Sari la conținut

Ce trebuie schimbat pentru a reduce consumul ulei


secbiker
 Share

Postări Recomandate

Sarbatori fericite tuturor. In sezonul rece cand nu folosesc motocicleta, au zis ca sa fac o revizie la drz-ul meu ca de doi ani trag de ea si nu i-am facut nimic. O s-o gresez, vopsesc pe unde trebuie dar vreau sa desfac si chiuloasa deoarece are ceva consum de ulei, ceea e si normal deoarece are in jur de 30000 km si eu o folosesc preponderent la cross sau hardenduro si trag de ea fara mila. Ajunge oare sa-i schimb seringurile de de la supape, slefuit supape, garnituri noi sau de sa desfac si la cilindru sa vad uzura segmentilor. Mentionez ca motocicleta trage foarte bine, porneste usor doar ca dispare putin din ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las-o asa! Un consum de ulei e normal mai ales daca mergi forja cu ea!

Daca trage bine si nu scoate fum ca tractorul nu e cazul!

 

Si ca sa-ti raspund la intrebare, da, ca sa reduci consumul de ulei trebuie sa schimbi simeringurile de supape si segmentii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca unii spune-ti sa n-o desfac, dar operatiile astea se pot face relativ ieftin. Cand am cumparat-o nu consuma deloc dar acum cam la 150 km consuma in jur de 300 ml. Bag Motul 10w40 semisintetic. Poate ar fi cazul sa pun si pastile putin mai mari deoarece la cald se aud putin supapele dar incomparabil mai slab decat la alte motoare similare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Tot am desfacut motorul, arata foarte bine, setul motor arata ca nou. Vreau sa va intreb daca este normal ca pastilele de la supape 3 au dimensiunea 285 si una are 280. Nu ar trebui sa fie egale? sau sa cumpar doar acea pastila. Mentionez ca aveam putin clantanit de la supape doar cand era supraincalzit motorul. Oricum simeringuri si slefuire supape voi face cu ocazia asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum e la astea cu pastile, dar la motoarele cu culbutori jocul la supape e mai mare la supapele de evacuare decat la cele de admisie, pentru ca supapele de evacuare se dilata mai multa, "focul" motorului bate exact pe ele cand se deschid.

Poate ai doua de 280 si doua de 285, nu cred ca trebuie sa fie egale.. masoara din nou, sau vezi in manual cat trebuie sa fie.

Ai micrometru?

Mesaj completat

In plus, acolo nu se masoara pastilele, ci jocul dintre came si pastile e cel care conteaza. In timp nu se uzeaza pastilele, ci supapele care incep sa se ridice mai mult in scaune in asa fel incat jocul intre cama si pastila scade. Pastilele se schimba ca sa se refaca jocul corect.

Masoara jocurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot am desfacut motorul, arata foarte bine, setul motor arata ca nou. Vreau sa va intreb daca este normal ca pastilele de la supape 3 au dimensiunea 285 si una are 280. Nu ar trebui sa fie egale? sau sa cumpar doar acea pastila. Mentionez ca aveam putin clantanit de la supape doar cand era supraincalzit motorul. Oricum simeringuri si slefuire supape voi face cu ocazia asta.

Daca rectifici si slefuiesti supapele iti vor trebui alte pastile, consulta manualul. Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am micrometru ci subler digital, din masuratoare a reiesit ca una e diferita, dar uitandu-ma atent la pastile am gasit si inscriptionat acelasi lucru pe ele. Pe evacuare aveam o pastila de 285 si una 280. Cred ca voi comanda doar acea pastila diferita si voi slefui putin supapele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sublerul digital e fsss - iti trebuie micrometru.

 

Omule, masoara jocul cu lere, jocul e important, supapele sau camele e posibil sa fie uzate diferit si sa fie necesare pastile diferite pentru a compensa uzura.

 

Repet, daca nici de data asta nu pricepi ma las pagubas, acolo nu tre sa ai pastile identice ci jocuri identice si anume cele date in manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Revin cu unele nelamuriri deoarece pe supapele de evacuarie am gasit calamina destul de multa, dar supapele inchideau perfect. Am mai gasit simeringuri la supape intersante care au arc exterior asemanator cu cele care se monteaza pe motoarele chinezesti. Acum am montat originale. Oare de unde sa rezulte cantitatea aia de calamina care abia am putut-o inlatura dupa supape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

pai daca nu ai scule (comparator de interioare si micrometru pentru piston) macar cumpara-ti un set de lere si masoara deschiderea segmentilor, compara cu ce scrie in manual si asa poti sa-ti faci o idee...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Renunta la Motul.Incearca Motorex sau Castrol 15W50.

Offtopic:

Sari din lac in putz, macar Motulul isi face treaba pe langa faptul sa se consuma, pe cand motorex e ;) , cat despre castrol ... de el nu mai zic nimic ca nu merita osteneala.

 

Ontopic:

Mai bine il lasai asa, ti-ai bagat nasul incercand sa ii faci ceva dar pana la urma ai sa faci mai rau.

Nu conteaza ca o pastila are x mm si ca alta are x+0,05mm , conteaza defapt distanta intre cama si paharul care vine peste pastila ... daca tot nu stii niste chestii trebuia sa fi citit intai manualul ala ca explica destul de bine si apoi sa fi desfacut, nu invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Sa va zic ce am facut, si acum merge perfect. Am montat piesele inapoi pe motor l-am pornit si am observat ca, cand se incalzea bine dadea semne ca vrea sa se opreasca. Am zis sa masor distantele la supape si am descoperit ca aveam in jur de 0,05 mm pe fiecare supapa. Am vrut sa cumpar alte distantiere dar costa cam 30 roni bucata, asa ca luat frumos smirgel si m-am apucat de slefuit pe sticla. A durat vreo doua ore dar am reusit sa se dimensionez cum trebuie ca pe admisie sa intre lera de 0,15 si pe evacuare 0,25. Intretimp mi-am comandat multe piese dupa ebay, asa ca poate sa vina vremea buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Revin cu noi impresii dupa mica revizie, toate bune si frumoase trage de rupe, nu se mai opreste la cald, dar cand o pornesc dupa ce sta mai bine de doua zile scoate un fum infernal albastrui care dupa cateva doua trei minute dispare. In mers nu afuma deloc, ulei dispare foarte putin. De unde poate sa vina acel fum la pornire, sa nu se fii asezat inca segmentii in 400 km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...