Jump to content
Sign in to follow this  
cosminv46

Minsk

Recommended Posts

In acest topic puteti gasi materiale despre motocicleta Minsk 125.

Am sa le atasez treptat.

Pentru intrebari legate de aceste materiale puteti lasa mesaje.

Manual_Minsk_1.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posteaza in acelasi topic te rog, nu mai face altul

Imi cer scuze abia azi am vazut ca mi s-a activat contul si chiar in acest moment invat comenzile si optiunile de postare pe forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit cosmin! Foarte bun topicul! Ar trebui mutat de catre moderator in sectiunea important topics! Bun manual! :hurt:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bine ai venit cosmin! Foarte bun topicul! Ar trebui mutat de catre moderator in sectiunea important topics! Bun manual! :hurt:

 

Ma bucur ca este de folos.

Maine dimineata am sa pun si o lista de piese pentru Minsk cu preturi actuale si sa vad ce mai gasesc.

Initial m-am gandit sa pun acest topic in acea sectiune dar nu am reusit.

Acum inteleg de ce.

Am sa propun moderatorului.

Sper sa fie de acord.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bine ai venit cosmin! Foarte bun topicul! Ar trebui mutat de catre moderator in sectiunea important topics! Bun manual! :hurt:

 

Ma bucur ca este de folos.

Maine dimineata am sa pun si o lista de piese pentru Minsk cu preturi actuale si sa vad ce mai gasesc.

Initial m-am gandit sa pun acest topic in acea sectiune dar nu am reusit.

Acum inteleg de ce.

Am sa propun moderatorului.

Sper sa fie de acord.

Mesaj completat

Aceasta este o lista cu numele unor piese, luata de pe net (nu stiam cum se numesc fiecare in parte).

In coloanele 2 si 3 sunt preturile (lei moldovenesti) din magazinul VICTAD MOTO din Republica Moldova. Partea nasola este ca ei nu le pot trimite in Romania. Gasisem initial pe cineva care sa mi le puna la autocar dar am renuntat la idee.

In coloana 4 sunt preturile in ron, iar in coloana 5 sunt preturile la domnul Gaspar Vasile din Botosani, sunt doar cateva pentru ca astea sunt cele pe care le-am cumparat pentru mine. Transportul se face cu autocarul de Botosani. Eu am cumparat pentru Minsk-ul meu, pentru alte comuniste nu stiu.

Numarul de telefon este 0744472055.

 

Mesaj completat

Posteaza in acelasi topic te rog, nu mai face altul

 

Nu reusesc ca postez un mesaj cu un pdf atasat.

Imi da o eroare.

Mesaj completat

Lista_piese.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că s-a mai scris pe tema asta: ați remarcat ce simpatic e Minsk-ul ăsta de 200 cmc în patru timpi? După ochiometrul meu, are o formă foarte reuÂşită. Aduce un pic cu Suzuki-ul TU250X-ul din 2009. Cică e vreo 7500 RON la o reprezentanță din Ucraina.

 

 

item200w_black_fit.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=KszUEcDEcoU&feature=related

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc si eu in acest topic sa primesc sfaturi de la voi.Am cateva probleme cu Minsk-ul si in aceasta iarna vreau sa le rezolv in limita timpului disponibil.Sa nu ma mai lungesc!Prima problema si cea mai arzatoare este faptul ca sare din viteza a II-a.Sare o secunda apoi revine singur in viteza si tot asa (ca niste smucituri).In celelalte viteze nu face asa.Apoi etanseitatea cotului esapamentului de cilindru. Am incercat variante, dar ma intereseaza daca exista o saiba de cupru pe care sa o pot cumpara (am murdarit toata incaltamintea si pantalonii cu care am mers).Mai am si alte probleme dar pe rand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc si eu in acest topic sa primesc sfaturi de la voi.Am cateva probleme cu Minsk-ul si in aceasta iarna vreau sa le rezolv in limita timpului disponibil.Sa nu ma mai lungesc!Prima problema si cea mai arzatoare este faptul ca sare din viteza a II-a.Sare o secunda apoi revine singur in viteza si tot asa (ca niste smucituri).In celelalte viteze nu face asa.Apoi etanseitatea cotului esapamentului de cilindru. Am incercat variante, dar ma intereseaza daca exista o saiba de cupru pe care sa o pot cumpara (am murdarit toata incaltamintea si pantalonii cu care am mers).Mai am si alte probleme dar pe rand.

-desfaci capacul cutiei de viteze

-scoti axul schimbatorului de viteze dupa ce in prealabil ai scos pedala de viteze

-harta e prinsa acolo in 3 suruburi,verifica-le,strange-le,inlocuieste-le daca e cazul

-verifica atat arcul bilei de blocaj al hartii cat si bila in sine

-verifica furcile sa nu fie strambe sau rupte,daca au uzura poti netezi cu flexul sa nu agate in pinion

-verifica rulmentii trenului fix cat si celui mobil din ambele capete

-verifica crabotii pinioanelor,daca au uzuri - tesituri le poti ajusta cu flexul,la mine nu a fost nevoie de saibe distantoare ca la ij

-la final verifica etansietatea capacului cutiei de viteze,la strangere procedezi exact ca la chiuluasa

 

succes :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In vara asta,am desfacut cutia de viteze, si atunci am observat ca :

Suprafata de contact a crabotilor la vitaza a II-a este foarte mica (sub 0.5mm in adancime)si erau si un pic tesiti.Atunci am rectificat foarte usor crabotii pinionului mobil cu flexul.Problema a avut o usoara ameliorare dar tot sare din viteze .Am observat ca daca tin fortat levierul schimbatorului, smuceste o data apoi ramane in viteza chiar daca dau drumul levierului.Apoi, in sarcina sare iar.Este tare rau sa circul asa, mai ales ca o folosesc prin "coclauri" la pescuit unde viteza a II-a este foarte utila.Tot atunci, cand am demontat cutia, am observat ca suruburile care fixeaza "harta"(cele trei) sunt sudate. Este normal? Vechiul propietar mi-a spua ca acolo nu a umblat niciodata, si ca asa au fost din fabrica(a cumparat-o noua in 1992).Este posibil?Si daca este asa ,cum pot umbla la harta, bila de la selector etc., mai ales ca harta are joc destul de mare ,zic eu,in toate gradele de libertate.Totusi daca ar fi probleme acolo, nu ar trebui sa sara si din celelalte viteze?

Revin si cu problema esapamentului(etanseitatii.Ce credeti ca s-ar putea face.Mai sunt si alte mici probleme, dar toate la timpul lor.

Multumesc pentru atentia pe care mi-o acordati!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In vara asta,am desfacut cutia de viteze, si atunci am observat ca :

Suprafata de contact a crabotilor la vitaza a II-a este foarte mica (sub 0.5mm in adancime)si erau si un pic tesiti.Atunci am rectificat foarte usor crabotii pinionului mobil cu flexul.Problema a avut o usoara ameliorare dar tot sare din viteze .Am observat ca daca tin fortat levierul schimbatorului, smuceste o data apoi ramane in viteza chiar daca dau drumul levierului.Apoi, in sarcina sare iar.Este tare rau sa circul asa, mai ales ca o folosesc prin "coclauri" la pescuit unde viteza a II-a este foarte utila.Tot atunci, cand am demontat cutia, am observat ca suruburile care fixeaza "harta"(cele trei) sunt sudate. Este normal? Vechiul propietar mi-a spua ca acolo nu a umblat niciodata, si ca asa au fost din fabrica(a cumparat-o noua in 1992).Este posibil?Si daca este asa ,cum pot umbla la harta, bila de la selector etc., mai ales ca harta are joc destul de mare ,zic eu,in toate gradele de libertate.Totusi daca ar fi probleme acolo, nu ar trebui sa sara si din celelalte viteze?

Revin si cu problema esapamentului(etanseitatii.Ce credeti ca s-ar putea face.Mai sunt si alte mici probleme, dar toate la timpul lor.

Multumesc pentru atentia pe care mi-o acordati!

nea spirica a sudat suruburile pentru ca a phootot filetele din carter.desfaci,scoti harta - alte suruburi,acolo ai de 6,poti cauta de 7 chiar daca se gasesc mai greu dar gasesti,de 8 ar fi cam maricele + ca trebuie neaparat cu cap conic [ingropat] altfel te pomenesti ca nu mai revine schimbatorul in pozitia initiala si schimba greu.

la fel am patit si eu,numai cu a 2-a aveam necazuri dar am rezolvat.

acum am probleme cu a 1-a dar schimb motorul pentru ca si ambielajul e praf,iar asta din cadru va fi de piese.

 

aa.. uitasem,verifica atat arcurile cat si bolturile care actioneaza harta.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi cum ai rezolvat problema vitezei a II-a?Ce a avut?

am eliminat pe rand toate defectele/neregulile pe care ti le-am descris

viteza a 2-a nu face necazuri neaparat ca are 1-2 dinti rupti,ba chiar merge mult si bine fara ca tu macar sa-ti dat seama.doar cand desfaci si vezi dintii ciontiti te miri cum d'o mers phootoi.

altele sunt cauzele nefunctionarii trepte a 2-a. dupa cum ti-am mai spus,ti le-am enumerat.

succes :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii cumva si seriile rulmentilor din cutia de viteze? Asi vrea sa-i cumpar inaite de a demonta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii cumva si seriile rulmentilor din cutia de viteze? Asi vrea sa-i cumpar inaite de a demonta.

 

e indicat sa desfcai ca au fost 2 modele de minsc si sa nu cumperi aiurea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

e indicat sa desfcai ca au fost 2 modele de minsc si sa nu cumperi aiurea...

asculta-l pe dany ca nu zice prostii,desfa apoi da-i cotele si te rezolva,asta daca nu ti neaparat sa bagi rulmenti de caruta in el.

io niciodata nu cumpar nimic pana nu desfac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi. Asa voi face. Dar niste arcuri pentru suspensii fata stiti? Se gasesc sau se potrivesc de la ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

copy - paste :

Aduc piese la comanda pt.comuniste:ij,minsk,voshot,tula,dnepr,ural,m72,k750-0740848790 sau id mess danytunky

Edited by nime'n drum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un Craciun fericit tuturor si posesorilor de Minsk. Sper sa nu fiu singurul, ca daca este asa, i-mi urez singur!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Multi Ani ! Ca fu' Craciunul si Anul Nou si imediat e Pastele. Noi astia cu minsk-urile nu incepem sezonul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Multi Ani ! Ca fu' Craciunul si Anul Nou si imediat e Pastele. Noi astia cu minsk-urile nu incepem sezonul?

si la voi incepe sezonul ca tot moto ii si minsk ul doar nu o fi tractor.asfalt uscat posesorilor de minsk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut! Vin si eu cu o mica intrebare. De curand am achizitionat un Minsk care era parasit intr-un cotet. Nu se mai mersese de mult timp cu el. Motorul merge bine, insa pedala de pornire scapa foarte des. Adica, atunci cand vreau sa-l pornesc la pedala, invarte putin motorul si apoi pedala scapa. Am desfacut capacul de la ambreiaj si nu are uzura nici semiluna de la axul pedalei si nici pinionul de la oala de ambreiaj. Deci, banuiesc ca problema este in cuplajul acela de la oala de ambreiaj.

A mai intalnit cineva aceasta problema? Se poate repara cumva sau trebuie schimbat cu totul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...