Sari la conținut

Schema Simson 12v


itc
 Share

Postări Recomandate

Postez schema electrica pentru trecerea Simsonului pe 12V.

 

Le multumesc pentru ajutorul dat :angryfire: , in odine alfabetica:

Binox

Cata_op

Moshulik

:angryfire:

 

Preturi:

Alternator IJ Planeta - 2 beri (de la cei carora nu le mai trebuie - eu nu i-am gasit :) )=> 250 RON Cristi Tunaru :finger:

Bobina de inductie - habar n-am

Releu electronic Dacia - 20 RON sau

Releu electromecanic Dacia - 60 RON

Dioda Zenner 11V/1,3W - 0,17 RON

Led 10 mm superluminos - 0,60 RON

Fire - asta-i culmea

Bere - fara numar ;)

 

Pret total: 500 RON (cu tot cu bere)

 

Daca vedeti erori va rog sa-mi spuneti; eu ma apuc de treaba viichendu asta si o sa spun cum a mers.

Spor la treaba; schema se ia cu "save target as..." altfel n-am reusit :angryfire:

 

Bafta tuturor!

post-573-1158141192_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea cu zennerul imi apartine :angryfire: .

In principiu, m-am gandit la o schema pentru a monitoriza incarcarea.

Zenerul are 11 volti, ledul3. Deci numai cand tensiunea trece de 14 V, ledul se aprinde (confirmand ca alternatorul incarca bateria). Nu stiu cum este schema clasica de "bec alternator" de la masini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postez schema electrica pentru trecerea Simsonului pe 12V.

 

Le multumesc pentru ajutorul dat :crack: , in odine alfabetica:

Binox

Cata_op

Moshulik

:crack:

 

Preturi:

Alternator IJ Planeta - 2 beri (de la cei carora nu le mai trebuie - eu nu i-am gasit :funny: )=> 250 RON Cristi Tunaru :kiss:

Bobina de inductie - habar n-am

Releu electronic Dacia - 20 RON sau

Releu electromecanic Dacia - 60 RON

Dioda Zenner 11V/1,3W - 0,17 RON

Led 10 mm superluminos - 0,60 RON

Fire - asta-i culmea

Bere - fara numar :crack:

 

Pret total: 500 RON (cu tot cu bere)

 

Daca vedeti erori va rog sa-mi spuneti; eu ma apuc de treaba viichendu asta si o sa spun cum a mers.

Spor la treaba; schema se ia cu "save target as..." altfel n-am reusit :crack:

 

Bafta tuturor!

 

 

schema asigura incarcarea bateriei ?? si pe unde ?? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schema asigura incarcarea bateriei ?? si pe unde ?? :crack:

 

Da, asigura! Prin fire :crack:

 

De la alternator, care genereaza curent in timpul mersului, prin releul regulator, al carui "releu" cupleaza/decupleaza in functie de "dorinta" bateriei de a primi curent pt a fi incarcata. Si toata treaba asta se face prin fire ( curentul electric e miscarea ordonata a electronilor printr-un conductor - cred).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asigura! Prin fire :crack:

 

De la alternator, care genereaza curent in timpul mersului, prin releul regulator, al carui "releu" cupleaza/decupleaza in functie de "dorinta" bateriei de a primi curent pt a fi incarcata. Si toata treaba asta se face prin fire ( curentul electric e miscarea ordonata a electronilor printr-un conductor - cred).

miscare ordonata a purtatorilor de sarcina :crack:

Editat de lebadake
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asigura! Prin fire :crack:

 

De la alternator, care genereaza curent in timpul mersului, prin releul regulator, al carui "releu" cupleaza/decupleaza in functie de "dorinta" bateriei de a primi curent pt a fi incarcata. Si toata treaba asta se face prin fire ( curentul electric e miscarea ordonata a electronilor printr-un conductor - cred).

Prin fire asa in general sau printr-un fir anume din schema ?? Si eu lucrez la acelasi motor cu acelasi alternator si nici eu nu stiu cum sa-l leg in instalatie; spre deosebire de tine folosesc si releul/redresor/etc...al instalatiei sovietice. Iti doresc succes in continuare. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin fire asa in general sau printr-un fir anume din schema ?? Si eu lucrez la acelasi motor cu acelasi alternator si nici eu nu stiu cum sa-l leg in instalatie; spre deosebire de tine folosesc si releul/redresor/etc...al instalatiei sovietice. Iti doresc succes in continuare. :peace:

http://www.imfsoft.com/hardware/produkty/j...HC-ignition.asp

aici gasesti o abordare profesionista a acestei teme[aprindere electronica cu microprocesor programabil].e un produs top edge si incorporeaza multe facilitati interesante. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.imfsoft.com/hardware/produkty/j...HC-ignition.asp

aici gasesti o abordare profesionista a acestei teme[aprindere electronica cu microprocesor programabil].e un produs top edge si incorporeaza multe facilitati interesante. :)

Iti multumesc pentru ajutor, Kyvacka. Este foarte interesant ce mi-ai oferit dar ar trebui sa invat limba ceha pentru inceput si apoi sa studiez schemele si explicatiile date acolo de niste profesionisti desavarsiti. Eu nu intentionez sa ma prezint la niciun examen din schema electrica a motocicletei. Vreau numai sa montez pe Simson instalatia electrica de pe IJ Jupiter 4 (alternator si releu de incarcare/redresor ) restul fiind intrerupatoare, sigurante, contacte si fire. Intentionez sa gasesc o schema electrica de IJ unde sa vad cele cinci borne ale alternatorului (stator) si doua borne ( rotor) unde se leaga, iar cele opt cleme ale releului unde se leaga in instalatie. Sunt foarte folositoare schemele oferite de Demostene pe www.motorlife.ro dar eu nu disting detaliile( sunt fotografii ale desenelor din carti). Inca odata mi de multumiri si raman dator :peace: cand ne intalnim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

vezi ca pe site-ul dat de kyvaca o sa gasesti si varianta in engleza :)

 

carbunii la ij se leaga in stanga si in dreapta... adica sunt borne de o parte si alta a carbunilor, exact cele 2 de langa ei! sunt interschimbabili si nu conteaza cum ii legi! pe partea dreapta ai excitatiile! nici alea nu au o regula dupa care se leaga la cutia magica (releul de ij) (sunt 3 borne alaturate)... restul nu mai stiu, tre' sa ma uit la motor sau pe schema :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ cfr-istu': nu faceam misto cu firele dar credeam ca schema am facut-o incredibil de clara (nici eu nu ma pricep la electronica si am facut-o pentru cei ca mine, cu explicatii detaliate).

Schemele se iau cu "save target as..." si daca legi firele cum scrie acolo e ok.

Alternatorul e compus din 2 parti: una care se invarte (rotor) si una care sta prinsa pe carterul motorului (stator).

Pe stator, cand il tii in mana, ai 3 fire (sau 3 borne fara fire) alaturate, de obicei de culoare galbena, care merg in puntea de diode (care are 3 intrari). Mai ai 2 carbuni, ale caror terminatii se leaga unul la masa (e un surub pe stator neizolat) si celalat (excitatia) la borna DF a releului regulator.

Rotorul nu are nici un fir, are 2 inele de cupru care vin in contact (atunci cand este in interiorul statorului) cu cei 2 carbuni.

Varianta asta este pentru sistemul cu releu regulator separat (fizic) de puntea de diode. Exista pe forum si schema "napolitanei" explicata. Daca o (re)gasesc, o pun aici ca sa-ti fie mai usor.

Am gasit: /index.php?...c=46517&hl=

 

Astept alte intrebari si spor la treaba!

Editat de itc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ cfr-istu': nu faceam misto cu firele dar credeam ca schema am facut-o incredibil de clara (nici eu nu ma pricep la electronica si am facut-o pentru cei ca mine, cu explicatii detaliate).

Schemele se iau cu "save target as..." si daca legi firele cum scrie acolo e ok.

Alternatorul e compus din 2 parti: una care se invarte (rotor) si una care sta prinsa pe carterul motorului (stator).

Pe stator, cand il tii in mana, ai 3 fire (sau 3 borne fara fire) alaturate, de obicei de culoare galbena, care merg in puntea de diode (care are 3 intrari). Mai ai 2 carbuni, ale caror terminatii se leaga unul la masa (e un surub pe stator neizolat) si celalat (excitatia) la borna DF a releului regulator.

Rotorul nu are nici un fir, are 2 inele de cupru care vin in contact (atunci cand este in interiorul statorului) cu cei 2 carbuni.

Varianta asta este pentru sistemul cu releu regulator separat (fizic) de puntea de diode. Exista pe forum si schema "napolitanei" explicata. Daca o (re)gasesc, o pun aici ca sa-ti fie mai usor.

Am gasit: /index.php?...c=46517&hl=

 

Astept alte intrebari si spor la treaba!

itc m-ai salvat :) . exact de informatiile astea aveam nevoie. am incercat sa "ridic" schema " napolitanei" chiar de pe IJ-ul prietenului meu si am facut un desen care vad acum ca nu era exact. cred ca si pe prietenul meu l-ai salvat prin ricoseu pentruca a ars trei statoare ale alternatorului si nu stia cauza. acum poate si el sa corecteze instalatia. eu am avut incredere in "cazacu'" care a proiectat instalatia in timp ce amicu' a inceput sa se indoiasca de calitatea montajului de pe motocicleta lui. oricum, pana la ardere, a avut lumina. eu de aceea am optat pentru alternatorul de IJ. m-am temut sa pun restul de dacie ( redresor, releu ) pentru ca alternatorul de IJ le poate arde daca plajele de functionare nu sunt identice ( le arde sigur daca alternatorul de IJ produce curent mai mare turat la maxim decat alternatorul de dacie ). Simsonul este mai putin turat ca IJ dar totusi nu am vrut sa risc nestiind valorile exacte. accept scuzele tale pentru banana postata la "misto" si inca o data mii de multumiri. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa multe cautari am gasit si schema releului regulator electronic pentru dinamul de simson, in conditia in care se "revitalizeaza" dinamul (parca e ceva pe forum despre asta) si se vrea mentinerea lui pe 6V.

 

Ii rog iarasi pe electronistii forumului sa dea o mana de ajutor la schema pe care am gasit-o, in conditiile in care tranzistorii nu se mai gasesc (sa spuna echivalentele lor), eventualele modificari si valoarea D2 pe care nu o vad.

post-573-1159273526_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La prima vedere schema are cel putin o greseala: tranzitorul T1 este dat ca BC136 care este un tranzistor npn de mica putere iar pe schema este un pnp; T2 vad ca nu e dat dar probabil e la fel cu T1 adica tot un pnp; cred ca in loc de de BC136 trebuia sa fie BD136 care este intradevar un tranzistor pnp de medie putere si se gaseste. BC107 se gaseste

Ca echivalent pt KU606 se poate folosi: BU109, TIP160, 2SC2769, BUX17

Dioda D2 poate fi orice dioda redresoare de min 20A, si trebuie montata pe radiator. Pt o eficenta cat mai mare trebuie cautata o dioda cu "forward voltage drop " cat mai mic, de ex: mbr3045 care defapt sunt 2 diode intr-o carcasa, si pot fi conectate in paralel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Incape, da' nu de tot :)

"pe piata" exista 2 feluri de adaptari:

1. Se face o flansa intre alternator si capacul de la Simson; exista pe forum pana si desenul flansei, ca sa o poti da cuiva sa ti-o faca; metoda asta are dezavantajul ca iti arunca cu cativa centimetri in afara capacul care inchide smecheria, si trebuie facuta o garnitura groasa.

2. Se strunjeste locul vechiului dinam, se strunjeste pe con rotorul de la ij, astfel incat sa intre alternatorul mai mult; asta e mai greu de facut si necesita masuratori si prelucrari atente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...