Sari la conținut

Yamaha FZR 500


giadrian
 Share

Postări Recomandate

Salutare si LA MULTI ANI. Din toamna sunt posesorul unei Yamaha FZR 500 din 1991. Mi-a adus-o cineva din Austria plina de abtibilduri si neumblata de cativa ani. I-am dat o vopsire integrala chiar si la parbriz si acum e super nerabdatoare sa vina primavara. Am permisul de 3 luni si nu prea stiu nimic despre ea...Pe net sunt foarte putine informatii despre Fzr 500 , am gasit despre fzr 400 , fzr 600 dar de a mea nimic...stie cineva ceva despre ele ? de ce sunt asa de rare ? au fost un model cu probleme ? Multumesc si imi cer scuze daca nu am postat bine .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze ca am postat gresit (poate muta cineva la locul lui) . In alta ordine de idei nici eu nu am stiut ca exista FZR 500 insa uite ca exista . are 499 cmc si 52 kw / 70 cp . Am luat-o din Austria si i-am facut cateva mici modificari : am dat jos tot ce era lipit pe ea (era un curcubeu) , am vospsit-o la mare arta in negru si am lasat doar cateva stickere dupa cum se poate vedea si in poza (nu e facuta de mine insa este identica cu a mea !) si i-am montat un cauciuc mai mare + o baterie varta noua nouata . Acum vreau sa-i imbrac saua in piele deoarece este destul de invechita . Fiindca a stat f mult timp avea franele pe fata blocate si carburatoarele murdare . Acum merge ok insa acum , de cand a venit frigul o pornesc in garaj si o las sa mai mearga asa la liber vre-o 30-60 min dar porneste foarte greu . La prima cheie cu socul tras o tin cam 5-7 sec , a 2 cheie la fel si abia la a 3 cheie porneste si ramane asa. Mecanicul care mi-a curatat si sincronizat carburatoarele mi-a spus ca am niste crapaturi pe galeriile de admisie din cauza varstei. Fiind prima motocicleta pe care am condus-o in viata mea as fi interesat sa stiu daca mai au si altii modelul acesta , ce ar trebui sa stiu despre el (ulei , alte consumabile). Multi m-au sfatuit sa nu mai investesc in ea (gen kit lant) deoarece este prea veche si nu are valoare insa cred ca este mai mult decat suficient pentru un incepator un astfel de motor . Va doresc o primavara timpurie :D

 

 

 

post-59771-1294232594_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta cu pornitul era problema si la mine cand aveam fzr-ul de 600, dimineata ma rugam inainte special pentru asta. In rest era motor bun. Ce bani te-a ajuns? Daca vrei sa mergi cu el trebuie sa bagi bani daca spui ca are cine stie ce probleme, altfel ai sa-l pornesti si ai sa stai pe el visandu-te pe circuit. Nu cunosc uzura lui dar daca are probleme ori il faci ori te trezesti ca stai in drum la nu stiu ce km de casa.

 

Bafta cu fezerica ca deja mi-am trezit amintiri cu ala al meu (primul meu motor...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze ca am postat gresit (poate muta cineva la locul lui) . In alta ordine de idei nici eu nu am stiut ca exista FZR 500 insa uite ca exista . are 499 cmc si 52 kw / 70 cp . Am luat-o din Austria si i-am facut cateva mici modificari : am dat jos tot ce era lipit pe ea (era un curcubeu) , am vospsit-o la mare arta in negru si am lasat doar cateva stickere dupa cum se poate vedea si in poza (nu e facuta de mine insa este identica cu a mea !) si i-am montat un cauciuc mai mare + o baterie varta noua nouata . Acum vreau sa-i imbrac saua in piele deoarece este destul de invechita . Fiindca a stat f mult timp avea franele pe fata blocate si carburatoarele murdare . Acum merge ok insa acum , de cand a venit frigul o pornesc in garaj si o las sa mai mearga asa la liber vre-o 30-60 min dar porneste foarte greu . La prima cheie cu socul tras o tin cam 5-7 sec , a 2 cheie la fel si abia la a 3 cheie porneste si ramane asa. Mecanicul care mi-a curatat si sincronizat carburatoarele mi-a spus ca am niste crapaturi pe galeriile de admisie din cauza varstei. Fiind prima motocicleta pe care am condus-o in viata mea as fi interesat sa stiu daca mai au si altii modelul acesta , ce ar trebui sa stiu despre el (ulei , alte consumabile). Multi m-au sfatuit sa nu mai investesc in ea (gen kit lant) deoarece este prea veche si nu are valoare insa cred ca este mai mult decat suficient pentru un incepator un astfel de motor . Va doresc o primavara timpurie :cheers:

 

 

 

post-59771-1294232594_thumb.jpg

 

Salut , din punctul meu de vedere de a investii intr-un kit de lant nou nu sunt bani aruncati afara oricat de vechi a fi motorul , daca te sfatuieste lumea de a nu investii in tot felul de artifici e ok , dar kitul de lant e musai (daca este uzat) eu inteleg asta ca si cum ar fi ceva de genu nu mai schimba uleiul ca e un motor vechi! :D , in alta ordine de idei fzr-ul arata foarte bine sa-l stapanesti sanatos.

Editat de -alex-
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa modifici sau sa reinbraci saua mergi la topicul de servicii la reparatii sei al user-ullui darian si rezolva orice . bafta

Editat de -alex-
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune si tu mai multe poze, sunt chiar curios cat de bine poate sa arate un motor de 20 de ani.

 

Cu schimbatul consumabilelor, eu zic ca merita din plin, daca ai dus-o la un mecanic priceput, si ti-a zis doar de crapaturi pe cauciucul dintre carburator si motor (care se schimba destul de simplu), si nu a semnalat alte probleme, atunci e mai mult decat bine. Ideea asta romaneasca ca la 10 ani si/sau 50.000km motocicleta se dezintegreaza mi se pare total depasita, si cum sunt masini nemtesti cu 400.000km+ la bord (am vazut cu ochii mei cel putin 3 modele), nu vad de ce nu pot niste japonezi sa faca o treaba la fel de buna. Asa ca ai grija de calut, cunoaste-l, curata-l, iubeste-l si ingrijeste-l ca pe un prieten si nu o sa te lase la greu :D

 

Adica vorba aia, sunt motociclete comuniste care au 30 ani si inca merg (si proprietarii zic ca bine), de ce nu ar merge o japneza?

 

Felicitari pentru achizitie, si la cat mai multi kilometri fara incidente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt. sfatul cu saua. Chiar arata foarte bine pentru un motor de 20 de ani probabil si pt. faptul ca fostul proprietar din Austria nu a mai umblat cu ea din 2000(atunci a expirat inspectia tehnica).De mers merge grozav !!! cel putin dpdv al meu ca si incepator.Suna extraordinar de la 5000 rpm la 10000 rpm si accelereaza grozav (sper sa nu rada prea tare cei cu motoare mai puternice...). Deoarece eu nu am indraznit sa merg mai tare de 160-170 am lasat un amic care a mers si cu 220 km/h (nu cred ca sunt pregatit inca ) :D . O sa incerc sa pun mai multe poze cu ea insa acum e in garaj si nu vreau sa iasa rau in poza :cheers:).Ce as incerca sa schimb la ea ar fi partea din fata deoarece nu imi place ca are 2 faruri , cred ca ar arata mult mai bine cu un singur far...

S-auzim de bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt. sfatul cu saua. Chiar arata foarte bine pentru un motor de 20 de ani probabil si pt. faptul ca fostul proprietar din Austria nu a mai umblat cu ea din 2000(atunci a expirat inspectia tehnica).De mers merge grozav !!! cel putin dpdv al meu ca si incepator.Suna extraordinar de la 5000 rpm la 10000 rpm si accelereaza grozav (sper sa nu rada prea tare cei cu motoare mai puternice...). Deoarece eu nu am indraznit sa merg mai tare de 160-170 am lasat un amic care a mers si cu 220 km/h (nu cred ca sunt pregatit inca ) ;) . O sa incerc sa pun mai multe poze cu ea insa acum e in garaj si nu vreau sa iasa rau in poza :banana:).Ce as incerca sa schimb la ea ar fi partea din fata deoarece nu imi place ca are 2 faruri , cred ca ar arata mult mai bine cu un singur far...

S-auzim de bine

Ce vârsta ai dacă nu te superi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

pooti s-o faci de 600 daca vrei. motoarele sunt identice in interior, difera doar cilindrii si pistoanele, exele cu came si inca ceva care imi scapa acum ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place la nebunie modelul ala cu doua faruri rotunde.

Cat despre consumabile, schimba tot ce trebuie schimbat, nu te lua dupa unu' si dupa altu' ca nu se merita. Ba se merita, pentru ca elimini treptat din posibilitatile de a te lasa-n drum cand ti-e lumea mai draga. La o motocicleta asa veche ar fi bine sa dai toata plasticaraia jos si sa verifici electrica: sa nu ai fire intrerupte sau rupte, contacte desprinse sau oxidate sau improvizatii facute prost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pooti s-o faci de 600 daca vrei. motoarele sunt identice in interior, difera doar cilindrii si pistoanele, exele cu came si inca ceva care imi scapa acum ;)

 

Crezi ca s-ar pricepe cineva sa o modifice si sa o faca de 600 ? deja cand vorbim de pistoane vb si de alezat cilindri , biele ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e deja o operatiune aiurea. Sa umblii intr-un motor vechi de mai bine de 20 de ani ca sa-i modifici cilindreea. Multi bani si timp investit aiurea. Cumpara-ti furmos un 600 sau 750 dupa ce iti faci ucenicia pe asta - cel putin un sezon, zic eu.

 

Si tot atunci sa ii dai si peste 200, nu inainte.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e deja o operatiune aiurea. Sa umblii intr-un motor vechi de mai bine de 20 de ani ca sa-i modifici cilindreea. Multi bani si timp investit aiurea. Cumpara-ti furmos un 600 sau 750 dupa ce iti faci ucenicia pe asta - cel putin un sezon, zic eu.

 

Si tot atunci sa ii dai si peste 200, nu inainte.

De acord cu tine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Crezi ca s-ar pricepe cineva sa o modifice si sa o faca de 600 ? deja cand vorbim de pistoane vb si de alezat cilindri , biele ....

 

 

nu modifici nimic, nu alezezi nimic. doar inlocuiesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
pooti s-o faci de 600 daca vrei. motoarele sunt identice in interior, difera doar cilindrii si pistoanele, exele cu came si inca ceva care imi scapa acum :baldy:

 

gresit , difera cilindrii si bielele , pistoanele sunt la fel :) (crede-ma stiu ce vorbesc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

salutare, tovarasul meu are un FZR 500 din 90.Faptul ca e atat de rar si lumea nu a auzit de el este ca a fost facut doar in Austria.

 

Oricum motoreta se misca superb, arat f bine pentru anii ei, iar prietenul meu este f multumit de ea.Am mers si eu cu ea, este foarte fashneatza, iar fostul propietar zicea ca a mers peste 200 lejer. Oricum ptru inceput e un motor bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

si eu sunt incepator si din toamna anului trecut sunt in posesia unui fzr 500.din 92 care duce peste 220km/h,am avut si eu probleme cu gaturile alea de la admisie(crapaturi)un capac de la o membrana spart si nu facea vacuum si cu toate astea pornea la sfer si ducea 200 doar ca papa cam mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu am auzit de Fzr 500, dar am auzit de Yamaha YZR500 cu motor 2 timpi foarte puternica.

 

si nu gasesc nimic legat de Fzr 500 pe net :blink:

Editat de MassimoWest
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu am auzit de Fzr 500, dar am auzit de Yamaha YZR500 cu motor 2 timpi foarte puternica.

 

si nu gasesc nimic legat de Fzr 500 pe net :blink:

Exista dar sunt foarte rare. In esenta e un FZR Genesis de 600 din care i s-au luat din cilindree pentru a putea evita anumite restrictii legislative. Cum mai spunea cineva mai sus, sunt pt. piata din Germania-Austria si de aceea un FZR500 SH, numai de acolo il poti lua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...