Borosescu Postat Martie 19, 2008 Share Postat Martie 19, 2008 Am dat mai sus un motiv plauzibil si logic. cand stai vara la semafor sau meri cu 30 la ora in aglomeratie ventilatorul ala se invarte si raceste pt ca scuteru oricum e turat mereu pt ca e cu variator nu cu viteze...pe cand ala pe radiator dak nu are de unde veni aer rece nare cum raci apa. Cum sa explic alcumva??? Dar dak la radiator pui un ventilator atunci teoria se schimba. omule .... chiar si asa !! cum spui tu !! daca las un motor racit cu lichid .. la relati ..o saptamana temperatura lichidului de racire nu urca mai mult de 90 grade C .. (chiar si fara cooler) pt ca e suficient de mare suprafata radiatorului .. si a conductelor prin care circula lichidul ... chiar si suprafata cilindrului, incat temperatura se mentine daca turezi motorul si el sta pe loc .. intr-adevar se schimba putin datele problemei .. .... in conclizie racirea pe apa e OK din toate punctele de vedere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kidmeister Postat Martie 19, 2008 Share Postat Martie 19, 2008 da aveti dreptate..raceste ventilatoru fortat acu mi-am amintit ..nustiu de ce ma gandeam la motor cand am spus k e mai naspa aer in oras Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezkreator Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 sa va spun mai precis niste date despre racirea pe aer fortat,cum am eu...testul l-am facut la 20 grade temperatura exterioara,pe o zi cu soare...specific ca mi-am montat termometru digital in bord si 2 senzori de temperatura - unul pentru temperatura exterioara si altul montat pe chiulasa,pentru citire temperatura motor... Rezultate - dupa cca o ora de mers in regim de oras temperaturile aratau astfel : -la o pauza la semafor de cca 90 secunde temperatura urca la cca 75-80 grade -in mers la cca 50 km pe ora (6500 rpm) temperatura se mentinea in jurul la 55-60 grade...cu cat turam motorul cu atat temperatura scadea (logic,ventilatorul este montat pe axul motor) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borosescu Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 cu cat turam motorul cu atat temperatura scadea (logic,ventilatorul este montat pe axul motor) eu nu vreau sa mai comentez .. sa fac 10 pagini legat de acest subiect!! doar ca atunci cand turezi motorul intr-adevar se invarte si ventilatorul mai tare .. dar acesta nu are randament 100% iar motorul se incalzeste destul de tare !! cel mai bine testati chestia asta cu 2 "utilaje" cu sisteme de racire diferit .... care nu sunt in miscare ... si masurati temperaturi atunci !! puteti face acelasi test si cu motoarele in miscare !!! o sa aflati raspunsul ---------> si cu asta eu am incheiat subiectul acesta .... numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nartik Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 Intrebare...Pneul spate la Piaggio NRG mc3 e tubeless?? P.s:nu radeti de mine.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaDuCu_CostEL Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 Multumesc pentru raspunsuri! Deci ..... racire pe lichid RuLlz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady4 Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 @ Borosescu: Am si eu o intrebare pt tine: De ce acum cand da caldura, si mai ales vara cand "se topeste" asflatu de ce se plang astia cu motoarele(mai ales vitezanele) de temperaturi ridicole, de fiert apa la semafor si alte scenarii de genu' asta. Si majoritatea dintre ele au electroventilator. Ca din teoria ta cu motor idle + sistem de racire pe lichid (chiar si fara cooler cum ai zis) ar putea sa stea la semafor zile intregi fara a avea nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezkreator Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 cu cat turam motorul cu atat temperatura scadea (logic,ventilatorul este montat pe axul motor) eu nu vreau sa mai comentez .. sa fac 10 pagini legat de acest subiect!! doar ca atunci cand turezi motorul intr-adevar se invarte si ventilatorul mai tare .. dar acesta nu are randament 100% iar motorul se incalzeste destul de tare !! cel mai bine testati chestia asta cu 2 "utilaje" cu sisteme de racire diferit .... care nu sunt in miscare ... si masurati temperaturi atunci !! puteti face acelasi test si cu motoarele in miscare !!! o sa aflati raspunsul ---------> si cu asta eu am incheiat subiectul acesta .... numai bine pai..eu nu am spus ca un sistem de racire este mai bun decat altul...! eu am pus aici rezultatul la testul care l-am facut si nu am spus kestii din auzite si povestite...acum fiecare trageti concluzii cum vreti...iar ca sa fiu si mai precis,in testul care l-am facut,temperatura motorului la 60 km\h este mai mica cu cca 5 grade decat temperatura motorului la 50 km\h...acum,tu nu poti sa vi sa imi spui ca nu este asa si eu sa te aprob,pentru ca ar trebui sa mint...e greu de crezut rezultatul testului meu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haste Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 frate nu te mai lua in gura cu kreator ca te doboara cu puterea mintii, nu stii tu cate "gadget`uri" are pe scuter Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borosescu Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 eu am zis ce am avut de zis . si nu vreau sa mai comentez ...dar probabil cei carora le fierb motoarele la semafor .. le tin putin turate .. nu stiu !! in fine, dar daca exista cooler .... nici nu are sens sa discutam .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiand Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 cand bag benzina il tin io la relati pornit o juma de ora si va zic , cat se ridica acu , ca am racire pe apa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C.J. Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 borosescule....gandestete si u un pikuz logic...in oras...uite ca bucurestiul, ca majoritatea sunt de acolo, daca mergi incet din cauza aglomeratiei, te opresti des la semafor, faci plecari multe de pe loc cand turezi motoru dar nu ai inca viteza ti se incalzeste, + ca mai ii o chestie....si cu iesitul in afara...am fost cu un prieten pana in statiunea montana aflata la 15 km de petrosani, statiunea Parang, drum asfaltat, destul de bun...a trebuit sa ne oprim de 2 ori ca lui ii fierbea apa in vas....si panta nu pot sa zic ca ii foarte mare....apoi pt cei care stiu pe aici zona Pestera bolii, odata am fost pana acolo si iar i s-a supraincalzit motorul....in final dupa ce s-a racit am plecat din nou, pe drum s-a crapat un furtun de ulei, cred ca de la temperatura, si i s-a blocat motoru. a trebuit sa il trag pana acasa 15 km........oricum....trebuie sa aveti grija cei care aveti radiatorul in spatele rotii din fata, cum e la multe aprilia(el are tot aprilia) sau si la gilera runner, pt ca daca mereti si pe drumuri cu noroi se depune noroi acolo si adio racire...la el asa a fost..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borosescu Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 borosescule....gandestete si u un pikuz logic...in oras...uite ca bucurestiul, ca majoritatea sunt de acolo, daca mergi incet din cauza aglomeratiei, te opresti des la semafor, faci plecari multe de pe loc cand turezi motoru dar nu ai inca viteza ti se incalzeste, + ca mai ii o chestie....si cu iesitul in afara...am fost cu un prieten pana in statiunea montana aflata la 15 km de petrosani, statiunea Parang, drum asfaltat, destul de bun...a trebuit sa ne oprim de 2 ori ca lui ii fierbea apa in vas....si panta nu pot sa zic ca ii foarte mare....apoi pt cei care stiu pe aici zona Pestera bolii, odata am fost pana acolo si iar i s-a supraincalzit motorul....in final dupa ce s-a racit am plecat din nou, pe drum s-a crapat un furtun de ulei, cred ca de la temperatura, si i s-a blocat motoru. a trebuit sa il trag pana acasa 15 km........oricum....trebuie sa aveti grija cei care aveti radiatorul in spatele rotii din fata, cum e la multe aprilia(el are tot aprilia) sau si la gilera runner, pt ca daca mereti si pe drumuri cu noroi se depune noroi acolo si adio racire...la el asa a fost..... ce concluzie trebuie eu sa trag de aici ?? .. in fine ! eu am spus ce am spus .. din propria experienta .. si logik (poate e gresita logica mea) dar crede-ma mi-au trecut destule motoare prin fata ochilor .------>> numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GeorGEBlaCKRidER Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 borosescule....gandestete si u un pikuz logic...in oras...uite ca bucurestiul, ca majoritatea sunt de acolo, daca mergi incet din cauza aglomeratiei, te opresti des la semafor, faci plecari multe de pe loc cand turezi motoru dar nu ai inca viteza ti se incalzeste, + ca mai ii o chestie....si cu iesitul in afara...am fost cu un prieten pana in statiunea montana aflata la 15 km de petrosani, statiunea Parang, drum asfaltat, destul de bun...a trebuit sa ne oprim de 2 ori ca lui ii fierbea apa in vas....si panta nu pot sa zic ca ii foarte mare....apoi pt cei care stiu pe aici zona Pestera bolii, odata am fost pana acolo si iar i s-a supraincalzit motorul....in final dupa ce s-a racit am plecat din nou, pe drum s-a crapat un furtun de ulei, cred ca de la temperatura, si i s-a blocat motoru. a trebuit sa il trag pana acasa 15 km........oricum....trebuie sa aveti grija cei care aveti radiatorul in spatele rotii din fata, cum e la multe aprilia(el are tot aprilia) sau si la gilera runner, pt ca daca mereti si pe drumuri cu noroi se depune noroi acolo si adio racire...la el asa a fost..... hmmm ... in 15 km? oprire de 2 ori ... nu ar trebui sa fac nici una ... eu faceam 15 km din care 10-12 numai in blana ... toata vara ... pana iarna ... si var anici o problema de supraincalzire nu aveam ... si am racire pe aer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C.J. Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 poi sa fiu mai concis...ii ca fiecare are dezavandaje si avantaje...dar parerea mea este ca cel mai bun siste de racire este cel pe lichid DAR sa aiba neaparat electroventilator...si daca are radiatorul jos sa mai si curete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brick23 Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 Hai ma gata,schimbati subiectul ,vad ca fiecare spune ca sistemul de racire de pe scuterul sau este cel mai bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvy Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 poi sa fiu mai concis...ii ca fiecare are dezavandaje si avantaje...dar parerea mea este ca cel mai bun siste de racire este cel pe lichid DAR sa aiba neaparat electroventilator...si daca are radiatorul jos sa mai si curete si ce as putea pune la radiator sa nu se murdareasca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brick23 Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 si ce as putea pune la radiator sa nu se murdareasca? Incet incepe sa se schimbe subiectul. Nu prea ai ce sa pui,doar sa incerci si tu sa mergi pe uscat,si cand se murdareste sa il speli. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borosescu Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 Hai ma gata,schimbati subiectul ,vad ca fiecare spune ca sistemul de racire de pe scuterul sau este cel mai bun. nu domnu Brick..!! eu nu zic asta pt ca e al meu cu lichid ci doar pt faptul ca este net superior celui cu aer ... ---->> aa .. si am uitat baieti ..sa vad spun !! (asta daca nu stiati) Conteaza enorm ce lichid e pe instalatie si cu asta CHIAR AM TERMINAT ...) nu mai postez in legatura cu acest subiect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvy Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 Incet incepe sa se schimbe subiectul. Nu prea ai ce sa pui,doar sa incerci si tu sa mergi pe uscat,si cand se murdareste sa il speli. as incerca sa merg pe uscat daca ar fi asfalt la mine pe strada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brick23 Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 @Borosescu: Foarte mare dreptate ,trebuie pus lichid special in radiator. @Razvy:Muta-te in Bucuresti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvy Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 @Borosescu: Foarte mare dreptate ,trebuie pus lichid special in radiator. @Razvy:Muta-te in Bucuresti acolo nu il murdaresc da in 2 saptamani il sparg la gropile ce is acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brick23 Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 Cred ca ar trebui sa iti cumperi elicopter razvy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvy Postat Martie 20, 2008 Share Postat Martie 20, 2008 Cred ca ar trebui sa iti cumperi elicopter razvy maine ma duc sa dau comanda de unu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiand Postat Martie 21, 2008 Share Postat Martie 21, 2008 maine ma duc sa dau comanda de unu mijto semnatura Razvy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.