scabron Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 e cu dus si intors si cu releele astea. io am luat unu de la romi (cre ca e ala de pe kedo, similar cu ce ai aratat tu). nu am apucat sa il utilizez, ca intre timp. la inghesuiala, am luat unu sh. asa ca l-am maritat unui amic tot pe super tenere. dubiosenia e ca ala sh isi face treaba brici, pe cand ala nou baga cam mult. amu nu-s infailibile si ele, indiferent ce marca au sau ce bani ai dat. nasol in toata ecuatia asta e ca releu si bateria se influenteaza destul de mult reciproc. adik un releu care incarca aiurea o sa iti buleasca in timp bateria, iar o baterie busita supune releul la efort suplimentar si in timp il zapaceste. sper sa fie numa bateria in cazu matale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 (editat) ...recunosc habar nu aveam ca puntea redresoare este inclusa in releu,incapsulat etc......raspundeti totusi celui ce v-a cerut ajutorul.... ...nu va puteti obosi sa explicati unui ignorant ... Raspund punctual: - Vezi sefu', asta-i marele necaz! Habar n-ai, dar explici cuiva ce trebuie sa faca! Si din pacate nu esti singurul... (altfel n-as fii intervenit) - Daca citesti, cu atentie in urma ve-i vedea ca initiatorul a primit raspunsuri(unele utile, altele nu...). Acum, in prima postare se scrie clar ca s-a gasit doi conectori cu probleme de conectica, ca dupa o reparatie/curatare superficiala problema s-a ameliorat pentru ceva vreme, dar el n-a inteles nimic... Stau si ma intreb daca merita sa mai pierzi timp scriind?(acest defect este comentat pe zeci de topicuri in urma, cu scheme si cu rezolvari...) Acolo unde un contact electric, este imperfect apare o crestere a curentului si o scadere a tensiunii(simultam)(fizica de cl a VII - VIII-a) valorile fiind invers proportionale. Astfel se explica de ce se ard papucii iar firele raman intacte. In cazul lui reparatia inseamna inlocuirea conecticii care a pierdut elasticitatea prin imbatranire si incalzire. Degeaba rebobinezi statoare si inlocuiesti la nesfarsit relee. - Tu nu ai venit cu intrebari, ai venit direct cu explicatii(menite sa incurce, nu sa ajute)! Sa stii ca aceste postari sunt citite si de indivizi ce se pricep, ce stapanesc bine mecanica, electrica si electronica auto. De asta este bine sa afirmi intotdeauna doar ce stii si nu ce crezi. Editat August 31, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Raspund punctual:- Vezi sefu', asta-i marele necaz! Habar n-ai, dar explici cuiva ce trebuie sa faca! Si din pacate nu esti singurul... (altfel n-as fii intervenit) - Daca citesti, cu atentie in urma ve-i vedea ca initiatorul a primit raspunsuri(unele utile, altele nu...). Acum, in prima postare se scrie clar ca s-a gasit doi conectori cu probleme de conectica, ca dupa o reparatie/curatare superficiala problema s-a ameliorat pentru ceva vreme, dar el n-a inteles nimic... Stau si ma intreb daca merita sa mai pierzi timp scriind?(acest defect este comentat pe zeci de topicuri in urma, cu scheme si cu rezolvari...) Acolo unde un contact electric, este imperfect apare o crestere a curentului si o scadere a tensiunii(simultam)(fizica de cl a VII - VIII-a) valorile fiind invers proportionale. Astfel se explica de ce se ard papucii iar firele raman intacte. In cazul lui reparatia inseamna inlocuirea conecticii care a pierdut elasticitatea prin imbatranire si incalzire. Degeaba rebobinezi statoare si inlocuiesti la nesfarsit relee. - Tu nu ai venit cu intrebari, ai venit direct cu explicatii(menite sa incurce, nu sa ajute)! Sa stii ca aceste postari sunt citite si de indivizi ce se pricep, ce stapanesc bine mecanica, electrica si electronica auto. De asta este bine sa afirmi intotdeauna doar ce stii si nu ce crezi. Vad ca ai ales ce ti-a convenit din postul meu...la restul n-ai tupeu sa te bagi..?. Pana mai ieri era sigur bateria ..azi e conectica (desi omul spune ca a inlocuit mufa,lipind firele..fara efect.) Undeva ai si tu dreptate..si eu sper ca aceste posturi sunt citite si de cunoscatori..(sau te-ai referit la prietenii tai atotprezenti pe acest forum ..?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 ...la restul n-ai tupeu sa te bagi..?.Pana mai ieri era sigur bateria ..azi e conectica.. ...adica? Am scris despre baterie, raspunzand la o intrebare. Nu am scris ca-i bateria de vina.(reciteste topicul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 Raspund punctual:- Vezi sefu', asta-i marele necaz! Habar n-ai, dar explici cuiva ce trebuie sa faca! Si din pacate nu esti singurul... (altfel n-as fii intervenit) - Daca citesti, cu atentie in urma ve-i vedea ca initiatorul a primit raspunsuri(unele utile, altele nu...). Acum, in prima postare se scrie clar ca s-a gasit doi conectori cu probleme de conectica, ca dupa o reparatie/curatare superficiala problema s-a ameliorat pentru ceva vreme, dar el n-a inteles nimic... Stau si ma intreb daca merita sa mai pierzi timp scriind?(acest defect este comentat pe zeci de topicuri in urma, cu scheme si cu rezolvari...) Acolo unde un contact electric, este imperfect apare o crestere a curentului si o scadere a tensiunii(simultam)(fizica de cl a VII - VIII-a) valorile fiind invers proportionale. Astfel se explica de ce se ard papucii iar firele raman intacte. In cazul lui reparatia inseamna inlocuirea conecticii care a pierdut elasticitatea prin imbatranire si incalzire. Degeaba rebobinezi statoare si inlocuiesti la nesfarsit relee. - Tu nu ai venit cu intrebari, ai venit direct cu explicatii(menite sa incurce, nu sa ajute)! Sa stii ca aceste postari sunt citite si de indivizi ce se pricep, ce stapanesc bine mecanica, electrica si electronica auto. De asta este bine sa afirmi intotdeauna doar ce stii si nu ce crezi. Esti sigur ca din cauza unui contact imperfect creste curentul...si scade tensiunea..sau e exact invers..?..ce se intampla daca rezistenta e infinita ...nu cumva curentul devine nul...? Poate ai uitat..e mult din clasa a VIII-a... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 1, 2010 Autor Share Postat Septembrie 1, 2010 Acum, in prima postare se scrie clar ca s-a gasit doi conectori cu probleme de conectica, ca dupa o reparatie/curatare superficiala problema s-a ameliorat pentru ceva vreme, dar el n-a inteles nimic... Stau si ma intreb daca merita sa mai pierzi timp scriind?(acest defect este comentat pe zeci de topicuri in urma, cu scheme si cu rezolvari...) Acolo unde un contact electric, este imperfect apare o crestere a curentului si o scadere a tensiunii(simultam Am eliminat contactul ala "imperfect" prin costorirea firelor, dar fara efect ...si asta inainte de rememorarile tale privind programa scolara din clasele gimnaziale... toate celelalte contacte fiind smirgheluite, date cu spray pentru si stranse. Babeste, mi-a explicat un tip de la dezmembrari, ca o baterie "pe duca", are nevoie timp indelungat de reincarcare, suprasolicita diodele din releu, care se incinge mai mult decat e normal si apoi cedeaza undeva din cauza supraincalzirii... in cazul meu la o imbinare a conductorilor... atat cat bateria are 12.6 (suficient pt demaror) si nu minimul de 12.8 cat zice cartea, ar parea o explicatie logica ... sper sa scap doar cu inlocuirea bateriei... nenorocita! nici macar un sezon ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Septembrie 1, 2010 Share Postat Septembrie 1, 2010 Am eliminat contactul ala "imperfect" prin costorirea firelor, dar fara efect ...si asta inainte de rememorarile tale privind programa scolara din clasele gimnaziale... toate celelalte contacte fiind smirgheluite, date cu spray pentru si stranse.Babeste, mi-a explicat un tip de la dezmembrari, ca o baterie "pe duca", are nevoie timp indelungat de reincarcare, suprasolicita diodele din releu, care se incinge mai mult decat e normal si apoi cedeaza undeva din cauza supraincalzirii... in cazul meu la o imbinare a conductorilor... atat cat bateria are 12.6 (suficient pt demaror) si nu minimul de 12.8 cat zice cartea, ar parea o explicatie logica ... sper sa scap doar cu inlocuirea bateriei... nenorocita! nici macar un sezon ... Daca ai gasi pentru proba un releu si o baterie ai lamuri problema Cred ca si Penetru ti-a dat o idee buna (cea cu releul de atv ) Daca bateria invarte demarorul si are la borne 12,6V fara consumatori, nu cred ca trebuie suspectata..dar inlocuind-o vei fi sigur Spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 2, 2010 Autor Share Postat Septembrie 2, 2010 gasit problema ... nu stiu daca e cauza sau efect, dar bateria nu mai avea nici un mililtru de acid ... pe ea scrie "fara intretinere"(romaneste! ) si pe dopuri "do not open" , plus ca pornea dimneata... cine s-ar fi gandit...am rasturnat-o dupa umplere si nu pare sa curga...electricianul zice ca releul "ar avea varfuri" care au dus la evaporarea acidului si ca la proba "in sarcina" bateria incarcata are 70% (nu stiu ce-i aia, a folosit un aparat, eu am dus numai bateria la el. Acum incarcarea e 14,1 la 5000rot/min (cartea "zice" 14) ... consumatorii nu s-au mai influentat intre ei in cele 10 minute de functionare in garaj . Voi vedea in weekend ... daca nu ninge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 Asta imi aduce aminte ca acu' vreo doi ani am avut o problema asemanatoare (bine, bateria era suspectul numarul 1 fiindca avea vreo 2-3 ani). In timp ce asteptam sa vina bateria noua comandata, neavand ce face, tata imi zice: "ia desfa-o ma p-asta"; eu: "pai stai ca e <maintenance free> si scrie <do not open>"; tata: "desfa-o ma da-o dreaq sa vedem ce e in ea"; am desfacut-o si la fel - surpriza - goala goala. For the sake of science am pus electrolit, am incarcat-o o noapte, am descarcat-o cu un bec, am incarcat-o iar si vreau sa zic ca a mers pana in vara asta pe DR-ul unui prieten (e drept ca ala nu necesita mare efort ca are pornire la kick dar totusi... a mai functionat [era Yuasa ]) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 Pai normal.. de ce sa o "maintain" cand poti cumpara alta noua? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 2, 2010 Autor Share Postat Octombrie 2, 2010 gasit problema ... nu stiu daca e cauza sau efect, dar bateria nu mai avea nici un mililtru de acid ... pe ea scrie "fara intretinere"(romaneste! ) si pe dopuri "do not open" , plus ca pornea dimneata... cine s-ar fi gandit...am rasturnat-o dupa umplere si nu pare sa curga...electricianul zice ca releul "ar avea varfuri" care au dus la evaporarea acidului si ca la proba "in sarcina" bateria incarcata are 70% (nu stiu ce-i aia, a folosit un aparat, eu am dus numai bateria la el.Acum incarcarea e 14,1 la 5000rot/min (cartea "zice" 14) ... consumatorii nu s-au mai influentat intre ei in cele 10 minute de functionare in garaj . Voi vedea in weekend ... daca nu ninge intre stator si baterie am gasit 6 locuri cu posibile contacte imperfecte ...desi toate erau date cu spray de contacte, cu aparatul de masura am gasit o diferenta de 0.3-0.4V inainte si dupa un contact de pe firul rosu dintre releu si baterie , am remediat problema si incarcarea este acum 14,6V la 5000 rotatii. ... cu farul aprins nu mai scade sub 13. Bateria reumpluta cu acid a ramas cu 12,86 V chiar si dupa 10-12 zile Mesaj completat problema a revenit astfel incarcarea este ok numai cand releul este rece (14.4-14.5), dupa ce merge cu farul aprins 15-20 minute incarcarea scade sub 12 iar daca sting farul 12.3 , releul fiind ff incalzit, pe lamele se poate tine mana , dar pe partea cu rasina nu pt ca frige foarte rau... defapt calupul de rasina s-a dezlipit de radiatorul metalic ... asta se intampla si dupa ce toate mufele l-am inlocuit cu riglete d-alea cu filet Am gasit un releu sh de la Yamaha R6, dar avand in vedere ca motocicleta aia functioneaza la turatii mai mari decat monocilindrul meu, va intreb daca releul isi va face treaba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 29, 2010 Share Postat Noiembrie 29, 2010 DA, turatiile n-au nici o legatura cu releul de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Noiembrie 29, 2010 Autor Share Postat Noiembrie 29, 2010 OK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 29, 2010 Share Postat Noiembrie 29, 2010 am gasit la mufa dinaintea releului, conectorul de la o faza incins si topise plasticul mufei, am inlocuit mufa si curatat bornele bateriei apoi am mers 1200-1300km, dar aparatul "arata"(fluctuatii) ca bateria a fost descarcata, iar claxonul nu are suficient curent (simtom mult mai vechi, dar agravat intretimp).Statorul are cei 0.2-0.3 ohm cum scrie cartea(inte cate 2 faze)... am mai dat cu spray pe toti contactii, si am mai gasit o mufa la intrarea in cablajul instalatiei, tot cu urme ca una dintre faze se incinge, acolo am curatat si cu putin glaspapir si am si strans papucii. Dupa asta incarcarea arata 13.90-14.06 V fara consumatori, si cu toti consumatorii (fara claxon si termocupla) 12.8-13 ... bateria a ramas cu numai 12.6 (cartea zice 12.8 sau peste) dupa cam o ora de mers prin oras. A 2-a zi dupa 50 km in afara orasului l-a intrare fiind si f cald - baterie descarcata si releu incins, am mai mers cam 4-5 km cu farul stins si a ajuns acasa. Ce-o fi ? releul? poate ma lumineaza un electrician ... PS- anterior "problemei" am legat un bec suplimentar de 55W,cu releu dar pe care nu l-am aprins mai mult 10-15 minute ... am fost la electrician si a zis ca instalatia "duce" becul suplimentar si ca incarcarea e OK... releul de incarcare e defect, si eu am avut aceleasi probleme. s-au rezolvat cu inlocuirea releului de incarcare. eu am inlocuit becurile originale de 35w cu 55w si nu am probleme. plus 2 proiectoare de 55w. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 29, 2010 Share Postat Noiembrie 29, 2010 releul de incarcare e defect, si eu am avut aceleasi probleme. s-au rezolvat cu inlocuirea releului de incarcare. eu am inlocuit becurile originale de 35w cu 55w si nu am probleme. plus 2 proiectoare de 55w. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.