Sari la conținut

Yamaha TDM 850 Aprilia Pegaso sau BMW F650.


Marius R
 Share

Postări Recomandate

Salut baieiti. De aproape 2 sezoane sunt si eu motociclist. Am pornit la drumul asta visator....pe cruiser. Actualmente am o Honda Shadow VT750. Pe langa plimbarile normale prin oras si prin tara pe unde mai apuc parca a inceput sa imi place si ideea de a mai iesi un pic de pe asfalt pe frumuri forestiere (chestii dintrastea usoare), poate o Transalpina, intelegeti voi ideea, mai traversat cate un rauletz nimic special.

Pana acum am facut dintrastea cu cruiser ul meu. Imi este tare drag si as vrea sa il scutesc de asa ceva pe viitor. O data cu experienta vine si o dorinta mai mare uneori de asa ceva.

 

Mi ar placea sa pot merge si pe drumurile asfaltate dar proaste pe care acum le evit, si am inceput sa ma gandesc la o a 2a motocicleta. Considerentele de achizitie sunt urmatoarele:

- nu trebuie sa aiba capabilitati of road fantastice pentru ca mai mult decat ceva soft nu imi va trebui.

- cursele sunt de obicei de cca 300km, as vrea sa pot merge confortabil si pe drum asfaltat dar mai prost.

- sa fie comoda. Am 1.89m si vreo 75kg.

- nu trebuie sa bata peste 1500 euro.

- de preferat consum decent (4.5 5l max).

- sa fie usoara ca intretinere :)

- sa pot cara cu usirinta bagaje.

- sa se poata deplasa lejer cu sa zicem 110 120. Jucariei mele de acum ii place 100, as vrea sa iau ceva care sa se simta bine un pic mai sus.

 

In mare cam asta caut. Avand in vedere considerentele financiare m a orientasem spre Aprilia Pegaso (96 97) dar cineva mi a spus ca nu sunt chiar asa stralucite si mi a recomandat TDM ul (despre care nici nu stiam ca exista)

=====>BMW f650 (tot 95-98) am vazut ca mai gaseam in jurul a 1500 si il vedeam si pe asta ca o varialta.

======> De transalp stiu dar nu se gaseste in banii astia ceva corespunzator ca an.

Am ramas suprins sa vad ca gasesc TDM la banii astia din an bun.

 

 

Acum as vrea sa va intreb pe voi, sau pe cei care ati avut, intre motoarele amintite si banii de care dispun care ar fii cel mai bun. Intentiile de viitor sunt poate chiar sa ies din tara calare sa plimbari de o saptamana samd (ma gandeam ca puterea TDM ului ar fii un +).

 

Eu mi am cam facut o idee si inclin catre TDM dar vreau si parerile altora.

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda Transalp. Yamaha Tenere. Da mai degraba Transalp.

 

O a doua optiune ar fi un F650. Dar la banii aia ai MARE grija. La fel si cu TDMurile. Aprilia... nu recomand. Prea multe chestii se pot duce naibii daca nu a fost intretinuta corespunzator.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alege TDM din toate punctele de vedere. putere, confort, merge ok si pe forestiere. consumul e mic. eu am sub 5% la drum lung, am umblat un pic la carburatie

 

esti suficient de inalt ca sa nu iti creeze probleme la viteze mici. bagaje cara foarte multe. eu am 3 coburi de 52l pe al meu.

 

intretinerea e simpla. schimb ulei la 6000km. filtru plus ulei 160 ron , inghite 4l de ulei la schimb. bateria si bujiile sunt greu de accesat, bateria e sub rezervor, iar pt ca sa umblii la bujii trebuie desprins radiatorul din suruburi si apoi poti sa le extragi ( nu am scula originala, probabil cu aceea e mult mai usor). eu am modelul de 1992 , nu-mi papa deloc ulei. la modelele din 1996-2001 au montat bateria in spatele amortizorului, unde e si mai greu de ajuns.

 

oricum problema asta are o rezolvare eleganta, priza de bricheta in bord si poti incarca bateria pe acolo. sta bine la electrica. ai rezerve pt un set de proiectoare, iar punctul nevralgic e ca rareori se mai arde releul de incarcare. eu am schimbat unu de cand o am , in 3 ani de zile, unul aftermarket este vreo 310 ron de la Electrex.com

 

sper ca ti-am fost de folos :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am crezut sa fac asta vreodata, dar o sa recomand si eu TDM-ul. Chiar daca e cel mai stradal. Chiar daca e doar o semicarenata cu suspensii mai lungi. Chiar daca nu poti face o depasire in ultima viteza. Chiar daca nu e un monument de fiabilitate. Dar in bugetul asta, e cea mai buna varianta. Practic, cel mai coios motor de ET pe strada, deci cel mai bun de touring. Cealalta solutie e Transalpul care este, in schimb, cel mai plictisitor motor pe care-l poti cumpara.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te contrazic, poti face depasiri in ultima treapta dar depinde la ce viteza, respectiv turatie esti.

de fiabilitate nu chiar nu ai ce sa ii reprosezi. de 3 ani de cand il am am schimbat: ulei, filtre, bujii, placute de frana, lichid de racire si de frana, cauciucuri (pana aici numai consumabile) si un releu de incarcare si un semering la termostat.

 

Uzunule tot stai fara mobra hai sa ti-l dau pe al meu mai mult pe mana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

subscriu, la partea cu plictiseala la transalp, trage ca un motor electric, la orice turatie, insa cu un filtru sport si un burlan se schimba lucrurile de la 4000rpm :) si intradevar este plictisitor ca nu se strica niciodata :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te contrazic, poti face depasiri in ultima treapta dar depinde la ce viteza, respectiv turatie esti.

Depasire in ultima treapta de la 100 la ora, ma rugam de ea sa treaca de masina aia.

 

subscriu, la partea cu plictiseala la transalp, trage ca un motor electric, la orice turatie, insa cu un filtru sport si un burlan se schimba lucrurile de la 4000rpm :) si intradevar este plictisitor ca nu se strica niciodata :)

Stiu ca trage la orice turatie la fel, doar ca nu prea trage saracul :D Cat despre fiabilitate, sunt de acord cu afirmatia ta atat timp cat tii la tine un releu de incarcare si un CDI :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m ar deranja sa nu ii fac niciodata nimic :). Transalpul imi place dar sunt ca naiba de scumpe alea dupa 98 cum imi plac mie. La banii aia imi iau tdm si raman si 1000 euro. deci il cam scot din discutie in cazul asta.

Citind despre TDM la ora actuala sunt putin dezamagit de consum...unii raportau consumuri de 6 -6.5

 

Si eu am motor de 750 dar cu pasager si bagaje imi ia 4.5 (la mine se merge constant cu 90 :)...ca asa sunt eu batran) Asa ca daca stiti voi cam care e consumul in regimul asta.....notificati!... :D...si daca are cineva asa ceva prin Craiova...vreau sa o vad si eu live!.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citind despre TDM la ora actuala sunt putin dezamagit de consum...unii raportau consumuri de 6 -6.5

Al Cavalerului mananca 4.5% cu pasager si bagaje. Testat de multe ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m ar deranja sa nu ii fac niciodata nimic :). Transalpul imi place dar sunt ca naiba de scumpe alea dupa 98 cum imi plac mie. La banii aia imi iau tdm si raman si 1000 euro. deci il cam scot din discutie in cazul asta.

Citind despre TDM la ora actuala sunt putin dezamagit de consum...unii raportau consumuri de 6 -6.5

 

Si eu am motor de 750 dar cu pasager si bagaje imi ia 4.5 (la mine se merge constant cu 90 :D...ca asa sunt eu batran) Asa ca daca stiti voi cam care e consumul in regimul asta.....notificati!... :P...si daca are cineva asa ceva prin Craiova...vreau sa o vad si eu live!.

 

Salutare!

Uite-te pe topicul asta, ia-l de la inceput si o sa inveti multe...

/index.php?...p;#entry2509474

 

Sincer, ca unul care a inceput tot pe chopper si apoi a trecut la soft enduro, ti-as recomanda BMW F 650...

Consum 4,5-5 % max;

Viteza croaziera 120-140 km/h max, iar viteza maxima 175-180 km/h;

Manevrabilitate in oras si pe off-road super;

Preturi la modelul 95-98 intre 1300 si 1700 euroi (cu accesorii);

Posibilitate de bagaje nelimitata (eu am un topcase mare de 42 l GIVI, si 2 sidecase-uri de cate 36 l fiecare, dar mai poti pune si pe topcase un cort sau altceva plus pe rezervor un tankbag)

Autonomie mare cu un plin eu merg cam 330-360 km, depinde cat ii dau;

Suspensii reglabile foarte confortabile si pt pilot si pt pasager;

Frane bune, ferme, pozitie f buna in sa;

Ca minusuri...vibreaza putin mai mult ca restul din clasa ei, fiind monocilindru (dar fetelor le place :) ), piesele sunt scumpute, dar daca il iei bine intretinut si nu ai ce sa mai schimbi la ea, atunci n-ai belele.

 

Parerea mea e sa le incerci pe toate si te decizi...insa BMW-ul iti va placea sigur...TDM-ul e mai mult de strada si tu ai deja un motor de strada, Transalpul e mai mult de off-road...asa ca...bafta la alegere.

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m ar deranja sa nu ii fac niciodata nimic :). Transalpul imi place dar sunt ca naiba de scumpe alea dupa 98 cum imi plac mie. La banii aia imi iau tdm si raman si 1000 euro. deci il cam scot din discutie in cazul asta.

Citind despre TDM la ora actuala sunt putin dezamagit de consum...unii raportau consumuri de 6 -6.5

 

Si eu am motor de 750 dar cu pasager si bagaje imi ia 4.5 (la mine se merge constant cu 90 :D...ca asa sunt eu batran) Asa ca daca stiti voi cam care e consumul in regimul asta.....notificati!... :P...si daca are cineva asa ceva prin Craiova...vreau sa o vad si eu live!.

 

 

la 120 pe ceas pe autostrada bucuresti pitesti cu pasager si bagaje am scos 4.2%

 

probabil ca la 90 o sa consume si mai putin.

Mesaj completat

Depasire in ultima treapta de la 100 la ora, ma rugam de ea sa treaca de masina aia.

 

 

Stiu ca trage la orice turatie la fel, doar ca nu prea trage saracul :) Cat despre fiabilitate, sunt de acord cu afirmatia ta atat timp cat tii la tine un releu de incarcare si un CDI

 

paote ca diferenta dintre BMW-ul tau si TDM e prea mare si d-asta ti se parea tie lent :) poate si din cauza ca am reglat carburatoarele astfel incat sa consume putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TDM clar dintre astea are pret ok, este manevrabila, trage bine. Mai ar fi o varianta: Kawasaki KLE 500 poti lua unul relativ ieftin si mai nou am vazut la italieni din 2005 pe la 2700-2800 euro, consuma intradevar putin, trage mai tare ca un transalp, poti face si enduro cu el, daca ii pui admisia de GPZ ai brusc 60 de cai fara alte modificari si la cat de des este folosit motorul asta gasesti piese si la Dragonu Rosu :)

Cavalere ai facut terapie cu ea de s-a lasat de bautura? :) ca anu trecut parca lua in jur de 6% la 100-120 cat mergeam noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai atunci cand am sa o iau vin la tine sa mi le reglezi si mie sa mearga doar pe perfuzie :).

 

 

Oricum m am convins...TDM va fii....bmw ul e fain dar alea de pana in 2000 sunt mai urate ca TDM urile, sunt mono si parca nu e aceiasi chestie. Mie imi place sa fie si putin mare moto ca sa simt ca stau calare pe ceva. Ce off am sa fac eu ...nu cred ca va fii prea importanta greutatea..Dar imi pare rau sa imi bag Shadow ul prin praf ploaie, macadam si la drumuri lungi in general. Pe ala imi place sa il sterg de praf ...sa il plimb dupa fiecare spalare samd :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TDM clar dintre astea are pret ok, este manevrabila, trage bine. Mai ar fi o varianta: Kawasaki KLE 500 poti lua unul relativ ieftin si mai nou am vazut la italieni din 2005 pe la 2700-2800 euro, consuma intradevar putin, trage mai tare ca un transalp, poti face si enduro cu el, daca ii pui admisia de GPZ ai brusc 60 de cai fara alte modificari si la cat de des este folosit motorul asta gasesti piese si la Dragonu Rosu :)

Cavalere ai facut terapie cu ea de s-a lasat de bautura? :D ca anu trecut parca lua in jur de 6% la 100-120 cat mergeam noi.

Carburatoarele duse la Florin & Emil :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TDM clar dintre astea are pret ok, este manevrabila, trage bine. Mai ar fi o varianta: Kawasaki KLE 500 poti lua unul relativ ieftin si mai nou am vazut la italieni din 2005 pe la 2700-2800 euro, consuma intradevar putin, trage mai tare ca un transalp, poti face si enduro cu el, daca ii pui admisia de GPZ ai brusc 60 de cai fara alte modificari si la cat de des este folosit motorul asta gasesti piese si la Dragonu Rosu :)

Cavalere ai facut terapie cu ea de s-a lasat de bautura? :) ca anu trecut parca lua in jur de 6% la 100-120 cat mergeam noi.

 

 

da de la 6,5 % l-am dus la 4.2-5% :D

 

i-am facut carburatia cum trebuie si am mai facut mici reglaje in carburator.

Mesaj completat

pai atunci cand am sa o iau vin la tine sa mi le reglezi si mie sa mearga doar pe perfuzie :).

 

 

Oricum m am convins...TDM va fii....bmw ul e fain dar alea de pana in 2000 sunt mai urate ca TDM urile, sunt mono si parca nu e aceiasi chestie. Mie imi place sa fie si putin mare moto ca sa simt ca stau calare pe ceva. Ce off am sa fac eu ...nu cred ca va fii prea importanta greutatea..Dar imi pare rau sa imi bag Shadow ul prin praf ploaie, macadam si la drumuri lungi in general. Pe ala imi place sa il sterg de praf ...sa il plimb dupa fiecare spalare samd :P.

 

 

daca vrei unu ok pregatit de touring vb cu Mircea pe forum are id-ul 1bandit

 

daca vrei nr lui da-mi un PM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as vinde Honda si de toti banii as lua un F650GS Dakar...

Nu-ti lua motor greu (TDM-ul e o balena) daca vrei sa iesi cu el chiar si pe forestier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi a lasat PM bandit dar cu foarte putine info despre motor. Ideea este ca...momentan caut....ma uit ma documentez. Nu am banii de ea, desi la cum ma stiu daca mi se pune pata mers si scot descoperirea de card. :).

 

 

Momentan astept sa vad ce si cum se arata cu ea....ce variante am, poate sa ma dau cu ea samd

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care va sa zica…

- Cateva iesiri calare pe un F650… impresie generala ca bicicleta buna, evident un plus pe forestiere, unde din cele 3 s-a comportat cel mai bine, consum foarte bun, chiar 4%, despre fiabilitate nu stiu ce sa zic, proprietarul chiar mestereste tot timpul la ea, personal mi se pare o motoreta supraapreciata.

- Am avut Pegaso 1996 timp de 1 an… Parca un plus de power fata de F650, ceva mai brutala, sunet mai frumos, fiabilitate foarte scazuta (mai toate au problema nenorocitului de “frai” ), eu am avut probleme cu piesele de schimb, United Motors nu importa decat piese pentru Pegaso 3, deci dupa 1997… si nu mi s-au parut oricum deloc serviabili. O motoreta pe care nu mi-as mai lua-o nicicum… ma rog, e cea mai ieftina dintre cele 3.

- Am avut TDM 850 din 1994. Primul proprietar in Romania, 25000 km. Bicicleta excelenta, greutatea poate excesiva ii confera o stabilitate f.buna, centru de greutate jos, perfecta pentru touring, cara oricat, f. comoda si pt. pasager. Personal mi s-a parut usor manevrabila si in oras, ghidonul bracheaza mult… Motor extrem de fiabil, singura problema pe care am avut-o era aceea ca daca nu il porneam 2 saptamani, cand incercam sa o fac uda bujiile si trebuia musai sa le scot si sa le usuc. Altfel, daca il porneam zilnic sau chiar dupa 1 sapt., nici o problema. Am mai auzit de manifestarea asta si la alte TDM-uri (cela pana in 1996). Pe forestier desigur este mult sub F650 sau Pegaso, dar daca o iei usurel si nu il abuzezi te duce unde vrei dupa ce ii reglezi suspensiile soft. (asta o faci pe loc).

In ceea ce priveste consumul, aici nu se compara cu F650… 8,5% urban si 6,5% extra

Am fost foarte incantat de motoreta, asa ca l-am vandut … :) si mi-am luat…

 

- TDM 2001, 38000 km. Aceeasi bicicleta care m-a incantat in toate calatoriile, dar si in oras, insa ca masinarie cu totul altceva, parca este alt motor… Dupa cum stii Yamaha a introdus pe twin-ul de 850 din 1996 acel decalaj la 270 grade, astfel ca motorul are un sunet de “V” acum, este ceva mai puternic, parca vibreaza ceva mai mult in ture joase. (Aceeasi solutie au ales-o si pentru noul Tenere de 1200 cmc. si daca nu ma insel pe miarele in 4 cilindri de la SBK). Cutia de viteze este etajata altfel, cu treapta I mult mai lunga fata de modelul vechi, ceea ce este mult mai placut. De aici poate si consumul, cu un 6,5% urban si 4,8-5% extra, indiferent ca mergi cu 90 sau 140. Problema cu udarea bujiilor la pornire a vechiului model au rezolvat-o definitiv cu o pompa de benzina.

Ceea ce spunea Uzunu mai sus cu depasirea chiar nu inteleg, TDM-ul trage ca un catar in orice turatie, este foarte elastic, are rezerve mari de cuplu, mugeste constant si parca nu se mai termina, pana sus in 230 km/ora, adica tot bordul.

Nu am avut nici o problema in 10000 km, doar benzina ulei si filtre.

Nu stiu cu ce alt motor l-as schimba, probabil cu un V-Strom 1000 dar nou, poate Varadero, sau KTM 990 Adv., dar aici vorbim de cu totul alte preturi… sau, desigur sa nu uitam de TDM-ul de 900.

Cred ca am batut destul campii si am plictisit lumea, ceea ce vreau sa spun in final ca TDM-ul este oricum mult peste celelalte doua pentru touring. iar daca poti sa faci un efort, ia-ti modelul 4TX, merita din plin … parerea mea.

Daca vrei mai mult forestier decat asfalt clar TDM nu e ce iti trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti multumesc tuturor pentru raspunsuri ati fost de mare ajutor. Nu as vrea atat de mult forestiere. As vrea sa fie a 2a motocicleta. Cea pe care sa o scot la sfarsit de saptamana cand ies in afara orasului si merg la munte, sa fac 200 300 km pe asfalt fara sa ma gandesc ca portiunea aia are 20km de asfapt mai rau (asa cum o fac acum cu cruiser ul) si apoi sa pot sa ies si 5 10 km pe un drun pietruit sa ma duc unde vreau eu.

 

Alta intrebare...de data asta simpla...Cu un TDM ai putea face transalpina spre ex (portinile neasfaltate)

Mie nu imi trebuie numai enduro ca ma gandesc ca...poate pe la anul vreau sa mai ies din tara...sa ma duc pe ici pe colo si as vrea sa pot merge si eu cu un 140 mai lejer......mobra mea la 140 ii e cam mult...consuma ...si asa ma bate un vaaaaaaaant.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti multumesc tuturor pentru raspunsuri ati fost de mare ajutor. Nu as vrea atat de mult forestiere. As vrea sa fie a 2a motocicleta. Cea pe care sa o scot la sfarsit de saptamana cand ies in afara orasului si merg la munte, sa fac 200 300 km pe asfalt fara sa ma gandesc ca portiunea aia are 20km de asfapt mai rau (asa cum o fac acum cu cruiser ul) si apoi sa pot sa ies si 5 10 km pe un drun pietruit sa ma duc unde vreau eu.

 

Alta intrebare...de data asta simpla...Cu un TDM ai putea face transalpina spre ex (portinile neasfaltate)

Mie nu imi trebuie numai enduro ca ma gandesc ca...poate pe la anul vreau sa mai ies din tara...sa ma duc pe ici pe colo si as vrea sa pot merge si eu cu un 140 mai lejer......mobra mea la 140 ii e cam mult...consuma ...si asa ma bate un vaaaaaaaant.....

Daca asa stau treburile, tine-te departe de monocilindrice. NU sunt placute la drum intins, oricat de nepretentios ai fi.

 

TDMul ar fi un bun inlocuitor pentru cruiserul tau -- un inlocuitor mai bun de Romania cu drumurile ei de rah@t.

 

Cu TDMul poti face transalpina. Dar stiu pe cineva care a bagat un GSX-R de 600 (!!) si mai stiu pe cineva care a bagat o viroaga de 500 (!!!), astea inainte sa asfalteze astia 1cm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cavalere....mai multe detalii despre ce ai facut la carburile alea ca peste tot pe unde citesc pe net ma cruces....toti spun ca are consum mare TDM ul. Aproape 8 in oras 6 in afara samd. Pt mine e vital un consum sub 5 in afara pentru ca altfel e nejustificat. Mai bine raman la F650 daca tre sa bag cate 1.5 2L in plus la fiecare 100km.

 

Se face usor partea de carburatie? da rezultate sigur? la cat timp dupa tre refacut (asta daca tre sa duci la cineva sa le rezolve...in ideea de a nu mai cheltuii si a 2a ora.) Am citit pe net ca modelele dupa 2000 parca (cele cu nivel benzina pe bord) ar avea nu's ce diferente pe la carburi printre altele si consuma mai putin? Adevarat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ma insel, e vorba de reglajele acelor de dozaj. Daca le pui pe pozitia cea mai 'saracacioasa', consuma putin la regim de croaziera. Daca le pui la pozitia 'darnica' o sa iti ia mult dar va fi ceva ma infipta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...