itc Postat Septembrie 13, 2006 Share Postat Septembrie 13, 2006 Postez schema electrica pentru trecerea Simsonului pe 12V. Le multumesc pentru ajutorul dat , in odine alfabetica: Binox Cata_op Moshulik Preturi: Alternator IJ Planeta - 2 beri (de la cei carora nu le mai trebuie - eu nu i-am gasit )=> 250 RON Cristi Tunaru Bobina de inductie - habar n-am Releu electronic Dacia - 20 RON sau Releu electromecanic Dacia - 60 RON Dioda Zenner 11V/1,3W - 0,17 RON Led 10 mm superluminos - 0,60 RON Fire - asta-i culmea Bere - fara numar Pret total: 500 RON (cu tot cu bere) Daca vedeti erori va rog sa-mi spuneti; eu ma apuc de treaba viichendu asta si o sa spun cum a mers. Spor la treaba; schema se ia cu "save target as..." altfel n-am reusit Bafta tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_op Postat Septembrie 13, 2006 Share Postat Septembrie 13, 2006 Bafta la surubait si intins fire! Ai renuntat la senzorii Hall? Salutare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 13, 2006 Share Postat Septembrie 13, 2006 poa' sa-mi spuna si mie la ce foloseste dioda aia zenner? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_op Postat Septembrie 13, 2006 Share Postat Septembrie 13, 2006 dioda ... cum e pusa ea ... lucreaza ca o dioda redresoare ... poate pt protectia led-ului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Septembrie 13, 2006 Share Postat Septembrie 13, 2006 Ideea cu zennerul imi apartine . In principiu, m-am gandit la o schema pentru a monitoriza incarcarea. Zenerul are 11 volti, ledul3. Deci numai cand tensiunea trece de 14 V, ledul se aprinde (confirmand ca alternatorul incarca bateria). Nu stiu cum este schema clasica de "bec alternator" de la masini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_op Postat Septembrie 13, 2006 Share Postat Septembrie 13, 2006 Uite ce am gasit pe net... http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...st&id=33421 monitorizarea incarcarii... daca te ajuta. Salutare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CFR - istu' Postat Septembrie 20, 2006 Share Postat Septembrie 20, 2006 Postez schema electrica pentru trecerea Simsonului pe 12V. Le multumesc pentru ajutorul dat , in odine alfabetica: Binox Cata_op Moshulik Preturi: Alternator IJ Planeta - 2 beri (de la cei carora nu le mai trebuie - eu nu i-am gasit )=> 250 RON Cristi Tunaru Bobina de inductie - habar n-am Releu electronic Dacia - 20 RON sau Releu electromecanic Dacia - 60 RON Dioda Zenner 11V/1,3W - 0,17 RON Led 10 mm superluminos - 0,60 RON Fire - asta-i culmea Bere - fara numar Pret total: 500 RON (cu tot cu bere) Daca vedeti erori va rog sa-mi spuneti; eu ma apuc de treaba viichendu asta si o sa spun cum a mers. Spor la treaba; schema se ia cu "save target as..." altfel n-am reusit Bafta tuturor! schema asigura incarcarea bateriei ?? si pe unde ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Septembrie 21, 2006 Autor Share Postat Septembrie 21, 2006 schema asigura incarcarea bateriei ?? si pe unde ?? Da, asigura! Prin fire De la alternator, care genereaza curent in timpul mersului, prin releul regulator, al carui "releu" cupleaza/decupleaza in functie de "dorinta" bateriei de a primi curent pt a fi incarcata. Si toata treaba asta se face prin fire ( curentul electric e miscarea ordonata a electronilor printr-un conductor - cred). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Septembrie 21, 2006 Share Postat Septembrie 21, 2006 (editat) Da, asigura! Prin fire De la alternator, care genereaza curent in timpul mersului, prin releul regulator, al carui "releu" cupleaza/decupleaza in functie de "dorinta" bateriei de a primi curent pt a fi incarcata. Si toata treaba asta se face prin fire ( curentul electric e miscarea ordonata a electronilor printr-un conductor - cred). miscare ordonata a purtatorilor de sarcina Editat Septembrie 21, 2006 de lebadake Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CFR - istu' Postat Septembrie 21, 2006 Share Postat Septembrie 21, 2006 Da, asigura! Prin fire De la alternator, care genereaza curent in timpul mersului, prin releul regulator, al carui "releu" cupleaza/decupleaza in functie de "dorinta" bateriei de a primi curent pt a fi incarcata. Si toata treaba asta se face prin fire ( curentul electric e miscarea ordonata a electronilor printr-un conductor - cred). Prin fire asa in general sau printr-un fir anume din schema ?? Si eu lucrez la acelasi motor cu acelasi alternator si nici eu nu stiu cum sa-l leg in instalatie; spre deosebire de tine folosesc si releul/redresor/etc...al instalatiei sovietice. Iti doresc succes in continuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Septembrie 24, 2006 Share Postat Septembrie 24, 2006 Prin fire asa in general sau printr-un fir anume din schema ?? Si eu lucrez la acelasi motor cu acelasi alternator si nici eu nu stiu cum sa-l leg in instalatie; spre deosebire de tine folosesc si releul/redresor/etc...al instalatiei sovietice. Iti doresc succes in continuare. http://www.imfsoft.com/hardware/produkty/j...HC-ignition.asp aici gasesti o abordare profesionista a acestei teme[aprindere electronica cu microprocesor programabil].e un produs top edge si incorporeaza multe facilitati interesante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CFR - istu' Postat Septembrie 24, 2006 Share Postat Septembrie 24, 2006 http://www.imfsoft.com/hardware/produkty/j...HC-ignition.asp aici gasesti o abordare profesionista a acestei teme[aprindere electronica cu microprocesor programabil].e un produs top edge si incorporeaza multe facilitati interesante. Iti multumesc pentru ajutor, Kyvacka. Este foarte interesant ce mi-ai oferit dar ar trebui sa invat limba ceha pentru inceput si apoi sa studiez schemele si explicatiile date acolo de niste profesionisti desavarsiti. Eu nu intentionez sa ma prezint la niciun examen din schema electrica a motocicletei. Vreau numai sa montez pe Simson instalatia electrica de pe IJ Jupiter 4 (alternator si releu de incarcare/redresor ) restul fiind intrerupatoare, sigurante, contacte si fire. Intentionez sa gasesc o schema electrica de IJ unde sa vad cele cinci borne ale alternatorului (stator) si doua borne ( rotor) unde se leaga, iar cele opt cleme ale releului unde se leaga in instalatie. Sunt foarte folositoare schemele oferite de Demostene pe www.motorlife.ro dar eu nu disting detaliile( sunt fotografii ale desenelor din carti). Inca odata mi de multumiri si raman dator cand ne intalnim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 24, 2006 Share Postat Septembrie 24, 2006 vezi ca pe site-ul dat de kyvaca o sa gasesti si varianta in engleza carbunii la ij se leaga in stanga si in dreapta... adica sunt borne de o parte si alta a carbunilor, exact cele 2 de langa ei! sunt interschimbabili si nu conteaza cum ii legi! pe partea dreapta ai excitatiile! nici alea nu au o regula dupa care se leaga la cutia magica (releul de ij) (sunt 3 borne alaturate)... restul nu mai stiu, tre' sa ma uit la motor sau pe schema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Septembrie 25, 2006 Autor Share Postat Septembrie 25, 2006 (editat) @ cfr-istu': nu faceam misto cu firele dar credeam ca schema am facut-o incredibil de clara (nici eu nu ma pricep la electronica si am facut-o pentru cei ca mine, cu explicatii detaliate). Schemele se iau cu "save target as..." si daca legi firele cum scrie acolo e ok. Alternatorul e compus din 2 parti: una care se invarte (rotor) si una care sta prinsa pe carterul motorului (stator). Pe stator, cand il tii in mana, ai 3 fire (sau 3 borne fara fire) alaturate, de obicei de culoare galbena, care merg in puntea de diode (care are 3 intrari). Mai ai 2 carbuni, ale caror terminatii se leaga unul la masa (e un surub pe stator neizolat) si celalat (excitatia) la borna DF a releului regulator. Rotorul nu are nici un fir, are 2 inele de cupru care vin in contact (atunci cand este in interiorul statorului) cu cei 2 carbuni. Varianta asta este pentru sistemul cu releu regulator separat (fizic) de puntea de diode. Exista pe forum si schema "napolitanei" explicata. Daca o (re)gasesc, o pun aici ca sa-ti fie mai usor. Am gasit: /index.php?...c=46517&hl= Astept alte intrebari si spor la treaba! Editat Septembrie 25, 2006 de itc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CFR - istu' Postat Septembrie 25, 2006 Share Postat Septembrie 25, 2006 @ cfr-istu': nu faceam misto cu firele dar credeam ca schema am facut-o incredibil de clara (nici eu nu ma pricep la electronica si am facut-o pentru cei ca mine, cu explicatii detaliate). Schemele se iau cu "save target as..." si daca legi firele cum scrie acolo e ok. Alternatorul e compus din 2 parti: una care se invarte (rotor) si una care sta prinsa pe carterul motorului (stator). Pe stator, cand il tii in mana, ai 3 fire (sau 3 borne fara fire) alaturate, de obicei de culoare galbena, care merg in puntea de diode (care are 3 intrari). Mai ai 2 carbuni, ale caror terminatii se leaga unul la masa (e un surub pe stator neizolat) si celalat (excitatia) la borna DF a releului regulator. Rotorul nu are nici un fir, are 2 inele de cupru care vin in contact (atunci cand este in interiorul statorului) cu cei 2 carbuni. Varianta asta este pentru sistemul cu releu regulator separat (fizic) de puntea de diode. Exista pe forum si schema "napolitanei" explicata. Daca o (re)gasesc, o pun aici ca sa-ti fie mai usor. Am gasit: /index.php?...c=46517&hl= Astept alte intrebari si spor la treaba! itc m-ai salvat . exact de informatiile astea aveam nevoie. am incercat sa "ridic" schema " napolitanei" chiar de pe IJ-ul prietenului meu si am facut un desen care vad acum ca nu era exact. cred ca si pe prietenul meu l-ai salvat prin ricoseu pentruca a ars trei statoare ale alternatorului si nu stia cauza. acum poate si el sa corecteze instalatia. eu am avut incredere in "cazacu'" care a proiectat instalatia in timp ce amicu' a inceput sa se indoiasca de calitatea montajului de pe motocicleta lui. oricum, pana la ardere, a avut lumina. eu de aceea am optat pentru alternatorul de IJ. m-am temut sa pun restul de dacie ( redresor, releu ) pentru ca alternatorul de IJ le poate arde daca plajele de functionare nu sunt identice ( le arde sigur daca alternatorul de IJ produce curent mai mare turat la maxim decat alternatorul de dacie ). Simsonul este mai putin turat ca IJ dar totusi nu am vrut sa risc nestiind valorile exacte. accept scuzele tale pentru banana postata la "misto" si inca o data mii de multumiri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Septembrie 26, 2006 Autor Share Postat Septembrie 26, 2006 Dupa multe cautari am gasit si schema releului regulator electronic pentru dinamul de simson, in conditia in care se "revitalizeaza" dinamul (parca e ceva pe forum despre asta) si se vrea mentinerea lui pe 6V. Ii rog iarasi pe electronistii forumului sa dea o mana de ajutor la schema pe care am gasit-o, in conditiile in care tranzistorii nu se mai gasesc (sa spuna echivalentele lor), eventualele modificari si valoarea D2 pe care nu o vad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 27, 2006 Share Postat Septembrie 27, 2006 La prima vedere schema are cel putin o greseala: tranzitorul T1 este dat ca BC136 care este un tranzistor npn de mica putere iar pe schema este un pnp; T2 vad ca nu e dat dar probabil e la fel cu T1 adica tot un pnp; cred ca in loc de de BC136 trebuia sa fie BD136 care este intradevar un tranzistor pnp de medie putere si se gaseste. BC107 se gaseste Ca echivalent pt KU606 se poate folosi: BU109, TIP160, 2SC2769, BUX17 Dioda D2 poate fi orice dioda redresoare de min 20A, si trebuie montata pe radiator. Pt o eficenta cat mai mare trebuie cautata o dioda cu "forward voltage drop " cat mai mic, de ex: mbr3045 care defapt sunt 2 diode intr-o carcasa, si pot fi conectate in paralel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Septembrie 27, 2006 Autor Share Postat Septembrie 27, 2006 dupa ce o sa o fac si o sa o testez, postez rezultatele; multumesc binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 27, 2006 Share Postat Septembrie 27, 2006 Daca ai posibilitatea si vrei sa mergi cu simsonu iti recomand trecerea pe 12V, iar pt 12V nu are rost sa te complici sa-ti faci un releu ca nu merita, mai degraba iei unu electronic de dacie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Septembrie 28, 2006 Autor Share Postat Septembrie 28, 2006 Dupa ce construiesc/verific schema de releu regulator electronic pe 6V, o s-o postez, si impreuna cu: /index.php?...ic=2084&hl= se poate resuscita un Simson pe 6V. Cred ca va fi util celor care tin sa mentina Simsonul 100% original. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morriss Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 Am si eu o intrebare........Incape alternatorul de IJ in lacasul vechiului dinam? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Octombrie 11, 2006 Autor Share Postat Octombrie 11, 2006 Incape, da' nu de tot "pe piata" exista 2 feluri de adaptari: 1. Se face o flansa intre alternator si capacul de la Simson; exista pe forum pana si desenul flansei, ca sa o poti da cuiva sa ti-o faca; metoda asta are dezavantajul ca iti arunca cu cativa centimetri in afara capacul care inchide smecheria, si trebuie facuta o garnitura groasa. 2. Se strunjeste locul vechiului dinam, se strunjeste pe con rotorul de la ij, astfel incat sa intre alternatorul mai mult; asta e mai greu de facut si necesita masuratori si prelucrari atente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Octombrie 11, 2006 Autor Share Postat Octombrie 11, 2006 (editat) Am terminat releul regulator electronic, pentru dinam, moto cu instalatii pe 6V. Functioneaza si treaba aia cu resuscitarea dinamului. Cine doreste, sa spuna. Editat Octombrie 11, 2006 de itc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 11, 2006 Share Postat Octombrie 11, 2006 Cum ai rezolvat pana la urma? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Octombrie 12, 2006 Autor Share Postat Octombrie 12, 2006 Exact schema aia, merge impecabil, era un tranzistor busit pe montajul fizic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.