Sari la conținut

Sarituri, aterizari


Postări Recomandate

intrebare: ce faci sa aterizezi mai usor?

la sariturile scurte nu sunt probleme dar cum faci la cele mai lungi ?

 

nu intreb neaparat de distributia greutatii ( desi sunt binevenite sfaturi si pe tema asta)

cat si mai ales cum faci sa nu rupi aderenta la contactul cu solul...

 

stiu ca e o chestie in legatura cu ambreiajul si acceleratia dar nu prea am chef sa testez pe pielea mea.

 

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(Si) de aceea la motocross se folosesc suspensii cu arcuri mai tari. Cu un DRZ sau alt enduro daca sari mai mult de un metru in aer trebuie musai o aterizare pe panta descendenta, front wheel first.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legatura este, draga xorx, strict in sensul de a atrage atentia ca la cross, pe langa un material tehnic de calitate, trebuie si o conditie fizica f buna.in poza se vede ca scutul motor/cadrul are contact cu solul, comprimarea si socul pe care le simte pilotul fiind maxime in momentul surprins in fotografie, mai ales la o saritura care nu are aterizarea pe panta trambulinei.

sariturile de genul celor din fotografie NU ar trebui exersate decat dupa pregatire anterioara serioasa, ideal antrenament de motocross. ideal este sa se mearga progresiv cu marimea trambulinelor.

chiar te poti face praf daca ai gresit ceva la desprindere sau in aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca la intrebarea "care e tehnica sariturilor" raspunsul "ai grija la conditia fizica, starea suspensiilor si la siguranta ta" este un raspuns on-topic, poate asa este, eu insa nu cred ca daca cineva se uita oricit de mult la poza aia va intelege cum sa sara.

raspunsul cu adevarat util este in al doilea post, acolo unde este un link in care se explica (pe scurt) despre sarituri si aterizari.

sunt sigur ca or sa mai apara si alte raspunsuri bune, care dupa ce le citesti te poti duce sa incerci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt sigur ca or sa mai apara si alte raspunsuri bune, care dupa ce le citesti te poti duce sa incerci.

 

Eu zic ca mai bine te duci la Ciolpani si faci niste lectii cu Raduta si ai rezolvat problema.

Poti sa citesti tot internetu si tot nu inveti cat intr-o ora pe un circuit cu un meserias langa tine :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:P

Eu zic ca mai bine te duci la Ciolpani si faci niste lectii cu Raduta si ai rezolvat problema.

Poti sa citesti tot internetu si tot nu inveti cat intr-o ora pe un circuit cu un meserias langa tine :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspunsuri. :P

 

ideea e ca faceam enduro peisagistic - traseu la prima vedere - urcare si creasta s-a terminat nesimtit de repede si abrubt.

si eu m-am trezit zburand prin aer iar aterizarea destul de brutala.

 

nu am cazut dar a trebuit sa ma lupt sa tin motorul sub mine si pe mine pe motor. un fel de high side ca spatele tot vroia sa fuga in fata ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai la o urcare la prima vedere in nici un caz nu trebuie sa sari la terminarea ei. Daca se termina brusc cu peretele Vaii Albe pe parte cealalta? Mai bine reduci gazul la terminarea urcarii, cu riscul sa nu termini urcarea, dar poti sa arunci o privire peste buza si sa mai incerci o data urcarea, in cunostiinta de cauza de data asta. Parerea mea.

Poza lui Soso surprinde un rider care, fara indoiala, a gresit saritura respectiva. Cat de performante ar fi suspensiile de motocross, nu ai voie sa le soliciti in halul ala. Precis e vorba de o saritoare d-aia trapez in sectiune longitudinala (nu stiu cum se numesc, poate table jumps) si riderul nu a avut viteza suficienta. Si a aterizat pe partea orizontala, nu pe panta descendenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca la intrebarea "care e tehnica sariturilor" raspunsul "ai grija la conditia fizica, starea suspensiilor si la siguranta ta" este un raspuns on-topic, poate asa este, eu insa nu cred ca daca cineva se uita oricit de mult la poza aia va intelege cum sa sara.

raspunsul cu adevarat util este in al doilea post, acolo unde este un link in care se explica (pe scurt) despre sarituri si aterizari.

sunt sigur ca or sa mai apara si alte raspunsuri bune, care dupa ce le citesti te poti duce sa incerci.

pana cand dreptatea nu va emana dintr-o singura sursa, parerea ta e subiectiva. nu ai experienta necesara sa iti dai cu parerea despre sariturile de cross.cine se uita la poza respectiva poate,daca are capacitate de intelegere mai mare decat a ta, sa inteleaga cum sa nu sara, sau ca sariturile genereaza solicitari f mari. eu nu mai am rabdarea necesara sa ii explic unui lenes ce inseamna sa vrei cu adevarata sa afli ceva.exista atata informatie deja prezenta pe net incat imi e sila sa mai caut link-uri pt fiecare nou venit, sau nou "trezit" care vrea sa sara cu drz. fiecare e liber sa mearga cu motoreta lui asa cum considera, insa nu inseamna ca o si face corect. cam asta e treaba, sper ca acum ai reusit sa intelegi, nu imi doresc o polemica publica doar pentru ca ai tu ceva de impartit cu mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul raspuns se explica o chestie care mie mi s-a parut interesanta si de baza, aterizarea trebuie sa te prinda cu acceleratia deschisa, in felul asta scapi de rebound si nu te arunca. E adevarat ca din ce zicea initiatorul topicului, pe el l-a cam luat prin surprindere finalul urcarii si poate doar o experienta f lunga l-ar fi scutut de cazatura dupa rebound.

Cred ca de fapt topicul nu este despre sarituri/aterizari gen cross ci mai degraba despre ce se mai poate face cind...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care vrea sa sara cu drz.

 

lasa ca sarituri de alea cu h <= 1m si L <= 5m faci lejer si cu drz, nu asta e problema.

 

de data asta am zburat prin aer de am avut timp sa constat ca roata spate se tureaza in nestire ( ca tineam gazu' constant ) asa ca am tras ambreiaju' sa vad ce se intampla...

s-a intamplat ca la contactul cu pamantul motorul sarea in toate partile si eu odata cu el.

 

de aia intrebam ca eram curios cum fac profesorii aia de zboara n metri si aterizeaza ca un fulg.

 

 

 

ps. ieri am urcat pe un ktm300. bicicleta pe langa drz.

abia atunci mi-am dat seama cat sunt de capabil de fapt... :laugh: :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eram curios cum fac profesorii aia de zboara n metri si aterizeaza ca un fulg.

 

 

 

ps. ieri am urcat pe un ktm300. bicicleta pe langa drz.

abia atunci mi-am dat seama cat sunt de capabil de fapt... :laugh: :P

- aterizeaza in acceleratie , roata genereaza forta de impingere, suspensia spate ramane comprimata si se anuleaza astfel rebound-ul de spate, de zici ca au lipici pe saritoare. Atentie insa, aterizarea chiar nu e ca un fulg, iti sare smaltul de pe toti dintii (eventual cu tot cu dinti :D ) daca ratezi partial sau total saritura.

- e bine ca poti deschide ochii si nu esti focusat pe drz, insa strict pt enduro "peisagistic" e probabil cea mai buna alegere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Intrebare: cele explicate de Raduta sunt valabile si la vaci de 200 de kile? Sau e tehnica aplicabila numai mobrelor de cross sau hard-enduro? Ma gandesc la greutatea redusa, la distribuirea pe axe, la inaltimea centrului de greutate... Am tot incercat ceva desprinderi acum cateva zile si, de cele mai multe ori, aterizarea a fost pe roata fata. Acum, citind mini-tutorialul ala ma gandesc ca probabil teama ma facea sa las gazul la desprindere.

Oricum vreau neaparat sa mai incerc daca o sa mai prind vreme uscata toamna asta, dar trebuie neaparat sa-mi intaresc atat furca cat si amortizorul spate, acum am fost cu ele neutre (presiune normala pe fata si setare medie pe spate) si se simtea ca erau prea moi pentru alea 260 de kile pe care le suportau la aterizari. Chiar, cate atmosfere sa bag in furca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: cele explicate de Raduta sunt valabile si la vaci de 200 de kile? Sau e tehnica aplicabila numai mobrelor de cross sau hard-enduro? Ma gandesc la greutatea redusa, la distribuirea pe axe, la inaltimea centrului de greutate... Am tot incercat ceva desprinderi acum cateva zile si, de cele mai multe ori, aterizarea a fost pe roata fata. Acum, citind mini-tutorialul ala ma gandesc ca probabil teama ma facea sa las gazul la desprindere.

Oricum vreau neaparat sa mai incerc daca o sa mai prind vreme uscata toamna asta, dar trebuie neaparat sa-mi intaresc atat furca cat si amortizorul spate, acum am fost cu ele neutre (presiune normala pe fata si setare medie pe spate) si se simtea ca erau prea moi pentru alea 260 de kile pe care le suportau la aterizari. Chiar, cate atmosfere sa bag in furca?

 

Pai tehnica e aplicabila tuturor motocicletelor. Problema la astea grele este ca, de multe ori, chiar daca tragi de gaz inainte de desprindere, din cauza greutatii mari ai motocicletei, nu ai aderenta suficienta la roata spate si pierzi "kick-ul". Iar apoi, in aer, fata va cade ca un bolovan. Cu consecinte nasoale daca viteza a fost mare si saritura inalta.

Alt aspect: trebuie sa fi pozitionat pe sa cat mai in fata sau, cel mai bine, ridicat in scarite si intr-o pozitie neutra. Adica nici prea in fata nici prea in spate. Daca stai pe sa in spate sau semi-ridicat, cu fundul deasupra partii din spate a seii, motocicleta te poate catapulta intr-un frumos salt mortal in fata:

Si nu in ultimul rand, suspensiile vacilor nu sunt proiectate pentru sarituri. Pur si simplu vaca e mult prea grea pentru sarituri. Chiar si suspensile care echipeaza LC8-urile (fara indoiala cea mai offroad vaca) au de suferit dupa sarituri repetate. Pun pariu ca tipul din "hooligan ride" si-a bagat suspensiile in service dupa doua - trei iesiri de tipul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tehnica e aplicabila tuturor motocicletelor. Problema la astea grele este ca, de multe ori, chiar daca tragi de gaz inainte de desprindere, din cauza greutatii mari ai motocicletei, nu ai aderenta suficienta la roata spate si pierzi "kick-ul". Iar apoi, in aer, fata va cade ca un bolovan. Cu consecinte nasoale daca viteza a fost mare si saritura inalta.

Alt aspect: trebuie sa fi pozitionat pe sa cat mai in fata sau, cel mai bine, ridicat in scarite si intr-o pozitie neutra. Adica nici prea in fata nici prea in spate. Daca stai pe sa in spate sau semi-ridicat, cu fundul deasupra partii din spate a seii, motocicleta te poate catapulta intr-un frumos salt mortal in fata:

Si nu in ultimul rand, suspensiile vacilor nu sunt proiectate pentru sarituri. Pur si simplu vaca e mult prea grea pentru sarituri. Chiar si suspensile care echipeaza LC8-urile (fara indoiala cea mai offroad vaca) au de suferit dupa sarituri repetate. Pun pariu ca tipul din "hooligan ride" si-a bagat suspensiile in service dupa doua - trei iesiri de tipul asta.

Multumesc, multumesc, Andrei. Oricum n-am avut niciun gand sa abordez vreo saritura cat de mica cu curru pe sa. Oricum o sa incerc sa intresc amortizoarele data viitoare, sa vad diferenta. Poate ne mai vedem pe acolo.

Mesaj completat

~0,4-0,6 bar

OK, deci o sa bag 0.5, sa vad cum e. Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...