Sari la conținut

Reparatii Ad-hoc


legionaru
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

M-am uitat pe aici, dar nu am vazut sa fi scris cineva despre subiectul asta (daca da, inseamna ca sunt chior si imi cer scuze).

 

Pe scurt: va plimbati cu comunista din dotare si deodata apare o problema oarecare la motocicleta. Ce reparatii ad-hoc, de moment ati facut, ca sa puteti ajunge la destinatie? Prinde bine celor care abia si-au luat comuniste si s-ar putea sa dea peste o problema si sa nu realizeze ca poate rezolva f usor problema ca sa ajunga la un service sau acasa.

 

Incep eu:

 

1. Vineri, 01.09.06 (a doua zi de cand mi-am ridicat permisul de la Politie), ma deplasam tacticos cu Nipra din dotare spre scarbici ( al 2-lea drum cu motorul ca sofer ). Ajung in fata firmei, trag ambreiajul ca sa debraiez si culmea, se rupe cablul din maneta (de fapt am constatat ulterior ca iesise din "tumburusul" care tinea cablul in comanda). Ce am facut? Am sacrificat frana fata, luand capul de cablu de la roata.

 

2. Luni, 04.09.06, ma deplasam catre Etrusco pentru a ma intalnii cu Dacii, cand deodata, abia trecand de Unirii catre Alba Iulia, la jumatatea distantei intre intesectia de la Unirii si cea de la fostul magazin Junior, constat ca acceleram in gol (maneta se innvartea in gol si facea cursa completa. Am debraiat si am mers asa cat m-a tinut impulsul. Bineinteles ca nu a fost suficient de mare sa ajung pana la mini parcarea din fata eternei Biblioteci, vis-a-vis de Junior, asa ca a trebuit sa mai imping la ea. Demontez capacul comenzilor de pe dreapta si observ ceva ce m-a facut sa imi pun mainile in cap: se rupsese tablita care facea legatura intre manson si lantul de care sunt prinse cablurile de acceleratie. Am incercat diverse metode, cum ar fi prinderea cu un colier ce intamplator il aveam la mine (era prea mare, deci nu am rezolvat nimic), am incercat o prindere cu niste coliere PVC ("soareci de plastic"), dar erau prea subtiri si nu rezistau (ptr legat cabluri la calculatoare sunt excelenti, dar aici nexam). Intre timp au sosit si Ares si Escu (au oprit fara sa ma recunoasca, doar ca au vazut un motociclist mesterind la motor :baldy: ), fapt care mi-a ridicat un pic moralul. Au venit si ei cu cateva idei, dar nematerializabile. Pana la urma, scotocind si prin trusa de IT (unde am suruburi de calculator, cabluri IDE, SATA, audio de CD-ROM, etc), imi sar ochii pe un amarat de cablu audio de CD-ROM si imi vine o idee, materializata f repede: leg cablul de prima za a lantului si apoi fac un fel de lat si il prind de mansonul de cauciuc, tinand-ul totodata si sub palma, ca sa previn alunecarea cablului. Uite ca a mers si asa am mers destul de mult in ziua aia. Trebuia sa fiu atent sa nu alunece cablul prea mult. Deci pana la urma o amarata de sarma m-a scos din belea. Precizez ca nu am mai pus capacul comenzii dreapta la loc ca doar era cablul ala acolo, iar butonul de oprire al motorului oricum e defect (de fapt lipsa din dotare), asa ca am mers fara (bine ca nu a plouat, dar atunci existau eternele pungi de plastic).

Editat de legionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...jumatate de ghidon(partea drepta , cea cu acceleratia...) rupt!

legat cablul de acceleratie la levierul de frana care a fost fixat pe ciotul de ghidon ramas, si accelerat cu 'frina'.venit acasa din Targu Lapus fara probleme...

Cauciuc pe fata explodat de la batrinete....camera iesita :baldy: ...dezunflat, legat de mai multe ori cu banda izolatoare, apoi cu cablul de la frana de mana( care freca foarte interesant in aripa din fata) unflat la loc si venit acasa.

Rezervor gaurit cu multa benzina pe cracul sting!Gasita gaura (mare noroc) care era aproape de una din prinderi, smulsa limba de piele de pantof, saltat putin rezervorul de pe prindere, introdusa limba , strans la loc, venit acas'....

 

Cabluri de acceleratie si ambreiaj , de rezerva musai.Gata pregatite pentru a fi montate.Niste bucati de sarma nu strica, daca nu legi ceva cu ele , poate ceri curent de la un crestin.Foarte folositor este si un set asortat de diverse suruburi/piulite, un capat de panza de bonfaier , doua pile mici, o rola de banda adevarata...o pungulita cu dero, un set de petice...o punga cu seminte(si/sau o bucata de slanina cu o coaja de paine...)si foarte folositor este un bec de 12v/2W cu doua fire mai lungi daca ajungi in nocturna cu reparatiile...

.. :cheers: cu timpul cei care devin profesionisti , nu mai au nevoie de bec pentru nocturna!

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dadeam o tura cu troaca de rigoare si deodata se opreste. Dau 342352 de pedale si nimic. Scot bujiile, si contrar asteptarilor erau uscate. De aci am tras concluzia ca nu se mai alimenteaza. Intorc carbul pe-o parte si dau camera jos. Pana aici totul in regula. Am luat pompa cu care umflu rotile si am dat cateva pompe cu reductia pusa pe fiecare jiglor in parte, ca sigur unu e infundat. Am pus camera la loc. si surprinzator a pornit si motorul a mers chiar mai bine ca inainte.

 

Drobule, un Nokia cu lanterna nu e bun in loc de bec? :baldy:

Editat de Auxois350
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Drobule, un Nokia cu lanterna nu e bun in loc de bec? :cheers:

Incredibil!Asta am descoperit si eu recent!M-am scos! :baldy:

....plus ca mai pot verifica si cuplajele prin fibra optica de la tigăile pe care mă chinui sa le repar zilnic...

..băi ce telefoane fac ăstia astăzi!

Astept modelele cu desfăcător de beri si cu set de surubelnițe! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cablu ambreiaj rupt/smuls din capsa - piulita metric 3 sau 4 (in functie de cablu) batuta pe cablu cu ciocanul sau cheia de bujii - tine mai bine ca la un cablu nou

incarcare dusa - tras un fir de la baterie pina in bobina si mers pina acasa (valabila pe distante mici)

daca ai "norocul"sa ramai fara incarcare prin tara este indicat sa ai un prieten de la care sa iei bateria pina se incarca a ta pe motoreta lui sau daca esti singur sa cauti un magazin de unde sa cumperi o baterie de masina (cea mai mica pe care o gasesti)

sarma (de preferat moale) si patent de nelipsit la drum - poti lega aproape orice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am comunista, dar am o poveste.

10 km pana la destinatie, cand ajung la jumatatea drumului se rupe cablu de acceleratie :baldy: de fapt chiar se facuse verde la semafor si eram primul. cand sa plec, acceleratia se invarte in gol. trag pe dreapta si aveam de ales intre impins 5 km acasa sau impins 5 km spre destinatie. dupa vreo ora, de nervi si oboseala am ales sa il repar romaneste, am scos din teaca cablul de acceleratie, l-am infasurat pe pumn (mare greseala sa indoi cablu, l-am belit tot, dar tot imi aluneca si numa asa a mers). cot sprijinit in rezervor, condus cu mana stanga pana acasa, cu dreapta trebuia sa trag puternic de cablu ca sa accelerez. imi venea sa ii dau foc, dar acum ma bucur ca m-am descurcat :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cablu rupt (frana/ambreiaj) solutia = set de reparatie cu pastila mecanica si cablu de otel. cod louis 10019100 (bagati la cap si astia cu japo care au comenzi pe cablu, altfel o sa plangeti)

 

Pai a trebuit Apasu sa mi-o duca pana la ITP acu vreo luna si cand sa o pregatesc cu o seara inainte, s-a rupt cablul de frana. Am folosit kitul ala de reparatii (l-am comandat odata cu echipamentul si acu vreau sa mi mai comand inca 2, ca prind bine) sa repar frana, iar la munca am plecat fara nici o scula. Am folosit unul din capetele respective la faza cu ambreiajul, ca fara ambreiaj nu puteam sa merg, dar fara frana fata da. Dar uita-te in catalogul pdf, la aceeasi pagina (sau descarca doar pagina aia) si vezi ca mai are si per bucati diverse maruntisuri care se gasesc si in kit-ul de reparatii.

Editat de legionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am plekat din constanta la 2 mai cu motoru` si la 23 aug s-a spart un piston! am scos bujiile am observat ca pe dreapta nu mai aveam compresia dar motorul mergea adik se invartea usor..... am inchis benizna pe dreapta cu un surub care l-am folosit dop pt furtun si am plekat intr-un piston pana la 2 mai unde am schimbat la baieti pistonul.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ramas in drum in diverse ocazii mai mult sau mai putin tampite:

 

- cu Niprul de 3 ori - de 2 ori pana de benzina (a prostului) :angryfire: si odata nu stransesem platoul de la aprindere si nici centrifugalul (am uitat) si nu aveam nici o scula la mine, noroc ca nu eram departe de unde lucra tata si am lasat-o in parcare acolo fir-ar a dreaq (dar ea saraca nu avea nici o vina).

 

- cu IJ-ul de 2 ori: odata s-a phutut cablul de ambreiaj si nu aveam la mine -> chemat Alekul sa vie cu cablu nou nout de la Tunaru la 10 noaptea in Februarie, si a venit, in 2 minute eram deja la drum din nou; alta data a sarit o borna de la baterie si nu mai pornea -> m-am enervat in pripa si am dat cu casca de pamant care s-a crapat la bot! :angryfire: Oricum era o porcarie... mai mult sau mai putin.

 

- cand aveam CZ: 2 pene de cauciuc, 1 data mi-a sarit axul de la roata spate dar n-am venit gramada, am ramas fara incarcare la mama dreaq in padure la Chiajna, mi-a cazut farul de 2 ori... :angryfire: (pe vremea aia nici n-aveam permis, ma dadeam pe coclauri)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

*Cu Ijul: acu 2 ani am facut dublu scurt circuit noaptea in padurea Baneasa si ploua. Am lasat motorul in poarta gradinii zoologice si am venit a doua zi. Eram varza, nici acu nu le am cu electrica, am chemat ACR-ul, care m-a rupt :1 mil jumate.

Dupa inca ceva timp am facut iarasi scurt, am impins cu ajutorul Lupului pana la Pedro in curte vreo 2 km. Am facut dup-aia electrica si sigurantare.

*Niprul: bun , nu m-a lasat, dar nici io nu i-am dat prea mult.

*Uralul cu atas:

rupere cablu ambreiaj, stat pe marginea drumului si pilit 2 ore la un cablu prost si un intinzator de cablu, montat, ajuns acasa.

rupere cablu ambreiaj, acum aveam pastila mecanica.

ramas in noroi la sfarsitul iernii in camp la jumatea drumului spre Targoviste, seara, langa un sat de tigani (comuna Contesti) Rapid s-a facut bezna. Solutia?

Chemat Lupu care a venit cu inca un prieten si cu ajutorul baietilor care construiesc podul in zona (unu dintre ei avea MZ) am reusit sa scoatem animalul. Animalul a ramat si el cu rotile lui cat a putut.

 

 

 

 

in fine , nu stau sa zic de cate ori am ramas in pana prostului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai mers mult cu motorul.Aproape 4 luni :angryfire:

 

 

dap.... am mers ceva....... cam 4 luni...... numai ca ale draq 4 luni le-am facut in vreo 2 ore.,... :angryfire:

 

oare de ce stiam deja ca ai nipru fara sa ma uit la profil, doar dupa ce am citit asta? :angryfire:

 

 

pai e normal.... ca nipru se poate intampla orice.......mai ales cand e vb de pistone..... ca-s de cacao culme este ca acum am un piston bombat si unul plat.... parca merge mai bine ca inainte....;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...