Sari la conținut

Sfat motor enduro..


simpluu
 Share

Postări Recomandate

Va salut , as vrea sa trec si eu pe enduro si vroiam sa va cer o parere , inainte am avut un hornet cu care am facut vreo 8000km de la inceputul sezonului pana acuma si am dat`o si vreau enduro . Ca model ma gandeam la ceva gen yamaha wr 400 , ktm 250exc , suzuki drz400 dar nu stiu la ce ma incadrez in bani ( am cam 2100euro ) si nu stiu daca gasesc ceva inmatriculat . Ma mai gandeam la varianta sa imi iau cui de remorcare la masina + remorca moto (ma duce cam la 500-600euro) si de restu sa gasesc un motor neinmatriculabil. Ceva pareri va rog?

P.S. am uitat sa mentionez ce as vrea sa fac cu motorul , vreau plimbari usoare prin padure , la munte , dealuri si poate putin in oras daca e inmatriculat , dar nu hard enduro.. salutari

Editat de simpluu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 54
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

drz dar nu cred sa gasesti la banii astia, celelalte doua sunt hard enduro deci cu mentenanta mai dura. vezi ca exc e in 2t, daca vrei 4t este exc-f

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tu vrei soft enduro? Atunci...

1. Stai departe de capre de hard enduro - Yamaha YZ/WR, KTM EXC(-F), Honda CR(F), Husaberg, Husqvarna etc. - astea sunt hard enduro si te rup la mentenanta.

2. Singura optiune viabila pentru enduro usor cu mentenanta normala e un DR 350 sau un DR-Z 400

3. Daca te duci spre segmentul enduro greoi (a se citi: cu mobre de peste 150kg), de forestiere si poteci pietruite (nu paduri, namoale si nisipuri), deja poti sa sari in gama de 650, cu DR650-ul necarenat in frunte, continuant cu XT si alte vacute din astea. La coada clasamentului ar fi Pegasouri si BMWuri.

 

Daca vrei remorca, asta iti trebe pt hard enduro. SI da, poti face soft enduro si cu un hard enduro :P In 2100, un hard enduro in mintile lui nu-i usor de gasit - ai MARE grija la aspectul asta pentru ca daca in Hornet n-ai bagat bani ca sa mearga, nu stiu daca iti surade ideea sa incepi sa torni intr-o motocicleta doar ca sa te dai in weekend.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspunsuri , m`am uitat la preturi putin..nu stiu la ce ma incadrez , as gasi si bmw f650 dar nu e ceea ce caut , mi`as dori mai mult un hard enduro..dar daca imi iau remorca as mai ramane doar cu 1500 euro..si nu stiu ce gasesc la bani astia.. Cand zici ca ma rup la mentenanta te referi ca sunt reviziile scumpe , piesele , consumbile si etc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand zici ca ma rup la mentenanta te referi ca sunt reviziile scumpe , piesele , consumbile si etc?

 

Nu sunt mai scumpe decat la celelalte (reviziile). Doar ca sunt mult mai dese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu o intrebare : daca imi iau un cross de 125 (yamaha yz , ktm , suzuki rm) e prea mic pentru inceput? face fata pe un drum de padure , un deal , etc ? Care`i diferenta intre 2T si 4T ? Ma scuzati ca am atatea intrebari dar sunt in pom la categoria enduro.. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu o intrebare : daca imi iau un cross de 125 (yamaha yz , ktm , suzuki rm) e prea mic pentru inceput? face fata pe un drum de padure , un deal , etc ? Care`i diferenta intre 2T si 4T ? Ma scuzati ca am atatea intrebari dar sunt in pom la categoria enduro.. :P

 

 

nu o sa iti vina sa crezi cum poate sa traga un cross de 125 :P hornetul e mic copil pe langa el

acum sa ne referim la mentenanta daca pana acum la hornet nu ai facut nimic inafara de un schimb de ulei spalat de lant si sa o stergi de praf, la endoro sau cross se schimba treaba.

in mare o revizie generala facuta pe an adica desfacuta din surub in surub curatata si gresata, lantul spalat dupa fiecarea tura uns, la fel scarite, pedala pornire si tot ce se misca, furca facuta la vreo 10 spalari( asta daca nu a curs) si schimbat simeringuri si cuzineti, filtru de aer spalat si dat cu ulei de fiecare data cand e nevoie si ce mai cade kit de rulmeti, kit de lant, bucsi prolink sau pds, simering pinion etc

 

depinde cum mergi unde mergi si cum o intretii, ideea e ca daca pana acum nu ai avut treaba cu hornetul daca iti iei enduro sau cross o sa ai mereu ceva de facut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu mi-am luat ca prim enduro un dr 350 (asta pt ca nu am avut bani de drz) si sunt foarte multumit de el. intretinerea nu e ca la un ktm (nici performanta) si este suficient pentru mine... la cit timp am nu cred sa ajung prea curind sa stiu eu si sa nu poata motorul.

2 timpi sunt misto, usoare, puternice, dar numai la turatie, cica sunt pentru pasul doi, cind ajungi sa cunosti ceva tehnica. spun si eu din auzite ca nu m-am dat pe vreuna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, venind dupa multa experienta cu 4t pe strada, n-am inteles nimic din 2t. Merge cand ii dai gaz dar tre sa-l tii in ture si sa nu te bazezi pe cuplu - nici accelerare nici frana de motor. Mai am multe de invatat la enduro inaitne sa ma pot da cu 2t calumea.

 

Un 125-2t enduro ar fi ok pt inceput. Am mers pe asa ceva, si mai era si inmatriculat. Totusi as sta departe de 2t.

 

 

Nu sunt mai scumpe decat la celelalte (reviziile). Doar ca sunt mult mai dese.

 

Fals.

 

O motocicleta cu interval de mentenanta de 2500-5000km, in care bagi 2-3L de ulei semisintetic oarecare, este mai ieftin de intretinut decat una cu interval de mentenanta de max 500-1500km in care bagi 1-2L de ulei full-sintetic. Eventual la fiecare patru servisari si ulei de cutie. Astea pe langa timpul sau banii investiti in reglaje de supape si alte maruntisuri (sa zicem la fiecare 2 revizii - care sunt de 3 ori mai dese la un hard enduro).

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, venind dupa multa experienta cu 4t pe strada, n-am inteles nimic din 2t. Merge cand ii dai gaz dar tre sa-l tii in ture si sa nu te bazezi pe cuplu - nici accelerare nici frana de motor. Mai am multe de invatat la enduro inaitne sa ma pot da cu 2t calumea.

 

Un 125-2t enduro ar fi ok pt inceput. Am mers pe asa ceva, si mai era si inmatriculat. Totusi as sta departe de 2t.

 

 

 

 

Fals.

 

O motocicleta cu interval de mentenanta de 2500-5000km, in care bagi 2-3L de ulei semisintetic oarecare, este mai ieftin de intretinut decat una cu interval de mentenanta de max 500-1500km in care bagi 1-2L de ulei full-sintetic. Eventual la fiecare patru servisari si ulei de cutie. Astea pe langa timpul sau banii investiti in reglaje de supape si alte maruntisuri (sa zicem la fiecare 2 revizii - care sunt de 3 ori mai dese la un hard enduro).

 

corect dar raspunsul la gaz cum intra in ture, bicicleta si suspensiile smekerson sunt priceless :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă nu-i cu supărare, uită-te Âşi pe aici: http://www.pro-bike.ro/forums/index.php/to...-an-de-fab2007/

Nu`i deloc cu suparare , imi face cu ochiu grav oferta ta..dar singura problema e ca esti prea departe , cu actele si inmatriculatu` e ok , as putea sa ma intorc pe ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am toate actele ei la zi. Înmatriculată, ITP, asigurată, etc. Iar de întors pe ea, singura problemă ar fi că-ți dau încă două perechi de gume, una de cross Âşi una de stradă... cum le cari?

i

Editat de lionofjudah
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yz prea mic :P))))))) buna asta, da ca mergi cu el in relanti da e prea mic, daca pui gazul cum trebuie sa vezi cum te da cu (cuvant urat) in sus :P

 

si nu mai compara yz, rm, sx cu dr 350, xt 600 etc dute pe langa ele si ridicale putin de la sol si sa te apesi pe suspensii

Editat de icv45
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu prea exista comparatie intre yz, rm, sx si dr, xt pt ca sunt moto din clase diferite. Depinde foarte mult ce vrei sa faci cu ea. Daca vrei sa te dai ceva enduro dar sa ai o moto polivalenta cu care sa te duci si pina la serviciu sau sa iesi pe sosea, cu un rm, yz nu ai ce face. Daca vrei strict sport evident ca un yz, rm, rmz va fi alegerea corecta, pentru ca pentru asta sunt facute.

Eu cred ca pentru un incepator in enduro, cea mai potrivita alegere ar fi DRZ 400 (cu varianta low budget DR350), mai ales prin faptul ca nu este radical deosebita ca si comportament fata de una de strada, nu te simti ca si cum ai invata atunci sa mergi.

pentru cineva care a mai mers pe moto, chiar si stradal nu recomanda ceva de 125 4T de genul XT125, DR125 pentru ca este submotorizata, nu prea poti face nimic cu ea serios in enduro.

125 4T sunt strict pentru oras (nu cred ca exista ceva mai potrivit ca mijloc de transport urban) sau pentru cei ce nu s-au mai urcat pe un motor si vor sa inceapa asa cum trebuie, adica gradual.

bafta la alegere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suna bine DRurile. De husky uita -- una BUNA nu se da ieftin ca-i prea jmechera ca motocicleta.

 

Tot nu am inteles daca tu cauti dual-sport sau hard-enduro (ca si clasa de motociclete ma refer). Din ce ai zis, vrei sa faci soft enduro. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Caut ceva hard enduro..dar la inceput o sa o iau incet , dar nu stiu ce as gasi la 1500e ca vreau sa am bani si pentru echipament , cred ca ceva de 250 ar fi ok , dar cum zice si icv45 , trebuie sa ma sui pe cateva sa vad ce si cum..mersi de raspunsuri :P

p.s. eu am 1.78-79 inaltime si 58kg..as avea o problema , adica ajung jos la astea de hard enduro ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Caut ceva hard enduro..dar la inceput o sa o iau incet , dar nu stiu ce as gasi la 1500e ca vreau sa am bani si pentru echipament , cred ca ceva de 250 ar fi ok , dar cum zice si icv45 , trebuie sa ma sui pe cateva sa vad ce si cum..mersi de raspunsuri :P

p.s. eu am 1.78-79 inaltime si 58kg..as avea o problema , adica ajung jos la astea de hard enduro ?

 

In principiu nu ai sa ajungi cu ambele picioare jos. Toate mobrele de enduro au inaltimea la sea cam in jur de 85-95cm. Asta inseamna ca nu vei ajunge, indiferent ce modificari vei face motocicletei, modificari pe care eu nu le-as recomanda pentru ca modifica putin ciclistica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O intrebare: te-ai documetat / interesat serios ce face un hard enduro si ce mentenanta si timp dedicat implica? Deci intreb, nu dau cu parul! Asta pentru ca ai zis ca vrei sa "te plimbi" prin padure, sa dai si-o tura pe la munca cu moto - ceea ce e departe de a fi hard enduro. Ori poate vrei una cu care sa incepi mai usor si apoi sa progresezei dar nu cred ca e tocmai o solutie potrivita. Hard enduro incepi sa faci cu... hmm... hard enduro intelegand si anticipand de la bun inceput costurile si tot ce implica sportul asta care ori ca il faci in regim hobby ori performanta tot un sport ramane - si - ca orice sport necesita timp si bani la greu!

Daca vrei totusi un enduro polivalent (printre cele mai "hard" din clasa lui de "soft" :P ) iti recomand DR-ul de 650 facut dupa 1996 (d-asta am eu, asta recomand) care se invarte pe la 150 si un pic de kile la plin (gol are 143 cantariti de mine), e foarte fiabil, permite si drumuri medii (100 - 200 km) fara sa te rupa prea tare la fund, putere suficienta, consum mic, etc. Eu nu prea am inteles ce vrei tu de fapt sa faci si de-asta sunt cam "in ceata".

Orice alegi, bafta la achizitie! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , nu am fost destul de clar..vreau un motor pentru hobby , munte , padure , coclauri..de preferat un hard enduro , poate sa fie si neinmatriculabil..m`am intresat putin si stiu ca necesita ceva mai multi bani pentru intretinere..dar na.. Motorul o sa`l tin undeva langa bucuresti si pana la munte il duc pe remorca deci nu vreau sa merg pe strada sau la serviciu..s`a inteles gresit :P , mersi :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt bugetul mentionat cauta un EXC 125, Husqvarna WR 125 sau chiar Yamaha DT 125. Ultima e soft enduro. Toate sunt 2T. E bine pt ca te inveti de la inceput sa mergi turat. La greutatea ta, motoarele mentionate au suficienta putere. Mai ales primele doua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...