robertkiran Postat August 23, 2010 Share Postat August 23, 2010 (editat) Scuterasul meu (Linhai Prince 50) a ramas fara pic de baterie. Vineri 20-08 pe la ora 12, din graba, l-am lasat in garaj cu cheile in contact pe pozitia pornit (motorul normal oprit). Astazi cand am fost la garaj nu a mai vrut sa porneasca deloc. Demarorul nu se invarte, de claxonat nu claxona ... baterie moarta. A plecat la pedala (dupa mai multe incercari). Am ajuns cu el la servici (cam 3 km). Acolo am incercat sa il pornesc din nou ... un geamat scurt al demarorului si atat. Diagnosticare cu aparatul de masura: 10,9 volti cu motorul oprit, 14 volti cu motorul pornit. In seara asta am pus bateria pe redresor. Intrebare: este normal sa pice bateria daca a fost uitat cu cheile in contact pe pozitia pornit? Am verificat: nu am lasat farul aprins sau semnalizare ceva. Ce consumatori sunt activi cu contactul pus? Pot ei consuma o baterie (4Ah) in trei zile? Editat August 23, 2010 de robertkiran Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costingr Postat August 23, 2010 Share Postat August 23, 2010 Daca s-a intamplat,e posibil! Acorda atentie curentului de iesire din redresor,sa fie 10% din amperajul bateriei,adica 0.400 mA si ar trebui sa o ai incarcata in 10 ore. Nu folosi redresorul pentru baterie de masina! Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 23, 2010 Share Postat August 23, 2010 Ce consumatori sunt activi cu contactul pus? Pot ei consuma o baterie (4Ah) in trei zile? Toti! Da, normal ca pot. 3 zile = 24x 3 = 72 ore . 4Ah / 72h = 0,05 A de aici rezulta ca un consumator de 50 mA iti poate termina o baterie de 4Ah in 72 de ore. Consumatori - becurile din bord, CdI-ul... suficient sa se adune 50mA. Mesaj completat Nu folosi redresorul pentru baterie de masina!Bafta! Poti sa-l folosesti dar cu grija, foloseste-l o perioada scurta, cateva ore maxim fara sa-l lasi peste noapte sau nesupravegheat.. Eventual cu un un incarcator de orice chestie de 12V poti sa incarci acea baterie, sau fa un drum de vreo 100km cu scuterul si ai rezolvat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat August 23, 2010 Share Postat August 23, 2010 nu se recomanda sa ti contactul pus inutil,cu motorul oprit. cica arde bobina de inductie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 23, 2010 Share Postat August 23, 2010 nu se recomanda sa ti contactul pus inutil,cu motorul oprit. cica arde bobina de inductie... Asa stiam si eu.. dar nu stiu o explicatie logica pentru asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the_tavi Postat August 23, 2010 Share Postat August 23, 2010 De pe un forum auto: "Intr-adevar se poate arde bobina de inductie. Dar asta se intampla doar daca contactele ruptorului (platinile) sunt in contact electric. In acest mod primarul bobinei e pus sub tensiune si merge in gol. In aceste conditii se poate supraincalzi si arde. E o sansa la 4 (deci mare - una la fiecare 4 opriri ale motorului ) ca platinile sa prinda pe "inchis" Asa ca, daca aveti dacie sau orice alta masina cu aprindere prin delco, NU lasati cheia pe contact motor cu motorul oprit." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat August 23, 2010 Share Postat August 23, 2010 nu se recomanda sa ti contactul pus inutil,cu motorul oprit. cica arde bobina de inductie... Astea sunt legende urbane. Mi se pare nornal ca un scuter sa epuizeze bateria prin consumul CDI-ului plus alarma si alte prostii puse pe acolo chiar daca alea aparent nu fac nimic. Si dupa experientele mele anterioare mi se pare normal ca un scuter chinezesc sa strice bateria chiar stand pe loc. De aia dupa ce am avut scuter chinezesc caruia i s-au strambat supapele pentru ca l-a dat vantul de pamant ( ) am hotarat sa iau numai marfa adevarata, asa ca acum am scuter italian si motocicleta japoneza.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 Toti! Da, normal ca pot. 3 zile = 24x 3 = 72 ore . 4Ah / 72h = 0,05 A de aici rezulta ca un consumator de 50 mA iti poate termina o baterie de 4Ah in 72 de ore. Sau... sau... 4 amperi intr-o ora :) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 plimba si tu scuterul ala macar o jumate de ora- o ora... eventual cu farul stins... numai pozitie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat August 24, 2010 Autor Share Postat August 24, 2010 Dupa o noapte pe redresor bateria si-a revenit. Acum pleaca din nou la buton. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guzz Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 Una la mana la scutere daca nu ai motorul pornit nu merge farul , iar a doua daca motorul nu se invarte ca sa dea impuls senzorul la bobina nu are ce sa se arda . Pur si simplu ti sa descarcat bateria , altceva nu are ce sa se inatample , daca dupa ce ai incarcat-o pe redresor si-a revenit e ok . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.