svengali_no Postat August 8, 2010 Share Postat August 8, 2010 Am un prieten cu un 1000RR 2005 care are urmatoarea problema: i se supraincalzeste motorul in mers, in afara orasului si urca pana la 120 de grade (merge si aeroterma), si curge antigel pe la "supra-plin". Antigelul care curge e murdar, are o culoare maronie. Se aprinde led-ul de la ulei dar nivelul uleiului este la limita de sus. Aveti idee ce ar putea fi? S-ar putea sa fie garnitura de la chiulasa arsa si sa bage ulei in apa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat August 8, 2010 Share Postat August 8, 2010 Am un prieten cu un 1000RR 2005 care are urmatoarea problema: i se supraincalzeste motorul in mers, in afara orasului si urca pana la 120 de grade (merge si aeroterma), si curge antigel pe la "supra-plin". Antigelul care curge e murdar, are o culoare maronie. Se aprinde led-ul de la ulei dar nivelul uleiului este la limita de sus. Aveti idee ce ar putea fi? S-ar putea sa fie garnitura de la chiulasa arsa si sa bage ulei in apa? Incearca un schimb de antigel, din cate spui e posibil sa nu fi fost schimbat niciodata daca are culoarea aia.Antigelul se schimba la 2 ani, mai mult de atat si-si pierde proprietatile atat de rezistenta la inghet cat si de racire. Daca se duce garnitura de la chiuloasa iti dai seama uitandu-te si la ulei, care ar arata ca o emulsie laptoasa. Daca uleiul arata normal nu e de la garnitura. Avertizarea de presiune scazuta ti se aprinde pentru ca adtorita supraincalzirii motorului uleiul se subtiaza foarte mult si pompa nu mai face suficienta presiune in instalatie. Consulta si un service local, pe net nu prea poti sa diagnostichezi problema oricat de priceput ai fi in mecanica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat August 8, 2010 Share Postat August 8, 2010 (editat) Incearca un schimb de antigel, din cate spui e posibil sa nu fi fost schimbat niciodata daca are culoarea aia.Antigelul se schimba la 2 ani, mai mult de atat si-si pierde proprietatile atat de rezistenta la inghet cat si de racire.Daca se duce garnitura de la chiuloasa iti dai seama uitandu-te si la ulei, care ar arata ca o emulsie laptoasa. Daca uleiul arata normal nu e de la garnitura. Avertizarea de presiune scazuta ti se aprinde pentru ca adtorita supraincalzirii motorului uleiul se subtiaza foarte mult si pompa nu mai face suficienta presiune in instalatie. Consulta si un service local, pe net nu prea poti sa diagnostichezi problema oricat de priceput ai fi in mecanica. se poate impusca garnitura de chilasa fara ca antigelul sa ajunga in ulei. antigelul nu "fierbe" doar pt ca e vechi. inclin sa cred ca ori e ca intradevar garnitura de chiulasa e impuscata ori instalatia de racire e obturata undeva. Consulta si un service local, pe net nu prea poti sa diagnostichezi problema oricat de priceput ai fi in mecanica. cel mai bun sfat Editat August 8, 2010 de E.Z.rider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
svengali_no Postat August 15, 2010 Autor Share Postat August 15, 2010 Multumesc pentru raspunsuri. Se pare ca e din cauza ca lichidul de racire nu a fost schimbat niciodata. Mi-a spus ca s-a dus si garnitura la chiulasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 O garnitura de chiuloasa nu se duce asa usor la moto! Curata sistemul de racire si radiatorul bine,indreapta celulele daca sunt stambe,pune antigel nou,daca curge incearca si un buson de radiator nou sau de la un prieten, si scoate termostatul. Daca tot asa face atunci suspectezi garnitura ,pompa apa ,fisura etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 Cred ca e mult prea cald, mai ales daca mergi in trafic. E o perioada mult prea calduroasa iar ventilatoarele de pe radiator nu fac fata. Unde sa se degaje atata caldura cand asfaltul are 60 de grade iar aerul este irespirabil cand stai la semafor. Am oprit motorul cand avea 106 grade la o benzinarie in Mangalia si am lasat contactul pus, dupa 10 secunde senzorul arata 112 grade si mi-a scos stand pe loc vreo 50 ml de antigel. Adevarul e ca aveam cu vreo 2 degete antigel peste nivelul maxim din vasul de expansiune dar asta e.. treaba e ca a fiert putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 Sigur are antigel in instalatie ? altfel e posibil sa fiarba. O problema aproximativ similara am avut umbland cu apa distilata 100%. Am bagat antigel pe baza de ethylen-glycol si acum nu urca deloc temperatura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 Acum am citit mai atent, ai spus ca face asa in afara orasului, intr-adevar..trebuie o verificare a sistemului de racire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 17, 2010 Share Postat August 17, 2010 Cred ca e mult prea cald, mai ales daca mergi in trafic. E o perioada mult prea calduroasa iar ventilatoarele de pe radiator nu fac fata. Unde sa se degaje atata caldura cand asfaltul are 60 de grade iar aerul este irespirabil cand stai la semafor. Am oprit motorul cand avea 106 grade la o benzinarie in Mangalia si am lasat contactul pus, dupa 10 secunde senzorul arata 112 grade si mi-a scos stand pe loc vreo 50 ml de antigel. Adevarul e ca aveam cu vreo 2 degete antigel peste nivelul maxim din vasul de expansiune dar asta e.. treaba e ca a fiert putin. Nu este caldura exterioara problema. Am fost in iulie in Grecia la Serres si dupa 20min e pista la 37grd afara ieseam cu 82gr la lichid. In oras in iulie august nu depasesc 90grd stind la stopuri, ventilatoarele au un comutator suplimenar si le tin pornite non stop, ideea e ca sistemul de racire face fatza. Daca ai 106grd nu opri motorul, lasa-l pornit pina se duce la 98-100 si dupaia oreste-l. Vara intodeauna se scoate din lichid din vas, puneti la limita minima, nu maxima. Eu i-l tin sub limita minima, pt a fi sigur ca nu ajunge vreodata sa-mi dea antigel pe anvelopa spate. Garnitura de chiuloasa e problema, daca e fisurata ajung gaze in instalatia de lichid si se creeaza presiune, lichidul iese afara si deaici efectul de avalansa, nu mai e lichid, cel ramas se incinge si mai tare, face presiune mai mare, ramii fara un strop de lichid. Gazele contin carbon, murdaresc antigelul. Am avut beleaua asta la un Kawa. Kawa are o mare eroare de proiectare, temperatura la chiulasa e prea mare, la multe se arde prematur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 17, 2010 Share Postat August 17, 2010 Corect, la orice motor racit pe apa, daca se supraincalzeste, il lasi la relanti pe margine, dupa aia il opresti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.