ridicol pe moto. La design MT-03 trece cu brio, mecanica si fiabilitatea presupun ca nu ridica probleme.

As mai putea alege aprilia pegaso strada model 2006, ce parere aveti ?

 

Motorul de pe Tenere e acelasi cu MT-03. Sub 3000 gafaie. Intre 4500 si 6000 e misto. Consumul... sa zicem ca un TDM900 scoate mai bine decat Tenere - acelasi motor, testat la mers impreuna multi km. Faza cu inaltimea... depinde de pe ce treci, eu, la 1.94 sau in zona, am fost foarte ok cu un xj600s pana am mers o luna pe tenere. dupa o luna nu mai stiam daca la diversion mere motorul sau nu iar partea cu inaltimea o resimteam. obisnuinta e a doua natura. Si mie imi place MT-03, dar e o nisa foarte mica cea pe care o acopera, underpowered si prea putini cilindrii pt o stradala/naked, not quite supermoto either. Ca design de commuter fara sa cada in extreme e misto totusi. Si pretul e super ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie imi place MT-03, dar e o nisa foarte mica cea pe care o acopera, underpowered si prea putini cilindrii pt o stradala/naked, not quite supermoto either. Ca design de commuter fara sa cada in extreme e misto totusi. Si pretul e super ok.

 

Foarte de acord. MT-03 ul nu e nici motard, nici stradala, e un pic din toate. Din nou, daca citesti mai sus am mai pomenit pe unde am fost cu ea si ce am facut, max 500km/zi. Daca esti ok cu vibratiile si nu depasesti 100 km/h, ai gasit motocicleta perfecta.

 

Cat despre intretinere, am facut aproape 14.000 km, 0 probleme, si inca mai am gumele originale si placutele de frana originale. Foarte fiabila, nu as zice. Dar mie cel putin nu mi-a creat probleme pana acum.

Mesaj completat

Am cumparat intre timp un parbiz mai mare, suport pentru top case si suporti pentru valize laterale. In plus am gasit la fiera de la Verona geaca Spyke, casca HJC si manusi no name , dar de piele, la 200 de E. Poze aici :

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=185...100000368474825

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Am ajuns intre timp la 22.000 km fara incidente (exceptand cele doua cazaturi din primul an), am schimbat gumele cu Michelin Pilot Road 2. Am facut vreo 200 de km cu gumele noi si se comporta foarte bine, tinand cont de cele precedente.

I-am facut si 'tagliando' de la 20.000 de km (facut de fapt la 21.500), mecanicul mi-a schimbat placutele de frana de pe spate, filtru de aer, bujia, ulei + filtru si alte maruntisuri, am platit in total 500 de E, gume incluse.

Motocicleta se comporta mai bine de cand am luat-o de la mecanic, o fii filtrul de aer, bujia nou , reglajele ... nu stiu, dar are si un sunet putin diferit.

Plimbari am tot facut, dar in proportie de 60 - 70 % am folosit-o ca sa ma duc la munca, cand timpul si munca mi-au permis.

Asfalt uscat tuturor :) .

 

post-57306-0-40019800-1311539775_thumb.jpg

post-57306-0-71172400-1311539844_thumb.jpg

Editat de Mario MT 03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...