Sari la conținut

Kawasaki EN500


stoeanp
 Share

Postări Recomandate

Salutare dragi tovarasi posesori de en! Am o nelamurire legata de consumul de carburant al mobrei mele din 87 , care pe mine sincer nu m-a deranjat pana sa imi zica un mai batran in ale motociclismului ca e cam mare.

Teaba e in felul urmator: daca merg in exterior si incerc sa o tin mai tot timpul undeva pe la 100 120 si rar o duc mai sus spre 130 -140 consumul e de 6 la suta. La mers mai linistit cu viteza pana in 80-90 atunci consumul scade pana aproape de 4 . Dupa mintea mea zic ca e oarecum normal , fiind un motor destul de mic si masa pe care trebuie sa o care destul de marisoara.La ultima tura , in primii 100 de km mi-a papat 6,1 mers mai mult in exterior cu viteza peste 100 si cu vant din fata, iar in urmatoarea suta mi-a papat 4,2 , mers mai mult in zone cu multe localitati, serpentine , gropi si fara vant prea puternic. Acum astept niste pareri din partea posesorilor de mobre mai apropiate de varsta si nr de km cu a mea (kawasaki en 450 ltd 1987- 64 000 km :D).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vezi ca eu ti-am trimis mesaj cu cateva pareri. Cat despre consum ... este destul de ok , asa o sa iti mearga. Si eu am observat tendinta ltd-ului de a consuma mai putin la munte ( serpentine si viteza ceva mai redusa ) :)

 

Mie in oras imi consuma 5,5-6 , mers oarecum sportiv iar in afara orasului aproximativ 5 la 100 si 5,5 la 110 - 120 .

4,1/100 km am scos la un drum de 1700-1800 km Constanta -Bacau- Vatra Dornei - Suceava - Botosani - granita cu Ucraina - Tg Neamt - Cheile Bicazului - Bacau - Slobozia ( viteza medie de 90-100km/h cu sprinturile de rigoare in depasiri si viteza ceva mai redusa in munti) si pe autostrada cu 120/130 pana la Constanta in conditiile in care eram 2 pe motor, tankbag, genti lateral de 40 l si geanta sport de voiaj de dimensiuni medii in spate ( deh eram cu nevasta dupa mine )

 

Ltd-ul meu e din 89 si are 43500 mile in bord ... sau mai mult ... daca cineva s-a jucat la kilometraj.


» Post actualizat in 01 Jul 2014 08:40

Ce am observat ca are o foarte mare influenta asupra consumului a fost filtrul de aer ... unul nou scade destul de mult consumul fata de unul folosit vreo 10000 km si curatat cu aer comprimat din cand in cand .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit mesajul si tin sa-ti multumesc cu aceasta ocazie.Pana acum nu am schimbat filtrele de aer , in schimb le-am curatat, dar daca zici ca influenteaza asta consumul, am sa le schimb ca nu-s asa de scumpe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fai intai o sincronizara corecta,verifica filtrul vezi daca ai bujiile standard apoi fa consumul. O sa razi, dar modelul si uzura anvelopei spate influenteaza calculul consumului. O circumferinta mai mica a balonului spate da plus la consum. Daca ai nevoie de ajutor, da PM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! La ultima tura Iasi-Campulung Moldovenesc si retur consumul a fost cat se poate de rezonabil 4,8, verificat chiar de 2 ori cu plinul facut la pompa. Avand in vedere ca saraca mobra a fost incarcata cu 2 persoane si bagaj ,iar viteza am incercat sa fie undeva la 70 in localitate si 100-110 in exterior eu zic ca e cat se poate de bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este ok dar se poate si mai bine :)


» Post actualizat in 10 Jul 2014 21:32

Intrebare de baraj .. cine stie ce setare are la surubul de amestec ? Cea data in manual sau din cauza uzurii motorului o alta setare ? Pentru LTD in manual scrie o tura si trei sferturi si eu astazi am aflat ca ultimul mecanic mi-a pus surubul pe 2 ture si jumatate .... poate treaba asta sa influenteze puterea motorului si eventual si consumul ... adica sa scada puterea si sa creasca usor consumul ? ( de fapt poate cel putin sa scada puterea dar ma gandesc ca cineva imi poate explica si cum )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburatorul in principal are 3 zone de functionare.

1 Ralantiul si zona de sarcini mici cam 1/4 din acceleratie- jiglor ralanti surub amestec

2 Sarcini medii de la 1/4 la 3/4- acul din slider cu tubul in care culiseaza

3 Gaz maxim 3/4 capat- jiglorul principal

Reglajul de la punctul 1 se cumuleaza la si 2,3 deci raspunsul logic la intrebarea ta referitor la putere si consum este, da, afecteaza

Referitor la reglaj procedeul cel mai la indemana este urmatorul.

Se desface surubul cat scrie in carte si se continua cate 1/8 ture urmarindu-se ralantiul care ar trebui sa creasca.La un moment dat se observa ca nu mai are influenta sau scade ralantiul din acest punct se da inapoi 1/4 ture. Asta-i reglajul "bogat" .Pentru un amestec mai sarac din punctul la care s-a ajuns mai sus se strange surubul cu cate 1/8 ture pana ce ralantiul devine instabil sau tinde sa cada, din acest punct se desurubeaza 1/8 ture pana ce devine stabil din nou si pentru acoperire inca o "idee".

Cam asta ar fi cu surubul de amestec

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa-ti mentionez dar cred ca-ti vei da sigur seama ca va trebui sa ridici un pic ralantiul din surubul de la slider sau clapeta ca nu cunosc daca ai carburator vacumatic sau simplu.Oricum reglajul se face la fel si daca cercetezi putin il gasesti si pe net cu intreaga teorie cum se face pentru toate regimurile.

Dupa ce ai terminat iti stabilesti ralantiul cum iti place

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Sunt multi EN-isti fericiti in RO dar eu nu ma numar printre ei. Oi fi eu mai ghinionist.

Problema se pune din momentul unei furtuni ingrozitoare. Fiind la semafor, am turat-o mai tare si am plecat putin mai brusc. Moment in care, ambreiajul nu a mai functionat. Oricat as fi strans de maneta, nu puteam sa schimb in a doua. Asadar am mers in viteza intaia pana acasa, vreo 5-6 km.

 

Am desfacut ambreiajul, iar arcurile erau putin mai comprimate decat valorile din carte. Am cumparat un set nou de placute de frictiune + set de arcuri.

 

Dupa schimb, efectul e acelasi. Daca trag ambreiajul pare ca nu decupleaza de tot. Adica, in a doua cu ambreaiajul tras pot sa imping motorul (oprit). Daca las ambreiajul nu pot sa-l misc de pe loc.

 

Ar fi fost indicat sa schimb si placile de otel? Sau poate o fi de la rulmentul de pe axul ambreaiajului?

Care e parerea voastra?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa schimb, efectul e acelasi. Daca trag ambreiajul pare ca nu decupleaza de tot. Adica, in a doua cu ambreaiajul tras pot sa imping motorul (oprit). Daca las ambreiajul nu pot sa-l misc de pe loc.

Aici nu inteleg. Cu motorul oprit, in a doua, tragi ambreiajul si poti impinge motorul, lasi maneta nu mai poti. Daca e asa, nu e normal?

Banuiesc ca ai verificat cablul si cursa levierului( sau cum s-o numi) de pe capacul ambreiajului.

In mers tot nu intra in a doua?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil nu m-am facut inteles cat se poate de bine.

Cu motorul oprit, ambreiajul tras, pot misca motorul dar nu ca si cand ar fi decuplat de tot. In mod normal, cand trag ambreiajul, motorul ar trebui sa se miste ca si cum ar fi in punctul mort. In cazul meu tre sa ma incord destul de tare sa-l misc.

 

Scuzati exprimarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah .. asa da. :)

Pai prima data asa cum scria reborned mai devreme, verifica cablul/maneta de ambreiaj , vezi poate mai trebuie strans .


» Post actualizat in 24 Jul 2014 14:37


Iar a doua data .... mergi la un mecanic moto :)

Editat de Jerycho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred/ sper că din cauza căldurii suportul de cauciuc care ține semnalizarea s-a rupt/ crăpat. moto a fost ținută în husă.., dar cam în soare.., în jur de 3 săptămâni. am bandajat-o eu după cum se vede.., folosind niște atele de lemn (poza 1). ideea e: unde pot găsi/ cumpăra așa ceva (poza 2). are cineva piese de schimb? sunt dispus să cumpăr tot suportul de semnalizare. moto e un LTD 450 din 1988, care merge impecabil (cam zgârie un pic la pornire când e motorul rece).

vă mulțumesc! și poate bem o bere la sfârșit de săptămână la Buzău.

post-74584-0-50614400-1406619936_thumb.jpg

post-74584-0-10991000-1406619941_thumb.jpg

post-74584-0-61295200-1406619950_thumb.jpg

post-74584-0-73028800-1406619954_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am eu un disc de frana , caut sa iti fac poze maine. Oricum trebuie sa verific daca discul de VN 750 se potriveste la En500.


» Post actualizat in 31 Jul 2014 19:19


Se pare ca batranica mea vrea sa imi faca gaura in buget ... vrea sa divorteze de CDI si sa ia unul mai bun. Asa ca .. sunt in cautare de CDI de EN500 pana in 96 sau de GPZ pana in 93 . Cine are asa ceva de vanzare sa lase un mesaj .


» Post actualizat in 31 Jul 2014 19:26

Interesant .. nu se potrivesc ... se pare ca te-am indus in eroare oldbiker ... imi cer scuze .

Editat de Jerycho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am eu un disc de frana , caut sa iti fac poze maine. Oricum trebuie sa verific daca discul de VN 750 se potriveste la En500.

» Post actualizat in 31 Jul 2014 19:19

Se pare ca batranica mea vrea sa imi faca gaura in buget ... vrea sa divorteze de CDI si sa ia unul mai bun. Asa ca .. sunt in cautare de CDI de EN500 pana in 96 sau de GPZ pana in 93 . Cine are asa ceva de vanzare sa lase un mesaj .

» Post actualizat in 31 Jul 2014 19:26

Interesant .. nu se potrivesc ... se pare ca te-am indus in eroare oldbiker ... imi cer scuze .

OK, mersi de intentie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred/ sper că din cauza căldurii suportul de cauciuc care ține semnalizarea s-a rupt/ crăpat. moto a fost ținută în husă.., dar cam în soare.., în jur de 3 săptămâni. am bandajat-o eu după cum se vede.., folosind niște atele de lemn (poza 1). ideea e: unde pot găsi/ cumpăra așa ceva (poza 2). are cineva piese de schimb? sunt dispus să cumpăr tot suportul de semnalizare. moto e un LTD 450 din 1988, care merge impecabil (cam zgârie un pic la pornire când e motorul rece).

vă mulțumesc! și poate bem o bere la sfârșit de săptămână la Buzău.

am patit aceeasi chestie la vn-ul meu ..rezolvarea a fost simpla am avut teva filetata de la ceva semnalizari de 2 lei....solotia a fost simpla am infiletal jumatate intruna din partile rupte si pe urma cealalta parte rupta pe canalul cablurilor.....si evident cdupa o proba sa vezi cum merge ceva adeziv sau silicon pe filet

sper ca m-am facul inteles toate cele bune!!!!

» Post actualizat in 01 Aug 2014 09:57

daca pot sa te mai ajut sau nu m-am facut inteles 074245183

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...