Sari la conținut

Rateuri cand tai gazul.. De ce?


claudiu-r
 Share

Postări Recomandate

Nu intotdeauna. Si daca ai amestec prea bogat poti avea parte de pacanituri. In functie de temperatura galeriilor si tobei, mixtura se poate aprinde cand intra in contact cu aerul.

totusi de ce pacane si la amestec prea sarac?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 60
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gazele rezultate in urma unui amestec sarac sunt mai fierbinti, deci temperatura galeriilor si tobei o sa fie mai mare, sporind sansele ca gazele sa se reaprinda. Cel mai adesea asta se intampla.

 

FZ6-ul meu pacane din cauza amestecului prea bogat. IMHO ;)

Editat de Zircon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai pentru asta trebuie sa stii cum e facut si cum functioneaza un carburator.

cind inchizi gazul se inchide clapeta de acceleratie dar ramine circuitul de ralanti, ca altfel ti s-ar opri motorul de tot. unele carburatoare (de exemplu CVK32 nu stiu sa aiba) au un circuit suplimentar de imbogatire a amestecului cind lasi in frina de motor, pentru ca atunci circuitul de ralanti nu poate furniza destula benzina pentru turatia respectiva si astfel merge sarac.

eu abia am inceput sa invat ce e intr-un carb asa ca e posibil sa si gresesc dar exista destule site-uri.

exact de ce pacane de la amestec sarac nu stiu exact, chiar as vrea sa stiu si eu.

 

nu inteleg de ce ar exista un sistem de imbogatire pe frana de motor , cand, chiar si un amestec sarac este inutil, eu am o banuiala ca unele motoare nu dau nici benzina nici scanteie pe frana de motor.

 

desigur ca exista informatii pe net, doar ca sunt specifice pt anumite modele, iar cele generale sunt prea putin documentate.

 

prefer sa imi explice cineva care cunoaste aceste chestiuni, decat sa trag eu concluzii gresit de pe net.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gazele rezultate in urma unui amestec sarac sunt mai fierbinti, deci temperatura galeriilor si tobei o sa fie mai mare, sporind sansele ca mixtura sa se reaprinda. Cel mai adesea asta se intampla.

fix la asta m-am gindit si eu. intre timp am gasit asta pe Wikipedia:

Backfire in an automobile engine typically results from various malfunctions related to the air to fuel ratio. Backfiring can occur in carbureted engines that are running lean where the air-fuel mixture has insufficient fuel and whenever the timing is too advanced. As the engine runs leaner or if there is less time for the fuel to burn in the combustion chamber, there is a tendency for incomplete combustion. The condition that causes this is a misfire. The result of a misfire or incomplete combustion is that unburned fuel or flammable hydrocarbons are delivered to the exhaust manifold where it may ignite unpredictably. Another backfire situation occurs when the engine is running rich (with excess fuel) and there is incomplete combustion during the Otto cycle, with similar results.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Back-fire

 

 

e destul de logic, produsele de ardere incompleta sint inflamabile. si faza cu avansul e de notat. eu am Bandit din '98 cu carburatoare fara TPS si piriie destul de tare pe frina de motor, mai ales in turatii medii-mari. am mai mers si cu un Bandit din 2001, care are TPS pe carburi. ala nu pacane deloc. e drept ca ala are toba stock iar eu aftermarket. dar mi-amintesc ca parca al meu piriia si cu toba stock.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gazele rezultate in urma unui amestec sarac sunt mai fierbinti, deci temperatura galeriilor si tobei o sa fie mai mare, sporind sansele ca gazele sa se reaprinda. Cel mai adesea asta se intampla.

 

FZ6-ul meu pacane din cauza amestecului prea bogat. IMHO ;)

adică mixtura va arde de 2 ori ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai calat motorul? Adica motorul nu se mai invarte?

Da, se oprise de tot. (scuze daca nu asta inseamna 'calat')

Mesaj completat

Ai probleme cu membrana asta, de pe circuitul de imbogatire a amestecului la mersul in frana de motor. Am avut fix aceeasi problema la un XTZ, care are motorul si carburatoarele identice cu SZR-ul.

 

Membrana aia "da benzina" cand inchizi acceleratia si in cazul tau, iti da prea multa sau prea putina...

Mi-a mai spus cineva acelasi lucru. Multumesc! Sper sa fie asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adică mixtura va arde de 2 ori ?

 

Unul din rolurile catalizatorului este sa transforme carburantul nears (hidrocarbura) in dioxid de carbon si apa. In momentul in care il dai jos ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu.

"murit motorul" e murit motorul.

calat e cand se blocheaza pistonul in cilindru de la dilatatie excesiva, dar la racire se misca din nou

gripat = cazul de mai sus dar in care ramane lipit.

 

Eu zic sa intre initiatorul sa spuna ce a vrut sa spuna, ce i-a spus mecanicul - altfel vorbim singuri.

Scuze.. mi-am retras cuvintele. Credeam ca se subintelege fiindca am mentionat ca o repornisem si au inceput problemele.

Mesaj completat

(Buna precizarea insa eu stiu despre ce este vorba :P)

O combinatie de factori si confuzie de la DEX cumparat din benzinarie. A calat un shtoi, n-a calat nimic... i-a murit motoru de fapt dar na... el voia sa para ca vorbeste despre meteorit prins cu mana. Intelegi tu.

Nu am nimic de demonstrat, stai calm. Vreau doar sa-mi rezolv problema. Murise, nu se calase. Scuze

Mesaj completat

Cel mai probabil omu s a ncurcat in termeni. Daca se cala (foarte putin probabil sa faci asta in relanti, la semafor), nu o mai pornea.

Exact!

Mesaj completat

Am o Yamaha SZR 660.

Am calat motorul la un semafor, am repornit-o si am remarcat ca s-a schimbat ceva.. Adica: cand accelerez fuge bine dar cand tai gazul da rateuri, pocneste si nu mai tine la ralenti.. Am dus-o la mecanic si astept un verdict.

La ce sa ma astept?

 

A MURIT motorul fratilor ;)... nu 'calat', caca-m-as pe el calat :)

Eu cred ca e o probl de alimentare, asa cum majoritatea ati precizat! Sper sa am un raspuns azi de la mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A MURIT motorul fratilor ;)... nu 'calat', caca-m-as pe el calat :)

Eu cred ca e o probl de alimentare, asa cum majoritatea ati precizat! Sper sa am un raspuns azi de la mecanic.

 

Am patit-o si eu cand ma jucam cu diverse reglaje pentru pilot screw. Cu cat era mai sarac amestecul, murea din senin sau dupa o repriza mai turata. Pe masura ce i-am dat mai multa benzina din reglaj fenomenul se manifesta mai rar pana a disparut, deci la tine sunt sanse mari sa fie mai multe probleme, cel putin din reglaje. Vezi cum arata membrana, daca ii ciupita, crapata, etc. Schimb-o daca este cazul, regleaza carburatorul dupa manualul de reparatie si dupa n-ar trebui sa mai ai probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit-o si eu cand ma jucam cu diverse reglaje pentru pilot screw. Cu cat era mai sarac amestecul, murea din senin sau dupa o repriza mai turata. Pe masura ce i-am dat mai multa benzina din reglaj fenomenul se manifesta mai rar pana a disparut, deci la tine sunt sanse mari sa fie mai multe probleme, cel putin din reglaje. Vezi cum arata membrana, daca ii ciupita, crapata, etc. Schimb-o daca este cazul, regleaza carburatorul dupa manualul de reparatie si dupa n-ar trebui sa mai ai probleme.

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No, nu fi suparat pe oameni. E un caz tipic in care timpul si interesul aratat de membrii forumului sunt mai mai mari decat cel al inițiatorului topicului.

Deloc! dar dupa cum vezi sunt pe forum de 3 zile si inca nu stiu cum sa-l folosesc (nu am fost anuntat prin e-mail ca mi s-a raspuns la subiect).. din greseala am vazut ca am atat de multe informatii, pe care, te rog sa ma crezi, le consider importante!!

Mesaj completat

:crack:

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adică mixtura va arde de 2 ori ?

 

Nu, in prima faza in cilindru nu arde deloc - amestecul de gaz/aer e prea sarac in benzina sa fie aprins de bujie, apoi cand este evacuat in toba se acumuleaza, da de aer si face poc - o sa vedeti ca parturile nu au nici un caz frecventa de rotatie a motorului.. ci sunt mai rare.

Mesaj completat

Am patit-o si eu cand ma jucam cu diverse reglaje pentru pilot screw. Cu cat era mai sarac amestecul, murea din senin sau dupa o repriza mai turata. Pe masura ce i-am dat mai multa benzina din reglaj fenomenul se manifesta mai rar pana a disparut, deci la tine sunt sanse mari sa fie mai multe probleme, cel putin din reglaje. Vezi cum arata membrana, daca ii ciupita, crapata, etc. Schimb-o daca este cazul, regleaza carburatorul dupa manualul de reparatie si dupa n-ar trebui sa mai ai probleme.

 

Cand o sa inteleaga oamenii de pe planeta ROMANIA ca acel surub "pilot screw" nu regleaza nici aer nici benzina individual... este surub de amestec la relanti.

 

Amestecul este deja format iar acel surub este ca un robinet (mai mult sau mai putin) de AMESTEC.

Nu poti spune ca e surub de AER sau surub de BENZINA pentru ca NU E. Cu surubul ala reglezi cat amestec dai la relanti.

Chiar denumirea de PILOT screw descrie ce face.

Carburatorul are 2 circuite, cel principal si cel PILOT (cel de mers la relanti)

Cu surubul Pilot reglezi cat din cursa acceleratiei va avea influenta circuitul pilot. Altfel spus, cu acel surub "dai mai tare sau mai incet" circuitul PILOT in functionarea generala a carburatorului.

Daca il strangi la maxim nu o sa mai ai relanti deloc.

Daca il deschizi de tot o sa ai un relanti mare mare..

 

completare:

raportul aer/benzina pe circuitul pilot e dat de marimea jicloarelor de aer si de benzina de pe acest circuit.

vrei amestec mai bogat sau mai sarac pe relanti - schimbi/cureti/largesti acele jicloare.

raportul e prestabilit din fabrica.

 

Mesaj completat

Am facut si o schema sa se inteleaga mai bine. :crack:

post-7046-1286438750_thumb.jpg

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, Belbody are dreptate, dar mai e ceva.

dind ralantiul mai tare din suruburile pilot o sa trebuiasca sa compensezi din surubul de ralanti. care nu stiu ce face la alte carburi, dar la ale mele pur si simplu impinge fluturasii. adica e ca si cum ai misca acceleratia. miscind fluturasii o sa ai ceva mai mult aer zic eu, pentru ca nu cred ca influenteaza acul de dozaj si jetul lui la deschidere f mica a fluturasilor. deci intr-un fel tot o sa influentezi amestecul.

corectati-ma daca gresesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect.

 

Da, la majoritatea carburilor surubul de relanti asta face.. - intredeschide putin clapeta/le/sertarasul/le de acceleratie.

 

Reglajul ideal la relanti e o combinatie de cele doua suruburi.

Cel mai usor e sa reglezi pe cel pitlot la 2,5 ture deschis iar apoi stabliesti relanti-ul din cel de relanti.

 

Daca ai partzuri te mai joci cu cel PILOT juma de tura sau 1 tura deschis sau inchis dupa caz.

De fiecare data cand rotesti pe cel PILOT relantiul va creste putin sau va scadea.. compensarea pana la turatia ideala se va face din cel de relanti. Asta e tot, nu e mare filozofie..

 

Am mai zis.. cand aud de "reglat carburator" sau "reglat amestec" mi se ridica parul in cap. Nu ai ce regla la carburile moderne.

La monocilindre sau la motociclete mai vechi mai ai un ac de dozaj reglabil.. dar cam atat.

Cand ai mai multe carburi intervine sincronizarea, dar aia e alta poveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai totusi ai ce regla, dar termenul e impropriu.

poti sa schimbi jicloarele, poti sa schimbi acul de dozaj, poti sa dai acul de dozaj mai sus sau mai jos, poti sa umbli la nivel, poti sa maresti gaura in suber, poti sa schimbi arcul suberului. adica kit dynojet/factory pro etc :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gazele rezultate in urma unui amestec sarac sunt mai fierbinti, deci temperatura galeriilor si tobei o sa fie mai mare, sporind sansele ca gazele sa se reaprinda. Cel mai adesea asta se intampla.

 

FZ6-ul meu pacane din cauza amestecului prea bogat. IMHO :crack:

 

scoate si fum nergru ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut,

Eu am o Honda VT 600c si am aceeasi problema, pocane pe decelerare, la inceput mi s-a parut grav si urat, apoi intreband pe diversi care mi-au zis ca-i normal la choppere m-am mai linistit si deja m-am obijnuit sa faca asa. Dar acum 5 minute am descoperit topicul asta si iar am o problema cu faptul ca nu cred ca ok sa dea rateuri. Deci "eu cu cine votez"?

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...